Připomeňme si, kdo stojí za podobou mnoha legendárních automobilových ikon uplynulých dekád. Alfa Romeo Alfasud, Golf I, BMW M1 nebo Fiat Panda jsou jen některé z nich...
se podílel na nejedné legendě, zdaleka ne jen na čtyřech modelech uvedených v článku, jen namátkou ty nejznámější:
Alfa Romeo Brera, Giulia Sprint, Alfetta, GT/GTV, 159
Audi 80
Bugatti EB 118, EB 218
Ferrari 250 GT
Fiat Cinquecento, Croma, Punto, Uno, 850 Spider, Dino Coupe, Grande Punto
Lancia Delta, Thema
Lotus Esprit
Maserati Ghibli, Quattroporte
Renault 19, 21
Volkswagen Scirocco
Nezabudol, to jen ty máš problém s chápáním psaného textu:
"Giugiaro se podílel na nejedné legendě, zdaleka ne jen na čtyřech modelech uvedených v článku,..."
A k tomu abys tohle pochopil, nemusíš číst ani ten článek, i když reagovat v diskusi na příspěvek k článku, aniž bys článek (v tomto případě komentář k videu) četl, je také dostatečně výmluvné... 8-s;-)
Neviděl jsem to celé, ale všiml jsem si, že za Daewoo jsou tam Matiz (2x), Lanos, Nubira I kombi a Leganza (v čase 6:33 jsou společně). Vedle toho má na svědomí i modely Kalos/Aveo, Magnus/Evanda či Lacetti HB.
Zajímavé ovšem je, že tam je vidět Nubira I, kterou ale navrhli v Italian I.DE.A Institute! :-O
Giugiaro je bezpochyby mistr designu :yes: A i přesto, že u mě klesl téměř dno ve chvíli, kdy se jeho firma stala součástí lidokoncernu, tak jeho práci, kterou odvedl v úplynulých 45 letech, budu vždy obdivovat! Mimochodem při sledování videa jsem si uvědomil jednu věc - Giugiaro stojí za všemi čtyřmi mými současnými auty: Uno mkI, Delta Integrale, Thema a služební Punto. :-) Byť u Punta dělal jen původní Grande Punto a já mám již facelift Punto Evo.
mihnul se tam i koncept Columbus, ten se mi líbil už v době vzniku. Tak propracovaný, funkční koncept luxusní dodávky jsem od té doby neviděl.
[odkaz]
[odkaz]
Sakra, už tady zaznela řada aut, ale co naše Škoda 720 a 760? ;-) Zvláště ta první se opravdu povedla. Tak moc, že její tvary i řešení světlometů pak Giorgetto použil ještě u Alfy Romeo Alfetta. Věčná škoda, že se sedmsetdvacítka nedostala do výroby :-(:-(:-(
Přesně jsem čekal, že se pod tímhle typem článku objeví několik jedinců, kteří budou psát "a co tohle auto", "a co tam tamto auto", "a na tohle auto jste zapoměli"... Italdesign za svou existenci navrhl tolik aut a studií, že by to video muselo mít dvě hodiny, aby se tam všechny vešly. Prostě tam dali jen výběr těch nejslavnějších.