Ekonomika
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Povedl se. A po nedávném dorovnání konkurencí (Škoda, Peugeot, Citroen), tak Fluence opět vyčnívá a vypadá jako nejlepší nabídka. Článek zapomíná na 5 letou záruku /100.000 km, osobně bych si připlatil (pro jistotu) 3990,- Kč za prodloužení na 150.000 km, a pokud bych plánoval daleké cesty tak 8990,- Kč na 200.000 km. Tomu říkám férová nabídka.
Osobně oceňuji i nové motory + výbornou výbavu. Škoda parkovacího senzoru, to ovšem lze napravit za pár kačet.
Přimlouval bych se na srovnávací test s Rapidem, P+C. V tomto případě nepomůže Rapidu ani lepší přístup do kufru.
Osobně oceňuji i nové motory + výbornou výbavu. Škoda parkovacího senzoru, to ovšem lze napravit za pár kačet.
Přimlouval bych se na srovnávací test s Rapidem, P+C. V tomto případě nepomůže Rapidu ani lepší přístup do kufru.
Tak na to pozor, přístup do kufru je nadmíru důležitý parametr a dokáže ovlivnit výsledek testu zcela ZÁSADNĚ. 😉
Keby ten test robili Cesi, tak vitaz je jasny.. . .. a Fluence to nebude
U vás nemáte chalupáře ? 😲 😉
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tak panáčku, takovéhle podpásovky si laskavě nechej na jiné modely, Škodu z toho raději vynech, kapiš?
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hledej, hledej. Musíš se trochu snažit, přece v tom Rapida takhle nevykoupeš....to jsi patriot ? >😁
nikdo jiný než patriot ten rapid ani nekoupí... 😉 díkybohu pro škodu těch patriotů je stále docela dost u nás, alespoň v tomto směru
Pred 18 rokmi sa za podobnú cenu dalo kúpiť holátko Felicia Combi - bez rádia, bez posilovača riadenia, bez elektrických okien a zrkadiel a bez klímy, ale zato so 40 kW hliníkovou jedna-trojkou. Vrchol "luxusu" bol vtedy posilovač bŕzd a otáčkomer >😁.
A ešte za podobnú cenu bolo 3-dverové holátko Opel Corsa ECO.
A ešte za podobnú cenu bolo 3-dverové holátko Opel Corsa ECO.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Měli jsme doma verzi 1,3 GLXi 50 kW a ta otáčkoměr měla. Jinak okna i zrcátka manuální, bez rádia, jen 2 repro, bez klimy, příplatek byl za barvu, lakování zrcátek a ostřikovače světel - krátká verze v roce 1997 vyšla na cca 240 000, už nevím přesně.
My měli 1.3 LXi krátká verze,barva královská modř ( nemetalická), rádio,mlhovky,střešní okno! Originál alu Škoda 13palců. Lakovaný nebylo nic krom karoserie, nic v elektrice a posilovač řízení to vidělo z rychlíku😁, místo otáčkoměru hodiny😞, Nedělené sedačky, prostě výbava nic moc a to jsme měly zaškrtnuto skoro vše příplatkové😁 Bohužel se prý nedala objednat metalíza společně se střešním oknem a podobné kombinace nešly... Jaro 1995 za bratru 250tisíc >😁
Zase na druhou stranu. V roce 2003 prodána s 38tisíci km bez jakékoliv koroze a nebouraná za 105 tisíc korun! >😁
Budme rádi za dnešní auta s jejich výbavou 😄
Zase na druhou stranu. V roce 2003 prodána s 38tisíci km bez jakékoliv koroze a nebouraná za 105 tisíc korun! >😁
Budme rádi za dnešní auta s jejich výbavou 😄
otackomer nemali len 40KW feldy... po inovacii v r 98 tusim uz mali otackomer aj tie ale nie som si isty...
ja mam 50KW verziu po inovacii a ta otackomer ma a aj hmlovky >😁 mam
ja mam 50KW verziu po inovacii a ta otackomer ma a aj hmlovky >😁 mam
Tá moje byla v roce 1997 1,6 GLX, tmavě zelená metalíza, zrcátka v barvě karoserie, mezi bočními okny tmavý pás, rádio Blaupunkt, posilovač řízení, otáčkoměr, ostřikovače světel 😄 Kdyby to mélo klímu a okna v elektrice, tak by to bylo zcela dostačující auto 😄
Neskoršie Felicie mohli už byť vybavené aj ABS či klimou, a dokonca aj palubným počítačom (naľavo od budíkov), ale na začiatku bol otáčkomer jeden z mála príplatkov výbavy.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
V případě Scénicu facelift II rádio taky nemá USB na viditelným místě, ovšem má tam tlačítko MEDIA, pomocí kterého právě přepneš na flash disk. Výstup bude počítám buď u popelníku, nebo v loketní opěrce, či odkládacím prostoru u spolujezdce.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
férová nabídka za férové auto bez 3-válcových kompromisů a se solidní výbavou... :yes: :yes:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ale taky trochu jinej výkon než Haťapka >😁
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Aha >😁 tak sorry >😁 Myslels O.9 TCE? To by asi žralo i děti z přechodu pro chodce, všude píšou, že i Clio, které je menší žere docela dost😊 Myslím, že když už tak 1.2TCe 😄
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
já tedy nevím, ale povinné ručení u mé 1,6 dCi je těsně pod 3 tisíce (předpokládám, že to bude stejný jako 1,6 benzín), ostatní dělá havarijní pojištění.
