Z tvojho prispevku mi vyplyva, ze vasa vrchnost vo firme vyberala iba kvoli imidzu znacky (preco si niekto kupi zadokolku, ked na nej nevie jazdit a nasledne to uvedie medzi nedostatky auta?). Vsetky hore spomenute "nedostatky" su verejne zname. BMW ma iste vlastnosti, ktore nemusia vyhovovat vsetkym, napr. nizky posed. Co napriklad mne vyhovuje, citim sa ako v sportovom aute. Co sa tyka priplatku za systrem xDrive tak mi pride celkom smiesne, ze vrchnost vo firme, ktora utrati na take auto urcite minimalne 40 000eur, lutuje daj za xDrive priplatom vo vyske 2500eur (v cene mozno 4 rocnej fabie). Ak sa pozrieme na priestorovu dispoziciu, tak nam vychadzaju uplne normalne cisla. Miesta na ramena, ci uz v predu alebo v zadu je dostatok. Miesto na nohy v pozdlznom smere v auto z rozvorom 2810mm musi byt dostatok aj pre cloveka, ktory meria 190cm. Trosku tesno moze byt v predu okolo noh, kedze je tam ulozena prevodovka (naco mat viac miesta na nohy na sirku, ked pedale zostanu rovnako daleko od seba?).
Celkovo mi vychadza, ze ludia z manazmentu firmy nerozmyslali vlastnym rozumom. Vybrat si zadokolku a potom na nu nadavat, nadavat na priplatok 2500eur pri aute za 40 000eur a vycitka o nizkom posede, to sa neda ani komentovat.
Ak hovorime o audi a4 allroad tak ten ma konkurenta v podobe BMW X1 xDrive. Obaja maju vyssi possed, vyssi podvozok, atd.
Jel jsem dvakrát v BMW3 2.0d a stačilo, ano nafťák má sílu, ostatně jako každý výkonově podobný diesel, ale prostor vpředu tragédie, musel jsem se svými 185 cm natahovat krk abych viděl přes kapli s budíky. spolujezdec je vyloženě utiskován v oblasti nohou a vzadu ani nemluvím. Vyšší hlučnost nechávám stranou. neumím si představit, že bych za takové auto dal milion a více. 8-s:no::no:
F30 je vevnitř skutečně dostatečně velká, předtím jsem nechtěl nic menšího než pětku, ale po vyzkoušení jsem zjistil, že mi naprosto dostačuje a dokonce i na zadních sedačkách je dost místa. a kombík má ještě o 5 cm vzadu víc místa...
Nebylo, technik BMW to vysvetloval spravne a zadny video to nezachrani. Zkratka u bmw je na kardanu spojka a druha hridel zpet dopredu. U Subaru s AT je to jen obracene - tedy z predniho difu pres spojku do kardanu zadni napravy.
Jinak Forestery s MT mely vzadu LSD, ale jen asi 2 modelove rocniky, jinak byl montovany standardni otevreny diferencial. A mimochodem, o tom, jestli auto vyjede nebo nevyjede z parkoviste v 90% pripadu rozhoduje elektronika, ovsem nikoliv pohonu (moderni mezinapravove spojky at uz se jmenujou jakkoliv jsou zpravidla naplno sepnuty), ale brzd. A pak taky ridic, pneumatiky a konkretni podminky.
A jinak, Subaru zadne "klasicke" ctyrkolky (tedy 3 diferencialy) neopousti, to je jenom tvuj blud...
Uvádělo to samo BMW v materiálech. Nicméně z principu je problém v zatáčení, systém musí sledovat úhel natočení kol, většinou v tom hraje roli rychlost. Při parkování nejde o zařazení zpátečky, ale o to, že často potřebuješ plný rejd. A také to tak píší:
"Andererseits wird beim Rangieren durch Vermeidung von Verspannungen im Antriebsstrang die xDrive Kupplung total geöffnet. Diese Ansteuerung wird durch Erkennung der niedrigen Fahrgeschwindigkeit bei gleichzeitig hohem Lenkwinkelbedarf erkannt."
[odkaz]
"When parking, the system reacts to the need for high manoeuvrability at low speed by opening the clutch completely so the powertrain functions optimally."
Už jsem to tu psal. xDrive se chová jako (progresivní) uzávěrka. Když naplno sepne, tak máš pevně spojenou přední a zadní nápravu, takže se musí otáčet stejně rychle. Pokud je jedna z nich na ledě, tak by se protáčela, ale to nemůže, protože je spojená s druhou, která má trakci. Tohle chování je problematické například při zatáčení. Ne, že by to nešlo, ale vůbec by se ti to nelíbilo. A pohonnému ústrojí také ne. Rozdíl v otáčkách přední a zadní nápravy je realizován prokluzem spojky. Ještě se vrátím k tomu ledu, to je právě situace, kdy pohání všechna kola, ne že ne, protože je spojka sepnutá (zjednodušeně řečeno, záleží na více proměnných).
Když už, tak X3 (i tak je A4 delší, ale zase nižší). Ale úplně nejpřímější konkurenti to nejsou, protože často, kdo chce allroad, nechce SUV. Nicméně jediný správný allroad je A6. Má totiž výškově stavitelný podvozek a to je u mne ta klíčová vlastnost, která dělá allroad allroadem.
100:0 (nebo u Haldexu 0:100) je specifický případ, kdy kola primární hnací nápravy nemají žádnou trakci. Všechen přenesitelný moment se proto dostane na kola připojované nápravy.
xDrive je čistá zadokolka i v dalších případech, například při parkování.
V případě, že jsou zadní kola na ledě, přenáší přední kola opravdu 100 % přenositelného (to slovo je důležité) momentu. xDrive pracuje s jednou spojkou, která připojuje kola přední nápravy, není tam spojka, která by odpojovala ta zadní. Vy to ostatně píšete: "xDrive pohana VZDY VSETKY KOLESA. Okrem velmi specifickych pripadov. Napr jedna naprava na lade. Vtedy posiela vykon prave na tu druhu" a já doplním "přenositelný výkon", zadek zůstává připojen a spojka je sepnutá.
Prosim Vas pochopte jednu vec. System xDrive ma vzdu pripojenu aj prednu napravu. To znamena, ze na vyjazde zo zakruty akurat upravuje mnozstvo sily posielanej na prednu alebo zadnu napravu. Pri bezne jazde, xDrive pohana VZDY VSETKY KOLESA. Okrem velmi specifickych pripadov. Napr jedna naprava na lade. Vtedy posiela vykon prave na tu druhu. Dalsim pripadom je cestovanie v priamom smere vo velkej rychlosti (pri SUV nad 150km/h). Vtedy odpaja prednu napravu a auto so systemom xDrive sa stava cistou zadokolkou.
Chcem sa este spytat Alesa, ako je mozne, ze xDrive dokaze rozdelit tocivy moment medzi napravy predna: zadna v pomere 100:0 (podla officialnych parametrov), ked podla Vas nevie odpojit zadnu napravu?
To máte pravdu, neumí. Na výjezdu ze zatáčky, když se kola obou náprav již otáčejí stejnou rychlostí, začne xDrive připojovat předek. Upravím to, je to trochu zavádějící. S tím momentem: nevím kam míříte, pokud se přední náprava připojí (a zadní neodpojí, což neumí), mělo by být rozdělení přenášeného momentu při shodných adhezních podmínkách v podstatě stejné.
Od kdy je plné sepnutí spojky rozdělení momentu 50:50?
Jak dokáže Xdrive spínat v zatáčkách? V zátačkách se přední kola točí rychleji než zadní a to xdrive neumí.
Oboje viz. váš popis v samostatném textu o Xdrive.
Ano, strach je spíš otázka velikosti investice a vztahu k vozu. Pokud je to pro mne spotřebák, mám ho pojištěné a na nové si vydělám za tři měsíce, tak moc strachu mít nebudu. Maximálně se mohu bát, že někam nedojedu (třeba proto, že ho někdo přes noc ukradl).
Řidič si s tím dokáže poradit. A je to problém otevřených diferenciálů na nápravách - moment ti utíká cestou nejmenšího odporu. I BMW má otevřené diferenciály na nápravách. Mám rád mechaniku, ale je pravda, že aktivní diferenciály podávají v závodech lepší výkony. Nicméně není aktivní jako aktivní. Jezdit smykem se s tím dá, vždyť tyhle systémy se používají v rally. Jejich výhoda je v tom, že si mohu měnit charakteristiku. Nebo ji za mne může měnit počítač automaticky. Ne v tom, že bych snáze vyjel z namrzlého parkoviště. ;-)
xDrive se chová jako uzávěrka - zajistí, že se přední a zadní náprava otáčí stejně rychle. Neumí uvolnit zadní nápravu a tedy udělat z toho předokolku. Když máš pevně spojené nápravy, moment teče, kam je potřeba.
On si sice myslí ,že když se posadíš do BMW ,tak máš pocit ,jako by tě ten interiér těsně obklopoval , ale už si neuvědomil to ,jak je přesto prostorný. Audi A4 mi příjde uvnitř mnohem stísněnější než F30 a to přitom interiér Audi tolik neobklopuje cestující .
Je to tak. Že bych se tím ,že teď jezdím v BMW bál o auto víc , tak to ne ,pořád stejně dost i když jsem zrovna nejezdil prémií. A že se prémiovky nehodí na běžné ježdění? Mají stejně většinou lepší jízdní vlastnosti než ostatní auta a kdyby se na reálné ježdění tolik nehodili ,tak jich nebude po silnich jezdit zdaleka tolik ,ne každý si kupuje prémiovku jen na předvádění se před obchodním partnerem. To už mi připadají spíš mnohem nepraktičtější 5-ti metrový limuzíny do města.
