navrhujem porovnavaci test Aston Martin Rapide vs Skoda Rapid, ocakavam ze to bude napinave, Skoda prekonava Aston v mnohych parametroch, uvidime co nakoniec prevazi.
Korejsky protažený designe mají už přece všechna nová auta s vyjímkou škodivky a lidových vozů Volkswagen. Všimni si toho. Škodovka upoutá svou odlišnosti, kdy se s tím moc nepárali a vsadili na kubismus, prostě jedna krabice od mýdla a na ni krabice zápalek a škodovka je na světě!
škodováckého redaktora. Škoda jen, že nesrovnával také Raplita s laFerrari, a to při zrychlení při 1500ot motoru. Fandil bych Raplitovi, a věřím, že by tento souboj vyhrál!
Také by bylo fajn, kdyby se i Chevrolet bránil pomluvám stejně jako Hyundai, protože už je ta škodovácká reklama na své zmetky naprosto trapná. prostě vystavit auto vedle Rapl_ita a bylo by po řečech. :-)
Tak to jsi na omylu, dnes jsem konecne jednoho Simply clever das auto potkal! A musim uznat ze me to vzalo, jeste ted se z toho nemuzu vzpamatovat! :yes:
Cruze je hezké auto, vždycky se mi líbil, ale jen sedan, lift působil trochu komicky, ale ten kombík špatný není, kdyby měl vzadu trochu hranatější světla bylo by to ideální. Tady bych jim i odpustil ten korejskej protaženej design, který šikmáči praktikujou snad už u každého auta. Ale jinak cruze bomba. Já bych si ho určitě nekoupil, ale designově se mi líbí. Za mě by to ale opět vyhrál rapid.
JJ, Skoda si myslela, ze cesi ji Rapida sezerou i s navijakem a budou to kupovat jak housky na kramu. Byt tak rok 1998, dalo by se o tom mluvit. Dneska si uz cesi nedaji nabulikovat od medii uplne vsechno.
Ja Rapidu celkem fandim, je to DOBRY produkt. Jen ho Skoda cpe nekam, kde nema byt a snazi se nam nasadit ruzove bryle.
Zlevnete tu plastovou jebku na cenu Fobie v komabjnu a lidi vam utrhaji ruce... do te doby si tu muzete psat agitaci kolik chcete.
V dobe, kdy konkurence za stejne prachy nabizi "plnotucne" kompakty, drza Skodlivka vytahne nalestenou bidu...
Tahle troufalost musela odrovnat nejednoho ortodoxniho Skodlivkare... a tak je misto nastupce stare dobre "Užofky s HTP" nejaky ten korejec >:-[]
Clovece, tohle je znamy fakt. Proto jsem ten mizerny platek prestal cist uz pred lety.
Bohuzel auto.cz se propada do stejnych sr**ek... (cim to asi bude?)
Agitatori boleslavske montovny... 8-s (sakra hodte sem uz ten zvracici smajl)
Re: škodovky sú vo všeobecnosti na našom trhu predražené...
dnes skutocne nie je problem si uz vybrat... aut je dost... mladi ludia uz k skode nepocituju ziadnu akusi potrebu sa viazat a pod.... ja skodovku nevnimam ako nasu znacku... ona nasa ani nikdy nebola a ani nebude.... je len dobre ze konkurencia zatlacila a skodovka uz straca dominantne postavenie na nasom trhu... ved to uz bolo neunosne povedmze si pravdu. Ocakavam ze v dalsich rokoch bude podiel skodovky na nasom trhu stale klesat.... ano bude klesat... totiz velmi usepsnym modelom bola octavia tour a ta uz skoncila... jej predaje rapid nenahradi.. a mam pocit ze ani drahsia vacsia octavia uz nebude takym bestsellerom u nas... ale o tom som uz popisal dost... uvidime az realne kam sa opat vysplhaju predaje octavie u nas.... podla mna sa skodovka dostane za 10 rokov na nejakych 15 percent nash trhu .... viac nie... uvidime ci mam pravdu :yes:
Ano jel sem 1.6tdi ale v octavce....nejezdi to zle ale na 1.9tdi to nema i pres naprosto stejny papirovy vykon...proto by to mozna chtelo slabsi dvoulitr
Ucelove to nebylo, ze sem kalkuloval se sedanem je pravda a vychazim z predpokladu ze zajemci o rapida budou koukat po autech podobneho typu...tedy sedany pripadne liftbacky...nebo maximalne cruze hatch ktery ma taky dost velky zavazadelnik
Re: škodovky sú vo všeobecnosti na našom trhu predražené...
