Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Clio 0.9 TCe – Lidová stylovka

Renault nasadil novou zbraň do segmentu malých vozů. Nové Clio je atraktivnější, lépe jezdí a stále drží zajímavé ceny. Úplně bez chyb ovšem není.
Zpět na článek
5. 12. 2015 14:59
Lidová stylovka je Clio s motorem 1.2 16v 54kw/108nm
Jen jsem chtěl dodat s odstupem času, že "lidová" stylovka je clio s motorem 1.2, starým dobrým 4-válcem, který nedělá problémy ani při větším nájezdu :-) Navíc cena s tímto motorem ve výbavě ADVANTAGE(klima, počítač, tempomat, multimediální displej, rozjezd do kopce, LED denní svícení, 5 letá záruka) je 249000kč a to je pádný důvod, aby se jmenoval "Lidová stylovka" :-)
Avatar - Ronault.
1. 4. 2013 23:05
Re: Růžové brýle
Povídali, že mu hráli. Na 1,6 od Renaultu mám mnoho najeto a to na verzi z doby, kdy nebyla dušená Eurem 5 a na 1,2 TCe nemá v podstatě v ničem.
29. 1. 2013 13:50
Re: recenzia ok
To jsi tedy domluvil >:-[] A nemáš pravdu.
Avatar - NSA
29. 1. 2013 10:26
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Megana II jsem měl a i když to chtělo trochu cviku daly se žárovky vyměnit doma - sice to nebylo SIMPLY CLEVER ale co kdo není úplný jelito tak to zvládnul. Já tedy za 6 let co jsem ho měl měnil žárovku pouze 1x v každém světle a jednou v blinkru >:D
Avatar - NSA
29. 1. 2013 10:24
Re: Svěží vítr
Naprosto souhlas... :yes:
28. 1. 2013 17:07
Re: Etalon
Stále si myslíte, že diesel je pro vás to nejlepší?
Avatar - Kuban
28. 1. 2013 13:16
Re: recenzia ok
to je zajímavé... řekni kdy se mám k tobě stavit a ukážeš mi to ano? :-)

já zajisté chápu, že se necháváte unášet SCIFI představami o superextra nastavitelném všem čemu nerozumíte a pochopitelně právem, neb se v ESP systémech nevyzná téměř nikdo...

jen bych rád upozornil, že bosh (nejrozšířenější systémy), pracují s pár vstupy a pár výstupy... Jako vstup máme, úhel natočení volantu, otáčky kol a gyro senzory... To vše ti pro identifikaci jízdního směru stačí (najdi mi co chceš na tomhle nastavovat :-D), pak máme výstupy a to jsou pouze a jen brzdné účinky kol.... Teď mi najdi, čím a jak chceš regulovat, brzdný účinek? >:D Bavte mne pánové... (kolo se prostě prudce přibrzdí aby se vyvolal stabilizační efekt, který vyhodnocují senzory a brzdí tak dlouho s abs systémem, dokud je to potřeba.....

to, pokud se někomu zdá, že autu kouše ESP více, je spíše dáno efktivnějším brzdícím systémem...

A jako sorry, žádný velký odlaďovací rituál se při implementaci systému nekoná!!!

Žádný výrobce nenechává žádné rezervy, auto víc přetáčet nebo méně... To je prostě kravina!!!

- jediný případ, kdy esp zasahuje neadekvátně, je míra opotřebení podvozku, nebo jeho špatné nastavení, kdy díky velikým náklonům esp zasahuje dříve a mnohdy agresivněji....

HOWG a domluvil jsem.... experti.
Avatar - Ada je zase tady
28. 1. 2013 10:01
Etalon
Všichni výrobci už vědí, jakému designovému směru se vyhnout. :no:
Avatar - Charger
25. 1. 2013 13:41
Re: Růžové brýle
1.2 TSI jsem zkusil ve stejné den jako Clio a je to lepší. Ne tak dobré jako u atmosferických motorů, ale výrazně lepší než v Cliu. Ohledně dalších, kupříkladu 1.6 110 hp v Renaultu Megane reaguje skvěle a celkově je to velmi nadšený, v přímém porovnání s 1.2 TCe mnohem lepší a úspornější motor. ;-)
25. 1. 2013 13:12
Re: recenzia ok
To jsi četl v Ohníčku ne?? >:-[] ESP je elektronicky řízený systém a jako takový lze naladit(míra jeho zásahů) jak chceš. Může klidně reagovat na malý smyk se spožděním,jak se zamane.
Může přibrzdit jakékoli kolo brutálně, ,nebo pianko a zlomek času vyčkat. Nemá žádné pevné nastavení pro všechna auta na světě.Hardware mají vechna auta +- stejný,ale nastavení software ESP si každý doladí jak chce,nebo jak si myslí,že to chce cílová skupina řidičů.
Avatar - Kuban
25. 1. 2013 12:44
Re: Růžové brýle
hele, jako souhlas, ale už sis zkusil odezvu na plyn u 1.2TSI? už sis zkusil odezvu na plyn dokonce u posledních atmosferických agregátech od Renoltu či VW???

ono je to tragické tak nějak všude stejně.
Avatar - Kuban
25. 1. 2013 12:40
Re: recenzia ok
že to tvrdí zrovna ten, co tu má v každém vlákně nějaký flame..... :yes:

btw... žádný oheň na střeše, pouze komentář.... Smiř se s tím.... To není slovíčkaření, ale konstatování že ESP systémy fungují všude +- stejně... jen se to liší vůz od vozu díky jeho koncepci a konstrukci...

Je to tedy dáno naladěním a chováním vozu samotného. Nedotáčivé nebo přetáčivé vozy zkrátka budou mít vždy častější zásahy ESP už v počátku manévru, ale to není špatně....

což doufám chápeš.
25. 1. 2013 12:03
Re: Div se světe: Renault postavil nový vůz - Renault
:-) Tak v takychto chvilach to vzdy vzdavam, lebo mi vzdy napadne okridlene zvolanie "ludia, jedzte h.vna, miliardy much sa predsa nemozu mylit". [biela vlajka]
Avatar - Charger
25. 1. 2013 10:17
Re: recenzia ok
ESP určitě nezasahuje vždy až po limitu podvozku. Doporučoval bych s tímhle Cliem jet v zimě po rozbitější horské cestě. To se jednoduše normálně nedá, neustále to něco dělá, přibrzďuje, atd... Opravdu nepříjemná záležitost
25. 1. 2013 10:12
Re: recenzia ok
Slovíčkaříme co? Nudíme se? Chudák redaktor místo ESP ve francouzských autech napíše francouzské ESP a už je oheň na střeše :no:
25. 1. 2013 10:08
Re: Růžové brýle
Za svá zlá slova budeš potrestán >:-[]
Avatar - Charger
25. 1. 2013 09:56
Růžové brýle
Nevím, kolik z vás tímhle autem jelo, ale test je velmi pozitivní, v tomhle renaultáři nemají p. Vaverkovi co vyčítat.
Ve skutečnosti ta na pohled pěkná věc má hned několik zásadních nedostatků. Místo vzadu je horší než v mnoha autech o kategorii menších, motor je tragický po všech stránkách - žere, nejede (o 5 koní slabší 1.2 TSI ve Fabii mu ujede s prstem v nose), je nekultivovaný, špatná odezva na plyn, divný průběh výkonu atd... a pár dalších věcí by se ještě našlo.

Cliu jsem fandil, má například docela slušný podvozek a dobrou sériovou výbavu (od prostřední výbavy je ve standartu navigace), ale konkurence je dál.
Avatar - Kuban
25. 1. 2013 09:52
Re: recenzia ok
myslím, že zbytečně moc fantazírujete a představujete si v tom něco co není... (tím ale netvrdím, že nejsou v ESP jednotkách rozdíly) .....

ovšem nevím jak vy, ale já o existenci Francouzské ESP ještě neslyšel..možná za poslední rok vznikla nějaká konkurenční firma, zas tak velkej přehled nemám... ;-)
Avatar - Kuban
25. 1. 2013 09:50
Re: recenzia ok
ale prd... kdo ještě nepochopil, že když uřízneš 1.2ce 4válci jednu kouli, bude mít jen tři o objemu 0.9, ať se nevyjadřuje a nešíří bludy!!!

přímá úměra!!!

takže tah a výkon nijak s počtem válců nesouvisí!!!

počet válců pouze a jen ovlivňuje frekvenci kroutícího momentu... To se pozná ale spíše na motorové nebo válcové brzdě než od piva v hospodě s kámoši...

důvod existence 3válce je jen economy.... Není problém zkonstuovat sportovní vysokoobjemový 3válec, ale proč by to kdo dělal!!! Technik si odpoví, blbec bude tříhrnky hanit dál...
Avatar - kari.laz
25. 1. 2013 08:47
Re: ...
Bylo napsáno mraky vtipů na znak Renaultu a i děti na základní škole si z toho dělají srandu. Bohužel (pro ranault) si moc vhodně nezvolili svůj symbol. Ale nečekal jsem, že běžné odlehčení způsobí takové pohoršení.
Avatar - kari.laz
25. 1. 2013 08:43
Re: ...
Zablokovaný jsi evidentně ty. Vím na co naráží Klaudius, ale to jsi zase trochu nepobral ty. >:D
Avatar - kari.laz
25. 1. 2013 08:41
Re: ...
Je zajímavé sledovat, jak rozdílné sou tvé reakce. Pokud by jsem podobné hodnocení napsal, pod jiné auto určitě by jsi zareagoval také úplně jinak. Nejspíše v tom hraje roli tvá oblíbená značka a k tomu jsi nejspíše svou zkušeností s novým Cliem si k němu vypracoval určitý vztah., Jinak se to vysvětlit nedá. Zhodnotil jsem jen vzhled auta, protože projet jsem ho zatím neměl možnost. Naživo jsem ho viděl a to mi stačilo k tomu, aby jsem nabral dost odvahy a vyjádřil se k tomu zde na ACZ.
24. 1. 2013 20:58
Re: Div se světe: Renault postavil nový vůz - Renault
Nevieš - nerieš. Tí čo vedia, kúpili, a možno raz kúpia zas. Ale zas chápem, všetci, čo jazdia s Fabiou Combi, majú Ibizu v kombíku, P207SW alebo Clio Grandtour sú blázni - len ty si lietadlo. :-!
Avatar - Ham.
24. 1. 2013 19:06
Re: Nečekaně pozitivní test
Vzhledem k tomu, že je tam Fiesta po faceliftu tak půl roku starý nebude.
Avatar - Ronault.
24. 1. 2013 18:13
Re: ...
Ty jsi nějak zablokovaný, já i Klaudius ti naznačujeme, že se tímto příspěvkem jen zhazuješ, je to jako hodnocení kluka jezdícího zatím jen v dětské sedačce.
Avatar - Ronault.
24. 1. 2013 18:11
Re: ...
Jistě, rozšlapal jsi mi bábovičky na pískovišti >:D To zkoušej třeba na toppera nebo coswortha, ne na mne... a zkus přesvědči, že máš na víc, ne jen na shopingparkové dojmy, nebo ještě nakonec vypluje najevo, že ty všechny tvé zkušenosti jsou tatínka...?
Avatar - Ronault.
24. 1. 2013 18:09
Re: TEST
Je tam více dílů se znakem koočtverce, který má pan Vaverka problém unést >:-[]
Avatar - Ronault.
24. 1. 2013 18:07
Re: Nečekaně pozitivní test
Že by se Fordu v Evropě nějak dařilo, o tom nevím...
Avatar - Ronault.
24. 1. 2013 18:06
Re: Nečekaně pozitivní test
To jsi opět špatně pochopil, opravil jsem jen tvůj čas, neb ho určitě nesestavují, když je minimáně půl roku starý, čili čas minulý.
24. 1. 2013 15:26
Re: A já se ptám....
Je to věc názoru. Všechny tebou jmenovaná auta jsem jel, krom 208. Dle mého je Clio jízdně lepší než Polo či Ibiza. Ale tvůj názor ti samozřejmně neberu.
24. 1. 2013 15:20
Re: Div se světe: Renault postavil nový vůz - Renault
Tyto vozy nejsou masovky nikde. Ale je dobře že existují. Mela to bude, hlavně pro jejich kupce >:-[]
24. 1. 2013 14:31
Re: Div se světe: Renault postavil nový vůz - Renault
Před lety byl supermini Fiat Punto 2 generace Model 188 MK2. S délkou menší než Favorit. Dnes už je to auto s délkou 4metry? >:D
24. 1. 2013 14:27
Re: Co kompresor?
ten kompresor je ovšem vypínatelný,to jste poněkud přehlédli :no:
24. 1. 2013 14:24
Re: Div se světe: Renault postavil nový vůz - Renault
Achjo....zase kombík. Na malém autě (supermini class). Proboha proč?
Když si někdo kupuje kombík, tak snad potřebuje asi vozit něco hodně velkého. To chce VELKÉ AUTO. Superminis mají být malá přibližovadla s kompakními rozměry, kde si člověk s sebou veze max. tašku s notebookem (ženy k tomu kabelku) a případně nějaký ten nákup z Tesca a malého prcka v dětské sedačce vzadu.
Jaká je výhoda MINI auto s MAXI kufrem? To je jako vzít si k obleku lyžařskou bundu, protože má větší kapsy než kabát nebo vibramy místo polobotek, protože mají měkčí došlap nebo ruksak místo aktovky, protože se tam vejde i svačina a 1,5l mattonky. Vidle, vidle, vidle.... :no:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
24. 1. 2013 13:51
Re: recenzia ok
Tohle (resp. skoro každé francouzské ESP) zasahuje relativně brzy a hlavně jako by řidiče "plesklo přes ruce". V jiných autech bývá elektronika nápomocná vedení vozu požadovaným směrem (někdy i pomocí přetáčivého sklouznutí). Takto to bylo myšleno, ale je to jen jeden z mén ě podstaných aspektů auta
24. 1. 2013 13:28
Re: Bezpečnost??
Podpůrné systémy ještě nikoho nezachránily. >:-[] A nějaké %? Tož děti přežijí a rodiče ne.no co ? >:D * je to poslední co mně na novém autě zajímá
Avatar - Jaros71
24. 1. 2013 13:01
Bezpečnost??
:-! Tak nevím..

