Na spritmonitoru je průměr tvé služební octy 8,22. Je tam pár kousků, co jezdí za 10, ale taky hodně takových, co to umí za 7. Dle tvé logiky jsou provozovatelé OII s 1,8 TSI z víc jak poloviny dementi jedoucí z kopce, protože jezdí suše pod 8,5. Nebude chyba spíš ve futuristovi?
Honda Civic 1.8 VVTi, do Chorvatska a zpět za cca 6,4 dle PP, takže cca 6,9 real, při cca silničních limitech. Což si myslím ujde. Ale jinak mi tvrdil technik v Hondě, že záleři na motoru kus od kusu (což mě při dnešních technologiích překvapilo). Prý tam měli někoho, kdo se nemohl dostat rozumně pod 10. Což by podle mě bylo na reklamaci, tak jak to uznali v USA.
Na hybridy jsou testovací cykly moc krátké. Navíc metodika jim krásně umožňuje nabrat síly mezi měřeními.
Pokud to není plug-in, tak si myslím, že na stavu baterie nezáleží - pokud v testu nebudou používat EV mód. Auto si spravuje energii, jak uzná za vhodné, a jde o uzavřený systém. Něco jiného jsou plug-iny, kde může být otázka, jak časté nabíjení je normální, jestli ho započítávat, nebo nezapočítávat. Ale jak už jsem napsal, hlavní problém je krátkost testu. Systém vůbec nezvládne prověřit.
Pokud v ústrojí probíhají nějaké cykly, test by se měl snažit je nechat celé proběhnout. Tohle není jen o hybridech, ale třeba i o DPF. Možná by to chtělo přístup "postavit na hlavu" - nestavět motory pro jeden konkrétní test, ale postavit test pro konkrétní pohonné ústrojí. Dodržet filosofii, ale dohlédnout na to, že výsledek testu má skutečně vypovídající hodnotu a nejde jen o blamáž. Ale to jsem někde mimo realitu. :-)
Kdyby auta byla schopna (relativně) přesně změřit spotřebu, nemusela by být špatná myšlenka automobilce vyměřit pokutu na základě dat ze skutečných aut. >:-[] Tedy jen do té doby, než si uvědomíš, že by to znamenalo omezovač na 130, v lepším případě, a odezvu na plyn jak leklá ryba. >:D
I v tomhle "laboratorním" je část venku na trati, kdy mimo jiné určují parametry pro simulaci, aby byla co nejpřesnější. Samotná metoda je celkem sofistikovaná. Jde tu čistě o profil jízdy. Ale který je ten jeden jediný reálný, že. :-) Stačí si přečíst, jak měření probíhá, aby ti bylo jasné, kde se ty spotřeby berou.
Spíš než na spotřebu by se měli zaměřit na účinnost. Pro zákazníka mnohem hůře pochopitelný údaj (výsledek by byl vícerozměrný), ale pokud jim jde o "ekologii", tak možná zajímavější. Z toho vzít možná nějaký vážený průměr, jednoduše řečeno, dát vyšší váhu profilu klidnější jízdy (ne extrémně ospalé - dat by dnes měli mít dostatek pro to, aby sestavili použitelný profil, tedy hlavně zapracovat na zrychlování) a neignorovat potenciál motoru, protože řidiči ho rozhodně ignorovat nebudou.
On se take hybrid moc dobre testovat neda...jak ? S plnou baterii, s polovicni ? Proste to si uzivatel musi rozhodnout sam zda diesel ci hybrid, kazdy ma sva plus i minus...
Keby v Euŕópe platil rovnaký meter ako v USA, tak by kúpa hybridu bola celkom dobrá a hlavne istá investícia. Keďže deklarovaná spotreba okolo 2 l/100 km sa nedá dosiahnuť ani náhodou, stačilo byť tú-ktorú automobilku na súd a peniažky by sa len tak sypali...
Ano, bylo by to reálnější, i když s většíma odchylkama, protože by to záleželo na testovacích jezdcích nebo na počasí. Kdysi se reálně měřila tzv. provozní spotřeba, ale nebylo to porovnatelné, protože testovací rychlost nebyla pro všechny auta stejná, ale závisela na maximální udávané rychlosti. Pak byl laboratorní cyklus 90/120/město. No a teď máme současnou metodiku, kdy auta simulují v laboratoři důchodcovskou jízdu.
aktualny test volakedy ako tak odpovedal skutocnosti... ale automobilky prisli na to ako klamat :-)
potom najdes extrem ako napr 1.6tdi s 5kvaltom ma mensiu spotrebu ako s 6kvaltom - v praxi nezmysel ale v labaku je dlhsia trojka vyhodou
a priklad opel ampera je velavravny
druhy problem je ze na aktualnu normu o emisiach je naviazanych strasne vela veci
vsade sa pozera na produkciu CO2 - to by sa muselo zmenit straaaasne vela kriterii v celej EU
a to je moc komplikovane
No vidíš. Podle mně reálná spotřeba je normální jízda podle předpisů. Jeden jede za 10, druhej za 6. Takže průměr 8. Proč neudělat něco na ten způsob. Je mi jasný, že čísla z katalogů neseděj nikde, ale můj příklad výše je úlet roku. V práci jezdím s OII 1,8 TSI 118 kW, a vím, co to auto "umí"... Dostat se pod 8,5 je umění. Pokud nejedeš jako de.il a ještě k tomu furt z kopce...
Já nejsem za volantem svatoušek ani prase, takže běžnou jízdu znám...
Realna spotreba neexistuje, to je jasne ;-) Jeden clovek bude jezdit za 10, druhy za 6, v kazdem meste a state jinak, vliv ma i zima teplo...zmerit pri realnych 130, studeny auto rozjet na 50, par zastavek...to by podle mne stacilo, ale ne nekde v laboratori, pekne sup s autem ven na nejaky okruh >:D
Ono by nebylo špatné celkově zavést novou metodiku, která by skutečně ukazovala reálnou spotřebu. Pak by nevycházela čísla jako 5,7 l/100 km u 1,8 TSI 132 kW... To je úlet. To maximálně bez fungujícího turba. Ještěže Evropa není taková citlivka jako Amerika. To by bylo žalob...