Presne takýto názor zastávam aj ja a ono to nie je vlastne ani názor, skôr fakt, s ktorým musí a iste aj počíta manažment v škodovke. Věď štatistiky majú a vidia, ako sa im z roka na rok odkrajuje z ich dominantného koláča. Ale je to presne obraz spoločnosti, obraz obyčajných zvyklostí národa - niečo zmeniť, presvedčiť ľudí na niečo iné, aké je to zložité. Ako sa natrápia pri predajoch konkukenti... ale je to vidieť presne aj v chápaní sociálnych istôt, politike, kultúre, školstve, či zdravotníctve alebo bankovom sektore - ale to už je diskusia o niečom inom. Netreba sa nechať strhnúť davom, ovplyvňovať sa masážou médií a používať rozum - len návštevníci tohto servera majú o problematiku automobilov záujem, sledujú trendy, baví ich to a sú nadpriemerne zorientovaný v trhu. Čo o mnohých ľuďoch neplatí a preto si kúpi auto žlté, lebo to sa mu páči... :-) a ak zle kúpi, málokto si prizná, že neurobil dobre, každý si to svoje chváli do nebies, aj keby to mal byť neviem aký šrot (a to nevravím o škode)...
Re: škodovky sú vo všeobecnosti na našom trhu predražené...
ak sledujes slovensky trh tak sam vies ze uz tie percentualne podiely skody nie su co kedysi... za cias felicii mala skodovka 45-50 percent slovenskeho trhu... dnes je to snad nejakych 22 percent ani tolko... takze vyzera to tak ze ludia zacinaju pouzivat hlavu ;-) ... a obzeraju sa uz po konkurencii... dnes je t ona trhu aut skutocne pestre... ist stale len do skodovky je uz zko ty pises ista zotrvacnost ( skoda tazi z historie ano ) ale uz to dlho nepotrva a nova generacia nasich obyvatelov uz nebude k skodovke pocitovat ziadny sucit a pocit ze je to nasa znacka.... ja sam osobne uz nemam k skode ziadny vztah... a skor si kupim inu znacku ako skodu.... ano je to tak .. mlady clovek dnes uz nepocituje akesi puto k skodovke... ved na trhu je tolko lepsich aut.. len si vybrat
škodovky sú vo všeobecnosti na našom trhu predražené...
...môžu si to ale asi ako jediná automobilka dovoliť, vzhľadom na to, že naozaj ešte stále profitujú z minulosti... Mnoho ľudí aj na Slovensku považuje škodovku za "našu" :-) a tak k nej aj pristupuje - čo je úplne normálne. Aj amerických áut sa najviac predá v Amerike, francúzskych vo Francúzsku... a škoda bude mať najlepšiu pozíciu v "Česko - Slovensku" ... na to, čo rapid ponúka, je predražený - tak ako sú predražené aj jej ostatné modely. Osobne by som si za tie peniaze vedel vybrať vždy u konkurencie a nemyslím tým zrovna chevrolet, alebo renault...
Jel jsi s 1,6 TDI, že voláš po dvoulitru? Řekl bych, že ty 4 kW za citelně těžší motor nestojí. Kdybys alespoň napsal 100/ 103/ 105/ 110 kW. I tak by to mohla být otřesná kombinace.
Jak můžeme srovnávat auto nižší střední třídy s malý vozem jako je Rapid? 400kg rozdílu. Kombi-liftback, 6kvalt-5kvalt, atd.... .
Článek na mne působil tendenčním dojmem. Jako by byl napsán pro podporu Rapidu. Jakoby napsat, že Rapid není lepší než Cruze, ale šlape mu na paty a v něčem jej předčí.
Pro příště doporučuji srovnat Rapid s Kia Ceed se stejnou cenou.
Já byl tedy od začátku podezřívavý. Problém je, že pod 300 tisíci je dnes celkem narváno. Indický Rapid má blízko k 301, je to vlastně Vento (Polo sedan). Ten náš je taková modernizovaná první Octavia (sdílí vlastně i platformu, byť za ty roky, co ji Škoda používá, doznala nějakých úprav), což je trochu netradiční receptura. Taková Astra Classic by tedy mohla být téměř ideální konkurent. Těžko říct, jak si v tom guláši povede. A všude v Evropě není situace stejná. Celkem zajímavé porovnání by mohlo být s první Octavií.