Viz: autoforum.cz

Supermini - Renault Clio

S vítězstvím Renaultu se dalo počítat, vždyť francouzská automobilka pětihvězdičkovému hodnocení Euro NCAP v posledních letech dominovala. Clio čtvrté generace však testovací komisaře zrovna neohromilo. Ochrana dospělých pasažérů je totiž na 88 procentech možných bodů v testu a ochrana chodců na 66. Chyba v případě interiéru přitom poukazuje na nadměrný tlak vyvinutý na oblast hrudníku řidiče.

Na druhou stranu ovšem Clio nabízí s 89 procenty příkladnou úroveň bezpečnosti dětských pasažérů, v případě podpůrných systémů pak dokonce 99. A právě tento výsledek zřejmě znamenal prvenství v dané třídě, neboť Euro NCAP již dalo několikráte najevo, že technologie jako autonomní brzdění hrají v jeho rozhodování velkou roli. Od příštího roku tak schopnost samočinného zastavení bude součástí evropských testů bezpečnosti.

Tip: Projděte si podrobné výsledky crash testu Renaultu Clio IV.
:no:
24. 1. 2013 12:56
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
nenechám :yes:
24. 1. 2013 12:43
Re: recenzia ok
Některá ESP reagují později,tak to bylo myšleno. Respektive nechají kola mírně zklouznout. Dobrému řidiči to vyhovuje,běžný ocení ESP ,které zasáhne raději dříve než později.Limity podvozku některých aut jsou i hodně za limitem kdy zasahuje ESP.
24. 1. 2013 12:39
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
nápodobně,ale tady někdo říkal,že nebude reagovat. Asi lhal >:-[]
24. 1. 2013 12:38
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Asi to máš blíž.Tak se obuj a jdi >:-[]
24. 1. 2013 12:36
recenzia ok
povazujem recenziu za objektivnu, aj ked mi tam chyba napriklad zhodnotenie slabin trojvalcov a to je tah a kultivovanost v nizkych otackach (tj hlavne pri rozbehu) a kultivovanost vobec.
Renault sa snazi zamaskovat nevyhody 3valca kratkymi prevodmi, ale pre mna je toto skor nevyhoda, na dialnici ked to toci 3400rpm, tak to sa mi nepaci a naozaj by som radsej volil motor, ktory toci na dialnici 2800rpm (napr 1,2tsi 63kw). Myslim ze proti 1,2tsi 63kw nemoze tato 0,9tce konkurovat.

Nesedi mi v recenzii tato veta:

Škoda jen příliš horlivého ESP, které zasahuje daleko před odhadovanými limity podvozku.

z mojho uhla pohladu je to ciry nezmysel, ESP zasahuje vzdy az po limite podvozku+ su tam este tolerancie (casova a aj smerova), zasahuje vzdy az vtedy, kedy senzor natocenia volantu udava hodnoty ineho smeru ako senzor smeru jazdy.
tj. je nemozne, aby ESP zasiahlo skor, nez auto pride na limit podvozku.

naozaj odporucam aspon zacat sledovat technicke fora, kde sa nalepi na cloveka dost technickych veci, potom moze ovela objektivnejsie testovat podla technickych znalosti, nez podla nejakej intuicie, ci cisto podla pocitov. Pretoze pocity nie su synonymom popisu objektivnej reality, o co by sa mala recenzia snazit co najpresnejsie popisat.
Avatar - Jaros71
24. 1. 2013 12:18
Re: Nečekaně pozitivní test
Vtipné..
Francouzi se moc snaží..taky mají obří ztráty a nikdo je nekupuje..
Hůř je na tom v EU nyní jen FIAT..bohužel.
Na Ford a koncern VW zatím stále nemají..ani finančně ani kvalitou.
Ale zlepšení tady je,veliké!! :yes:
Uvidíme , co zákazníci.. ;-)
Avatar - Jaros71
24. 1. 2013 12:13
Re: A já se ptám....
Pánové,kecy...
Má moc pěkný design..konečně.
I interier už je slušný.
Jízdně je to lepší,o hodně , to ano..možná na úrovni OPELU CORSA a FIATU Punto..
A to je pochvala , Corsa byla autem roku!
:yes: :yes:
Na VW Polo a Seat Ibiza,s Fordem Fiesta to nestačí..pohodlí OK, to ano.
Zpětná vazba od kol a měkký volant při průjezdu zatáčkami je však daleko za nimi..stále.
Vyrovnává ovšem Peugeot 208..což je největší konkurent.
Za mne má 1- což je výborné. :yes: Na francouze.
24. 1. 2013 12:12
Re: Div se světe: Renault postavil nový vůz - Renault
V ČR se žádná mela konat nebude.
24. 1. 2013 12:09
Re: Dobrý test
Pre Jandu je dobré auto asi len bavorák. Stačí si vylistovať jeho testy a vidíš, v čom doteraz sedel najviac. Tak rozmaznaný chlapec ťažko uzná bežné spotrebiteľské auto za dobré. Či ide o Renault alebo o Škodu. Našťastie sú aj lepší testéri a obvykle ten istý vo postupne testujú všetci...
24. 1. 2013 12:06
Re: ...
Lenže kamoš ty si nepísal o obriom znaku ty si označil ten znak spôsobom, ako to tu robia fakt len primitívi. na to som reagoval v prvej vete. To ostatné už bolo pragmatického charakteru a ja ti tvoj názor predsa nevyčítam. ;-)
Avatar - kari.laz
24. 1. 2013 11:37
Re: ...
Začal si reakci na můj příspěvek touto větou "Prečo sa chceš silou-mocou radiť medzi tých menej mysliacich... "
Takže sem se jen ozval. Dvě věci, které sem auto vytkl je obří znak, který na tom malém autě minimálně na fotkách moc nesedí a interier. Nic s čím by se nedalo žít, ale vzhledově se mi tento styl interieru nelíbí. Sem příznivcem usedlého vzhledu interieru. Nepřirovnávat zase hned k VW. Je hodně jiných aut, kde je interier pěkný a nemusí k tomu nutně používat co nejvíce křivek a podivných tvarů.
24. 1. 2013 11:36
Re: Div se světe: Renault postavil nový vůz - Renault
A bude i RS v kombíku! To bude teprv mela ;-)
24. 1. 2013 11:19
Re: ...
Ešte mi povedz, jak si diagnostikoval tú údajnú alergiu...
Ja tvoj názor nekritizujem ani nerozporujem, len som proste napísal, že mám iný názor. Ak s tým máš problém, dopíš si pod príspevok poznámku "prosím nediskutovať" ;-)
Avatar - dr.biker
24. 1. 2013 11:02
Re: to auto je šik
Přijdou s kombíkem, psalo se o tom i zde na auto.cz: [odkaz]
24. 1. 2013 10:59
Re: A já se ptám....
Já se k tobě připojuji - také se domnívám že Clio je jízdně lepší než Polo (o fous, to bych rád zdůraznil). Škoda že testér to vidí opačně - to by byla jiná diskuze ;-)
24. 1. 2013 10:30
Re: Div se světe: Renault postavil nový vůz - Renault
Ten kombík vypadá zatraceně dobře. Jestli bude kombík v reálu stejně podařený jako krátké Clio, tak půjde o nejhezčí vůz této třídy.

Příspěvek patří o jeden výše.
24. 1. 2013 10:27
Re: TEST
Osobně si myslím, že Clio bude jako v celku lepším vozem než-li Polo či Fiesta, jen by mě zajímalo co konkrétně na tom podvozku je horší?
24. 1. 2013 09:39
Div se světe: Renault postavil nový vůz - Renault
Dizajn: je věc subjektivní, ale jelikož se to nadále podobá na Renault, je dizajn OK
Výbava: nadprůměrná
Řízení: naprůměrné
Bezpečnost: nejlepší ve třídě
Motor: prdítko do města
Rozměrny: na městské auto trolilinku větší, než obvykle, ale ne zas moc.
Cena: ok

Příjemné, stylové, bezpečné a praktické autíčko do velkoměstského provozu. Za mne 1.
Avatar - qwert88
24. 1. 2013 09:26
to auto je šik
Jestli příjdou s kombíkem tak to bude zajímavé.Jinak velice pohledné auto za dobré peníze.
Avatar - Kuban
24. 1. 2013 09:00
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
proč? Spíše se zamyslete vy, když sem příjdu já a budu tvrdit, že výměna žárovek u Renaultů je u některých modelů taktéž veliký problém, budu hned označen za * a nesériozního diskutéra....

