Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia 1,2 TSI – Český Passat

Po devíti letech přichází zcela nová Octavia. Ve velkém testu představíme benzinový turbomotor 1,2 TSI.
Zpět na článek
18. 2. 2013 10:15
18. 2. 2013 10:19
18. 2. 2013 10:23
18. 2. 2013 10:26
18. 2. 2013 10:35
18. 2. 2013 12:20
18. 2. 2013 12:51
18. 2. 2013 12:51
18. 2. 2013 19:47
18. 2. 2013 20:43
18. 2. 2013 10:28
18. 2. 2013 10:35
18. 2. 2013 12:17
18. 2. 2013 12:28
18. 2. 2013 12:58
19. 2. 2013 09:16
18. 2. 2013 10:38
18. 2. 2013 10:40
18. 2. 2013 20:46
18. 2. 2013 10:49
18. 2. 2013 20:47
19. 2. 2013 11:05
18. 2. 2013 10:43
18. 2. 2013 10:59
18. 2. 2013 11:21
neregistrovaný "HTPkiller"
18. 2. 2013 11:28
18. 2. 2013 11:39
18. 2. 2013 17:08
18. 2. 2013 22:44
18. 2. 2013 23:35
18. 2. 2013 12:01
18. 2. 2013 13:07
18. 2. 2013 15:00
18. 2. 2013 16:15
19. 2. 2013 09:12
19. 2. 2013 12:41
19. 2. 2013 14:37
19. 2. 2013 16:04
19. 2. 2013 22:14
20. 2. 2013 09:34
20. 2. 2013 10:12
20. 2. 2013 13:15
20. 2. 2013 19:46
20. 2. 2013 21:01
21. 2. 2013 10:02
21. 2. 2013 10:26
21. 2. 2013 14:58
21. 2. 2013 16:06
21. 2. 2013 22:33
20. 2. 2013 18:38
18. 2. 2013 13:21
18. 2. 2013 20:50
18. 2. 2013 22:49
18. 2. 2013 11:21
neregistrovaný "HTPkiller"
18. 2. 2013 11:07
18. 2. 2013 11:15
18. 2. 2013 11:34
18. 2. 2013 11:48
18. 2. 2013 11:58
18. 2. 2013 12:12
18. 2. 2013 12:18
18. 2. 2013 12:37
18. 2. 2013 12:46
18. 2. 2013 13:10
18. 2. 2013 13:23
18. 2. 2013 13:54
18. 2. 2013 14:01
18. 2. 2013 17:19
18. 2. 2013 22:56
18. 2. 2013 13:45
18. 2. 2013 13:11
18. 2. 2013 19:54
18. 2. 2013 20:58
18. 2. 2013 11:51
18. 2. 2013 12:25
18. 2. 2013 16:51
18. 2. 2013 11:17
18. 2. 2013 11:22
neregistrovaný "HTPkiller"
18. 2. 2013 13:21
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 2. 2013 17:51
18. 2. 2013 20:56
18. 2. 2013 21:37
18. 2. 2013 12:05
18. 2. 2013 12:07
18. 2. 2013 12:14
18. 2. 2013 12:54
18. 2. 2013 13:10
18. 2. 2013 14:51
18. 2. 2013 12:33
18. 2. 2013 12:41
18. 2. 2013 21:05
18. 2. 2013 12:50
18. 2. 2013 12:53
18. 2. 2013 13:10
18. 2. 2013 13:25
18. 2. 2013 14:48
18. 2. 2013 15:12
18. 2. 2013 13:16
18. 2. 2013 13:23
18. 2. 2013 13:39
18. 2. 2013 13:48
19. 2. 2013 11:31
18. 2. 2013 13:25
18. 2. 2013 14:08
18. 2. 2013 19:31
18. 2. 2013 20:05
18. 2. 2013 15:14
18. 2. 2013 13:26
18. 2. 2013 13:26
18. 2. 2013 13:48
18. 2. 2013 13:52
18. 2. 2013 19:34
18. 2. 2013 21:26
18. 2. 2013 14:09
18. 2. 2013 14:19
18. 2. 2013 19:36
18. 2. 2013 14:34
18. 2. 2013 15:21
18. 2. 2013 15:48
18. 2. 2013 18:02
18. 2. 2013 21:16
18. 2. 2013 22:52
19. 2. 2013 07:54
19. 2. 2013 20:15
18. 2. 2013 19:46
18. 2. 2013 13:56
18. 2. 2013 14:11
18. 2. 2013 14:28
18. 2. 2013 15:04
19. 2. 2013 14:04
18. 2. 2013 15:07
18. 2. 2013 14:38
18. 2. 2013 14:44
18. 2. 2013 14:52
18. 2. 2013 15:14
18. 2. 2013 15:26
18. 2. 2013 15:30
18. 2. 2013 21:11
18. 2. 2013 15:42
18. 2. 2013 16:27
18. 2. 2013 21:32
18. 2. 2013 21:24
18. 2. 2013 16:27
neregistrovaný "HTPkiller"
18. 2. 2013 16:55
neregistrovaný "HTPkiller"
19. 2. 2013 15:40
neregistrovaný "HTPkiller"
18. 2. 2013 16:27
18. 2. 2013 16:35
18. 2. 2013 16:51
18. 2. 2013 17:43
18. 2. 2013 21:41
18. 2. 2013 21:29
18. 2. 2013 18:55
18. 2. 2013 22:29
18. 2. 2013 19:06
18. 2. 2013 19:24
19. 2. 2013 08:38
19. 2. 2013 11:26
18. 2. 2013 20:03
18. 2. 2013 21:36
19. 2. 2013 08:40
19. 2. 2013 09:34
19. 2. 2013 13:32
19. 2. 2013 13:41
18. 2. 2013 21:25
18. 2. 2013 21:39
18. 2. 2013 21:42
18. 2. 2013 22:28
18. 2. 2013 22:47
19. 2. 2013 01:07
19. 2. 2013 09:33
20. 2. 2013 15:12
20. 2. 2013 15:37
20. 2. 2013 18:56
Avatar - poterienko
18. 2. 2013 10:15
700?
700 litrů za auto s motorem z holícího strojku? Ty krásko. Takže s 1,8TSi by to auto stálo milion?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - mango
18. 2. 2013 10:19
Re: 700?
jako za 700 s tím motorem by si to koupil jenom magor >:-[]
18. 2. 2013 10:23
Re: 700?
Tak samozřejmě je nutný počítat s tím, že první auta, který automobilka poskytne k testům, budou natřískaný plnou výbavou bez ohledu na motor... ;-)
Avatar - poterienko
18. 2. 2013 10:26
Re: 700?
Což to jo, ono to vypadalo moc pěkně...než jsem si všiml cenovky. Za ty prachy mám podobně vybaveného Avensise s lepším motorem.
18. 2. 2013 10:35
Re: 700?
Jak říkám... nikdo, ani sama automobilka, samozřejmě nepředpokládá, že to v téhle výbavě někdo bude kupovat. Tohle auto je ovšem k testu poměrně vhodný, protože recenzentovi umožňuje vyzkoušet jak jeden z do budoucna nejprodávanějších motorů, tak prakticky všechny možnosti výbavy a fíčury, kterými auto disponuje.
18. 2. 2013 12:20
Re: 700?
1.8 TSi stoji pul milionu. Paket ambition plus mas zdarma, takze jenom prihodis 13 za metalizu a za nejakych 520 je tvoje ;-)
18. 2. 2013 19:47
Re: 700?
Když si někdo vymýšlí nesmysly tak ať platí, v čem je problém? Navíc nikdo nepočítá s tím že 1,2 TSI bude kombinovaná s maximální výbavou ;-\ Základ a dovybavený základ je relita.
18. 2. 2013 20:43
Re: 700?
Teda to je raketa, za to bych měl auto střední třídy. Třeba Mazdu 6 s plnotučným motorem.
18. 2. 2013 10:28
Bavendo
Pan VWavwerka mě opět pobavil. Např: "...rozvor se prodloužil ještě výrazněji. Po přidání 108 mm měří 2686 mm – to bude hlavní argument pro řazení mezi tzv. kompakty, kde je dnes standardem 2,65metrový rozvor." Jo, takže všechno nad Octou bude jasná střední. Hurá. A že těch aut je. Nebo např.:"...za vrcholné provedení designu Octavie by se ale nemuselo stydět ani takové Volvo." No to by měli ve Volvu radost. Minule srovnávačka s BMW3, teď Audi A6 a Volvo... No a kapitola sama od sebe jsou sedáky. Jinde je to kritika za krátké sedáky, a u Octy ejhle, ono to nevadí. "Díky dobré ergonomii to ale komfortu sezení nevadí." To už je moc...