To jsi ovšem neřekl. ;-) Rozdíl je to malý, jen čísla mi neseděla. Ale s tím, že je sedan pojetí Rapidu blíže, tedy nesouhlasím. Podle mne trochu účelové tvrzení, abys mohl cenu srazit o dalších 40 tisíc. :-)
spaceback bude prachobyčejné kombi. Otázkou spíš je, jestli zůstane Fabia Combi III... já bych si tipnul že ne. No a pak taky jaká bude podoba Fabie III, která lehce může dopadnout jako konkurent Sandera. Možná totiž nepřijdou s plnohodnotnou Škodováckou alternativou Pola/Ibizy, ale postaví Fabii III na koncernových "výprodejích ze skladů dílů"...
samozrejme ze stvorkolka v rapide nebude.... bavime sa len ze co by mohlo byt.... alebo teda skor co by sme chceli v rapide mat.... ale je jasne ze stvorkolka v diesli ( nieco nasposob scouta ) nebude..... ;-)
som zvedavy na dalsiu karosarsku verziu rapida na ten spaceback ci co to bude :yes: ale najprv musia klesnut ceny..... ani prakticke a dobre auto sa nebude dobre predavat ked bude ponukane za ceny ako auta o triedu vyssie
Myslel sem to tak ze 2.0TDI 4x4 plus treba nejaje efektni oplastovani a jina kola by bylo ideal pro fleety, kdyby nebyl cenovy rozdil moc vysoky, navic je jasne ze s 2.0tdi by rapid jezdil skvele a 4x4 by vyzadovalo asi trochu modernejsi podvozek, kazdopadne rapid by potreboval 1.4 nebo 1.6 MPi jako sul misto nespolehlivych tsi prvni generace
az teraz som si vsimol tvoju mazdicku ;-):yes: podla koncoveho dvojpismena SPZ to vyzera na cerstvo novo prihlasene auto... gratulujem
pozeram ze skoro kazdy kosican chodi fotit auta k hornadu ;-):yes: ... ja tam tiez chodim umyvat a cistit po zime auto :yes: .... boze kdeze su tie casy ked som sa tam ako chlapec chodil kupat :-)
4x4 podle mě jednoznačně nebude
1) již tak předražený Rapid by cenově ještě citelně podražil (přičtěme si dalších +50...)
2) vyžadovalo by jinou zadní nápravu - viz O1 4x4 (i když i to by jistě ve skladech koncernu bezproblému oprášili...)
Přesně tak bych to taky viděl.Jen bych dodal,motor HTP se montuje jen oby se co nejvíce snížila cena vozu,takže bych ho ani nevyřazoval,jen bych prostě snížil cenu,za nějakých 230000,- by se i HTP prodával,věřím tumu,že ano.Stačí se podívat kolik jezdí Fabii v zakladní výbavě,převážně většina.S tou 1.4 63kw by to nebyl špatný nápad,ale toho už se nedočkáme,nevěřím tomu.Pochybuju o tom,že obohatí motorovou paletu o 2.0TDI a ještě 4X4 jsou vyhrazeny pro Octavii a Yetyho,Superb.Jinak souhlasím,to je přesně to co asi ve škodaauto nevidí nebo spíše nechtějí vidět.Zasadní změny cen si myslím už nebudou,možná tak o 10000,- to ještě sundají a budou vyčkávat jestli se chytí nebo ne.
s tym 2.0TDi 4x4 zaujimavy napad .... ale to uz by bolo cenou ktovie kde ale preco nie :yes:
mozno aj 1,4ka 63KW by nemusel byt zly motor ( jednoduchy spolahlivy lacnejsi ).... napr miesto 1,2 TSI 63KW....
htp samozrejme je nezmysel... ten by trebalo vyradit suhlas.... v zaklade by mohla byt klima... a povedzme ze aj nejake vacsie kolesa aby auto vyzeralo dostojnejsie... a samozrjeme to vsetko ak by bolo v konkurencieschopnej cene tak ano rapid moze mat uspech ale zatial to tak nevyzera
;-\
1) vyřadit slaboučké HTP a nebo ho cenově snížit na úroveň P301
2) ceny plošně snížit alespoň tak o 20-30k aby mohlo být základní TSI pod 250k hotově s klimou, radiem s MP3/USB, alespoň 15" plechy, a přední el. okna a zrcátka
3) snížit brutální ceny dieselu na úroveň konkurence
4) přidat jako dieselový vrchol 2.0TDI 81kW+4x4
ano tomuto auticku sme viaceri verili... kym sme nezbadali ceny a trosku chudobny interier vybavu a pod...
