Stejný motor, stejná převodovka, stejná podvozková platforma. Přesto je každý potomek z posledního vrhu koncernu Volkswagen úplně jiný. Nevěříte? Počítejte rozdíly s námi…
Nejel jsem sice ani s jednim, ale autor argumentuje logicky a test pusobi verohodne. Navic se nezabyva nesmysly, hodnoti to, co je na aute podstatne. Po dlouhe dobe skutecne neutralne pusobici clanek.
Lze srovnat s testem diesloveho golfu, kde se to superlativy hemzi a nemuzu se ubranit dojmu, ze autor by si omluvil a vysvetlil i absenci jednoho ze ctyr kol ("i se tremi koly stale dobre drzi smer tak, jak je ve tride obvykle").
Ano všichni fanoušci jiných značek jsou nespokojení. To je stejné jako pod desítkami jiných testů nového Golfu. Jak říkám, vw ovwládá vwšechny vwydavwatelstvwí svwěta s tím diskutující nic nenadělají. :-)
Dost nesouhlasím s hodnocením sedadel v Leonu. Takovou hrůzu jsem dlouho nezažil, podsedák je beztvarý a jakoby rozsezený bez bočního vedení. Horní část středového panelu svou kolmou orientací hodně odřezává interiér od výhledu z okna až je to nepříjemné.
Je mi to líto, na Leon jsem se hodně těšil, první Seat, který se mi skutečně moc líbil, ale uvnitř je to příšerné zklámání. Za mě :no:
No vidíš, 1000 Euro zas není tak dramatickej rozdíl, aby si ho řada lidí nepřiplatila pro svůj vlastní dobrej pocit. To samé platí i o Golfu, třeba s ještě větším rozdílem. Já nemám nic proti Korejcům, ale nevynáším takové bezhlavé soudy. Chápu když si někdo nechce připlácet za věci, které považuje pro sebe za zbytečné nebo když si myslí, že by platil "jen" za znáček na kapotě. A zrovna tak uznávám, že když už vydáš nezanedbatelné peníze za auto, klidně zaplatíš třeba o 20% víc jen proto, abys byl ÚPLNĚ spokojenej a nemusel si doma v posteli před usnutím svoji volbu zdůvodňovat jenom rozumem. Oba postupy jsou naprosto v pořádku... ;-)
v ženevě jsem si pečlivě porovnal octávku combi a golf variant a musím říct, že škodovka je výýýýýýrazně větší. variant je prostě na zadních sedadlech proti škodovce útulnej a maličkej. v obou případech jsem si nastavil přední sedadlo na svůj ideál za volantem a sedl si za sebe.
dva centimetry se mi teda moc nezdaj. ale je možný, že právě dva centimetry dělaj ty divy.
jestli člověk vozí vzadu dospělý nebo třeba ženu s dítětem, tak je octávka jasná volba.
pokud vzadu vozí jen děti nebo nikoho, pak je volba složitější.
Dobre , tak som to trošku prehnal máš pravdu je to vec vkusu , niekomu Kia nesadne , ale stále platí že Octavia je drahé auto ! Keby bola o 1500€-2000€ lacnejšia Octavia tak ti poviem že už by to rozhodovanie bolo ťažšie ;-)
České ceny nepozerám , ale viem že u nás stojí 1,6GDI 99kw vo výbave TX (plnka)
cee´d nejakých 18 tisíc € , to je o viac ako 1000€ lacnejšie ako Octavia v porovnateľnej výbave ;-)
"ten kto má rozum tak inak ani neurobí"....docela rád bych si přečetl důvody, které tě vedou k tomuto absurdnímu tvrzení. Výběr auta není jen suchá řeč čísel na papíře a SEDUUUUUM, víme.... ;-) Možná kdybys příště mluvil jen za sebe.
Povedal by som ze z vonku vyzera najlepsie LEON a najhorsie OCTAVIA....a znutra presne naopak....najlepsie OCTAVIA a najhorsie LEON...
Inac ta surodenecka pribuznost v ovladacoch na klime a inych castiach je "take nemecke globalizovanie"....
jistě že prostornost záleží na mnoha aspektech, třeba výška sedáku nad podlahou, vzdálenost mezi příčkou motorové stěny a osou přední nápravy vzhledem k rozvoru atp... V dnešní době už rozvor opravdu hraje třetí housle, protože pokud se přemýšlí, tak i krátký rozvor v měřítkách dané třídy dokáže zajistit slušnou prostornost a naopak - pokud se plýtvá, ani velký rozvor situaci nezachrání ;-)
Vůbec nemáš pravdu s rozvorem, sedni dozadu do nového Clia a pak třeba do Fabie, která má o víc jak 10cm menší rozvor....vnitřní prostornost záleží na více aspektech než jenom na rozvoru...