Jasné , veď aj Rapid je s 1,2MPI úplný "Trhák" >😁 :no:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
>😁 Hele, do diskuze nikdy nemam zájem přispívat, ale na tebe to jinak nejde - seš nejlepší.. štěstí, že na moravě nejsou všichni tak inteligentní jako ty >😁
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Predfaceliftový Fluence bol krasjší. Vyzeral hodnotnejšie, luxusnejšie, proste "skutočná limuzína. Skôr mali zmeniť zadok, možno interiér. Už nebude "Na letisko, Albert!"...
Aj Interiér by si zaslúžil modernizáciu ... 😉 Inak starší model vyzeral elegantnejšie ;-\
Člověk na to kouká, a kroutí hlavou. Čím to, že i přes neprovokující, poměrně uhlazené tvary to auto nevyvolá jakoukoli šoférskou, chlapskou emoci? No je to především tím, že akcenty, kterýma se to auto dere na světlo dní jsou vyvedené snad až v rovině kýče, viz. například to chromové rámování kolem mlhovek, o velikosti loga na přední masce nemluvě. Ne ne, takhle se to prostě nedělá.
Auto musí mít vizuální charakter, musí z něho sálat jistota, styl, síla, dominance, vždyť proto si snad auto kupuješ, ne? Auto musí být jako břit, musí mít jiskru, ne se tvářit ospale a jako po flámu.
No dejme si vizuální příklad unilosti, bagetovosti - [odkaz] A nyní ten břit, jiskra v přímém přenosu - [odkaz] Ta auta jsou od sebe vzdálena jako dvě mlhoviny. Jejich vizuální signál je absolutně ale absolutně odlišný. A přesně stejně jsou od sebe vzdáleni ti, kdo k jednomu každému vozu esteticky inklinují.
Speciálně nás může těšit, že naše krásná Škoda zaměstnává doslova světového designéra, může nás těšit, že je to právě on, Mistr Kabaň, který umí vyhmátnout to rozhodné, tu důležitou osu, ten přímý signál, že umí bezchybně vybalancovat hranu mezi stylem a bagetou, že umí prostě vytvořit auto, které je suverénní, své, a vpravdě šoférské, chlapské.
Ostatně na to, jaká auta tě přitahují v dospělosti má rozhodný vliv... lustr, jaký jste měli doma v pokoji. To víš, skorovybroušené skleněné perly z Kamenického Šenova, z nichž jak majáky kýčů ční do nebes tucet umělohmotných svíček na elektřinu, s tím nenaděláš nic, ani kdyby ses ve fluenci na hlavu postavil...
BRAVO ŠKODA, BRAVO RAPID :yes: :-!
Auto musí mít vizuální charakter, musí z něho sálat jistota, styl, síla, dominance, vždyť proto si snad auto kupuješ, ne? Auto musí být jako břit, musí mít jiskru, ne se tvářit ospale a jako po flámu.
No dejme si vizuální příklad unilosti, bagetovosti - [odkaz] A nyní ten břit, jiskra v přímém přenosu - [odkaz] Ta auta jsou od sebe vzdálena jako dvě mlhoviny. Jejich vizuální signál je absolutně ale absolutně odlišný. A přesně stejně jsou od sebe vzdáleni ti, kdo k jednomu každému vozu esteticky inklinují.
Speciálně nás může těšit, že naše krásná Škoda zaměstnává doslova světového designéra, může nás těšit, že je to právě on, Mistr Kabaň, který umí vyhmátnout to rozhodné, tu důležitou osu, ten přímý signál, že umí bezchybně vybalancovat hranu mezi stylem a bagetou, že umí prostě vytvořit auto, které je suverénní, své, a vpravdě šoférské, chlapské.
Ostatně na to, jaká auta tě přitahují v dospělosti má rozhodný vliv... lustr, jaký jste měli doma v pokoji. To víš, skorovybroušené skleněné perly z Kamenického Šenova, z nichž jak majáky kýčů ční do nebes tucet umělohmotných svíček na elektřinu, s tím nenaděláš nic, ani kdyby ses ve fluenci na hlavu postavil...
BRAVO ŠKODA, BRAVO RAPID :yes: :-!
Ale notak, vždyť každé z těchto aut je zaměřeno na trochu jinou cílovou skupinu. Fluence působí usedleji, robustněji než Rapid. Hlavně na živo. Rapid ve vyšší výbavě je spíše střižen sportovnějším dojmem s důrazem na variabilitu liftbacku. Fluence není auto na image, ale levné slušně vybavené auto na pohodlné cestování mezi městy a občas na dovolenou. Pro mě se svými 188cm a urostlější postavou je Fluence pohodlnější a prostornější auto a po Faceliftu se mi líbí více než předchůdce 😄 Image hledej jinde o tom to v tomhle segmentu není a za 339tisíc 1.5 81kw ve verzi Dynamique... Alfréde, do knajpy na guláš a 5 zrzavejch! >😁
suhlas.. inovacia s vydarila... mne sa ta nova maska paci... prislusnost d orodiny renaultu je zrejma a jasna a to sa mi paci :yes😒br />
GTI tu vzdy pise romany o imidzi luxuse ... vzdy sem hadze nejake smiesne fotky ale realneho zakaznika zaujima pohodlie cena a ako s av aute bude citit a kolko ma miesta ..... v tomto smere ako rodinne auto je fluence rozhodne priestrannejsi a pohodlnejsi ako rapid.. suhlas :yes😒br />
nikto kto si kupuje auta tejto ceny a kategorie sa tu nejde hrat na machra a nepotrebuje si nahanat ego ani imidz ... potrebuje realne auto .. a fluence toto auto aj zakaznikovi poskytne ... je smiesne v nizsej strednej triede kde si ludia kupuju bezne auta na bezne jazdenie do mesta do prace na dovolenky a pod sa bavit o nejakom imidzi a machrovat ze ja mam nieco viac.... uloha tychto aut je poskytnut zakaznikovi co najvyssiu uzitkovu hodnotu :yes:
GTI tu vzdy pise romany o imidzi luxuse ... vzdy sem hadze nejake smiesne fotky ale realneho zakaznika zaujima pohodlie cena a ako s av aute bude citit a kolko ma miesta ..... v tomto smere ako rodinne auto je fluence rozhodne priestrannejsi a pohodlnejsi ako rapid.. suhlas :yes😒br />
nikto kto si kupuje auta tejto ceny a kategorie sa tu nejde hrat na machra a nepotrebuje si nahanat ego ani imidz ... potrebuje realne auto .. a fluence toto auto aj zakaznikovi poskytne ... je smiesne v nizsej strednej triede kde si ludia kupuju bezne auta na bezne jazdenie do mesta do prace na dovolenky a pod sa bavit o nejakom imidzi a machrovat ze ja mam nieco viac.... uloha tychto aut je poskytnut zakaznikovi co najvyssiu uzitkovu hodnotu :yes:
No tak s tím prostorem je to trochu dvousečné, Rapid prostě svým provedením liftback válcuje užitou hodnotu klasického sedanu. Prostorější mi přišel Fluence z místa řidiče, praktičtější pro 3 členou rodinu bude Rapid. I když ani tím Fluencem ti tak děsné nebude.. Sami sme měli v rodině pár generací sedany, až nyní máme k tomu i kombi. Se sedanem se dá žít, ale ledničku tam nepřevezeš😁
to je pravda.. karoseria typu lift je prakticka... ale ja mam na mysli priestor pre pasazierov a komfort a v tomto smere vitazi fluence... rapid ma navyse kratke sedaky, uzky interier... dvere samy tvrdy plast... cele auto je robene akosi divne pritom cenovo je na urovni aut ktore su podstatne dospelejsie... ( megane, fluence, i30, ceed, P308 a pod ) ...
dalsou nevyhodou je prave uz spominana cena.... nech je akokolvek prakticka verzia liftback ..... nikto si nepriplati 2000 eur len za vykolpne zadne dvere .... to kazdy radsej pojde do fluencu alebo P301 :yes😒br />
dalsou nevyhodou je podla mna pouzitie len TSI motorov... podla mna rapid mohol ponuknut ako zaklad napr 1,4 63KW ktoru pozname z fabie ..... ja osobne by som do TSI nesiel .... a urcite nie som jediny koho by turbo odradilo... v tomto aute by malo ist v prvo mrade o spolahlivost a ta je pouzitim TSi motorov uz trosku neista.....
dalsou nevyhodou je prave uz spominana cena.... nech je akokolvek prakticka verzia liftback ..... nikto si nepriplati 2000 eur len za vykolpne zadne dvere .... to kazdy radsej pojde do fluencu alebo P301 :yes😒br />
dalsou nevyhodou je podla mna pouzitie len TSI motorov... podla mna rapid mohol ponuknut ako zaklad napr 1,4 63KW ktoru pozname z fabie ..... ja osobne by som do TSI nesiel .... a urcite nie som jediny koho by turbo odradilo... v tomto aute by malo ist v prvo mrade o spolahlivost a ta je pouzitim TSi motorov uz trosku neista.....
