Mam pocit, ze hentake reci je pocut na vysoko otackove atmosfery furt. U mna tiez vacsina krutaku dorazi "az" v 2300 otackach, ale to znamena, ze mam skoro dalsich 6000 pred sebou... Nemam nic proti turbu ako takemu, ale je mi naozaj zahadou, ako je mozne, ze ludia dokazali tak rychlo zabudnut pouzivat riadiacu paku. Este predsa nie su tak davno doby, kedy bol atmosfericky motor v drtivej prevahe, ludia radili o 106 a nikomu to neprislo divne... A dnes uz je to pomaly tabu.
Přeháníš... pro běžné ježdění RX-8 v pohodě stačí nějakých 2500 otáček a motoru to nijak neškodí. Jistě, člověk vychovaný na naftě by tomu do 4000 otáček 170kW nehádal, možná spíš něco přes 100... ale na lehkou Mazdu to stačí.
..mam s verzi Revo najeto cca 10tis km - obcas mi ji kamarad pujci. Je to skvele auto, radost ho ridit.
V tomhle mazde fandim, trebaze Wankel dostava diky smernicim z EU pekne za usi, je to vybornej motor. Potrebuje ale preplnovani, ktere v modelu RX-8 pro bezne jezdeni citelne chybi. Tezko renesis drzet v otackach neustale, aby fungoval. V opacnem pripade - nizke otacky, takovej solich, se renesis dusi, coz mu velice skodi.
Kazdopadne Mazde v tomhle smeru fandim. Wankel stoji za to drzet pri zivote.