Ekonomika
Norge
0
.. to co ti ukaze calkulator este nie je konecna suma ! , ..po zaplateni poplatku v Toll, cakaju majitela este zaplatit poistku co na vase BMW je napr. u IF ..asi 49.000,-Nok podla toho kde byvas, parkujes atd ..moze byt aj dvojnasobna cifra, plus dane, plus dan za palivo-nafta- ake auto spaluje inak ti nedaju znacky, resp. ich zoberu. No a samozrejme plus prevadzkove veci ... vjazd a vyjad do mesta, dialnicu, cestu - boom toll , palivo, parkovanie, servis ... To vsetko stoji pekne mnozstva bankoviek ...
Přejít do diskuze
..k tomu elektormobilu ..po norsky sa im hovori Elbil .
Vec sa ma takto : ..nabijanie stoji 30,- Nok ..a u Leaf-u to cini asi 60% kapacity baterii to postacuje na dojazd 60km, co samozrejme staci na dojazd z prace domov. Dalej 30,-nok su 2.litre nafty ci benzinu v Norsku ..a to je teda Elbil ekonomickejsia volba ... Ak pouzivas Elbil ...neplatis za boom, teda vjazd do mesta a z mesta, ani do jeho jednotlivych casti, ..mas zlavu na parkovanie, a pri nabijani je parkovanie zdarma, cize mas gratis parkovacie miesto vzdy iste, ..dalsia vec mas zlavu na zakl.poistenie vozidla, v case zapch mozes vyuzivat pruhy pre taxi a buss a vela ineho ! ..Holt Elbil je v Norsku velmi vyhodna doprava, ...pre porovanie listok na hromadnu dopravu stoji v automate na ulici to iste ako jedno dobitie baterii !!! Cena Leaf-u je v Norsku aj s nabijaciou stanicou 265.tis Nok a to je cena Golf-u ci Octavie ci MB A a B-class ...
Vlasnit auto v Norsku je maly luxus ...a v mestach velky luxus, netyka sa to Elektromobilov a veteranov.
Teraz na prelome roka 2012-13 dostali vsetci majitelia nafty od norskej vlady podpasovku v podobe zdrazenia poistiek a dane za naftovy motor ako i vstup do mesta... heh ... inzercia plna TDI ... 😄
Vec sa ma takto : ..nabijanie stoji 30,- Nok ..a u Leaf-u to cini asi 60% kapacity baterii to postacuje na dojazd 60km, co samozrejme staci na dojazd z prace domov. Dalej 30,-nok su 2.litre nafty ci benzinu v Norsku ..a to je teda Elbil ekonomickejsia volba ... Ak pouzivas Elbil ...neplatis za boom, teda vjazd do mesta a z mesta, ani do jeho jednotlivych casti, ..mas zlavu na parkovanie, a pri nabijani je parkovanie zdarma, cize mas gratis parkovacie miesto vzdy iste, ..dalsia vec mas zlavu na zakl.poistenie vozidla, v case zapch mozes vyuzivat pruhy pre taxi a buss a vela ineho ! ..Holt Elbil je v Norsku velmi vyhodna doprava, ...pre porovanie listok na hromadnu dopravu stoji v automate na ulici to iste ako jedno dobitie baterii !!! Cena Leaf-u je v Norsku aj s nabijaciou stanicou 265.tis Nok a to je cena Golf-u ci Octavie ci MB A a B-class ...
Vlasnit auto v Norsku je maly luxus ...a v mestach velky luxus, netyka sa to Elektromobilov a veteranov.
Teraz na prelome roka 2012-13 dostali vsetci majitelia nafty od norskej vlady podpasovku v podobe zdrazenia poistiek a dane za naftovy motor ako i vstup do mesta... heh ... inzercia plna TDI ... 😄
No tak to je masakr... A my si budem stěžovat, že nás vláda okrádá! Díky za info, pochopil jsem vše 😉 :yes: :yes: :yes:
Calkulátor taky nemá chybu 8-s To jsou pecky.
Calkulátor taky nemá chybu 8-s To jsou pecky.
