Lidová stylovka je Clio s motorem 1.2 16v 54kw/108nm
Jen jsem chtěl dodat s odstupem času, že "lidová" stylovka je clio s motorem 1.2, starým dobrým 4-válcem, který nedělá problémy ani při větším nájezdu :-) Navíc cena s tímto motorem ve výbavě ADVANTAGE(klima, počítač, tempomat, multimediální displej, rozjezd do kopce, LED denní svícení, 5 letá záruka) je 249000kč a to je pádný důvod, aby se jmenoval "Lidová stylovka" :-)
Megana II jsem měl a i když to chtělo trochu cviku daly se žárovky vyměnit doma - sice to nebylo SIMPLY CLEVER ale co kdo není úplný jelito tak to zvládnul. Já tedy za 6 let co jsem ho měl měnil žárovku pouze 1x v každém světle a jednou v blinkru >:D
to je zajímavé... řekni kdy se mám k tobě stavit a ukážeš mi to ano? :-)
já zajisté chápu, že se necháváte unášet SCIFI představami o superextra nastavitelném všem čemu nerozumíte a pochopitelně právem, neb se v ESP systémech nevyzná téměř nikdo...
jen bych rád upozornil, že bosh (nejrozšířenější systémy), pracují s pár vstupy a pár výstupy... Jako vstup máme, úhel natočení volantu, otáčky kol a gyro senzory... To vše ti pro identifikaci jízdního směru stačí (najdi mi co chceš na tomhle nastavovat :-D), pak máme výstupy a to jsou pouze a jen brzdné účinky kol.... Teď mi najdi, čím a jak chceš regulovat, brzdný účinek? >:D Bavte mne pánové... (kolo se prostě prudce přibrzdí aby se vyvolal stabilizační efekt, který vyhodnocují senzory a brzdí tak dlouho s abs systémem, dokud je to potřeba.....
to, pokud se někomu zdá, že autu kouše ESP více, je spíše dáno efktivnějším brzdícím systémem...
A jako sorry, žádný velký odlaďovací rituál se při implementaci systému nekoná!!!
Žádný výrobce nenechává žádné rezervy, auto víc přetáčet nebo méně... To je prostě kravina!!!
- jediný případ, kdy esp zasahuje neadekvátně, je míra opotřebení podvozku, nebo jeho špatné nastavení, kdy díky velikým náklonům esp zasahuje dříve a mnohdy agresivněji....
1.2 TSI jsem zkusil ve stejné den jako Clio a je to lepší. Ne tak dobré jako u atmosferických motorů, ale výrazně lepší než v Cliu. Ohledně dalších, kupříkladu 1.6 110 hp v Renaultu Megane reaguje skvěle a celkově je to velmi nadšený, v přímém porovnání s 1.2 TCe mnohem lepší a úspornější motor. ;-)
To jsi četl v Ohníčku ne?? >:-[] ESP je elektronicky řízený systém a jako takový lze naladit(míra jeho zásahů) jak chceš. Může klidně reagovat na malý smyk se spožděním,jak se zamane.
Může přibrzdit jakékoli kolo brutálně, ,nebo pianko a zlomek času vyčkat. Nemá žádné pevné nastavení pro všechna auta na světě.Hardware mají vechna auta +- stejný,ale nastavení software ESP si každý doladí jak chce,nebo jak si myslí,že to chce cílová skupina řidičů.
hele, jako souhlas, ale už sis zkusil odezvu na plyn u 1.2TSI? už sis zkusil odezvu na plyn dokonce u posledních atmosferických agregátech od Renoltu či VW???
že to tvrdí zrovna ten, co tu má v každém vlákně nějaký flame..... :yes:
btw... žádný oheň na střeše, pouze komentář.... Smiř se s tím.... To není slovíčkaření, ale konstatování že ESP systémy fungují všude +- stejně... jen se to liší vůz od vozu díky jeho koncepci a konstrukci...
Je to tedy dáno naladěním a chováním vozu samotného. Nedotáčivé nebo přetáčivé vozy zkrátka budou mít vždy častější zásahy ESP už v počátku manévru, ale to není špatně....
Re: Div se světe: Renault postavil nový vůz - Renault
:-) Tak v takychto chvilach to vzdy vzdavam, lebo mi vzdy napadne okridlene zvolanie "ludia, jedzte h.vna, miliardy much sa predsa nemozu mylit". [biela vlajka]
ESP určitě nezasahuje vždy až po limitu podvozku. Doporučoval bych s tímhle Cliem jet v zimě po rozbitější horské cestě. To se jednoduše normálně nedá, neustále to něco dělá, přibrzďuje, atd... Opravdu nepříjemná záležitost
Nevím, kolik z vás tímhle autem jelo, ale test je velmi pozitivní, v tomhle renaultáři nemají p. Vaverkovi co vyčítat.
Ve skutečnosti ta na pohled pěkná věc má hned několik zásadních nedostatků. Místo vzadu je horší než v mnoha autech o kategorii menších, motor je tragický po všech stránkách - žere, nejede (o 5 koní slabší 1.2 TSI ve Fabii mu ujede s prstem v nose), je nekultivovaný, špatná odezva na plyn, divný průběh výkonu atd... a pár dalších věcí by se ještě našlo.
Cliu jsem fandil, má například docela slušný podvozek a dobrou sériovou výbavu (od prostřední výbavy je ve standartu navigace), ale konkurence je dál.
myslím, že zbytečně moc fantazírujete a představujete si v tom něco co není... (tím ale netvrdím, že nejsou v ESP jednotkách rozdíly) .....
ovšem nevím jak vy, ale já o existenci Francouzské ESP ještě neslyšel..možná za poslední rok vznikla nějaká konkurenční firma, zas tak velkej přehled nemám... ;-)
ale prd... kdo ještě nepochopil, že když uřízneš 1.2ce 4válci jednu kouli, bude mít jen tři o objemu 0.9, ať se nevyjadřuje a nešíří bludy!!!
přímá úměra!!!
takže tah a výkon nijak s počtem válců nesouvisí!!!
počet válců pouze a jen ovlivňuje frekvenci kroutícího momentu... To se pozná ale spíše na motorové nebo válcové brzdě než od piva v hospodě s kámoši...
důvod existence 3válce je jen economy.... Není problém zkonstuovat sportovní vysokoobjemový 3válec, ale proč by to kdo dělal!!! Technik si odpoví, blbec bude tříhrnky hanit dál...
Bylo napsáno mraky vtipů na znak Renaultu a i děti na základní škole si z toho dělají srandu. Bohužel (pro ranault) si moc vhodně nezvolili svůj symbol. Ale nečekal jsem, že běžné odlehčení způsobí takové pohoršení.
Je zajímavé sledovat, jak rozdílné sou tvé reakce. Pokud by jsem podobné hodnocení napsal, pod jiné auto určitě by jsi zareagoval také úplně jinak. Nejspíše v tom hraje roli tvá oblíbená značka a k tomu jsi nejspíše svou zkušeností s novým Cliem si k němu vypracoval určitý vztah., Jinak se to vysvětlit nedá. Zhodnotil jsem jen vzhled auta, protože projet jsem ho zatím neměl možnost. Naživo jsem ho viděl a to mi stačilo k tomu, aby jsem nabral dost odvahy a vyjádřil se k tomu zde na ACZ.
Re: Div se světe: Renault postavil nový vůz - Renault
Nevieš - nerieš. Tí čo vedia, kúpili, a možno raz kúpia zas. Ale zas chápem, všetci, čo jazdia s Fabiou Combi, majú Ibizu v kombíku, P207SW alebo Clio Grandtour sú blázni - len ty si lietadlo. :-!