Ano, jedinou výhodou Rapidu je karoserie liftback. Tím to začíná a končí. V čem by měl být tento model pro 3 členou rodinu praktičtější, to netuším. Fluence je širší a delší, jedinou "vadou" může být prostor nad zadními sedadly pro spolucestující nad 185cm. Půdorysně je kufr Fluence větší, problémy by tedy mohl být ve výšce kufru a jeho horší přístupnosti. I když v rámci sedanů nižší střední jej lze označit za zcela dostačující. A ledničku si holt člověk nechá dovézt, moc lidí, co si je vozí sami taky není... >😒]
Kdo by se s tím tahal, když ti ji sami přivezou. 😄 Ty větší bych stejně do auta nedostal, kombík nevyjímaje. Musel bych si vzít dodávku, popřípadě pick-up. Navíc většinou chceš odvézt starou.
Přesně tak a navíc dneska není ničím oneobvyklým odvoz té staré zároveň s dovozem nové 😉 Bohužel se u nás vypěstoval kult stěhovačů ledniček, praček a kdo ví čeho všeho ... realita je však jinde 😄
Před lety jsem také preferoval liftback, ale ne kvůli převozu ledniček. 😄 Kombík by byl určitě praktičtější, ale nemám je moc rád a liftback stačil. Další možností je SUV. Dnes už tohle naštěstí řešit nemusím. Mrtvola se mi do kufru vejde (pokud tedy není příliš rozložitá), takže je naprosto dostatečný. >😒] Na cestování by se hodil větší, ale pravda je, že s přítelkyní dokážeme zaplnit jakýkoli, takže si radši koupím auto, které se mi líbí, než auto, které zvládne odvézt celý šatník - to bych nakonec jezdil dodávkou. A kdybych náhodou nějakou tu lednici musel převést, vždy mohu za auto zapřáhnout vozík. 😄
😄 Jen jemnou korekci, termín "líbí" se ve spojení s fluence snad ani nedá užít. Modernizace mu prospěla, avšak charakter zůstal - bagetoidní, rozbředlý, nedopečený design, to je ten hlavní problémek.
Člověk na to kouká a nad tvou slkepotou kroutí hlavou. Ano, nakonec přišlo srovnání nesrovnatelného :yes: Ještě že to přišlo, do očí bijící rozdíl mezi tebou srovnánvanými vozy je jasný. Srovnávat beztvarého jezevčíka s tímto francouzem může způsobit i zdravotní potíže. A zcela jistě v jiném stylu než si myslíš. Design je věc silně subjektivní, ale nevyváženost proporcí je věcí druhou. Zde má navrh zcela jistě Fluence.
Fluence po faceliftu se designově drží nového stylu a je to dobře. Myslím že ten, kdo by přemýšlel nad Fluencem, nemůže o Rapid ani zavadit.
BRAVO FLUENCE :yes: >😒]
Fluence po faceliftu se designově drží nového stylu a je to dobře. Myslím že ten, kdo by přemýšlel nad Fluencem, nemůže o Rapid ani zavadit.
BRAVO FLUENCE :yes: >😒]
Pozdravuj lustr a porcelánového jelena. Jinak souhlas, v nevyváženosti má navrch fluence. V tom Rapida drtí opravdu dokonale... >😒]
Ty meleš neuvěřitelný ho*na všude vždy a jakkoliv, já když to čtu tak bliju i za tebe a pak se musím dívat abych do těch výtvorů náhodou nešláp.
U francouzů obzvlášť, protože i sám je vidíš jako hrozbu pro rapida a sprostě je takhle haníš.Styď se, nejsi neutrální diskutér.
U francouzů obzvlášť, protože i sám je vidíš jako hrozbu pro rapida a sprostě je takhle haníš.Styď se, nejsi neutrální diskutér.
Zkus Espumisan.... se ti to tlačí na mozek >😁 >😁 >😁 ... i kdybys tu vytapetoval celý web, což teda v poslední době, ať už méně či více zdařile děláš, ti nepomůže v přímé konfrontaci... tu reálnou, ne tu plakátovou na vlhké zdi. Fluence nejen, že válcuje, ale hlavně drtí Rapida. Ve všem. Pokud nesouhlasíš, tak sestav seznam v čem ne... jen si prosím nech Espumisální řeči a infantilní "foto srovnávačky" ... tak do toho....
Ted ukaž, zda jsi autodiletant a demagog typu MZ nebo jsi frajer, máš koule a padni komu padni.... 😉
Ted ukaž, zda jsi autodiletant a demagog typu MZ nebo jsi frajer, máš koule a padni komu padni.... 😉
rapid to bude mat stale tazsie a tazsie....
