Pointa je, že je to auto registrované vícekrát. Takže jednou vyrobené, ale objeví se ve statistikách registrací ve více zemích. Protože tohle jsou statistiky registrací, ne prodejů.
přesně tak s tím souhlasím: ale není to pouze krizí, i když i ta má vliv...je to také mimoevropskou konkurenci která nastavila nové standardy v cena/hodnota ;-) kdyby nebylo korejců a dacie logan tak tu máme octávii 1.2TSI za půl milionu
Tak dobře s inflací jsem trochu mimo, ale to dění na trhu ( krize) měla také velký vliv. Neřikám, že to konkurencí není, ale musí se brát v potaz i jiné faktory. A neni to jen u Škodovky, v 2003 jsme kupovali Seat Cordoba HTP v socialní výbavě za skoro 400 tisíc, podívej co je za to dnes za auto. Stejně tak 2006 VW jetta - 600 tisíc 1.6 Comfortline a dnes? za tu cenu máš Passata/Mondeo
hloupost co píšeš, právě že díky inflaci by to mělo být naopak, protože během těch deseti let je koupěschopnost peněz mnohem nižší(pokud budeme počítat inflaci 3% ročně) a zároveň když počítám s tím že reálné mzdy v tomto období mírně rostly, tak by automobilky mohly teoreticky i mírně zvyšovat ceny s tímto trendem. Takže za poklesem cen nových aut stojí hlavně konkurence z východu a dacia, a samozřejmě taky krize a klesající odbyt.
Jinak řečeno měla v roce 2004 Škoda a spol nehorázné zisky na českém trhu, však třeba i oholená fabia junior s litrovým motůrkem stále 250 tisíc, dnes 250 stojí základní Rapid(s financováním), stála donedávna octávia tour a stojí fabie s použitelným motorem a výbavou... ;-)
Samozrejme i krize, ale nahodou H/K svoji porad se zlepsujici kvalitou a nizsimi cenami v poslednich 4-5 letech vyrazne prispely k snizovani cen.
Jinak, zajimalo by me jak diky inflaci dochazi k snizovani nakupni ceny vozidel...
Kórejcom môžeme dnes ďakovať za to, že Golfa alebo novú Oktáviu si môžeš kúpiť pod 340.000,- CZK... Nová Oktávia je o 80.000,- lacnejšia ako v roku 2004, takže ich prínos (aj keď si ich priamo nekúpiš) je pre obyčajných ľudí veľmi veľký. ;-)
Stačí troška kouzel a nenáviděná Škoda je potupena a odsunuta z čelních míst tabulek >:D Das rýže do toho mocně šlape. Když té rejže trošku přisypete, hoši, tak to jednou bude i místo první >:D:yes:
Předem napíšu, že podobných postřehů tu je na různá auta hodně, ale pokud se podívám na prodeje nové i30 a ceedu (v roce 2012 i30 - 4888ks, ceed 3545ks) tak mi přijde, že potkávám na cestě častěji nový ceed, než novou i30. Už delší dobu sem jí nezaregistroval. Polde toho, že je to druhé nejprodávanější auto v nižší střední u nás sem čekal, že bude rozšířenější.
Sorry, ja viem, že príspevok je mimo článok no len sa chcem opýtať či by sa sem nemohli dať aj nejaké informácie z relly. Aspoň jeden článok že sa nejaká relly Monte Carlo vôbec šla, na novo poskladané posádky, prvý ostrý štart VW Polo.... ;-\
Sloupec ojetých vozidel... Tady je možné hledat skutečnou pravdu o preferencích českých řidičů. Tabulky prodejů nových aut jsou zkresleny flotilami, kde hrají roli i jiné faktory, než hodnota vozidla v očích zájemců.
To v ojetinách je jasno... Můžeš si koupit, co se Ti líbí a po čem toužíš! Nemáš na to letos, rok počkáš! A že jsi nebyl první? No a? To u Tvé stávající partnerky pravděpodobně taky ne a přesto s ní chceš být celý život (aspoň první pár let si to myslíš)... A ojetina bývá prvním krokem ke koupi nového vozu vytoužené značky. Zjistíš, jestli je volkswagen skutečně bezporuchový, jestli FoFo má tak skvělé jízdní vlastnosti, jestli se Citroen na hydraulice opravdu vznáší, jestli Chevroelt vládne kromě okruhů i běžným silnicím, jestli stojí za to tahat za sebou půl kubíku vzduchu v kufru Oktávky, jestli má Audina či BMW skutečně to správné sportovní charisma...
A když ne? V tom případě to chybné rozhodnutí tolik nestojí. :-)
A Ty, Toppere, tady se podívej pravdě do tváře, kolik lidí doopravdy touží po Korejci...
Kam, do Ruska, či Afriky ? K čemu jsou takové statistiky dobré, automobilku přece zajímá hlavně to že auto prodala a za kolik, jedině to může být důvod sledování kde. Auto si můžu koupit kdekoliv v Unii, tak jaký reexport. Plzeňák si taky může koupit auto v Ostravě, anebo někde v Německu.