Já vám nevím. Audi, Haldex, pětidveřová kastle, spotřeba 7 na sto, ... Tomu bych hot-hatch fakt neříkal. Za opravdový hot-hatch beru minulou Hondu Civic Type-R nebo Megane RS. To jsou drsné přemotorované předokolky, navíc s točivou atmosférou.
No tak "ok" ;-)
Byť haldex i Haldex je "to samé" (sorry :-)
a vícelamelovou spojku (logicky) používají VŠECHNY takovéhle systémy...
PS: Z nichž (když to někdo POTŘEBUJE) jednoznačně preferuji systémy "obrácené" ála Jaguar, Infiniti apod. (a můj FAVORIT č. 1 je řešení ve Ferrari FF a v (mnoha) budoucích/připravovaných Maserati ;-)
A všimla sis, že jsem použil u Haldexu malé písmeno?
Bylo to psané s nadsázkou. Což ti opět nedošlo. A že je princip funkce to samé, to je to, o co tu šlo. ;-)
Princip je stejný, používají elektro-hydraulicky ovládanou vícelamelovou spojku integrovanou do jednoho bloku s diferenciálem od Magmy. Tady je popis.
do vyhledávače si dej autoforum.cz/…rcedes-a-b-a-cla
Že jsem "ohrnovala nos" na podobnou kombinaci (s výrazně MENŠÍM výkonem) ve voze STŘEDNí třídy? Ano - to si pamatujete DOBŘE ;-)
PS: K tématu HALDEX o kousek "vedle" - aneb já dnes 00:55 :-)
PPS: To víte, Subaru (a jeho Symmetrical AWD) je jen jedno :yes:;-)
PPPS: Nové A je mi "sympatické" od té chvíle co jsem si do něj loni v GENFu (Ženevě) sedla.. :-)
..a jeho "varianta" CLA, ta se mi líbí opravdu MOC ;-)
Ale kdybych si byla bývala plánovala nákup vozu nižší střední, zřejmě bych byla počkala na BMW 235i (nebo M2 :-)
Ano (to k té vícelamelové spojce), ale Haldex (výrobek švédské firmy Haldex AB, nebo-li Halda Fickurfabrik AB a 4Matix firmy Mercedes (přestože OBA používají vícelamelovou spojku) NEjsou to samé.. ;-)
S tím srovnáváním je to TĚŽKÉ - u testů STRAŠNĚ záleží KDO je dělá a JAK je dělá (jen nepatrně jiné nastavení "kritérií" může ZCELA proházet pořadí...
PS: Já se třeba nechala "ovlivnit" a poněkud PODceňovala E 63 AMG, pak byla majitelem svezena a je to vůz který "překonává" schopnosti (to bude jen "volný odhad") tak 99% řidičů :-)
Ale jen bVWb by dal přednost "šílnému" (-ně nabušenému) GOLFu před Aventador(em), F12, Hyuara apod.
PS: Aneb výkon je důležitý, ale zdaleka ne NEJdůležitější, aneb auto jako takové je daleko Daleko DALEKO důležitější než doabsurdnavytuněný motor (schválně kolik km provozu asi tak přežije.. :-)
O generaci zpět existovalo A 32 K, které mělo přeplňovaný šestiválec. ;-) Jestli si dobře pamatuji, 370 koníků, 450 Nm a vyrobilo se jich myslím 10 (jedno stálo zhruba jako dvanáctiválcové Ferrari). Tomu říkám jedno splašené mini-MPV. :-)
No neostáva nič iné ako počkať na ich porovnanie..
Dufam že tento nadupaný Mercedes A 45 AMG ( osobne sa mi veľmi páci ) nedopadne ako jeho väčší bratia C 63 AMG a E 63 AMG v súboji s Nemeckou elitou, ako je Audi RS4 a BMW M3, či RS6 a BMW M5..
Nezabudnime že Audi s Hothatchom už čo to preskákala, no predchodca Mercedesu je bohužial najsilnejšia verzia A 200 Turbo, áno tá škatuľka..
Sám som zvedavý :-)
Ať se dívám jak se dívám, nikde nevidím, že bych napsal, že RS3 (ve které nikdo nejel) bude lepší než A45 AMG (ve které taky krom testovacích jezdců nikdo nejel). Rozdíl ve zrychlení v přímce nevypovídá o ničem jiném než o rozdílu ve zrychlení v přímce :-)
No tak když je něco z 0-100 km/h o 3 desetiny (jedné) vteřiny rychlejší to je JASNÉ že to je LEPŠÍ ;-)
PS: Já bych řekla že NEJlepší bude (nejspíš) BMW M2 (a jestli bude mít zrychlení na 100 o desetinu lepší/horší s tím NEmá skoro ŽÁDNOU souvislost... :-)
..ale já jsem BLONDýna a holka, takže tomu možná (vůbec) NErozumím.. ;-)
Jak bych to jen řekla...asi takhle: NEsouhlasím ;-)
Aneb JÁ si majitele (třeba) Ferrari co o MERCEDESu (CL)A 45 AMG ví "a zná" docela DOVEDU představit :-)
Manuál asi zůstal ve Sportbacku nastavený shodně jako v S3, ten rozdíl 0,2 odpovídá vyšší váze, ale DSG pro Sportback bude mít evidentně převody odlišné. Docela by mě zajímalo, jestli upravili stálý převod nebo jen zkrátili jedničku a dvojku. Každopádně těch 5 sek. vypadá na relativně civilní S3 Sportback jako slušné číslo. A už teď je jasné, že budoucí RS3 půjde pod 4,6 sek., které dnes prezentoval Mercedes pro A45 AMG. Můj odhad je 4,2 - 4,3 >:-[]
Já myslím, že pro normálního smrtelníka to je zanedbatelný rozdíl. Obojí je vražda na kolech a rallyeový závodník by o obojím řekl, že to moc nejde ;-)
"Konkurentem" S3 ze stáje Mercedesu je spíše A250 Sport, které sice stojí o 2k Eur méně, ale zato má horší výbavu, o 90 koní méně a chybí mu pohon 4x4. ;-)
Nu majitel BRISTOL Fighter-T nebo Ferrari F12 Berlinetta či Pagani Huayra apod., ten by SNAD mohl o voze jakým je Mercedes A 45 AMG říci něco podobného, fanda audi (R)S 3 (co by rád jezdil za 2 l na 100 - chápu-li vaše AUTO SNŮ správně) ten asi spíš NEeee ;-)