Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pneumatika Discolor Tyre svojí barvou ukáže, kdy je opotřebovaná

David Bureš David Bureš 7. 1. 2013 • 17:46
16
Dvojice designérů chce usnadnit rozpoznávání opotřebených pneumatik. Řešením je podle ní dvoubarevné pneu.

Hloubku dezénu pneumatik svého auta by měli řidiči pravidelně kontrolovat, mnoho z nich to však nedělá. Designéři Gan Fenglin a Zhou Buyi přišli na to, jak tento úkon motoristům výrazně usnadnit.

Řešením je podle tohoto dua dvoubarevná pneumatika, kterou nazývají Discolor Tyre. Ta zvenku vypadá jako každé jiné obutí, uvnitř se však ukrývá vrstva výrazné oranžové gumy. Ta se na vzorku začne objevovat, když je dezén sjetý na kritické minimum.

Řidiči tak už při krátkém pohledu na pneumatiku zjistí, že se blíží konec její životnosti, a nemusí pečlivěji zkoumat samotné obutí, na jehož spodku vzorku jsou indikátory opotřebení.

Oranžová vrstva pryže nefunguje jen jako indikátor opotřebení pneumatiky, také se díky ní dají snadněji najít malá poškození obutí.

Nejedná se o první použití barevných pneumatik. Existují dokonce i prototypy s několika vrstvami barevných gum.

Závěrem dodejme, že letní pneumatiky pro osobní auta v Česku musí mít vzorek hluboký minimálně 1,6 milimetru. Na zimních pneumatikách musí být dezén hluboký alespoň čtyři milimetry. Se sjetým vzorkem se zhoršují jízdní vlastnosti auta a jeho brzdná dráha.

Témata
8. 1. 2013 08:13
Re: prima způsob
je mi jasne, ze okolo pneu je hotova veda, kedze vlastnosti pneu neovplyvnuje len opotrebenie, ale aj tvar dezenu (najma za dazda) a tvrdost zmesi + teplota.
Skor som narazal na fakt, ze v zakone sa pise (nech su dovody uz hocijake), ze 1.6mm. Ani milimeter viac ani menej. A nasi Pomahaci a Chranici nas s radostou skasiruju, ked bude dezen menej ako tato hranica bez ohladu na realnu bezpecnost premavky. Ako napr. v tvojom priklade - 2mm dezen na 10 rocnych gumach je podla mna nebezpecnejsi ako 1.5mm na trojrocnych.
8. 1. 2013 01:06
Re: Som zvedavy...
Přesně díky tomuto problému to není technicky proveditelné. Stačí si koupit normální boty které mají probarvenou podrážku tak, že byly vyrobeny z několika různobarevných částí - v místě, kde se barvy spojují bota vždy praskne. Takže dnes už se to řeší u bot jinak - celá podrážka je z jedné barvy gumy, ale její části jsou natřeny speciální barvou. Podobně by šel řešit tento problém - na indikátorech opotřebení by byla třeba zelená barva, která by se ojela a tím pádem zmizela a celá guma by byla černá.
Avatar - JDM
7. 1. 2013 21:38
Re: prima způsob
Nikde se nepise ze 1.6mm je bezpecne, s kazdym opotrebeni i sebemensim pneu mneni svoje vlastnosi nektere pneu muzou byt nebezpecne uz pri 2mm , s brdama ktery uz nebrzdi taky jezdit nebudes ikdyz dle vyrobce nejsou na hranici opotrebeni ;-)
7. 1. 2013 20:25
Re: prima způsob
Nejaka hranice je potreba, to pochopis i ty, ne? Navic jsou i zeme, kde to policii nezajima, nebo kdo rika, ze zmena barvy nemuze byt treba na 2mm, coz je podle meho rozumna hranice pro vymenu u letnich gum.
Avatar - matii
7. 1. 2013 20:19
Re: prima způsob
:yes: :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku