Novinky
A na to prisli pani v Bruseli az teraz ? Ved Slovenski vedecki onkologovia zo Slovenskej akademie vied este v 90- rokoch upozornovali, ze nafta je niekolkonasobne skodlivejsia ako benzin a varovali pred jej masovejsim rozsirenim. Ale koniec koncov neboli to len oni. V Japonsku davno prebiehalo vela konferencii o nepodporovani naftovych motorov. Ktovie ci to je aj kvoli tomu, ale tam naftove auto prakticky nestretnete.
Celu situaciu v Europe mali zachranit DPF filtre. Lenze vsetko co sa da odmontovat, sa raz aj odmontuje. Uz teraz je jasne viditelny trend, ze kvoli extremne vysokym cenam novych filtrov si ho dava kazdy druhy clovek vymontovat. Mozno by bolo pre niekoho zaujimave vidiet ako ten clovek s vymontovanym filtrom lezi po 10 rokoch na smrtelnej posteli s leukemiou a spytat sa ho ci stalo tych par eur uspory na pohonnych hmotach za jeho zivot.
Celu situaciu v Europe mali zachranit DPF filtre. Lenze vsetko co sa da odmontovat, sa raz aj odmontuje. Uz teraz je jasne viditelny trend, ze kvoli extremne vysokym cenam novych filtrov si ho dava kazdy druhy clovek vymontovat. Mozno by bolo pre niekoho zaujimave vidiet ako ten clovek s vymontovanym filtrom lezi po 10 rokoch na smrtelnej posteli s leukemiou a spytat sa ho ci stalo tych par eur uspory na pohonnych hmotach za jeho zivot.
bohužiaľ, ten čo vymontuje DPF sa dožije viac ako tí, čo jazdia za ním a dýchajú ten sajrajt. 😢
Tak ať EU zajistí legislativu, aby se FAPy nesměly odmontovat, to je jednoduché.
Ovšem těmi slovenskými akademiky jsi mne dostal a velmi pobavil ........... >😁 >😁 >😁
PS Mazda prodává novou 6 a CX-5 v 80% v dieselu.
Ovšem těmi slovenskými akademiky jsi mne dostal a velmi pobavil ........... >😁 >😁 >😁
PS Mazda prodává novou 6 a CX-5 v 80% v dieselu.
Třináct let poté, co primátor Tokia pohřbil zájem Japonců o dieselové automobily tím, že mnohé z nich vykázal z města, zažívají automobily s dieselovými motory návrat na japonský trh.
Je to především důsledek toho, že jejich výrobci zavedli inovace, které podstatně zlepšily jejich obraz čadivých umouněnců.
Společnost Mazda Motor Corp.
- (7261) sází velké peníze na čistější diesely a tím vytváří výzvy vůči importovaným a hybridním automobilům v době, kdy vládní pobídky podněcují poptávku po hospodárných vozidlech.
Nová vozidla konkurují sportovním užitkovým vozidlům společnosti Nissan Motor Co. (7201) a společnosti Mitsubishi Motor Corp. (7211) jakož i modelům importovaným společnostmi Bayerische Motoren Werke AG a Daimler AG z Evropy, kde polovina nových vozidel je osazena vznětovými motory a většina výrobců automobilů – včetně těch japonských – nabízí diesely.
Zdokonalené filtry, turbodmychadla a vstřikování paliva pomohly vytvořit tišší a čistější motory oproti těm z roku 1999, kdy primátor Shintaro Ishihara mával před novináři lahví s černými sazemi na podporu své kampaně k vykázání vozidel se vznětovými motory z ulic Tokia.
“Vzpomínám si na auto s naftovým motorem, které jsem používal v autoškole před 22 léty – hřmotné, špinavé auto, které strašně čoudilo a produkovalo saze,” řekl Atsuo Ito 39letý reklamní ředitel, který si koupil nový terénní automobil Mazda Diesel CX-5. “Tento můj nový Diesel CX-5 je tichý, čistý a co je nejdůležitější, snížil moje výdaje za palivo o polovinu.”
Zdroj: Bloomberg Jap., uveřejněno na periskop.cz
Je to především důsledek toho, že jejich výrobci zavedli inovace, které podstatně zlepšily jejich obraz čadivých umouněnců.
Společnost Mazda Motor Corp.
- (7261) sází velké peníze na čistější diesely a tím vytváří výzvy vůči importovaným a hybridním automobilům v době, kdy vládní pobídky podněcují poptávku po hospodárných vozidlech.
Nová vozidla konkurují sportovním užitkovým vozidlům společnosti Nissan Motor Co. (7201) a společnosti Mitsubishi Motor Corp. (7211) jakož i modelům importovaným společnostmi Bayerische Motoren Werke AG a Daimler AG z Evropy, kde polovina nových vozidel je osazena vznětovými motory a většina výrobců automobilů – včetně těch japonských – nabízí diesely.
Zdokonalené filtry, turbodmychadla a vstřikování paliva pomohly vytvořit tišší a čistější motory oproti těm z roku 1999, kdy primátor Shintaro Ishihara mával před novináři lahví s černými sazemi na podporu své kampaně k vykázání vozidel se vznětovými motory z ulic Tokia.
“Vzpomínám si na auto s naftovým motorem, které jsem používal v autoškole před 22 léty – hřmotné, špinavé auto, které strašně čoudilo a produkovalo saze,” řekl Atsuo Ito 39letý reklamní ředitel, který si koupil nový terénní automobil Mazda Diesel CX-5. “Tento můj nový Diesel CX-5 je tichý, čistý a co je nejdůležitější, snížil moje výdaje za palivo o polovinu.”
Zdroj: Bloomberg Jap., uveřejněno na periskop.cz
Videl jsi nekdy dymujici BMW?
Tech vyrobcu je par, u kterych nevidis briketovy saze a v evrope to mozna bude jen to BMW 😉 Jinak u vetsiny poznas kdy budou predjizdet 😉
Tech vyrobcu je par, u kterych nevidis briketovy saze a v evrope to mozna bude jen to BMW 😉 Jinak u vetsiny poznas kdy budou predjizdet 😉
Ty co maji DPF tak z tech kour nevids, to ze si ho nejaky prase vymontuje je vec druha a na to by se prave EU potazmo STK mela zamerit. To ze naridi automobilkam neco neznamena, ze to auto tak bude vypadat za 3 a vice let.
ja treba jo,vidim je furt. vypada to ponekud trapne kdyz takova evidentne luxusni 7ka pri trosku sviznejsim rozjezdu vypousti cerna mracna, vzdy si reknu chlape chlape,prachy evidentne mas, a koupis si nesmyslne takoveho traktora.....
Jasně - tichý, čistý ...a nesmrdí. >😁 Až to začne zase v ulicích Tokia páchnout, na což stačí tak 20% podíl vykáží se znova. Doufejme, že definitivně.
Mimochodem,města jako Paříž, Londýn apod, jsou velikostí podobná Tokiu - a není problém. Takže ani v Tokiu nebude problém - a normy se stále zpřísňují a tvrdě dolehnou i na přímovstřikové benzíny.
Příště zkuste kouknout na wikipedii, Tokio je velke jako Paříž a Londyn dohromady, tedy alespoň podle počtu obyvatel😒br />
I turbo benziny maji filtr pevnych částic, jenže ten se nezanese po 20. tis. km, ale zkruba po 50. a po tom co jsem viděl jak relativně nový CItroen C4 HDi vypaluje filt, kdy podzimní mlha je proti tomu dýmu jako křištál, se nedivím, že v Tokiu, a nejen tam, ale i v Americe, diesely nechtějí.
I turbo benziny maji filtr pevnych částic, jenže ten se nezanese po 20. tis. km, ale zkruba po 50. a po tom co jsem viděl jak relativně nový CItroen C4 HDi vypaluje filt, kdy podzimní mlha je proti tomu dýmu jako křištál, se nedivím, že v Tokiu, a nejen tam, ale i v Americe, diesely nechtějí.
Som zvedavy na realne testy takej nafty po 100 tkm. Ake emisie bude vykazovat taky motor s 300x prepalenym filtrom, opotrebovanymi vstrekmi z "kvalitnej" nafty a polo-nacatym turbom od oleja 100x zriedeneho naftou z nedokoncenej regeneracie.
8-s
8-s
Moje auto - 6válec - má najeto 150 tkm - a funguje absolutně stejně jako nové. Domluvme se, rád Ti to ukáži. takže hormon do klidu.
flame mezi Petrolheadama a Dieselmanama začne 😄 :-! sázím na drtivou převahu spořílků 😄
Polsedních 10 let jezdím s dehtem a klidně rád vyfotím, jak čistý laufy mám zevnitř...navíc bílá barva, pokud by to u novejch aut bylo tak tristní, asi bych jen šudlal zasazenej zadek každej tejden...
Je to tak, mám benzín i diesel s DPF, v obou případech se jedná o přímovstřiková turba a u dieselu je výfuk jednoznačně čistší..., když jej zevnitř utřu hadrem, vytáhnu jej čistý, u benzínu nikoli.
Zachráníme planetu ( CO 2) Umřeme na rakovinu. >😒]
Sam jsem zastance dieslu, ale do mesta proste diesel nepatri. Myslim, ze pouze velmi hloupy nebo neznaly clovek si koupi dieslove auto na kratke popojizdky po meste. Nejde jenom o zdravotni aspekt a dopad na ovzdusi ve meste, ale zejmena o zivotnost moderneho dieslu, kteremu velmi skodi kratke trasy a vysoke otacky za studena + dpf se nema kdy regenerovat a velmi rychle odejde. Navic je spotreba dieslu ve meste dost vysoka kvuli vetsi hmotnosti auta (caste rozjezdy).
Na druhou stranu ale kupovat benzin do dalnicnich rychliku je taky hloupost. V rychlostech kolem 140 km/h je rozdil ve spotrebe znacny a jeste vice tak zatezuje zavislost lidstva na nerostnych surovinach, nemluve o dopadu na rodinne finance.
Na druhou stranu ale kupovat benzin do dalnicnich rychliku je taky hloupost. V rychlostech kolem 140 km/h je rozdil ve spotrebe znacny a jeste vice tak zatezuje zavislost lidstva na nerostnych surovinach, nemluve o dopadu na rodinne finance.
S tím DPF ale nemáš pravdu. Do města zajedu málokdy a skutečně jsem se o DPF obával - ale po 150 000 km jsem stejně v pohodě, jako když bylo auto nové. A když filtr vydrží 250 000, tak to budu brát sportovně a určitě si koupím nový.
Ale tak o to jde - kdyz "do mesta zajedes malokdy" tak ten filtr nema duvod odchazet. Lidem co jezdi hlavne streky po dalnicich vydrzi klidne celou zivostnost auta. Ale kdyz s tim nekdo jezdi trasy do 5 km po meste tak ten filtr drive ci pozdeji ucpe - v mestskem provozu motor nepracuje idealne a tvori vice sazi, a zaroven se poradne nerozehreje a nemuze "vypalit" filtr.
Nechci nijak hodnotit zavery studii, ale kdyz se trochu zamyslim, rikam si co za tim je. IMHO je v zajmu nekterych skupin lidi, aby se spotreba paliva nesnizovala a aby jeho vyroba byla co nejlevnejsi (nesouvisi ovsem s cenou na cerpackach). Kdyz uz strasidlo CO2 prestava pusobit, vytahne se strasidlo rakoviny. Timpadem se do aut bude montovat dalsi zbytecna soucastka, ktera spotrebu paliva vrati do standardni hladiny....
Ano, ano, to se vědělo už dávno, my to všichni víme už dávno... Jenže bohužel zásadní
rozdíl a taky vliv na místní životní prostředí v kontrastu s vyspělou západní Evropou (Německem
obzvlášť) jsou olej a naftu chcající monstra typu T815, Avia, Karosa a Liaz, které světe div
se jsou u nás bez postihu v běžném a každodenním provozu. Tragický obrázek například na
tzv. velkém brněnském rádobyokruhu, kde se v ranní špičce posouvají přes Židenice v kolonách
nových osobních vozů s Euro5 vznětovými motory tyhle pohrobky totality. Kde je kontrola, kde
jsou směrnice a postihy??! Při každým zařazení jedničky a rozjedu vychrlí jediná malá Avia
tolik sazí, že kdyby za ní jelo 100 moderních osobáku s filtrm částic, tak to nedají dohromady.
Věřím, že tohle by šlo i odborně prokázat...Ale koho to u nás s_re že ;-\
rozdíl a taky vliv na místní životní prostředí v kontrastu s vyspělou západní Evropou (Německem
obzvlášť) jsou olej a naftu chcající monstra typu T815, Avia, Karosa a Liaz, které světe div
se jsou u nás bez postihu v běžném a každodenním provozu. Tragický obrázek například na
tzv. velkém brněnském rádobyokruhu, kde se v ranní špičce posouvají přes Židenice v kolonách
nových osobních vozů s Euro5 vznětovými motory tyhle pohrobky totality. Kde je kontrola, kde
jsou směrnice a postihy??! Při každým zařazení jedničky a rozjedu vychrlí jediná malá Avia
tolik sazí, že kdyby za ní jelo 100 moderních osobáku s filtrm částic, tak to nedají dohromady.
Věřím, že tohle by šlo i odborně prokázat...Ale koho to u nás s_re že ;-\
Kdo chce jednat ekologicky, jezdí autem minimálně a dobrovolně snáší narážky na mastnou tyč.
Kdo se omezit nemůže (spíš ale nechce a neumí), tak jezdit bude autem stejně kdykoliv a kamkoliv.
A jestli se tu pohádáme z pohledu naftovýho šetřílka, nebo benzinového sportovce je úplně jedno.
Kdo se omezit nemůže (spíš ale nechce a neumí), tak jezdit bude autem stejně kdykoliv a kamkoliv.
A jestli se tu pohádáme z pohledu naftovýho šetřílka, nebo benzinového sportovce je úplně jedno.
vzduch se zlepší o jedno procento a je po rakovině. Ty svinstva co dýcháš z benzínu, náklaďáku a žrádlo z ropy je neškodné.
Benzín je sympatičtější palivo a i když dieselův motor má nesporné výhody, tak kombinace benzín a el.motor je podle mě do budoucna nejvhodnější. Diesel by měl a má váhu v nákladní dopravě, tam ať vládne, v osobácích bych rád viděl převahu benzínových motorů, a třeba časem i s filtry.
jistě, že jde přece o zdraví občanů EU... Zde se nám úředníci trošku chovají jako drogoví dealeři - nejdříve navyknout na diesel a pak ho pěkně zdražit... Nebojte - nezakážou dieselová auta - to by jim u automobilové lobby neprošlo - ale pěkně zdaní jejich používání. Ať již to bude europřirážka k ceně nafty na každý litr(asi nejlepčejší...) nebo speciální daň za dieselová auta podle objemu či produkce sazí...
Zatím úředníky nenapadlo, že lidé také dýchají a produkují škodliviny(myslím vydechované) - možná by bylo dobré chodit na povinné půlroční prohlídky, které určí míru vydechovaného a podle toho nastavit každému filtr, který bude nosit na hlavě - s počítadlem a platit nějakým Opencardem...nezaplatíš - filtr se Ti občane zavře....a ty raději zaplatíš - to víš - dýchání není sranda.....
Zatím úředníky nenapadlo, že lidé také dýchají a produkují škodliviny(myslím vydechované) - možná by bylo dobré chodit na povinné půlroční prohlídky, které určí míru vydechovaného a podle toho nastavit každému filtr, který bude nosit na hlavě - s počítadlem a platit nějakým Opencardem...nezaplatíš - filtr se Ti občane zavře....a ty raději zaplatíš - to víš - dýchání není sranda.....
Ja to stale hovorim😒br />
1) Euro6 = DPF+SCR = nizke mikrocastice a NOx
2) nove smernice a pristroje pre STK, aby vykuchany DPF a SCR nepresiel (bohuzial dnes v pohode prejde). Taky KAT prejde iba ked podplati obsluhu, sucasne meranie ale odstraneny DPF nezisti
3) emisne zony v mestach, aby tam stara Avia a Golf nemohli
4) danovo zvyhodnit benzin (to je trochu zlozitejsie, na dlhsie vysvetlenie... - pripadne danovo zatazit stare naftove osobne auto)
5) nebrat v uvahu iba CO2, ktory cloveku neskodi, skodi iba prirode
2) nove smernice a pristroje pre STK, aby vykuchany DPF a SCR nepresiel (bohuzial dnes v pohode prejde). Taky KAT prejde iba ked podplati obsluhu, sucasne meranie ale odstraneny DPF nezisti
3) emisne zony v mestach, aby tam stara Avia a Golf nemohli
4) danovo zvyhodnit benzin (to je trochu zlozitejsie, na dlhsie vysvetlenie... - pripadne danovo zatazit stare naftove osobne auto)
5) nebrat v uvahu iba CO2, ktory cloveku neskodi, skodi iba prirode
Spíš zakázat přímý vstřik (alespoň dočasně) a pořádně se podívat na emise za DPF v celém cyklu (nějaké studie v tomhle směru už existují). To je asi to nejlepší, co by šlo udělat.
To by nepreslo, uz len preto, ze VW ako najvacsia EU automobilka ma silny lobing a komplet paletu v direct injection.
Jejich benzínové motory by měly být postavitelné i s nepřímým vstřikem (jejich modulární konstrukce by to měla umožňovat). Pomíjím větší jednotky. Diesel, to je něco jiného. Byla by to pro něj smrt.
Diesel více škodí než bývaly čmoudící trabanty či wartburgy. :-!
Dokud bude evropska lobby obecne zpusobovat to, ze nafta bude zvyhodnena jako v pripade u nas o cca 2kc na litru tak se zmeny nedockate (jasne jede na tom celejprumysl a doprava tzn dost podstatnej ekonomickej motor). Automobilky v poslednim desetileti prakticky prestaly do benzinu investovat!! Si vemte pokrok u dieslu za 10 let...neskutecnej. A v pripade benzinu?? Pomonuli posledni 2 roky nic. Ty posledni 2 roky musim naprosto objektivne uznat, ze benziny zazivaji obrozeni...jak jinak si totiz vysvetlil ze lze d 5 litrovou V8 v 2 tunovym aute lze jezdit dalky bezne pod 10 ci 9 litru??
Ano, s benzíny se toho dlouho moc nedělo. Ale v konečném důsledku vývoj posledních let z nich možná udělal horší stroje (ne veškerý). Pokrok hodně plyne z aplikace dieselové technologie, pokud to tak mohu říct. Ulrich Baretzky by rád šel tímhle směrem, tedy nacpat na benzín, co udělali na dieselu. Snižujeme spotřebu, ale zároveň vytváříme motory, které produkují nebezpečnější a zákeřnější vedlejší produkty.
Evropská ,lobby nic nezvýhodňuje. Pokud je někdo zvýhodněn, je to pumpař protože na dieselu vydělá o 2-3 koruny víc. Důležité není zdanění paliv ale jejich cena na pumpě. A ta je ve většině zemí EU podobná pro benzín a naftu. Třena v Británii je benzín dlouhodobě levnější než nafta ale stejně se tam letos prodalo 50,8% v dieselu.
Kolik vydělá, záleží na tom, za kolik jednotlivá paliva nakoupil. A benzín je levnější, protože po něm není taková poptávka.
Noooo nejsem si jistej, donedávna byla cena v amsterdamu na benzínu vyšší než na naftě a nafta je o 2kč na spotřební dani v ČR výhodnější, takže si nejsem jistej zda je benzín levnější... chtělo by to aktuální data.
Tolik to nesleduji, ale četl jsem, že české rafinerie mají s odbytem benzínu problémy a mají ho nadbytek. I když asi víc je pálí černý trh s PH. Vím, že se mluvilo o korekci spotřební daně na benzín s cílem povzbudit poptávku.
COž jak sám moc dobře uznáš v dnešní době, kdy Kalousek zvedá kde co je nereálný. Hovořilo se o snížení spotřební daně na PHM, ale vesměs na naftu aby to povzbudilo dopravu jelikož jsme tranzitní země a argumentovalo se tím, že dopravci raději tankují v Polsku či Rakousku, kde v inkriminovanou dobu, kdy tohle bylo aktuální bylo také levněji.
Jistě, rafinérie ho mají nadbytek to je pravda, proto jednou za čas udělá Shell akci, a benzín se nedávno prodával na jejich pumpách (jejich, né franchising) za 32.90 při konkurenci 36.90. Nafta byla za 35.90. A te'd si vem, že by ta cena daň byla stejná jak na naftu, tak by ten benzín stál 30 kč vs 36 nafta.... jak by to asi vypadalo....v tržním prostředí samozřejmě >😁 čekou pumpařskou mafii vynechejme >😁
Jistě, rafinérie ho mají nadbytek to je pravda, proto jednou za čas udělá Shell akci, a benzín se nedávno prodával na jejich pumpách (jejich, né franchising) za 32.90 při konkurenci 36.90. Nafta byla za 35.90. A te'd si vem, že by ta cena daň byla stejná jak na naftu, tak by ten benzín stál 30 kč vs 36 nafta.... jak by to asi vypadalo....v tržním prostředí samozřejmě >😁 čekou pumpařskou mafii vynechejme >😁
Blbost, spotřební daň je na Benzínu v ČR o cca 2 koruny víc než na Naftě a tak je to ve většině zemí kromě mám pocit Švýcarska, UK a severskejch zemí.
Že nic nezvýhodňuje?? Tak si zkus ze dne na den srovnat spotřební daň na naftě na úroveň benzínu a máš tu takové pozdvižení a možná i x krachů dopravců (kterejch už je teď dost), celé to soukolí se zadrhne a to v dnešní ekonomicky napjatý situaci prostě nejde, doprava promlouvá do cen prakticky všeho a když jim těma 2kč (což je vlastně skoro 8% nárůst na nákladech na palivo budemeli počítat cenu bez DPH) zvedně náklady, takže těch 8% je mnohdy při obrovským objemu zakázek i samotná marže co zbyde po vyplacení zaměstnanců a provozu vozového parku.
A doposavaď byl skoro všude benzín dražší než nafta, takže tvůj argument je mimo. Ano Pumpaři si na Vás naftařích teďka mastí kapsy. KDYBY byl benzín o 2kč levnější na spotřební dani + nižší poptávka, tak je tam rozdíl klidně i 5kč na litru v neprospěch nafty a to by si najednou viděl tu migraci z naft na benzíny.
Hele v podstatě já se nezastávám ani jednoho, ALE uvědomte si co za technologie za x desítek tisíc navíc v těch autech vozíte aby ta nafta byla přinejlepším tak "ekologická" jako ten benzín. To jsou všechno tak nechutně drahý položky, že jakmile se něco z toho posere tak máš celou tu "úsporu" na palivu za ty roky v čudu. Jistě dnešní moderní benzíny díky downsizingu mají taky vysokotlaká čerpadla, turbodmychadla.... ale tlaky tam jsou nesrovnatelně nižší. Např u CGI motorů je to 200-300 barů což je oproti dieslům sranda tam je dneska už tlak přes 2000 barů. Takže se dostáváme k tomu, že něktteří jedinci volí diesel už jenom z podstaty, že je přece "lepší" a koupí ho do auta, který bude 99% času jezdit po městě a najede max 10k za rok atd. Takže nesmysl. ALe ono se to dá pochopit, když automobilky dneska nabízí naftový motorizace za nižší cenu než benzínový, daší věc je ta, že když si chceš jít koupit auto řekněme vyšší třídy tak je obrovskej problém si projet benzínovou motorizaci, protože ji prakticky nikdo nemá. Já když vybíral auto tak tu motorizaci nikdo v ČR v konkrétním autě na testovací jízdu neměl.....musel jsem ten motor zkoušet v jiném modelu, to samé klient co kupoval nový Gran Cherokee, chtěl 5.7 ale smůla a SRBA mu v Dubnu řekl, že nejdrívě v listopadu!!!!!
Že nic nezvýhodňuje?? Tak si zkus ze dne na den srovnat spotřební daň na naftě na úroveň benzínu a máš tu takové pozdvižení a možná i x krachů dopravců (kterejch už je teď dost), celé to soukolí se zadrhne a to v dnešní ekonomicky napjatý situaci prostě nejde, doprava promlouvá do cen prakticky všeho a když jim těma 2kč (což je vlastně skoro 8% nárůst na nákladech na palivo budemeli počítat cenu bez DPH) zvedně náklady, takže těch 8% je mnohdy při obrovským objemu zakázek i samotná marže co zbyde po vyplacení zaměstnanců a provozu vozového parku.
A doposavaď byl skoro všude benzín dražší než nafta, takže tvůj argument je mimo. Ano Pumpaři si na Vás naftařích teďka mastí kapsy. KDYBY byl benzín o 2kč levnější na spotřební dani + nižší poptávka, tak je tam rozdíl klidně i 5kč na litru v neprospěch nafty a to by si najednou viděl tu migraci z naft na benzíny.
Hele v podstatě já se nezastávám ani jednoho, ALE uvědomte si co za technologie za x desítek tisíc navíc v těch autech vozíte aby ta nafta byla přinejlepším tak "ekologická" jako ten benzín. To jsou všechno tak nechutně drahý položky, že jakmile se něco z toho posere tak máš celou tu "úsporu" na palivu za ty roky v čudu. Jistě dnešní moderní benzíny díky downsizingu mají taky vysokotlaká čerpadla, turbodmychadla.... ale tlaky tam jsou nesrovnatelně nižší. Např u CGI motorů je to 200-300 barů což je oproti dieslům sranda tam je dneska už tlak přes 2000 barů. Takže se dostáváme k tomu, že něktteří jedinci volí diesel už jenom z podstaty, že je přece "lepší" a koupí ho do auta, který bude 99% času jezdit po městě a najede max 10k za rok atd. Takže nesmysl. ALe ono se to dá pochopit, když automobilky dneska nabízí naftový motorizace za nižší cenu než benzínový, daší věc je ta, že když si chceš jít koupit auto řekněme vyšší třídy tak je obrovskej problém si projet benzínovou motorizaci, protože ji prakticky nikdo nemá. Já když vybíral auto tak tu motorizaci nikdo v ČR v konkrétním autě na testovací jízdu neměl.....musel jsem ten motor zkoušet v jiném modelu, to samé klient co kupoval nový Gran Cherokee, chtěl 5.7 ale smůla a SRBA mu v Dubnu řekl, že nejdrívě v listopadu!!!!!
tak nejschůdnější řešení - bez legrace - je do budoucna třeba koncepce, kterou dnes už automobilky používají elektromotor plus slabší benzinový agregát....Co se týče měření během celého cyklu provozu DPF - asi narážíš na vypalování? tak to je v praxi bez měřící techniky monitorující auto třeba pár dní(dokud nedojde k vypálení) , doceo mne napadá "feature" pro nucené vypalování v době testu....ale to všechno je asi hudba budoucnosti....pokud v té době tedy diesely nevystřídá elektřina....
Není třeba čekat několik dní, pokud je příležitost, k vypalování dochází už po pár stovkách kilometrů. A horní hranice se pohybuje kolem tisíce, i to lze za den najet. Ano, pokud bys chtěl nasimulovat tisíc kilometrů ve městě za podmínek, kdy k vypálení nedojde, a pořádně tak zanést filtr a pak simulovat ideální podmínky a nechat ho vypálit, to by asi trvalo déle jak den.
Kromě měření ve zkušebně, kde auto jede na válci, se provádí i měření v provozu. Sestavu, která se na to používá, jsem nikdy neviděl. Jinak nějaké studie k emisím během regenerace jsou, nedávno jsem sem dával nějaké odkazy včetně jednoho na publikaci EU (jen shrnovala několik prací). Co se týče regenerace na požádání, tak to není tak jednoduché, protože máš i pasivní systémy, nepoužívá se jen vypalování.
Kromě měření ve zkušebně, kde auto jede na válci, se provádí i měření v provozu. Sestavu, která se na to používá, jsem nikdy neviděl. Jinak nějaké studie k emisím během regenerace jsou, nedávno jsem sem dával nějaké odkazy včetně jednoho na publikaci EU (jen shrnovala několik prací). Co se týče regenerace na požádání, tak to není tak jednoduché, protože máš i pasivní systémy, nepoužívá se jen vypalování.
no ale "nutit" někoho, kvůli měření najet několik stovek kilometrů - kvůli technické - to by byla asi trošku lapálie - spíš to skutečně vyřešit nějakým "addonem" v systému, který by technická zapůjčila měřenému vozu - nebo rovnou jednotka měřící to na autě a uchovávající data - ale obojí je poměrně drahá fíčura...I k jen prvek reagující na překročení - prostá hodnota jedničky a nuly - tak by to mohlo být na bázi - sondy ve výfukovém potrubí za DPF, kdy prvek nastavený podel emisní normy zaznamená do elektroniky vozu počet překročení - čas - zformátuje to k fázi regenerace filtru a vyplivne hodnoty a na emisích to pouze načtou a oznámí zda ano či ne..... Takhle by to asi bylo nejschůdnější...(zamlouvám si copyright)
Nemyslím to v rámci měření emisí jednotlivých vozů, ale jako výzkum, co se vlastně děje během regenerace a jízdy v běžném provozu. V praxi by pak stačilo ověřit, že tam máš, co tam máš mít. Navíc měření pevných částic na úrovni desítek nanometrů není tak jednoduché.
Co je za problém. Jak měření ukazují, při regeneraci stoupnou i několikanásobně emise pevných částic. I tak je jejich počet nižší než by byl bez filtru, nicméně to není tak růžové, jak se podle normy změří. To mne ale moc nezajímá, to spíš EU. Co mne zajímá, je, jak jsou výsledné částice velké. A tady se ukazuje, že by mohl být skutečný problém. On sice něco vyfiltruje a spálí, ale to, co jím projde, je menší, jak se zdá. To je špatně.
A pak samozřejmě stojí za to výzkum, jak se chovají filtry ke konci jejich života.
Co je za problém. Jak měření ukazují, při regeneraci stoupnou i několikanásobně emise pevných částic. I tak je jejich počet nižší než by byl bez filtru, nicméně to není tak růžové, jak se podle normy změří. To mne ale moc nezajímá, to spíš EU. Co mne zajímá, je, jak jsou výsledné částice velké. A tady se ukazuje, že by mohl být skutečný problém. On sice něco vyfiltruje a spálí, ale to, co jím projde, je menší, jak se zdá. To je špatně.
A pak samozřejmě stojí za to výzkum, jak se chovají filtry ke konci jejich života.
Dnesne systemy na STK maju taku "presnost", ze odstraneny DPF nezistia, pretoze nie su schopne zmerat tu odchylku, pretoze maju tak velke rozsahy este z cias starych atmosferickych motorov. Tie limity su nastavene tak, ze prejde velka vacsina motorov. Jedine riesenie je nakupit nove detekcne stroje, ktore samozrejme nieco stoja a STK firmy si ich same od seba kupovat nebudu.
ten KAT ti projde emisemi bez většího problému, když není totálně v háji - tedy i v době, kdy elektronika vozu hlásí závady -i bez podplácení ...nebo máš na mysli místo katu DPF?
Myslel som KAT, za predpokladu ze lambdy hlasia problem, ale tie sa daju tiez softverovo umrtvit, tak ako sa umrtvuje senzor diferencnych tlakov u odstraneneho DPF. No myslim si, ze detekcne pristroje zachytia takto zvysene emisie benzinu, ale pre tak jemne pevne castice modernych dieslov, kde jedemn vstrekovac ma 7 trysiek, uz nestacia
1) okmažitý zákazz čipování dieslových motorů
2) odebrání TP za vozy s vykuchaným DPF
3) zákaz vjedzu vozů s dieslem do měst u nákladích vozů starších 5ti let a u osobních starších 8 let
4) stejné danové sazby pro naftu i benzín
5) zrušení restrikcí pro amtosférické benzínové motory pro výrobce
2) odebrání TP za vozy s vykuchaným DPF
3) zákaz vjedzu vozů s dieslem do měst u nákladích vozů starších 5ti let a u osobních starších 8 let
4) stejné danové sazby pro naftu i benzín
5) zrušení restrikcí pro amtosférické benzínové motory pro výrobce
Diesel není ekologický !
I když se úředníci ohánějí tabulkovým údajům emisí oxidu uhličitého (CO2), složení výfukových plynů dieselových motorů je založený horší, než je tomu u motorů benzínových.
Nejnebezpečnější jsou oxidy dusíku, oxid uhelnatý, pevné částice a saze. Tyto prvky působí přímo na živé organismy a plno vědeckých studií dokazuje, že vdechování zplodin z naftových motorů vážně ohrožuje zdraví.
I nejmodernější dieselové motory jsou stále méně ekologické než benzínové protějšky a jen velmi drahá a velmi složitá technika v podobě filtrů pevných částic a zejména nově vstřikování močoviny do výfuku snižuje jejich negativní vliv na naše zdraví na únosnou míru.
Diesel :no:
Benzin :yes: :-!
I když se úředníci ohánějí tabulkovým údajům emisí oxidu uhličitého (CO2), složení výfukových plynů dieselových motorů je založený horší, než je tomu u motorů benzínových.
Nejnebezpečnější jsou oxidy dusíku, oxid uhelnatý, pevné částice a saze. Tyto prvky působí přímo na živé organismy a plno vědeckých studií dokazuje, že vdechování zplodin z naftových motorů vážně ohrožuje zdraví.
I nejmodernější dieselové motory jsou stále méně ekologické než benzínové protějšky a jen velmi drahá a velmi složitá technika v podobě filtrů pevných částic a zejména nově vstřikování močoviny do výfuku snižuje jejich negativní vliv na naše zdraví na únosnou míru.
Diesel :no:
Benzin :yes: :-!
Rapid TSI :yes😒br />
Vše ostatní :no:
Vše ostatní :no:
Presne tak!
Prave preto maju priamovstrekove benziny vyssie emisie pevnych castic ako naftaky s DPF [odkaz] 😉
Benzin patri do RC modelov! :no:
Do auta plyn! :yes:
Prave preto maju priamovstrekove benziny vyssie emisie pevnych castic ako naftaky s DPF [odkaz] 😉
Benzin patri do RC modelov! :no:
Do auta plyn! :yes:
Ač tedy nejsem žádný "euroskeptik" a nesdílým Klausovy názory, stále více začínám mít pocit, že největší rakovinou ervropského automobilového průmyslu je EU. A s lékem to bude stejné, jako s lékem na rakovinu, většina nadějných pokusů zůstane zamčena někde v trezoru...
Zase ucelove rikani nesmyslu aby se zavedli dalsi limity a stim spojene naklady a vynosy z dani... Je davno znamo ze rakovina ve vsech smerech a hlavne spojena s dychacimi cestama atd. je primy dusledek testovani atomovych zbrani. Dale je znamo ze spaliny rakovinotvorne z dieslu jsou pouze diky vetsim casteckam ktere se stejne nedychaji spise se usazuji nez aby se volne pochybovali.Ze se tak nezbroji vuci teplarnam a elektrarnam ktere produkuji x vic sracek nez auta za rok, Ale zase benzinove motory produkuji vice jedovatych latek nez diesly... ale skoro zadne vetsi castice.
Co můžeš udělat blbost ?
Největším škůdcem je dieselový motor!
Dvě třetiny prachových částic z aut vyprodukují dieselové motory. Dieselový motor sice ušetří oproti benzínovému 25-30% paliva, což má kladný vliv na emise CO2 a vznik skleníkového efektu, jenže dokáže vyprodukovat stonásobně (!) větší množství prachových částic oproti benzínovému motoru s katalyzátorem. V tomto ohledu je diesel vážnou hrozbou pro zdraví lidí.
Technickým řešením jsou filtry pevných částic (DPF), v nichž dojde ke spálení přes 80% větších i menších částic, některé filtry umí odstranit z výfukových plynů až 95% částic. Filtry podle typu potřebují údržbu po 100 – 200 tisíci najetých kilometrech (především doplnění aditiva pro občasné spálení prachových částic), montují se ale už i filtry bez nutnosti údržby.
Některé automobilky vybavují své dieselové vozy filtry prachových částic standardně, u některých modelů jsou k dispozici volitelně za příplatek. Řada výrobců bude muset filtr prachových částic zahrnout jako běžnou součást vozu kvůli splnění aktuálních emisních limitů EURO.
Největším škůdcem je dieselový motor!
Dvě třetiny prachových částic z aut vyprodukují dieselové motory. Dieselový motor sice ušetří oproti benzínovému 25-30% paliva, což má kladný vliv na emise CO2 a vznik skleníkového efektu, jenže dokáže vyprodukovat stonásobně (!) větší množství prachových částic oproti benzínovému motoru s katalyzátorem. V tomto ohledu je diesel vážnou hrozbou pro zdraví lidí.
Technickým řešením jsou filtry pevných částic (DPF), v nichž dojde ke spálení přes 80% větších i menších částic, některé filtry umí odstranit z výfukových plynů až 95% částic. Filtry podle typu potřebují údržbu po 100 – 200 tisíci najetých kilometrech (především doplnění aditiva pro občasné spálení prachových částic), montují se ale už i filtry bez nutnosti údržby.
Některé automobilky vybavují své dieselové vozy filtry prachových částic standardně, u některých modelů jsou k dispozici volitelně za příplatek. Řada výrobců bude muset filtr prachových částic zahrnout jako běžnou součást vozu kvůli splnění aktuálních emisních limitů EURO.
ja nerikam ze nic neprodukuji ale ze produkuji tezke castice ktere se usazuji a z vetsiny pripadu neletaji v ovzdusi... je to skoro stejny jako kdyz clovek doma topy kotlem napriklad na uhli atd. kde ty splodiny se dostavaji jeste vis a nesou si tim padem dal nez z aut... se koukni nekdy ve vesnici rano prijit k autu a mas ho cely od popela kdyz je vhodny klimaticky prostredi... letadla toho produkuji x krat vic a taky se to neresi... tady jde jenom o straseni lidi aby se mohli zavest dane a ruzne dalsi nesmysli... to co se dostalo do atmosfery jenom pri vybuchu bomby TSAR se nikdy za tvuj zivot nedostane z aut ani kdy by si mel nachipovany stary tedeicko a jezdil denne 24h a mel ho kazdej... benzinovy motor zase naproti tomu produkuje jedovate latky stejne jako letecke palivo... je to uplne stejny... nevim proc se kazdej boji rakoviny a rakovina se stava strasakem lidstva...
Ty jsi spolehlivost dieselového motoru u osobního vozidla je diskutabilní!
Naše stěžejní přesvědčení je, že emise dieselových motorů jsou skutečným "svinstvem",
které bezprostředně ohrožuje zdraví člověka.
[odkaz]
Naše stěžejní přesvědčení je, že emise dieselových motorů jsou skutečným "svinstvem",
které bezprostředně ohrožuje zdraví člověka.
[odkaz]
bohuzel tim ze dejchas jedovate spaliny z benzinu a leteckeho paliva jsou daleho horsi nez usazene castice z nafty... a je 1000x horsi dejchat vduch z kamen atd. nez z aut...
Také bohužel tim ze nejvíce škodí spaliny z dieselu a velké lodní paliva jsou dále horsi nez leteckého paliva z benzinu. Velké lodě táhlo 102 816 koní, za hodinu vypili 14 000 litrů.
Diesel spotřeba 14 000 litrů za hodinu!
Měrná spotřeba motoru je 173 gramů paliva na kWh výkonu. Výrobce udává, že za hodinu provozu proteče vstřikovači do motoru asi 7 500 litrů paliva. Z výpočtu vyplývá, že měla při provozu spotřebu přibližně 14 000 litrů paliva za hodinu. Vstřikovači všech motorů ale za hodinu proteče celkem 45 000 litrů paliva, které systémem common-rail cirkuluje. Pro zajímavost: při plném zatížení nasaje motor každou sekundu 21,4 kilogramů vzduchu více škodí !!!
emise
CO2: 620 g / kWh
Pára: 370 g / kWh
SOx: 916 g / kWh
NOx: 12 g / kWh
Diesel spotřeba 14 000 litrů za hodinu!
Měrná spotřeba motoru je 173 gramů paliva na kWh výkonu. Výrobce udává, že za hodinu provozu proteče vstřikovači do motoru asi 7 500 litrů paliva. Z výpočtu vyplývá, že měla při provozu spotřebu přibližně 14 000 litrů paliva za hodinu. Vstřikovači všech motorů ale za hodinu proteče celkem 45 000 litrů paliva, které systémem common-rail cirkuluje. Pro zajímavost: při plném zatížení nasaje motor každou sekundu 21,4 kilogramů vzduchu více škodí !!!
emise
CO2: 620 g / kWh
Pára: 370 g / kWh
SOx: 916 g / kWh
NOx: 12 g / kWh
A můžete potvrdit, že diesel více škodí!
Člověče ty píšeš jako kdybys překládal z Googlu !
TSI škodí ! >😁
TSI škodí ! >😁
Odkud jsi to opsal? Z Wikipedie? To bude takový 8. ročník základní školy .....
Ano, mělo by to být se naučit zpátky do benzínu.
WinDiesel škodí více, rakovina - na vině jsou prý dieselové motory!
Diesel smrdí a patří do ?
diesel smrdí a patří do rafinérie jako základ pro plast a poctivý voňaví benzín 😉
Dobrou noc papa :-!
PS:- Je mi líto že diesel patří do svinstvo rozumíš tomu WinDiesel!
WinDiesel škodí více, rakovina - na vině jsou prý dieselové motory!
Diesel smrdí a patří do ?
diesel smrdí a patří do rafinérie jako základ pro plast a poctivý voňaví benzín 😉
Dobrou noc papa :-!
PS:- Je mi líto že diesel patří do svinstvo rozumíš tomu WinDiesel!
no jestli se nepletu, tak už lékaři na to při svých výzkumech pár let poukazují - menší částice vedou akorát k hlubšímu pronikání a usazování hlouběji v plicích.... paradoxně jsou v tomhle větší částice více "lidsky přívětivější". Ale to my asi tady nevyřešíme...Hezký večer
Zakážeme, přikážeme, větru dešti poručíme... Vaše EU. To zas dopadne jak se snižováním spotřeby. 0.08g/l v nějakém absurdním testu a xkrát víc v provozu reálném. (jde ruku v ruce se spotřebou, která je na tom pod tlakem diktátu naprosto stejně).
Mě se pomalu začíná dělat rudo před očima kdykoliv někde vidím či slyším něco o EU.
Mě se pomalu začíná dělat rudo před očima kdykoliv někde vidím či slyším něco o EU.
Win Diesel je přeložen do angličtiny vyhrát Diesel, doporučuje nafta patří do kamen [odkaz]
PS:- Toto není válka benzín vs diesel, ale benzín vždy větší výkon! .... no dejte zrychlení z 60 na 100 a už vyhraje benzín - tyto příklady jsou náhodné, bude záležet.
PS:- Toto není válka benzín vs diesel, ale benzín vždy větší výkon! .... no dejte zrychlení z 60 na 100 a už vyhraje benzín - tyto příklady jsou náhodné, bude záležet.
Pro zelenou Oračku, WinDiesel je za kačku
Smrdí,škodí, čudí,náš šetřílek si prdí
za zvku Oldschool traktoru
ujíží dál k obzoru
Až to osolim tak v kopci černej dým
ten prozradívám hned, já nejsem žádnej kmet
mam hustokrutej vůz,co má čevený I
tak bacha soudruzi, když jedu v TDI
tak vyklidte nám pruh, já sem prostě bůh
dýzlovýa dehtový
Smrdí,škodí, čudí,náš šetřílek si prdí
za zvku Oldschool traktoru
ujíží dál k obzoru
Až to osolim tak v kopci černej dým
ten prozradívám hned, já nejsem žádnej kmet
mam hustokrutej vůz,co má čevený I
tak bacha soudruzi, když jedu v TDI
tak vyklidte nám pruh, já sem prostě bůh
dýzlovýa dehtový
že čím je novější motor, tím má nebezpečnější emise. Staré diesely nedokázaly rozprášit naftu tak jako ty dnešní. Vznikaly poměrně velké pevné částice, které se nedostanou ani do plic a když už, není pro tělo problém je vyloučit. Dnešní přímovstřikové diesely tvoří pevné částice násobně menší. Některé jsou už tak malé, že je ani DPF nezachytí. A ty jsou nejvíc nebezpečné, protože jsou tak malé, že přes plicní sklípky pronikají přímo do krevního oběhu. Následně způsobují všechny druhy rakoviny včetně leukemie. Tyto pevné částice jsou prokazatelně nebezpečnější než tak draze odstraňovaná azbestová vlákna.
Nedovedu si tento vývoj vysvětlit jinak, než že se musí jednat o něčí zvrhlý záměr. Asi je to součást plánu na snížení CO2 - víc lidí umře na rakovinu, produkce CO2 se s méně obyvateli prokazatelně sníží...
Proto beru jako špatný vtip, když někdo staví cyklostezky a propaguje ve městě jízdu na kole. To je s dnešním stavem ovzduší sebevražda, protože cyklista vydýchá svinstva tak 10x víc než člověk pohybující se jiným způsobem.
Nedovedu si tento vývoj vysvětlit jinak, než že se musí jednat o něčí zvrhlý záměr. Asi je to součást plánu na snížení CO2 - víc lidí umře na rakovinu, produkce CO2 se s méně obyvateli prokazatelně sníží...
Proto beru jako špatný vtip, když někdo staví cyklostezky a propaguje ve městě jízdu na kole. To je s dnešním stavem ovzduší sebevražda, protože cyklista vydýchá svinstva tak 10x víc než člověk pohybující se jiným způsobem.
Ani jsem už sem nechtěl nic psát, ale když tak čtu ty bláboly opepřené překladem z Google translátoru, docházím k jednoznačnému názoru, že ten chlapec, vystupující zde zcela hystericky pod přezdívkou Rapid TSI, nemůže být české národnosti. Tipnul bych si na mladého Rusa, jenž u nás studuje a kterému rodiče koupili nejlevnější Škodovku - pochopitelně s nejslabším benzínovým motorem. A protože nemá holku, oxiduje tady.
Takže chlapče - pamatuj si: až budeš dospělý a najezdíš svých prvních min 500 tisíc km, jistě lecos pochopíš. A potom nastane ta správná chvíle, abys sem napsal něco svých "moudrostí".
Ale teď k věci: je fakt, že dnešní common railové diesely produkují menší rozměr pevných částic, než standardní diesely. Další problém nastává se snížením kompresního poměru novějších dieselů. Je to všechno daň za tišší projev agregátu. Pokud bychom nadále používali TDI PD s kompresním poměrem 1:20, produkoval by takový motor větší prachové částice (než dnešní common rail s kompresním poměrem 1:15) a ty jsou za a) méně nebezpečné, b) relativně lehce zachytitelné a odbouratelné v DPF filtru. Lidé tak bohužel trpí "vývojem", kdy trh řídí ekonomové a ne odborníci. Konverze k motoru common rail spolu se snížením komresního poměru přineslo výrobci zlevnění výroby, tišší motor se lépe prodává a zákazník to zaplatí vyšší spotřebou a nutností akceptovat cenu DPF už v době, kdy starší diesel byl teprvě slušně zajetý. A přitom porovnání emisí všech dieselů a jiných spalovacích procesů hovoří jednoznačně o tom, že emise dieselů v osobních vozech jsou zcela zanedbatelné ve srovnání s jinými těžkými dopravními prostředky, průmyslem, energetikou, komunálnímu vytápění a konec konců i ve srovnání s emisemi zastaralých benzínových motorů, které nyní sledují cestu dieselů - dostaly turbo, aby se zátahem v nižších otáčkách podobaly příjemnému chování dieselu a to má za výsledek vyšší produkci nejen pevných částic, ale také dalších škodlivých emisí, jejichž produkce je u dieselových motorů zanedbatelná. Typickým příkladem jsou nejen zážehové motory TSI od VW, ale i podobné přeplňované benzínové motory jiných výrobců. Je třeba si přiznat, že tato situace nemá jednoduché řešení. Bude zapotřebí se soustředit tam, kde je v zájmu lidské společnosti snížení emisí efektivnější, než u osobních vozů - tedy především v průmyslu, energetice a u těžkých dopravních prostředků. Také zřejmě bude nutné přijmout fakt, že je v zájmu společnosti, aby osobní vozy byly dražší, protože jedině pokud nebudou muset konstruktéři tak brutálně šetřit, budou moci zvolit řešení, které bude řešit snížení emisí efektivnějším způsobem, než je tomu dnes. Zvýšení ceny nových vozů ovšem vyvolá tlak na zvýšení jejich životnosti a spolehlivosti, což však asi některým výrobcům zasadí smrtelnou ránu, protože jejich ekonomové orientovali výrobu na vozy s nízkou životností a minimální cenou... Lidská společnost si zkrátka musí uvědomit, že za všechno se platí. Chceme-li čistší vzduch, nemůžeme chtít si každé dva roky kupovat nové auto za 250 tisíc Kč. A na tom , zda má motor X nebo Y zase tak moc nezáleží, protože energii k pohybu vozu vždy musíme někde vyrobit. A pokud nepoužíváme šlapací kolo, či elektromobil nabíjený ze slunečních článků, nějakým potížím se znečištěním životního prostředí se nevyhneme nikdy.
Takže chlapče - pamatuj si: až budeš dospělý a najezdíš svých prvních min 500 tisíc km, jistě lecos pochopíš. A potom nastane ta správná chvíle, abys sem napsal něco svých "moudrostí".
Ale teď k věci: je fakt, že dnešní common railové diesely produkují menší rozměr pevných částic, než standardní diesely. Další problém nastává se snížením kompresního poměru novějších dieselů. Je to všechno daň za tišší projev agregátu. Pokud bychom nadále používali TDI PD s kompresním poměrem 1:20, produkoval by takový motor větší prachové částice (než dnešní common rail s kompresním poměrem 1:15) a ty jsou za a) méně nebezpečné, b) relativně lehce zachytitelné a odbouratelné v DPF filtru. Lidé tak bohužel trpí "vývojem", kdy trh řídí ekonomové a ne odborníci. Konverze k motoru common rail spolu se snížením komresního poměru přineslo výrobci zlevnění výroby, tišší motor se lépe prodává a zákazník to zaplatí vyšší spotřebou a nutností akceptovat cenu DPF už v době, kdy starší diesel byl teprvě slušně zajetý. A přitom porovnání emisí všech dieselů a jiných spalovacích procesů hovoří jednoznačně o tom, že emise dieselů v osobních vozech jsou zcela zanedbatelné ve srovnání s jinými těžkými dopravními prostředky, průmyslem, energetikou, komunálnímu vytápění a konec konců i ve srovnání s emisemi zastaralých benzínových motorů, které nyní sledují cestu dieselů - dostaly turbo, aby se zátahem v nižších otáčkách podobaly příjemnému chování dieselu a to má za výsledek vyšší produkci nejen pevných částic, ale také dalších škodlivých emisí, jejichž produkce je u dieselových motorů zanedbatelná. Typickým příkladem jsou nejen zážehové motory TSI od VW, ale i podobné přeplňované benzínové motory jiných výrobců. Je třeba si přiznat, že tato situace nemá jednoduché řešení. Bude zapotřebí se soustředit tam, kde je v zájmu lidské společnosti snížení emisí efektivnější, než u osobních vozů - tedy především v průmyslu, energetice a u těžkých dopravních prostředků. Také zřejmě bude nutné přijmout fakt, že je v zájmu společnosti, aby osobní vozy byly dražší, protože jedině pokud nebudou muset konstruktéři tak brutálně šetřit, budou moci zvolit řešení, které bude řešit snížení emisí efektivnějším způsobem, než je tomu dnes. Zvýšení ceny nových vozů ovšem vyvolá tlak na zvýšení jejich životnosti a spolehlivosti, což však asi některým výrobcům zasadí smrtelnou ránu, protože jejich ekonomové orientovali výrobu na vozy s nízkou životností a minimální cenou... Lidská společnost si zkrátka musí uvědomit, že za všechno se platí. Chceme-li čistší vzduch, nemůžeme chtít si každé dva roky kupovat nové auto za 250 tisíc Kč. A na tom , zda má motor X nebo Y zase tak moc nezáleží, protože energii k pohybu vozu vždy musíme někde vyrobit. A pokud nepoužíváme šlapací kolo, či elektromobil nabíjený ze slunečních článků, nějakým potížím se znečištěním životního prostředí se nevyhneme nikdy.
Měli by udělat jednotné normy na produkci škodlivin bez ohedu na typ motoru. Tzn. pro benzín, diesel, CNG, LPG společné limity a ať se s tím výrobci vypořádají jak chtějí.
A asi právě proto v USA lidé rakovinou neonemocní...
Pokud by nešlo o tak vážnou věc, patřil by na konec tohoto konstatování smajlík. Skutečnost je samozřejmě v reálu jiná. A také proto má stále víc a víc vozů na celém světě pod kapotou dieselový motor.
Pokud by nešlo o tak vážnou věc, patřil by na konec tohoto konstatování smajlík. Skutečnost je samozřejmě v reálu jiná. A také proto má stále víc a víc vozů na celém světě pod kapotou dieselový motor.
Jsi slaví al-Kaddáfí, no ty asi budeš odborník, to už z povahy hry, slaví Ádo je pyšný, naparuje se, hruď se mu nadýmá a kráčí jako páv.
Píšu vám, že další vozy po celém světě pod kapotou motoru dieselového panuje nad člověkem k jeho škodě! Ty Ádo, kdo říkají „ano" a my, kdo říkají „ne".
Pamatuj: pod kapotou každého pořádného vozu pro dospělé chlapy patří benzín takže jízdní vlastnosti jsou lepší v benzínovém autě. Potvrdí profesionálních jezdců s benzínem :yes: :yes:
Píšu vám, že další vozy po celém světě pod kapotou motoru dieselového panuje nad člověkem k jeho škodě! Ty Ádo, kdo říkají „ano" a my, kdo říkají „ne".
Pamatuj: pod kapotou každého pořádného vozu pro dospělé chlapy patří benzín takže jízdní vlastnosti jsou lepší v benzínovém autě. Potvrdí profesionálních jezdců s benzínem :yes: :yes:
EU konečně si přišla na to, že ten dým jdoucí z naftových motorů nebude zdraví prospěšný!!!
na nafte clovek prd usetri a este sa do rakvy dostane akurat :yes:
1 - EU6 je na naftu stejně přísná jako na benzín
2 - naftové motory mají DPF (FAP), benzínové ne
Tak co je horší?
Hochu, používej víc to co Ti sedí na rameniu ............ :no:
Co tam máš dál?
1. Pekne si to pokrutil. Ano na castice to plati a co take svinstvo ako NOx ??? ([odkaz]
2. Benzin - nepriamy vstrek neprodukuje ziadne castice. Staci sa vy...t na priamo vstrekove jednotky, ktore su na oboch "stranach" problematicke. To by ale naftu s takymi vlastnostami uz nikto nechcel ...
(nepriamo vstrekove motory - Toyota Valvematic, Fiat T-Jet, VW - 1,4 MPI ... atd ...)
BTW Uz si videl od sadzi zaneseny EGR ventil na benzine ? :-!
To ovšem popíráš fyzikální zákony jako takové. 😉
Jo a udělej to samé s dieselem s DPF a potom to porovnej.
Mimochodem, přímovstřikových benzínů je opravdu hodně a na ty norma dokonce pamatuje.
A u Euro 6 je NOx na stejné úrovni u dieselů i benzínů.
Kdo tu tedy víc plácá?
Hochu, používej víc to co Ti sedí na rameniu ............ :no:
dalších 35% ropáků je čipnutých, benzínů tak 5%
napriek tomu, ze splodiny z aut (to je jedno ci benzin, diesel alebo LPG/CNG) su urcite skodlive (je jedno v akej miere), nie som velmi nadseny zo snah Bruselu za KAZDU cenu znizit emisie - zo skodliveho mnozstva na menej (ale stale) skodlive mnozstvo. nechcem samozrejme vyhladit vsetky zivocisne druhy na Zemi karcinogennymi plynmi z vyfukov, ale vzhladom na emisie tovarni a inych druhov dopravy (lodna, letecka) a na potraviny, ktore sa objavuju na pultoch predajni mi nepride dym z aut az taka metla ludstva.
Hlavne v tom ze malé mikroskopické NOx prachové částice usazují v plících, cévách a pod.
A mimochodem to tykání.... Ani Vás neznám.... Až Vás poznám tak pak nebude problém....
Mozna by bylo lepsi uznat omyl nez se do toho vic zamotavat dalsimi nesmysly.
Zase jeden z velmi hloupých výkřiků. :no: