Novinky
Keby v Euŕópe platil rovnaký meter ako v USA, tak by kúpa hybridu bola celkom dobrá a hlavne istá investícia. Keďže deklarovaná spotreba okolo 2 l/100 km sa nedá dosiahnuť ani náhodou, stačilo byť tú-ktorú automobilku na súd a peniažky by sa len tak sypali...
On se take hybrid moc dobre testovat neda...jak ? S plnou baterii, s polovicni ? Proste to si uzivatel musi rozhodnout sam zda diesel ci hybrid, kazdy ma sva plus i minus...
PS: nekdo radeji V8 benzin a spotrebu neresi 😉
PS: nekdo radeji V8 benzin a spotrebu neresi 😉
Na hybridy jsou testovací cykly moc krátké. Navíc metodika jim krásně umožňuje nabrat síly mezi měřeními.
Pokud to není plug-in, tak si myslím, že na stavu baterie nezáleží - pokud v testu nebudou používat EV mód. Auto si spravuje energii, jak uzná za vhodné, a jde o uzavřený systém. Něco jiného jsou plug-iny, kde může být otázka, jak časté nabíjení je normální, jestli ho započítávat, nebo nezapočítávat. Ale jak už jsem napsal, hlavní problém je krátkost testu. Systém vůbec nezvládne prověřit.
Pokud v ústrojí probíhají nějaké cykly, test by se měl snažit je nechat celé proběhnout. Tohle není jen o hybridech, ale třeba i o DPF. Možná by to chtělo přístup "postavit na hlavu" - nestavět motory pro jeden konkrétní test, ale postavit test pro konkrétní pohonné ústrojí. Dodržet filosofii, ale dohlédnout na to, že výsledek testu má skutečně vypovídající hodnotu a nejde jen o blamáž. Ale to jsem někde mimo realitu. 😄
Pokud to není plug-in, tak si myslím, že na stavu baterie nezáleží - pokud v testu nebudou používat EV mód. Auto si spravuje energii, jak uzná za vhodné, a jde o uzavřený systém. Něco jiného jsou plug-iny, kde může být otázka, jak časté nabíjení je normální, jestli ho započítávat, nebo nezapočítávat. Ale jak už jsem napsal, hlavní problém je krátkost testu. Systém vůbec nezvládne prověřit.
Pokud v ústrojí probíhají nějaké cykly, test by se měl snažit je nechat celé proběhnout. Tohle není jen o hybridech, ale třeba i o DPF. Možná by to chtělo přístup "postavit na hlavu" - nestavět motory pro jeden konkrétní test, ale postavit test pro konkrétní pohonné ústrojí. Dodržet filosofii, ale dohlédnout na to, že výsledek testu má skutečně vypovídající hodnotu a nejde jen o blamáž. Ale to jsem někde mimo realitu. 😄
Honda Civic 1.8 VVTi, do Chorvatska a zpět za cca 6,4 dle PP, takže cca 6,9 real, při cca silničních limitech. Což si myslím ujde. Ale jinak mi tvrdil technik v Hondě, že záleři na motoru kus od kusu (což mě při dnešních technologiích překvapilo). Prý tam měli někoho, kdo se nemohl dostat rozumně pod 10. Což by podle mě bylo na reklamaci, tak jak to uznali v USA.
>😒]
Já nejsem za volantem svatoušek ani prase, takže běžnou jízdu znám...
potom najdes extrem ako napr 1.6tdi s 5kvaltom ma mensiu spotrebu ako s 6kvaltom - v praxi nezmysel ale v labaku je dlhsia trojka vyhodou
a priklad opel ampera je velavravny
druhy problem je ze na aktualnu normu o emisiach je naviazanych strasne vela veci
vsade sa pozera na produkciu CO2 - to by sa muselo zmenit straaaasne vela kriterii v celej EU
a to je moc komplikovane
Spíš než na spotřebu by se měli zaměřit na účinnost. Pro zákazníka mnohem hůře pochopitelný údaj (výsledek by byl vícerozměrný), ale pokud jim jde o "ekologii", tak možná zajímavější. Z toho vzít možná nějaký vážený průměr, jednoduše řečeno, dát vyšší váhu profilu klidnější jízdy (ne extrémně ospalé - dat by dnes měli mít dostatek pro to, aby sestavili použitelný profil, tedy hlavně zapracovat na zrychlování) a neignorovat potenciál motoru, protože řidiči ho rozhodně ignorovat nebudou.
To je jen taková úvaha, co mne teď napadlo.