Nejsem technik od BMW, takže to nedokážu posoudit. Přesto mi ale přijde, ve vší úctě k Vašmu názoru, důvěryhodnější informace od techniků autorizovaného servisu, kteří ta auta znají do šroubečku a které znám a nemám důvod je podezírat z neznalosti nebo neupřímnosti, než marketingové údaje samotného výrobce. Ale znovu říkám, nejsem technik, takže hlavu na špalek za to dát nemohu. :-) Každopádne s diskuse s nimi vyplývá, že je ta rozvodová mezinápravová spojka mimořádně náchylná na ostřejší zacházení, což bohužel mohu potvrdit i z vlastní zkušenosti.
Mam f10 a krasnou e46 taky se divim vytkam k podvozku. Osobne bych mozna jeste trochu e46 pritvrdil - ale to jen proto, ze ji mam temer vyhradne na zabavu. Podvozek v f10 rozhodne nevrze. Alespon mne ne :-)
S O IIi je to jen hec kvuli te neobjektivite testu skodovek. Delaji z lidi ovce a to mi vadi.... Test bmw je ale napsany az na popis xdrive dobre a chapu i kritiku...
Joj hlupacik ani by si si na ten tvoj PRO CÍÍÍD nevzpomenul, keby si sa v tomto vozil!!! A priestoru tam je dost pre 4 ludi akurat pre piateho koli stredovemu tunelu uz moc nie, ale tam vecsinov davas decko! BMW je radost jazdit a neoblubuje ta blbostami a super cudlikmi je to dizajnersky vyvazene auto co sa bude pacit aj za 10 rokov... Jediny zly model bol podla mna e90, ale facelift to spravil a hmed bol z neho krasavec co vydrzi, ale to tebe vysvetlit nejde!!!
Tak to vam bylo vysvetleno spatne... Doporucuji video na youtube o systemu xdrive. Ono i subaru upousti od klasicke ctyrkolky - vsude se radeji prezentuji el. Rizenym systemem dodavanym k automatum... Ono je totiz docela legracni, kdyz forester navic s deklarovanym zadnim diferencialem se zvysenou svornosti nevyjede z parkoviste protoze se protaci jedno kolo na kazde naprave... S tim si el. Verze poradi lip. Na druhou stranu el. Rizeny pomer t.m. Mezi napravami neni predvidatelny a vyzaduje neustale korekce od ridice a jizda smykem neni tak plynula a snadna.
Co to preboha mas? Ja mam E46 a ano ma tvrdsi podvozok, ale za by som koli tomu trpel? A to, ze ti taha volant v kolajach je odzva auta a vies kde sa nachdzas a ako sa mas zariadit. Ono odzva volantu je prave plus. Vymen si zadne silentblocky ked ti vrzou :D... A prosiiiiiim neporovnavajte ziadny bavorak s O 1,2,3 ved to ani nejde!!! BMW je super auto a ma velku zakladnu fanusikov a autor potrebuje diskusiu, aby sa reklama lepsie predavala a preto bude hladat co i len malickosti, aby to tu rozprudil.
Máte pravdu v tom, že se předek nepřipojuje, až když zadek proklouzne, ale "hned", ovšem nemáte pravdu v tom, že je xDrive permanentní čtyřkolka (jako např. Subaru). Jak mi bylo k mojí 330xd vysvětleno u BMW, BMW s xDrivem je zadokolka, která připojuje předek, ale tak rychle, intuitivně a "předvídavě", že nedochází k prokluzu zadní nápravy, resp. bez čekání na prokluz. Navíc připojování předku je různé při různých rychlostech a různých převodových stupních. Tak např. na jedničku při rozjezdu se připojuje automaticky v přednastaveném poměru 40:60, ale pokud pojedete např. 90 na pětku a šlápnete lehce na plyn, tak pojede jenom zadek.
Prave to vypasovanie interieru sa mi velmi paci u BMW. Je to taky typicky pocit v interiery BMW. Bud Ti to vyhovuje alebo to neznasas. Za poslednych 15 rokov sme mali viacero BMW. Zacalo to E36 neskor prisla E90 a posledne X1. Ani pri jednom sme nepocitovali, ze auto je male. Absolvovali sme dovolenky vo stvorici, ci uz cesty ku moru alebo na lyze. Mam 178cm a do E36 ( rozvor 2700mm) si dokazem sadnut sam za seba a zostava mi este nejake 4 cm volneho miesta na nohy. Takze ten kto hovori, ze ma v F30 s rozvorom 2810mm malo miesta na nohy, tak bud v aute nesedel alebo meria viac ako 190cm. Co sa tyka bezneho pouzivania premiovky v beznom jazdeni si uplne mimo.