Jasné že aj ja by som si vybral Ceed , ten kto má rozum tak inak ani neurobí , momentálne je Ceed lacnejší a vybavenejší (nepočítam pre mňa zbytočné bezpečnostné prvky) ako trojica z VW-Group . Keby Boli trojičky lacnejšie o 2000€ tak to by už poriadne zamiešalo karty , ale pri tvrdohlavej politike Cien si nemyslím že spustia 2000€ dole nastálo .... :yes:
rozdiel 40cm je v dlzke auta... ale podstatny co sa tyka priestoru pre pasazierov je razvor a tam je rozdiel len par cm ;-)
paci sa mi ako si kazdy mysli ze octavia je obrovske auto.... pritom razvorom je to stale nizsia stredna trieda.... to iste presne co astra alebo cruze.... ten velky zadny 600litrovy previs v ktorom 3 stvrtiny zakaznikov stejne vozi len vzduch este nikomu viac miesta na nohy nedal ;-)
auto je tak priestranne v kabine aky velky ma razvor... a razvorom je octavia horna hranica nizsej strednej triedy spolu s astrou ci cruzom....
napr stara generacia kombika hyundaia i30 mala az 2,7m razvor a podobne aj peugeot 307SW a nikto ich do strednej tiredy netlacil..... to len pri octavii su vsetci "nadrzani" aka je to pecka a tak ju umelo tlacia niekam kde absolutne nepatri.... v strednej triede je superb kto inak by nevedel ;-)
ta cena nedava beznemu realnemu cloveku ziadnu sancu... ;-) ... pytam sa aj naco vyhadzovat a pripadne sporit na taketo auto? Ceed GDi je rovnako zive pekne kvalitne a priestranne a bezpecne auto a cenovo a mozem ho mat vo vybave EX za 15 litrov :yes:
Rozdíl 2 až 3 cm, přitom rozdíl v délce obou vozů je víc než 40 cm !!! Což je přesně to, co jsem již několikrát zmiňoval - Octavia je zvenku obrovský kus auta, ale uvnitř ten nárůst oproti Golfu prakticky téměř nepocítíte... Golf zkrátka podle mě mnohem lépe zachází s obestavěným prostorem. Jediný rozdíl je poznat opravdu v kufru. Jenže Golf naprosto pro běžné užití postačuje. A kdo má pocit, že neustále musí něco stěhovat, má tu Golf Variant...
Cenové srovnání je ZCELA ZAVÁDĚJÍCÍ! Důvodů je hned několik:
1) Golf splňuje bez potíží požadavky SM již v základní výbavě! A tam jsme se silnějším 1.2 TSI na 373 900,- a to bez jakékoliv akční ceny!
2) Podstatou cenové nevýhody Golfu je nemožnost volby 1.4 TSI se základní výbavou
3) Když už se porovnává cenově s Golfem za 474 900,-, tak by se taky slušelo napsat, jakou porci výbavy za to dostanu oproti konkurenci navíc...
4) Tohle srovnání je v podstatě mimo hlavní proud. Těžiště prodejů bude právě na 1.2 TSI... Koneckonců 1.2 TSI na GDI v legálních rychlostech (do 130 km/h) příliš neztrácí...
Zkrátka a jednoduše - Golf není dražší, jen nemá možnost volby 1.4 TSI se základní a již tak bohatou výbavou. To ale pro 90% zákazníků nepředstavuje žádný háček :-!
Po dlouhé době konečně test, který jsem dočetl do konce. Nic nevyzdvihuje, nic nepotápí. Cenové příklady nechávám stranou, český šlověk pravděpodobně šáhne raději po 1,2 TSI (pak by ale rozdíly byly už větší) a základním výbavám modelů. Takže díky a jak to autor uvedl u OIII, test ještě není dokonalý, ale znamená velký krok dopředu :-)
Aj keď som ešte v Seate nesedel , tak sa mi zdá že ten má najužší stredový panel a že tam nebude problém s pravou nohou ... Redakcia tvrdí opak , musím vyskúšať !
V Octávii je to oproti minulej generácii veľký pokrok , sedí sa v nej dobre , aj keď by nebolo na škodu trošku zúžiť madlo dverí pretože to vyšším postavám môže uberať z priestoru na ľavú nohu a "rozvaliť" sa tam potom určite nemôžete , aspoň nikde nič netlačí, hodnotenie jeazdy trochu prehnali , mal som Jazdu s OIII a nebolo to vôbec zlé , len netreba vyhľadávať najväčšie diery , neísť 100km/h a nemať 18" kolesá ....
V golfe sa mi sedelo najhoršie , takmer ako na trestnej lavici , stredový panel ktorí je položený dosť vysoko a hrana mi tlačí priamo do nohy , je to priam neznesiteľné ....
Ceny:
Tie sú katastrofálne (veď je to VW) takže som si už pomaly aj začal zvykať ....
Výbava :
najviac toho ponúkne Golf a Leon ,V Octávii si musíte priplatiť aj za sedadlo a volant ...
Ja by som okamžite vylúčil Golf , kedže mi posed za volantom vôbec nesedel .
Ostáva OIII a Leon , osobne sa mi leon páči viac a ponúka mierne lepšiu výbavu , ale na druhú stranu som v ňom ešte nesedel .
Takže zatiaľ to u mňa vyhráva Octavia ... 1,4TSI Ambiente za 18500€ (to je pálka ta cena)
To může. Hrozí to pokaždé, když si neověříš, jak to či ono ovlivní tvé auto. Stejně tak se může stát, že si za něco bez rozmyslu připlatíš a při převzetí se nebudeš stačit divit, co to máš v autě (nebo o co jsi tím nevědomky přišel).
V zasade je mi to jedno, mam na tie auta vlastny nazor. Len je zvykom/pravidlom ze sa dava cena testovaneho auta, aby niekto neprisiel do autosalonu nazhaveny kupovat auto z obrazkov za cenu z textu a potom tam pride to prave vytriezvenie. Verim ze k tomu moze dojst az pri prevzati auta, co by som teda nechcel zazit ;)
No to je právě ta zvláštnost. Smazal bych z té tabulky všechny "Světa motorů". Pak by to dávalo smysl tak, jak jsem napsal. Už to "VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ" nedává vůbec smysl, protože jde z velké části o základní výbavu daného stupně. Takže to beru tak, že "verze Světa motorů" je nějaká referenční konfigurace, kterou používají při srovnáváních, ne skutečné auto.
To je jen srovnání cen modelů (ne konkrétních vozů, které mají). VW dojel na to, že 103 kW 1,4 nabízí jen jako Highline. Alespoň tak mi to přijde, i když je ta tabulka zvláštní.
Po prezreni porovnavacej tabulky z cenami som prestal dalej citat. Bud tam maju chyby nevedome alebo sa nam snazia nanutit dojem, ze octavia na fotkach je vo verzii active s priplatkami. Hahaha. Je to elegance s priplatkami, s bohatymi priplatkami.Taktiez leon ma priplatky. Golf tym padom vyznieva o dost drahsi, realita je ale ina. Pani... ked uz nieco robite, robte to poriadne. Bud si upravte tabulku, alebo jasne napiste ze je iba orientacna, inak to cele vyznieva tragikomicky... zial
je leon asi najlepsim kompromisom ;-) ... mne osobne sa jeho dizajn paci najviac a aj interier mi pride najutulnejsi.... zvonku neposobi auto tak nudne ako octavka alebo golf aj ked samozrejme dizajn je kazdeho osobna vec... ja davam hlas leonu :yes:
prave dnes som bol v autosalone, kde ponukali vsetky 3 vedla seba (a mali navyse aj staru Octaviu postavenu vedla novej ) ;-)
urobil som si podobny nazor, ako sa tu pise: Golf asi najvyrovnanejsi, Octavia asi najrobustnejsi, Leon je zaujimavy asi s designom...
Asi to lepší ze Světa motorů. Jakožto předplatitel jsem test podrobně četl a třeba s designem musím s autorem naprosto souhlasit. Přes můj vkus objektivní. Samozřejmě jako vždy se něco najde a to třeba to, že autor slevil z nadšení od prvního testu leonu (byl to ten samý) a přiklonil se k octě a golfu. Každopádně dělené druhé místo škodovky ukazuje na to, že octavia má pořád k dokonalosti ještě kus cesty a také obrovský pokrok seatu a nadvládu golfu.