Ekonomika
marek.g
0
jsem překvapen jak tam jde tento vůz na odbyt :yes:
nepovažují SEAT za domácí značku, tedy úplně jiný pohled než mají stále Češi na Škodovku. Proč by také Španěláci měli, vždyť je to vlastně německé auto, které se ve Španělsku "jenom" vyrábí (tedy krom Alhambry, Toleda a Mii). Volkswagen vlastní SEAT a může si s ním udělat co se mu zamane, ostatně stejně jako se Škodovkou. Technicky identická koncernová auta lišící se pouze designem, interiérem, cenou a místem výroby a když se náhodou vytvoří zisk, tak většina stejně putuje obratem do Volkswagenu. Za domácí značku tak mohou Španělé považovat a také zřejmě považují i další domácí "montovny", jako koncern PSA, Ford, VW, Renault a další.
Co to blábolíš? Seat a zisk?
Koncern především každý rok lepí díry Seatu z vlastní kapsy a jde o stamiliony eur. :-!
Koncern především každý rok lepí díry Seatu z vlastní kapsy a jde o stamiliony eur. :-!
Proto jsem použil slovíčko náhodou 😄 , ne vážně měl jsem na mysli Škodovku, která loni musela poslat VW přes sedm miliard na dividendách - to je zase určitá nevýhoda přílišné ziskovosti.
Ať si koncern ty díry lepí, vždyť SEAT je hlavně jeho zásluhou tam, kde je. To VW poručil SEATu sportovnost a nasadil tam Silvu (nyní šéfdesignér VW), který udělal v SEATu tolik škody, že by se to nepovedlo snad nikomu. Nový Leon se zatraceně povedl a věřím, že jeho prodeje dokážou SEAT znovu nastartovat. :yes:
Ať si koncern ty díry lepí, vždyť SEAT je hlavně jeho zásluhou tam, kde je. To VW poručil SEATu sportovnost a nasadil tam Silvu (nyní šéfdesignér VW), který udělal v SEATu tolik škody, že by se to nepovedlo snad nikomu. Nový Leon se zatraceně povedl a věřím, že jeho prodeje dokážou SEAT znovu nastartovat. :yes:
Připadá mi, že nevidíš žádné širší souvislosti a vypichuješ nesmysly.
Škodovka vydělává, ale taky taky v ČR mohutně investuje a paltí nejvyšší daně. A ty jsou řádově naprosto jinde, než nějaké dividendy. Kdyby Seat nekoupil VW, tak už Seat dávno neexistuje.
Škodovka vydělává, ale taky taky v ČR mohutně investuje a paltí nejvyšší daně. A ty jsou řádově naprosto jinde, než nějaké dividendy. Kdyby Seat nekoupil VW, tak už Seat dávno neexistuje.
Zato ty jsi tady napsal tolik souvislostí... Podle tebe je tedy konstatování skutečnosti nesmysl. Myslíš si, že u Škodovky je to jiné? Ta by se dneška bez VW také zcela jistě nedožila. Nehodnotím tady přínos Škodovky (koncernu) pro Česko, jak si zřejmě mylně myslíš, ale pouze vnitrokoncernovou soudržnost.
Opět nesmysl.
Kdyby škodovku nekoupil VW, druhý nedočkavý v řadě byl Renault.
Dále s tebou už nebudu ztrácet čas, moc toho nevíš... :-!
Kdyby škodovku nekoupil VW, druhý nedočkavý v řadě byl Renault.
Dále s tebou už nebudu ztrácet čas, moc toho nevíš... :-!
Rozhodně bych nenazýval Seat obyčejnou montovnou. Je to značka, která má ve španělsku tradici a taky technické zázemí, kde probíhá vývoj, stejně jako Škoda u nás. Obyčejná montovna je např H/K v Nošovicích nebo TPCA.
Seat má nějakou tradici?
Tradici výroby od roku 1950. Sice nejdřív vyráběl jenom fiaty v licenci ale od 70. let má i svoje technické vývojové centrum. No rozhodně to není taková tradice jakou mají jiní evropští výrobci.
A proč by jsme neměli brát Škodu jako domácí automobilku ?
Když někomu v cizině řeknete Škoda nevybaví se mu Německo ale Česko(V blízké cizině samozřejmě, když to vybafnete na eskymáka tak vám řekne , že je to druh ryby).
Škoda tu zaměstnává plno lidí. Nejenom v Mladé Boleslavi ,ale po celé republice která zásobuje MB díly (Opět neříkám , že všechny díly ve Škodovkách jsou české , to ani náhodou).
Škoda tu má vyvojové centrum. Což Korejci nebo TPCA říct nemohou.Myslím ,že správny čech bere Škodu jako domácí značku.
Když někomu v cizině řeknete Škoda nevybaví se mu Německo ale Česko(V blízké cizině samozřejmě, když to vybafnete na eskymáka tak vám řekne , že je to druh ryby).
Škoda tu zaměstnává plno lidí. Nejenom v Mladé Boleslavi ,ale po celé republice která zásobuje MB díly (Opět neříkám , že všechny díly ve Škodovkách jsou české , to ani náhodou).
Škoda tu má vyvojové centrum. Což Korejci nebo TPCA říct nemohou.Myslím ,že správny čech bere Škodu jako domácí značku.
kto by to pred par rokmi cakal? nikto
z jasnej jednicky je trojka 8-s - stacilo 12 mesiacov a zazrak je na svete
zo seatom to ide dole vodou, novy leon to bude mat asi dost tazke... "zazrak" ,menom exeo pojde rapidne dole a aj ibiza ma uz asi najlepsie roky pomaly za sebou.... no som zvedavy na seat.... leon ma navyse konkurenciu v podobe noveho golfa.... a vobec.... nizsia stredna trieda je nabita poriadne..... ak seat nezacne rast tak vw ho nadobro pochova - ta znacka sa okrem spanielska vlastne nedokaze nikde presadit a aj v spanielsku uz pomaly nestiha..... drzim palce.... ale nevidim to so seatom ruzovo
z jasnej jednicky je trojka 8-s - stacilo 12 mesiacov a zazrak je na svete
zo seatom to ide dole vodou, novy leon to bude mat asi dost tazke... "zazrak" ,menom exeo pojde rapidne dole a aj ibiza ma uz asi najlepsie roky pomaly za sebou.... no som zvedavy na seat.... leon ma navyse konkurenciu v podobe noveho golfa.... a vobec.... nizsia stredna trieda je nabita poriadne..... ak seat nezacne rast tak vw ho nadobro pochova - ta znacka sa okrem spanielska vlastne nedokaze nikde presadit a aj v spanielsku uz pomaly nestiha..... drzim palce.... ale nevidim to so seatom ruzovo
Co jsem říkal? Seat už si nedokáže udržet ani nej. pozici na domácím trhu. Nechápu, proč už ho VW neprodá :no:
Zřejmě nějakou hovadinu, ty chytráčku. Z ČR se ročně posílá statisíce zde vyrobených převodovek a motorů do Barcelony na výrobní linku SEATu. Pocítili by to rovněž čeští zaměstnanci dalších dodavatelských firem vyrábějící další komponenty. Navíc VW nenechá nikdy SEAT padnout. Zůstane jen u tvého slabomyslného přání. >😒] :no:
A komu by ho měli tak prodat? Evropské automobilky jsou rádi, že nějak přežívají. Jediní kdo nakupují jsou čínané a indové a ti si dobře vybíraji co koupí a navíc by VW byl sám proti sobě aby seat prodal čínanům a pustil tím do evropy silnou konkurenci, nemluvě o patentech a technologiích VW, které má Seat.