Přední nárazník a světlanemá co dělat s tím zda je auto ortodoxní offorad nebo SUV, GranCherokee byl stejně od první generace spíš SUV, s tím nemam nejmenší problém.
mam problém s tím jak vypadaj ty světla, to je podobný jako Bentley Muslane - celý auto krásný jen přední světla to totálně zabily.
A nárazník šel u GC taky udělat jinak.
paradoxně to GC vypadá njelíp ve stříbrný, neb v tý to aspon trochu zanikne
Baríku, keď som to videl na fotkách, tiež som si myslel že je to totálny paskvyl, no cez víkend na živo na autosalóne som kapánek zmenil názor. V skutočnosti to vôbec nieje také zlé. Na nárazníku či svetlách nevidím žiadnu tragédiu, v pohode si na to zvyknem. Je to hold daň za masovejšie rozšírenie cherokéého, popravde len mizivé percento ľudí v dnešnej dobe potrebuje veľký a drsný offroad a pre tých ortodoxných má jeep wranglera. Grand cherokee si v teréne v pohode poradí, no dá sa s ním rovnako dobre jazdiť aj v meste. Ja sám som toho dôkazom. Inak, mám ho niečo vyše roka, cca 15 tis.km. a absolútna spokojnosť.
Jistě, Fiat představil plány, jaké modely chce v USA vyrábět. Pokud tam nestrčí výrobu nějaké dodávky Fiat pod zančkou RAM, nevím co jinýho by tam asi vyráběli, nic zásadního se nechystá, všechno budou hlavně facelifty a nový generace stávajících modelů....
Mexiko emá svoje odbory? Nejsem expert na Mexiko ale docela bych se divil
Záasadní problém má v Evropě akorá tFiat a PSA
Já mam zásadní zaujatost proti tomu že převzal Fiat chrysler a že to vede jak to vede. A to už od roku 2009, jestli sis nevšiml.
Kdyby US vláda nedla Chrysler zadarmo fiatu....druhej úhel pohledu
Nakonec má ta továrna stát v Petrohradě, co mam info a tam ZIL nesídlí >:D
Jinak ZIL by nemohl vyábět v USA ani nákladáčky, ani limuzíny, nesplnují totiž US emsiní normy >:D
Dležitý je třeba taky to, že dle průzkumů J.D.Power a dalších coe týče spokojenosti s vozidly byly značky Chrysler Group ještě někdy v roce 2008-09 upřostřed žebříčku, loni byly skoro na chvostu.
"Těch 300 tis aut se narodilo ve stejných továrnách, které vyprodukovaly někdy v roce 2006 2 200 000 ks vozů což je o 600 000 vozů více jak loni.
Takže o tom že by někde krom Toledo Assemlyl plant, kde dělaj naplno ty Wranglery jeli na plnou kapacitu továrny nemůže být v rámci celého Chrysler Group řeč.
Možná by to chtělo číst pozorněji a něco o tom US trhu vědět, hlavně to že v 90. letech činily prodeje bezmála 3 miliony kusů. A ty musely být někde vyrobeny, že
To že Mercedes a Fiat pozvyházeli lidi neznamená, že nestačí kapacita továrny. Kapaita továrny je dostačující, jen je potřeba přijmout pár desítek tisíc lidí, což ale enní vůbec problém, protože propouštělo i GM a Ford a nezaměstatných dělníků s praxí je dostatek "
Ty si vážně pacient...
Důležité je, že už tě asi všichni pochopili...
Tobě se holt líbí ty Chryslery, co přivedly automobilky ke krachu... Fajn. Teď konečně zase dělají auta, která lidi kupují a která mají jakž takž rozumné interiéry... tudíž chápu, že se ti tyto kroky nelíbí... Zaplať pán Bůh si menšina a automobilka co chce přežít musí dělat auta pro většinu. Proto taky Chrysler ze všech autpomoblek roste nejvíce a poroste ještě víc, páč přijdou docela zásadní nové modely.
P.S. Ten facelift JGC se nelíbí na světě asi jen tobě. ;-)
Gilgit: v Toluce byal ukončena výroba PtCruiseru, místo kterého tam dali 500.
Jinak by je odbory a obama sežrali, protože by museli propustit lidi.
Nehledě k faktu, že výroba v usa/mexiku by měla být levnější jak dovoz hotových aut z EU, proč asi japonci, němci i korejci mají nebo staví v usa továrny.....