Ten váš gang, ronault, topper a GTI je antinázorový.....

nevím jak je na tom Ronault s jeho renaulty, ale můj soused, co je věrný této značce, vlastní cca 4 modely, už má jejich další generace, nemluvě i o dodávkách pro firemní využití.... A prostě bohužel, nedá se s Ronaultem souhlasit... víc zbytečné říkat..
Avatar - kari.laz
24. 1. 2013 08:31
Re: ...
Je zajímavé, jak jsou někteří lidé alergičtí, jen když si někdo dovolí říci cokoliv nepozitivního na jejich oblíbence. Co jsem napsal je můj názor a můj pohled na to auto.
Avatar - kari.laz
24. 1. 2013 08:28
Re: ...
Já vím, že jsem si dovolil opřít se o tvůj symbol tvé životní hodnoty, o nekonečný sen a vzhledem ke znaku i sexuální symbol, ale interier se mi prostě nelíbí, zkus se s tím smířit. ;-)
Avatar - woody-alien
24. 1. 2013 07:29
Re: TEST
Ano, tak je to v testu napsáno, ale nebereš všechno co redaktor napíše za svatou pravdu, že ne ? ;-) Jdi se projet a vsadím se, že uznáš, že na "špičky v podobě Fordu Fiesta a VW Polo" neztrácí vůbec nic, a v některých ohledech je překonává.
24. 1. 2013 07:12
Re: TEST
"Špičky v podobě Fordu Fiesta a Volkswagenu Polo sice nedosáhl, významně se ale přiblížil." Z toho, alespoň pro mne vyplývá, že na konkurenci (Fiesta, Polo) ještě ztrácí.
24. 1. 2013 06:49
Moje dojmy
Pár věcí vidím trochu jinak. Jednak ty zadní kliky mi ani tak neevokují Seat, spíš Hondu nebo Alfu, které to měly dřív.
Dále z profilu je to auto celkem zaměnitelné třeba s Fiestou (i když připouštím, že s Polem nebo s Fabkou si ho člověk nesplete rozhodně z žádné strany). Ale z poloprofilu, když je vidět, o kolik vystupují kola s blatníky do šířky, to Fiesta zase nemá.
U čtyřmetrového auta větší rozvor, než u minulé generace Oktávky, to je celkem plus. A v téhle třídě celkem potěší i těch 300 litrů v kufru.
Avatar - Ham.
24. 1. 2013 01:20
Re: Nečekaně pozitivní test
Jo v UK všichni Renaultu ubližují, hlavně zákazníci.
Avatar - white label
24. 1. 2013 01:01
Re: Lidová stylovka :-)
Ani se nedivím, že (zřejmě) zemřela předčasně, mít takové ostré žáky... >:-[] ;-)
23. 1. 2013 21:53
Re: :-)
Ještě zbývá obšťastnit nás plebejce osvíceným názorem jaký motor +- 90 koní v autě za 250 je tím etalónem. :-!
23. 1. 2013 21:53
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Šmarjá panno. :no:

A ty kecy o tom kam si mám strčit svůj palec si laskavě nech od cesty.
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2013 21:46
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
retard ostane retardom ... nemas to lahke ;-\ :yes: nezavidim ti 8-s
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2013 21:44
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
je nacase vyrazit :yes: aby si do rana stihol byt nacas na izbe yes:
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2013 21:28
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
tak ano novsi neznamena vzdy lepsi ale vseobecne by to platit mohlo a malo... aspon verim ze niektore auta sa tym riadia a snazia sa byt spickou a nove clio je zrejme tiez momentalne na spicke v malej triede spolu s P208.....

ono jedna vec je mat super podvozok a ostatne veci priemer a druha vec je mat vsetko super a podvozok tiez skoro super... ale ano fiesta je podvozkovo asi najlepsia stale :yes:
23. 1. 2013 21:27
Re: :-)
O emóciách tu hovoríš iba ty, nikto iný. A ak ich niekto prejavil, tak práve ty - ja som na rozdiel od teba nepoužil jediný výkričník... Jak sa hovorí, zlodej kričí, chyťte zlodeja... ;-)
Ešte stále ti nedošlo, že nemám problém s významom onoho vyjadrenia, len s jeho znením.
Avatar - miromen
23. 1. 2013 21:22
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
A mysliš si že nove znamena automaticky lepši ?
" Špičky v podobě Fordu Fiesta a Volkswagenu Polo sice nedosáhl, významně se ale přiblížil."
A to pan redaktor zapoměl na Ibizu ktera je jizdně určitě na tom lepe než Polo.
23. 1. 2013 21:22
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Ze mně - tedy toho jež jel a ví - :yes:

Bez výhrad, naprostý souhlas.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 21:19
Re: Nečekaně pozitivní test
Sestavovali, leda...
Avatar - miromen
23. 1. 2013 21:18
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Tak řizeni u Pola je nic moc a navic nalaďene hodně na komfort. Řizeni z Fiesty nebo Ibizy to je jina.
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2013 21:17
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
tak ono polo ma uz svoje rocky a clio je novinka ... da sa cakat ze nejedno nove male auto uz jazdnymi vlastnostami zacne 3 a pol rocne polo porazat.... a na druhej strane zase povazovat polo za nejaky etalon je skor medialne nafuknuta bublina ako nejaky skutocny fakt ktoreho sa zakaznik moze drzat alebo o ktory sa moze opriet ... rozhodne v malej triede je dnes dost kvalitnych aut aj po stranke jazdnych vlastnosti a podvozku....

u clia vidim jediny problem a to je prave ten mensi priestor pre pasazierov vzadu aj ked ono to zrovna asi ani problem nie je.... to auto je uz robene tak ze sa s tym ako 5 miestne rodinne auto uz nerata.... my v strednej europe si musime zyknut ze tieto male auticka su skutocne viac menej robene fakt len ako dvojmiestne priapadne teda dozadu sadnu deti alebo nejaki nizsi ludia.... rodinne auta su az megane golf astra.... teda nizsia stredna trieda. Ale bezpochyby kazdy chce aj male auto co najviac priestranne a sikovne a tu clio trosku straca... ale fandim mu... paci sa mi.. ma hravost maleho auta je to take mile auto vyvola usmev a nadsenie

:yes:
Avatar - woody-alien
23. 1. 2013 21:08
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Neměl jsem ani chuť se nějak vyjadřovat, ale k tvému střízlivému názoru se připojím. Ovšem bez hodnocení motoru, protože jsem jel 1.2 ku. Design je věcí názoru, nikomu neberu, že se mu Clio nelíbí, ať už zvenku nebo uvnitř. Prostornost vzadu je podle mého podprůměrná, naopak vepředu není žádný problém a Clio je snad jediným malým autem, u kterého jsem při štelování sedačky podle mého gusta nenarazil na spodní doraz. Rozsah seřízení volantu a sedačky je vynikající. Co by si ale hlavně měli "nevěřící tomášové" zapamatovat a nejlépe osobně vyzkoušet je to, že jízdně patří nové Clio bez pochyb na špičku třídy, nikoliv někam za ní, a kupříkladu řízení má lepší než Polo.
23. 1. 2013 21:07
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
klid >:D
23. 1. 2013 21:06
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
To zcela jistě. A celá tvoje rodina >:-[]
23. 1. 2013 21:04
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Tak se tím řiď. :yes:
23. 1. 2013 21:04
Re: CLIFTON
Prostor jinde než vpředu prostě neřeším ;-)

Kdysi mi jistý majitel minulé generace i30 psal o tom, jak Megana v kombíku zavrhl kvůli místu vzadu a hlavně kvůli obtížné instalaci dětských sedaček - pro mně úplná novika, neb to jsem prostě zatím nikdy nemusel řešit.
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2013 21:03
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
neboj dlho tu nebudes oxidovat... len provokuj.... ;-)
Avatar - Ham.
23. 1. 2013 21:03
Re: Nečekaně pozitivní test
Oni ho jen sestavují.
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2013 21:02
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
je fakt ze aj retardovany clovek moze dnes uz jazdit.... gratulujem :yes:
23. 1. 2013 21:02
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
sám si blbec >:-[] a teplý brácha také
23. 1. 2013 21:00
Re: Co kompresor?
Opravdu. Zbytek informací si vygoogluj, není to těžké.
23. 1. 2013 20:58
Re: Nečekaně pozitivní test
I tu mou 1,6 atmo jsem zajel cca po 12-15tkm. Je to znát. Posuzovat motor u syrového auta je obecně blbost - a také vina importérů. Rok stará předváděčka daná na testy by asi byla lepším řešením než dávat nová auta.
23. 1. 2013 20:57
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Když myslíš >:-[]
23. 1. 2013 20:55
Re: Nečekaně pozitivní test
Jak říkám - uvidíme. Ta červená metalíza je také fajn. Ano, je štěstí že žlutá auta Telecomu již nemáme. Je štěstí, že již nemáme Telecom >:-[]
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 20:55
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Bohužel máš pravdu, tentokráte ;-)
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 20:54
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
To je formulace, kterou najdeš v každém návodu každého nového auta, ale to ty nemůžeš vědět, ty nejen, že nemáš garáž, ale ani auto...
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 20:53
Re: CLIFTON
Víceméně souhlas, až na to místo, vpředu Clio bez výhrad
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2013 20:52
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
radim tebe aj ostatnym...... takymto blbcom neodpisovat nereagovat... ich uloha je jasna.... prist a rypat provokovat a pod.... ich ciel nie je seriozne diskutovat ale prave len stuchat a provokovat..... je lepsie sa tymto chorym jedincom vyhnut :yes:
23. 1. 2013 20:52
Re: Lidová stylovka :-)
Protože ho mám a protože jsem jednu měnil (po cca 60tkm). Studování návodu + 2minuty a bylo. Bez potřeby hledat v kufru nářadí - klíč je ve světlech samotných. Pokud by tento vychytaný systém v rámci Clia měnili, byli by úplní trotlové, takže předpokládám že je zachován. Pokud ne, zašli prosím nějaký odkaz.
23. 1. 2013 20:48
Re: CLIFTON
Hele, GTI, já jednoho jezevčíka doma mám. Říkal, že by se spíš připodobňoval k Superbu. Ale každopádně říkal že ti může kdykoli natrhnout kalhoty. Nic ve zlém ;-)

Ps.: Případnou nahrávku "na smeč" v rámci vkusu mého jezevčíka si uvědomuji a těším se na ní. ;-)
23. 1. 2013 20:46
Re: CLIFTON
Nesouhlas - v rámci vnitřního prostoru Clio deklasuje tu Fiestu (Polo ne, to je to plichta). Sedačky jsou špička segmentu - již dlouho jsem tak rychle nenašel naprosto optimální posaz, a to včetně C segmentu, mého Megana III nevyjímaje - klidně to přirovnám ke Golfu VI. Jízda špička v B segmentu je. 0,9 je slušný, ale nekoupil bych ho, něco tomu schází. Pro mě je králem B segmentu Clio, pak dosavadní král Polo a třetí je Mazda 2. Nekamenujte mně, můj názor ;-)
23. 1. 2013 20:40
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Z důvodu omezeného přístupu
k němu (v některých případech je
nutné demontovat některé části
karoserie, mechanické díly nebo
součásti) Vám doporučujeme
nechávat si vyměnit žárovky u Vašeho
zástupce RENAULT. >:-[] si děláš ze mně * co? :no:/Clio/
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 20:39
Re: Nečekaně pozitivní test
Oni tu ten odkaz nevložili.
23. 1. 2013 20:39
Re: Co kompresor?
Ano, máš pravdu, M2 je (asi) lepší volbou. Pamatuji si jak jsi zde kdysi uváděl své zdravotní problémy a za to :yes: .
Za to, jak zde popisuješ problémy člověka který musí mít automat a zárověň loví v B nebo C segmentu - nikdy by mně nenapadlo jak je to složité. Každopádně přeji šťastnou ruku při výběru. ;-)
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 20:39
Re: Nečekaně pozitivní test
Proč ne, pokud bude :yes: I když kombi ve žluté... no nevím, nevím, ještě, že už nemáme žluté Telecom auta >:-[]
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 20:38
Re: Nečekaně pozitivní test
Mluvil jsem s jedním, co jel Megana syrového a kolem 10t km s 1,2 TCe a posun je prý znát znatelně, tak možná něco podobného bude i u menšího bráchy.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 20:36
Re: Nic moc...
Když to vemu bez okecu, ano, jízdně a posazem je podle mě lepší.

Cenu ale aktuálně nedokáže obhájit, protože Megane na druhé straně prostě nabízí posezení vhodné pro dospělé i vzadu, jako celek je tižší, s 1,2 TCe podstatně (1,6 16V prostě na 1,2 TCe nemá), tzn. hůře sice filtruje příčné nerovnosti a bouchání, ale zase je lépe odhlučněný aerodynamicky a od podběhů, tam je prostě pořád cítit ten rozdíl třídy, i když díky létům Meganu ne tolik.

V současné době bych volil Megana, ale tedy pokud bych chtěl menší auto pro dva, tak Clio, má lepší podvozek, daleko lepší multimediální výbavu - R link je prostě lepší než tom tom...

Nicméně těžká diskuze, těžko srovnatelné... možná až příjde kombi Clia, tak bude pro Megane méně důvodů.
23. 1. 2013 20:29
Re: Nečekaně pozitivní test
:yes: Po tom zájezdu (15tkm), toť otázka. V případě některých aut to je sakra znát (viz. Swift minulé generace se základní 1,3)
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 20:29
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
[odkaz]
[odkaz]

Pro mne primitivní, pro tebe nemožné.
23. 1. 2013 20:27
Re: Nic moc...
S novým Cliem jsem nejel, ale když zůstanu ve stejné stáji, je tohle auto sedadly, podvozkem apod. lepší než Megane 1.2 TCE (nebo 1.6 81kw), který nakonec stojí velmi podobné peníze? Pokud ano, dokáže svojí cenu obhájit. Ty jsi jel s oběma, tak můžeš porovnávat :-) .

Co se vyloženě mého názoru týká, tak se mi hlavně nelíbí vzhledem, proto bych ho nechtěl já...
23. 1. 2013 20:26
Re: Nečekaně pozitivní test
Ano, souhlas. Jak jsem si dříve říkal že tříválec nikdy, 0,9 TCe mě přesvědčilo že by to šlo (teď neřeším otázku spolehlivosti, to ještě uvidíme). Každopádně Clio RS z Dieppe, v kombíku, se stává mým předním adeptem na nové auto. Uvidíme. Žluté ;-)
Avatar - miromen
23. 1. 2013 20:26
Re: CLIFTON
Ja už nejsem obchazeč salonu. Nicmeně něco s aktualnich kousku v segmentu B mam projeto. Nove Clio znam pouze vizualně. A z toho jsem si odnesl v kladech je pouze vzhled exterieru. Interier je pro mě velke minus co se vzhledu tyče. Sedačky dobre ale na prvni posaz jsem seděl v lepšich. Prostornost celkově podpruměr. Jizdně jak zazniva v testech hodně dobre ale na špičku to neni. 0.9TCE zklamani.
Jak už jsem jinde psal za nejlepši považuji Fiestu,Ibizu a Polo s tim ža ja bych volil Ibizu. Polo je charakterem pro slečny nebo neMUŽE. >:D Ve Fiestě jsem měl problem se sedačkama a taky ve předu toho mista nic moc jinak velmi dobry auťak.
Avatar - Ham.
23. 1. 2013 20:13
Re: Nečekaně pozitivní test
To si vyřiď s těmi anglickými novináři co údajně chválí Clio.
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2013 20:13
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
dik za postrehy a dojmy :yes:

ano nove clio je vzadu akesi stiesnenejsie co som cital testy... asi to robi ta vyssia hrana zadnych okien a ten svalnaty zadok... strecha sa akosi zuzuje blatniky trcia.... ako na motokare ;-) co je na efekt pekne svalnate a dava pocit sily ale pre pasazierov vzadu zrejme nepribudlo ani milimeter miesta oproti staremu clio co je trosku skoda.
Peugeot 208 mam nastudovany cisto len z clankov a videotestov ako aj clio ale co viem tak tam 1,2VTi motor velmi chvalili a pre pezotik sa javi ako idealny.... navyse nie je to turbo... co mna ako nie najvacsieho fandu turba tesi.... ale postupne si uz na turba zvykam ( korejci tiez uz chystaju turba takze musim si zvykat >:D ) .. otazkou bude ci bude do mesta vhodnou voilbou motor 0,9TCe .... ale asi je to dnes uz jedno.... ale inak mas pravdu tiez si myslim ze prave stara dobra podarena 1,2ka 16V bude najpredavanejsou verziou a vlastne asi je do mesta aj idealna.... aj vykonom aj tym ze je to klasicka jendoducha atmosfera.....

diesle v malom aute tak tie u nas v strednej europe su malo rozsirene ale je pravda ze coraz viac sa presadzuju uz aj v malych autach.... renault ma skvele Dci motory takze tam nie je moznost spravit chybu ak clovek skutocne diesel potrebuje clio ma skutocne skvelu ponuku :yes:

obavam sa ci prave stiesnenost pasazierov na zadnych sedadlach nesposobi odklon zakaznikov ku konkurencii... ale asi nie... ani konkurencia na tom asi nie je uz lepsie... moda svalnatych a zvnutra malopriestornych malych aut je tu..... musime si zvykat ze su to skutocne auta koncipovane ako druhe auto do rodiny nie ako prioritne rodinne auticka...

na 1,2Tce som svedavy aj ja zrejme to uz bude delo ;-) a mam pocit ze pre cloveka ktory jazdi sam alebo v dvojici bude aj 0,9Tce uz celkom sportovym naradim :yes:
Avatar - grifith
23. 1. 2013 20:13
Re: CLIFTON
Máš svůj názor a já ti ho neberu, až se s ním projedeš a lépe nejen Cliem, tak ty soudy budeš mírnit. :-)
Avatar - miromen
23. 1. 2013 20:07
Re: CLIFTON
To si pravě nemyslim. A zdejši metodikou podle dostupnych testu je to s bidou za 3 hvězdy.
23. 1. 2013 20:02
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
co takhle dát postup pro blbce jak se mění žárovka u současného Clia? Jako u Felicie co? Dej sem postup,nebo drž hubu.Je to zcela primitivní co? >:-[]
Avatar - grifith
23. 1. 2013 20:01
Re: CLIFTON
Ty si s tím jezevčíkem nedáš pokoj, až mě napadá, jestli ty v těch psích rasách nemáš guláš >:D
Ano test byl napsán konečně relativně neutrálně, což o to. Designově zde není co řešit, novátorský styl určující další řady nových modelů Renaultu na sebe nenechají dlouho čekat. Že by šlo a neslané a nemastné auto bych zcela jistě netvrdil, vymlouvat ti to nebudu, je to tvůj názor. O Polu a Fiestě je psáno s ohledem na podvozek a ne celkově. Zoběcňovať človek sice může, ale ne vždy to musí být pravda. Netvrdím, že nové Clio je ve všem nejlepší, ale to není žádné auto. Ale jako celek jde o velmi horkého konkurenta zavedených modelů....
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 19:59
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Škoda, že totéž já nemohu prohlásit o tobě.

Mimochodem, redakce, co takhle řešit takovéhle spamery jako Valjan?
23. 1. 2013 19:58
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Jak myslíš.Píše jakékoli Renaulty. A To je lež
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 19:55
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Už jsem pár Renaultům a jiným fr. autům žárovku měnil, stejně jako jiným, nikdy problém nebyl, samozřejmě pokud jsi zručný stejně jak chytrý, tak se není čemu divit.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 19:53
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Pokud jsi nakousl srovnání s 208, tak za mne je 208 vzadu prostornější než Clio, což je změna oproti 207xClio III. 208 je pro mne (182 cm) vzadu dostačující a prostornější než 207. Navíc u 208 se sedí podstatně níže oproti 207 a přesto je tam na kolen více místa, pokud toto chci ve 207, tak musím už na mé požadavky sedět moc vysoko. Clio naopak neporostlo vzadu vůbec, ani ne tak prostorově, jak pocitově se člověk cítí těsněji, je to dáno vyšší hranou oken.

Ad srovnání s 1,2 16V - podle mě bude prodávanější, těch 30t Kč u nás určitě neprojde, navíc i mimo ČR. Samozřejmě v tom budou hrát roli ekopoplatky za CO2 v jiných státech...

Ad další motory a co vybrat... do města pro ženu asi 0,9 TCe nebo klidně 1,2, tam nevidím problém, pro toho, kdo tohle auto třeba bude mít na každodenní dojíždění do práce cca 30 km, tak asi 1,5 dCi ve slabší verzi, pro delší trasy silnější naftu, bez debat.
Jsem zvědavý na 1,2 TCe, v Meganu jede výborně, ale taky má před zajetím utlumený charakter, ale stačit by těm sportovnějším povahám měl. Pokud si ještě vylepší již tak výborný základ chystané RS, tak opět bude výborný HH na trhu, i když atmosférický dvoulitr s manuálem to už bohužel nebude... škoda, škoda
23. 1. 2013 19:49
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
abych nespočítal tvoje >:-[]
23. 1. 2013 19:46
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Bohnice mám daleko
23. 1. 2013 19:44
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
kup si to clio pro důchodce a mlč >:-[]
23. 1. 2013 19:43
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
lžeš
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 19:40
Re: Nečekaně pozitivní test
Číst celou stránku, ne jen koukat na obrázky.

Prostě čekám od diskutéra tvých kvalit, tedy spíše tebou propagovaných tvých kvalit, že bude odkazovat na něco jiného, než na žebříček, který evidentně nebyl půl roku aktualizovaný, možná o dost více, 208 je tady pomalu rok.
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2013 19:37
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
suhlasim.... pisal som to tiez uz skor pri predstaveni clia ze tie predne svetla su az moc velke hlavne v porovnani s uzkymi malymi zadnymi svetlami :yes: vidim to rovnako... absolutne :yes:

priestor na zadnych sedadlach asi co sa tyka priestoru nad hlavou a na sirku asi nebude ziadna slava ale podobne je to aj v 208micke..... je tu jasne vidiet ze francuzi tieto auticka koncipuju vlastne viacmenej ako druhe tretie auta do rodiny na nakupy do mesta s detmi a pod... len u nas v strednej europe sa na to pozerame stale ako na rodinne auta... bohuzial priestorovo to postaci asi len na nejaku postavou utlejsiu a mensiu rodinku ;-)

motoricky somzvedavy na predaje 0,9TCe motora.... zvlast v porovnani s dieslami a zakladnou 1,2kou ... sam som zvedavy kolko ludi da prednost Tce-cku pred zakladnou 1,2kou ktora ( aj ked som pisal ze sa mi zda slaba ) je vraj vyborna... a postacuje tka neviem... uvidime.... :yes:

Musim uznat ze clio ako celok sa mi paci aj interier aj exterier ( az na tie obrovske predne svetla ) a pochvalit musim aj cenu... u nas v zaklade je podstatne lepsia ako litrovy motorcek od pezota 208....

som rad ze chvalis jazdne vlastnosti, clio je teda rozhodne dobre auticko .... otazka uz bude len aku motorizaciu pre bezne male rodinky ( asi 1,2 a 0,9Tce ) a aku motorizaciu pre niekoho kto s tym chce si uzit trosku viac zabavu za volantom.... vieme ze ponuka silnejsich TCe motorov sa este rozsiri tak sa necham prekvapit :yes:
Avatar - Ham.
23. 1. 2013 19:31
Re: Nečekaně pozitivní test
A co bych měl číst? Tys napsal nějakou myšlenku?
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 19:28
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Jakékoliv Renaulty neměly potíž s výměnou žárovky, jeden jediný, Megane II jej měl kvůli bezpečnostní příčce špatně měnitelný. Tvrdit kvůli němu, že všechny jsou stejné, je stejně hloupé, jako tvrdit, že Fabia RS má tři válce, protože Fabia HTP má taky tři válce.

Ale k tobě by to tvrzení i sedělo.
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2013 19:25
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
mat pod jednym clankom 20 nezmyselnych prispevkov tak to si zrejme dnes vytvoril negativny rekord :yes: ;-)
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 19:23
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Pro tebe ne, pro tebe je jen sanitka jedoucí rychle do Bohnic.
23. 1. 2013 19:22
Re: Lidová stylovka :-)
mluv za sebe pse >:-[]
23. 1. 2013 19:22
Re: Lidová stylovka :-)
proč zrovna Megane 3? Co třeba Clio?
23. 1. 2013 19:16
Re: Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Takže pro rodinu není. Je do města. Potom raději Cytigo s nepřeplňovaným tříválcem. >:-[] Pro koho to auto je? Pro mladé?? Druhé třetí auto do rodiny?
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 19:15
Re: Nečekaně pozitivní test
Aha,já zapomněl, že nejen nepřemýšlíš, ale ani nečteš. ;-)
23. 1. 2013 19:14
Re: Svěží vítr
Exteriér bez připomínek.
Interiér je zaměřený spíše na ženy (to je asi záměr Renaultu).
Potěší dobrá výbava.
Největší slabinou jsou motory, dvanáctistovka má asi přiliš dlouhé převody (jak jinak si vysvětlit mezigenerační propad ve zrychlení z 0 na 100), tříválcové turbo kombinuje nevýhody všech typů motorů, diesel je příliš drahý (PSA má za diesely menší přílatky).
No a teď jsem si všiml ceny. Renault má problém za 300 tisíc prodat nižší střední třídu. S Cliem je za tu cenu bez šance, i když má opravdu slušnou výbavu,
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 19:14
Re: :-)
Asi bych jej taky nebral, možná pro partnerku do města, jinak ne... Pro sebe kupodivu naftu, nebo později 1,2 TCe.

Ale auto není jen motor, co říkáš třeba na posaz? Nečekané, co? A podvozek? On tam totiž ten motor není v nabídce sám, to je jako odsoudit celou Fabii jen za HTP, která je přesto s tím motorem nejprodávanější.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 19:10
Sečteno, podtrženo aneb Clio reálně
Začnu realisticky - ti co Clio jeli, ví a budou souhlasit, teoretici nechť klidně nesouhlasí, ale to je tak vše, co s tím mohou dělat.

V prvé řadě k testu, musím pochválit redaktora, tentokráte minimum nesmylů, až jej mám dokonce chuť pochválit. Snad jen ta cena, ta opravdu není nejnižší, ale zase výbavy osekané rozhodně nejsou, takže částečně má pravdu.

Design - věc často subjektivní, za při hodnocení jako ve škole - 2. Být menší přední světla, dávám 1-, každopádně v takové šedé s červenou linkou masky to Cliu sekne. Naštěstí v množství barev i kombinací má kupující na výběr téměř bez omezení... i ten dekor na volantu může být s FR trikolorou a ne leskle černý.

Praktický? Prostorný vpředu je, hlavně na kolena do šířky, navíc opravdu nevídaný rozsah nastavení sedadla a volantu, u Renaultu snad nikdy takový nebyl, v kombinaci s posazem a ideálně velkým volantem nemám výhrad. Ergonomie taky bez výhrad, vždy čitelný tachomete, přehledný, co je důležité, je nahoře, co méně, dole, autoři ví, co je ergonomie. Bohužel vzadu je to pořád jako v Cliu III, takže opravdu slabší. Zde Renault sází na západní trhy, kdy si tato auta prostě rodiny nekupují, pro ty ma Megana a Scénica... naštěstí při dnešních cenách nižší střední už většina rodin toužících po autě do 300t má šanci dobře koupit (Megane, 308 i v naftě, C4, i30, Ceed, časem osekané oktávky a předváděčky Golfa). Kufr v rámci třídy velmi dobrý, jen chybí v základu dojezdová rezerva.

Jízda - Bez výhrad. Na to, že mnou řízený kus jel na tuto třídu velkých 16" (Golfy v běžné výbavě mají 15"!¨), tak perfektně tlumí příčné nerovnosti i výmoly. Až když jsem si stejnou díru projel ve svém autě, jsem pochopil, jak byla ta trasa děravá. A není to vykoupeno ovladatelnosti, s dobrým posazem dává pocit motokáry, dobře odladěná spojka, brzdy, řízení, opravdu jízdně špička třídy.

Motor - 0,9 TCe asi nebude pro každého, ano, je přiškrcený, tkaový mdlý, ale sám jsem jej řídil s necelou tisícovkou na tachometru, což je málo, chléb se bude lámat tak po 15t km. Změnu potřebuje SW a to hlavně plynového pedálu, jinak je ale tichý a kultivovaný, do města parádní, na meziměsto bude asi lepší 1,5 dCi a pro sportovnější povahy 1,2 TCe.

A kolik hvězd si Clio zaslouží? Stejně jako autor říkám 4, pokud ho budeme vnímat evropským pohledem na malá auta, tak plně zasloužený. Jen netuším, jestli je tu někdo na hvězd 5, určitě není.

Bravo Renault, jen tak dál
23. 1. 2013 18:59
Re: Best in Class
hurá >:D Supermini bylo kdysi Punto2
Avatar - rohYpnol
23. 1. 2013 18:59
Best in Class
Renault Clio 2012 - Best in Class Of Superminis Euro NCAP 2012. Gratulace :yes:
Avatar - Dinar
23. 1. 2013 18:57
Re: :-)
Bohužel ano, u sixta na Barajas nebylo nic jiného volného. Auto je ok, ale o tom motoru se prostě jinak nevyjádřím.
Avatar - Dinar
23. 1. 2013 18:55
Re: :-)
Hm, "hrubé vyjadřování kolegy", označení motoru auta za euromrdku moralistu Klaudia vede k napomínání, označování kolegů za inteligenty je ok. Jo, to je to pokrytectví, milý Klaudie, to je ta úroveň, po které voláš. Pokud si znova přečteš, co tu kdo napsal, možná ti dojde, že jediný kdo tu kvůli euomrdce nezvládá své emoce jsi ty. ;-)
23. 1. 2013 18:52
Re: TEST
treba si ist auto vyskusat, jazdne je nove clio jedno z najlepsich v triede ak nie najlepsie, ergonomia sedenia vpredu je na mile vzdalena staremu cliu, ak auto pre dvoch ani by som nesiel do meganu, 0,9 velmi zivy motor oproti 1,2 atmosfere ina liga, treba si trosku zvyknut na 3 valcovy zvuk ale oproti 1,2 HTP je to uplne ina liga, radost pocuvat hlavne pri zrychlovani od 3000 ot vyssie, spotreba zatial otazna - zimne podmienky, tieto motory su na to dost haklive, uvidime v lete
23. 1. 2013 18:51
Re: ...
Prečo sa chceš silou-mocou radiť medzi tých menej mysliacich... To prirodzenie majú niektorí, zdá sa, namiesto mozgu...
K tomu ostatnému - nezdieľam Tvoj názor. Držať s aviac pri zemi, tak tu máme ďalšiu tuctovku, ktorá nemá čím zaujať. Nové Clio síce na mnohých pôsobí trochu kontroverzne, ale zase sa za ním otáčajú hlavy a diskutuje sa o ňom. Ak sa Ti Clio nezdá pekné, rozhodne je zaujímavé.
osobne ma nadchlo na fotkách viac ako v reáli. Z praktických vecí mu vyčítam nepraktickú jľučku zadných dverí, klaustrofobický pocit aj málo priestoru na zadných sedadlách, aj nie najlepší otvor do kufra. Stredový panel palubky vyzerá na fotkách lepšie, v reáli to bolo trošku rozpačitejšie. Ale prístrojový štít mi príde super, rovnako ako celkové farebné prevedenia interiéru.
Avatar - Ham.
23. 1. 2013 18:50
Re: Nečekaně pozitivní test
Stará je možná tvá hlava, žebříček je takový jaký mají aktuálně na jejich webu. Že do něj Clio nezařadili není můj problém.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 18:46
Re: ...
A řídit jsi jej zkusil nebo řidičák nemáš? ;-) Čekám od tebe něco víc než jen "viděl jsem ho zavřený před Globusem"
23. 1. 2013 18:45
Re: Evropa ráj na zemi.
Myslíš že ne?

Motor, který se dá pouze změnou sw naladit na širokou škálu výkonů je část svatého grálu konstruktérů.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 18:45
Re: TEST
Tak to jsme oba četli různý test, podvozek je chválen.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 18:43
Re: Nic moc...
Tohle auto není jen motor, je to výborný podvozek a řízení, výborná sedadla a výborný posaz s obrovským rozmezím nastavení, výborná ergonomie.
Cena odpovídá uvedení na trh a výbavě.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 18:42
Re: Nic moc...
Já to tak vidím, spíše by se mělo 0,9 TCe trochu uvolnit křídla a mít ho trochu zajetější.
23. 1. 2013 18:41
Re: Nic moc...
vidiet ze si s tym motorom nejazdil inak by si taku trapnost nenapisal
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 18:39
Re: Nečekaně pozitivní test
A nebude to náhodou tím, že v žebříčku není vůbec Clio, viz pokračování dalších supermini dole! A navíc je to evidetně hodně staré, vždyť tam je ještě P207... Hame hame, tys jim to zhamal, což? >:-[]
23. 1. 2013 18:39
Re: Nečekaně pozitivní test
Skôr tlstne. ;-)
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 18:36
Re: Nečekaně pozitivní test
Má k němu nejblíže, chápu, že jsi nejel, ale vyzkoušej.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 18:35
Re: Nečekaně pozitivní test
:yes: Tak jest, dle mého je to asi (píšu asi, protože ten nový tříválec od BMW ještě nikdo nejel, ani já) co do vibrací nejkultivovanějí tříválec na trhu, HŤP a Ecoboost se mohou učit.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 18:33
Re: Nečekaně pozitivní test
Já ti to trochu vysvětlím.
Autor na konkurenčním webu k autu přitupoval od začátku jako de..bil, zaujatě, mimo třídní zařazení auta a jeho motoru.
Pan Vaverka přistupoval jeho někdy technicistnějším postojem, moc se nezaobíral krásou a praktičností a hodnotil hlavně podvozek, proto ty 4 hvězdy.

Ono ten motor je špatný i výborný. Výborný je v kultivovanosti, tam je takový Ecoboost daleko horší a hlučnější, i ve Focusu, tedy lépe odhlučněném autě. Taky je výborný v jednoduchosti ovládání, prostě jen tak nechcípne, dobře se s ním po městě asi bude jezdit hlavně ženám, to s Ecobostem nikdy.
Naopak špatný je v naladění plynového pedálu či eko elekroniky. Je tak trochuletargický, ne, že by nevyjel jakýkoliv kopec, ten výkon tam je, viz pan Vaverka, ale ty reakce jsou mdlé. Otazné je, jestli to není způsobeno syrovostí motoru, 1,2 TCe taky ožívá nejrychleji po 10t km.

