Drby, které kolují od začátku roku se potvrdily, tak snad se budou potvrzovat i nadále.
Bez J&T by Tatra nevyráběla půl roku a je logické, že se nakonec zbavila původních majitelů, kteří se odmítali dohodnout jak s ní, tak i s DAFem.
Nějaká firma založená J&T pouze pro tento účel. Jak s Tatrou pak J&T naloží, to je otázka. Ale dříve neuskutečněná spolupráce s DAFem je dost možná ve hře.
zvykajte si, my sme už zvyknutí. A naša armáda asi nakúpi T810 alebo aké číslo to má teraz. JaTebe, ty mne. Ale lacnejšie by bolo, keby vojaci po dvoch dostali nejaké Nivy. Na náboje aj tak nie sú peniaze a Niva sa ľahšie tlačí, keď má poruchu. A horšie sa do nej triafa ;-)
"Není to tak, že pan Galvas kupuje Tatru pro skupinu J&T. Ta situace je složitější, ale zatím nechci sdělovat detaily," řekl online deníku Aktuálně.cz mluvčí J&T Petr Málek.
Takže u koho Tatra nakonec skončí? U Dafu?
DAF má využité kapacity na 99%, že by mu chýbalo tých 800 áut za rok ? Keď bol boom, vtedy by ju niekto kúpil. Teraz je bum, ak by ju niekto chcel, asi by prišiel na dražbu. Tým, ktorí autá vyrábajú, Tatra nechýba, aj keď tí, čo ju kúpili, by chceli možno opak.
1) DAF chtěl zařadit Tatru do svého prodejního programu. Mimo jiné i díky tomu vznikla T158 Phoenix. Také měl převzít 19% akcií Tatry. Ani jedno se neuskutečnilo díky obstrukcím ze strany, již bývalých, majitelů Tatry a.s.
2) DAF nemá ve své nabídce vozy s pohonem všech kol. Díky tomu projíždí některé tendry, neboť ostatní výrobci nabízejí kompletní sortiment 4x2 až 8x8.
3) J&T skupovala pohledávky Tatra a.s.+ J&T začala financovat výrobu Tatra a.s (cca 200mil.Kč)
4) J&T se pokoušela vstoupit do vlastnické struktury do Tatra a.s., opět narazila na již bývalé vlastníky
5) Tatra šla do dražby
6) v dražbě zakoupila Tatru nepřímo firma J&T
8) Tatra v současné době nemá problémy s pokrytím výroby zakázkami
Takže jsi v situaci, že máš podnik s dluhem 1,5mld (většinu vlastní J&T), který si musíš koupit v dražbě a ještě mít finance na výrobu? Kdo by tohle všechno ustál?
Dle šuškandového scénáře (který byl do teď pravdivý a objevil se v lednu) nový vlastník obnoví jednání s DAFem. Tedy pokud s ním celou dobu nejednali.
A s tím J&T to vidíš dobře? Tam už je to o byznysu a ne o tunelování? Na Tatře mám osobní zájem, tedy na Tatře, která by fungovala s DAFem, neb servisujeme některé technologie DAFu.......
Moc díky za info.
J&T se minimálně osvědčilo jako vlastník SORu, takže ..
Dnes už nový majitel Tatry řekl, že to není akce samotného J&T, ale šli do toho ještě s někým jiným. Kdo by to mohl být? DAF?
Pro DAF by to bylo dobře. V krizi se mají dělat akvizice. Pro Tatru je to asi jediné možné řešení. SOR je šitý na míru českému trhu, Tatru nemá cenu vyrábět pouze pro lokální trh.
Není divu, když přišel o svůj podíl v Tatře, stejně tak, jako ostatní akcionáři. Jenom je mi záhadou, že se akcie Tatry stále obchodují v RM Systému a je vidět, že se stále nakupují při kurzu 24,50 Kč za akcii. Zájem je poměrně velký. Přiznám se, že to nechápu.
Prave som si precital zaujimavu knihu Josefa Kalinu - Pisek mezi zuby, kde par slovami popisal aj vedenie automobilky, ako nemali odvahu ani chut ist do niecoho neznameho, ako kladli polena pod nohy a preto na Dakar '85 siel prvy defacto cestny voz (Liaz) a nie terenny (Tatra). Rovnake zmyslanie pretrvavalo aj po roku 2010 a zda sa, ze trvalo az dodnes.
jak vyrvat dojnou krávu z rukou podvodníkům Rishimu a Adamsovi, než by ji úplně položili. Věřím že DAF bude mít i nadále zájem a nakonec udělá z Tatry svoji terénní divizi. Jiskra naděje na světlou budoucnost tu ještě pořád je. Doufám že nějakým způsobem dojde i na ty dva gaunery.