PS: Pokud je Octa český Passat, co bude Superb? Phaeton??? 8-s
Rozbalit vlákno
17
18. 2. 2013 10:35
Re: Bavendo
Ještě bych rád napsal, že rozvor je například u frantíků ještě delší. Megane Grandtour 2703mm, 308 SW 2708mm, Astra tourer 2685mm. No a kam by pan VWavw zasadil Dacii MCV s rozvorem 2,9 metru?
Octa nebude špatný auto, služebních bude jezdit mraky, ale do soukromého vlastnictví je takovýhle auto naprosto předražený. Za 700 kolíků mám pro rodinu vybavený MPV s dieslem, a ještě mi zbyde.
Avatar - kaa
18. 2. 2013 12:17
Re: Bavendo
Výstižněji bych to asi nenapsal.
18. 2. 2013 12:28
Re: Bavendo
Mazda MPS, úsměv na tváři zaručen a 100 mi zbyde? Jó ale vono to vlastně nemá kufr. Takže nic... MIII GrandTour GT220? Za 550? Ale ne. Správněj českej kovboj vezme raději OIII s 1,2kou. 105 poctivejch českejch koníků. Ne ty šizený japonský nebo nedej bože francouzský. Za 700. Toť sen opravdového, rozumněj, toho pravého českého fandy do aut >:-[]

Ne, teď vážně - souhlas s tím, že v této konfiguraci by to koupil leda cvok (navigace do nižší střední za 45 - proboha, se zbláznili?) Za tyto peníze mám plnohodnotnou střední, podobně vybavenou. Středně velké MPV. SUV. A nic, opakuji nic z toho nebude mít motor o výkonu sto koní. Jednoduše proto, že se to v té "střední", kam se někteří snaží OIII neustále pasovat, nepoužívá ani jako základ. To je ta koncernová "autoskládačka" dovedená ad absurdum - pozor, tímto tento přístup koncernu apriori nekritizuji, jen poukazuji k jakým extrémům může dojít.

Ad rozvor - jestli jsem to dobře pochopil, autor se právě díky rozvoru snaží jaksi podprahově sdělit, že právě kvůli němu OIII do D segmentu nepatří. Jinak "jakože ano". Obecně - v C segmentu se kombíkům oproti HB prodlužuje rozvor. OIII - liftback - je vpodstatě kombík s jinak zkosenou zádí. A rozvorem se konkurenci konečně přiblížil. Srovnávat OIII s HB C segmentu je podpásovka a unfair. Snad proto to většina ČR periodik a serverů dělá?

K názvu testu - pan Vaverka to vlastně zachránil až poslední větou v testu - ano, tak lze OIII brát. "Český" Passat sedí - neb v rámci ekonomické situaci naší země ta střední/vyšší střední třída jezdí tím C segmentem. Ti němci pak v mainstreamovém či prémiovém Dčku. Za toto textové "popíchnutí" autorovi :yes:

A ještě jednou :yes: za podrobné věnování se tomu podvozku, resp. vlečce. Je fakt, že u auta C segmnetu není důvod to nějak zásadně řešit (pokud tedy není ta směrová nestabilita a hluk nějak zásadní - to by možná stálo za to nějak více rozvést). U auta nad půl mega to už celkem zásadní nedostatek je (viď DS5?). Každopádně to chce mít při koupi rozum a brát 16ky kola.
Avatar - Igithegreat
18. 2. 2013 12:54
Re: Bavendo
Dacia je vyssi stredni trida, srovnatelna s Volvo V70, tos nevedel?! :-!
18. 2. 2013 12:58
Re: Bavendo
Tak zrovna volno čoveče asi jo. Vždyť tady píšou, že design Octy by závidělo i Volvo. Takže Logan MCV vs. Volvo V 70. To by byl testík. :yes:
Avatar - Igithegreat
18. 2. 2013 13:00
Re: Bavendo
Skoda, ze Dacia se nevyrabi v CR, to by to Volvo rozprasil na cely care >:D
19. 2. 2013 09:16
Re: Bavendo
Taková nákladní tatra má ještě větší rozvor ;-) Přesně jak říkáš... Dacia MCV je prostě srovnatelná s Mercedesem E, protože má delší rozvor! >:D
18. 2. 2013 10:38
Re: Bavendo
Že je někde standardem 2,65m jsi si přeložil tak, že cokoli nad to je střední třída...? Vždyť touhle větou konečně i auto.cz po předešlých nadnesených tvrzeních poslalo oktávku neomylně do nižší střední ;-)
18. 2. 2013 10:40
Re: Bavendo
No to právě byla reakce ny ty předešlý články, ve kterých se psalo, jak Octa svým dlouhým rozvorem stojí na pomezí tříd. Neboj, já stojím nohama na zemi. >:D
18. 2. 2013 10:49
Re: Bavendo
Jo, tahle věta mě také pořádně pobavila. Jako by řekl "U Octavie nebylo jasné, zda patří do nižší střední nebo střední třídy, ale protože se rovor dramaticky prodloužil, je tedy jasné, že bude nadále v nižší střední". By mě zajímalo, kam by byla řazena, kdyby se teda rozvor nezměnil. Do střední třídy nebo malých vozů? :-)
Avatar - Igithegreat
18. 2. 2013 12:53
Re: Bavendo
Presne tak, absolutni souhlas. Jeste by me zajimalo jestli uz neskripou ty sterace.. >:D jestli to byl vadny kus, nebo je to ve vybave >:D
Avatar - Barrichello
18. 2. 2013 14:03
Re: Bavendo
grafitový nebo obyčejný gumičky, to víš no....

To je věc.

Není nad silikonový >:D
Avatar - volvo s60
19. 2. 2013 11:05