Jenže Marchionne má problém, on něco zavřít bude muset, nebo omezit výrazně výrobu.
A ted jde o to zda v EU nebo v USA. Na základě tlaků z EU to ale zřejmě odnese USA.
On pan Merchionne nemá v naší milé krachující Evropě co v těch továrnách vyrábět, nebot fiat v evropě kupuje čím dál tím méně lidí, takže potřebuje tu kapacitu továren zaplácnout výrobou americkcýh modelů, aby tam měli co dělat.
Jenže pokud přesnue výrobu z usa, mexika a kanady do evropy, sebere práci lidem tam a to se UAW ale vůbec nebude líbit.
A UAW má vcelku mocné páky na to si prosadit svou.....
A propustit dělníky UAW a najmout dělníky co nejsou členy UAW prostě nejde, to je naprosto vyloučeno >:D >:D >:D
Těch 300 tis aut se narodilo ve stejných továrnách, které vyprodukovaly někdy v roce 2006 2 200 000 ks vozů což je o 600 000 vozů více jak loni.
Takže o tom že by někde krom Toledo Assemlyl plant, kde dělaj naplno ty Wranglery jeli na plnou kapacitu továrny nemůže být v rámci celého Chrysler Group řeč.
Možná by to chtělo číst pozorněji a něco o tom US trhu vědět, hlavně to že v 90. letech činily prodeje bezmála 3 miliony kusů. A ty musely být někde vyrobeny, že >:D:-)
To že Mercedes a Fiat pozvyházeli lidi neznamená, že nestačí kapacita továrny. Kapaita továrny je dostačující, jen je potřeba přijmout pár desítek tisíc lidí, což ale enní vůbec problém, protože propouštělo i GM a Ford a nezaměstatných dělníků s praxí je dostatek :-)
souhlas , myslim, ze je treba se na Chrysler , potazmo Fiat podivat z vetsi perspektivy. cisla mluvi za vse, at si Barrichello:-) mysli co chce, Marchionne odvadni perfektni praci!
Obrat ze globalne (u CHrysleru) zvysil o 19%, prodel aut o 18% a skoro jako jedina znacka v US si zvysila trzni podil,.,.z 10,5 na 11,2% a zisk 1,7mld , cca 9x vice oproti 2011. takaze asi tak.
Čo sa týka Grandu, predaje klesajú hlavne z dôvodu očakávania nového modelu 2014, ktorý dostane novú techniku a hlavne 8st. automat a dízel. Ja sám som na listine čakateľov a poznám mnoho iných ktorí by si inak kúpili 2013, no v terajšej situácii to nemá zmysel. Od budúceho mesiaca už budú nové modely u dílerov a objednávky sa prijímajú už od januára.
Sorry ale klesas na uroven demagoga GTI a to je skoda!!
Proc se koukas jen na Jeepa? A ne na cely Chrysler group? Kde se narodilo extra 300 000 ks prodanych aut oproti roku 2011 (hlavne v Americe)? Zasadni navyseni vyroby nad hodnotu 2,5 mil ks rocne, coz je soucasna max americkych kapacita tovaren, bude mozna pouze stavbou nove tovarny. Je zde logicke pouzit volne kapacity v EU, udelal bych to same!
Mozna by stalo trochu klidneji reagovat, cist poradne a hlavne nevybirat to co se ti hodi.
Jo a co v té Toluce budou asi dělat jiného?
Protože krom Journey/Freemont se tam nic jinýho aktuálně nedělá, když odečtu tu 500ku.
Nehledě že malý Jeep jako nástupce Compass/Patriot se údajně maj taky vyrábět v Evropě a pro evropu a další trhy se maj vyrábět GrandCherokee v rusku, Cherokee/Liberty v Itálii.
A ted bych chtěl vidět, kde us továrny nestíhaj, když prodeje Jeepu klesaj v USA už 6 měsíců za sebou, porovonáním z lonskem a tady máš tabulku co se vyrobilo v Lednu:
Model 1/2013 1/2012 Změna v %
Jeep Compass 11,381 9,949 14.4% 1
Jeep Grand Cherokee 14,616 20,976 -30.3%
Jeep Liberty 0 10,072 -100.0%
Jeep Wrangler 5,798 6,053 -4.2%
Jeep Wrangler Unlimited 12,498 9,867 26.7%
Patriot 9,741 10,567 -7.8%
Tak který továrny nestíhaj?
jhediný čeho se vyrobilo víc jak loni je compass a patriot Unlimited, jenže compass a patriot sjíždí v ejdný fabrice, takžetěch 606 ks co se vyrobil víc v toárně na compassy, z toho určitě měli vrásky na čele.