Ty jsi nějak zablokovaný, já i Klaudius ti naznačujeme, že se tímto příspěvkem jen zhazuješ, je to jako hodnocení kluka jezdícího zatím jen v dětské sedačce.
Jistě, rozšlapal jsi mi bábovičky na pískovišti >:D To zkoušej třeba na toppera nebo coswortha, ne na mne... a zkus přesvědči, že máš na víc, ne jen na shopingparkové dojmy, nebo ještě nakonec vypluje najevo, že ty všechny tvé zkušenosti jsou tatínka...?
Je to věc názoru. Všechny tebou jmenovaná auta jsem jel, krom 208. Dle mého je Clio jízdně lepší než Polo či Ibiza. Ale tvůj názor ti samozřejmně neberu.
Re: Div se světe: Renault postavil nový vůz - Renault
Achjo....zase kombík. Na malém autě (supermini class). Proboha proč?
Když si někdo kupuje kombík, tak snad potřebuje asi vozit něco hodně velkého. To chce VELKÉ AUTO. Superminis mají být malá přibližovadla s kompakními rozměry, kde si člověk s sebou veze max. tašku s notebookem (ženy k tomu kabelku) a případně nějaký ten nákup z Tesca a malého prcka v dětské sedačce vzadu.
Jaká je výhoda MINI auto s MAXI kufrem? To je jako vzít si k obleku lyžařskou bundu, protože má větší kapsy než kabát nebo vibramy místo polobotek, protože mají měkčí došlap nebo ruksak místo aktovky, protože se tam vejde i svačina a 1,5l mattonky. Vidle, vidle, vidle.... :no:
Tohle (resp. skoro každé francouzské ESP) zasahuje relativně brzy a hlavně jako by řidiče "plesklo přes ruce". V jiných autech bývá elektronika nápomocná vedení vozu požadovaným směrem (někdy i pomocí přetáčivého sklouznutí). Takto to bylo myšleno, ale je to jen jeden z mén ě podstaných aspektů auta
S vítězstvím Renaultu se dalo počítat, vždyť francouzská automobilka pětihvězdičkovému hodnocení Euro NCAP v posledních letech dominovala. Clio čtvrté generace však testovací komisaře zrovna neohromilo. Ochrana dospělých pasažérů je totiž na 88 procentech možných bodů v testu a ochrana chodců na 66. Chyba v případě interiéru přitom poukazuje na nadměrný tlak vyvinutý na oblast hrudníku řidiče.
Na druhou stranu ovšem Clio nabízí s 89 procenty příkladnou úroveň bezpečnosti dětských pasažérů, v případě podpůrných systémů pak dokonce 99. A právě tento výsledek zřejmě znamenal prvenství v dané třídě, neboť Euro NCAP již dalo několikráte najevo, že technologie jako autonomní brzdění hrají v jeho rozhodování velkou roli. Od příštího roku tak schopnost samočinného zastavení bude součástí evropských testů bezpečnosti.
Tip: Projděte si podrobné výsledky crash testu Renaultu Clio IV. :no:
Některá ESP reagují později,tak to bylo myšleno. Respektive nechají kola mírně zklouznout. Dobrému řidiči to vyhovuje,běžný ocení ESP ,které zasáhne raději dříve než později.Limity podvozku některých aut jsou i hodně za limitem kdy zasahuje ESP.
povazujem recenziu za objektivnu, aj ked mi tam chyba napriklad zhodnotenie slabin trojvalcov a to je tah a kultivovanost v nizkych otackach (tj hlavne pri rozbehu) a kultivovanost vobec.
Renault sa snazi zamaskovat nevyhody 3valca kratkymi prevodmi, ale pre mna je toto skor nevyhoda, na dialnici ked to toci 3400rpm, tak to sa mi nepaci a naozaj by som radsej volil motor, ktory toci na dialnici 2800rpm (napr 1,2tsi 63kw). Myslim ze proti 1,2tsi 63kw nemoze tato 0,9tce konkurovat.
Nesedi mi v recenzii tato veta:
Škoda jen příliš horlivého ESP, které zasahuje daleko před odhadovanými limity podvozku.
z mojho uhla pohladu je to ciry nezmysel, ESP zasahuje vzdy az po limite podvozku+ su tam este tolerancie (casova a aj smerova), zasahuje vzdy az vtedy, kedy senzor natocenia volantu udava hodnoty ineho smeru ako senzor smeru jazdy.
tj. je nemozne, aby ESP zasiahlo skor, nez auto pride na limit podvozku.
naozaj odporucam aspon zacat sledovat technicke fora, kde sa nalepi na cloveka dost technickych veci, potom moze ovela objektivnejsie testovat podla technickych znalosti, nez podla nejakej intuicie, ci cisto podla pocitov. Pretoze pocity nie su synonymom popisu objektivnej reality, o co by sa mala recenzia snazit co najpresnejsie popisat.
Vtipné..
Francouzi se moc snaží..taky mají obří ztráty a nikdo je nekupuje..
Hůř je na tom v EU nyní jen FIAT..bohužel.
Na Ford a koncern VW zatím stále nemají..ani finančně ani kvalitou.
Ale zlepšení tady je,veliké!! :yes:
Uvidíme , co zákazníci.. ;-)
Pánové,kecy...
Má moc pěkný design..konečně.
I interier už je slušný.
Jízdně je to lepší,o hodně , to ano..možná na úrovni OPELU CORSA a FIATU Punto..
A to je pochvala , Corsa byla autem roku! :yes::yes:
Na VW Polo a Seat Ibiza,s Fordem Fiesta to nestačí..pohodlí OK, to ano.
Zpětná vazba od kol a měkký volant při průjezdu zatáčkami je však daleko za nimi..stále.
Vyrovnává ovšem Peugeot 208..což je největší konkurent.
Za mne má 1- což je výborné. :yes: Na francouze.
Pre Jandu je dobré auto asi len bavorák. Stačí si vylistovať jeho testy a vidíš, v čom doteraz sedel najviac. Tak rozmaznaný chlapec ťažko uzná bežné spotrebiteľské auto za dobré. Či ide o Renault alebo o Škodu. Našťastie sú aj lepší testéri a obvykle ten istý vo postupne testujú všetci...
Lenže kamoš ty si nepísal o obriom znaku ty si označil ten znak spôsobom, ako to tu robia fakt len primitívi. na to som reagoval v prvej vete. To ostatné už bolo pragmatického charakteru a ja ti tvoj názor predsa nevyčítam. ;-)
Začal si reakci na můj příspěvek touto větou "Prečo sa chceš silou-mocou radiť medzi tých menej mysliacich... "
Takže sem se jen ozval. Dvě věci, které sem auto vytkl je obří znak, který na tom malém autě minimálně na fotkách moc nesedí a interier. Nic s čím by se nedalo žít, ale vzhledově se mi tento styl interieru nelíbí. Sem příznivcem usedlého vzhledu interieru. Nepřirovnávat zase hned k VW. Je hodně jiných aut, kde je interier pěkný a nemusí k tomu nutně používat co nejvíce křivek a podivných tvarů.
Ešte mi povedz, jak si diagnostikoval tú údajnú alergiu...
Ja tvoj názor nekritizujem ani nerozporujem, len som proste napísal, že mám iný názor. Ak s tým máš problém, dopíš si pod príspevok poznámku "prosím nediskutovať" ;-)
Já se k tobě připojuji - také se domnívám že Clio je jízdně lepší než Polo (o fous, to bych rád zdůraznil). Škoda že testér to vidí opačně - to by byla jiná diskuze ;-)
Dizajn: je věc subjektivní, ale jelikož se to nadále podobá na Renault, je dizajn OK
Výbava: nadprůměrná
Řízení: naprůměrné
Bezpečnost: nejlepší ve třídě
Motor: prdítko do města
Rozměrny: na městské auto trolilinku větší, než obvykle, ale ne zas moc.
