Menší slevy na novinky, větší na zavedené či výběhové modely. Osvědčeným tipem jsou skladové vozy. Ač s nulou kilometrů na počítadle, uspořily nám až třetinu ceny.
Myslím, že oslovit více prodejců při nákupu auta nebo podobně drahé věci je úplně normální. Nákup auta a nákup potravin za pár korun může srovnávat jen někdo hodně inteligentní. Já jsem při koupi auta ušetřil také pár desítek tisíc které jsem mohl použít jinde. Slušný obchodník má slušné ceny a nesnaží se vyrazit ze zákazníků co se dá. Dle vaší reakce Vám záleží spíše na krátkodobém profitu než aby se k Vám zákazníci opakovaně a rádi vraceli.
Prisiel som pred par rokmi k dealerovi nemenovanej malej nezavislej japonskej automobilky v Bratislave a povedal som presne aky model v akej vybave som si prisiel kupit.
Dozvedel som sa: chlapik, co ma na starosti predaj tam nie je, ale zavola mi. Cennik je tu, ale pozor, lebo cena prislusenstva je uz vyssia. A ponukaju mi balik povinnej vybavy za xy korun. Nechal som cislo, ale nikto sa neozval.
Tak som zavolal dealerovi mimo nasho slavneho hlavneho mesta: metaliza zadarmo, akcia dovozcu (v Bratislva je nespomenuli) znamenala par 10-tisic korun dolu, gumove rohoze, nastrek podvozku, povinna vybava zdarma, alarm a cuvacie senzory za symbolicku korunu. A este mi vybavili aj velmi dobry leasingovy deal. Zakladna cena auta sa znizila o 10% a este som dostal kopec veci navyse.
Neuveritelny rozdiel v pristupe a v podstate v sulade so skusenostami znamych - prec z hlavneho mesta a kupovat/servisovat mimo. Cest vynimkam.
Tak se sem vracim, zase po dlouhé době s novým objevem. Tentokrát je to web jménem - http://kuponozdroj.cz , který mi přijde snad ještě zase o něco lepší, takže jestli někdo už něco takového zkoušel, doporučuji třeba i kombinaci těchto 2 webů, protože jen tak získáte opravdu hodně slev! :)
Tak, řekněmě si upřímně, kdo by nerad nakupoval ve slevách. Jenže ono je to s těma dealerama takové složitější, ale jak všichni moc dobře víme, nějaký ten prodej je vždycky v jejich zájmu a tak často slevují :-) Horší je to ale s většími obchody jako je třeba tesco a tak, tam se prodavačka usmlouvá už hůř :-D Ještě, že na takové případy je tu třeba web https://www.mujletak.cz
Já už těmto slevám vůbec nevěřím, takže si raději jedu všechno hezky po své ose. Jak s autama, tak i třeba s oblečením! Třeba takové oblečení si nakupujeme doma z tohohle online sekáče https://www.onlinesekac.cz a máme vystaráno a jsme úplně v klidu... Vůbec už nedávám na tyto prázdné kecy prodejců!
Máte zájem o slevu na vůz a nechce se vám vyjednávat? Obraťte se na mě, ZDARMA budu vyjednávat za vás! Dosahuji slev běžně 10-20%, dealeři mě nemají rádi :-). Jan Beneš, jbrepo@gmail.com
A mne je spatne z podobnych obchodniku....
Mel jsem zajem o koupi 530xd, objednam se v autosalonu na predvadeci jizdu (je to lepsi, protoze vetsinou ho ma nejakej machyrek prodejce doma). Prijedu, projedu auto, cestou se ptam na urcity veci vybavy a prodejce nema vubec paru... netusi co obsahuje jakej paket, netusi co co znamena, netusi, jaky vykon ma auto.
Zaplacenej je zjevne dobre, oblek, hodinky, boty... ale o aute nevi vubec nic. Kazdej takovej typek ma sluzebni BMW, vystupuje povysene a uplatnuje kecy, ktere je mozne si precist od mistnich dealeru v teto diskusi.
Me jako zakaznikovi vadi chovani podobnych typku, vadi mi natolik, ze si auto radeji koupim v Nemecku.