fluence.... zase jedno paradne auto a s klasickou atmosferou a este za super cenu ... super :yes😒br />
krasne auto... s vybornymi motormi a reprezentativnym elegantnym vzhladom :yes😒br />
rapid moze ist do srotu rovno 😉
fluence.... zase jedno paradne auto a s klasickou atmosferou a este za super cenu ... super :yes😒br />
krasne auto... s vybornymi motormi a reprezentativnym elegantnym vzhladom :yes😒br />
rapid moze ist do srotu rovno 😉
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Se mi líbí, jak GTI v jednom článku dokáže opěvovat přímé a pravidelné linky Rapida, a pak roztává nad Včeličkou (VW Brouk). Do scénica by nesedl, to není auto pro chlapy, ale Brouka by sedlal jako největší kanec pod sluncem. Lokýtek ven, vyholit podpaží, nagelovat vlasy a hurá na lov. Je vidět, že ten člověk ví, co chce. >😁
je to blazon ... a ja sa divim ze ho bavi tie romany pardon tie blaboly sem tolko pisat.... malokedy napise nieco k veci... v podstate vzdy pise le nakesi oslavne ody na koncern ... mal by sa dat liecit aj ked mozno je lepsie nechat ho tak... ako vynakaldat usilie namahu a peniaze na nieco co nema vyznam a ucinok :yes😒br />
na tych jeho blaboloch co nemaju ani hlavu ani patu sa normalny clovek musi urehotat k smrti....
na tych jeho blaboloch co nemaju ani hlavu ani patu sa normalny clovek musi urehotat k smrti....
:yes: 😄
Me spis ale u tohoto jedince fascinuje ta narcisticka jistota na vsechny polohy beznyho zivota.
Co na tom, ze (asi) je pravnik, proste ma patent i na technicke znalosti aut, jejich design a ted nam "hosan" zacal delat i do mody >😁
Me spis ale u tohoto jedince fascinuje ta narcisticka jistota na vsechny polohy beznyho zivota.
Co na tom, ze (asi) je pravnik, proste ma patent i na technicke znalosti aut, jejich design a ted nam "hosan" zacal delat i do mody >😁
Kto ma rozum a chce skutocnu limuzinu si kupi novy Renault Fluence vo vybave Dynamique s 1,5dci a automatom. :yes:
Zajímavé je, že nová Octavia je menší - především v rozvoru, šířka a výška obdobná, celkovou délku má samozřejmě větší Octavia kvůli kufroidům. Takže bych moc nesrovnával s Rapidem. Rapid je podle mě dobrej trik, jak prodat Fabii v sedanu, ta myslim moc úspěšná nebyla, biť s prodlouženým rozvorem a liftbekovým zadkem.
Rapid má s Fabií společného relativně málo.
Kolega hovořil spíš o tom, jak ta auta velikostně zařadit, jak to chápu já. O technické příbuznosti nepadlo ani slovo.
Nekonečné téma. Astru Classic také nikdo neprohlásí za Corsu jen proto, že další generace povyrostla. Rapid je modernizovaná Octavia I. Malý rozvor není pro Škodu nic neobvyklého. Bude zajímavé sledovat, jak se s ním v portfoliu popere Škoda. Pokud se budou držet plánu, jak ho dříve prezentovali, tak Rapid bude stát mimo.
Modernizovaná znamená ve všech parametrech horší? Tedy když pominu rozvor a velikost kufru.
Modernizovaná po technické stránce. Což vůbec nemusí znamenat kvalitnější, jen pro ujasnění. On je Rapid uvnitř méně prostorný?
To že PR oddělení prohlásilo že Rapid je návrat k OI, neznamená že toto je modernizovaná OI pokud si to myslíš posaď se do obou aut projeď se a pak pochopíš kde je rozdíl.
Rapid stojí na modernizovaných komponentech OI, kvůli tomu to píši. Ne kvůli nějakému PR. Přímý příbuzný je pak Roomster.
Které komponenty máš na mysli? Přední náprava vychází pokud se nemýlím z Pola. A zadní vlečka může být třeba z hytláku (což jsou železniční vagony) takže co se týče toho že byla na OI tak už Žižka měl podobnou na svých válečných vozech, je ovšem pravda že ji zmodernizovali.Od Žižky poprvé do toho hytláku, podruhé do OI a potřetí teď do Rapida. Holt progresivní technika. Motory nejsou s OI ani podobné.
Komplet je z Roomsteru, který má platformu a zadní nápravu z OI a přední nápravu z FII (přebíráno s úpravami). VW se v páté generaci platformy pro nižší střední vzdal klikové nápravy. Škoda ji ale chtěla použít, takže byli nuceni použít také čtvrtou generaci platformy, ke které daná náprava patřila, protože na pátou nasadit nešla, a z páté generace si půjčili přední nápravu. Modernizace spočívá v tom, že přenesli některé změny, které provedli na nové generaci, na starší železo.
Ano, motory má úplně jiné, modernější.
Ano, motory má úplně jiné, modernější.
Když se člověk koukne na výkonové parametry modifikovaného Fluence, tak zjistí, že odpovídají Rapidu v základní prodejní motorizaci, alias 1.2 TSi 63kW. Zrychlení, maximálka obdobné. ceny po současném zlevnění Rapidu prakticky taktéž. Ve spotřebě reálně bude 1.2 lepší než 1.6, i když ne možná o tolik, jak je v "papírech". A vzhled ať si vyhodnotí každý sám. Čistě za mne - Rapid vypadá jako jedno vcelku pěkné auto, ne splácané ze tří, které navíc přerostly podvozek.
Poté co jsem zhlédl Rapida na živo, tak ze všeho nejvíce mi připomněl prerostlou Thalii...nic moc hezkého. Do elegance Fluence má tedy hodně daleko, ten je svůj a má charakter. U Rapida člověk pomalu neví, která škodovka za ním jede....řekl bych designove totálně nudný auto.
Rapid je podla mna designovo vydarene auto, ale je to rozhodne mensie a uzsie auto. Velkost kufru nie je vsetko, v rapidke sa 5ti ludia neodvezu. K tomu motoru 1.2tsi asi tolko, soferoval som novy Leon do Prahy, mal som 105k verziu. Je to motor velmi zivy, pruzny, prijemne zrychluje od 1700 ot., vyborna prevodovka i odstupnovanie. Na okreskach som pri velkej snahe jazdil za 5.5, ale akonahle som vysiel na dialnicu, nasledovala katastrofa. 130ka cca za 8,5-9l, 120ka za 7,5. Mesto so studenymi startami som robil za 8,5l. Hlavne ze vcera na prime hovorili ze rozdiel v spotrebe medzi benzinom a naftou je 1l >😁 S Meganom 1.6dci jazdim za polovicu.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Na to je odpověď jednoduchá - s TSičkem neumíš jezdit a u Meganu s polovinou >😁 už jen obyčejně kecáš. Když chceš diskutovat o spotřebách, tak se koukni na Spritmonitor, kde máš často stovky reálných uživatelů té které motorizace.
A třeba u silnější 1.2 TSi tam u cca. 200 uživatelů Golfu vychází průměr 6,58. U slabší verze dokonce jen 6,47. Naproti tomu u těch doslova pár Fluence, co tam jsou, vychází průměr 5,71 u naftových a 7,79 u benzínových motorizací. Takže tady máš ten v reálu dokonce méně než litr spotřeby rozdílu.
A zcela na okraj, shodných 5,71 tam je průměr i pro Megane 1.6dCi.
A třeba u silnější 1.2 TSi tam u cca. 200 uživatelů Golfu vychází průměr 6,58. U slabší verze dokonce jen 6,47. Naproti tomu u těch doslova pár Fluence, co tam jsou, vychází průměr 5,71 u naftových a 7,79 u benzínových motorizací. Takže tady máš ten v reálu dokonce méně než litr spotřeby rozdílu.
A zcela na okraj, shodných 5,71 tam je průměr i pro Megane 1.6dCi.
Díval jsem se na to a ten rozdíl je 2 l. A to nemluvím o tom, že tam Fluence s 1.6 dCi není. A Mégane dCi 130 je většinou 1.9 dCi kombi.
Takže znova a jednodušeji😒br />
Golf 1.2 TSi 77kW - 6,58.
Fluence v naftě - 5,71
(je skutečně překvapením, že tam není 1.6dCi, když se tam v předface dával jen 1.5dCi 66/81kW).
Kolik že činí ten rozdíl?
Pro srovnání opět srovnatelné😒br /> Golf 1.4TSi 90kW - 7,07
Megane dCi 130 - 6,05.
Pořád tam nikde nevidím ty 2 litry ...
Golf 1.2 TSi 77kW - 6,58.
Fluence v naftě - 5,71
(je skutečně překvapením, že tam není 1.6dCi, když se tam v předface dával jen 1.5dCi 66/81kW).
Kolik že činí ten rozdíl?
Pro srovnání opět srovnatelné😒br /> Golf 1.4TSi 90kW - 7,07
Megane dCi 130 - 6,05.
Pořád tam nikde nevidím ty 2 litry ...
Golf 1.2 TSI 7 - 7,5 l (a to u VW je počítač často hodně optimistický - rychlost ukazuje vyšší a spotřebu nižší - nedávno tady byl test, kde Golf ukazoval o 10km/h vyšší rychlost - spotřeba pak logicky vyjde dle PP nižší). Vždy se podívej na spotřeby, které má velká většina těchto aut (golfisty se spotřebou 2,5 l nepočítej). U nafty jsme se bavili o 1.6 dCi, tak proč sem taháš 1.9 dCi. Spotřeba u Mégana v naftě je cca 5,5 l.
Ty 2l rozdílu mezi naftou a benzínem jsou celkem standardní (v této třídě) a jedno jestli to je VW nebo Renault.
Ty 2l rozdílu mezi naftou a benzínem jsou celkem standardní (v této třídě) a jedno jestli to je VW nebo Renault.
Ano, máš naprostou pravdu, ta velká většina jezdí za 7-7,5, i ze statistického rozložení to vyyplývá naprosto jasně
>😁
[odkaz]
Máš ještě nějaké další pádné argumenty?
>😁
[odkaz]
Máš ještě nějaké další pádné argumenty?
Přidej si těch 10% o které Golf proměřuje a jseš na těch 7.4l. Ještě mně dlužíš spotřebu 1.6 dCi.
Víš vůbec. co to je a jak funguje Spritmonitor? Evidentně ne. Ale určitě si rád poslechnu veselou historku o tom, jak na něm vzniká to 10% proměřování. >😁
A kdybys četl předchozí příspěvky, tak tam tu spotřebu u Meganu 1.6dCi dávno najdeš (jelikož tímto autem tam dotyčný argumentoval).
Jinak těch doslova pár kousků je zde😒br />
[odkaz]
A kdybys četl předchozí příspěvky, tak tam tu spotřebu u Meganu 1.6dCi dávno najdeš (jelikož tímto autem tam dotyčný argumentoval).
Jinak těch doslova pár kousků je zde😒br />
[odkaz]
Já si malinko dovolím reagovat. Tady je řeč o motoru 1,6 dCi 130, což je novej motor (i se systémem start-stop), kdežto ve sprintmonitoru je většina, dovolím si tvrdit 90%, ještě starých 1,9 dCi, což je úplně jiná, a starší technika. Výkonově stejný, ale naprosto jiný motory. A věř mi, že ta 1,6 dCi umí jezdit krásně pod 5 litrů. A TSI za 6,6? No, pokud se budeš snažit, dáš to taky, ale pokud se budu snažit i já, pojedu s naftou za 4 litry...
Takže nesmíme motat dohromady 1,6 a 1,9 dCi jen proto, že maj stejnej výkon...
Takže nesmíme motat dohromady 1,6 a 1,9 dCi jen proto, že maj stejnej výkon...
... asi jako srovnávat 1,9 TDI PD, a 1,6 TDI... A ještě bych si dovolil poznamenat, že koncern umrznul na 77kW, kdežto Renault nabízí 96kW, což je malinko propastnej rozdíl... A vím, o čem píšu...
K tomu umrznutí: Ta 1.6-ka je to nejvýkonnější, co teď v dieselu Renault do Meganu dává. Čili jednoznačně jdou cestou downsizingu i v naftě.
VW zřejmě volí jinou cestu a výkon tahá z dvoulitru, takže nová Oktávka vyjede ve verzích 110kW a 135kW. A to pak je proti 96kW opravdu malinko propastnej rozdíl ...
VW zřejmě volí jinou cestu a výkon tahá z dvoulitru, takže nová Oktávka vyjede ve verzích 110kW a 135kW. A to pak je proti 96kW opravdu malinko propastnej rozdíl ...
V Meganu je k mání 2,0 dCi 118 kW, ne na našem trhu. Nevíš, neznáš, píšeš jen samé "zřejmě, asi..."
Přesně jak píše kolega. Soudíš akorát podle českýho trhu. V německu, ve Francii i jinde seženeš do Megana i výkonější benzín i naftu. A dokonce i nový TCe 220, což je novej motor do grandtoura. A to je střela. A ten downsizing mi přijde jako výmluva, že TDI jsou prostě zastaralý. U VW má buď 1,6, což je slabá, nebo 2,0. Dnes je článek o posílení nejsilnějšího 2,0 TDI v Passatu na 130 kW 380 Nm. Hm, ale rendlík má ten motor dlouho, 2,0 dCi 131 kW 400 Nm. Že je tady osekaná motorová nabídka neznamená, že to Renault neposkytuje jinde... Musíš se víc rozhlédnout...
1.6 dCi - viz. příspěvky výše.
Jinak 1.9 dCi je zde😒br />
[odkaz]
Já přece nikde nerozporuji, že se tím dá jezdit za 5 litrů. Stejně tak se dá s 1.2TSi jezdit úplně v pohodě pod 6. Sice už je moje bývalá 1.8T dávno z baráku, ale při svých 200 PS jezdila dle tankování za 6,8 s dlouhé tratě minimem dálnice, při dálničních přesunech za 7,5. A dnes jsou ty motory zase o kud dál.
Jinak 1.9 dCi je zde😒br />
[odkaz]
Já přece nikde nerozporuji, že se tím dá jezdit za 5 litrů. Stejně tak se dá s 1.2TSi jezdit úplně v pohodě pod 6. Sice už je moje bývalá 1.8T dávno z baráku, ale při svých 200 PS jezdila dle tankování za 6,8 s dlouhé tratě minimem dálnice, při dálničních přesunech za 7,5. A dnes jsou ty motory zase o kud dál.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
je především v tom, že Fluence je plnohodnotné auto, zatímco Rapid je osekaný kam se podíváš... ve Fluence si můžeš pohodlně dát několikset km, v Rapidovi nebudeš po půl hodině vědět, jak si na tom 43cm subtilním bidýlku uvelebit sedinku... Kvalita a materiály v interiéru - jednoznačně Fluence... vzhledově, pocitově, technicky je Fluence o třídu výše než Rapid. Pokud někdo volí v této cenové kategorii, tak podle mě úplný hňup může sáhnout vedle...pro Rapida. Jo nebo ada ještě. :-! V tomhle segmentu to šáde projela...a stačilo málo. Cena půjde během roku na 229... můj odhad. Doufám, že budu přesnější než gti v odhadu F500, NQi a td....
