To mi připomíná Bentley. Na čtyřlitru mají vypínání válců a jak se při testování ukázalo, při běžné jízdě to auto na osm ani nejede, vystačí si se čtyřmi. V sériovém kusu žádná indikace není (na rozdíl od VW) a po sluchu to nepoznáš.
Hele 160 jede i blbý Cigo a víš dobře ze zdejších testů, že to jede "kopec nekopec" a to má kolik, 45kW nebo tak nějak. Myslím, že by pro tebe, jako pro věrného zákazníka, Jag jistě rád udělal vyjimku. Fiknou motor V6 na půl, šoupnou ti tam tři hrnky s objemem 1.5 litru, kompresor vyhodí, kamionů předjedeš kolik budeš chtít, výbavu budeš mít jak si budeš přát, do repráků ti pustí zvuk osmiválu a garantuji ti, že nic nepoznáš. >:-[]
50 Kw měla šáde 120, ale při 160ti ten motor připomínal něco mezi raketou a žentourem >:D
Než na těch 160 km/h zrychlím, využiju taky těch 20 procent vid....
Vy všichni jezdíte pořád ustálenou rychlostí? jak to na těch našich dálnicích děláte??
Věčně do pruhů někdo vjíždí nebo sou v létě kolony i na dálnicích a pak se to azs rozjede.
Mě je šumák zda to jede 200 nebo 300 nebo třeba milion km za hodinu, kvůli tomu si to nekupuju.
Kupuju si to proto že se mi to líbí, že k nevyšší motorizaci je vždy nej výbava a taky že to má nádhernej zvuk a perfetní zrychlení.
To když z 80ti zadupneš plyn a vystřelíš dopředu ti žádnej třílávec nedá....
A hlavně mam rád klasický motory, ne dowsizingový prdítka. Dopovaný fénem z polatkama z kafemlejnku >:D
No jestli při 160km/h potřebuješ 70% výkonu a máš 250kW motor tak nejspíš táhneš kamion na kouli.
Na 200 km/h ti stačí nějakých 90 kW, Na 160 ti stačí 50kW (no ať nežeru tak 60kW stačí i Skladě). Tys mluvil o 120-160km/h. Když auto které má 250kw používá 50kW tak používá kolik procent výkonu? No přece dvacet, max. pětadvacet. :-)
20% výkonu, jo,jasně.
Při 160ti využívám 20% pontecionálu motoru....hmm...zkus si příště koupit lepší kalkulačku >:D
Tříválec, jasně.....akorát v něm budu trpět skrčeninou, posluchat zvuk vysvače kříženej s mixérem, zrychlení bude mít lepší i 1987 Moskvič Aleko......a výbava bude tak třetinová.
Děkuju, nemam zájem.
Takže i kdybych využíval motor na 5%, tak pořád jasná volba pro mě.
Šetřit se musí vždy na správným místě.
Dneska na D1 sem byl opět naprostá brzda provozu, předjelo mě 10 aut, já jich přejdel aspon 30.....
A nebyla sobota. Byl pátek odpoledne, dopravní špička.
Takže mi těch tvých 20 procent evidetně stačí na většinu vozového parku co se pohybuje v čr
Pokud někdo jezdí trvale za 12-13 litrů s V6 kompresor/turbo tak si evidentně koupil takovou motorizaci, kterou standardně využívá.
Pokud někdo jezdí trvale za 8-10 litrů s V6 kompresor/turbo tak si evidentně koupil auto, které využívá na 20% výkonu a mohl si klidně koupit tříválec. Mělo by to několik výhod, jednak by nemusel mít sedačku tak daleko, že nedosáhne na plyn a ušetřil by jak při pořízení tak na provozu, což by jej jako evidentního šetřílka zahřálo na srdci hned dvakrát.
>:-[]
Tu "partu" ale spojuje něco ZCELA jiného než "láska k VW" (i když to možná také, to NEvím ;-)
PS: Já JEN říkám, že vnímáníní koncernu VW a jeho výrobků je "přehnané" nadsazené atp. - a že to se děje i v jiných oborech a oblastech - howgh :-)
PPS: Docela to ŠLO "vydedukovat" z toho PS ;-)
12,5 na sto, 4,2 V8 kompresor, trasa 130 Km, z toho 80 km dálnice, zbytek město. Na dálnici rychlsot 120-160 km dle provozu.