Az se mily dealeri naucite vybirat a vest lidi, az budete drzet sve naklady na uzde, az nebude mit kazdy prodejce pocit, ze zakaznik, ktery prijel v obycejnem sportovnim obleceni je pod jejich (jakou proboha??) uroven, pak si tady budu kupovat auta.
Do te doby pro me rozhoduje jednani a cena. Cena se da najit, jednani bohuzel hledam dosud marne.
BTW nemam pocit, ze naklady DE prodejcu jsou nutne nizsi ;)
Potvrzuji tuto situaci i v naší branži, každý tlačí jen na cenu. Konkurence je sice pěkná věc, ale nikdo nemůže donekonečna dávat "slevy", to prostě nejde. Nakonec je trh tak pokřivený, že už nikdo pořádně neví, jaká je běžná cena.
Tak to se docela divím - kamkoliv jsem vlezla do autosalonu, všude na mne velmi záhy "naskočil" prodejce a hučel a hučel. Předváděcí jízdy mi dokonce nutili. Pravda, už nevypadám na 24 let a asi se tvářím dostatečně důležitě a suverénně, že mi ten nákup nového auta věří.
Skoda sa znova vyznamenala. O Octavii III na slovenskom trhu ani "ň". V showroome nic a cennik ziadny! Zase jasny showinizmus!
A Rapid, ten pada na dno. Ti co pisali, ze P301 a Citroen Elysse je auto pre Turecko a Rapid je iny level, tak sa teraz cuduju. Neni o neho zaujem.
A v Skode SK nie je zaujem o zakaznikov.
Ked poslete otazky na www.skoda-auto.sk, tak vam nikto neodpise a e-mail: vedeniespolocnosti.info@skoda-auto.sk je stale nefunkcny!
Re: články podobného typu okrem cien úmerne znižujú živonosť
Dealer bojuje především s ostatními dealery a to je příčinou, proč je "rukojmím" importéra i zákazníka. Oba si mohou spokojeně mnout ruce, jak na tom Vašem konkurenčním boji vydělávají. Existuje jediné řešení jak to překonat. Spojit se.
Re: články podobného typu okrem cien úmerne znižujú živonosť
Tak funguje trh. Nikdo vás nenutí dávat slevy. Pokud to auto člověk chce, někde ho koupit musí. Buď jste konkurence schopní, nebo nejste. Jinak já mám vyjednané ceny i na potraviny. Zboží jako každé jiné. Stejně tak na energie, nebo telekomunikace. Jsou situace, kdy člověk musí zaplatit více než je doporučená, nebo oficiální cena. Buď cenu akceptuje, nebo ne.
Spíš než o zákaznících je to o vaší konkurenci, ne? Kdyby nikdo nedával slevy, tak bude po problému. Jenže ono to takhle nefunguje, že.
Re: články podobného typu okrem cien úmerne znižujú živonosť
Pán Dawve,
,,Dealeri meli obrovske marze" - nie, dealeri na tom neboli úplne najlepšie nikdy. Skúste rozlišovať dealera a importéra. Ak boli ceny vyššie, čo aj boli, tak vačšie zisky mohol vykazovať importér, výroba, management. Dealer je iba rukojemník importérstva, ktorý bojuje na obe strany. Aj s importérom a aj so zákazníkom.
Souhlasím, je mi 24 let a kupoval jsem za tu dobu dvě nová auta. Všude si ze mě akorát dělali srandu. Nechtěli mi ani auto půjčit na předváděcí jízdu. Nic. Teď už je to mírně lepší, ale stejně se chovají jako zmetci. Teď kupujeme auto s přítelkyní pro ni a zase to samé. Radši vše už domlouvám jen po telefonu a emailu. Je mě z toho úplně zle. Až mám chuť si dotyčné auto koupit v Itálii odkud pochází. Byl jsem jen pro srovnání po cestě v Rakousku a tam byť jim bylo na 90% jasné, že si tam auto nekoupím se mi věnovali dva lidé a ochotně vysvětlovali lámanou angličtinou. Tady musím stát půl hodiny než si mě někdo všimne ( a to jsem na prodejně sám ) a nebo po příchodu na mě všichni koukají jak na vola. Asi budu muset chodit do prodejny v saku a se stávajícím autem najet až do prodejny. >:D
Re: články podobného typu okrem cien úmerne znižujú živonosť
ano, kdyz clovek smlouva, muze prodejce stahnout i treba k te 5% marzi. prumer je ale preci jen podstatne vyssi vzhledem k nezanedbatelne casti zakazniku, kteri si o slevu nereknou, pripadne se spokoji s vybavou navic, ktera je jim automaticky nabidnuta.
