Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Optima Hybrid – Slepá ulička

Kia jako jedna z mála nabízí v jednom modelu benzinový, dieselový i hybridní pohon.
Zpět na článek
25. 1. 2013 11:05
25. 1. 2013 11:06
25. 1. 2013 11:35
25. 1. 2013 11:58
25. 1. 2013 12:24
25. 1. 2013 12:09
25. 1. 2013 11:47
25. 1. 2013 14:42
25. 1. 2013 15:48
25. 1. 2013 12:03
25. 1. 2013 20:47
25. 1. 2013 22:38
25. 1. 2013 13:57
25. 1. 2013 21:26
25. 1. 2013 23:22
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2013 10:48
optima hybrid je volovina
cena vysoka, vykon nic moc, spotreba tiez nic extra clovek neusetri oproti CRDi, batozinovy priestor mensi ako v nizsej strednej triede... no volovina 8-s ... ale ako ukazka hybridnej tehcnologie ok ;-) ... podarilo sa >:D

citacia zaveru:
"Solidní auto dostalo jen těžko využitelný hybridní pohon. Spotřebou paliva ani výkonem nepřesvědčí, takže nakonec lepší volbou bude benzinový motor bez asistence elektromotoru – když ne rovnou turbodiesel. Někdy je ale potřeba ukázat si kudy cesta nevede… Kia by měla především nabídnout silný dieselový motor, ať už výborný 2,0 CRDi, nebo dříve avizovanou biturbo verzi 1,7 CRDi."

absolutna pravda :yes: :yes: :yes:

chce to jasne silnejsi diesel pripadne nejaky benzin este... hybrid je skok do prazdna -totalna kravina... auto je to vazne skvele pokial clovek ostane pri klasickom pohone :yes: vyborne auto :yes:
Rozbalit vlákno
17
25. 1. 2013 10:57
Re: optima hybrid je volovina
Čoveče a já bych o hybridu resp jeho myšlence docela uvažoval, další soukromé auto bude určitě benzín a na jízdu po městě je hybrid do benzínu ideál, u Priusu je vidět, že spotřebu ve městě opravdu snižuje, za městem ať se klidně jen dobíjí nebo působí pouze při prudké akceleraci. Takže mě docela zarazilo, že to v tomto testu absolutně nefunguje, ten vývoj by bylo škoda zastavit, nezbývá tedy než čekat nebo se poohlédnout jinde
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2013 11:02
Re: optima hybrid je volovina
tak ono toyota je v hybridoch uplne inde ako kia to je jasne... pride cas ked aj kia bude mat solidny hybrid ale zatial to tak nie je.... ak by som mal ist do hybridu tak zaujmavy moze byt jazz alebo yaris ale to su male auta... lenze do mesta idealne ako pises ze na jazdu po meste.... zaujimavy moze byt aj prius alebo novy auris hybrid ked pride.... aj ked ja celkovo hybridom velmi nerozumiem... to nasilne setrenie pohonnych hmot je nevkusne a trapne... navyse si to stejne clovek zaplati vo vyseokej cene auta... takze nic neusetrim..... :-(
Avatar - Phoenixx
25. 1. 2013 11:19
Re: optima hybrid je volovina
No ja som cital dlhodoby test na prius a neda sa povedat, ze by ta spotreba bola nejak extra nizka.
Vzhladom na obstaravacie naklady by som urcite do hybridu ani elektromobilu nesiel.
25. 1. 2013 11:28
Re: optima hybrid je volovina
Tak já si myslíím, že ZATÍM se hybridy moc nevyplatí.
Ale na druhou stranu jejich provozem automobilky získávají cenná ponaučení, co zlepšit, co nechat jak je, a třeba co zatím nezkoušet vůbec...
A časem to třeba vyladí tak, že se to vyplatí.
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2013 11:32
Re: optima hybrid je volovina
suhlas... navyse vacsinou v tych testoch hybidov si testery davaju pozor prave na spotrebu a snazia sa nam ukazat ako malo to "zerie" ... si predstav ze zacnes s hybridom normalne jazdit... plyn brzda... zacnes to trosku vytacat.... a hrat sa na pretekara.... tak to bude asi zrat viac ako klasicky diesel.... fakt do hybrida dnes este asi nema velky zmysel ist... mozno za 10 rokov to bude ine kafe... zatial je tato tehcnologia este velmi draha a vysledny usetreny efekt je skoro ziadny..... ak nie nulovy ... hybridy maju buducnost to je pravda ale este to chce cas...
Avatar - TeeJay
25. 1. 2013 12:42
Re: optima hybrid je volovina
Spíš je to naopak. Hybridy nejsou zrovna oblíbené a v Evropě se spíš testéři snaží ukázat, že to vůbec není úsporné. Současně máš ale pravdu, při stejném tempu jízdy v neplynulém provozu bude diesel brát méně a bude dynamičtější. Ale o to vůbec nejde.
25. 1. 2013 14:37
Re: optima hybrid je volovina
Osobní zkušenost pouze s Hondou CR-Z a to nové stálo 359tkč. Tchýně co si ho pořídíla, tak ač jezdí brzda/plyn, když se zakecá, tak na trojku jede klíďo 80-90km/h 8-s (při tom i z 60 to na 6 krásně akceleruje) , na dálnici (pravidelně jezdí trasu napříč ČR severní Čechy-Morava, tedy víc jak 350km) se s tím moc nepáře >:-[] a zatím je po roce užívání dost pod 6 litrů na 100 viz [odkaz] Navíc s ním jezdí hlavně podzim, zima. Na léto má jinačí hračku. Jinak nesouhlsím s názorem, že diesel bude po městě dynamičtější, záběr elektra od 0km/h (žádný čekání na turbo) je vcelku návikový
25. 1. 2013 12:05
Re: optima hybrid je volovina
A kolik přesně to bylo? Priusů jezdí hodně v Grazu jako taxíky (druhý nejoblíbenější model mi zde přijde S-Max), když se bavím s taxikářema, za kolik s tím umí jezdit, říkají, že to jde i za 3,5, většinou ale kolem 4 - 4,5. Což mi ve městě, kde mimochodem vidím v hybridech (a elektroautíčkách) opodstatnění, přijde velice solidní :yes:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
25. 1. 2013 13:27
Re: optima hybrid je volovina
Ano, s Priusem i Priusem+ to jde. Ale zase tyto modely nemají s běžnými auty společného skoro nic
25. 1. 2013 13:34
Re: optima hybrid je volovina
Tak, kdybych byl hnidopich, namítal bych, že toho mají společného docela dost, akorát mají nějaké komponenty navíc :-) mě ale zajímalo, kolik paliva by musel Prius spálit, aby to Phoenixxovi přišlo jako spotřeba nízká.

