Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Palivo E85 na českém trhu za 25,- Kč, nejprve v Mladé Boleslavi

Mladá Boleslav se ve čtvrtek stala prvním místem v Česku, kde se začalo prodávat biopalivo E85. Během měsíce by se mělo objevit ještě na dalších čtyřech čerpacích stanicích ve středních Čechách.
Zpět na článek
12. 6. 2009 10:18
neregistrovaný "libacek"
12. 6. 2009 15:01
neregistrovaný "yaroukh"
12. 6. 2009 12:32
12. 6. 2009 23:25
neregistrovaný "AndrewCrunch"
12. 6. 2009 23:46
14. 6. 2009 15:20
12. 6. 2009 01:47
Budoucnost lidstva
Tak když tak na to koukám, tak buď vymřeme hlady, protože se bude raději "pěstovat" palivo, než jídlo...

A pokud bychom to náhodou přežili, tak nás čeká doba temna v okamžiku, kdy se rozšíří elektromobily a budeme místo svícení jezdit...

;-\
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Falco
12. 6. 2009 06:01
Re: Budoucnost lidstva
Energetická budoucnost je Slunce, si myslím.. [odkaz]
[odkaz] [odkaz]
12. 6. 2009 09:49
Re: Budoucnost lidstva
Tak teď jen doufat, že se z toho stane masově využitelná technologie...
Avatar - www.skodaoctavia.cz
12. 6. 2009 09:49
Re: Budoucnost lidstva
jj souhlas tohle je dost sporné. Asi na světě není dost půdy na to, aby nakrmilo nás i naše 2stopé míláčky :-)
Avatar - Barrichello
12. 6. 2009 10:07
Ve výčtu vozů na českém trhu
vám chybí vozy Dodge Avenger 2,7 V6 a Journey 2,7 V6, jejich motory FlexFuel umí E85 spalovat.
Rozbalit vlákno
1
12. 6. 2009 10:19
Re: Ve výčtu vozů na českém trhu
Predavaju sa aj v Europe? Mozno aj nejaka Tata Flex jazdi na 85ku, ale k nam ju nevozia.
neregistrovaný "libacek"
12. 6. 2009 10:18
Blbost
Co je to za koninu že je to první stanice v ČR? Vždyť u nás za domem je čerpačka s E85 už tak 2 roky. Brno. Mimochodem, cena je tam lehce nad 20 korun.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "yaroukh"
12. 6. 2009 15:01
Re: Blbost
No jsem zvědavej, jestli to opravěj. :no:
Avatar - riderhenry
12. 6. 2009 10:46
asi jsem divny
ale kdybych mel moznost, tak na tohle palivo budu moc rad jezdit. Ale jako reseni nejakeho problemu je to naprosta hloupost, pestovani plodin za ucelem jejich pouziti jako paliva mi prijde jeste mene ekologicke a predevsim z globalniho hlediska velice spatne reseni, kdyz vezmeme v uvahu nektere staty Afriky a Asie, kde umiraji lide hlady... ;-\
Rozbalit vlákno
2
12. 6. 2009 11:06
Re: asi jsem divny
Vzhledem k prebytkum, s jakyma se tady porad hospodari, je to porad lepsi varianta, nez to spalovat napr. v teplarnach, to je prvni vec. Ta druha je ta, ze mas uplnou pravdu, zatim se nenasel nikdo, kdo by byl schopnej rict, ze urcity mnostvi nekterych surovin budou vykoupeny napriklad primo evrospkou unii ( kdyz uz ji mame ) a jako dar to bude odeslany treba nekam do Sudanu. Jen se bude spatne zajistovat to, aby to v miste urceni nekdo nepouzil pro sebe, viz. nedavny zpravy na aktualne.cz tusim. Navic je nekolikrat zdurazneny, ze globalni kapacita zemedelske pudy nebude v zadnym prioade stacit na pestovani potravin a alternativnich surovin. Behem dvaceti let se, z tohoto duvodu, bude stejne resit budoucnost spalovacich motoru jako takovych .... Ja osobne bych s klidnym svedomim poridil jako prvni auto do rodiny Teslu S, jen nemam ty prostredky a garanci servisu. ...
12. 6. 2009 12:35
Re: Budoucnost biopaliv
To, ze se dnes delaji biopaliva z potravinarskych zdroju je jev docasny. Uz dnes je jasne, ze je otazkou jen par let, nez se dovyvinou a postavi technologie druhe generace, ktere produkuji palivo defakto z odpadu. Bohuzel nastup techto novych technologii ponekud zbrzdila krize a docasny pokles ropy. Ale to je opravdu jev velmi docasny. Dnes uz jsme zpet nad 70USD, a to zdaleka neni stabilni konecna cena.

Nove biotechnologie umi zpracovat cele rostliny a rostlinny odpad ale i komunalni odpad. Diky tomu jsou levnejsi nez dnesni biopaliva ( a kupodivu dokonce levnejsi nez zitrejsi ropna paliva). Navic se takto necha vyrabet treba metanol, ktery se muze primo pouzivat do budoucich palivovych clanku. Je to mnohem levnejsi a pristupnejsi zpusob nez vodikove hospodarstvi. Takze z biopaliv bych strach nemel. Jakmile se opet hospodarstvi trochu rozbehne, rozbehnou se i biopaliva. A to i pres mocnou antikampan ropne lobby.
Avatar - ludeco
12. 6. 2009 12:32
Využitelnost
Nevím jestli se to tady už někdy řešilo, zajímalo by mě, jestli je mezi běžným zážehovým motorem a motorem upraveným pro spalování E85 nějaký zásadní rozdíl? Toto biopalivo by mělo určitě mnohem větší smysl, kdyby se dalo použít u běžných motorů, příp. při nějaké nenákladné úpravě...
Rozbalit vlákno
3
12. 6. 2009 12:44
Re: Využitelnost
Kdyz pouzijete bezny motor, musite vymenit vsechny hadice a ventily a ventilova sedla za odolnejsi material, protoze lih ma vyssi korozivni ucinky. A pak samozrejme jiny program v ridici jednotce. Takze hlavne ta sedla zpusobuji, ze motor v aute, ktere jiz dnes jezdi, tak snadno na E85 nepredelate. Je to v podstate podobne jako ze stare motory na olovnata paliva nejdou jen tak predelat na bezolovnata.
Avatar - ludeco
12. 6. 2009 13:02
Re: Využitelnost
Pokud je tedy rozdíl jen v materiálech, určitě by se vyplatila alespon u masově rozšířených motorů, kde by jejich množství mohlo výrazně snížit náklady na výrobu. Kdyby se poté úprava vešla do nějaké dostupné částky, při rozdílu ceny 5 korun za litr by se dost rychle vrátila... možná je to fantazírování, ale dočetl jsem se, že třeba v Brazílii je to naprosto běžná věc a dokonce i benzín, který se tam prodává obsahuje přes 30% biolihu.
12. 6. 2009 18:52
Re: Využitelnost
Ze uprava u nove vyrabenych motoru stoji ve vyrobnich nakladech stokoruny, je znama vec. Duvod, proc kazdy vyrabeny benzinovy motor neni uz rovnou uzpusoben na spalovani E85 je vicemene jen ten, ze to nikdo po automobilkach nechce. V Svedsku to chteji a tak to automobilky dodavaji. Ale u jiz provozovanych motoru to nevidim, protoze to je na generalku - rozdelat blok motoru, vyfrezovat sedla, vymenit ventily. To by asi financne nevyslo.

Nicmene pozor, 5Kc neni vlastne zadna uspora, protoze pri pouzivani E85 roste cca o 1/5 spotreba. Takze 5Kc je tak akorat nula. Ale pokud se bude odecitat spotrebni dan na lihovou slozku, melo by to pak vychazet levneji nez ropna paliva. Otazka je, jestli to stat vlastne chce.
12. 6. 2009 17:28
Vrchol ekologického myšlení
Tyto experimenty budou mít za následek naprostou devastaci deštných pralesů v Jižní Americe. Bioethanol a suroviny pro výrobu se do Švédska dováží například z Brazílie. Tam díky tomu podnikaví brazilci ve velkém odlesňují prales a pěstují podzemnici olejnou. Tu potom převáží do Švédska kde se z ní vyrábí biolíh - na námořních lodích, které za cestu spotřebují víc fosilních paliv než kolik se potom vyrobí paliva z té podzemnice. Taky mají tyto lodě ohromné emise, viz. článek [odkaz]
Takže budeme jezdit na ekopaliva a zároveň nebudeme mít co dýchat až se deštné pralesy promění v poušť. Další paradox - z našeho kvalitního obilí se vyrábí biolíh a chleba se peče z jedovatého, těžkými kovy zamořeného obilí z číny... Díky pěstování plodin na biopaliva se začíná v rozvojovém světě šířit hladomor - ceny potravin šly nahoru.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ada je zase tady
12. 6. 2009 23:05
Re: Vrchol ekologického myšlení
A pritom je dosazeni 20% uspory paliva tak jednoduche. Proste vymenit zazehovy motor za vznetovy...
neregistrovaný "AndrewCrunch"
12. 6. 2009 23:25
Re: Vrchol ekologického myšlení
Něco na Vašem příspěvku pravdy je... Podle vašeho myšlení bych Vám doporučoval film "HOME", volne k dispozici na YouTube. Opravdu velice dobre zpracovany film a nasi zemi a o tom, jak diky nasi cinnosti zemi drancujeme... Verim, ze Vas zaujme!
15. 6. 2009 11:34
Re: Vrchol ekologického myšlení
Zapomněl jsi dodat, že destilací samotného biolihu se spotřebuje víc energie v podobě fosilních paliv, než kolik je jí možno z výsledného produktu získat.
12. 6. 2009 23:46
25,- za litr ?
No jestli není úspornější koupit benzínovej V6 nebo V8 a udělat to na lpg. Návratnost jistá i bez čtení, senátu atd. Jo, a je to taky osvobozený od sil.daně. Nemluvě o tom, že pořizovací cena je taky vyšší.
Rozbalit vlákno
1
15. 6. 2009 10:34
Re: LPG ci CNG?
LPG neni reseni. Propan-butan je jen, vedle benzinu, nafty, LTO apod., dalsi frakci ropy. Samotne LPG je drazi nez benzin ci nafta, protoze je ho v jednotce ropy mene. Duvod proc je LPG levnejsi je, ze se znej neplati spotrebni dan. Navrh zakona, 3 schuze snemovny, souhlas senatu a prezidenta staci k likvidaci vyhody LPG uplne stejne ;-). Dle me ma skutecne smysl jako alternativni plynne palivo pouze CNG - compressed natural gas; cili metan.
14. 6. 2009 15:20
Pro E85
Hladomory zde byly už v dobách, kdy E85 nikdo neznal. Deštné pralesy mizí taky posledních 100let bez ohledu na E85. Suroviny na E85 se mohou získat jak z přebytků, tak efektivnějšího zemedělství - za posledních 50let se zvedla produkce obilí v Indii 3x, plocha jen o 20%, vše díky lepším plodinám a technologii. Vyšší ceny plodin přinesou větší tržby zemědělcům, zefektivní trh a přinesou technologie i tam, kde doposud technologie neměli (Asie, Afrika). Jediný, kdo na tom ztratí, jsou země, které se ani samy neumí uživit a potraviny dováží. A E85 už nabízí za 21kč i Unicorn Oil na sjezdu z D1 od Olomouce do centra Brna (jestli ho reálně mají nevím).
Rozbalit vlákno
0