Novinky
...ako by farby tych pneumatik nastavili od vyroby. Niekde je minimum 1.6mm, inde 1mm (u letnych pneumatik). Nemyslim si, ze by si vyrobca pneumatik komplikoval zivot tym, ze by pre rozne krajiny dodaval odlisne pneumatiky...
Okrem toho napriklad opotrebovana zimna pneumatika sa este (s urcitymi obmedzeniami) da "dojazdit" ako letna. Ale asi by clovek pritom nechcel, aby mu pneumatiky "svietili" do dialky oranzovou farbou. A len tak na okraj: pneumatika sa moze stat opotrebovanou (resp. nevhodnou na pouzitie) aj bez toho aby bola ojazdena alebo poskodena. Napriklad prirodzenym starnutim gumy. Pneumatika ma po 4 rokoch uz tak degradovane vlastnosti, ze by sa mala vyradit bez ohladu na to kolko profilu na nej ostava...
Okrem toho napriklad opotrebovana zimna pneumatika sa este (s urcitymi obmedzeniami) da "dojazdit" ako letna. Ale asi by clovek pritom nechcel, aby mu pneumatiky "svietili" do dialky oranzovou farbou. A len tak na okraj: pneumatika sa moze stat opotrebovanou (resp. nevhodnou na pouzitie) aj bez toho aby bola ojazdena alebo poskodena. Napriklad prirodzenym starnutim gumy. Pneumatika ma po 4 rokoch uz tak degradovane vlastnosti, ze by sa mala vyradit bez ohladu na to kolko profilu na nej ostava...
Jakých 1,6mm, či 1mm? Běhoun by změnil barvu při ojetí na indikátory opotřebení a ty jsou na všech trzích stejné. Nápad je to výborný. Majitel snadněji pozná, že se blíží limitní opotřebení, policejním hlídkám se zefektivní kontroly a ostatní řidiči budou vědět, na koho si mají dát za deště pozor.
No a ide prave o to, do akej vysky profilu tie indikatory umiestnis. 1mm? 1.6mm? alebo 4mm? Napad je to praveze blby...
mna este dalsi technicky detail trapi... bude zmes homogenna alebo ako budu spajat tie dve vrsty (vnutornu farbenu a vonkajsiu ciernu)? nebude sa po nejakom opotrebeni, prudkom brzdeni, smyku oddelovat cierna vrstva od farbenej?
cize aj z tohto dovodu by som ja osobne ostal verny ciernociernym gumam.
cize aj z tohto dovodu by som ja osobne ostal verny ciernociernym gumam.
Přesně díky tomuto problému to není technicky proveditelné. Stačí si koupit normální boty které mají probarvenou podrážku tak, že byly vyrobeny z několika různobarevných částí - v místě, kde se barvy spojují bota vždy praskne. Takže dnes už se to řeší u bot jinak - celá podrážka je z jedné barvy gumy, ale její části jsou natřeny speciální barvou. Podobně by šel řešit tento problém - na indikátorech opotřebení by byla třeba zelená barva, která by se ojela a tím pádem zmizela a celá guma by byla černá.
To asi nie.
Jednou z výhod však bude, že bude na pneumatike vidieť šmatlavú geometriu.
Ale "farbičky" zvýšia predaj nových gúm. Samozrejme, keď budú všetci takéto vyrábať.
Ale to nehrozí!!!
Jednou z výhod však bude, že bude na pneumatike vidieť šmatlavú geometriu.
Ale "farbičky" zvýšia predaj nových gúm. Samozrejme, keď budú všetci takéto vyrábať.
Ale to nehrozí!!!
Aby to nebylo kontraproduktivní, už vidím tuningáře, jak řežou zatáčky s červenými pneumatikami. >😁
P.S. Neberte to jako urážku, jen jsem tím chtěl říct, že to bude pervektně ladit s lakem na třmenech/bubnech brzd
P.S. Neberte to jako urážku, jen jsem tím chtěl říct, že to bude pervektně ladit s lakem na třmenech/bubnech brzd
Aby tam pridali aj takyto farebny komponent a kazda vacsia krizovatka sa stane zazitkom https😐/www.youtube.com/watch?…… >😁
ved preco je prave 1.6mm dezen este bezpecny ale 1.5mm uz nie? bez ohladu na sirku a vzorku dezenu (kedze mnohe auta mozu mat legalne obute rozne rozmery pneu).
ja mam to "stastie", ze za 4 roky pneu nezjazdim a menim ich kvoli veku, nie opotrebovaniu, ale nie je problem jazdit na hocicom ak vodic prisposobi styl jazdy technickemu stavu vozidla a jeho obutia.
Skor som narazal na fakt, ze v zakone sa pise (nech su dovody uz hocijake), ze 1.6mm. Ani milimeter viac ani menej. A nasi Pomahaci a Chranici nas s radostou skasiruju, ked bude dezen menej ako tato hranica bez ohladu na realnu bezpecnost premavky. Ako napr. v tvojom priklade - 2mm dezen na 10 rocnych gumach je podla mna nebezpecnejsi ako 1.5mm na trojrocnych.