Kazdy majtel sa boji o svoje auto. Kedze vascina kupuje auto za maximalnu ciastku aku moze na auto utratit, tak kazdy sa boji o svoje auto rovnako, ci uz sa jedna auto za 30 000eur alebo za 10 000 eur. Ci si myslis, ze clovek co si za posledne kupil Fabiu HTP sa o svoje auto vobec neboji a nedava si pozor na odreniny?
koupim si felinu kombi l&k.....prostorne ako Berlingo....lahke.....zivsie nez tie moderne auta ktori sou zabite euronormami euroncap....nema to turbo a tim padem to prezije ctyri storocia.....dnesni auta jsou plna elektroniky abs esp a dalsich veci ktorym nerozumiem lahko se to rozbije a tezko slozi dohromady....to boli casy ked auta mela jen ctyri kola volant a sedacky......tie premiove znacky len odrbavaju svojch zakaznikov pretoze take piano ze 70 let dodnes jezdi v africe a ted?.....ted vam taky e350 cdi nevydrzi ani jeden rok....a jeste vas odrbu na servise a mate z interieru klaustrofobii....taky avensis udela sluzbu stejnou jako bmw 5.....a jeste vam to neukradnu na dedine.
Omlouvam se Vam za tento text, nejak jsem se musel vyprazdnit. Toppere, bez urazky, ale nekdy se nad svymi prispevky zamysli.
Počkejte, já nikde o prokluzu nepíši. Ani xDrive samozřejmě neumí poslat na suchém asfaltu 100 % momentu na předek. O tom rozdělení při "běžných" podmínkách: zjišťuji údaje, mám za to že by to mělo být 20:80 u sedanů a kombi s xDrive a 40:60 u řad X, ale odpověď z BMW ještě nepřišla.
Ja hovorim o tom ako to skutocne funguje. Vas popis systemu je nekompletny a zavadzajuci. Nasledne sa najdu ludia, ktory budu porovnavat xDrive s pohonom 4x4 v octavii a hovorit, ze je to to iste (odvolavajuc sa na Vas clanok). Pritom xDrive je niekde uplne inde. V clanku ( [odkaz] ) je pekne porovnanie xDrive/quattro/4Matic. Neznaly clovek si mysli, ze su tie systemy rovnake, no nie su. Presne v takychto detailoch (ako je napriklad rychlost reakcie, elektricke nie mechanicke riadenie spojky, 100% sily na jednu napravu, atd) vidno, ktory system 4x4 je dokoknalejsi.
Chcel by som vytknut este informacie tykajucu sa pripajania druhej, v tomto pripade prednej napravy. System v zakladne posiela sily v pomere 40:60. To znamena, ze aj na suchu ide 40% na predok a 60% na zadok. Takze nedochadza ku pripajaniu prednej napravy pri preklznutiu zadnej napravy. xDrive je permanentny pohon 4x4, ktory dokaze poslat 100% sily na jednu napravu.
Neberte to ako vycitku. Test sa mi celkovo velmi pacil. Dokonca suhlasim aj z celkovym hodnotenim. Chcem len aby informacie boli kompletne a technicky spravne. Budem velmi rad ak informacie tykajuce sa pohonu xDrive v clanku doplnite.
Ano, je to max. pro 3clennou rodinu s malou bagazi, ale 4 lidi a lyze to zvladne taky... Jinak nechapu, co si zurnalisti porad stezuji na maly prostor vzadu. Pan Jungmann myslim jednou zminoval, ze meri neco kolem 180 cm nebo tak, ja mam 188 a do F20 a F30 jsem se vesel bez jakychkoliv problemu. Nad hlavou a pred koleny mista tak akorat. To v MB A je na zadnich sedadlech mista opravdu malo...
nene, byla to 50Kw LXi . Já už sem to tu nedávno někam psal, byl problém s tim, že když si chtěl nějakou část výbavy, nemohl si mít jinou a naopak... Byly to různý balíčky a nemohl sis naklikat do konfigurátoru co chceš :-)
Tak 34NM u tak malýho auta poznáš. Já poznal 30NM u i mého auta, sice né drasticky, ale znát to trochu je. :-)
Naše Felda i když byla vybavená na svou dobu (r.v 1995) měla jen analogové počítadlo kilometrů >:D Ani otáčkoměr nebyl, jen ručičkové hodiny. Zato mlhovky,střešní okno a originál Škoda Alu kola :-)
Fabie je uvnitř celkově menší. V cliu sem jel kdysi a to bylo ještě to první, takže to nemohu soudit. Já měřim 188cm a pohodlně se usadím třeba ve svém autě :).
Jo, na feldích a škodováckejch forech se o to strašně perou a chtěl za to nekřestanský prachy >:D Ono ta 1.6 žere asi taky proto, že svádí k rychlý jízdě a o hodně, 34Nm je dost znát asi. S 1.3 jsem na benzín dokázal jet za 5,5, ted s etanolem jezdím asi za 8
Já nejsem zase tak velkej, tak mi to ve Feldě nevadí, ale ve Favoritu ho bylo víc. Ale v dvojkovym Cliu bych si asi vzadu moc nesedl no. Bylo by super mít auto s místem vzadu, jako má třeba Superb :-)
Hmm, ona Fabie má tu svažující se střechu...ale vzadu jsem tam nikdy neseděl, jen vpředu
No na výšku a hlavně na kolena. Pro mě je tak akorát vzadu Oktávka (II)/Jetta no a pohodlně si sednu až v autě střední třídy. Šířka je dobrá, ale tak to u většiny aut, pokd vzadu nejedete 3. Vím ale, že ve Fabii I vzadu je to s výškou ještě horší. :-)
Ne, to je správně, jen myslíte něco jiného: já hovořím o klasickém chování na silnici, vy o teoretické situaci, kdy by zadní kola byla na ledu a ta přední by pak přenášela opravdu 100 % přenositelného momentu.
Asi na výšku co, i já, ne nijak extra velkej člověk, moc místa nad hlavou nemám. Ona totiž přebrala neduh moderních aut, že zadní sedačky jsou výš než přední, to tuším Favorit neměl. Ale když jsem vozil známé z rodinné sešlosti, tak našářku měli prý místa dost a to mě překvapilo, protože jako malí jsme se s bratrem a mamkou vzadu ve Favoritu docela tísnili.
to je pravda.... pocit sirky volnosti a priestoru ma vo felde clovek hlavne vpredu.... vzadu je to uz ine suhlas...
s feldou kombi som kedysi jazdil ako brigadnicky rozvoz par hodin denne ..... s 1,6tkou.. skutocne ten kufor ma nenormalny a obrovsky pritom auto zvonku neposobi nejako zeby bolo velke... to je tou hranatou uzkou kasnou asi
jedine co sa mi na tej 1,6tke nepacilo bolo ze mi palubnu pocitac vedla nalavo od volantu ho ma felda neustale ukazoval ako spotreba klesa a dojazd sa kazdym kilometrom zmnesoval o pekne cisla.... ta spotreba po meste ked som s nou jazdil bola skutocne brutal.....
Přesně jsem to čekal že se tu octávka objeví >:D Jinak za mě povedený test krásného auta, až bych řekl auta snů (teda pokud by byl pod kapotou benzín), taková 328 musí být balada, nádherná barva, krásný interier, joo to bych si přál mít v garáži. :yes:
Felda je opravdu velká.. Třeba kombik je super stěhovák, na něj už Fabie nemá. Jenže na zadních sedadlech u tý Feldy je pro člověka mé velikosti těsno :-) V tom je ta střední třída světelný roky dále :-)
To je tím, že Felda má ještě přístrojovku a vubec interiér ze starý školy, tzn. že neobepíná posádku, ale je rovná a kolmá. Řdidič a spolujezdec tak do ní nezaplujou, ale sedí až za ní, stejnětak mezi ně nezasahuje protáhlej středovej panel. Zrovna SAABy mávaly palubku dost složitou. Proto mi moje auto naprosto vyhovuje, v moderních autech s obrovskejma přístrojovkama, co člověka obepínají a mají středovej panel kolikrát v úrovni vrchní části sedáku doslova nesnáším...
ja mam radsej trosku volnosti ;-) a priestoru.... nehram sa na sportovca takze nepreferujem nejake "zapadnutie" .. mam rad slobodu >:D:yes:
ano tie auta su vnutri male... mam standardnu vysku ale v saabe 9-3 som si pripadal ako velky chlap.. prisaham ze viac miesta mam vo felicii..... nechapem..... je to tak ;-)
To máš pravdu.. Já koukal po 318tce v dieslu.. 320tky byly drahý, nebo zničený :-) A taky mi vadilo, že málokterý kombik má hagusy, to byl můj požadavek
;-)
Řada 5 už je i pro čtyři lidi, ale na tu už mi nestačil rozpočet a do starší ojetiny jsem jít nechtěl. Kromě toho najít nějakou rozumnou skladovku / lehkou ojetinu s kombinací benzín + manuál je skoro nemožné.
Tak to nejsou auta pro velkou rodinu, ale spíš pro styl..Mě se líbí když tam zapadneš, ale měřim 188cm.. takže tyhle auta jsou na mě malá.. Největší problém sem měl v Subaru STI, tam sem se opravdu nevešel >:D
Neříkej :D:D Já myslel, že nový auto je větší než ojetý :D:D
Ne, ale jel sem třeba i v 5tce a ten kufr tam neni nic moc a to já prostě potřebuju.. i Když s 5tkou kombi bych žít dokázal :-)
ano suhlasim .... uz viackrat som pisal ze E46 je jednym z naj bavorakov v historii... tiez sa mi paci.... velmi vydarene dizajnom... a podla mna este aj dnes stale moderne a dobre vyzerajuce auto :yes:
PS: akurat neviem ci E46 nema ten problem ze cetujuci na zadnych sedackach si nohy pod predne sedacky nedaju lebo im tam nevojdu.... tam sa mi zda ze malo toto bmw taky mensi problem... vies to potvrdit?
ale mas pravdu.... na rodinne jazdenie tie bavoraky vobec nie su velke... pamatam si ako som v r 2007 tusim to bolo sedel u nas v steelarene v ke ( bol tzv autosalon na lade ) v saabe 9-3 , bol som prekvapeny ako som sa tam nasukal.. vsetko presne na centimeter volant pedale sedacka bol som akoby obklopeny celym autom a zapadol som do sedacky ako stopel zapadne do flase od vina.... proste zvnutra je to male 8-s a pritom tie premiove auta vyzeraju zvonku obrovsky ;-)
Za mě nejhezčí E46 a pak E38 a E39 a M3 E36 Sedan.. Ale ti nový taky nejsou k zahození.
E91 jsem vybíral, protože sem chtěl samozrejme co nejnovější auto s co nejmenšim nájezdem, abych se o to nemusel pár let ještě moc starat >:D Jenže mínusy byly pro mě krom nákladů i praktičnost. Jelikož je to auto prostě malý >:D A hlavně za ty prachy, co sem na to měl, tak ty kusy měly hodně najeto a nebyly v tak hezky stavu.
Sice je škoda absence sportovního podvozku u XDrive, ale jinak je to přesně ono. Žádná odměřenost a decence, ale velmi agresivní a sebevědomý styling. Interiér je pak kombinací elegance a sportovnosti. Barva je také naprosto přesná - v tmavě modré vypadala dobře už minulá trojka v M-paketu. Zároveň je zde trocha rozumnosti pro běžného řidiče v podobě dieselového čtyřválce (nízká spotřeba, dobrá prodejní hodnota) a v tomto případě pohonu XDrive, který bych však já oželel. Pro lidi s podobným smýšlením jako já v podstatě BMW nemá konkurenci.
V podstatě jde o střední prémiový ideál. Pohon, jasně, motor, jasně, styl vozu, jasně, cena... jasně. Tohle auto splňuje optimálně redukované požadavky optimálně žitého života s optimální garáží. Osobně bych to klonil více směrem ke kombíku, avšak idea je jasná - mistrovská technika, mistrovská trakce a mistrovská... image.
Je to auto, které bys měl chtít. Jenomže i to chtění vyžaduje jistou životní odvahu. Neboť stát před vlastní garáží, vyklepanej jako osika z toho, že mi to auto stejně nikdo nebude věřit, je garážová žalost malosti. Kup si raději toho avensise, toho ti uvěří každej... 8-s >:D
BRAVO BMW :yes: A (tradičně) BRAVO TEST :yes: A... BRAVO FOTO :yes:
co sa tyka bmw tak najviac sa mi pacia Z4 a 3GT..... ;-)
pezot je taka moja srdcovka od detstva a aj medaky.... aj volva mam velmi rad..... z japoncov sa mi vzdy najviac pacila honda a toyota .... kazdy mame k nejakej znacke sympatie to je normalne :yes:
tak E91 je relativne este nove auto a riadne drahe auto.... hlavne naklady na udrzbu budu mastne ;-\
Mně zase u E91 vadil malý prostor na zadních sedačkách a vzhled interiéru. F31 je v obojím o kus dál, takže při výběru přištího auta bude určitě ve hře.
Proti Pežotum nic nemám.. nemám nic proti žádné automobilce a v každé bych si asi vybral hezký model. BMW se mí líbí, ale nemám na jeho údržbu.. Při výběru auta jsem koukal po E91, ale nakonec z rozumu jsem šel o dům dál :-)
pre BMW ma slabost vacsina ludi ;-) su to rychle a silne auta a ludom to imponuje :yes:
ja mam slabost skor na bezne prakticke auta, take realne male auticka ;-):yes:
musim povedat ze mne sa velmi paci novy pezot 208GTi :yes: a pamatam si este z mladych cias ked som kupoval motoristicky magazin automobil/revue/ ako som sa tam do 206tky GTi zamiloval... a hltal tu nadheru... pozeral fotky technicke udaje / casopis automobil ich mal vzdy pekne v tabulke / a cital tie zaujimavosti o rozsirenych prednych blatnikch, 268mm brzdovych kotucoch vpredu a pod... boze akoby to bolo vcera :yes:
Mám dotaz: Ten volant, který je uveden na fotkách je nyní součást Mpaketu, nebo je ještě příplatkový zvlášť? Ptám se, jelikož se mi extrémě nelíbí, ale když bych kupoval Mpaket, je možnost volby?