Škoda, že jste se v testu Optimy nerozepsal víc, udělal jsem si k tomu dokonce kafe, ale než jsem si poprvé stihnul cucnout, byl jsem na konci testu :-)
Avatar - Phoenixx
25. 1. 2013 13:32
Re: optima hybrid je volovina
Taxik dava zmysel a hlavne ked je to ten novy plug-in hybrid. Vtedy sa dostanes na velmi dobru spotrebu.
Skoda ze neviem najst ten test, tam testovali aj v meste aj mimo, dialnica...
A hlavne to bol dlhodoby test.
Ale kludne koho zaujma realna spotreba, moze pozriet spritmonitor.de celkovy priemer je tam 5.2l (vzorka okolo 1700 aut s najazdom nad 1500km)
25. 1. 2013 13:38
Re: optima hybrid je volovina
Je možné, že to byl dlouhodobý test autobildu na 100 tis. km, taky jsem ho chtěl najít, ale nenašel, zkusím pak doma. Co si ale matně pamatuju, tak v autobildu to i s dieslovým passatem umí za 9 (i když to nevím přesně a nerad bych mlžil), tudíž esi jel prius za 8,5, tak to je docela dobré :-)
25. 1. 2013 20:08
Re: optima hybrid je volovina
[odkaz] Stačilo "autobild prius dauertest" :-) Průměr po čas testu 6,3.
26. 1. 2013 14:14
Re: optima hybrid je volovina
:yes:
26. 1. 2013 17:42
Re: optima hybrid je volovina
Což je, vzhledem k těm hausnumerům, které z nich občas padají, solidní výsledek.
25. 1. 2013 20:01
Re: optima hybrid je volovina
Právě že normální Prius dává větší smysl než Plug-In. Leda bys neustále nabíjel a i tak je to diskutabilní. Sice budeš mít o trochu vyšší spotřebu (z mé zkušenosti o pár desetin litru, maximálně litr), ale je o téměř 400 tisíc levnější. To máš návratnost ve stovkách tisíc km, tedy za zárukou na baterie.
25. 1. 2013 15:59
Re: optima hybrid je volovina
Me se cena zda ok - za 760tis takhle velke auto v hybridu clovek nikde nekoupi, o tridu mensi Prius v podobne vybave je take za 760tis. Vyhodu hybridu vidim oproti Naftovemu motoru v dynamice a hlucnosti. S hybridem clovek "nastartuje" a odjede aniz by sousedi v okolnich domech neco vedeli. Take jizdni styl s hybridem musi byt jiny takze s tou spotrebou mi to tu v tom clanku nejak nesedi..., v jinych clancich jsem se docetl zase dobre spotreby.
Co je teda spatne je ten kufr, to je tak akorat dobre auto pro taxikare do mesta, nebo pro lidi co nic neprevazi..., Myslim ze ale Kia velke mnozstvi Optimy v hybridu ani prodavat nechce takze to je rozumny krok. Urcite si to ale nejakeho zakaznika najde. Koneckoncu v tomhle segmentu ani nema konkurenci :-)
25. 1. 2013 11:05
:)))
Je to na smiech, ked pri hybride napisu do minusov, ze ma vysoku spotrebuuuuu >:D >:D >:D

Umrem z takeho auta >:D >:D >:D

:no: :no: :no:

Sak za 5litrov vie jazdit hocijaky 2.0 diesel...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2013 11:06
Re: :)))
presne tak.... a este zi zober tu vysoku cenu a ten miniaturny kufor..... :yes:

klasicka optima je daleko lepsou volbou ako hybrid... po kazdej stranke je totiz normalnym autom co sa o hybride neda povedat ;-)
Avatar - TeeJay
25. 1. 2013 11:33
Není hybrid jako hybrid
Optimu znám staticky a tak vím, že ocenění "výborný" si interiér opravdu nezaslouží, ale je jasné, že po zdrbnutí hybridu bylo třeba dovozce něčím uchlácholit.

Jasně se ukazuje, že udělat dobrý hybrid nebude tak jednoduché, jak si asi všichni mysleli poté, co přišel HSD Toyoty a byl víceméně od začátku dobrý. Rekuperace akumulátorů při jízdě na půl plynu je naprosto běžný proces i u Toyoty a Hondy (akorát že Toyota se tím vtipně na svém zobrazovači energetických toků nechlubí), v tom žádná nevýhoda Optimy netkví, baterky se prostě u hybridu nezrekuperují jen brzděním do té míry, aby mohly reálně pomáhat a "přicmrdávání" do baterek přináší víc efektu, než kdyby k němu nedocházelo, odběr energie spalovacímu motoru je zanedbatelný. Problém je prostě v tom, že ten hybridní systém očividně není dobrý.

Další věc, co stále nechápu, je neustálé přirovnávání a porovnávání s dieselem. Fakt, že oba systémy (většinou) málo žerou, je to jediné, co mají společné. Bylo by třeba konečně pochopit, že hybrid se nekupuje proto, aby majitel ušetřil. Je to otázka přístupu majitele k problematice znečištění ovzduší ve městech a bonusem navíc je lepší dynamika, než v případě stejně výkonného benzinového motoru. Apelovat místo hybridu na výkonný diesel je zrůdné. To opravdu všichni chceme zhebnout na rakovinu? 8-s
Rozbalit vlákno
10
Avatar - guze
25. 1. 2013 11:45
Re: Není hybrid jako hybrid
Takže vlastně i kombinace naftového motoru a elektromotoru, je podle tebe naprostá blbost, hm?
Avatar - TeeJay
25. 1. 2013 11:54
Re: Není hybrid jako hybrid
Naprostá. 8-s :no: To je evropský výmysl těch, co vůbec nepochopili, o čem má hybrid být. ;-\
Avatar - TeeJay
25. 1. 2013 12:49
Re: Není hybrid jako hybrid
I když teda abych to upřesnil - nesmysl to není, výsledem bude ještě nižší spotřeba, než u benzinových hybridů, ale neřeší to problematiku čistoty ovzduší ve městech - smrad tam bude stále a pevné částice také. V tomto případě bude třeba se ptát, jestli "se to vyplatí", protože původní idea čistého ovzduší tu chybí.
26. 1. 2013 14:17
Re: Není hybrid jako hybrid
Také souhlasím, naftový hybrid nemá moc smysl. Benzinový hybrid dokáže jezdit úsporněji než diesel při podobné dynamice (absenci točivého momentu do značné míry dohoní elektromotor, který má velkou sílu) a podstatně ekologičtěji - jednak je tu snížení spotřeby benzinového motoru, jednak je to benzin sám o sobě s menším množstvím pevných částic a ještě v tom nejhorším městském provozu je na tom hybrid nejlépe. Často se hovoří o neekologické výrobě baterií, takže u hybridního dieselu bude neekologický motor a ještě neekologické baterky. No fakt výhra. Naftový motor není nejvhodnější pro časté startování, krátké trasy, což je právě disciplína, kde se hybrid nejvíce projeví. Takže já také nevidím smysl v naftovém hybridu.
25. 1. 2013 12:08
Re: Není hybrid jako hybrid
:yes:
25. 1. 2013 14:07
Re: Není hybrid jako hybrid
A není nejjednodušší jen ten benzínový motor ? Emisní limity jsou u něj stejné jako u hybridu (Euro 5 musí plnit oba) a jeho výroba je jednodušší (= ekologičtější), protože nepotřebuje baterky ani automatickou převodovku. A lepší dynamika ? Ve městě ji člověk stejně nevyužije, výkon je potřeba na dálnice a mimoměstké jízdy.
25. 1. 2013 16:04
Re: Není hybrid jako hybrid
No prave ze emise mezi 2.0 benzinem v atomatu a 2.0 Hybridem v automatu je enormni. V CR to sice nikdo neoceni, ale v nekterych zemich to jsou tisice euro usetrene na poplatcich...to se pak neni cemu divit ze tam si lide koupi radeji hybrid. Myslim ze prave ve meste je vyhoda hybridu znatelne lepsi oproti beznemu autu, clovek se rozjede pekne potichu bez startovani motoru, popojizdet v kolone je take mnohem pohodlnejsi a uspornejsi u hybridu, ale na dalnici je hybrid na h....tam clovek nic neusetri rekuperaci pri brzdeni. Ale kazdy ma koneckoncu jine potreby a to je jedine dobre ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
25. 1. 2013 16:13
Re: Není hybrid jako hybrid
Problémem Optimy Hybrid je, že při běžném stylu jízdy se nedokáže pořádně rozjet na elektřinu, proto ta praktická spotřeba není lepší.
25. 1. 2013 19:06
Re: Není hybrid jako hybrid
Emsie čeho ? CO2, který není zdravý nebezpečný? Já se bavím o pevných částicích a NOx, které zrovna v tyto dny způsobují smogové problémy a nedýchatelnost po celé republice. No a pak tu máme ekologickou stopu výroby a lidkvidace auta, u benzíňáku bude ze všech alternativ nejnižší.
25. 1. 2013 20:36
Re: Není hybrid jako hybrid
Rozdíl je tam velký, protože hybrid by se měl dokázat rozjet na elektřinu a dokáže lépe využívat vypínání motoru než obyčejný start/ stop. Prius nemá přímé vstřikování, takže nemá problém s pevnými částicemi. GS 450h má přímé i nepřímé a nevím, jestli při dobíjení baterií ve městě používá i přímé, nebo jen nepřímé. A automatická převodovka je v tomhle případě jeden planetový převod, je tedy konstrukčně mnohem jednodušší než manuální. Pokud jde o dopady výroby, těžby atd., tak to je na hodně dlouho.
25. 1. 2013 11:35
Vlastni gol
Kufr ze Citigo
Cenu z prémie
Interiér ze SsangYongu
Image z Dacie
Spotrebu z SUV
Technologii nekde z kolotoce

Ano, takto se delaji auta v Koreji. V plne nahote se ukazuje, ze jedine cim dokaze zaujmout je povedeny design exterieru. Pokud to nekomu staci, jeho chyba.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2013 11:42
Re: Vlastni gol
hybridne technologie este potrebuju niekolko rokov na "doladenie" takze by som to nebral nejako tragicky.... tieto modely su len okrajovym portfoliom znacky.......

pozri sa na uspech klasickych korejskych aut..... tam musi nejeden automobilovy gigant sa mat na pozore :yes:
Avatar - TeeJay
25. 1. 2013 11:58
Re: Vlastni gol
Zajímavé, že Japonci je doladili hned na začátku. :-!
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2013 12:08
Re: Vlastni gol
japonci sa tomu venuju uz par rockov... prvy prius tiez nestal za vela a vlastne ani terajsie hybridne toyoty sa este vobec neoplatia.... na palive malo co usetris a vstupne naklady za hybridne auto su obrovske.. servis tiez nebude lacny..... takze tak... ved sam vidis ako sa hybridy v eu predavaju.... slabota... okrem norska nie su rozsirene fakticky nikde .... ak by sa to ludom vyplatilo a usetrili by to by sme tych hybridnych aut od toyoty hondy a dalsich znaciek videli an cestach ovela viac...
Avatar - TeeJay
25. 1. 2013 12:24
Re: Vlastni gol
První Prius byl experimetální vůz, který se testoval u různých institucí a firem. Jak moc za něco stál nevím, ale pokud je mi známo, Toyota ho neprodávala. Druhý Prius už šel běžně do prodeje a byl velmi dobrý. To je přesně ten přístup Japonců - své produkty netestují na zákaznících. Nabídnout auto jako je Optima sebevědomě zákazníkům je velká chyba, kterou odnese i důvěra v ostatní hybridy.

Opakuji to znova - hybrid tu zatím stále není od toho, aby se vyplatil, viz můj příspěvek z 11:33.
Avatar - escorpion
25. 1. 2013 18:50
Re: Vlastni gol
Ak dnes kupovať hybrid, tak určite toyotu. Mojoj voľbou by bol auris :yes:
To či sa hybrid oplatí alebo nie je na zváženie, ale nový i30 1,6 GDi s automatom stojí porovnateľne a žerie viac.

OT: Čital niekto nový auto bild ? Porovnanie benzín/diesel vyšiel 7:3 v prospech benzínu a to porovnávali autá ako BMW 3, audi A3, mazda CX-5, ...
Avatar - guze
25. 1. 2013 11:47
Sedadla
Tak nějak nechápu, proč řidič může mít odvětrávání sedadel, ale spolujezdec ne....
Rozbalit vlákno
2
25. 1. 2013 14:42
Re: Sedadla
To bude šivinisnus v praxy. Muž řídí,žena jen jako spolujezdec. A jak známo, ženy nepr.. >:-[]
Avatar - guze
25. 1. 2013 15:48
Re: Sedadla
>:D :yes: Ale pr.del se jim paří tak jako tak >:D
Avatar - dal
25. 1. 2013 12:03
Technologie
Korejské automobilky ještě chvíli nebudou technologicky na špici. Momentálně se jim vyplácí používat již léty ověřenou techniku. Proto také nemají větší problémy se spolehlivostí jako např. VW.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2013 12:16
Re: Technologie
je to tak... suhlas... v podstate testuju vo svojich modeloch uz rokmi overenu techniku.... ale je to slubny zaciatok do buducna.... nejako zacat treba a je lepsie zacat uz cim skor.... mnohe automobilky hybid stale este nemaju v praxi vyskusany a takto prichadzaju o mozno dolezity naskok ktory si mohli vytvorit.... vieme ze toyota honda a nissan su na tom velmi dobre.... a casom sa im to moze vratit.... maju uz isty naskok a imidz v tejto oblasti.... :yes:
25. 1. 2013 16:16
Re: Technologie
Kia ma svuj vlastni vyvoj, vcetne motoru, prevodovek takze na mass-market trhu jsou s konkurenty na stejne urovni. Samozrejme ze na luxusni znacky jako BMW nema ani zadna jina znacka takze to nema cenu ani porovnavat, vsak si taky u BMW za to nechaji zaplatit. Co se tyce dalsich technologickych novinek, jako jsou ruzne asistencni systemy tak je blahove si myslet ze si to vse automobilky vyvyjeji sami. Vsichni takoveto technologie nakupuji od dodavatelu (Valeo, Bosh, Continental atd.) takze nema cenu mluvit o tom ze nekdo nema technologie. Je to jen otazka ceny a toho zda to v danem segmentu/znacce je zakaznik ochoten zaplatit. Napr. Kia Sportage pouziva stejnou 4x4 technologii jako VW Tiguan ci Skoda Yeti...staci se jen podivat a je to jasny, to same plati treba u parkovacich systemu ;-)
25. 1. 2013 20:47
Re: Technologie
Kia používá Dynamax, VW, Škoda, Volvo, Saab atd. Haldex. Mají podobný přístup, jde o mezinápravovou spojku s nějakou mírou proaktivity, ale liší se. Pro vývoj se automobilky a významní dodavatelé většinou sdružují. Něco si ale dělají sami.
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2013 21:23
Re: Technologie
tak ono saab momentalne uz nevyraba auta... skoncil.. ale ano suhlas... to co po nom ostalo pouizva technologie ktore spominas :yes:
25. 1. 2013 22:38
Re: Technologie
Vyrábí, nevyrábí, na Haldexu 4 se Saab podepsal a ostatní z toho benefitují, takže si podle mne zmínku zasloužil. Klidně si místo něj můžeš dát Opel.
25. 1. 2013 13:57
Vzkaz pro TOP82
Polovina prispevku v diskusi je od tebe a vsechny jsou o tom, ze tento parahybrid potrebuje doladit jeste par let. OK, bereme na vedomi tvuj postoj. Staci ho rict jednou a dal neplevelit diskusi.

Dik.
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2013 14:12
Špatné údaje normované spotřeby
Normované údaje spotřeby se uvádí město/mimo/kombi: 5.7 / 5.4 / 5.3. Někde je určitě chyba, protože kombinovaná spotřeba nemůže být nižší než městská a mimoměstská, musí to být "něco mezi tím". Díval jsem se na stránky Kie a tam tuto "blbost" mají taky.Nebyla to právě Kia, kdo měl problémy s normovanými údaji spotřeby v USA ? :-)
Rozbalit vlákno
2
25. 1. 2013 19:29
Re: Špatné údaje normované spotřeby
Asi špatné EURO měření,to nědělá automobilka.Nebo ano?Toto nemá nic společného s USA,tam navíc není tento hybrid s 2-litrovým motorem,ale 2,4GDI.ten je možná lepší volbou,i když ani tak samozřejmě na hybridy Toyoty nemá (ostatně,jako všichni ostatní).Měli by dát silnější elektromotor.
Samozřejmě i specialista s tím dovede jezdit hodně úsporně [odkaz] ,bežný řidič při troše snahy by mohl jezdit za+-6l/100km.
25. 1. 2013 20:51
Re: Špatné údaje normované spotřeby
Proč hned špatné měření? Stačí, aby někdo trochu pomotal parametry. Stává se.
25. 1. 2013 21:26
Rapid x Cruze
Kampak zmizel článek ze SM - Rapid vs Cruze? >:-[]
Rozbalit vlákno
5
25. 1. 2013 22:44
Re: Rapid x Cruze
Taky koukam, ze nejak zmizel. Asi byl predan zpet k uprave textu.
25. 1. 2013 23:22
Re: Rapid x Cruze
Uvidíme. Nebo šlo o předčasnou publikaci.
25. 1. 2013 23:47
Re: Rapid x Cruze
Kazdopadne to tam Rapid projel cenou a prilis tvrdym podvozkem- tam je to ale dost subjektivni, autor se zrejme rad pohoupe. Na druhou stranu to klasicky test nebyl, ze.. spis slo o to, ktery ze model je lepší koupě.
Avatar - Bristol
26. 1. 2013 12:37
Re: Rapid x Cruze
Rapid to zdaleka neprojel jen cenou a podvozkem... ;-) jen autoři testu byli k rapidu ještě příliš shovívavý
26. 1. 2013 09:24
Re: Rapid x Cruze
A už je zase tu. :-)
30. 1. 2013 13:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
5. 2. 2013 20:37
nespolehlivost
jako majitel KIA SPORTAGE musím říct, že tuhle značku niky více...
Rozbalit vlákno
0