nissan se stává jedním z nejsilnějších hráčů na ekologickém hřišti...za to mu je potřeba dát palec nahoru,nejeden :yes: :yes: :yes:
megacruiser
0
Myslím že až naplno přiznají, že vodík vyrábí jen z ropy a elektřina pro ekologické elektromobily se vyrábí z 90% v hnědouhelných tepelných elektrárnách, ekologická příchuť jejich vozidel poněkud zhořkne... :no😒br />
Ekologické dopravní prostředky jsou jen zbožným přáním ekoaktivistů, tvrdou pravdou zůstává, že tyto auta spotřebují víc fosilních paliv než auta s klasickým benzínovým nebo naftovým motorem, jen emise generují nepřímo při výrobě elektřiny nebo vodíku.
Klaudius
0
Ešte nahoď nejaké čísla, aby tvoje tvrdenie malo nejakú váhu...
Wartburg 353W
0
Uz ted je vodikovy palivovy clanek ucinnejsi nez spalovani zemniho plynu, ze ktereho se vodik vetsinou chemicky vyrabi - a to vcetne te vyroby. Jiny podobny priklad je, ze pokud se z uhli vyrobi plyn a ten se spali ve spalovaci turbine, vyrobi se skoro 2x tolik energie nez primym spalenim uhli, vyrobenim pary a jejim pouzitim v parni turbine (paroplynovy cyklus). A cilem je samozrejme efektivni vyroba vodiku z vody, i na tom se pracuje.
The tank-to-wheel efficiency of a fuel cell vehicle is about 45% at low loads and shows average values of about 36% when a driving cycle like the NEDC (New European Driving Cycle) is used as test procedure. The comparable NEDC value for a Diesel vehicle is 22%
ZocelenyDrapalik
0
Neznam zemi, kde by se 90% elektriny vyrabelo z hnedeho uhli. Dovolil bych si hadat, ze takova "monozdrojova" zeme snad ani neexistuje. Minimalne v Evrope urcite ne. Dokonce i u nas, kde je zavislost na hnedem uhli pomerne znacna se dnes 40% elektriny vyrabi z bezemisnich zdroju (jaderna okolo 33, vodni okolo 5 a zbytek vitr, slunce atd). Takze je od tebe hezke, ze tak usilovne siris propagandu ropne lobby, ale je treba lhat chytreji.
megacruiser
0
Souhlasím že ty procenta byly střelený od boku, princip je ale v tom, že pokud vyrábíme elektřinu nebo vodík "nečistým" způsobem, ani elektromobil nebo auto s palivovým článkem nemůže být čisté. I když třeba pálení vodíku vyrobeného z plynu je efektivnější než přímé pálení plynu, stejně to nic neřeší, pořád se spotřebovává omezený fosilní zdroj, i když pomaleji. Navíc, jaká asi bude energetická náročnost výroby palivového článku? A jakou bude mít reálnou životnost?
A tu efektivní výrobu vodíku z vody bych opravdu chtěl jednou vidět. Ale co, až dojde úplně všechno, začne se zase jezdit s koňma kteří žerou trávu a bude klid 😄
Ekologické dopravní prostředky jsou jen zbožným přáním ekoaktivistů, tvrdou pravdou zůstává, že tyto auta spotřebují víc fosilních paliv než auta s klasickým benzínovým nebo naftovým motorem, jen emise generují nepřímo při výrobě elektřiny nebo vodíku.
The tank-to-wheel efficiency of a fuel cell vehicle is about 45% at low loads and shows average values of about 36% when a driving cycle like the NEDC (New European Driving Cycle) is used as test procedure. The comparable NEDC value for a Diesel vehicle is 22%
A tu efektivní výrobu vodíku z vody bych opravdu chtěl jednou vidět. Ale co, až dojde úplně všechno, začne se zase jezdit s koňma kteří žerou trávu a bude klid 😄