Mě se nový design docela líbí a kdyby ještě díky němu ubylo fanatiků, stal by se přímo uměleckým dílem. >😒]
To mě šokovalo BMW X6 M v základu: 2 418 000 NOK, 2 845 000 CZK, 1 119 000 SEK. Čili Norovi stačí přejet hranice a může si koupit 2 a ještě mu zbyde na solidní 3:er (pokud by je teda postavil na švédský značky) 8-s
V MOC je už zahrnut poplatek dle ekotřídy, typu karoserie (penalizace pro kupé a SUV se plánuje), spotřeby atd - v případě velkých aut je to šílená darda, za dvoudveřový 3.2-litr se platí přes 1.5 milionu korun jen za přihlášení na značky (v případě dovozu).
Norové nejsou v EU a stejně předvádějí tohle. Holt všude je chleba o dvou kůrkách.
Platíš zvlášť daň za😒br /> -váhu
-výkon
-CO2
-NOx
-DPH
Jestli Tě to zajímá, můžeš si daň spočítat tady: [odkaz]
Doporučuju, aby sis předtím sednul - pro mou, 8 let starou E46 to vychází na milion korun za přihlášení.
Pokud bys chtěl ještě něco vědět, pošli mi SZ.
Norové nejsou v EU a stejně předvádějí tohle. Holt všude je chleba o dvou kůrkách.
Platíš zvlášť daň za😒br /> -váhu
-výkon
-CO2
-NOx
-DPH
Jestli Tě to zajímá, můžeš si daň spočítat tady: [odkaz]
Doporučuju, aby sis předtím sednul - pro mou, 8 let starou E46 to vychází na milion korun za přihlášení.
Pokud bys chtěl ještě něco vědět, pošli mi SZ.
Nějak nechápu k čemu je v chladném Norsku někomu krám jako je Leaf. Pokud si teda při jízdě topí, tak reálné využití je maximálně jako odvoz dětí a drobné nákupy na velice krátké vzdálenosti. Nehledě na to, že člověk může z nějakého důvodu na cestě uvíznout a bude třeba si topit. Co pak? 8-s A zhovadilá EU tyhle parodie na auta dotuje. Je to k zblití.
Tiez sa mozem zacat posmievat ze v USA, Kanade, Rusku, Latinskej Amerke, Cine a Japonsku predali strasne malo dieslov oproti benzinom. Keby stal benzin u nas niekde okolo 15Kc vzhladom na nase platy, po nafte by nikto ani nestekol (v osobakoch samozrejeme)
Seveřani obecně raději kupují kvalitní a spolehlivé zboží proto Volvo, VW, Toyota. U VW mají v podvědomí kvalitu, tak jim bude ještě chvíli trvat než půjdou prodeje dolů a naopak u H/K zjišťují, že je až na malé vyjímky všechno v pořádku, tak půjdou prodeje nahoru jako všude jinde.
Mnozí říkají lepší diesely s DPF než benzíny bez jakéhokoli záchytudrobných nespálených částic .....
Krásné místo Octavie, docela by mě zajímalo, jak se tam daří Yetimu. Nová trojková Octavia by se tamějším zákazníkům mohla také líbit (exteriérem).
Nejdřív jsem si myslel, že jsem si jenom zase zapomenul stáhnout nějaký další "plug-in" do prohlížeče. Nový vzhled je hnusný a nepřehledný. Korunu tomu nasazují hodnocení testů pomocí 1-5 hvězdiček. Tenhle výsměch asi převzali ze starých Auto-Tipů, kde za asi 5 let mělo každé auto 3 nebo 4 hvězdičky - hned jsem věděl které vybrat...
Mě by ten design tolik nevadil, ale vůbec se mi nezobrazuje text článku. Pouze nadpis,obrázek a diskuse. Nevíte někdo čím to může být. 😢 :no:
A dieselů jen něco přes STO TISÍC .............. to je vlastně malý rozdíl, vcelku nicotný ..... >😁
To je ale obecně běžná cenová křivka. největší cenový rozdíl v neprospěch dieselu je v evropských zemích u mini a malých vozů, trochu lepší je to u nižší střední, relativně se to zlepšuje u střední třídy a u vyšší střední už bývá rozdíl v neprospěch benzínů.
U střední třídy se totiž využívají levné benzínové jednotky z nižší střední, které už se nedají využít u vyšší střední a tam je těch pár benzínů, které se vyrábí, vyráběno samozřejmě draho.
U SUV je to trochu jiná situace - opět vzhledem k masovému rozšíření dieselů - BMW X1 se jistě prodává v EU tak v 80-90% v dieselu - může být cena dieselové verze nižší než benzínové - navíc jestli je použita nová 1,6.
U střední třídy se totiž využívají levné benzínové jednotky z nižší střední, které už se nedají využít u vyšší střední a tam je těch pár benzínů, které se vyrábí, vyráběno samozřejmě draho.
U SUV je to trochu jiná situace - opět vzhledem k masovému rozšíření dieselů - BMW X1 se jistě prodává v EU tak v 80-90% v dieselu - může být cena dieselové verze nižší než benzínové - navíc jestli je použita nová 1,6.
Dobře, tak minimálně u BMW je vždy srovnatelný nafťák levnější - u takové X1 20i(d) to dělá 120 tisíc CZK rozdílu 😄
A jen tak pro zajímavost, X6M stojí přes 8 milionů korun. :no: To až tu bude někdo vykřikovat o státě blahobytu a jak to EU vede od desíti k pěti...
A jen tak pro zajímavost, X6M stojí přes 8 milionů korun. :no: To až tu bude někdo vykřikovat o státě blahobytu a jak to EU vede od desíti k pěti...
Škoda 7., Octavia 10., neříkal jsem, že Škoda jede? Let´s go to 1 000 000 sales!!!
BRAVO ŠKODA!!!
BRAVO ŠKODA!!!
V Norsku jsou hybridy a elektrovehikly POZORUHODNĚ MNOHO dotovány. Proto jich jezdí v Oslu (ale jen v Oslu) POZORUHODNĚ MNOHO. Mám ten pocit, že dotace jednoho BEV dosahuje asi 10 000 €. A i s těmito neskutečnými dotacemi se jich prodá pár.
Omyl, nejsou. Jen benzín je tam velmi drahý a tak se dražší nafťáky vyplatí. Jinak souhlasím - Norsko je ode zdi ke zdi.
Nafťáky jsou v Norsku výrazně levnější než benzíny... 😄
Při koupi to není tak znát, ale řešit ty jejich zhovadilý ekotřídy je opravdu radost.
Při koupi to není tak znát, ale řešit ty jejich zhovadilý ekotřídy je opravdu radost.
Redakce by mohla místo oslav prodejů TĚŽCE DOTOVANÝCH elektrovehiklů zmínit takovou maličkost - že 80% z prodaných vozidel činí diesely.
Kolik že je to v procentech - ty EV? - A-HA ....... je to 2,79%. Směšné, opravdu směšné - a podporováno dotacemi jak SVIŇA.
Kolik že je to v procentech - ty EV? - A-HA ....... je to 2,79%. Směšné, opravdu směšné - a podporováno dotacemi jak SVIŇA.
prave preto ma prekvapuje predaj toyoty ktora tam tych stvorkoliek vela v norsku asi nepreda a aj napriek tomu je druha najpredavanejsia znacka v norsku po vw a dari sa jej aj vo svedsku.... skutocne obdivuhodne vysledky
Jaký pak propad... to jen norove zacali objednavat Model S a Model X od Tesly. Diky tem dotacim a ulevam je to tam "za babku" 😄
Pristi rok uz v tehle statistice o teto automobilce uslysime
Pristi rok uz v tehle statistice o teto automobilce uslysime
No hlavně v Norsku (konkrétně tedy v Oslu) je nabíjecí stanice na každém kroku. Tam člověk jde po parkovišti a každou chvilku vidí auto, do něhož vede ze stojánku kabel s elektřinou.
Je to skutečně dost specifický trh. Mzdy jsou v Norsku (pochopitelně průměrně) vyšší než ve Švýcarku a vzhledem ke klimatu je 4x4 (v Norsku skoro všude) výhodou - proto je vozový park takový jaký je. K tomu silniční síť ve výborném stavu (mosty, tunely) a to bez jediné reklamy u silnice/dálnice
:yes:
:yes:
Norsko je natolik pokroucený, atypický a regulovaný trh, že statistiky nemají žádnou vypovídací hodnotu. Dobré jen tak pro zajímavost.
ano leafu sa v norsku dari pozoruhodne dobre 😉 , s tou dotaciou je to dost mozne sam neviem ako je mozne ze tieto auta su len prave v norsku tak uspesne a inde vobec.....
i40 je relativne uspesna prave v severskych statoch ako irsko norsko svedsko... tusim v irsku aj vo svedsku je i40 predavanejsie auto ako superb..... a pritom ma podstatne menej motorov v ponuke... tiez zaujimavy fakt... kazdy trh je iny..... to musime zohladnit..... specificky je aj nas slovensky trh ked nie je to tak davno co SX4ka bola u nas na slovensku 3tie najpredavanejsie auto co sa jej nepodarilo asi nikde v europe byt tak vysoko..... kazdy trh je specificky to je pravda..... v severskych statoch dominuje volvo a vw... to sa nezmeni.... prekvapuje ma aj predaj toyoty ktory je prave v severskych statoch na tom velmi dobre.....
i40 je relativne uspesna prave v severskych statoch ako irsko norsko svedsko... tusim v irsku aj vo svedsku je i40 predavanejsie auto ako superb..... a pritom ma podstatne menej motorov v ponuke... tiez zaujimavy fakt... kazdy trh je iny..... to musime zohladnit..... specificky je aj nas slovensky trh ked nie je to tak davno co SX4ka bola u nas na slovensku 3tie najpredavanejsie auto co sa jej nepodarilo asi nikde v europe byt tak vysoko..... kazdy trh je specificky to je pravda..... v severskych statoch dominuje volvo a vw... to sa nezmeni.... prekvapuje ma aj predaj toyoty ktory je prave v severskych statoch na tom velmi dobre.....
Opravdu málo aut se prosadí na drtivé většině trhů , v případě H/K bych to viděl ,že opravdu mají šanci se prokousat ještě dalšími trhy .Asi skoro všude se jim zřejmě podaří nacpat ,ale zrovna Emiráty ,Katar ,Monako a podobné ,,destinace,, bych na to neviděl . H/K mají jeden z největších potenciálů k dalšímu vzrůsty mezi všemi značkami 😉 .
A tohle všechno je i přesto i kdybych měl názor na H/K jakýkoli.
A tohle všechno je i přesto i kdybych měl názor na H/K jakýkoli.
V Norsku jsem letos byl a zejména v Oslu jezdilo Nissanů Leaf pozoruhodně velké množství. Buď jsou v Norsku tyhle auta dotovaný nebo je tu ještě jeden fakt - elektřina je tam velmi levná.
H/K bylo k vidění jen sporadicky, většinou SUV + několikrát i40.
Škoda je k vidění častěji, ale jen Octavia, možná i Superb.
H/K bylo k vidění jen sporadicky, většinou SUV + několikrát i40.
Škoda je k vidění častěji, ale jen Octavia, možná i Superb.
prosim? ne.ebe ti trosku? skus svoje prispevky orientovat inam nie na moju osobu....
tak najlepsie tu z korejcov idu SUVecka..... 1891 sportageov a 1117ix35tiek nie je az take zle ako si kazdy mysli, co by za tieto vysledky dala honda CRV alebo ford kuga ... ale je co zlepsovat... verim ze v norsku sa H/K tento tok posunie dopredu, drzim palce..... zase je pravda ze niektore trhy su velmi specificke... a konzervativne a niektore znacky sa tu presadzuju len pomaly.... prekvapuje nissan leaf.....
:yes:
tak najlepsie tu z korejcov idu SUVecka..... 1891 sportageov a 1117ix35tiek nie je az take zle ako si kazdy mysli, co by za tieto vysledky dala honda CRV alebo ford kuga ... ale je co zlepsovat... verim ze v norsku sa H/K tento tok posunie dopredu, drzim palce..... zase je pravda ze niektore trhy su velmi specificke... a konzervativne a niektore znacky sa tu presadzuju len pomaly.... prekvapuje nissan leaf.....
:yes:
Chudák Topper.
ALe máte pravdu narozdíl od Švédska , v Norsku nemá zatím Kia zřejmě šanci. Naopak bych vyzdvihnul umístění Oktávie.
ALe máte pravdu narozdíl od Švédska , v Norsku nemá zatím Kia zřejmě šanci. Naopak bych vyzdvihnul umístění Oktávie.
>😁 :yes: Jen malý detail, slovo válí topper nepoužívá. Doporučuji šlape, jede, už se rozbíhá >😒]