Testy
Je to na smiech, ked pri hybride napisu do minusov, ze ma vysoku spotrebuuuuu >😁 >😁 >😁
Umrem z takeho auta >😁 >😁 >😁
:no: :no: :no😒br />
Sak za 5litrov vie jazdit hocijaky 2.0 diesel...
Umrem z takeho auta >😁 >😁 >😁
:no: :no: :no😒br />
Sak za 5litrov vie jazdit hocijaky 2.0 diesel...
Optimu znám staticky a tak vím, že ocenění "výborný" si interiér opravdu nezaslouží, ale je jasné, že po zdrbnutí hybridu bylo třeba dovozce něčím uchlácholit.
Jasně se ukazuje, že udělat dobrý hybrid nebude tak jednoduché, jak si asi všichni mysleli poté, co přišel HSD Toyoty a byl víceméně od začátku dobrý. Rekuperace akumulátorů při jízdě na půl plynu je naprosto běžný proces i u Toyoty a Hondy (akorát že Toyota se tím vtipně na svém zobrazovači energetických toků nechlubí), v tom žádná nevýhoda Optimy netkví, baterky se prostě u hybridu nezrekuperují jen brzděním do té míry, aby mohly reálně pomáhat a "přicmrdávání" do baterek přináší víc efektu, než kdyby k němu nedocházelo, odběr energie spalovacímu motoru je zanedbatelný. Problém je prostě v tom, že ten hybridní systém očividně není dobrý.
Další věc, co stále nechápu, je neustálé přirovnávání a porovnávání s dieselem. Fakt, že oba systémy (většinou) málo žerou, je to jediné, co mají společné. Bylo by třeba konečně pochopit, že hybrid se nekupuje proto, aby majitel ušetřil. Je to otázka přístupu majitele k problematice znečištění ovzduší ve městech a bonusem navíc je lepší dynamika, než v případě stejně výkonného benzinového motoru. Apelovat místo hybridu na výkonný diesel je zrůdné. To opravdu všichni chceme zhebnout na rakovinu? 8-s
Jasně se ukazuje, že udělat dobrý hybrid nebude tak jednoduché, jak si asi všichni mysleli poté, co přišel HSD Toyoty a byl víceméně od začátku dobrý. Rekuperace akumulátorů při jízdě na půl plynu je naprosto běžný proces i u Toyoty a Hondy (akorát že Toyota se tím vtipně na svém zobrazovači energetických toků nechlubí), v tom žádná nevýhoda Optimy netkví, baterky se prostě u hybridu nezrekuperují jen brzděním do té míry, aby mohly reálně pomáhat a "přicmrdávání" do baterek přináší víc efektu, než kdyby k němu nedocházelo, odběr energie spalovacímu motoru je zanedbatelný. Problém je prostě v tom, že ten hybridní systém očividně není dobrý.
Další věc, co stále nechápu, je neustálé přirovnávání a porovnávání s dieselem. Fakt, že oba systémy (většinou) málo žerou, je to jediné, co mají společné. Bylo by třeba konečně pochopit, že hybrid se nekupuje proto, aby majitel ušetřil. Je to otázka přístupu majitele k problematice znečištění ovzduší ve městech a bonusem navíc je lepší dynamika, než v případě stejně výkonného benzinového motoru. Apelovat místo hybridu na výkonný diesel je zrůdné. To opravdu všichni chceme zhebnout na rakovinu? 8-s
Takže vlastně i kombinace naftového motoru a elektromotoru, je podle tebe naprostá blbost, hm?
Naprostá. 8-s :no: To je evropský výmysl těch, co vůbec nepochopili, o čem má hybrid být. ;-\
I když teda abych to upřesnil - nesmysl to není, výsledem bude ještě nižší spotřeba, než u benzinových hybridů, ale neřeší to problematiku čistoty ovzduší ve městech - smrad tam bude stále a pevné částice také. V tomto případě bude třeba se ptát, jestli "se to vyplatí", protože původní idea čistého ovzduší tu chybí.
