Jojo , nicmene prave Camaro je postavene na platforme toho australskeho commodora :-) Zeta Platform GM dokonce i zakladni motor 3.6 V6 SIDI s primim vstrikem je identickej
No jo, na SS jsem úplně zapomněl...O G8 vím, ale Pontiac již neexistuje, a Caprice jsem na stránkách GM našel pouze v policejním provedení...Do Británie aspoň dotáhli Commodore pod Vauxhall jako sportovní sedan/kombi, v kontinentální Evropě to ani nezkusili.
Tak Holdeny se s levostrannym rizenim vyrabej naproste bezne, krome Comodore a Ute jsou to vsechno korejske chevrolety. Nicmene i Commodore se vyrabi pro arabske zeme s volentem v levo a nebo pro USA je Caprice (trosku vetsi a luxusnejsi commodore) a dokonce i Commodore jako takovej se tam prodaval jako Pontiac G8.
S nastupem nove generace se bude vyrabet i Pro USA s oznacenim Chevrolet SS, kombik pro USA potvrzen Ute ne. zatim informace jsou ze tam bude pouze nejvyzsi motorizace a to tato 6,2 V8 AVF (vypinani 2 nebo 4 valcu). bohuzel sev GM se nechal slyset, ze zadna verze nepujde ofiko do EU. na to ze Holden zacal vyrabet commodore vlastne prevzetim velkejch opelu (predchozi commodore a opel omega jsou temer identicke technikou) tak naslednik se novou omegou nestane :-(
osobne soucasnou verzi commodora povazuji za jedno z nejuzasnejsich aut. Najel jsem s nim po Australii cca 6000km. mel jsem verzi SV6 Zseries s motorem 3,6 V6. Auto jezdilo za cca 9 l/100 km a je mu jedno jestli je to e85 nebo natural91..
a cena takoveho vozu je v Au cca 700 000 na ceske a to je autop slusen vybavene.
ach jo, zas.... EU a ceny aut, a downsizing atd :-(
No nevím. Jsou to šílená australská auta. V pevninské Evropě by se ale neprodaly. Vždyť za to chtějí takový balík, jak skoro za prémii (C 63 AMG vyjde za 1,9), což je ale jiné kafe.
Škoda, že Holdeny nedělají s levostranným řízením, bylo by to zajímavé zpestření silnic (ačkoli je otázka, kolik reálných zákazníků by se tu našlo). ;-\