s 3 bodmi ktore popisujes ( TSi v zaklade.... kufor a pod ) suhlas :yes: .... rapid v tomto nie je zly ... ale zase sa vsetko toci okolo ceny.... inak vyzera cena "od" ( kde mame htp ) a inak vyzera uz TSI rapid... na cenu je rapid velmi citlivy nakolko je len tesne rozmerovo pod octavkou.... nikto si ho predsa za cenu takmer ako octavka nekupi.... a tu je ten problem.. ze rapid sa cenou dostal kdesi do nizsej strednej triedy pricom auto samotne nema za ciel konkurovat autam v nizsej strednej triede... ani tehcnicky ani motoricky ani imidzom a priestorom na to nema.... razvor je sice vcelku ok ale auto je uzke , robene z maleho auta... len predlzene s velkym kufrom... ziadna nizsia stredna trieda....
Rapid ma pritom aj tak jednu velku vyhodu a to je karoseria typu liftback... 5te otvaratelne vyklopne zadne dvere su fajn ale co z toho ked 301 je o 2000 eur lacnejsia.... nikto si za praktickejsie 5te dvere nepriplati 2000 eur ze? Takze rapid tuto velku vyhodu na trhu fakticky nevyuzil prave naopak...hriesne az trestuhodne ju zahodil..... ;-\ ... nikto netvrdi ze rapid je neprakticke auto... rapid ma skutocne vzadu vela miesta na nohy ma obrovsky kufor a aj 5te prakticke otvaratelne dvere kedze je to lift ale zase plati ze odtial - potial.... nikto si nepriplati par tisic za zadne praktickejsie dvere...
ako pises... rapid by mal byt v zaklade TSI63KW aj s klimou a za nejaku rozumnu cenu a nebol by problem :yes:
DALIBOR žÁK PŘED TÍM MOC HULIL .............. Ale fakt je, že přesně shrnul způsob, jakým přemýšlí pracovníci marketingu Škodovky.
Myslím si že pár lidí z marketingového oddělení Škody Auto vyletí.
A proto bylo potřeba postavit Cruze proti Rapidu, aby:
- se Rapid opticky pounul výše
- se náhodou někdo nemohl domnívat, že Cruze má na Octavii, když sotva porazil Rapida (cenou, prostorností, i motorem o 43 kW)
Dokonce i s 1,7 VCDI poráží Cruze Rapida o 19 kW - a cena? Škoda mluvit.
Aneb jak kdysi prohlásil dealer Fordu a potom byl odsouzen českým soudem k omluvě:
ŠKODA KUPOVAT ŠKODU.
1) taky jsem Rapidu fandil
2) vždy jsem tvrdil, že Rapid bude extrémně citlivý na cenu, o nic jiného totiž v jeho případě nejde...
3) stále vidím určitý prostor na našem trhu, i když se povážlivě začíná zmenšovat
- v základu TSI
- v základu slušnou výbavu vč. klimy
- benefit prostoru na zadních sedadlech a obrovský kufr
To by byly 3 poměrně zajímavé atributy, pro které by Rapid dokázal přiráhnout zákazníka. Tohle vše by ale měl nabízet za základní cenu a především v cenovém porovnání na cenové hladině základních modelů plnohodnotné nižší střední. Což už povážlivě začíná znamenat, že Rapid ve výbavě odpovídající Ambitionu s 1.2 TSI 63 kW by měl směřovat k ceně 230 000,- ... Což Rapida 1.2 MPI Active činí zcela neprodejným, protože by musel jít téměř na cenu Citiga...
vies co je na tom vsetkom najlepsie? ze ja som rapidu spociatku aj fandil a veril som mu... az kym neprisli ceny a nejake realne testy kde sa ukazalo ze zdaleka tymto modelom staru dobru octavku tour skodovka nenahradila.....
clovek bol bombardovany stovkami clankov aky je rapid dokonaly [odkaz] ale ono to akosi nevyslo... sudruzi z NDR niekde urobili chybu 8-s
Přesně tak,ono je dokonce možné,jestli se Rapid neuchití,tak ho přestanou po čase vyrábět z důvodu propadáku,tedy u nás v té Indii je to asi "brko,stejně tak třeba v Rusku,Turecku,atd.Obecně na východních trzích lowendy docelou berou.
nemůžeš brát škodovky obecně, octávia II je supr auto i docela dobrá nabídka co odpovídá konkurenci, a i octavia III bude jistě dobrým autem za dobrou cenu, jenže rapid se tu pokouší s mírně nadsazenou cenovkou bojovat proti autům jako ceed, fluence, cruze a i30....na které objektivně nemá: a auta které jsou jeho skutečnými konkurenty(301, C-Elysse) nechává daleko za sebou a na prodejích je to vidět...zatím to žádná sláva není
Přesně Rapid má jak nápravy,tak podlahu,ze škody Roomster,což je zřejmé.Tedy ve předu je užší náprava ta pochází z Fabie,v zadu z Octavie 1,mezitím podlaha ta co už byla použita v Roomsteru.Trošku bych Rapida přirovnal k Felicii,která byla technicky v podstatě kulatější Favorit s pár vylepšenímy a novějšímy motory.Uvnitř byla Felicie také prostorná a ve verzi kombi měla obří kufr.Takže bych Rapida označil za takovou novodobou Felicii,kor až příjde verze kombi.Nakonec než byl Rapid uveden na trh,tak sama automobilka prohlašovala,že Rapid bude něco jako nástupce Felicie.Akorát tou cenou to těžce netrefili,jinak se dá souhlasit s tehdejším prohlášením.Cruze,je v podstatě pod taktovkou Opelu,je to takový levnější Opel,ale technika je současná a design povedený,je to určitě slušné auto se zajímavou cenou,navíc uvnitř prosotrný.
já jsem bral v potaz 4dveřovou verzi, ta je přece jen pojetí rapidu blíže... ;-) co se týče kombi máš recht...i tak ten rozdíl není nijak velký, za kombi o třídu vejš, a sedan stojí na chlup stejně ;-)
Rapid mohl při uvedení zbořit hranice. KDYBY přišel rovnou s TSI a klimou za 250, mohla to být mezitřídní trefa. zákaznící si jej mohli oblíbit jako levnou alternativu k nižší střední třídě...
Jenže cenový propad vzhledem ke zdraví evropského automobilového trhu dále pokračuje, "race to the bottom" odstartoval další etapu. Fluence za neuvěřitelně nízké ceny, P 308 za téměř bazarové ceny, Mégane to samé. Už i čechokorejci začínají pomalu odtávat...
A vedle toho tu máme Rapida s již zakořeněnou pověstí předraženého lowendu... V krizi se ovšem i členové slepičí sekty začínají chovat racionálněji než kdy jindy. Doby, kdy si Škoda mohla prodávat své modely ostrouhané na kost skončily, Rapid postavený na principu bídy koncernu zkrátka pro evropský trh nestačí. Jak s Rapidem naložit?
Ideální řešení - přesun výroby do Číny a Indie. Tam by mu bylo hej, mezi rikšama by kabaňovský design působil doslova jako ztělesnění neskutečného pokroku a technické lowendové prvky by nikoho nezajímaly... Jenže od toho mají už Rapid sedan, na liftback není nikdo zvědavý.
Pomalu začínám mít pocit, že Rapid si sám před sebou zavřel dveře a jinou cestu si nebude hledat až tak snadno. Faktem je, že koncernu to zřejmě bude relativně jedno, protože klíčová je Octavia III a Rapid je taková bokovka, co kdyby to náhodou vyšlo :-!
je to taky mackopes.. ved vieme ze predna naprava je z fabie tusim.... auto je uzke tiez ako bezne male auto.. akurat ma velky razvor ktory ale uz tiez dnes vlastne je len na spodku nizsej strednej triedy..... motoricky je rapid tiez malym autom.... pocnuc zakladom ale aj najsilnejsou motorizaciou..... 90KW benzin je ako vrcholna motorizacia na nizsiu triedu dnes slabe ze? Skusme sa na to pozriet aj zameranim pre koho je rapid urceny... ano rapid urcite nie je pre toho kto sa pozera po golfoch meganoch ceedoch cize po nizsej strednej tirede.... rapid je lowend ktory ma dat priestor zakaznikovi pomaly ako v nizssej strednej triede ale nizsia stredna treida to nie je... to ze je rapid brany ako nastupca octavky tour je jeden fakt druhy fakt je ale ten ze kvalit octavie tour nedosahuje a nedosahuje ani kvality pvej octavie tour.... takze je to dost blba nahrada ten rapid za tu tourku si myslim... keby nechali v ponuke terajsiu octaviu ako verziu tour tak by mozno nebola od rapidu ani velmi drahsim autom ale je predsa len normalnym dostojnym superautickom v nizsej strednej triede ale rapid? Skodovka si nim strelila vlastny gol 8-s
Proti Loganu nebo Thalii dobře.Proti P 301,C-Elysée bych řekl nastejno,neboť technika dvou francouzů nijak zásadně nezaostává,rozdíl je především v interiéru,použítýmy plasty,ergonomií.