Také souhlasím, naftový hybrid nemá moc smysl. Benzinový hybrid dokáže jezdit úsporněji než diesel při podobné dynamice (absenci točivého momentu do značné míry dohoní elektromotor, který má velkou sílu) a podstatně ekologičtěji - jednak je tu snížení spotřeby benzinového motoru, jednak je to benzin sám o sobě s menším množstvím pevných částic a ještě v tom nejhorším městském provozu je na tom hybrid nejlépe. Často se hovoří o neekologické výrobě baterií, takže u hybridního dieselu bude neekologický motor a ještě neekologické baterky. No fakt výhra. Naftový motor není nejvhodnější pro časté startování, krátké trasy, což je právě disciplína, kde se hybrid nejvíce projeví. Takže já také nevidím smysl v naftovém hybridu.
A není nejjednodušší jen ten benzínový motor ? Emisní limity jsou u něj stejné jako u hybridu (Euro 5 musí plnit oba) a jeho výroba je jednodušší (= ekologičtější), protože nepotřebuje baterky ani automatickou převodovku. A lepší dynamika ? Ve městě ji člověk stejně nevyužije, výkon je potřeba na dálnice a mimoměstké jízdy.
No prave ze emise mezi 2.0 benzinem v atomatu a 2.0 Hybridem v automatu je enormni. V CR to sice nikdo neoceni, ale v nekterych zemich to jsou tisice euro usetrene na poplatcich...to se pak neni cemu divit ze tam si lide koupi radeji hybrid. Myslim ze prave ve meste je vyhoda hybridu znatelne lepsi oproti beznemu autu, clovek se rozjede pekne potichu bez startovani motoru, popojizdet v kolone je take mnohem pohodlnejsi a uspornejsi u hybridu, ale na dalnici je hybrid na h....tam clovek nic neusetri rekuperaci pri brzdeni. Ale kazdy ma koneckoncu jine potreby a to je jedine dobre 😉
Problémem Optimy Hybrid je, že při běžném stylu jízdy se nedokáže pořádně rozjet na elektřinu, proto ta praktická spotřeba není lepší.
Emsie čeho ? CO2, který není zdravý nebezpečný? Já se bavím o pevných částicích a NOx, které zrovna v tyto dny způsobují smogové problémy a nedýchatelnost po celé republice. No a pak tu máme ekologickou stopu výroby a lidkvidace auta, u benzíňáku bude ze všech alternativ nejnižší.
Rozdíl je tam velký, protože hybrid by se měl dokázat rozjet na elektřinu a dokáže lépe využívat vypínání motoru než obyčejný start/ stop. Prius nemá přímé vstřikování, takže nemá problém s pevnými částicemi. GS 450h má přímé i nepřímé a nevím, jestli při dobíjení baterií ve městě používá i přímé, nebo jen nepřímé. A automatická převodovka je v tomhle případě jeden planetový převod, je tedy konstrukčně mnohem jednodušší než manuální. Pokud jde o dopady výroby, těžby atd., tak to je na hodně dlouho.
Kufr ze Citigo
Cenu z prémie
Interiér ze SsangYongu
Image z Dacie
Spotrebu z SUV
Technologii nekde z kolotoce
Ano, takto se delaji auta v Koreji. V plne nahote se ukazuje, ze jedine cim dokaze zaujmout je povedeny design exterieru. Pokud to nekomu staci, jeho chyba.
Cenu z prémie
Interiér ze SsangYongu
Image z Dacie
Spotrebu z SUV
Technologii nekde z kolotoce
Ano, takto se delaji auta v Koreji. V plne nahote se ukazuje, ze jedine cim dokaze zaujmout je povedeny design exterieru. Pokud to nekomu staci, jeho chyba.
hybridne technologie este potrebuju niekolko rokov na "doladenie" takze by som to nebral nejako tragicky.... tieto modely su len okrajovym portfoliom znacky.......
pozri sa na uspech klasickych korejskych aut..... tam musi nejeden automobilovy gigant sa mat na pozore :yes:
pozri sa na uspech klasickych korejskych aut..... tam musi nejeden automobilovy gigant sa mat na pozore :yes:
Zajímavé, že Japonci je doladili hned na začátku. :-!
japonci sa tomu venuju uz par rockov... prvy prius tiez nestal za vela a vlastne ani terajsie hybridne toyoty sa este vobec neoplatia.... na palive malo co usetris a vstupne naklady za hybridne auto su obrovske.. servis tiez nebude lacny..... takze tak... ved sam vidis ako sa hybridy v eu predavaju.... slabota... okrem norska nie su rozsirene fakticky nikde .... ak by sa to ludom vyplatilo a usetrili by to by sme tych hybridnych aut od toyoty hondy a dalsich znaciek videli an cestach ovela viac...
První Prius byl e😜erimetální vůz, který se testoval u různých institucí a firem. Jak moc za něco stál nevím, ale pokud je mi známo, Toyota ho neprodávala. Druhý Prius už šel běžně do prodeje a byl velmi dobrý. To je přesně ten přístup Japonců - své produkty netestují na zákaznících. Nabídnout auto jako je Optima sebevědomě zákazníkům je velká chyba, kterou odnese i důvěra v ostatní hybridy.
Opakuji to znova - hybrid tu zatím stále není od toho, aby se vyplatil, viz můj příspěvek z 11😁3.
Opakuji to znova - hybrid tu zatím stále není od toho, aby se vyplatil, viz můj příspěvek z 11😁3.
Ak dnes kupovať hybrid, tak určite toyotu. Mojoj voľbou by bol auris :yes:
To či sa hybrid oplatí alebo nie je na zváženie, ale nový i30 1,6 GDi s automatom stojí porovnateľne a žerie viac.
OT: Čital niekto nový auto bild ? Porovnanie benzín/diesel vyšiel 7😁 v prospech benzínu a to porovnávali autá ako BMW 3, audi A3, mazda CX-5, ...
To či sa hybrid oplatí alebo nie je na zváženie, ale nový i30 1,6 GDi s automatom stojí porovnateľne a žerie viac.
OT: Čital niekto nový auto bild ? Porovnanie benzín/diesel vyšiel 7😁 v prospech benzínu a to porovnávali autá ako BMW 3, audi A3, mazda CX-5, ...
Tak nějak nechápu, proč řidič může mít odvětrávání sedadel, ale spolujezdec ne....
Korejské automobilky ještě chvíli nebudou technologicky na špici. Momentálně se jim vyplácí používat již léty ověřenou techniku. Proto také nemají větší problémy se spolehlivostí jako např. VW.
je to tak... suhlas... v podstate testuju vo svojich modeloch uz rokmi overenu techniku.... ale je to slubny zaciatok do buducna.... nejako zacat treba a je lepsie zacat uz cim skor.... mnohe automobilky hybid stale este nemaju v praxi vyskusany a takto prichadzaju o mozno dolezity naskok ktory si mohli vytvorit.... vieme ze toyota honda a nissan su na tom velmi dobre.... a casom sa im to moze vratit.... maju uz isty naskok a imidz v tejto oblasti.... :yes:
Kia ma svuj vlastni vyvoj, vcetne motoru, prevodovek takze na mass-market trhu jsou s konkurenty na stejne urovni. Samozrejme ze na luxusni znacky jako BMW nema ani zadna jina znacka takze to nema cenu ani porovnavat, vsak si taky u BMW za to nechaji zaplatit. Co se tyce dalsich technologickych novinek, jako jsou ruzne asistencni systemy tak je blahove si myslet ze si to vse automobilky vyvyjeji sami. Vsichni takoveto technologie nakupuji od dodavatelu (Valeo, Bosh, Continental atd.) takze nema cenu mluvit o tom ze nekdo nema technologie. Je to jen otazka ceny a toho zda to v danem segmentu/znacce je zakaznik ochoten zaplatit. Napr. Kia Sportage pouziva stejnou 4x4 technologii jako VW Tiguan ci Skoda Yeti...staci se jen podivat a je to jasny, to same plati treba u parkovacich systemu 😉
Kia používá Dynamax, VW, Škoda, Volvo, Saab atd. Haldex. Mají podobný přístup, jde o mezinápravovou spojku s nějakou mírou proaktivity, ale liší se. Pro vývoj se automobilky a významní dodavatelé většinou sdružují. Něco si ale dělají sami.
tak ono saab momentalne uz nevyraba auta... skoncil.. ale ano suhlas... to co po nom ostalo pouizva technologie ktore spominas :yes:
Polovina prispevku v diskusi je od tebe a vsechny jsou o tom, ze tento parahybrid potrebuje doladit jeste par let. OK, bereme na vedomi tvuj postoj. Staci ho rict jednou a dal neplevelit diskusi.
Dik.
Dik.
Normované údaje spotřeby se uvádí měst👋mim👋kombi: 5.7 / 5.4 / 5.3. Někde je určitě chyba, protože kombinovaná spotřeba nemůže být nižší než městská a mimoměstská, musí to být "něco mezi tím". Díval jsem se na stránky Kie a tam tuto "blbost" mají taky.Nebyla to právě Kia, kdo měl problémy s normovanými údaji spotřeby v USA ? 😄
Asi špatné EURO měření,to nědělá automobilka.Nebo ano?Toto nemá nic společného s USA,tam navíc není tento hybrid s 2-litrovým motorem,ale 2,4GDI.ten je možná lepší volbou,i když ani tak samozřejmě na hybridy Toyoty nemá (ostatně,jako všichni ostatní).Měli by dát silnější elektromotor.
Samozřejmě i specialista s tím dovede jezdit hodně úsporně [odkaz] ,bežný řidič při troše snahy by mohl jezdit za+-6l/100km.
Samozřejmě i specialista s tím dovede jezdit hodně úsporně [odkaz] ,bežný řidič při troše snahy by mohl jezdit za+-6l/100km.
Kampak zmizel článek ze SM - Rapid vs Cruze? >😒]
Taky koukam, ze nejak zmizel. Asi byl predan zpet k uprave textu.
Uvidíme. Nebo šlo o předčasnou publikaci.
Kazdopadne to tam Rapid projel cenou a prilis tvrdym podvozkem- tam je to ale dost subjektivni, autor se zrejme rad pohoupe. Na druhou stranu to klasicky test nebyl, ze.. spis slo o to, ktery ze model je lepší koupě.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
citacia zaveru😒br /> "Solidní auto dostalo jen těžko využitelný hybridní pohon. Spotřebou paliva ani výkonem nepřesvědčí, takže nakonec lepší volbou bude benzinový motor bez asistence elektromotoru – když ne rovnou turbodiesel. Někdy je ale potřeba ukázat si kudy cesta nevede… Kia by měla především nabídnout silný dieselový motor, ať už výborný 2,0 CRDi, nebo dříve avizovanou biturbo verzi 1,7 CRDi."
absolutna pravda :yes: :yes: :yes😒br />
chce to jasne silnejsi diesel pripadne nejaky benzin este... hybrid je skok do prazdna -totalna kravina... auto je to vazne skvele pokial clovek ostane pri klasickom pohone :yes: vyborne auto :yes:
Vzhladom na obstaravacie naklady by som urcite do hybridu ani elektromobilu nesiel.
Ale na druhou stranu jejich provozem automobilky získávají cenná ponaučení, co zlepšit, co nechat jak je, a třeba co zatím nezkoušet vůbec...
A časem to třeba vyladí tak, že se to vyplatí.
Škoda, že jste se v testu Optimy nerozepsal víc, udělal jsem si k tomu dokonce kafe, ale než jsem si poprvé stihnul cucnout, byl jsem na konci testu 😄
Skoda ze neviem najst ten test, tam testovali aj v meste aj mimo, dialnica...
A hlavne to bol dlhodoby test.
Ale kludne koho zaujma realna spotreba, moze pozriet spritmonitor.de celkovy priemer je tam 5.2l (vzorka okolo 1700 aut s najazdom nad 1500km)
Co je teda spatne je ten kufr, to je tak akorat dobre auto pro taxikare do mesta, nebo pro lidi co nic neprevazi..., Myslim ze ale Kia velke mnozstvi Optimy v hybridu ani prodavat nechce takze to je rozumny krok. Urcite si to ale nejakeho zakaznika najde. Koneckoncu v tomhle segmentu ani nema konkurenci 😄