Podvozek je za mne výtečný.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 18:28
Re: Odkaz pre p. Vaverku
Tentokrát musím stát na straně redaktora, na jeho poměry je to velmi pochvalný článek, takže Clio evidentně musí být dělo, když dal Renaultu 4, opaku slovy ČTYŘI, hvězdy >:-[]
Avatar - Ronault.
23. 1. 2013 18:27
Re: A já se ptám....
Jelikož jsem Cliem jel a jak znám tak trochu, možná více neždrtivá většina diskutérů, pana Vaverku, tak dává docela velký důraz na jízdu a v tom je Clio špička... a za mne větší než Polo, (Fiestu jsem nejel), které je trošku sterilní i jízdně... Hlavně nové silentbloky Clia jsou fakt výborné, filtruje nerovnosti pomalu jak auto o třídu výše a neztrácí ovladatelnost.
23. 1. 2013 18:27
Re: Co kompresor?
test pouze odhalil holou pravdu ,kterou eurohujer nechce slyšet. Mimochodem kompresor vyjde na cenu úplně stejně. Pouze propadne v umělém testu eurokomančů. >:-[]
Avatar - rohYpnol
23. 1. 2013 18:25
Re: CLIFTON
tak vzhledem k tomu, že podvozkáři koncernu a Škody především už se evidentně obejdou vzadu bez víceprvku a vlečku naladí TAK dokonale... Fabia bude jízdně nejmíň na úrovni Mini Coopera, to je všem nad slunce jasné, že.
Avatar - rohYpnol
23. 1. 2013 18:22
Re: Svěží vítr
netvrdím opak. Jenže nalejme si čistého vína:
- v nižších výbavách je to doslova holá katastrofa
- interiér je naprosto bez nápadu, ergonomií kulhá na jednu nohu (panel rádia pod panelem ventilace/klimy
- interiér vypadá jako na voze z přelomu tisíciletí

tady nám doslova září svěžestí, novotou, neotřelými tvary i pojetím ;-)
Avatar - petrumr
23. 1. 2013 18:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - miromen
23. 1. 2013 17:58
Re: Svěží vítr
Nesouhlasim. A Fabii posouva do pravěku ? No nevim v zakladu to možna uvnitř neni buh vi co jako všude jinde v tehle třidě ale takova Elegance je interierově velmi povedena a ve třidě patři rozhodně k tomu lepšimu.
23. 1. 2013 17:46
Re: CLIFTON
Na to nemusím být věštec, to snad víš i ty... S motorem souhlas.
Avatar - rohYpnol
23. 1. 2013 17:44
Svěží vítr
dokononalý mladistvý styl, přitom zcela originální, podmanivý a promyšlený :yes: Bez okázalých kudrlinek, s čistými jasnými liniemi :yes: Zkrátka nelze chtít víc.

K tomu interiér, který posouvá Fabii do pravěku, o Ibize nebo Fiestě raději vůbec nemluvit... To se povedlo.

Motor zcela plní budoucí požadavky. Tříválcová turba jsou zkrátka blízká budoucnost ať se nám to líní nebo ne. No a výsledek žádná tragedie. Zatím bude vzhledem k razantnímu příplatku evidentně v kurzu atmosferická 1.2, ale je dobré vědět, že s 0.9 TCe nejdete směrem zpět.

Tak milé Clio 0.9 TCe, na brzké svezení :yes:
23. 1. 2013 17:40
Re: :-)
Zas jeden mudrlant "vie" vopred, čo napíšem, keď mám v garáži nejakého Renaulta... Mimochodom, v garáži mám aj Toyotu, a za ňu sa tu do mňa ešte nikto neopieral...
Ak si si nevšimol, ty iteligent, ani slovom sa tu Clia nezastávam. Jediná moja reakcia bola na hrubé vyjadrovanie kolegu vyššie. Keby niekto niečo podobné napísal na Škodu alebo VW, to by bolo rečí, že. Takže klídek, vaša ***osť. Si odutý, ako keby ti niekto zobral hračku. To pokrytectvo spomenul zrovna ten pravý... :-!
Avatar - rohYpnol
23. 1. 2013 17:37
Re: CLIFTON
Fabia III možná půjde vstříc Sanderu, takže o Clio nemám vůbec obavy ;-)
Avatar - Ham.
23. 1. 2013 17:35
Re: Co kompresor?
Ano jde o normovanou spotřebu. Výrazný rozdíl nebude, ale tady jde o desetinky, čistě hypoteticky, mám dva stejně výkonné motory se stejným objemem, jeden s kompresorem a jeden s turbem. Řekněme, že kompresor ti vezme 2kW výkonu od motoru. Když od takových motorů budu odebírat řekněme 100kW abych jel 200km/h na dálnici tak bude ztráta proti turbu celkem směšná, protože kompresorový motor musí vyvinout výkon 102kW a má tedy jen o 2% horší účinnost, tedy i ve spotřebě to bude cca o 2% horší. Přes palec si tedy turbo řekne o 16 litrů, kompresor o 16,3 litru.
Ovšem při měření normované spotřeby, kde je potřebný výkon třeba jen 10-20kW už rozdíl bude přes 10%, protože kompresorový motor musí vyvinout 12-22kW takže kompresor vykáže spotřebu o 10% vyšší. Zase přes palec třeba turbo 6,3l a kompresor 7 litrů a to je z hlediska normované spotřeby už velký rozdíl.
U malých/lehkých aut výhoda turba spíše ještě roste (potřeba nižšího výkonu na měřený režim) a poněkud se smazává řekněme u sedanu vyšší střední, přesto i tam od kompresoru výrobci ustupují byť kompresor je řidičský daleko lepší řešení.
Avatar - miromen
23. 1. 2013 17:34
Re: CLIFTON
Souhlasim s tim že na vrchol teto tidy patři Fiesta,Ibiza a Polo.
Co se vzhledu tyče tak nesouhlasim s exterierem. Možna tam jsou nějake designerske přešlapy ale jako nedesigner se mi Clio libi a vyhrady mam akorat k předni opuchlejši časti kde znak pusobi jako velky uher.
S interierem už je to ale o dost horši a celkově je to pro mě nepovedena moderna.
Avatar - rohYpnol
23. 1. 2013 17:33
Re: Lidová stylovka :-)
Na takového burana jako jsi ty tu nikdo není zvědavý. Takhle se bav doma mezi svými :no: :no: :no:
23. 1. 2013 17:29
Re: Co kompresor?
Podle testu tomu tak není, 1.2 DIG-S až nějak podezřele nežere.
[odkaz]

Je pravda, že nové TSI v Golfu bude ještě dál, ale na ty desetinky nakašlat.

Na druhou stranu, nejel jsem v tom.
23. 1. 2013 17:27
Re: CLIFTON
Ty jsi Sybila, že víš, jak na tom jízdně bude nová Fabia? To je mi věru fabulace hodná mistra. Jediné, na čem je snad možné se shodnout, je, že tento motor je pouze snem bruselských byrokratů a nemá příliš reálného využití, chceme-li normální dynamiku, při akceptovatelné spotřebě.
23. 1. 2013 17:16
CLIFTON
Velmi očekávaný test, který naplnil realitu bezezbytku. Jakkoli kolegové zmiňují nepřehlédnutelný optimistický rys testu, přesto vyzdvihuji především jeho celkovou profesionální neutrálnost. Test výborně popisuje základní charakteristický rys vozu - nemastné neslané.

Pro nás je samozřejmě velmi podstatné zjištění, že jak na Fiestu tak na POLO nové clio nedosáhne. Dlužno dodat, že nedosáhne-li clio na POLO, nedosáhne samozřejmě ani na Ibizu a výhledově ani na novou FABII. Avšak, kdo by atak na premianty třídy čekal od clia? :-)

Pro mne má ten vůz až komediální odér vizuálního jezevčíka. Je to dáno těma vykoulenýma očima, značně úzkou spodní štěrbinou přídě a neuvěřitelně neestetickým logem v jejím středu. A ještě jeden (zobecňující) rys bych zmínil, je znát, že designově Renault nepřišel na následující dekádu s ničím, co by mohlo promluvit dokonalou řečí budoucí garáže. Styl spočívající v... absenci stylu. Jen takové... "nic roku".

BRAVWO POLO - [odkaz] :yes: [odkaz] :yes: :yes: :-!
23. 1. 2013 17:09
Re: Co kompresor?
Problém je, že Brusel zajímá pouze spotřeba normovaná, nikoli reálná. Sám bych rád viděl test např. 1,2 TSI vs. 1,2 DIG-S s ohledem na spotřebu. Myslím, že by se výrazně nelišila.
Avatar - Ham.
23. 1. 2013 16:46
Re: Co kompresor?
Kompresor je lepší řešení než turbo z hlediska odezvy motoru a průběhu výkonu, ovšem spotřebu zhoršuje, takže v downsizingu nemá šanci.
Avatar - Alpinis182
23. 1. 2013 16:46
Re: Evropa ráj na zemi.
Jasně, ale určitě víš, že to v té době bylo jen kvůli minimalizaci nákladů. Což se toho druhého příkladu netýká...
23. 1. 2013 16:41
Re: Co kompresor?
S tím DIG-S máš pravdu, nicméně s CVT, (které bych bohužel musel mít) to auto stojí 360t, za to už (jak někteří namítnou) je tu regulérní nižší střední. Já bych volil Mazdu 2, která má nejen skvělý motor, ale na rozdíl od Micry i podvozek. Co se týká přeplňování, tak nechápu proč se tolik rozmohla méně spolehlivá, na výrobu dražší turba, která mají turbo-lag (twin-scroll turba, která dokáží turbo-lag eliminovat v nižší střední nepoužívá snad nikdo). V Evropě se bohužel downsizingu nevyhneme, takže přeplňování kompresorem, který nectnostmi turba netrpí a je spolehlivější, je určitě správná cesta.
Avatar - Dinar
23. 1. 2013 16:24
Re: :-)
Otlak, přesně tak, problém je v tom Renault otlaku, co ti stojí v garáži. Kdyby byl článek třeba o Fiatu s dvouválcovým twinairem, tak tu nad podobnou reakcí o slušnosti nekážeš... pokrytectví a slušnost je rozdíl, vizitko.
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2013 16:08
Re: Odkaz pre p. Vaverku
Buď více konkrétní...
23. 1. 2013 15:58
Re: Co kompresor?
Samozřejmně, chápu. Takže další skvělý motor, který si ale skoro nikdo v reálu nekoupí. Ach jo.
23. 1. 2013 15:56
Re: Dobrý test
Tak to já ho tak taky nebral ani předtím. ;-)
23. 1. 2013 15:50
Re: Dobrý test
Vidíš, já beru Jandu již docela dlouho velmi odmeřeně. Rozhodně ho nepovažuji za nejlepšího testéra, jakým se zde mnozí nesmyslně zaštiťují. ;-)
23. 1. 2013 15:47
Re: Dobrý test
Jistě, to souhlas. Po testu auta které jsem poznal a srovnání mých dojdů s dojmy testéra již pan Janda pro mě není věrohodný. V rámci testu jakéhokoli vozu, tedy i Octávky. ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 1. 2013 15:46
Re: Co kompresor?
Spíš je to příplatkem 80 tisíc za kompresor
23. 1. 2013 15:44
Re: Dobrý test
Když napsal o Cliu dle tebe "věci, které prostě nejsou pravda", jak potom píše o jiných modelech? Na to jsem narážel. ;-)
23. 1. 2013 15:43
Re: Co kompresor?
Bez klimy a rádia? Tak to je cenová politika jako hrom. Jaký rok mají v Nissanu v kalendáři, 96?

Díky za info.
23. 1. 2013 15:40
Re: Trochu rozdil
Přesně. Já jel to Clio a některé věci jsou úplně mimo.
23. 1. 2013 15:38
Re: Dobrý test
Hele, tohle dělení na koncernisty a zbytek světa je zbytečný. V obou táborech se najdou fanatičtí jedinci, nicméně drtivá většina diskutéru je naprosto v pořádku. I na druhé straně barikády člověk vnímá podobné útoky.

Pan Janda napsal o Cliu věci, které prostě nejsou pravda. A podotýkám - ani já bych 0,9 TCe nechtěl. O té diskuzi o Octávce nic nevím.
Avatar - Ham.
23. 1. 2013 15:32
Re: Nečekaně pozitivní test
Tvůj názor ti brát nebudu. Podle mě přehání a je ukecaný jak domovnice. Test Clia je pro mě doklad, že objektivního náhledu schopen není.
23. 1. 2013 15:30
Re: Lidová stylovka :-)
Např. Megane III. A radit s tím kam si mám strkat palec od tebe skutečně nepotřebuji.
Avatar - Johny.Rico
23. 1. 2013 15:23
Re: Nečekaně pozitivní test
Přehání? Je to momentálně nejlépe píšící a schopný pochopiti automobil autor u nás.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 1. 2013 15:22
Re: Co kompresor?
Ten bohužel stojí 300 tisíc v základu, bez klimatizace a rádia
23. 1. 2013 15:20
Re: Dobrý test
Přečti si diskuzi o Octavii, když si to nepamatuješ. ;-)
23. 1. 2013 15:12
Re: Co kompresor?
To je ovšem v pořádku, ale můžeš, pro příště, strukturovat své myšlenky trochu spořádaně? Takhle mám pocit, že jseš akorát nepovedený spamovací robot. Založils už 8 vláken, máš zde snad přes 20 příspěvků, z toho jich určitě není přes 20 k věci.
23. 1. 2013 15:07
Re: Co kompresor?
Klid. Jen jsem chtěl naznačit,že není jen výfukové turbo. >:-[]
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2013 15:06
Re: Co kompresor?
nevidis ze tento novy sem chodi len saskovat? s takymi sa neda rozumne diskutovat... najlepsie je neragovat.... sami neskor pochopia ked diskusia pojde mimo nich ze nikto nema zaujem o to ich saskovanie....
23. 1. 2013 14:59
Re: Lidová stylovka :-)
češtinářka bude už po smrti
23. 1. 2013 14:52
Už jdu
Teď konečně můžete diskutovat na úrovni. :yes:
23. 1. 2013 14:51
Re: :-)
Niekto ti stúpil na otlak? Vrana k vrane sadá...
Je to len tvoja vizitka, ja sa hanbiť nemám za čo.
Avatar - dal
23. 1. 2013 14:49
Re: Trochu rozdil
Testy musí člověk brát s rezervou. Od stejného testéra jsem si přečetl test na i30 crdi se kterým denně jezdím a zjistil jsem, že mám tak z 50% jiné auto. i30 je určitě dobré auto, ale p.Janda to přikrášlil tak moc, že to zavánělo placeným článkem. Když to přeženu tak Renaut nezaplatil, Hyundai ano.
23. 1. 2013 14:49
Re: Co kompresor?
To musíš kvůli každému nesmyslu zakládat nové vlákno?
23. 1. 2013 14:46
Re: Lidová stylovka :-)
Zeptej se o přestávce češtinářky, určitě ti pomůže najít trefné a zároveň slušné pojmenování.
23. 1. 2013 14:45
Re: Trochu rozdil
Uz chybi jen nacpat to do captura, at se muzou ekotesteri rozplyvat a sdelovat nam hodnoty zleho co2 z laboratore.
23. 1. 2013 14:44
Co kompresor?
Nissan Micra 1.2 DIG-S kompresor. :yes:
23. 1. 2013 14:40
Re: Dobrý test
Odkaz nebo se to nestalo. >:-[]
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2013 14:36
nove clio sa mi paci
ako celok posobi velmi vyvazene a sympaticky.... zial motor 0,9TCe sa nejavi ako ziadny zazrak a ani spotreba nie je zazracna.... po precitani si mnohych testov a vzajomnom aspon teoretickom porovnani... mi nadalej vycahdza ako vitaz celkom jednoznacne P208 1,2VTi :yes: ... ktory navyse bude spolahlivostne kedze je bez turba na dennodenne jazdenie po meste lepsou volbou... velmi dobra je aj 1,2 litrova pohonna jednotka z ria ... navyse tam je uz stvorvalec..... myslim ze je nadalej z coho vyberat ... mna osobne to male turbo v cliu neoslovilo a asi by som siahol po nejakej klasickej atmosfere v P208 alebo riu... ale inak uznavam clio je podarene auto :yes:
23. 1. 2013 14:32
Re: Trochu rozdil
To jsou ti zlí >:-[] Už chybí jen vítězství v anketě motor roku >:D
23. 1. 2013 14:29
Re: Lidová stylovka :-)
Jaké nové Renaulty myslíš?A palec dolů si strč do pusy
23. 1. 2013 14:29
Re: Dobrý test
Jó, když tam Janda kritizuje koncernový auta, všechno je v naprostém pořádku a stává se velmi často citovaným tesérem, když si ovšem do huby vezme třeba právě výše zmíněný model, hnedle je oheň na střeše. >:D
23. 1. 2013 14:28
Trochu rozdil
Na autowebu jsem cetl o tom motoru uplne neco jinyho. Nazev clanku zni* Tragicky motorovy omyl* Doslova ho tam odepsali.
23. 1. 2013 14:24
Krása je relativní
čas ukáže. Mně se třeba vůbec nelíbí >:D A maximum momentu při 2500ot,je na turbomotor vysoko. Na klidnou jízdu po městě bohatě stačí 1,2 55kw 16V(i mimo město)
Avatar - dr.biker
23. 1. 2013 14:12
Nouvelle Clio
Jde vidět, že když se Renault pořádně snaží, tak dokáže vyrobit nejen pěkný, ale i dobře ovladatelný vůz. A to Clio určitě je. Důkazem je vítězství v hlasování veřejnosti o auto roku 2013 v ČR ve své kategorii a odborná veřejnost si to myslí také, protože Clio vyhrálo také anketu zlatý volant 2012.
Dalším důkazem je i testér pan Vaverka, kterému se auto docela líbilo a na nic zásadního si ani nestěžoval. Žádné zásadní připomínky k ovládání rádia nebo srovnání řadicí páky s vařečkou v těstě. Pouze pár připomínek k interiéru, který kvůli bezpečnosti a designu působí trochu stísněně a připomínka k motoru. Ale nic zásadního, tento motor je prý podle Renaultu nastaven na pohodovou jízdu a ne pro závodníky, což se potvrdilo i v testu, kdy díky razantnímu nástupu točivého momentu Clio vyjede kopce i s tříválcem v nízkých otáčkách a bez podřazování. Takže ideální motor pro klidnou a plynulou jízdu bez nutnosti častého podřazování a vytáčení motoru. Pro náročnější se nabídka benzínových motorů brzy rozšíří a nejsilnější verze sport určitě uspokojí i ty nejnáročnější, ikdyž tato verze přijde o manuální převodovku.
Celkově na mě nové Clio zapůsobilo pozitivním dojmem, auto je hezké a díky velkému výběru barevných kombinací interiéru a exteriéru si každý své Clio může přizpůsobit vlastnímu vkusu. Také auto dobře jezdí, je pohodlné a hlavně cenová politika je přijatelná. Takže má Clio zaděláno na prodejní úspěchy ve své třídě.
Bravo Renault. :yes:
23. 1. 2013 14:11
Re: Nic moc...
No a aby těch přirovnání nebylo málo, tak výkonová křivka kopíruje osmiventilové 1.6 z 90. let. ;-)
Avatar - Ham.
23. 1. 2013 13:46
Re: Dobrý test
Pak ti nezbývá než číst testy pana Jandy na konkurenčním webu, ty jsou dlouhé jak Lovosice.
>:-[]
Avatar - Kuban
23. 1. 2013 13:44
Re: porovnání s konkurenčním webem
jak v nějaké PC hře říkáš jo? >:D

0.9Tce Stage level 1
0.9Tce Stage level 2
0.9Tce Stage level 3???

>:D nu co, pokud by měl těch kilových wattů aspoň 100 pak proč ne >:D
23. 1. 2013 13:34
Re: Dobrý test
>:-[]

Ano, podstata dobrá ale délka testu prachbídná.
Avatar - Ham.
23. 1. 2013 13:32
Re: Nečekaně pozitivní test
Aveo boduje v UK především cenou, která je tam o dost nižší než u konkurence.
23. 1. 2013 13:28
Re: Dobrý test
Asi mu to Clio poslali i s manuálem. >:-[]
Test super - až na tu délku. Bohužel čtenáři Blesku asi déle neudrží pozornost.
23. 1. 2013 13:27
Re: Nečekaně pozitivní test
Asi je to uplacený. :-!
23. 1. 2013 13:26
Re: Nečekaně pozitivní test
Slova Evropa a optimismus k sobě moc neladí. A osobně se mi nezdá, že by VW tuhnul, stále roste. ;-)
23. 1. 2013 13:26
Re: Nečekaně pozitivní test
A místo toho tam zařadili příšerné Aveo. Good job... ;-\
23. 1. 2013 13:23
Dobrý test
Po dlouhé době mám v případě francouzského auta, testovaného panem Veverkou, pocit že jsme jeli ve stejném voze. Dobrý test, autorovi děkuji, auto vystihl dobře :yes:

Jen dvě poznámky:

- Vypíchl bych šířku interiéru na předních sedadlech. Subjektivně (metr jsem s sebou opravdu neměl) se mi zdála na B segment výborná. Obecně - pocit stísněnosti jsem jako řidič prostě neměl.

- Dekor volantu - lze zvolit různé bary a materiály. Ta černá v testovaném voze není nejšťastnější řešení, ale mít jí v autě nemusíte.

Jediná výtka - test byl žalostně krátký a strohý. Jedna ze zásadních novinek evropského trhu (zásadních ve smyslu prodejů) by si zasloužila výrazně podrobnější rozbor.

Ps.: Žádná zmínka o ovládání rádia pod volantem? Já zírám ;-)
Avatar - positivemind
23. 1. 2013 13:22
Re: A já se ptám....
No přece protože je to úplně stejně dobré auto jako nedávno testované CLS! :-!
23. 1. 2013 13:19
Prienik množín
Z testu je všetko jasné, poniektorí to však tradične nevedia absorbovať. Dovolím si citovať "Špičky v podobě Fordu Fiesta a Volkswagenu Polo sice nedosáhl, významně se ale přiblížil."
Niekto má klavír v obyváku, niekto... na volante. Alebo si snáď potrebuješ dennodenne cvičiť prienik množín? >:D
23. 1. 2013 13:16
Re: :-)
Vůbec - neměla by všechna auta vypadat jako Golf? To by bylo na silnících pestro a veselo. ;-\
Avatar - Ham.
23. 1. 2013 13:15
Re: Nečekaně pozitivní test
Angličtí novináři ho nezařadili ani mezi 5 supeminis
[odkaz]

Král třídy těžko, celosvětové prodeje fiesty i pola jsou výrazně vyšší proti cliu.

0,9 TCE je hlavní předmět kritiky u nového clia ve všech testech, stačí si jich pár přečíst. Je oceňován vnější design, jízdní vlastnosti, interiér je hodnocen rozporuplně a 0,9 TCE jako slabina (tedy ne taková jako píše pan Janda, ale radosti neřičí nikdo).
23. 1. 2013 13:14
Re: Nečekaně pozitivní test
To víš, Mám na to evropskej optimistickej pohled. A naviíc minimálně vw už trochu tuhne. Ale až se pak zase probere, tak z toho budeš mít radost i ty.
23. 1. 2013 13:13
Re: Nic moc...
Řekl bych, že je mezi 1,2 a 1,4. Ale jinak souhlas - jak někdo napsal výše, 1,2TCe s nižším výkonem by byla lepším řešením. Zjevně za to může pitomá metodika měření spotřeby v EU - už by s tím v Bruselu měli něco dělat.
23. 1. 2013 13:11
Re: :-)
Ahá - a z toho budeme odvozovat že popudil majitele francouzských aut obecně? To je jako bych posuzoval všechny fanoušky koncernu např. podle petrrumra. Zdálo by se ti to košer?
23. 1. 2013 13:08
Re: Nečekaně pozitivní test
Jel jsem ho. Kloním se k panu Vaverkovi. Např. ona zmínka o vibracích v testu onoho konkurenčního webu je naprostá pitomost, pokud se tedy nejednalo o problém konkrétního kusu - nic takového prostě mnou projížděné auto nedělalo.
23. 1. 2013 13:08
Evropa ráj na zemi.
Pánové vtipně odbočím do 20 let minulého století . Jistý Ford tvrdil ,že barvu jeho modelu T si může každý vybrat,když si ovšem vybere černou. >:-[] Přijde doba,kdy si budu moci také vybrat. 0,9T 50kw,60kw,70kw,80kw,90kw,100kw a 150kw RS :yes:
23. 1. 2013 13:06
Re: Odkaz pre p. Vaverku
Vždyť ten test byl v pořádku. Nechápu tě.
23. 1. 2013 13:05
Re: Lidová stylovka :-)
Děsný slovník, ale koneckonců - tvůj boj.

0,9 TCe jezdí slušně, není to zázrak, ale je to dobré. 1,2 TCe s "normálním" počtem válců bude lepší.

Žárovku si v nových Renaultech vyměníš velmi snadno, aniž bys hledal nářadí - takže za poslední větu :no: tobě.
23. 1. 2013 13:03
Re: :-)
Pozor na místní slušňáky. Ty to přímo uráží >:-[]
Avatar - moreczech
23. 1. 2013 13:03
Re: ...
taky názor, já mám třeba na ten interiér, ale úplně opačný ;-)
23. 1. 2013 13:03
Re: Nečekaně pozitivní test
Ty vždy hýříš optimismem. Ale já to u francouzů zase tak růžově nevidím. Aby měli šanci, všichni ostatní by musel na několik let zamrznout.
Avatar - miromen
23. 1. 2013 13:02
Re: Nečekaně pozitivní test
Clio a kral třidy ? >:D
23. 1. 2013 13:01
Re: Nečekaně pozitivní test
Ani pan Vaverka moc optimistický není. Jinak by napsal, že právě testoval jednoho z adeptů na krále třídy (společně s P208). Jízdní vlastnosti samozřejmě nejsou horší než u Pola nebo Fiesty. Komu nestačí 0.9 TCe, tak si může počkat na 1.2 a 1.6 TCe. Pokud na ně bude mít. Clio bude patřit mezi ty dražší auta segmentu. Mimochodem v Británii různí redaktoři 0.9 TCe velice chválí, stejně jako Clio. Ale nakonec stejně rozhodnou zákazníci a ti v prosinci v Evropě dali přednost Cliu a P208 před Fiestou a Polem. Doba se mění a za pár let mohou evropsk˙m prodejům vládnout francouzi. Tak jak Clio a P208 budou dominovat evropsk˙m prodejům, tak může další Mégane a P309 sesadit Golf. Pro Clio bude největší soupeř Captur a P2008.
Avatar - Dinar
23. 1. 2013 13:00
Re: :-)
Z tvých reakcí? Už ta první je prvorodičkovsky hysterická! :-O Máš-li problém, tvoje věc, ale já se klidně VALJANovi podepíšu pod výraz EUROMRDKA, protože všechny motory dotahující ideu downsizingu do absurdních konců, kdy jediným smyslem je už jen a jen euronorma a uživateli takový motor nepřináší nic, třeba jako tahle 0,9 tce, jsou prostě euromrdky. :-) ;-)
23. 1. 2013 12:52
:-)
Měli tam prostě dát přístrojovku z Golfu >:D
Avatar - kari.laz
23. 1. 2013 12:50
...
Z venku nové Clio vypadá na živo o něco lépe než na fotce. Naživo mi přijde že ty světla a obří dámské přirození nepůsobí tak obrovsky. Ale interier je opravdu divný. Všechno uměle "křivé" a přístrojový štít se snaží, aby co nejvíce zaujal, ale hezkého na tom není vlastně nic. Škoda. Držet se o něco více při zemi, byl by výsledek lepší.
Avatar - kari.laz
23. 1. 2013 12:44
Re: Odkaz pre p. Vaverku
Má 4 hvězdy z pěti. Kolik by jsi chtěl?
Avatar - moreczech
23. 1. 2013 12:43
Clio IV
budoucí evropský bestseller své třídy ! Renault tojours :yes:
23. 1. 2013 12:39
Re: Nic moc...
Myslím si, že jsou případy, kde downsizing s ohledem na emisní limity (když už tu musí být) má svůj přínos. Stačí si třeba srovnat VW 1.6 a 1.2 TSI. Tady už ale zašli moc daleko - je to motor pro Twingo, a i tam bych radši viděl 4-válec :-)
23. 1. 2013 12:38
TEST
Po přečtení testu jsem nabyl dojmu, že jediná oblast kde Renault ještě ztrácí na konkurenci je podvozek. Trochu mi schází srovnání s předchozí generací (posun, výrazný posun, či přešlapování) a s konkurencí co do motorů a zejména pak srovnání cen x Škoda x VW x Ford x Peugeot. Pochvalu za satelitní navigaci si Renault zaslouží. Jinak pan Vaverka vystihl smysl auta, tedy městské vozítko, na rozdíl od pana Jandy, který se snaží na městské vozítko naroubovat závoďák.

Jinak se těším na test Captur.
23. 1. 2013 12:35
Re: porovnání s konkurenčním webem
>:-[] s cenovým rozdílem 30k mezi každým stupněm
23. 1. 2013 12:31
Re: porovnání s konkurenčním webem
Co třeba 0,9 Tce v pěti výkonových verzích? >:-[] >:-[] >:-[]
23. 1. 2013 12:28
Re: Lidová stylovka :-)
Jak třeba? Eurosvintstvo??
Avatar - guze
23. 1. 2013 12:28
Re: :-)
lukasik
dnes 11:46
Odkaz pre p. Vaverku
Pan Vaverka, prestante testovat vsetky francuzske znacky :-[] Poskodzujete ich a aj sam seba Este ste v zivote ziadne francuzske auto nepochvalil bez ohladu nato za aku cenu, znacku a model boli dane modely ...treba z tohoto?
Avatar - Kuban
23. 1. 2013 12:27
porovnání s konkurenčním webem
Je to sto a jedno.... Pravda je ale někde uprostřed, jak tomu bývá... Jistý pán z konkurenčního webu, je typický příklad komplikovaného střelce, co má velmi vytříbený vkus a jiné objekty mu způsobují problém, na které si nemůže zvyknout... Autor tohoto webu, je zase typický novinář prezentujícího rodinného ňoumíka (bez urážky), co ho jen tak něco neurazí ani nenadchne, neb sám má problém vídat rozdíly... články pana Jandy, jsou vždy články pro insidery a tu menšinu, takže ono tak jak to popisuje konkurenční web je opravdu realita, jenže tuhle realitu většina lidí nedovede vnímat a bude jím to naprosto stačit..... Přesně tak jak jde z tohoto článku vycítit....

Osobně mám rád motory, které zlobí, mají nejistý charakter a musíš se s ním jakoby prát... Na krátké chvíle je to taky takové FUN spestření... Na druhou stranu na dovolenou a klídné jízdy, si tento stroj dokážu představit taky!!!

rozhodně si ale clio zasluhuje větší repertoár motorů
23. 1. 2013 12:26
Re: Lidová stylovka :-)
Jde to ale napsat i jinak :no:
23. 1. 2013 12:24
Re: :-)
Podľa čoho usudzuješ, že popudil majiteľov francúzskych áut? Netrpíš nejakou utkvelou predstavou?
23. 1. 2013 12:23
<b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Na eurostolici má menší spotřebu >:-[] EU zajímá jen teorie praxe ne.Ale teorie planetu nezachrání rudí bruselští komanči >:D
23. 1. 2013 12:22
Re: Lidová stylovka :-)
Kontroluj sa, vulgárny slovník si nechaj do krčmy.
Avatar - miromen
23. 1. 2013 12:19
Re: Nic moc...
0.9TCE ma byt nahražka za atmo 1.4 a přesto je na urovni atmo 1.2 a to s větši spotřebou. :'-(
23. 1. 2013 12:18
Re: A já se ptám....
Tak test a výsledek často nekoresponduje. Když si přečteš test Pola, máš dojem, že lepší auto není a taky nemá plný počet.
Aneb jak praví klasik, jedničku má pánbůh, dvojku pan ředitel a trojku já a čtyřku ti nejlepší z vás. Takže tohle je vzhledem k osobě testéra excelentní výsledek. :-)
Avatar - miromen
23. 1. 2013 12:16
Re: A já se ptám....
To je mi jasne a pravě na to poukazuji. Protože dle jejich metodiky a po přečteni testu bych tipoval takove 3 bidne hvězdičky.
23. 1. 2013 12:15
Re: Nečekaně pozitivní test
nemám garáž :'-(
23. 1. 2013 12:14
Re: Nečekaně pozitivní test
Tam mi Clio nestojí. :-)

Takže by mne to vlastně ani nemuselo zajímat. :-!
23. 1. 2013 12:05
Re: Nečekaně pozitivní test
Jak praví klasik, pravda je ve tvé garáži. :-)
Avatar - Ham.
23. 1. 2013 12:04
Re: Nečekaně pozitivní test
Myslím, že pan Janda na autoforum dost přehání, naopak p. Vaverka měl spíše optimistický den, takže průměr.
23. 1. 2013 12:01
Re: Odkaz pre p. Vaverku
Co je na tom testu špatně?
Nevidím důvod, proč chválit za blbý výhled nebo lesklé plasty na volantu... ;-\
23. 1. 2013 11:53
Nic moc...
Nic moc. Alespoň za mě. Holt se nadchnu pro jiné věci než přední světla o velikosti bočních oken, elipsy z plastu, které musď odlehčovat zavalitý profil auta a euromrdku pod kapotou (jak řekl Jean Valjan).

1.2 tce by mohlo být o dost lepší, ale nějak ztrácím smysl těchto "malých velkých aut" - za jejich ceny se dá pořídit technicky míň ošizená nižší střední, která ani není o moc větší (pokud nechci velké auto). Když malé auto, tak opravdu malé za 230 a ne skoronižší střední za 320 :-)
23. 1. 2013 11:49
:-)
By mně zajímalo co napsal Lukáš Vaverka špatně,čím popudil majitele francouzských aut? Jinak cena testovaného vozu je brutal :no:
23. 1. 2013 11:49
Nečekaně pozitivní test
Oproti testu toho samého auta na konkurenčním webu, je tento test jen plný chvály, ptám se tedy, kde je pravda?
23. 1. 2013 11:47
Re: Odkaz pre p. Vaverku
Renault fanatik dorazil. >:-[]
23. 1. 2013 11:46
Odkaz pre p. Vaverku
Pan Vaverka, prestante testovat vsetky francuzske znacky :-[] Poskodzujete ich a aj sam seba >:D Este ste v zivote ziadne francuzske auto nepochvalil bez ohladu nato za aku cenu, znacku a model boli dane modely 8-s >
23. 1. 2013 11:45
Re: A já se ptám....
Tohle "hvězdové hodnocení" je stejně jenom takovej vtípek. Nebo jinak, nechtěl bych vidět někoho, kdo by si vybral auto podle počtu hvězd na acz >:-[]
23. 1. 2013 11:41
Lidová stylovka :-)
Vnitřek je horší než nové Sandero. >:-[] Motor bylo lepší dát 1,2 Tce s nižším výkonem a lepším průběhem momentu,než tuhle euromrdku :no: Prostě lidová stylovka kde si nevyměním sám ani žárovku :no: >:D