Přesně je to spíš levná alternativa k Octavii.V podstatě se dá říct,že pod karoserií Cruze je Opel Astra.Motor je od Opelu a podvozek taktéž.Rapid zatím nenabídne za podobné pěníze tolik muziky,až ho o dalších 20000,- slevní a příjde slibované kombi,tak možná >:D
301
C-elysee
logan
aveo sedan
thalia
.........................
to ze cenou konkuruje rapid autam o triedu vyssie este neznamena ze tam rapid aj patri.... prave naopak... kupovat si male lowendove auto pomaly za cenu golfa je na psychiatriu... normalny clovek ktory zvazuje kupu auta ma v cene rapidu uz ovela ine auta... a ak chce nieco mensie ako napr samotny rapid tak ma tiez na vyber auta ktore su rozmerovo ako rapid ale cenovo su par tisic eur lacnejsie ako rapid.... takze rapidu moc nerozumiem co tymto modelom skodovka pri tej jeho cene sledovala...
staci pozriet do cennika a za cenu rapida mame : cruze , fluence, ceed, i30, P308, megane... ano ja golfa fakticky uz skoro...... vsetko co som vymenoval su ale auta o triedu lepsie a vyssie ako rapid... a o 3 triedy krajsie bezpecnejsie praktickejsie imidzovejsie a hodnotnejsie..... opat sa dostavam do slepej ulicky.... k comu je ten rapid? pre koho je urceny? aky ma zmysel kupovat rapida s imidzom a motormi maleho auta za cenu auta nizsej strednej triedy? aky zmysel ma kupovat lowend za cenu takmer premie nizsej strednej triedy ( golf ).... stale ostava vela nezodpovedanych otazok.... co tym skodovka sleduje ze spravi model ktory cenovo zapada do nizsej strednej triedy ale pritom nim realne motoricky aj imidzom a jazdnymi vlastnostami konkuruje malym autam? Ludia nie su sprosti... aj hlupy jano z hornej dolnej pri pohlade na ceny inych aut ( cruze, fluence, golf, megane ) v porovnani s nepodarkom rapid zisti ze kupovat rapida je trosku ako science fiction proste nezmysel.
momentalne pri pohlade na akciovy cennik fluencu ( 1,6 16V 81KW - 9 390 eur ) ktory vychadza z modelu megane je vlastne uz zbytocne pozerat na cennik rapidu aj keby siel cenovo dole... takuto ponuku skodovka nebude mat nikdy rapid to moze uz rovno zabalit....
Už z několika příspěvků vyplynulo, že tedy dle tebe je Rapid vlastně Fabie sedan, je to tak? Pokud ano, pak popíráš samotné zařazení modelu výrobcem. Rapid je brán jako nástupce Octavie Tour, tedy normálního modelu nižší střední třídy. Druhou věcí je to, že Škoda použila stávající komponenty a tak hlavně co se šířky týká, pak by se model dal přirovnat k Aveu. Jinak si ale dovolím nesouhlasit... :-)
Takto můžeme Rapid postavit proti libovolnému kombíku nižší střední třídy a výsledek? Rapid vždy s přehledem prohraje.
Proto je cenovka Rapidu neospravedlnitelná a neobhajitelná. Lowend za cenu mainstreamu o třídu výš... tohle zkrátka nikdy fungovat nebude. Chce-li Rapid uspět, musí s cenou dolů. Rapid je zkrátka předražený účastník výběrového řízení, který letí z kola ven jako první :-!
Upřímně, i za oněch 250 v TSI s klimou, kterou mu tu již od samého počátku předepisuji, by dnes měl poněkud problém. P 308 se dostal na neuvěřitelných 230 a až na ten kufr je to zcela jiná liga - prostornost kabiny, materiály, zpracování detailů, povedený základ 1.4 VTi... Stále víc začínám mít pocit, že pro Rapida není zatím na Evropském trhu místo 8-s
Souhlasím..bez rezervy bych auto taky nebral..!! :-!:-!
Loni jsem měl dva defekty..oprava nemožná , rezerva to řešila za 10min..!!
Děti v autě... čekat na odtah..??
Je to tragické šetření na nepravém místě..
Dokonce ji nemají ani MPV...Fordy S-max a Galaxy nebo VW Sharan..!
Doobjednat NEJDE..!!! Ufff....!
Jen nový OPEL Zafira ji má zespodu!!
Tleskám... :yes:
Cruze je celkem pěkný , ale za tu cenu a bez rezervy..do Koreje dobrý! :no:
je malé auto s velkým kufrem za cenu plnohodnotné nižší střední třídy. V tom je ten problém. Až to Škoda Auto pochopí a sníží cenu na odpovídající úroveň, nebude Rapid terčem kritiky ...
kazdy ma moznost vyberu kamarat.... kludne si kup logana je to dobre auto alebo 301tku ale placat nezmysly sem dookola nemusis... kto sa rozhodne pre cruza asi vie preco to robi.... nikto nikoho nenuti kupovat co nechce....
len tak mimochodom tie tvoje spominane auta su vsetky o triedu nizsie ako cruze.... konkurent pre rapid je aveo sedan... cruze je uz uplne inde ... tam sa tvoja dacia nepozrie ani za 10 rokov :yes:
Asi to chtěli porovnat i cenově...
Je fakt , že Cruze je něco mezi Rapidem a Octavii..
Astra je přece jen lepší a dražší než Cruze.
A to je konkurent Octavie.
Tak ten test trošku chápu..
Výsledek je jasný..Rapid se musí slevnit ještě někde k 240-250 tis..
Pak se bude prodávat. ;-)
Tvoji 'racionalne' zmyslajuci ludia roky kupuju skodovky proti akejkolvek logike :-) Zda sa, ze rozhodujuca je velkost kufru, pretoze vzdy ked som sa pustil do nacenenia lubovolnej skodovky podla mojho gusta, s vynimkou najlacnejsich barebone modelov, skoncil som na cenach japonskej konkurencie, ktora ponuka tak vyssiu zaruku ako aj lepsiu kvalitu a spolahlivost.
Rapid a nova Octavia tomu nasadzuju absurdnu korunu. Ale ked to ludia zeru hook, line and sinker...
Ano, každý si může zvolit přesně to, o co má zájem, trh je tak nasycen, že klidně si místo Cruze pořiď CCE/P301 nebo počkej ještě chvilku na nového Logana. Chybu s těmi vozy zcela jistě neuděláš a ještě ti zůstane hodně peněz pod polštářem ;-)
Neco zkritizovat museli aby rapid nevypadal zoufale, jinak ostatni shodne rizeni cruze vesmes chvali...ja to muzu potvrdit- s cruze se jezdi velmi prijemne
Ta cena rapida je fakt k placi...hlavne s tim dieselem...a chevy LTZ v akcnim ceniku je dokonce za 440k :yes: a to mame auto se skoro dvojnasobnym vykonem, lepe naladenym podvozkem a rizenim, celkove dospelejsim a hodnotnejsim a s interierem bez kompromisu
Ještě nedávno bývala součástí každého auta plnohodnotná rezerva a nyní už se nenabízí ani za příplatek ... hnus :no:
Popravdě, z této dvojice bych dal přednost Rapidu, kdybych si ale v budoucnu měl kupovat vůz do 400000, srovnávané vozy by vůbec nepřicházely v úvahu. Za tu cenu raději prestižnějšího Golfa nebo Oktávku. ;-)
Srovnání je zajímavé proto, že oba vozy stojí téměř stejně. To, že Chevrolet je schopný za stejné peníze nabídnout o 0,4 litru větší motor a o třídu větší auto aniž by působil tak lowcostově jako Rapid, jsou právě ty důvody, proč vyhrál.
tiez mam tento Cruze, akurat ze modelovy rad 2011, no nastastie uz s novym 2.0l VCDi 163k. Papierovo je Sedan o cosi rychlejsi ako SW (z 0 na 100 sa uvadza 8.5s oproti 8.8 us SW) Momentalne mam nabehane 36000km, zatial bez akehokolvek problemu..
pre rapida sa moze rozhodnut skutocne len kto na to ma >:D ... kto si peniaze vazi tenpojde skor do mercedesu alebo lexusu >:D:yes: ale urcite nevyhodi tolko prachov kdesi na rapida
to ze kym SM kritizuje posilovac riadenia u Cruze, Autorevue vo svojej recenzii rovnakeho auta chvalili rozhodnutie ponechat hydraulicky posilovac ktory je ovela presnejsi ako elektricky...
Skoda zas jednou predvedla jak se dela male lowcostove auto za cenu plnohodnotneho vozu segmentu C...ac se kluci ze sveta motoru snazili jak mohli aby rapida pred fiaskem alespon slovne ubranili tak cisla mluvi celkem jasne: prvni cena 2.0vcdi 120kw stoji 390k...prvni cena rapidu s 1.6tdi 77kw je 388k...vysvetlete mi nekdo jak muze racionalne myslici clovek pri techto cenach vubec ztracet cas prohlidkou skody rapid? Chapu moc dobre proc kluci ze SM sem zamerne nedali cenove a vybavove srovnani verzi
Srovnání aut nižší střední třídy je nesmysl? Srovnání, kdy si za podobné peníze můžete oba modely koupit? To, že jeden si představuje jako adekvátní auto nižší střední třídy Rapida a druhý Cruze není problém redakce, ale automobilek samotných ...
pohladit si ego? zjavne to nevyslo.... akurat sa dopracuje k tomu ze rapid sa sprotivi kazdemu..... skoda ze skodovka nie je kolesami na zemi a neporovnava rapida s autami ktore su jeho priamymi konkurentami ( 301, thalia ) ale podsuva nam tu nejake nezmyselne porovnania s o tiredu vacsim a podstatne lepsim autom.... a co tak porovnat rapida s BMW5? .... podla mna by to slo.... nakoniec ani by som nebol pekvapenykeby to rapid vyhral... ved je elegantny kvalitny uspornejsi ako BMW a aj ma lepsi pristup do kufra... v BMW urcite nenajdeme skrabku vo vicku.... takze rapid sa urcite nestrati ani vedla BMW >:D:yes:
Seš si jistej tímto výrokem? Pokud jo, tak sem prosím hoď ceníky,aby jsi tuto hovadinu potvrdil ;-) EDIT: omlouvám se, špatně jsem si přečetl tvou odpověď :yes:
este dodam, ze take masazne porovnania su dobre na blbych, co si rapida kupia v htp, kedze na dizla ma z tejto kategorie kupujucich malokto, a budu sa tvarit, ze vlastne maju auto, ktore je rovnocene s dvojlitrovym cruisom
to je co za vtip "Rapid ztrácel v oblastech vyplývajících z podstaty a logiky věci – jedná se přece o vozidlo orientované na nízkou cenu" ? Zaujimalo by ma, este kde je ta nizka cena ?
Toto srovnání snad SM nemohl myslet vážně. Dvoulitr proti 1.6, největší auto nižší střední třídy proti malému liftbacku ... nicméně Rapid se nenechal zahanbit a výsledná známka se od Chevroletu výrazně neliší. Jen ta cena ... o pár tisíc výše by se dal pořídit mnohem kvalitnější, vybavenější i hezčí Golf. Alespoň o těch padesát litrů by Rapid mohl být levnější.
Zajímalo by mě, jak by si Rapid vedl proti 301, C-Elysée, Loganu nebo Thalii. :-)
Budete se divit, kolik jsme našli společných bodů.
Skutočne? Predpokladám,že tie body myslíte volant,štyri kolesá,sedačky,rádio........
Veď Cruze je iná trieda a dvojlitrový motor stojí 20 000Eur. Čudné porovnanie.
udělat srovnávací test a nevložit srovnání paramerů v přehledné formě je dost ubohost
ale zase kdyby udělali srovnání do tabulky včetně ceny, tak by rapida asi úplně zařízli
rapid vychadza z maleho auta .... cruze je ale auto o triedu vyssie... cruze je dokonca jedno z najvacsich aut nizsej strednej triedy ..... na ukazku ano .... vtipne porovnanie..... realne si povedzme ze rapid ma konkurenciu v 301tke , C-elysse, logane a thalii.... cruze je uz konkurent octavky.... lancera.... megana a pod.... urcite nie rapidu....iste si kazdy vsimol majestatnost a velkost cruza.. ano to auto vyzera skutocne velmi robustne pekne a je to riadny kus auta... rapid vedla cruza vyzera ... no nevyzera nijak.... je to uzke.... slabe... cele akesi lowendove.... na rozdiel od namakaneho chevyho..... motorizacie v rapide zacinaju na inych hodnotach ako v cruze a tu je jasne vidiet kto je v akej triede.. rapid jemale auto s kufrom... tomu su prisposobene aj motory vybava a celkova dospelost auta.... kdez to cruze je plnohodnotne auto nizsej strednej triedy zo vsetkym co k tomu patri... teda priestorom bezpecnostou motormi razvorom imidzom a pod...
podla mna by sa mali testeri a redaktori na vec pozerat realnejsie a skutocne rapid porovnavat s 301tkou alebo thaliou a nevodit ludi za nos... a pchat rapida niekam kde nepatri.... tieto testy kde na oko rapida pchaju niekam kde nepatru su na co dobre neviem.... cruze je o triedu vyssie ako rapid... a to po kazdej stranke :yes: