Na té frázi není nic otřepaného, pon vývoj atmosfreických motorů urazil za těch 60 let pořádný kus cesty, takže v ednšní době by ten 7litr místo 200 koní dával klidě 530.
Já bych řekl že znamená, navíc u ZILu to stavělo odd. speciálních vozů, a ty auta byly stavěné jen pro vládní činitele. Tudíž nebyl absolutní důvod na nečem šetřit.
Důkazem kvality je to, že dodnes jezdí a že sou vyhledávaným artiklem sběratelů, a to i ze západu. Navíc renoace těchto vozů provádí samotný závod a opět odd. speciálních vozů.
GAZ M13 Čajka je auto který bylo inspirováno americkými vozy 50 a poč. 60 let. tomu odpovídá technika vozu a i fakt, že ty vozy jsou dnes minimálně 35 let staré, často ale i daleko víc a pokud nebyla udělanáa perfektní renovace, pak nejsou 100% funkční. Tady rozhodně není čemu se smát, projed se něčím americkým či evropský z 50. let a půjde si vyprávět jak to jezdí a jak tam všechno 100% funguje
Ruční práce neznamená automaticky kvalitu. A o pojmu sovětské ruční práce raději nechci mít představu, ačkoli věřím, že pod obrázkem Džugašviliho a s kalašnikovem v kanceláři politického oddělení byly díly na milimetr přesný a někdy i přesnější.
jasně, nedá se až tak srovnávat s dnešní dobou i když.... v souvislosti s oběmem a výkonem motorů zde uváděných se člověk může jen pousmát nad otřepanou frází "objem ničím nenahradíš" . V dnešní downsizing době obzvlášť.