O Fluenci tu již padlo mnoho negativních, pozitivních slov. Mě osobně neuráží, ale taky se pro něj nějak zvláště nenadchnu, ale za tu cenu.... proč by ne...
Projíždím net s klíčovým slovem Laguna IV... A narazil jsem na toto...
[odkaz]
PS: je mi jasný, že je to nějaký pouhý irelevantní nákres, ale mohlo by to odpovídat nynějšímu designovému stylu automobilky...
Za mě :yes:
Projíždím net s klíčovým slovem Laguna IV... A narazil jsem na toto...
[odkaz]
PS: je mi jasný, že je to nějaký pouhý irelevantní nákres, ale mohlo by to odpovídat nynějšímu designovému stylu automobilky...
Za mě :yes:
Zcela jistě to je jen nákres nějakého fantasty, každopádně již nyní je minimálně dva roky všem zasvěceným jasné, že jedinou rovnocenou konkurencí pro VW v Evropě se opět zásadně stane RENAULT !!!
Renault jej ještě více vycizeloval proti looseru Rapidu či těm trapnostem od PSA, které mohou být celebrovány jen v CZ ostrůvku deviace...
Ten facelift se mimochodem povedl,jen bych si dovedl představit cenu základní verze s 1.6kou ještě níže,nebylo by to na škodu.Co jsem zaznamenal většina prodaných Fluenců je v naftě,tudíš tady u nás v ČR ho většina lidí vidí skutečně jako levnou alternativu k Octávii.Ikdyž srovnávat ho s Rapidem,P301,C-Elyseé,by bylo na místě,ale ještě se žádnej test neuskutečnil tady?Nebo ano.
je tohle noblesní elegantí francouzská lady, se šarmem a grácií. Postav vedle toho Rapid a to je vesnická buranka s neotsanými hrubými rysy, které čouhá sláma z bot.
Tohle se Renaultu opravdu povedlo a po dlouhé době moc povedený vůz po stránce designu.
Škoda jen těch motorů, zejména že nejsou v nabídce silnější a pak že automat je jen k dieslu.
Jinak ceny dobré, hodně dobré
Tohle se Renaultu opravdu povedlo a po dlouhé době moc povedený vůz po stránce designu.
Škoda jen těch motorů, zejména že nejsou v nabídce silnější a pak že automat je jen k dieslu.
Jinak ceny dobré, hodně dobré
Renault hrubě podcenil aspekt prodeje u nás č.1 - "cenu již od"...
I jinak nebude mít obchodně snadnou pozici - když bude cena nízko, je to "jistě níkou kvalitou". Když bude vysoko, "je to předražené, tedy na Renaulta"...
Jinak musím konstatovat, že cena je to za tenhle kus káry a s touhle výbavou je celkem férová.
Standardní kupec téhle cenové kategorie skoro nic navíc nepotřebuje, maximálně si doplatí metalízu. Jo a ještě hák, pokud by si snad chtěl hrát na stěhováka, když už má ten sedan...
Vizuálně mě to nepobuřuje, což v téhle cenové kategorii stačí.
Pro úplnost dodávám, že vizuálně mě nepobuřuje ani Rapid, u něj snad jenom trochu ten poměr cena/užitná hodnota, ale to se už taky hýbe správným směrem...
I jinak nebude mít obchodně snadnou pozici - když bude cena nízko, je to "jistě níkou kvalitou". Když bude vysoko, "je to předražené, tedy na Renaulta"...
Jinak musím konstatovat, že cena je to za tenhle kus káry a s touhle výbavou je celkem férová.
Standardní kupec téhle cenové kategorie skoro nic navíc nepotřebuje, maximálně si doplatí metalízu. Jo a ještě hák, pokud by si snad chtěl hrát na stěhováka, když už má ten sedan...
Vizuálně mě to nepobuřuje, což v téhle cenové kategorii stačí.
Pro úplnost dodávám, že vizuálně mě nepobuřuje ani Rapid, u něj snad jenom trochu ten poměr cena/užitná hodnota, ale to se už taky hýbe správným směrem...
Renault :yes: Dost mne nedávno překvapila robustnost auta, které jsem si nikdy nevšiml hlavně z pohledu zezadu. Ač jsem si v koncernovém autě nižší střední třídy vedle něj připadal méněceně😁
p.s. Vím, že pro zákazníky co chtějí kombi je tu Mégane, ale myslím, že faceliftované verzi by i ten kombik slušel😁 Doufám, že noý megáne nastolí podobný designový styl😊
Ano, prodejně vyhraje Octa několikanásobně, protože služební auta jsou většinou Octy. Zajímavější by bylo srovnat prodeje do soukromých rukou k soukromému užívání... Osobně nevidím důvod, proč si soukromě kupovat Octu. A jak tady někdo psal, kufr není všechno.
předpověď má je ta, že pytel se roztrhne nejdříve až tak za rok.... Teď kralujou skladovky starých modelů
takže opravdu né, interiér je subjektivní věc, ale u oktávky i rapida platí pořád to mnoholeté, že to působí LACINĚ a nížší výbavy prostě laciné jsou!