A zbejvá akorát továrn na Wranglery. A to je asi jediná která z dlouhodbějšího heldiska trošku nestíhá a jede na plný výkon.
Jinak o žádné další teda nevím z celého koncernu Chrysler group.
S tim nemam problem...., mam problem s tou skrytou jakoby radosti, ze se neco meni a ze jakoby se vraci vyroba do Evropy po startu v Americe pred dvema lety.
Mam problem ze se diskutuje o necem jinem a najednou boom jakoby negativni zprava. Mam problem ze kdyz tak se bude jednat o novou generaci coz si zapomnel napsat.... A mam problem ze uz nepises ze americke tovarny brzo dosahnou maximalnich kapacit.
Svet se meni, vyrobni kapacity tez, Tolluca bude mit co vyrabet i kdyz pripadne 500 tam nebude.... Pokud z ekonomickeho hlediska ma smysl koncentrovat vyrobu na jedno misto, at to udelaji, muze to byt spravne reseni!
Ja jim drzim palce, coz se o tobe asi rict neda.... S cimz mam tez problem, aby si vidal do budoucna skvele "ameriky", spojeni Fiat/Chrysler je zajimava moznost. Diky Fiatu jsem si koupil Granda a jsem s nim spokojen, obracene takovych zakazniku treba u 500 je zajimave mnozstvi. Byly tady negativni vylevy jak to bude propadak a ejhle 50 tis ks v US a Canade je prodano, a nepis prosim ze vsichni co si chteli 500 koupit si ho uz koupili a nyni se neproda ani kus.... :-)
Nechytej mě za slovo. Moc dobře víš, co myslím divizí Chrysler.
Kdyby zrušili Lanci mimo Itáli, tak by možná trochu narostly prodeje Voyageru a 300C, ale naproti tomu by možná dost klesly prodeje Ypsilonu, stěžejního modelu Lancie/Chrysleru v EU. RAM, Viper a Challenger by měli marginální prodeje.
Ať se ti to nelíbí, nebo ne, Fiat to dělá pragmaticky. Nechal v EU Jeep, který tu má slušný potenciál a jinak vybral jednotlivé modely, které mají v EU šanci na úspěch a přeznačkované je prodává, bez nutnosti udržvat na trhu další značky. A prodeje mu dávají za pravdu.
"Stačilo zrušit Lancii mimo italský trh.
Jako Opel/Vauxhall.
Pro Itálii vše Lancie, pro zbytek Evropy vše Chrysler. Jak prosté.
Modely Dodge se mohly prodávat jako chrysler, zejména oblébené pickupy RAM a Viper a Challenger. "
Divize chrysler v EU neexistuje, mimo rusko a Anglii, tak co bych okecával....
Srovnávám prodeje modelů, ně nějaké hypotetické divize která neexistuje, protože to soudruzi prodávají jako Fiat a Lancia.
Stačilo zrušit Lancii mimo italský trh.
Jako Opel/Vauxhall.
Pro Itálii vše Lancie, pro zbytek Evropy vše Chrysler. Jak prosté.
Modely Dodge se mohly prodávat jako chrysler, zejména oblébené pickupy RAM a Viper a Challenger.
Njevíc tam perlíš ty, i když Dinar tě mohutně předčil.
Akorát že u tvého uvažování že když někde jede 110, tak i přejdíždí 110 se jde ještě pousmát, u jeho uvažování že se jdu projet když našetřím na benzín nevím jestli mam brečet nebo hledat v kalendáři kdy je blahoslavení chudých duchem, neb větší trapárnu už tu dlouho nikdo nevyplodil.
Já na provoz mam, kdyby ne, jezdím Smartem za 3 litry.
Akorát nemam potřebu jezdit pokaždý když vjednu na dálnici 180 a pokaždý když vjedu na okresku 130 a přejdjíždět na dvojitý plný nebo 10 metrů před zatáčkou do který není vidět, jako jiní střelci.