Cena: ok
Příjemné, stylové, bezpečné a praktické autíčko do velkoměstského provozu. Za mne 1.
proč? Spíše se zamyslete vy, když sem příjdu já a budu tvrdit, že výměna žárovek u Renaultů je u některých modelů taktéž veliký problém, budu hned označen za * a nesériozního diskutéra....
Ten váš gang, ronault, topper a GTI je antinázorový.....
nevím jak je na tom Ronault s jeho renaulty, ale můj soused, co je věrný této značce, vlastní cca 4 modely, už má jejich další generace, nemluvě i o dodávkách pro firemní využití.... A prostě bohužel, nedá se s Ronaultem souhlasit... víc zbytečné říkat..
Je zajímavé, jak jsou někteří lidé alergičtí, jen když si někdo dovolí říci cokoliv nepozitivního na jejich oblíbence. Co jsem napsal je můj názor a můj pohled na to auto.
Já vím, že jsem si dovolil opřít se o tvůj symbol tvé životní hodnoty, o nekonečný sen a vzhledem ke znaku i sexuální symbol, ale interier se mi prostě nelíbí, zkus se s tím smířit. ;-)
Ano, tak je to v testu napsáno, ale nebereš všechno co redaktor napíše za svatou pravdu, že ne ? ;-) Jdi se projet a vsadím se, že uznáš, že na "špičky v podobě Fordu Fiesta a VW Polo" neztrácí vůbec nic, a v některých ohledech je překonává.
"Špičky v podobě Fordu Fiesta a Volkswagenu Polo sice nedosáhl, významně se ale přiblížil." Z toho, alespoň pro mne vyplývá, že na konkurenci (Fiesta, Polo) ještě ztrácí.
Pár věcí vidím trochu jinak. Jednak ty zadní kliky mi ani tak neevokují Seat, spíš Hondu nebo Alfu, které to měly dřív.
Dále z profilu je to auto celkem zaměnitelné třeba s Fiestou (i když připouštím, že s Polem nebo s Fabkou si ho člověk nesplete rozhodně z žádné strany). Ale z poloprofilu, když je vidět, o kolik vystupují kola s blatníky do šířky, to Fiesta zase nemá.
U čtyřmetrového auta větší rozvor, než u minulé generace Oktávky, to je celkem plus. A v téhle třídě celkem potěší i těch 300 litrů v kufru.
tak ano novsi neznamena vzdy lepsi ale vseobecne by to platit mohlo a malo... aspon verim ze niektore auta sa tym riadia a snazia sa byt spickou a nove clio je zrejme tiez momentalne na spicke v malej triede spolu s P208.....
ono jedna vec je mat super podvozok a ostatne veci priemer a druha vec je mat vsetko super a podvozok tiez skoro super... ale ano fiesta je podvozkovo asi najlepsia stale :yes:
O emóciách tu hovoríš iba ty, nikto iný. A ak ich niekto prejavil, tak práve ty - ja som na rozdiel od teba nepoužil jediný výkričník... Jak sa hovorí, zlodej kričí, chyťte zlodeja... ;-)
Ešte stále ti nedošlo, že nemám problém s významom onoho vyjadrenia, len s jeho znením.
A mysliš si že nove znamena automaticky lepši ?
" Špičky v podobě Fordu Fiesta a Volkswagenu Polo sice nedosáhl, významně se ale přiblížil."
A to pan redaktor zapoměl na Ibizu ktera je jizdně určitě na tom lepe než Polo.
tak ono polo ma uz svoje rocky a clio je novinka ... da sa cakat ze nejedno nove male auto uz jazdnymi vlastnostami zacne 3 a pol rocne polo porazat.... a na druhej strane zase povazovat polo za nejaky etalon je skor medialne nafuknuta bublina ako nejaky skutocny fakt ktoreho sa zakaznik moze drzat alebo o ktory sa moze opriet ... rozhodne v malej triede je dnes dost kvalitnych aut aj po stranke jazdnych vlastnosti a podvozku....
u clia vidim jediny problem a to je prave ten mensi priestor pre pasazierov vzadu aj ked ono to zrovna asi ani problem nie je.... to auto je uz robene tak ze sa s tym ako 5 miestne rodinne auto uz nerata.... my v strednej europe si musime zyknut ze tieto male auticka su skutocne viac menej robene fakt len ako dvojmiestne priapadne teda dozadu sadnu deti alebo nejaki nizsi ludia.... rodinne auta su az megane golf astra.... teda nizsia stredna trieda. Ale bezpochyby kazdy chce aj male auto co najviac priestranne a sikovne a tu clio trosku straca... ale fandim mu... paci sa mi.. ma hravost maleho auta je to take mile auto vyvola usmev a nadsenie
Neměl jsem ani chuť se nějak vyjadřovat, ale k tvému střízlivému názoru se připojím. Ovšem bez hodnocení motoru, protože jsem jel 1.2 ku. Design je věcí názoru, nikomu neberu, že se mu Clio nelíbí, ať už zvenku nebo uvnitř. Prostornost vzadu je podle mého podprůměrná, naopak vepředu není žádný problém a Clio je snad jediným malým autem, u kterého jsem při štelování sedačky podle mého gusta nenarazil na spodní doraz. Rozsah seřízení volantu a sedačky je vynikající. Co by si ale hlavně měli "nevěřící tomášové" zapamatovat a nejlépe osobně vyzkoušet je to, že jízdně patří nové Clio bez pochyb na špičku třídy, nikoliv někam za ní, a kupříkladu řízení má lepší než Polo.
Kdysi mi jistý majitel minulé generace i30 psal o tom, jak Megana v kombíku zavrhl kvůli místu vzadu a hlavně kvůli obtížné instalaci dětských sedaček - pro mně úplná novika, neb to jsem prostě zatím nikdy nemusel řešit.
I tu mou 1,6 atmo jsem zajel cca po 12-15tkm. Je to znát. Posuzovat motor u syrového auta je obecně blbost - a také vina importérů. Rok stará předváděčka daná na testy by asi byla lepším řešením než dávat nová auta.
radim tebe aj ostatnym...... takymto blbcom neodpisovat nereagovat... ich uloha je jasna.... prist a rypat provokovat a pod.... ich ciel nie je seriozne diskutovat ale prave len stuchat a provokovat..... je lepsie sa tymto chorym jedincom vyhnut :yes:
Protože ho mám a protože jsem jednu měnil (po cca 60tkm). Studování návodu + 2minuty a bylo. Bez potřeby hledat v kufru nářadí - klíč je ve světlech samotných. Pokud by tento vychytaný systém v rámci Clia měnili, byli by úplní trotlové, takže předpokládám že je zachován. Pokud ne, zašli prosím nějaký odkaz.
Hele, GTI, já jednoho jezevčíka doma mám. Říkal, že by se spíš připodobňoval k Superbu. Ale každopádně říkal že ti může kdykoli natrhnout kalhoty. Nic ve zlém ;-)
Ps.: Případnou nahrávku "na smeč" v rámci vkusu mého jezevčíka si uvědomuji a těším se na ní. ;-)
Nesouhlas - v rámci vnitřního prostoru Clio deklasuje tu Fiestu (Polo ne, to je to plichta). Sedačky jsou špička segmentu - již dlouho jsem tak rychle nenašel naprosto optimální posaz, a to včetně C segmentu, mého Megana III nevyjímaje - klidně to přirovnám ke Golfu VI. Jízda špička v B segmentu je. 0,9 je slušný, ale nekoupil bych ho, něco tomu schází. Pro mě je králem B segmentu Clio, pak dosavadní král Polo a třetí je Mazda 2. Nekamenujte mně, můj názor ;-)
Z důvodu omezeného přístupu
k němu (v některých případech je
nutné demontovat některé části
karoserie, mechanické díly nebo
součásti) Vám doporučujeme
nechávat si vyměnit žárovky u Vašeho
zástupce RENAULT. >:-[] si děláš ze mně * co? :no:/Clio/
Ano, máš pravdu, M2 je (asi) lepší volbou. Pamatuji si jak jsi zde kdysi uváděl své zdravotní problémy a za to :yes: .
Za to, jak zde popisuješ problémy člověka který musí mít automat a zárověň loví v B nebo C segmentu - nikdy by mně nenapadlo jak je to složité. Každopádně přeji šťastnou ruku při výběru. ;-)
Když to vemu bez okecu, ano, jízdně a posazem je podle mě lepší.
Cenu ale aktuálně nedokáže obhájit, protože Megane na druhé straně prostě nabízí posezení vhodné pro dospělé i vzadu, jako celek je tižší, s 1,2 TCe podstatně (1,6 16V prostě na 1,2 TCe nemá), tzn. hůře sice filtruje příčné nerovnosti a bouchání, ale zase je lépe odhlučněný aerodynamicky a od podběhů, tam je prostě pořád cítit ten rozdíl třídy, i když díky létům Meganu ne tolik.
V současné době bych volil Megana, ale tedy pokud bych chtěl menší auto pro dva, tak Clio, má lepší podvozek, daleko lepší multimediální výbavu - R link je prostě lepší než tom tom...
Nicméně těžká diskuze, těžko srovnatelné... možná až příjde kombi Clia, tak bude pro Megane méně důvodů.
S novým Cliem jsem nejel, ale když zůstanu ve stejné stáji, je tohle auto sedadly, podvozkem apod. lepší než Megane 1.2 TCE (nebo 1.6 81kw), který nakonec stojí velmi podobné peníze? Pokud ano, dokáže svojí cenu obhájit. Ty jsi jel s oběma, tak můžeš porovnávat :-) .
Co se vyloženě mého názoru týká, tak se mi hlavně nelíbí vzhledem, proto bych ho nechtěl já...
Ano, souhlas. Jak jsem si dříve říkal že tříválec nikdy, 0,9 TCe mě přesvědčilo že by to šlo (teď neřeším otázku spolehlivosti, to ještě uvidíme). Každopádně Clio RS z Dieppe, v kombíku, se stává mým předním adeptem na nové auto. Uvidíme. Žluté ;-)
Ja už nejsem obchazeč salonu. Nicmeně něco s aktualnich kousku v segmentu B mam projeto. Nove Clio znam pouze vizualně. A z toho jsem si odnesl v kladech je pouze vzhled exterieru. Interier je pro mě velke minus co se vzhledu tyče. Sedačky dobre ale na prvni posaz jsem seděl v lepšich. Prostornost celkově podpruměr. Jizdně jak zazniva v testech hodně dobre ale na špičku to neni. 0.9TCE zklamani.
Jak už jsem jinde psal za nejlepši považuji Fiestu,Ibizu a Polo s tim ža ja bych volil Ibizu. Polo je charakterem pro slečny nebo neMUŽE. >:D Ve Fiestě jsem měl problem se sedačkama a taky ve předu toho mista nic moc jinak velmi dobry auťak.
ano nove clio je vzadu akesi stiesnenejsie co som cital testy... asi to robi ta vyssia hrana zadnych okien a ten svalnaty zadok... strecha sa akosi zuzuje blatniky trcia.... ako na motokare ;-) co je na efekt pekne svalnate a dava pocit sily ale pre pasazierov vzadu zrejme nepribudlo ani milimeter miesta oproti staremu clio co je trosku skoda.
Peugeot 208 mam nastudovany cisto len z clankov a videotestov ako aj clio ale co viem tak tam 1,2VTi motor velmi chvalili a pre pezotik sa javi ako idealny.... navyse nie je to turbo... co mna ako nie najvacsieho fandu turba tesi.... ale postupne si uz na turba zvykam ( korejci tiez uz chystaju turba takze musim si zvykat >:D ) .. otazkou bude ci bude do mesta vhodnou voilbou motor 0,9TCe .... ale asi je to dnes uz jedno.... ale inak mas pravdu tiez si myslim ze prave stara dobra podarena 1,2ka 16V bude najpredavanejsou verziou a vlastne asi je do mesta aj idealna.... aj vykonom aj tym ze je to klasicka jendoducha atmosfera.....
diesle v malom aute tak tie u nas v strednej europe su malo rozsirene ale je pravda ze coraz viac sa presadzuju uz aj v malych autach.... renault ma skvele Dci motory takze tam nie je moznost spravit chybu ak clovek skutocne diesel potrebuje clio ma skutocne skvelu ponuku :yes:
obavam sa ci prave stiesnenost pasazierov na zadnych sedadlach nesposobi odklon zakaznikov ku konkurencii... ale asi nie... ani konkurencia na tom asi nie je uz lepsie... moda svalnatych a zvnutra malopriestornych malych aut je tu..... musime si zvykat ze su to skutocne auta koncipovane ako druhe auto do rodiny nie ako prioritne rodinne auticka...
na 1,2Tce som svedavy aj ja zrejme to uz bude delo ;-) a mam pocit ze pre cloveka ktory jazdi sam alebo v dvojici bude aj 0,9Tce uz celkom sportovym naradim :yes:
Ty si s tím jezevčíkem nedáš pokoj, až mě napadá, jestli ty v těch psích rasách nemáš guláš >:D
Ano test byl napsán konečně relativně neutrálně, což o to. Designově zde není co řešit, novátorský styl určující další řady nových modelů Renaultu na sebe nenechají dlouho čekat. Že by šlo a neslané a nemastné auto bych zcela jistě netvrdil, vymlouvat ti to nebudu, je to tvůj názor. O Polu a Fiestě je psáno s ohledem na podvozek a ne celkově. Zoběcňovať človek sice může, ale ne vždy to musí být pravda. Netvrdím, že nové Clio je ve všem nejlepší, ale to není žádné auto. Ale jako celek jde o velmi horkého konkurenta zavedených modelů....
Už jsem pár Renaultům a jiným fr. autům žárovku měnil, stejně jako jiným, nikdy problém nebyl, samozřejmě pokud jsi zručný stejně jak chytrý, tak se není čemu divit.
Pokud jsi nakousl srovnání s 208, tak za mne je 208 vzadu prostornější než Clio, což je změna oproti 207xClio III. 208 je pro mne (182 cm) vzadu dostačující a prostornější než 207. Navíc u 208 se sedí podstatně níže oproti 207 a přesto je tam na kolen více místa, pokud toto chci ve 207, tak musím už na mé požadavky sedět moc vysoko. Clio naopak neporostlo vzadu vůbec, ani ne tak prostorově, jak pocitově se člověk cítí těsněji, je to dáno vyšší hranou oken.
Ad srovnání s 1,2 16V - podle mě bude prodávanější, těch 30t Kč u nás určitě neprojde, navíc i mimo ČR. Samozřejmě v tom budou hrát roli ekopoplatky za CO2 v jiných státech...
Ad další motory a co vybrat... do města pro ženu asi 0,9 TCe nebo klidně 1,2, tam nevidím problém, pro toho, kdo tohle auto třeba bude mít na každodenní dojíždění do práce cca 30 km, tak asi 1,5 dCi ve slabší verzi, pro delší trasy silnější naftu, bez debat.
Jsem zvědavý na 1,2 TCe, v Meganu jede výborně, ale taky má před zajetím utlumený charakter, ale stačit by těm sportovnějším povahám měl. Pokud si ještě vylepší již tak výborný základ chystané RS, tak opět bude výborný HH na trhu, i když atmosférický dvoulitr s manuálem to už bohužel nebude... škoda, škoda
Prostě čekám od diskutéra tvých kvalit, tedy spíše tebou propagovaných tvých kvalit, že bude odkazovat na něco jiného, než na žebříček, který evidentně nebyl půl roku aktualizovaný, možná o dost více, 208 je tady pomalu rok.
suhlasim.... pisal som to tiez uz skor pri predstaveni clia ze tie predne svetla su az moc velke hlavne v porovnani s uzkymi malymi zadnymi svetlami :yes: vidim to rovnako... absolutne :yes:
priestor na zadnych sedadlach asi co sa tyka priestoru nad hlavou a na sirku asi nebude ziadna slava ale podobne je to aj v 208micke..... je tu jasne vidiet ze francuzi tieto auticka koncipuju vlastne viacmenej ako druhe tretie auta do rodiny na nakupy do mesta s detmi a pod... len u nas v strednej europe sa na to pozerame stale ako na rodinne auta... bohuzial priestorovo to postaci asi len na nejaku postavou utlejsiu a mensiu rodinku ;-)
motoricky somzvedavy na predaje 0,9TCe motora.... zvlast v porovnani s dieslami a zakladnou 1,2kou ... sam som zvedavy kolko ludi da prednost Tce-cku pred zakladnou 1,2kou ktora ( aj ked som pisal ze sa mi zda slaba ) je vraj vyborna... a postacuje tka neviem... uvidime.... :yes:
Musim uznat ze clio ako celok sa mi paci aj interier aj exterier ( az na tie obrovske predne svetla ) a pochvalit musim aj cenu... u nas v zaklade je podstatne lepsia ako litrovy motorcek od pezota 208....
som rad ze chvalis jazdne vlastnosti, clio je teda rozhodne dobre auticko .... otazka uz bude len aku motorizaciu pre bezne male rodinky ( asi 1,2 a 0,9Tce ) a aku motorizaciu pre niekoho kto s tym chce si uzit trosku viac zabavu za volantom.... vieme ze ponuka silnejsich TCe motorov sa este rozsiri tak sa necham prekvapit :yes:
Jakékoliv Renaulty neměly potíž s výměnou žárovky, jeden jediný, Megane II jej měl kvůli bezpečnostní příčce špatně měnitelný. Tvrdit kvůli němu, že všechny jsou stejné, je stejně hloupé, jako tvrdit, že Fabia RS má tři válce, protože Fabia HTP má taky tři válce.
Exteriér bez připomínek.
Interiér je zaměřený spíše na ženy (to je asi záměr Renaultu).
Potěší dobrá výbava.
Největší slabinou jsou motory, dvanáctistovka má asi přiliš dlouhé převody (jak jinak si vysvětlit mezigenerační propad ve zrychlení z 0 na 100), tříválcové turbo kombinuje nevýhody všech typů motorů, diesel je příliš drahý (PSA má za diesely menší přílatky).
No a teď jsem si všiml ceny. Renault má problém za 300 tisíc prodat nižší střední třídu. S Cliem je za tu cenu bez šance, i když má opravdu slušnou výbavu,
Asi bych jej taky nebral, možná pro partnerku do města, jinak ne... Pro sebe kupodivu naftu, nebo později 1,2 TCe.
Ale auto není jen motor, co říkáš třeba na posaz? Nečekané, co? A podvozek? On tam totiž ten motor není v nabídce sám, to je jako odsoudit celou Fabii jen za HTP, která je přesto s tím motorem nejprodávanější.
Začnu realisticky - ti co Clio jeli, ví a budou souhlasit, teoretici nechť klidně nesouhlasí, ale to je tak vše, co s tím mohou dělat.
V prvé řadě k testu, musím pochválit redaktora, tentokráte minimum nesmylů, až jej mám dokonce chuť pochválit. Snad jen ta cena, ta opravdu není nejnižší, ale zase výbavy osekané rozhodně nejsou, takže částečně má pravdu.
Design - věc často subjektivní, za při hodnocení jako ve škole - 2. Být menší přední světla, dávám 1-, každopádně v takové šedé s červenou linkou masky to Cliu sekne. Naštěstí v množství barev i kombinací má kupující na výběr téměř bez omezení... i ten dekor na volantu může být s FR trikolorou a ne leskle černý.
Praktický? Prostorný vpředu je, hlavně na kolena do šířky, navíc opravdu nevídaný rozsah nastavení sedadla a volantu, u Renaultu snad nikdy takový nebyl, v kombinaci s posazem a ideálně velkým volantem nemám výhrad. Ergonomie taky bez výhrad, vždy čitelný tachomete, přehledný, co je důležité, je nahoře, co méně, dole, autoři ví, co je ergonomie. Bohužel vzadu je to pořád jako v Cliu III, takže opravdu slabší. Zde Renault sází na západní trhy, kdy si tato auta prostě rodiny nekupují, pro ty ma Megana a Scénica... naštěstí při dnešních cenách nižší střední už většina rodin toužících po autě do 300t má šanci dobře koupit (Megane, 308 i v naftě, C4, i30, Ceed, časem osekané oktávky a předváděčky Golfa). Kufr v rámci třídy velmi dobrý, jen chybí v základu dojezdová rezerva.
Jízda - Bez výhrad. Na to, že mnou řízený kus jel na tuto třídu velkých 16" (Golfy v běžné výbavě mají 15"!¨), tak perfektně tlumí příčné nerovnosti i výmoly. Až když jsem si stejnou díru projel ve svém autě, jsem pochopil, jak byla ta trasa děravá. A není to vykoupeno ovladatelnosti, s dobrým posazem dává pocit motokáry, dobře odladěná spojka, brzdy, řízení, opravdu jízdně špička třídy.
Motor - 0,9 TCe asi nebude pro každého, ano, je přiškrcený, tkaový mdlý, ale sám jsem jej řídil s necelou tisícovkou na tachometru, což je málo, chléb se bude lámat tak po 15t km. Změnu potřebuje SW a to hlavně plynového pedálu, jinak je ale tichý a kultivovaný, do města parádní, na meziměsto bude asi lepší 1,5 dCi a pro sportovnější povahy 1,2 TCe.
A kolik hvězd si Clio zaslouží? Stejně jako autor říkám 4, pokud ho budeme vnímat evropským pohledem na malá auta, tak plně zasloužený. Jen netuším, jestli je tu někdo na hvězd 5, určitě není.
Hm, "hrubé vyjadřování kolegy", označení motoru auta za euromrdku moralistu Klaudia vede k napomínání, označování kolegů za inteligenty je ok. Jo, to je to pokrytectví, milý Klaudie, to je ta úroveň, po které voláš. Pokud si znova přečteš, co tu kdo napsal, možná ti dojde, že jediný kdo tu kvůli euomrdce nezvládá své emoce jsi ty. ;-)
treba si ist auto vyskusat, jazdne je nove clio jedno z najlepsich v triede ak nie najlepsie, ergonomia sedenia vpredu je na mile vzdalena staremu cliu, ak auto pre dvoch ani by som nesiel do meganu, 0,9 velmi zivy motor oproti 1,2 atmosfere ina liga, treba si trosku zvyknut na 3 valcovy zvuk ale oproti 1,2 HTP je to uplne ina liga, radost pocuvat hlavne pri zrychlovani od 3000 ot vyssie, spotreba zatial otazna - zimne podmienky, tieto motory su na to dost haklive, uvidime v lete
Prečo sa chceš silou-mocou radiť medzi tých menej mysliacich... To prirodzenie majú niektorí, zdá sa, namiesto mozgu...
K tomu ostatnému - nezdieľam Tvoj názor. Držať s aviac pri zemi, tak tu máme ďalšiu tuctovku, ktorá nemá čím zaujať. Nové Clio síce na mnohých pôsobí trochu kontroverzne, ale zase sa za ním otáčajú hlavy a diskutuje sa o ňom. Ak sa Ti Clio nezdá pekné, rozhodne je zaujímavé.
osobne ma nadchlo na fotkách viac ako v reáli. Z praktických vecí mu vyčítam nepraktickú jľučku zadných dverí, klaustrofobický pocit aj málo priestoru na zadných sedadlách, aj nie najlepší otvor do kufra. Stredový panel palubky vyzerá na fotkách lepšie, v reáli to bolo trošku rozpačitejšie. Ale prístrojový štít mi príde super, rovnako ako celkové farebné prevedenia interiéru.
Tohle auto není jen motor, je to výborný podvozek a řízení, výborná sedadla a výborný posaz s obrovským rozmezím nastavení, výborná ergonomie.
Cena odpovídá uvedení na trh a výbavě.
A nebude to náhodou tím, že v žebříčku není vůbec Clio, viz pokračování dalších supermini dole! A navíc je to evidetně hodně staré, vždyť tam je ještě P207... Hame hame, tys jim to zhamal, což? >:-[]
:yes: Tak jest, dle mého je to asi (píšu asi, protože ten nový tříválec od BMW ještě nikdo nejel, ani já) co do vibrací nejkultivovanějí tříválec na trhu, HŤP a Ecoboost se mohou učit.
Já ti to trochu vysvětlím.
Autor na konkurenčním webu k autu přitupoval od začátku jako de..bil, zaujatě, mimo třídní zařazení auta a jeho motoru.
Pan Vaverka přistupoval jeho někdy technicistnějším postojem, moc se nezaobíral krásou a praktičností a hodnotil hlavně podvozek, proto ty 4 hvězdy.
Ono ten motor je špatný i výborný. Výborný je v kultivovanosti, tam je takový Ecoboost daleko horší a hlučnější, i ve Focusu, tedy lépe odhlučněném autě. Taky je výborný v jednoduchosti ovládání, prostě jen tak nechcípne, dobře se s ním po městě asi bude jezdit hlavně ženám, to s Ecobostem nikdy.
Naopak špatný je v naladění plynového pedálu či eko elekroniky. Je tak trochuletargický, ne, že by nevyjel jakýkoliv kopec, ten výkon tam je, viz pan Vaverka, ale ty reakce jsou mdlé. Otazné je, jestli to není způsobeno syrovostí motoru, 1,2 TCe taky ožívá nejrychleji po 10t km.
Tentokrát musím stát na straně redaktora, na jeho poměry je to velmi pochvalný článek, takže Clio evidentně musí být dělo, když dal Renaultu 4, opaku slovy ČTYŘI, hvězdy >:-[]
Jelikož jsem Cliem jel a jak znám tak trochu, možná více neždrtivá většina diskutérů, pana Vaverku, tak dává docela velký důraz na jízdu a v tom je Clio špička... a za mne větší než Polo, (Fiestu jsem nejel), které je trošku sterilní i jízdně... Hlavně nové silentbloky Clia jsou fakt výborné, filtruje nerovnosti pomalu jak auto o třídu výše a neztrácí ovladatelnost.
test pouze odhalil holou pravdu ,kterou eurohujer nechce slyšet. Mimochodem kompresor vyjde na cenu úplně stejně. Pouze propadne v umělém testu eurokomančů. >:-[]
tak vzhledem k tomu, že podvozkáři koncernu a Škody především už se evidentně obejdou vzadu bez víceprvku a vlečku naladí TAK dokonale... Fabia bude jízdně nejmíň na úrovni Mini Coopera, to je všem nad slunce jasné, že.
netvrdím opak. Jenže nalejme si čistého vína:
- v nižších výbavách je to doslova holá katastrofa
- interiér je naprosto bez nápadu, ergonomií kulhá na jednu nohu (panel rádia pod panelem ventilace/klimy
- interiér vypadá jako na voze z přelomu tisíciletí
tady nám doslova září svěžestí, novotou, neotřelými tvary i pojetím ;-)
Nesouhlasim. A Fabii posouva do pravěku ? No nevim v zakladu to možna uvnitř neni buh vi co jako všude jinde v tehle třidě ale takova Elegance je interierově velmi povedena a ve třidě patři rozhodně k tomu lepšimu.
dokononalý mladistvý styl, přitom zcela originální, podmanivý a promyšlený :yes: Bez okázalých kudrlinek, s čistými jasnými liniemi :yes: Zkrátka nelze chtít víc.
K tomu interiér, který posouvá Fabii do pravěku, o Ibize nebo Fiestě raději vůbec nemluvit... To se povedlo.
Motor zcela plní budoucí požadavky. Tříválcová turba jsou zkrátka blízká budoucnost ať se nám to líní nebo ne. No a výsledek žádná tragedie. Zatím bude vzhledem k razantnímu příplatku evidentně v kurzu atmosferická 1.2, ale je dobré vědět, že s 0.9 TCe nejdete směrem zpět.
Zas jeden mudrlant "vie" vopred, čo napíšem, keď mám v garáži nejakého Renaulta... Mimochodom, v garáži mám aj Toyotu, a za ňu sa tu do mňa ešte nikto neopieral...
Ak si si nevšimol, ty iteligent, ani slovom sa tu Clia nezastávam. Jediná moja reakcia bola na hrubé vyjadrovanie kolegu vyššie. Keby niekto niečo podobné napísal na Škodu alebo VW, to by bolo rečí, že. Takže klídek, vaša ***osť. Si odutý, ako keby ti niekto zobral hračku. To pokrytectvo spomenul zrovna ten pravý... :-!
Ano jde o normovanou spotřebu. Výrazný rozdíl nebude, ale tady jde o desetinky, čistě hypoteticky, mám dva stejně výkonné motory se stejným objemem, jeden s kompresorem a jeden s turbem. Řekněme, že kompresor ti vezme 2kW výkonu od motoru. Když od takových motorů budu odebírat řekněme 100kW abych jel 200km/h na dálnici tak bude ztráta proti turbu celkem směšná, protože kompresorový motor musí vyvinout výkon 102kW a má tedy jen o 2% horší účinnost, tedy i ve spotřebě to bude cca o 2% horší. Přes palec si tedy turbo řekne o 16 litrů, kompresor o 16,3 litru.
Ovšem při měření normované spotřeby, kde je potřebný výkon třeba jen 10-20kW už rozdíl bude přes 10%, protože kompresorový motor musí vyvinout 12-22kW takže kompresor vykáže spotřebu o 10% vyšší. Zase přes palec třeba turbo 6,3l a kompresor 7 litrů a to je z hlediska normované spotřeby už velký rozdíl.
U malých/lehkých aut výhoda turba spíše ještě roste (potřeba nižšího výkonu na měřený režim) a poněkud se smazává řekněme u sedanu vyšší střední, přesto i tam od kompresoru výrobci ustupují byť kompresor je řidičský daleko lepší řešení.
Souhlasim s tim že na vrchol teto tidy patři Fiesta,Ibiza a Polo.
Co se vzhledu tyče tak nesouhlasim s exterierem. Možna tam jsou nějake designerske přešlapy ale jako nedesigner se mi Clio libi a vyhrady mam akorat k předni opuchlejši časti kde znak pusobi jako velky uher.
S interierem už je to ale o dost horši a celkově je to pro mě nepovedena moderna.
Ty jsi Sybila, že víš, jak na tom jízdně bude nová Fabia? To je mi věru fabulace hodná mistra. Jediné, na čem je snad možné se shodnout, je, že tento motor je pouze snem bruselských byrokratů a nemá příliš reálného využití, chceme-li normální dynamiku, při akceptovatelné spotřebě.
Velmi očekávaný test, který naplnil realitu bezezbytku. Jakkoli kolegové zmiňují nepřehlédnutelný optimistický rys testu, přesto vyzdvihuji především jeho celkovou profesionální neutrálnost. Test výborně popisuje základní charakteristický rys vozu - nemastné neslané.
Pro nás je samozřejmě velmi podstatné zjištění, že jak na Fiestu tak na POLO nové clio nedosáhne. Dlužno dodat, že nedosáhne-li clio na POLO, nedosáhne samozřejmě ani na Ibizu a výhledově ani na novou FABII. Avšak, kdo by atak na premianty třídy čekal od clia? :-)
Pro mne má ten vůz až komediální odér vizuálního jezevčíka. Je to dáno těma vykoulenýma očima, značně úzkou spodní štěrbinou přídě a neuvěřitelně neestetickým logem v jejím středu. A ještě jeden (zobecňující) rys bych zmínil, je znát, že designově Renault nepřišel na následující dekádu s ničím, co by mohlo promluvit dokonalou řečí budoucí garáže. Styl spočívající v... absenci stylu. Jen takové... "nic roku".
Problém je, že Brusel zajímá pouze spotřeba normovaná, nikoli reálná. Sám bych rád viděl test např. 1,2 TSI vs. 1,2 DIG-S s ohledem na spotřebu. Myslím, že by se výrazně nelišila.
S tím DIG-S máš pravdu, nicméně s CVT, (které bych bohužel musel mít) to auto stojí 360t, za to už (jak někteří namítnou) je tu regulérní nižší střední. Já bych volil Mazdu 2, která má nejen skvělý motor, ale na rozdíl od Micry i podvozek. Co se týká přeplňování, tak nechápu proč se tolik rozmohla méně spolehlivá, na výrobu dražší turba, která mají turbo-lag (twin-scroll turba, která dokáží turbo-lag eliminovat v nižší střední nepoužívá snad nikdo). V Evropě se bohužel downsizingu nevyhneme, takže přeplňování kompresorem, který nectnostmi turba netrpí a je spolehlivější, je určitě správná cesta.
Otlak, přesně tak, problém je v tom Renault otlaku, co ti stojí v garáži. Kdyby byl článek třeba o Fiatu s dvouválcovým twinairem, tak tu nad podobnou reakcí o slušnosti nekážeš... pokrytectví a slušnost je rozdíl, vizitko.
Jistě, to souhlas. Po testu auta které jsem poznal a srovnání mých dojdů s dojmy testéra již pan Janda pro mě není věrohodný. V rámci testu jakéhokoli vozu, tedy i Octávky. ;-)
Hele, tohle dělení na koncernisty a zbytek světa je zbytečný. V obou táborech se najdou fanatičtí jedinci, nicméně drtivá většina diskutéru je naprosto v pořádku. I na druhé straně barikády člověk vnímá podobné útoky.
Pan Janda napsal o Cliu věci, které prostě nejsou pravda. A podotýkám - ani já bych 0,9 TCe nechtěl. O té diskuzi o Octávce nic nevím.
To je ovšem v pořádku, ale můžeš, pro příště, strukturovat své myšlenky trochu spořádaně? Takhle mám pocit, že jseš akorát nepovedený spamovací robot. Založils už 8 vláken, máš zde snad přes 20 příspěvků, z toho jich určitě není přes 20 k věci.
nevidis ze tento novy sem chodi len saskovat? s takymi sa neda rozumne diskutovat... najlepsie je neragovat.... sami neskor pochopia ked diskusia pojde mimo nich ze nikto nema zaujem o to ich saskovanie....
Testy musí člověk brát s rezervou. Od stejného testéra jsem si přečetl test na i30 crdi se kterým denně jezdím a zjistil jsem, že mám tak z 50% jiné auto. i30 je určitě dobré auto, ale p.Janda to přikrášlil tak moc, že to zavánělo placeným článkem. Když to přeženu tak Renaut nezaplatil, Hyundai ano.
ako celok posobi velmi vyvazene a sympaticky.... zial motor 0,9TCe sa nejavi ako ziadny zazrak a ani spotreba nie je zazracna.... po precitani si mnohych testov a vzajomnom aspon teoretickom porovnani... mi nadalej vycahdza ako vitaz celkom jednoznacne P208 1,2VTi :yes: ... ktory navyse bude spolahlivostne kedze je bez turba na dennodenne jazdenie po meste lepsou volbou... velmi dobra je aj 1,2 litrova pohonna jednotka z ria ... navyse tam je uz stvorvalec..... myslim ze je nadalej z coho vyberat ... mna osobne to male turbo v cliu neoslovilo a asi by som siahol po nejakej klasickej atmosfere v P208 alebo riu... ale inak uznavam clio je podarene auto :yes:
Jó, když tam Janda kritizuje koncernový auta, všechno je v naprostém pořádku a stává se velmi často citovaným tesérem, když si ovšem do huby vezme třeba právě výše zmíněný model, hnedle je oheň na střeše. >:D
čas ukáže. Mně se třeba vůbec nelíbí >:D A maximum momentu při 2500ot,je na turbomotor vysoko. Na klidnou jízdu po městě bohatě stačí 1,2 55kw 16V(i mimo město)
Jde vidět, že když se Renault pořádně snaží, tak dokáže vyrobit nejen pěkný, ale i dobře ovladatelný vůz. A to Clio určitě je. Důkazem je vítězství v hlasování veřejnosti o auto roku 2013 v ČR ve své kategorii a odborná veřejnost si to myslí také, protože Clio vyhrálo také anketu zlatý volant 2012.
Dalším důkazem je i testér pan Vaverka, kterému se auto docela líbilo a na nic zásadního si ani nestěžoval. Žádné zásadní připomínky k ovládání rádia nebo srovnání řadicí páky s vařečkou v těstě. Pouze pár připomínek k interiéru, který kvůli bezpečnosti a designu působí trochu stísněně a připomínka k motoru. Ale nic zásadního, tento motor je prý podle Renaultu nastaven na pohodovou jízdu a ne pro závodníky, což se potvrdilo i v testu, kdy díky razantnímu nástupu točivého momentu Clio vyjede kopce i s tříválcem v nízkých otáčkách a bez podřazování. Takže ideální motor pro klidnou a plynulou jízdu bez nutnosti častého podřazování a vytáčení motoru. Pro náročnější se nabídka benzínových motorů brzy rozšíří a nejsilnější verze sport určitě uspokojí i ty nejnáročnější, ikdyž tato verze přijde o manuální převodovku.
Celkově na mě nové Clio zapůsobilo pozitivním dojmem, auto je hezké a díky velkému výběru barevných kombinací interiéru a exteriéru si každý své Clio může přizpůsobit vlastnímu vkusu. Také auto dobře jezdí, je pohodlné a hlavně cenová politika je přijatelná. Takže má Clio zaděláno na prodejní úspěchy ve své třídě.
Bravo Renault. :yes:
Po dlouhé době mám v případě francouzského auta, testovaného panem Veverkou, pocit že jsme jeli ve stejném voze. Dobrý test, autorovi děkuji, auto vystihl dobře :yes:
Jen dvě poznámky:
- Vypíchl bych šířku interiéru na předních sedadlech. Subjektivně (metr jsem s sebou opravdu neměl) se mi zdála na B segment výborná. Obecně - pocit stísněnosti jsem jako řidič prostě neměl.
- Dekor volantu - lze zvolit různé bary a materiály. Ta černá v testovaném voze není nejšťastnější řešení, ale mít jí v autě nemusíte.
Jediná výtka - test byl žalostně krátký a strohý. Jedna ze zásadních novinek evropského trhu (zásadních ve smyslu prodejů) by si zasloužila výrazně podrobnější rozbor.
Ps.: Žádná zmínka o ovládání rádia pod volantem? Já zírám ;-)
Z testu je všetko jasné, poniektorí to však tradične nevedia absorbovať. Dovolím si citovať "Špičky v podobě Fordu Fiesta a Volkswagenu Polo sice nedosáhl, významně se ale přiblížil."
Niekto má klavír v obyváku, niekto... na volante. Alebo si snáď potrebuješ dennodenne cvičiť prienik množín? >:D
Angličtí novináři ho nezařadili ani mezi 5 supeminis
[odkaz]
Král třídy těžko, celosvětové prodeje fiesty i pola jsou výrazně vyšší proti cliu.
0,9 TCE je hlavní předmět kritiky u nového clia ve všech testech, stačí si jich pár přečíst. Je oceňován vnější design, jízdní vlastnosti, interiér je hodnocen rozporuplně a 0,9 TCE jako slabina (tedy ne taková jako píše pan Janda, ale radosti neřičí nikdo).
Řekl bych, že je mezi 1,2 a 1,4. Ale jinak souhlas - jak někdo napsal výše, 1,2TCe s nižším výkonem by byla lepším řešením. Zjevně za to může pitomá metodika měření spotřeby v EU - už by s tím v Bruselu měli něco dělat.
Ahá - a z toho budeme odvozovat že popudil majitele francouzských aut obecně? To je jako bych posuzoval všechny fanoušky koncernu např. podle petrrumra. Zdálo by se ti to košer?
Jel jsem ho. Kloním se k panu Vaverkovi. Např. ona zmínka o vibracích v testu onoho konkurenčního webu je naprostá pitomost, pokud se tedy nejednalo o problém konkrétního kusu - nic takového prostě mnou projížděné auto nedělalo.
Pánové vtipně odbočím do 20 let minulého století . Jistý Ford tvrdil ,že barvu jeho modelu T si může každý vybrat,když si ovšem vybere černou. >:-[] Přijde doba,kdy si budu moci také vybrat. 0,9T 50kw,60kw,70kw,80kw,90kw,100kw a 150kw RS :yes:
Ani pan Vaverka moc optimistický není. Jinak by napsal, že právě testoval jednoho z adeptů na krále třídy (společně s P208). Jízdní vlastnosti samozřejmě nejsou horší než u Pola nebo Fiesty. Komu nestačí 0.9 TCe, tak si může počkat na 1.2 a 1.6 TCe. Pokud na ně bude mít. Clio bude patřit mezi ty dražší auta segmentu. Mimochodem v Británii různí redaktoři 0.9 TCe velice chválí, stejně jako Clio. Ale nakonec stejně rozhodnou zákazníci a ti v prosinci v Evropě dali přednost Cliu a P208 před Fiestou a Polem. Doba se mění a za pár let mohou evropsk˙m prodejům vládnout francouzi. Tak jak Clio a P208 budou dominovat evropsk˙m prodejům, tak může další Mégane a P309 sesadit Golf. Pro Clio bude největší soupeř Captur a P2008.
Z tvých reakcí? Už ta první je prvorodičkovsky hysterická! :-O Máš-li problém, tvoje věc, ale já se klidně VALJANovi podepíšu pod výraz EUROMRDKA, protože všechny motory dotahující ideu downsizingu do absurdních konců, kdy jediným smyslem je už jen a jen euronorma a uživateli takový motor nepřináší nic, třeba jako tahle 0,9 tce, jsou prostě euromrdky. :-);-)
Z venku nové Clio vypadá na živo o něco lépe než na fotce. Naživo mi přijde že ty světla a obří dámské přirození nepůsobí tak obrovsky. Ale interier je opravdu divný. Všechno uměle "křivé" a přístrojový štít se snaží, aby co nejvíce zaujal, ale hezkého na tom není vlastně nic. Škoda. Držet se o něco více při zemi, byl by výsledek lepší.
Myslím si, že jsou případy, kde downsizing s ohledem na emisní limity (když už tu musí být) má svůj přínos. Stačí si třeba srovnat VW 1.6 a 1.2 TSI. Tady už ale zašli moc daleko - je to motor pro Twingo, a i tam bych radši viděl 4-válec :-)
Po přečtení testu jsem nabyl dojmu, že jediná oblast kde Renault ještě ztrácí na konkurenci je podvozek. Trochu mi schází srovnání s předchozí generací (posun, výrazný posun, či přešlapování) a s konkurencí co do motorů a zejména pak srovnání cen x Škoda x VW x Ford x Peugeot. Pochvalu za satelitní navigaci si Renault zaslouží. Jinak pan Vaverka vystihl smysl auta, tedy městské vozítko, na rozdíl od pana Jandy, který se snaží na městské vozítko naroubovat závoďák.
lukasik
dnes 11:46
Odkaz pre p. Vaverku
Pan Vaverka, prestante testovat vsetky francuzske znacky :-[] Poskodzujete ich a aj sam seba Este ste v zivote ziadne francuzske auto nepochvalil bez ohladu nato za aku cenu, znacku a model boli dane modely ...treba z tohoto?
Je to sto a jedno.... Pravda je ale někde uprostřed, jak tomu bývá... Jistý pán z konkurenčního webu, je typický příklad komplikovaného střelce, co má velmi vytříbený vkus a jiné objekty mu způsobují problém, na které si nemůže zvyknout... Autor tohoto webu, je zase typický novinář prezentujícího rodinného ňoumíka (bez urážky), co ho jen tak něco neurazí ani nenadchne, neb sám má problém vídat rozdíly... články pana Jandy, jsou vždy články pro insidery a tu menšinu, takže ono tak jak to popisuje konkurenční web je opravdu realita, jenže tuhle realitu většina lidí nedovede vnímat a bude jím to naprosto stačit..... Přesně tak jak jde z tohoto článku vycítit....
Osobně mám rád motory, které zlobí, mají nejistý charakter a musíš se s ním jakoby prát... Na krátké chvíle je to taky takové FUN spestření... Na druhou stranu na dovolenou a klídné jízdy, si tento stroj dokážu představit taky!!!
rozhodně si ale clio zasluhuje větší repertoár motorů
Tak test a výsledek často nekoresponduje. Když si přečteš test Pola, máš dojem, že lepší auto není a taky nemá plný počet.
Aneb jak praví klasik, jedničku má pánbůh, dvojku pan ředitel a trojku já a čtyřku ti nejlepší z vás. Takže tohle je vzhledem k osobě testéra excelentní výsledek. :-)
Nic moc. Alespoň za mě. Holt se nadchnu pro jiné věci než přední světla o velikosti bočních oken, elipsy z plastu, které musď odlehčovat zavalitý profil auta a euromrdku pod kapotou (jak řekl Jean Valjan).
1.2 tce by mohlo být o dost lepší, ale nějak ztrácím smysl těchto "malých velkých aut" - za jejich ceny se dá pořídit technicky míň ošizená nižší střední, která ani není o moc větší (pokud nechci velké auto). Když malé auto, tak opravdu malé za 230 a ne skoronižší střední za 320 :-)
Pan Vaverka, prestante testovat vsetky francuzske znacky :-[] Poskodzujete ich a aj sam seba >:D Este ste v zivote ziadne francuzske auto nepochvalil bez ohladu nato za aku cenu, znacku a model boli dane modely 8-s >
Vnitřek je horší než nové Sandero. >:-[] Motor bylo lepší dát 1,2 Tce s nižším výkonem a lepším průběhem momentu,než tuhle euromrdku :no: Prostě lidová stylovka kde si nevyměním sám ani žárovku :no: >:D