No když se podíváš třeba na přední převis nového Path. (čas 2.29 tvého videa), tak ty schopnosti v terénu opravdu lepší než Santa Fe nebudou, leda by se před jízdou v terénu celý přední nárazník sundal (jinak se totiž asi taky sundá, ale pak už nepůjde nasadit:-)) Dále se už podle fotky dá poznat, že světlá výška bude taky někde na úrovni toho Santa Fe, stejně tak systém pohonu všech kol bude nejspíš řešen způsobem jako v dosavadním X-trailu a ne jako v dosavadním Path., tedy včetně redukce. Na ocelové kryty motoru a převodovky se raději už ani neptám. Prostě klasické SUV.
Máš naprostou pravdu, že 95% zákazníků to bude takhle vyhovovat a budou pyšní, že řídí "tereňák". To je bohužel ale důvod, proč v Evropě skutečný tereňák za chvíli asi ani nebude možné koupit.
Je pravda, ze Mitsubishi tu uz malo nejaky ten rok byt s uplne novou, 5. generaciou Pajera. Treba vsak brat do uvahy dva silne faktory:
1.) Necele desatrocie dozadu firme takmer hrozil krach, boli v cervenych cislach. Nevyhnutne bolo setrenie a zefektivnovanie na vsetkych frontoch a tiez masivna restrukturalizacia ako podniku samotneho, tak aj vyrobneho portfolia. Jednym z dokazov je aj ukoncenie ucasti v Rally Pariz-Dakar, kde patrilo Pajero k najuspesnejsim autam v historii sutaze. V sucasnosti je situacia zastabilizovana, ale stale sa setri a firma sa hlavne orientuje na vyvoj hybridnych pohonov. V tom je buducnost Mitsubishi. Na vyvoj uplne noveho Pajera dlho nezostavali financie.
2.) A ani to az tak nevadilo. Predajnost sucasnej generacie je celosvetovo (Europa, Australia, Azia) aj vzhladom na vek a uroven auta stale v celku uspokojiva.
Osobne by som bol za, ak by sa nove Pajero podobne ako G-klasse, vyrabalo v dvoch zakladnych vybavovych variantach: v spartanskej, cisto pracovnej verzii s dorazom na offroad vlastnosti a lahku udrzbu, a vo verzii orientovanej na pohodlie a luxus.
tak ty schopnosti jsou jak proti škodě tak i proti hjundaji jistě mnohem větší(myšleno oproti nissanu path),ale kolikrát člověk sjede do opravdového offroadu.mám x-traila t31 a jeho schopnosti jsou pro mně více než dostatečné,tzn že i schopnosti nového pathfindera jsou pro 90-95% populace dostatečné.koukni jaké tam mají pohodlí,jak to auto jede. [odkaz]
[odkaz]
Nový Pathfinder je už klasické SUV, to nemá s off-roadem jakým stále je Pajero nebo Land Cruiser nic společného. Pěkně je to vidět na tom videu, na jaké zákazníky se Nissan zaměřuje a jaké vlastnosti auta zdůrazňuje. Pathfinder je teď konkurent Santa Fe, tedy aut s terénními schopnostmi Octavie Scout, bohužel...
pajero sa mi paci ale momentalne je uz davno za zenitom.... chce to uz novy model a cim skor... inak terenne schopnosti ma stale slusne a pritom posobi civilne a da sa s nim ist aj do divadla :yes:
Toyota je ve vývoji terénních schopností Land Cruiseru hodně daleko, ale díky tomu, že Mitsubishi tak dlouho nic nedělá, už je Land Cruiser lepší než Pajero i na silnici.
Neviem ci mas relevantne podlady k predajnym cislam V20 a V60 a co sa dizajnu tyka, to je velmi subjektivne. V60 je podla mna daleko lepsia a krajsia ako predosla generacia. Osobna skusenost. Spolu s V80 to boli a su robustne, celkovo oblubene a spolahlive offroady za dobre prachy. Potvrdzujem horsiu ergonomiu a miernu zastaralost v dnesnej dobe.
Podobnou cestou iba rozsiahlejsieho faceliftu isla aj Toyota. Vid. LC120>LC150. Kazdopadne som hrozne zvedavy na nove Pajo - jeden z kandidatov na novy voz. Len dufam, ze Mitsu si zachova zdravy rozum, vypocuje hlasy spokojnych majitelov a nesklzne do sucasneho trendu slizkych SUV. Ak by urobili Paju to co Nissan novemu Pathfinderu, bolo by to zle a prisli by o mnozstvo zakaznikov.
Vyborne bude, ked sa naplni vizia Nakao sana a nove Pajo bude este lepsi offroad ako to sucasne.
Na Pajeru je jeho stáří už opravdu hodně znát, vývoj probíhal před rokem 1999 (čtvrtá generace z roku 2006 je opravdu jen facelift). Hlavně ergonomie mi přijde katastrofální, volant se dá seřídit jen výškově, řidič je namáčknutý na dveřích...
Větší pohodlí už dnes nabízí i pracovní pick-upy jako Ranger nebo Amarok.
Mitsubishi Pajero mělo v Evropě solidně našlápnuto na počátku 90. let, kdy kralovala jeho druhá generace, tehdy bylo Pajero tím, čím je dnes X5, Q7, ML, pak ale přišel podivný asijský design třetí generace + evropská konkurence a prodeje šly dolu. Nová generace Pajera tu měla být nejlépe už minulý rok.