Ale to je evidentně mimo rozsah vašeho chápání, protože von každej kdo má auto co jede 250 musí jezdit 250, a kdo jede méně nemá na provoz >:D >:D >:D >:D >:D
Nehledě na fakt že to žere skutečně málo, ono 1655 Kg je 1655 Kg, marná sláva, kdo vozí na hřbětě o 200-300 Kg víc(D3) halt potřebuje 50 koní navíc nebo V12, ale pak to ukazuje trošku jiný cifry :-)
Že Dinare.
V roce 2009 byla krize - ta ale trvá stále a automobilový trh EU od té doby stále padá. Prodeje celé divize Chrysler v EU naproti tomu rostou. To jen tak neokecáš. Jediná diskutabilní věc je přelepování Chryslerů na Lancie. Kdyby to prodávali pod Chryslerem, tak by možná prodali o 2, nebo 3 tisíce aut víc, ale museli by kvůli tomu na trhu udržovat další značku. Udržovat tady Dodge už by byla naprostá kravina.
Mě to tak zlé nepřijde. Freemont je na několikanásobku Journey. Voyager je na tom podobně, ale roste. Thema je na tom o něco hůř, ale roste taky. Co je ale důležité, celkově si celá divize Chrysler výrazně oproti roku 2009 polepšila a stále roste. Jistě můžeš namítnout, že kdyby se nepřeznáčkovalo, tak by byl růst ještě výraznější. Podle mě by ale nebyl, protože Journey by se určitě nepordalo zdaleka tolik jako Freemontu a eventuelní nepatrně vyšší prodeje Themy/Voyageru by to nevytrhly.
Realita je taková, že prodeje Chrysleru v EU dělá především Jeep a Freemont. Přeznačkování Lancií je sice úchylnost, v tom s tebou souhlasím, ale v prodejích to stejně nehraje žádnou roli.
Myslím ze se taky nedostanou na hodnoty 2007,ale určitě se to ještě zvedne,lincoln nemel nikdy dobry prodeje,mají spatnou strategii,vždyť je lincoln luxusní znacka a prodává opravdu málo,nevím jak se prodává mkx a mkt,zadna slava to asi nebude,museji proste zapracovat na prodejích, to je jasny...
Bariku, tak jsem se ze zvědavosti díval, jak si v Evropě vedou ameriky s italskýma znáčkama a přijde mi, že to není zas tak špatný. Freemont 26t, Voyager 5,5t, Thema 1,8t. Všechno s meziročním nárůstem. Máš nějaká srovnání s tím, jak se v Evropě prodávaly pod svými opravdovými značkami?
8000 ks se nemůže Lincolnu rentovat, to stačí aby továrna jela dva čtvrt roku a pak jí můžou zavřít.
Ale i stálice trhu jako Tahoe padá, a i když us trh celkově rostě po krizi v roce 2009, tak velká SUV nerostou. A podle mě už se na čísla někdy z roku 2006-07 ani nedostanou.
Ano podle čísel to šlo dolu,spíš bych ale řekl,ze se počet podle posledních let ustálil,jestli se cadillacu prodává průměrně 25000 uz 4 roky a to samé platí pro navigator v 8000 kusech,tak je vidět, trh uz je plnej a nema kdo o porad kupovat a myslim ze 25000 nebo 8000 rocne nejsou spatna cisla na to,ze jsou 6 let stary,mohlo to byt horší,a jak tohle mají spočítané my nevíme,ale souhlasím ze Jeep nepotrebuje větší auto,mají durango a jenom zbytečně budou vyvíjet nové auto,stejně nechápu proč bmw děla verze gt.....
tojetsli se jim to vyplati nebo ne, bych nechal ais na jejich rozhodnuti...kazdopadne, neni to jeich jediny model, talkze z hlediska celkove strategie a postaveni na trhu, si myslim ze to spatny krok nebude. komu se to v tomto segmentu rentuje? pres 20tis jde malokdo...je to take otazka prestize a vnimani znacky, to bych uplne nepodcenoval.
Jinak k tem cislum...samy o sobe jeste tolik nereknou, trend je v tuto chvili dulezitejsi.....GL pod 20k v roce 2010, 25 - 2011 a 26 2012; land Cruisre to samy..2010-1800, 2011-1600 a 2012-2895....Nehled ena to , ze Luxury SUV segment je cca 1% nahore oproti lonskemu roku...Tyhle top segmenty netrpi zase az tolik, to je stejne jako prodej luxusniho obleceni ci hodinek...u velkych SUv uz je situace jina, pac tam je nejvetsi prekryv se stredni tridou, ktera v dobe kroize osekava nakaldy nejvice..-7,5%, a naopak male SUV + 9.5%.
Som zvedavý na celkové proporcie predĺženého Cherokee
Grand Cherokee som nikdy nemal nejako v obľube, ale ten súčasný sa mi veľmo ľúbi. Bielu farbu vyslovene neznášam, ale sused ho má v bielej, a celkom to tomu autu sluší. V reále to auto vyzerá oveľa väčšie ako len na 4,8 metra. Takže predĺžený variant bude ešte mohutnejší. Veľmi však bude závisieť na celkových proporciách, kde a koľko centimetrov mu dizajnéri pridajú.
F500 je malé prítko která až vyčerpá okruh těch co tohle chtějí tak propdeje spadnou, Wgoneer je v dnešní době nesmysl, neb dát do prodje auto v seemtnu, kde jiné zaběhnuté modely prodávaj 10-20 tis aut ročně.....
A no a Dart třeba mít súpěch ještě bude, ale to pořád nemění to že Avenger aztím neválcuje a že je to designový hybrid. >:D
Taky si myslím,jde o luxusní suv a ty nebudou donekonečna rust,trh neni nafukovací,myslím ze je to jasně vidět na Evropě a pokud jsem cetl ze se chystají nástupce escalade i navigator,tak prodeje jim asi problém nedělají,vždyť USA jsou kolébka obřích aut,takže jeden nebo dva roky poklesu ještě nic neznamená...
tady vůbec nejde o nějaké trhy a auta, tady jde výhradně o tebe ;-) Tomu se směju....
Je naprosto evidentní, že ty budeš kritizovat úplně všechno, s čím Fiat v USA přijde. F500 - směšné, malé. Dart - bezpohlavní, propadák. Big SUV - propadák, zbytečně velké.... atd. >:D >:D >:D
Jo a mimochodem - rozhodnutí s jakými modely přijít se patrně schvuluje v Turíně, ale dle mého názoru nechává Fiat americkým brandům poměrně velkou autonomii (vyházel snad nějaké lidi z managementu Jeepu a dosadil tam svoje?). Čili tenhle nápad nejspíš nevznikl někde v kavárně v Turíně, ale spíš v hlavách američanů pracujících pro Jeep.... To je moje doměnka, samozřejmě do detailů ty vazby neznám....
dle meho soudu to zrovan tak jednoznacne neni...ano, Escalade a NAvigator dolu,jenze Escalade spada do segmentu luxusnich SUV , kde jako jedne z mala padal...spolecne s Navigatorem;-) Jinak Infiniti QX56 .+14.5%, MB GL Class + 25% nebo treba LAnd Cruiser + 88%..vsecho YTD data...Letos se i VW chysta s novym 7-seaterem na US trh. Dle meho soudu, Jeep is akorat zkompletuje portfolio a nemyslim ze by to byl vylozene krok spatnym smerem, kor kdyz je v podstate na stejne platforme.
Chceš nám namluvit že kategorie velkých SUV je v USA prodejní šlágr jo?
V tom případěš se opravdu nad ránem zasmějem, realita prodejů ale mluví jasnými čísly, každoroční meziroční propad.....a divím se že auta jako Navigator ještě drží v anbídce, 8 tis ks se jiných modelů prodá za měsíc, tady se sand ani nemůže rentovat výroba....
chevy Tahoe, jistě. Bohužel se právě jedná o ukázkový případ toho, co se neprodává, neb loni se prodalo 68 904 ks, meziroční propad přes 14%.......tenhle typ aut v USA frčel poč. 90. let, ovšem tu dobu Jeep zaspal, uvádět tento model dnes je zbytečné....
Ještě hůře sou na tom luxusní Escalade (22 623 ks za rok) a Lincoln Navigator (8371 ks).
Zákazníci tohle už nekupují, kupují menší SUV a crossovery nebo pak pickupy. Doba velkých SUV už skončila.
Přesně na tomhle se ukazuje, že Fiat nemá o us trhu páru.