Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Uvažuji o plynu aneb Nejčastější otázky o LPG

47 komentářů

janprevor
mam citroen c elise 1,6vti v zaruce a nevím jestli při montáži lpg nestratím záruku
venuse912@...
Dobry den koupil sem Insignii 2,8i a chtel bych ji predelat na Lpg jsem z Moravskoslezkeho kraje Koprivnice doporuci mi nekdo dobrou firmu na LPG v okoli diky
overdrive
blbec
Jiří Ovesný
Pozor, malé motory mají u Renaultu mizerné sedla ventilů, nejhůře je na tom dle servisu Renault 1,2TCe.
Jiří Ovesný
Fiat Marea, r.v.2000, přestavbu na LPG jsem nechal udělat při údajných 123 tis. km. Jsem třetí majitel - realista 😄
Bod 1. Namontováné LPG u auto Čadek v Brně na Vídeňské (pobočka i v Novém městě Na Moravě) = TRAGÉDIE !!!!!!!!!! 6 závad, po čtvrté jsem dal klíče na stůl a vysvětlil jsem dosti důrazně, že jsem za tři hodiny zpět a auto bude v původním stavu. Tvrzení o originálu se změnilo v realitu polského šmejdu...

Bod 2. Na podruhé AGW Auto Unger Brno Líšeň, originál Tartarini (za stejné peníze jako ten šmejd u Čadka) ujeto přes 90 tis. km, opravdu super! Jsou tam rozumní a ví, co dělají! Další auto bude opět na LPG, opět TARTARINI !!!!!!!!!!!!!!!! 😄 😄 😄
Atila_
Netroufam si delat nejaky celoevropsky pruzkum, ale treba v Nemecku jsou zakazove znacky pro LPG auta na podzemnich a dokonce i nadzemnich parkingech stejne bezne jako u nas. Pro provozovatele je jednodussi vjezd zakazat nez resit povoleni vjezdu.
Atila_
Pozor, ja nemluvim o faktickych dusledcich pozaru, ty budou plus minus stejne, ja se bavim o dopadu na majitele. Z pravniho hlediska je velky rozdil pozar benzinoveho ci naftoveho vozu, ktery dotycny mel pravo v garazi zaparkovat, protoze tato na parkovani podobnych aut byla zkolaudovana vcetne stanoviska hasicu a situaci kdy ridic o sve ujme zaparkuje v parkingu auto, jehoz umisteni tam bylo vyslovne zakazano. Na tom se muze pojistovna krasne tocit a pouziti garaze v rozporu s kolaudaci oznacit za pricinu vyluky z pojisteni a na chudakovi s LPG autem, ktery fakticky za nic nemuze, se budou hojit vsichni poskozeni. Podobna situace jako zpusobeni havarie autem bez platne STK, akorat v mnohem vetsim rozmeru.
kyklop
pises o velkych dosledkoch akoby benzin, alebo ine paliva neboli horlave 😉
kyklop
nevertomu co pises. Vyskusaj napr. u renaultu 1,6 16v v EU IV EU V a pri EU Vsa tipotisnu slzy do oci 😉 . Mam to vyskusane. 100 konova 1,6 je vhodna ledabolo do mesta a na skakanie okolo komina. A to nie som narocny
JaMM
S tym parkovanim v garazach mas absolutnu pravdu. Lenze bordel je hlavne na hlave statu. Mrte aut maju prestavbu na cierno, su bez oznacenia a parkuju si kade chcu.
P.S. Ti nasi statny financi stale zdrazuju dane na LPG. Zistili, ze sa to pri tom mnozstve statu uz oplati. To, ze polovica tychto prijmov je z tankovania nelegalnych prestavieb, tak to uz stat nezaujima! A doplacaju na to poctivi soferi s homologovanou prestavbou LPG!
Avatar - Anonym
Anonym
Díval jsem se na výkonové charakteristiky a prakticky kopírují osmiventilovou šestnáctistovku Renaultu z 90. let. Jinak atmosféry zvládají i nejnovější emisní limity, u benzíňáků se od normy Euro IV skoro nic nezměnilo a v USA, kde jsou emisní normy dlouhodobě hodně přísné, vládnou atmosféry dodnes.
kyklop
pises to akoby benzin nebol horlavy :-!
kyklop
ta 0,9 bola vyvijana ako buduca lacnejsia nahrada za male atmosfery (vraj) . Podla info, ktore mi boli poskytnute je lpg len otazkou casu. Mimochodom, s tym motorom som trochu pojazdil v novom sandere a je to celkom prijemne zvezenie. Da sa prirovnat k atmo 1,4 za starych cias, ked emisne limity neboli k atmosferam tak neuprosne a auta mali o dost kratsie prevody >😁
Avatar - jozephko
jozephko
Neviem, odkiaľ viacerí máte, že som proti LPG. Naopak, keby som nemal terajší diesel, tak by som si dal LPG namontovať. Len som považoval za vhodné upozorniť prípadných záujemcov na určité špecifiká, ktoré s LPG súvisia. Sviečky s dlhšou výdržou sú samozrejme zanedbateľnou nevýhodou oproti finančnej úspore.
Avatar - Anonym
Anonym
Zdá se, že máte pravdu. Renault se o vstřikování nikde nezmiňuje a na internetu jsem našel protichůdné informace. Ale mrknul jsem na videoprezentaci Renaultu a ve vizualizaci jsem zahlédl vstřikovač mimo válec. Ale i když to bude nepřímé vstřikování, jsem zvědavý, jak se s tím poperou. Dacia v současnosti LPG nabízí jen pro "klasické" motory 1.2 16V a 1.6 16V.
Zajímavé je, že u 1.2 TCe je přímé vstřikování.
DPF
Díky za korekci. Škoda že k T-Jetu zase neni slušné kombi 😄
macomb
Je zajímavé, v legislativně a technicky vyspělejší západní evropě to není problém, ale u nás se z toho dělá pomale obecné ohrožení
macomb
Taky by mě zajímalo, proč se snaží nejvíce rozporovat používání LPG lidé, kteří jej nikdy nevlastnili a vlastnit nechtějí jen podle 20let starého předsudku (odhaduji podle příspěvku)
1. není potřeba na valné většině motorů
2. Vyzkoušel jsem několik druhů svíček na LPG ( včetně iridiových NGK na LPG a iridiových Bosch na LPG) a rozdíl jsem nepoznal, stačí obyčejné na benzín s případnou častější kontrolou
3. Jako nademnou nahoře, redukce pouze u zástavby do víčka benzínové nádrže, jinak nikoliv. V německu pokud jezdíš na hlavních trasách a po dálnicích, tak mají na benzínce vždy všechny možné redukce na různé systémy mezi sebou, ať už italký(u nás používaný), tak i belgický(přišlo mi že v německu nejvíce používaný) i holandský(podle mé zkušenosti).
4. Nevím proč zrovna tohle by měl být kardinální problém, to je ako u tekutého paliva, někdo pistoli vytáhne po prvním cvaknutí, někdo počká až přestane pěnit a ještě párkrát lehce dotankuje). V podstatě o nic nejde, použe o množství paliva v nádrži

Měl jsem několik aut na LPG a problémy, které by nevyřešily výměna filtru nebo membrány a seřízení jsem neměl.

Současné auto mělo při přestavbě na původním motoru najeto 300tkm a mám ujeto od přestavby 20tkm(blízko hranice návratu investice) a problém s LPG a motorem jsem nezaznamenal(pouze jednou v loňské zimě se během jízdy se začal automaticky zpátky přepínat na bezním, vyřešil záruční seřízení(drobná změna v nastavení) a od té doby se problém neopakoval.
kyklop
TJet nie je priamovstrekovy benzin a niektore tce taktiez
kyklop
0.9tce je klasicky beenzin s turbom(bez priameho vstrekovania) a s lpg sa pocita kedze ho cpu aj do dacie- tuto info mam od predajcu
Atila_
Tak to je klasicky pripad malo pravdepodobneho rizika s velkym dusledkem. Ona sance, ze cloveku vyhori byt je rovnez minimalni presto vetsina lidi pojisteni proti pozaru ma. Jinak pozar v podzemnich garazich jsem zazil na vlastni zkusenost a zadna velka sranda to neni.
Avatar - Anonym
Anonym
Obávám se, že třeba zrovna v Nizozemí teď "přehodili" výhybku na naftu. Zavedli tam registrační daně aut podle normovaných emisí CO2 a to dává sbohem motorům jako je 1.6 16V od Renaultu. Uvidíme, jak si nizozemští výrobci LPG systémů poradí s motory typu 0.9 TCe, ale velkou naději tomu nedávám.
Avatar - Anonym
Anonym
Řekl bych, že právě Kia/Hyunidai u nás prodává nejvíce nových aut se systémem LPG (i když ve skutečnosti jsou to vlastně přestavby u autorizovaných dealerů). Takže je to takové přihřívání polívčičky.
Avatar - Anonym
Anonym
1) Některé mají, některé ne. Můj motor to nepotřebuje, takže starost o nádobku odpadá.
2) Někdy ano, někdy ne. Já jsem dal na radu LPG servisu, který mi doporučil nechat tam svíčky na benzín, které doporučuje výrobce auta - a měnit je častěji.
3) Rekuci jsem zatím nepotřeboval. Ale kdo jezdí do ciziny, musí si samozřejmě zjistit, jaký typ přípojky tam mají a pokud tam mají jiný, pořídit si redukci.
4) To je jediná neznámá. Většina čerpadlářů to hned vypne a pokud ne, tak jim řeknu, aby to vypli.
4bytelnýkola
je fakt, že každý druhý parkování v podzemce volám rovnou požárníky, jeden nikdy neví
Atila_
E😜ert na LPG popsal problemy dost povrchne. Neni pravda, ze jsou v podstate vsechny benzinove motory vhodne pro zastavbu, to plati tak mozna pro tu Kiu kde dela. Nejvetsim problemem LPG v posledni dobe je prave ubytek motoru vhodnych pro zastavbu, vyrobci LPG systemu tezce nestihaji vyvoj motoru. Realne treba u koncernu dneska vetsina motoru neni pouzitelna pro vestavbu a pokud uz nahodou jsou, tak jsou to zakladni motory se zoufalou dynamikou. Kdyz si vezmeme novou OIII, jako vlhky sen ceskeho motoristy, tak tam neni jediny motor pouzitelny s LPG.
Poznamka o moznosti vjezdu do podzemnich garazi je mimo misu, neznam jedineho majitele verejnych garazi, ktery by nove legislativy vyuzil a umoznil vjezd LPG aut. Vsichni maji a budou mit zakaz, protoze je to pro ne jednodussi. Majitel LPG auta ve meste tudiz nikde nezaparkuje, coz se resi tim ze tam vjizdi nacerno, prusvih ovsem je, ze nahoda je blbec a pokud se neco stane (pozar aut v garazich je celkem bezny), tak se nasledne nedoplati.
DPF
No a jak to "je" s motory jako TSI, GDI, T-JET, TCE to se člověk v článku nedočte. V době, kdy se to přímovstřikovými benzíny jen hemží... :no: .
Avatar - jozephko
jozephko
Ja som aspoň vyvolal diskusiu o nejakej téme. A čo ty? Ty si sa zmohol akurát na to, aby si ma kritizoval.
A nekopírujem témy iných - nie je to mojím štýlom. Známemu som bol minulý rok v Nemecku pomôcť s kúpou a dovozom Corolly na plyn, a niečo som si na tej Corolle aj odjazdil. Takže čerpám informácie z prvej ruky.
A sú určené hlavne pre tých, čo o LPG uvažujú, a nie pre tých, čo ho majú. Pretože som si nevšimol, že by sa tu LPG niekedy podrobnejšie rozoberalo.
Platí, že hovoriť striebro, mlčať zlato. Porozmýšľaj.
Avatar - dohc vtec
dohc vtec
presne tak, tatko má feldu na plyn, najazdené 197t km, a stále fičí ... aj keď je citeľný rozdiel je v tom, že keď je auto prepnuté na plyn, je menej svižné ako keď ide na benzín... pri tak malom výkone ako má feliícia je to dosť citeľné (z vlastnej skúsenosti)... plyn je v aute namontovaný už 9 rokov, preto to zníženie výkonu teraz to už vedia robiť aj bez straty ... akurát tento rok je chystaná výmena nádrže, keďže terajšia krúti posledný rok
Avatar - VWrofl
VWrofl
NGK do japonců dobré, ale DENSO je daleko nejlepší :yes:
JaMM
...
www.denik.cz/…acala-nabizet-lp… - Preložiť túto stránku
3.2.2013 – Tomáš Kleissner, ředitel poprodejních služeb KIA MOTORS CZECH, vysvětluje nesporné výhody nového LPG programu Kia😒br />
P.S. Dufam, ze tu nebude nabuduce napr. riaditel spolocnosti Benzina hovorit a lakovani vozidiel a riaditel Param👋Mogul o pneumatikach.
JaMM
To, akoze nema dost prace v Kii alebo to je, ze akoze nezavisli odbornik?!
Nech nam jasne a v bodoch napise o ustretovosti a zaruke Kie pri prestavbe Kie na LPG pocas "7 LET ZARUKA KIA"?
JaMM
Josephko, zase jeden viacbodovy prispevok cloveka, ktory info o LPG len resersuje a pouzivanie LPG je pre neho len virtualny svet. Slova: myslim, asi, nepzonam, ... su toho dokazom.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Petr nepetr je už dvakrát měněný nick, mimochodem. O LPG ví prd, píše jen předsudky.
Avatar - Ronault.
Ronault.
pokračování:
2. Není nutné speciální, ale měly by nýt kvalitní, ze zkušeností NGK, teď zkouším Bosh LPG a uvidím, jak pojedou. Životnost svíček je menší, ale náklady to zvyšuje pořád minimálně.

3. Redukce je součástí přestavby, která má plnící hrdlo vedle benzínového, např.... a toto řešení doporučuji všem.
V Německu jsem tankoval a problém nebyl, spíše řidší síť čerpaček. Redukce jsou otázky cca pětistovky, jsou celkově 4 typy, zde včetně cen: [odkaz]

4. Necím, co znamená slovo rapkanie, ale pokud jsem to dobře pochopil...
Po cvaknutí to podle mě nemá smysl. Stává se poměrně často, že někdy naberu o klidně 5-8 l více či méně než jsem čekal, různé plničky mají různě nastaven """tlak""" plnění. Ve skutečnosti nejde o tlak plnění, ale o jeho rychlost. Když se plní moc rychle, zastaví se bezpečnostní ventil dříve, když pomalu, tak později. Takže pokud někde už od startu jde plnění pomalé, je téměř jisté, že se nabere více. Trochu to zkresluje výpočet spotřeby, hlavně pokud se čepuje u více plniček. V mém spritmonitoru to jde i vidět😒br /> [odkaz] Když nabírám na Lukoil Lipůvka, spotřeba vždy vysoká, když pak třeba v Přerově, spotřeba hodně nízká...
JaMM
PeterNepeter, ja mam na Felde LPG najazdenych 150tkm a svagor na Golfe III 1,4 ma 230tkm. A auta stale slapu!
Avatar - Ronault.
Ronault.
Bohužel to tak prý poslední dobou je. Jen si myslím, že ty značky, které mají těžiště v zemích, kde LPG fičí (Fiat a Itálie, Renault a Benelux) by si ústup neměli dovolit... ale je to jen doměnka, z druhé strany je na to na internetu někde doporučení od Vialle tuším, kde doporučují přimazávání ventilů
Gangrel
Mozna to bude tim, ze driv se materialy nesidily tolik jako dnes (ve znameni snizovani nakladu).

Ja jsem si nechal pro jistotu namontovat system BRC s privstrikem benzinu a navic taky Vapsaver 😄

Vzdy jsem radsi na strane bezpecnosti :yes:
Avatar - RadisGT
RadisGT
Taky si myslím.
Avatar - RadisGT
RadisGT
Ne všechny přestavby na LPG mají přimazávání ventilů. Podle mě je to zbytečné. A svíčky pro LPG nejsou nutností.
Avatar - Ronault.
Ronault.
add 1. Není nutností, Flash lube se začalo do aut montovat až poslední dobou, dříve to nikdo neměl a auta najela statisíce bez problémů. Z mého pohledu je to spíše strašák.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Mám Lagunu, která má najeto za 12 let a LPG 330 t km, vše od počátku na LPG, motor původní, žádné podpálené ventily. Tvé nesmysly si nech pro ty, kteří tomu nerozumí. Mimochodem, dalších 100t km ještě plánuju najet, možná více, takže poreferuju, jak je to s životností na LPG. Kvalitní motor s kvalitnímu ventilovými sedly vydží na LPG naopak větší nájezd než na benzín.
Avatar - RadisGT
RadisGT
Proč myslíš že na LPG motor nevydrží 150 000km?
Autoservis
Revize a 10 let životnosti nádrže je asi to poslední co je potřeba řešit. Garantuji vám že 10 let provozu s nájezdem 15tkm ročně na LPG motor nevydrží.
Gangrel
Obavam se, ze pan se se zarukou plete... vyrobce by musel nejdrive dokazovat, ze reklamovana porucha byla zpusobena neodbornou upravou...
gil54
Mně v článku především chybí informace, že každý rok musí být provedena revize systému a že nádrž je možné v autě provozovat max. 10 let, pak je nutná výměna.
Avatar - jozephko
jozephko
Toto sú len také kecy, ale na čo si má dať majiteľ LPG pozor, to sa nikde nedočíta. Nie je to nič zásadné ani komplikované, ale dôležité to je.
1. LPG autá majú ešte prídavnú nádržku - myslím na mazanie ventilov. Tú je potrebné kontrolovať a dopĺňať
2, Pri LPG treba kúpiť špeciálne sviečky na motory s LPG, s dlhšou životnosťou. Asi najvhodnejšie sú NGK-ky - tie sú pre japonské autá nevyhnutnosťou. Japončíci si s Boschkami moc nerozumejú.
3. Treba si hneď kúpiť redukciu na tankovanie. Nie na každej čerpacej stanici tú redukciu majú. A v takom Nemecku majú redukcie iných rozmerov. Takže pri dovoze auta z Nemecka je vhodné kúpiť si vopred našu redukciu.
4. Kardinálny problém, na ktorý zatiaľ nepoznám odpoveď (ja auto na plyn nemám), je, či tankovať len do rapkania alebo aj po rapkaní. Zdá sa, že ako kde. Na niektorých pumpách litre naskakujú, ale nič sa netankuje, ale známy sa stretol aj s opačným prípadom - litre stáli, ale on natankoval viac ako zvyčajne.