Pokud někdo pojede stejnou trasu za 12 s V6 kou, jedno zda kompresor nebo turbo, tak bude je závada mezi sedačkou a volantem, nebo je daný vůz užraná plečka
Takže CO (zase - když jste STÁLE NEkonkretizoval) jako "nevěděla"? :-|
Že 3.0 kompressor od Jaguar je LEPŠÍ (a má i "lepší charakter") než 3.0 TFSi jsem C-I-T-O-V-A-L-A - a už i vím koho = jde o "solidní zdroj" = VĚŘÍM tomu
Ostatně 3.0 TFSi se NEní ani ve finálové 6tici své kategorie v EOTY (narozdíl od čtyř (!) 6tiválců BMW - a docela věřím že příští rok i "jednoho Jaguar, Land/Range ROVERu :yes::-)
KOHO tak zajímá... když je TOLIK lepších..
Figura, Mig_35, Dinar - TO je "uskupeníčko" - s vámi opravdu NE :-|
PS: Ještě byste se mohl připojit k whitovi a v SZ také "drsně naléhat/tlačit" abych sem už NEpsala (VW a fanoušky maximálně unifikoVWané výroby a konstrukce aut kritizovat si už NE"dovolovala" :-)
:yes: Také záleží, čemu říkáš driftování. Pokud si vezmeme kroužení smykem kolem kruhového objezdu (nepřetržité, pokud možno), tak to STi zvládá. Neříkám, že každé. Jak už bylo několikrát řečeno, není na to stavěné a kromě předvádění se to asi nemá moc smysl. Jsou čtyřkolky, které to zvládají s menším úsilím. Stejně tak se to dá s GT86, byť nejeden člověk tvrdí, že na powerslidy nemá dost síly.
Pokud jde o běžný provoz, jezdím po tak úzkých okreskách, že si nedovolím pouštět zadek na špacír ani se zadokolkou. Maximálně radostí zavrtět zadkem na výjezdech. :-)
:yes: Podepisuji. S STi ti potvrdím, že je blbnout a blbnout. Největší síla toho auta je v absurdní rychlosti a efektivitě na absolutně nepochopitelných místech -> čim horší silnice tím více ční nad ostatní auta. Představa driftování je spíše úsměvná. Utrhnout to auto dá sakra práce a vzhledem k rychlostem ve kterých k tomu dochází je to s ohledem na nějaký safety factor v běžném provozu na 99% nereálné. Lehké vybočení na výjezdech z vraceček velký problém není. A navíc, není STi, jako STi.
Svou rodinu (tetu) sem už NETAHEJTE! Svým nekonečným opakováním je NAPSOTO TRAPNÉ. A pokud mi chcete připomenout VULGARITY kvůli kterým jsem sem přestala psát - tak se vám to docela "daří" :yes:
PS: U vás v kraji máte asi HODNĚ zakalené studánky - už dokonce vím odkud přsně byl ten citát..
Sbohem navždy :no:8-s
Netušilas, že 3,0 TFSI je kompresor, po upozornění pargim klička k větě p. Jungmanna z tohoto textu. Průhledná jako studánka, jste, teti. ;-)
A sorry, mě už to nebaví, o věcech, jako je projev motoru, raději podebatuju s někým, kdo zpracovává vlastní informace. Užívej si jasného názoru. :-!
Ale ale! :-)
"Svižná jízda za 14" NEní problém, zatímco "při zátěži 13" je DRAMATICKY špatné? ;-)
PS: Nicméně HLAVNĚ se těžím na vaše "osvětlení" CO se vám NE"zdá" na mém textu z 11:43 :-)
Již se moc Moc MOC těším na vaše vysvětlení CO (konkrétně) máte na mysli slovy: "Klasická Kylie klička..." :-)
Co konkrétně COpak CO se vám NE"zdá" na mém textu z 11:43?
KONKRÉTNĚ prosím - jste-li toho tedy schopen.. ;-)
ad PS: Ano MÍVÁM "jasný názor" (to je ta výhoda, když umíte zpracovat informace :-)
To víš, dali sme Bechtolsheimer Petersberg 1921 a pokecali sme o tom jak GTI už nudí VW a Volva že prý si taky musí koupit Jaguara nebo aspon nějakou ameriku >:D >:D
"..bál jsem se že motor nebude mít dostatečný charakter, dobře si vzpomínám na motor 3.0 TFSi, který se mi v audi A6 vůbec nelíbil" - nebo tak nějak (přečtu toho "strašně moc" ;-)
PS: Prostě V6 3.0 kompressor od Jaguar (Land/Range Rover) je fakt HODNĚ chválen = (m.j.) PROTO se mi také tak "zalílbil" a PROTO o něm relativně VÁŽNĚ uvažuji (a že nakonec NEbude ve sportovní variantě RR Evoque mne opravdu mrzí :-)
Pointa je, že hodně záleží na konstrukci motoru. Výfukové turbodmychadlo má potenciál. Osobně mám radši kompresory pro jejich charakter, i když moderní soft-turba jezdí opravdu dobře.
MRZÍ mne, že to byl pro vás příliš složitý "guláš" informací - příště to zkusím (ještě) "zjednodušit" :-)
Ta "logika" že ze všech (automobilových) koncernů zrovna Volkswagen budete psát s velkým "K" - to asi NEchápu ;-)
Zrovna s úspěchem GOLFu se "srovnávám" asi "nejsnáze" - na hlavu mi příjde HYPERúspěch motoru 2.0 TDi (nezaujme ani charakterem, ani spolehlivostí, ani výkonem - je "výjímečný" snad jen tou TOTÁLNÍ masoVWostí výroby :-)
No a podobné je to s PASSATem - velmi Velmi VELMI přeceňovaný "běžný" vůz střední třídy..
..a jestli NEjste schopen "zpracovat" (pochopit) že slovo PŘECEŇOVÁNÍ (či "DAVové vnímání") jsou tady ZCELA na místě, tak..
..tak(že) "sorry" (že jsem vás tak přeceňovala) - PARDON :-)
Jak říkám, záleží, jak ta čtyřkolka funguje. Tedy, jak moc se jako čtyřkolka chová, kolik momentu kam pošle. Třeba Carreru 4S nemám problém poslat do zatáčky dveřmi napřed. Se čtyřkolkami se dá driftovat a také se to dělá, byť pro začátečníky jsou zadokolky lepší. ;-) STi na tohle není stavěné, to má jezdit rychle. Bez úprav to není nejvhodnější náčiní na driftování. Ale chápu, o co ti jde, bavili jsme se o tom u Toyoty a souhlasím. Čtyřkolky jdou proti tomu, obecně se drží silnice lépe, tedy musíš mít víc síly/ větší rychlost.
Za 500 tisíc moc zadokolek nekoupíš, napadá mne jen prakticky základní 1er, ale myslím si, že se do nějakého milionu dá s tebou souhlasit. Na vyblbnutí se s STi potřebuješ více méně jeho domácí prostředí. Ideálně s hydraulickou ručkou. :-)
Hm, zase vaříš guláš. Píšeš zátěž, tedy mluvím o zátěži, a jistěže o průměrné spotřebě, opakuji, při zátěži bude s takovým motorem průměrná spotřeba 20 litrů, okamžitá závisí spíš na tom, co je v daný moment ochoten ukázat BC, u některých aut ti neukáže víc než 40litrů například, jak má v bc toto nastaveno jaguar, jsem nezkoumal.
Ano, koncernem myslím koncern VW, tvého největšího nepřítele, a proto jsem ho napsal s velkým "K".
Octavie je auto na pochvalu, že nejsi schopna se psychicky srovnat s úspěchem golfu nebo octavie jinak než blábolením o davu a přeceňování, to je jen tvůj mentální boj, a na ten narážím i poznámkou o neschopnosti inteligentního komentáře na toto téma. ;-)
Právěže při klidné jízdě dokážou být foukané motory (výfukovým turbem) překvapivě úsporné, jak jedeš pilu, žerou nesmyslně moc, což se mi u kompresorových motorů nezdá, ty pod zátěží žerou tak nějak přiměřeně. Žádné měření, které by něco potvrdilo popř. vyvrátilo nemám, je to jen takový pocit z letmého pozorování :-)
Jo, ale praktická měření srovnatelných šestiválcových turbo a kompresor motorů říkají, že kompresor žere o něco víc nahoře i dole, piáno na rovné okresce 8 vs 8,5, průměrný řidič v mixu 12 vs 13, trvale 200km/h po dálnici 19 vs 20 litrů, agresivní blbnutí pod plnou zátěží klidně 25-30 vs 26-31 litrů, Nardo full throttle s odstraněným omezovačem 42 vs 43 litrů na sto. :-)
Jo a Barik, na toho jsem málem zapomněl, by to dával kolem 7 l. ;-)
SPRÁVNĚ :yes::-)
A kdo by u TAKOVÉHOHLE motoru řešil "decilitry spotřeby" - kompresor je (dle mne) LEPŠÍ :yes:;-)
Jsem zvědavá jak se (V6 3.0 kompressor 250 kW) bude chovat v RANGE ROVERu a Range Rover Sport - kam má být také "nasazen"
Nejprve: viz Aleš 12:47 a VAŠE vlastní reakce 16:31 - no a teď tedy "polopatičtěji" :-)
PRŮMĚRNOU spotřebu 13 litrů (okamžitá při plné zátěži LOGICKY musí být jiná - na co si "to hrajeme"?) - po části "ostřejšího" testování. Reálná pro "normální" ježdění bude těch 11-12 litrů (což MI příjde zcela "ok" ;-)
Achchch - moc jasno v tom tedy NEmáte :-)
PS: Koncern (máte-li na mysli Volkswagen - ono těch automobilových koncernů je docela DOST, že ;-) ) je vnímáním "davu" DĚSNĚ PŘEceňovaný a dělá jako povedené (těch zas tak moc není) věci, tak docela NEpovedené. Klidně pochválí "koncernoVWé" motory R5 2,5 nebo V6 3.0 Bi-TDi a zajímavý bude i nový V8 4.8 bi-turbo :yes::-)
NEchtějte ale po někom kdo má rád autí(čka) aby byl nadšen z nové Octavie, či PASSATu nebo motoru 2.0 Tdi ;-)
PPS: Já jsem se svou inteligencí docela "spokojena" - a váš názor na tom fakt nic nezmění.. :-)
To o pohonu se říct dá, s klidem, a budeš-li jezdit intenzivně se všemi druhy, tak se klidně vsadím, že kolem půlmilionu mi to podepíšeš. ;-)
Blbnutí s rwd není problém ani na suchu a na normální silnici, stačí nějaký pěkný úsek do kopce se zatáčkami a vracečkami, zadokolku pošleš dveřma v každé druhé zatáčce a nepotřebuješ ani 200 koní, a když si to v brzkém nedělním ránu dáš dvakrát třikrát, budeš vyblbnutej na týden. A gumy? Já pro tento účel kupuju bazarové, něco tak s půlkou vzorku, vydrží pár měsíců, ročně je to za desítku?! Na okruh mám samo jinou sadu kol a tam už je pneu za desítku kus. Pointa je v tom, že čtyřkolku na stejné silnici neurveš. Ono stačí se zeptat někoho s sti například, jak je těžké najít někde "prostor" na vyblbnutí se s podobným autem.
Ano, ale blbnutí si představuji jinak než jako malý driftík. Celá pointa čtyřkolek je, že snesou víc. Také záleží, jak konkrétní systém funguje. Při blbnutí odrovnáš sadu pneumatik raz dva i se zadokolkou. Záleží, jak velký jsi magor, ale co ti mohou vydržet - hodinu, dvě? Čtyřkolka je na tohle celkově dražší hračka, neměl bys zapomínat na diferenciál/ spojku, které v podobných autech nebývají na blbnutí dimenzované. Tedy blbnout s nimi jde, voda/ sníh jen šetří auto a peněženku.
To o řidičsky nejzajímavějším pohonu jsou silná slova. :-) V běžném provozu bych s tebou souhlasil, ale jinak se to podle mne nedá takhle jednoduše říct. A na sněhu/ ledu mám hlavně rád, že vyžaduje velký cit. Pro automobilový balet mám tedy naopak rád zadokolky.
rozdíl bude 0,5-1 litr nahoře i dole, i v průměru, mechanický kompresor odebírá výkon dole jako nahoře, turbo jede na odpadní energii výfukových plynů. Ano litr rozdílu při odběru 18 nebo 19 litrů je jen něco přes 5% rozdílu ve spotřebě, při lochtačce 8-9 je to už rozdíl 12%.
Pokud by při zátěži ten motor bral v xf 13 litrů, musel by nutně získat cenu motor roku, v téhle kubatuře foukaných je to při zátěži tak kolem dvaceti.
Achch, ta ors a tvé trollení v diskusi, je to auto Koncernu, je mi jasné, že v takovém případě nejsi schopna se dopustit nějakého inteligentního názoru. ;-)
Utrhnout v nějaké vracečce na suchu, a udělat malý driftík, můžeš i třeba se 114i, ale s tímhle awd xf, xj to prostě nejde, rychlosti ve kterých u podobné čtyřkolky přemůžeš grip, jsou mimo realitu silnic. A při takovém "týrání" na letišti bys gumy odepsal násobně rychleji než u rwd, taky proto je rwd řidičsky nejzajímavější pohon.
Ale včera jsem si s 530xd na sněhu zablbnul až se mi orosilo pozadí. ;-)
Brilantní snímky :yes: a brilantní text :yes: No jo, garážový obrozenec Aleš... ten umí. Jo a abych nezapomněl, brilantní káry. Ne tedy, že bych pohon 4x4 považoval (na rozdíl od Volva) u Jaguaru za takřka automatickou nutnost, ale potěší to.
Tak jak? No jednoznačná volba. V našich krajinách navíc právě tato volba naplňuje i zdejší zaklínadlový evergreen prosťáčků, kteří "jezdí" vyhradně originalitu a vizuální jedinečnost, přičemž tento postoj především vymezují proti německého prémiovému triumvirátu. Co na tom, že jejich modlou je tradičně ičtyřicítka. případně cee´d...
Ponechme však prosťáčky jejich vlastnímu chatrnému osudu a pohleďmne na Jaguara očima dospělého středoevropana. Tak tedy ano, Jaguar je v našich končinách (a nejen v nich) stále tou špičkovou alternativou, zvláště, když jsi schopen vztah ke svému Jaguaru umocnit jistým druhem gentlemanství, jistou stopou aristokratické nonšalance, prostě když "máš" na to mít Jaguara na... úrovni.
Hele, pár majitelů Jaguarů znám osobně. Nedávno jsem s jedním trávil večer ve sklípku. Ne ve sklepě, ve vinném sklípku. A proč to píšu, no protože člověku dělá radost, když se mu potvrdí, že jistá správná auta kupují jistí správní lidé...
Tak ako to je stou zabavnostou ked esp vlastne nejde uplne vypnut???
Mne ide esp vypnut fakt uplne , je to fajn potom ked mi nic nezasahuje ked chcem dat plny vykon aj pri uplne vytocenych kolesach ked napriklad rucnou rozhodim zadok ked sa chcem vyblaznit.... lebo je to fakt otravne ked zasiahne elektronika a nedovoli poslat skoro ziadny vykon koli tomu... skoda ze ja nemam ciastocne vypnutie esp , ze by neobmedzovalo az tak moc vykon dakedy, ale stacilo by len pribrzdit jedno predne koleso aby sa lahsie vyberala zakruta a neobmedzovalo ma to pridat.
Nemyslím v běžném provozu. A to ani na sněhu. :-) Zase tolik si v něm nemůžeš dovolit. Takže okruh, volné prostranství, uzavřený areál. Na takové blbnutí to však nejsou zrovna ideální vozy. A zadokolky žerou gumy také. ;-)
Redaktoři na této SALZBURGské předváděcí akci dosahovali o něco lepší spotřeby než Aleš. Při "zátěži" spíš průměr 13 a při klidné jízdě není problém dostat se těsně pod 10 l na 100 km (realita běžného provozu bude tak 11, "dravější" povahy 12 :-)
PS: A ten motor (snad bez výjímky) všichni hodnotí až HODNĚ dobře :yes:;-)
PPS: Věnovala jsem mu totiž "zvýšenou pozornost", neb se mi TAKÉ "líbí" a to až TAK, že bych o něm do nějakého vozu "uvažovala" - málem mi "zlomilo srdce" když jsem se dozvěděla že do Evoque se nakonec dávat NEbude 8-s:-)
PPPS: Ach a v článku "Nová Škoda Octavia RS pojede 250 km/h" jsem vám (nejen) na vaše "rodinné problémy" již odpověděla ;-)
Jestli vám něco řekne informace, že jsme po okreskách jezdili za 14 litrů, tak ano. Hlubší měření spotřeby nabídnout nemohu, počkejme na regulérní test.
To by mě zajímalo, co si představuješ pod pojmem blbnout se čtyřkolkou na suchu. :-)
Možná pokud bys měl nějaké topgeaří letiště a sadu gum na hodinu, pak o.k., jinak nereálné. ;-)
Mozna by neskodilo venovat technice 4x4 aspon par dalsich vet. Predpokladam, ze se bude jednat o stejny typ konstrukce jako u iXdrive - tedy v podstate na vystup na kardanku ozubene soukoli (nebo retez???) a pres spojku "zpet" k predni naprave. A nebo takhle, kdyby byl obrazek, to by byla krasa...