Díky :-) Je to jen teoretická otázka, nic nekupuju >:-[]
jakou petku mas? Ja jezdim mimo jine F10 a podvozek nemlati... :-(
nerikam, ze je to neco extra, ale zase zataci mnohem lip nez A6..
Ja z BMW nedelam nic extra, naopak cenove se mu uz blizi OII >:D
No on ten podvozek u BMW není moc chvályhodná záležitost. Mám standardní podvozek a ano mlatí tak, že na pětku je to až ostuda. Podélné nerovnosti taky nemusí, volant dost tahá (např v Praze je to nejhorší u tančícího domu směrem od Mánesa) a někdy se s tím autem doslova peru. Silenbloky na zadní nápravě vržou tak, že to nepřehluší ani rádio atd. Já nevím co vy s tím BMW pořád naděláte. Já mou pětku beru jako standardní rodinný kombík, nic zázračného na tom autě není.
Ale tak on tu Oktu do střední třídy nikdo nijak moc intenzivně necpe. Je pravdou, že v pár specifických konfiguracích může OIII konkurovat střední třídě (DSG 4x4 kombi), ale natvrdo říct, že se jedná o konkurenta trojce opravdu nejde.
Mate tam este jeden preklep. Zakladne rozdelenie tociveho momentu medzi napravy nie je 20:80 ale 40:60. Mylne uvadzate aj druhy pomer (podla Vas 50:50) avsak system xDrive dokaze preniest na napravy az 100% sily. Bud 100:0 alebo 0:100. Takze toto rozdelenie je uplne variabilne.
Tu najdete viac informacii: [odkaz] Na stranke je aj video, kde je nazorny priklad ako xDrive dokaze preniest 100% tociveho momentu na prednu alebo zadnu napravu.
"Plusy
•Výkonný a úsporný motor
•Velmi nízká spotřeba paliva
•Odstupňování převodovky, rychlost řazení
•Jízdní vlastnosti
Minusy
•Mírně odtažité, i když přesné řízení
•Stále podprůměrný prostor na zadních sedadlech
•Cena příplatků
•Aerodynamický hluk ve vysokých
rychlostech"
Takovy test jsme si o Octavii zatim neprecetli....
Ted me napada - vdzt ona je OIII vlastne stredni trida, pojdme oba vozy porovnat ;)
mirne odtazite i kdyz presne rizeni je u BMW, rizeni OIII porovnatelne urcite neni, presto ho v minusech nevidim...
Pokracovat v tomto cviceni jiste nema smysl (a to ani s vedomim, ze obdobne vybavena OIII s podobnym i kdyz v realu neexistujicim motorem by stala mozna o 10% mene...)
U BMW podvozek mlati, u OIII je plusem jeho komfort (tedy urcite by to tak bylo, pokud by mela 16tky, ktere vsak nemela, takze mozna...)
Je to pritazene za vlasy, uznavam, ale ja OII do stejne tridy NIKDY necpal....
Ale ne, neuctívám octaviu, jen nevidim duvod proč kritizovat velikost kufru jako uváděnou přednost jakýhokoliv auta. Každýmu vyhovuje něco jinýho a nevim proč zrovna octavie by si zasloužila to včerejší představení.
Rozumim, co sem psal výš o zajetí destiček - to se týkalo například Ds racing 3000. Destičky brembo mám shodou okolností taky a pokud vim tak brembo víc kvalit destiček nedělá, je zajímavý že ti pískaj - kuli tomu sem nechtěl ate.
Tak to nedokážu posoudit - porovnat přímo nový seriový a nový polosportovní na stejném autě. Každopádně, pozoroval sem výrazně lepší dávkovatelnost a výrazně časnější nástup plný brzdný síly ve srovnání s puvodníma a ve srovnání s jiným modelem stejný značky (ale novým) pak pořád zůstává lepší dávkovatelnost a v případě kritickýho brždění rychlejší dosažení maximální brzdný síly.
"Nechapu proc by si nekdo kupoval auto za milion když tu samou službu udělá i dacia za 200 tisíc a pohon na 4 kola stejně nikdo nepotřebuje a koho by zajímal udaj o spotřebě u auta za milion? - takový nesmysly nikoho narozenýho po roce 1980 určitě zajímat nebudou - oprava-nikoho zajímat nebudou" snad sou dotyční dnes ve škole a nepřijdou i do téhle diskuze
Nejsou to destičky, které se musí napřed zahřát. Nástup je stejný jak za studena tak za tepla. Prostě sada desky + kotouče Brembo za 15t. Při dobržďování si někd y písknou, tohle je jejich slabina, ale u STI to nevadí. eNka v rally si taky písknou.
Jen tak aby nedošlo k omylu, lepší dojem budeš mít z brzd i když vyměníš originály za nové originály. Stačí malé zvlnění starých a pak se zdají nové brzdy mnohem lepší, protože nevibrují.
Co se toho pozvolnýho nástupu týká - pokud sis tam dal opravdu sportovní destičky - takový je potřeba specifickým způsobem zajet jinak brzdí hůř než běžný..viz různý diskuze lidí, kteří o tom ví víc než já... :-)
Měnil sem jen kotouče a destičky. Brzdiče mám seriový, ty samý jako předtím se seriovými kotouči a destičkami. a vysledek je u mě zřetelný. Naopak - byl sem z toho tak nadšenej, že sem i hledal zdali by nešlo vyměnit i brzdiče ( s vidinou ještě lepšího efektu) :-)
Chtěl sem tim říct, že já po své zkušenosti bych za lepší brzdy určitě připlatil - nejsnazší a nejdostupnější cesta jak alespon vzdáleně ochutnat co znamená sportovní auto.
V bloku o Xdrive je preklep:
"to když servomotor zcela rozpojí spojku a moment proudí k přední nápravě."
Predpokladam, ze melo byt "k zadni" naprave...
...mám s ním něco najeto a co mě neustále překvapuje, je jeho těžkost. Třeba u takto velkého a slabého (relativně) točí na nejvyšší rychl. stupeň stejně, jako A4 v šestiválci s Tiptronicem. Dále má perfektní řazení, kdy narozdíl od Tiptronicu není takřka postřehnutelné. Jediná věc, co mne štve je nerozvážnost při kickdownu, kdy si to chvilku rozmýšlí a nebo v průběhu podřazování podřadí ještě o další dolu.
Ale to co uvádíš o kotoučích a penumatikách je pravdou až při hodně sportovní jízdě. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že pokud je někdo fanoušek do aut, udělaji mu lepší brzdy radost i na rodinném autě při běžným všedním používání. Vyměnil sem seriové brzdy za polosportovní (kotouče se stejným průměrem) a výsledek neni samozřejmě dramatický, ale je jasně patrný především při běžném,. klidném brzdění a především udělá radost. V případě prudkýho zpomalení pak s tebou souhlasim, že jsou limitem pneumatiky - tam rozdíl mezi seriovými a kvalitnějšími neni velký - jen v časnějším nástupu plný brzdný síly.
Gumy jsou důležitý spíš při jednorázových bržděních, když potřebuješ často intenzivně brzdit (okruh, sjezdy z hor), dřív kapitulujou přehřáté brzdy. Teda tak to aspoň přijde mně. :-)
K brzdám bych chtěl dodat, že ten limit pro brzdění jsou pneumatiky a ne kotouče. Malé kotouče se dřív zahřejí, ale do té doby brzdnou dráhu neprodlouží. Jaké jsou vlastně sportovní brzdy? U Alfy 156 fungovaly velmi splašeně, ale na STI se musím do brzd opřít, ale dá se hledat hranice prokluzu i na kluzkém povrchu.
Dobrý den, u spíše rodinného 320xd si nejsem jistý, každopádně obecně je určitě můžu doporučit. Mají rychlý nástup, jsou možná o malinko "kousavější" než velmi dobré sériové brzdy, ale auto umí zastavit s ještě větším přehledem. Bylo by zajímavé srovnat dvě stejná auta s a bez nich, k tomu jsme se však zatím nedostali, takže to prosím berte spíše jen jako můj dojem.
...BMW sa musim priznat sa mi nepaci, ale vôbec ( to je môj nazor); a na druhej strane pochopim, ked väčšina iklinuje k BMW ale u nas vo firme si vrchnost objednala 3 nove BMW a po par tyzdnoch v tom odmietali jazdit, lebo a teraz citujem: "auto priestorovo male aj vpredu, zadokolka a za x drive bol priplatok v cene fabie, nízky posed atd." Ale hovorim pre väčšínu je to top model ale pre mna AUDI Allroad - to je best of best!!
skoda len ze tieto premiove auta su zvnutra take male a vypasovane ..... nic pre rodinu ;-\ a bezne "furikovanie" po meste.... na sluzobky a vyvolanie efektu solventnosti je to ok ale na bezne jazdenie si myslim je taky avensis urcite priestrannejsi vo vnutri a bude rovnako kvalitny a podstatne lecnejsi a praktickejsi ...... premiove auta su skutocne skor len na nejake premiove akcie ....na realne jazdenie sa tieto auta uz akosi nehodia.... a este s nim jazdit po meste a obavat sa ci mi ho niekde niekto na parkovisku neoskrabe a neotrepe alebo enukradne.... to by ma zralo
v tejto modrej farbe vyzera ta 3ka lepsie ako by som cakal :yes: