Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nissan Green Program 2010 a HyNet: Elektromobily, čistý diesel a a nakonec vodík

6 komentářů

Avatar - pelikoš
pelikoš
nissan se stává jedním z nejsilnějších hráčů na ekologickém hřišti...za to mu je potřeba dát palec nahoru,nejeden :yes: :yes: :yes:
megacruiser
Myslím že až naplno přiznají, že vodík vyrábí jen z ropy a elektřina pro ekologické elektromobily se vyrábí z 90% v hnědouhelných tepelných elektrárnách, ekologická příchuť jejich vozidel poněkud zhořkne... :no😒br />
Ekologické dopravní prostředky jsou jen zbožným přáním ekoaktivistů, tvrdou pravdou zůstává, že tyto auta spotřebují víc fosilních paliv než auta s klasickým benzínovým nebo naftovým motorem, jen emise generují nepřímo při výrobě elektřiny nebo vodíku.
Klaudius
Ešte nahoď nejaké čísla, aby tvoje tvrdenie malo nejakú váhu...
Wartburg 353W
Uz ted je vodikovy palivovy clanek ucinnejsi nez spalovani zemniho plynu, ze ktereho se vodik vetsinou chemicky vyrabi - a to vcetne te vyroby. Jiny podobny priklad je, ze pokud se z uhli vyrobi plyn a ten se spali ve spalovaci turbine, vyrobi se skoro 2x tolik energie nez primym spalenim uhli, vyrobenim pary a jejim pouzitim v parni turbine (paroplynovy cyklus). A cilem je samozrejme efektivni vyroba vodiku z vody, i na tom se pracuje.

The tank-to-wheel efficiency of a fuel cell vehicle is about 45% at low loads and shows average values of about 36% when a driving cycle like the NEDC (New European Driving Cycle) is used as test procedure. The comparable NEDC value for a Diesel vehicle is 22%
ZocelenyDrapalik
Neznam zemi, kde by se 90% elektriny vyrabelo z hnedeho uhli. Dovolil bych si hadat, ze takova "monozdrojova" zeme snad ani neexistuje. Minimalne v Evrope urcite ne. Dokonce i u nas, kde je zavislost na hnedem uhli pomerne znacna se dnes 40% elektriny vyrabi z bezemisnich zdroju (jaderna okolo 33, vodni okolo 5 a zbytek vitr, slunce atd). Takze je od tebe hezke, ze tak usilovne siris propagandu ropne lobby, ale je treba lhat chytreji.
megacruiser
Souhlasím že ty procenta byly střelený od boku, princip je ale v tom, že pokud vyrábíme elektřinu nebo vodík "nečistým" způsobem, ani elektromobil nebo auto s palivovým článkem nemůže být čisté. I když třeba pálení vodíku vyrobeného z plynu je efektivnější než přímé pálení plynu, stejně to nic neřeší, pořád se spotřebovává omezený fosilní zdroj, i když pomaleji. Navíc, jaká asi bude energetická náročnost výroby palivového článku? A jakou bude mít reálnou životnost?
A tu efektivní výrobu vodíku z vody bych opravdu chtěl jednou vidět. Ale co, až dojde úplně všechno, začne se zase jezdit s koňma kteří žerou trávu a bude klid 😄