pokud vim, marze dealeru na novou Mazdu 6 je priblizne 10 % a kvuli rovnou co mozna nejnize srazenemu ceniku na ni rok dva nebudou poskytovany zadne slevy (stejne jako na CX-5). u nefracouzskych aut budou ty marze podle me kolem tech 10 %.
Re: články podobného typu okrem cien úmerne znižujú živonosť
Tak jen pro představu doplním, že ty obrovské marže/rabaty nikdy nepřesáhly 15%, dnes nedosahují ani na 5%...vyjímku tvoří koncern VW, kde je cenová politika budována trochu jinak, ale v konečném důsledku jsme zase tam, kde na začátku, tedy "tržní zisk", nikoliv ČISTÝ pod hranicí 5%
Re: články podobného typu okrem cien úmerne znižujú živonosť
Obchod s auty je proste kseft. na prodejni cene je treba se domluvit a je jasne, ze ji musi akceptovat obe strany. prodejce preci nemusi jit na pro nej neprijatelnou cenu. pokud je kvalitni, musi vedet, zda se mu to vyplati nebo nevyplati. Pokud konkurence umi nabizet dlouhodobe nizsi ceny, je potreba se zamyslet nad tim, co delam spatne.
Nezeptat se na slevu u auta je podle meho akorat hloupost zakaznika a vubec se mi nelibi, ze zde mnozi - asi hlavne prodejci - tvrdi, ze je to pomalu nemravne.
Nemravne je podle me spis to, za jake ceny se zde auta az donedavna prodavala. Dealeri meli obrovske marze a nyni, kdy se trh vratil do normalu, nejsou ochotni se smirit s hubenejsim obdobim.
Uprime? Hodne okrajove...prioritnimi faktory pro rozhodovani je pristup obchodnika, ochota, doba dodani toho, co chci koupit. Kazu o tom, ze se mi to nelibi, tak to sam nedelam. Pokud by se vsichni chovali tak, jak je popsano v clanku, pri nakupu vseho, cela ekonomika se slozi...
S pribyvajicim vyskytem podvodniku se to ostatne i prestava vyplacet..v nejednom pripade se lide tahnouci za nejnizsi cenou spalili a dostali misto napr. mobilniho telefonu za nejlepsi cenu kus sadry apod. a vite co? DOBRE JIM TAK! Situace je takova, ze umoznuje, ba dokonce podporuje vyskyt podobnych podvrhu.
A vy se nechováte obdobně např. při nákupu spotřební elektroniky? Neporovnáte si cenu konkrétního výrobku v několika kamenných obchodech či rovnou na internetu?
Navrhuji to zabalit a prodávat ty televize. Je to jednoduché, buď vydělávám nebo ne. Podnikání je činnost konaná za účelem zisku. Jsem také obchodník a když přestal sortiment který jsem prodával vytvářet zisk začal jsem s něčím jiným. Někdo to prostě uměl prodávat líp než já, tak to prostě v konkurenčním prostředí je.
Re: články podobného typu okrem cien úmerne znižujú živonosť
Jestli ten zisk myslíš po zdanění, tak je to super. Jestli zde uvádíš rabat, tak je to pravda jako že blecha kašle. Rabaty nad 40% jsou ve většině obchodů nejen ve sportech, čím by asi zaplatily mzdy energie nájem atd.. Většinou platí čím levnější zboží, tím vyšší rabat. Například propisku koupíš za 5Kč a prodáš za 40Kč to je rabat co?
To je fakt vrchol, posadil bych takovýho pisálka za stůl, prodávat auta těm, kterým tak super radí....jako kdyby dealeři byli zloději a nepotřebovali živit sebe a rodiny. Copak auto průmysl nedává plno lidem práci? OK, mám řešení, zdražme auta, nedávat slevy, začneme prodávat míň, jen drahé kusovky a plno lidí bude bez práce, nebo ten stejný efekt, prodávat moc a zadarmo, 100 let záruka a dealeři zkrachují a zase přijde plno lidí o práci......to chtějí, nebo co? To už je fakt úlet... Zajímalo by mě, jestli ten chytrák novinář píše ty svoje žvásty taky zadarmo...!
články podobného typu okrem cien úmerne znižujú živonosť tov
Dobrý deň,
pracujem ako predajca nových vozidiel už 8 rokov. Počas tejto doby som zažil obdobia zlé aj dobré. Každý rok nám prináša nové prekážky a výzvy. Samotný predaj áut je veľmi kolísavý a silno viazaný od ekonomického vývoja na trhoch. Dnes je predaj nových áut pomerne zložitá záležitosť a je pravda, že sme vďačný za každého zákazníka. No na druhej strane, čím je nižšia návštevnosť showroomov, tým začíname byť menej ochotný rozdávať zľavy na autá. Sme platený od vytvoreného zisku a predávať autá za nákup je z môjho pohľadu pracovať zadarmo. Neverím, že niekto v tejto diskusii chodí do práce a nechce plat. Tak isto určite portál AUTO.CZ nemá zamestnancov, ktorý tu pracujú a nechcú mať za vykonanú prácu zaplatené. Čiže, ak už spomenutý portál platí zamestnancov, musí vytvárať zisk. Je to hriech? Tak ako AUTO CZ a iní stále píšu články, kde ľuďom " radia" a vyzývajú ich, aby si pýtali zľavy aj ja VYZÝVAM AUTO.CZ robte reklamu značkám zadarmo ! Prečo pýtate za plochu na svojom webe peniaze? Robte tak, ako píšete! (-: Myslím, že cestou zliav sa nikam nedostaneme. Uvedomte si, že čím viac zoderiete predajcov z ceny, tým znižujete platy v automobilovom priemysle a možno práve do vašej firmy chcel prísť zamestnanec nejakej automobilky uzavrieť nejaký obchod, ale v dôsledku zdierania zákazníkmi na uzavretie nemá peniaze a odloží to na neskôr. A už tu je kolobeh v ktorom sa točí stále menej a menej peňazí a aj keď si to neuvedomujete, dotkne sa to aj vás. Ak neakceptujeme ceny za tovar, tak si ho jednoducho nekúpme a nepokúšajme sa zdierať. Nie je to dobré. Prečo akceptujeme ceny potravín a pri bežnom nákupe nevyjednávame pri pokladni? No za to, keď ideme kúpiť auto, elektroniku, tak prvá otázka je akú zľavu dostanem? Zákazníci veľa krát ani nevedia čo chcú kúpiť, ale zaujíma ich iba zľava. /tak sme si ich naučili žiaľ/. Nikoho dnes nezaujíma pridaná hodnota, lojalita, vzťahy, služby, len a len cena. Preto dnešný svet vypadá tak ako vypadá. Pevne verím, že raz prídeme na to, že nie všetko je iba o cene. Samozrejme, aby som nebol jednostranný, ak chceme aby sa zmenili zákazníci mali by sa zmeniť aj niektorý z nás. Mala by vymiznúť arogancia, pohŕdavosť a namiesto toho byť voči zákazníkom milší a úprimnejšie sa im snažiť pomôcť a potom za snaženie dostať ako odmenu dobre uzavretý obchod.Mali by na sebe popracovať obe strany, pretože nikdy nič nie je jednostranné.
Všetkým, čo si prečítali článok prajem pekný zvyšok dňa.
ps.: pre tých čo si myslia, že dealeri zdierajú ľudí - pracujem pre jednu klasickú starú EU značku a robili sme si minuloročnú bilanciu. Výsledok bol ten, že priemerný zisk na aute sme mali 2,38 ¨% z predajnej ceny. Zdá sa Vám to byť veľa? Viem, že napr. v obchodoch so športovým oblečením kupujete veci so ziskom pre predávajúceho, pokiaľ nedá výpredaj vo výške 40 - skoro 70 %. To sa mne zdá moc.
Co si sakra myslíte, že děláte? Máte představu, kolik je marže/rabat na autě pro jeho prodejce, ve smyslu dealera/firmy? Zkoušeli jste někdy podobný nesmysly aplikovat při nákupech v Penny Marketu? Tam ne, co? Ti by Vás hnali holí a dobře by udělali. Velmi rád, ve svém autosalonu uvítám podobné lidi, jako jsou Ti, kteří psali tento článek. S úsměvem na tváři se Vám všem vysmějeme, opáčíme Vám, že Vámi požadovaná sleva je nesmyslně nízká a přidáme Vám ke slevě 50-60% z prodejní ceny vozu ještě dvouměsíční pobyt na Caymanských ostrovech pro celou rodinu All-inclusive, protože my, jako prodejce, jako firma, máme ve sklepě obrovské tiskárny a zásoby s papírem pro tisk peněz, jsme vybaveni hromadou ochranných prvků, které na ty peníze lepíme a bokem bereme zakázky pro stát, kterému peníze tiskneme v čase, kdy už je nemáme kam dávat.
Dejte si všichni facku na vzájem a proberte se, prospějete tak nejen sobě, ale i lidem, že nebude psát podobné hovadiny!
Ono je rozdíl když člověk má na auto za milion,tak ten asi pravděpodobněi nebude bazírovat na tom,aby mu dieler slevil 5000-10000,-.Ovšem u běžných aut do 300000,-je to torchu jinak.Je pár takových dielerů,především škodaauto,kteří chtějí za skladovou Fabii kombi HTP 260000,- a za tyto peníze,lze mít Fabii TSI,či 1.4 v podobné konfiguraci výbavy.Zájemce o takový vůz by musel chtít od dielera alespoň 20000 slevit.
Tvůj komentář je zcela mimo realitu, jak to na trhu s vozy v současné době skutečně je.
Mezi výrobními náklady a nákupními cenami je velký rozdíl. Nákupní ceny s krizí neklesají.
Nemá cenu tě zde přesvědčovat, ani se s tebou dohadovat. Tvůj názor je tvůj názor, ale pokud jasně nevíš, jak to v reálu je, jsi odvážný to tvrdit.
Je zajímavé, že když najednou přišla krize, tak zničeho nic prudce klesly ty tvoje "výrobní náklady" a ceny šly šupem dolů. Tyhle kecy si nech do svého showroomu chlapče.. ;-)
Žádý obchodník svoji marži nikdy nepřizná a je třeba jednat asertivně >:-[]
Sice nejsem prodejce vozů, ale bohužel v mém oboru je to podobné... ;-\
Na jednu stranu je mi to nepříjemné, ale na druhou stranu ty koncové zákazníky chápu... speciálně tedy ty ze střední a sociálně slabší vrstvy - ano, mám sociální cítění (vím moc dobře, jak může být složité uživit se v regionu, kde je velká nezaměstnanost a díky tomu i mizerná kupní síla obyvatel).
Z čeho jsem vždy na větvi je přesně to, co se Vás dotýká také... klienti, kteří nemusí otáčet každou korunu bývají daleko prohnilejší, než Frantové z Horní Dolní... do dnes mám v hlavě člověka, který stavěl dům za cenu cca 15mil a v případě dodávky, která mě živí a tvořila ani ne 0,5% z jeho rozpočtu, mne ještě tlačil díky konkurenční nabídce o 800Kč dolů, samozřejmě mi nezbylo než jít dolů... lepší, než se potom dohadovat o nezaplacené faktury...
Chápu Vaší frustraci, ale tohle je realita ČR a buď se přizpůsobíte, nebo budete prodávat méně... ;-\
Článek založený na tom, aby klienti vybouchávali co největší slevy a objížděli všechny dealery je skutečně hloupost.
Ano, jsem prodejce vozů, sice prémiové značky, ale tyto případy jsou na denním pořádku. Chápe autor, že vozidla se musí prodávat se ziskem a ne je jen rozdávat bez výdělku?? Poptávky zaslané víáce dealerům jsou každý den na denním pořádku - jen vybouchat co největší slevu. Chodíte si kupovat ledničku a obvoláváte všechny elektra a hádáte se na místě? Hádáte se v obchodě o slevu na kilo brambor? Nebo k němu chcete rovnou jako dárek půl kila cibule?
Každý, kdo alespoň mainko rozumí ekonomice, musí pochopit, že každá firma musí být zisková! Nelze auto prodat pod nákupní cenou jen pro to, že někdo chce velkou slevu a támhle mu nabídli tolik a tolik. Spousta lidí si slevy, které "získali" jen vymýšlí, aby vybouchali co největší slevu.
Dámy a pánové, takhle to nefunguje, vše musí být oboustranné. Jako pro spokojeného klienta, tak pro dealera. Dealer není charita a nebude auta rozdávat nebo je dotovat. Uvědomte si to.
Na konec malý střípek ze zkušeností. Jeden klient, se kterým jsem absolvoval xxx schůzek, xxx demo jízd a xxx konfigurací si ve finále jel podepsat objednávku přes celou ČR. Důvod? Gumové koberce zdarma v hodnotě 2.500 Kč. A to se bavme o vozidle s cenou přesahující jeden milion korun.
Je tomu cca 6 let, co jsem chtěl nové auto(ropák-jezdil jsem 60tkm ročně, a protože jsem trval na bočních pytlích a klimě tak vycházela jen max. výbava, krom serepetek-tedy nechtěl jsem jejich nesmyslné rádio, metalízu a Al. kola). S prodejcem byla taková dohoda že po hodině rozhovoru jak z pomocné školy jsem milého dealera poslal do kša a šel jsem si raději koupit 3 roky starou hodnici z protiúčtu, kde přístup dealera v Č.B. byl více než příkladný a koupi tak předcházeli 2 emaily-kompletní historie vozu a drobná úprava ceny, že nákup samotný trval 5 minut >:D. Sám prodejce říkal, že takle rychle ještě nikdy auto neprodal >:D Spokojenost na obou stranách- vždyť jsem to auto měl o 50tKč lacinější než byla běžná cena na trhu a vzhledem k puntíčkářskému předchozímu majiteli bylo auto jak nové.
Tedy použít výraz "auťák" v nadpisu článku na automobilovém serveru, to je docela síla. Je to ten nejzprofanovanější a nejburanštější výraz pro auto jaký znám, jako z filmu o rodině Homolkových. Fuj :no:
Vybrali nejprodávanější vozy. To je šok, že v ukázce jak lze vyjednat cenu jsou škodovky, které se u nás kupují nejčastěji...
To už bych spíš chápal kritiku toho, že uvádějí konkrétní prodejce, u kterých to prý sehnali nejlevněji.
Ale vzdyt to pisu :-) Ja jsem kupoval MY2013 kdyz se zacal prodavat a nekteri dealeri ho jeste ani nemeli skladem. Zaplatil jsem 500$ nad invoice, protoze jsem to auto chtel a dealer moc dobre vedel ze jinde v okoli si ho jeste nekoupim. A za ten servis kolem jsem mu je s radosti dal, protoze auto bylo i tak o 40% levnejsi nez v CR. 1m CZK vs 30k $. Ano, na invoice je zakladni cena, pod kterou se da dostat. Zalezi jak velky je to dealer a taky jaka to je automobilka. Zrovna u Subaru se pod invoice dostava velmi tezko...
A s tim jake maji ceny servisu jim ho tam vzdy rad zavezu, protoze kdyz to vezmu do detajlu, tak vymena oleje s filtrem a precentrovani kol s geometrii me vyslo na tolik, co jinde zaplatim za rucni myti (60) A to auto samo taky umyjou ;)
Bol som vo veľa autosalónoch vo veľkých i malých mestách v Čechách i na Slovensku a moja skúsenosť je nasledovná - čím menšie mesto, tým väčší záujem o zákazníka prejavujú. Predajcovia v menších mestách si svoju prácu vážia a vážia si aj každého zákazníka. Vo veľkých mestách to častokrát majú na háku. Dôležité je nejako prežiť 8-9 hodín práce s čo najmenšou námahou a potom ísť kade-ľahšie.
V Need For Speed skutocne Rapida nestretnes. Ak by si jazdil v realnej premavke, tak by sa ti postastilo. Mne uz dvakrat, raz aj na parkovisku, kde svietilo vdaka svojej peknej modrej farbe, iank by ho nebolo vidiet.
Zakazdym si poviem, ze dakto nema rad svoje peniaze.
Souhlasím, že prodejci mají co dohánět.. Ale položme si otázku: KDO JSOU TI PRODEJCI??? Jsou to obyčejní zaměstnanci, lidé, kteří zde třeba přispívají do diskuzí. Na jedné straně mají plnou pusu chytrých řečí, jak se mají ostatí chovat k zákazníkovi a na straně druhé se v práci snaží většinu věcí o***, hledají nesmysly na netu, jsou protivný na zákazníky apod. Mám z vlastní zkušenosti. Prodejnou mi prošlo spousta lidí a z mnoha mi bylo na zvracení... bohužel.... Takže se nejdříve začněte chovat k zákazníkům i ostatním lidem tak, jak vyžadujete, aby se oni chovali k vám...
A co jsi jako chtěl ukázat svým naprosto tendenčním a účelovým srovnáním?
1) 110R a Rapidy 135/136 byly top výrobky Škodovky v dané době, co do statusu držení určitě výše, než dnes Okta RS.A proti tomu srovnáváš základní a co do prodejnosti naprosto okrajovou motorizaci dnes lowendového Rapida. Takže toho Rapida porovnej se Škodou 100L nebo 105S.
2) Z pohledu těchto "top" starých škodovek to samozřejmě můžeš dnes porovnat třeba s Rapidem 1.4TSi. Ten si klidně můžeš koupit. Nebo nejvýkonnější motorizace Fabie, Okty či Supa. Jak vypadá srovnání pak?
3) Určit jsi zohlednil fakt, že u 110R se výkon udával ve staré normě SAE, podle které ten výkon je o 10 PS vyšší, než dle dnešního standardu (EN/ČSN).
A rovnako vybavené myslíš co? Že tehdy ty lepší škodovky měly dokonce otáčkoměr a cyklovač stěračů?
preboha ty si bol ocumovat rapida ;-) ... si ok? >:D .... alebo len zvedavost >:D:yes:
v kosiciach rapida skutocne nestretnes sam to vies..... jazdis a ono nikde ziadny rapid... sem tam porsche hummer, nejaky bentley a rapid nikde >:D to musi byt riadne luxusna kaaara, ktovie aka je cakacia lehota na tu supermasinu >:D
Možná to bude znít divně, ale poměř k/t jako k/t. Škoda R 110 sice měla 69 koní na tunu, ale když si vezmeš, že jsou nyní lepší motory (krouťák, lépe se vytáčí) a dříve byla horší aerodynamika, pneumatiky, ložiska v kolech, převodovka měla menší účinnost a ... Tak dnešní auto sic má jen 70k/t, ale jede o poznání lépe.
Další věc je ta, že dnes sebou vozíš mnohem víc věcí než dřív a kdybys vybavil auto na úroveň 110 ta se radikálně zvýší poměr výkon / hmotnost ..
Ak tou faktúrou myslíš invoice, tak ten ti samozrejme ukážu, ale to nieje cena, ktorú díler oficiálne zaplatil. Je to základná cena pre každého dílera, no k tomu si treba pripočítať aj incentives a ďalšie množstevné zľavy, ktoré sa líšia a závisia od toho, ako ten daný díler predáva. Kľudne to teda môže byť aj 2000 USD pod ten invoice. Za dobrú kúpu sa považuje u novinky nákup za invoice, prípadne 1 až 2 percentá pod. V USA sa v drvivej väčšine kupujú skladové vozidlá, no nájdu sa aj výnimky. Nikomu sa nechce čakať a keď má priemerný díler 500 áut na sklade a ďalších asi 3000 k dodaniu behom dňa či dvoch, tak to naozaj nieje problém. Mal som už asi 15 nových áut a nikdy som nemal problém si vybrať a odísť z autom ešte v ten istý deň.
Díleri sa snažia predať auto zakaždú cenu a okamžite a na rozdiel od európy sa nemôžu spoliehať na dodatočné zárobky za prehliadky a servis. Garančné prehliadky síce existujú, no niesú povinné a nemajú vplyv na záruku, ktorá je mimochodom minimálne 3 roky. Jedinou vecou pre prípadné uznanie opravy v záruke je pravidelná výmena oleja.
ale keď som uvidel zase škodovku na hlavnej stránke tak mi to nedalo.
Keď som bol naposledy v Showroome očumovať toho Rapida tak som si zobral škoda Magazín , v ňom bolo okrem článkov kde sa zvyčajne popisuje suprovosť škodovky aj článok s tabuľkou technických parametrov Škody 110R a Š135 , tak ma napadlo to porovnať so škodou Rapid 1.2 MPI a vyšlo mi že :
Škoda Rapid , má výkon 66k/t
Škoda R 110 má 69k/t
ŠKODA RAPID 135, 136 : 70k/t
Kam škodovka speje ? za 43 rokov (od predstavenia š110) ich evolúcie sa zmohli na auto relatívne rovnako vybavené >:D a ešte o pár koní slabšie !
vam bezne ukazou fakturu, kterou zaplatili za auto, ktere si chcete koupit, takze vim za na mem aute meli hruby zisk 500$. Jsou i prodejci kteri konccem mesice prodaji auto i pod tuto cenu, protoze potrebuji splnit kvoty...
Kdyz jsem kupoval auto v CR tak jsem si pripadal ze je obtezuju, ze maji prodeju dost a moje penize vlastne nechteji. A to jsme obesel dealeru vice... Ale bylo to tesne pred krizi, takze ted by kazdeho kdo prijde do salonu meli nosit na rukou od auta k autu ;-)
Souhlasím uvádě dealery je dost zvlášní ikdyž někomu to pomůže ale odtoho má člověk možnost internetu a telefonu či osobního jednání. Tohle mi také přijde jako reklama.
Možná se mi to jen zdá, ale na mě to působí jako nechutný PR s reklamou na obchodníky, kteří si zaplatili reklamu na téma "Jen u nás budete mít nejlepší ceny"... Tohle je hnus velebnosti! Doufám, že si to redakce přečte a zamyslí se nad tím... :no:
Zkuste si přečíst celý článek... Už mě nebaví, jak se u každýho článku rozjede diskuse na téma "Škodovka je drahej křáp a píše se tu všude jen o ní". Píše se tam i o i30 a Golfu VII... Je pravda, že o Škodovce je tam toho víc, ale asi to bude proto, že se prodává nejvíc a tím pádem to asi bude lidi nejvíc zajímat...
Tak, jak popsal "predajca" v nizsim prispevku to vidim i ja. Je mi spatne z lidi, co obchazi autosalony jen proto, aby ziskali auto co nejlevneji a jsou to bohuzel ti, kdo jim ustoupi a prodaji za mene, kdo delaji tu chybu v prvni rade, protoze jinak by se to takovym vykutalenym zakaznikum nevyplatilo/nebavilo by je to.
predajca napsal, prumerna marze na aute za minuly rok byla neco malo pres 2%, ja jen poopravim z NAKUPNI ceny, nikoli prodejni/cenikove...pro predstavu je to na aute za 300000 NECELYCH 6000, prave proto, ze se marze pocita z nakupni, ne prodejni ceny. Prijde vam to adekvatni, kdyz 6000 a víc je bezna marze napr. na TV za 25000???
Napisu to znovu, i kdyz uz jsem to zminil u tohoto clanku na FB, prijde Vam snad nekomu, ze ti lide, co pracuji v autosalonech, servisech a s tim souvisejicim, se chodi past na louky zelenou travou? Prijde Vam hloupe srovnavat cenu rohliku a jeji ovlivnovani pri nakupu a cenu auta? No nevim, podle me si ten prodejce musi kupovat stejne rohliky, jako ten, kdo od nej kupuje auto...nebo je ma snad nekde levnejsi? Ze by existovalo napr. "Pekařství pro prodejce automobilů - rohlík za 0,50 Kč"??? No to mi ho tedy ukazte! :no: