Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

MPV Fiat 500L je v Itálii úspěšnější než 500

50 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
[odkaz]

500L pred malou 500kou bola len otazka casu.... predsa len 5dverove auto ma vacsiu vyuzitelnost a je aj podstatne vacsie a novsie ako mala 500ka... f500 zase az taky superseller nie je.... predaje pandy a punta su predsa len uplne inde a aj 500L bude uz coskoro daleko pred f500 a ujde jej :yes: co je uplne normalne a logicke vzhladom na praktickost aku 5dveraky ponukaju

vacsie prekvapko by bolo keby bol 500L pred puntom alebo pandou...
Adam Novák
Mě hlavně příjemně překvapila Lancia Y :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
co je vacsie prekvapenie tak to je fakt ze kia predava v taliansku viac aut ako alfa romeo ... kto by to pred 5 rokmi povedal... asi nikto

velmi zaujimava je pozicia skody v taliansku... konecne je tam kde si to predstavujem :yes:
cuoresportivo
Socek je vždycky více...
Adam Novák
Děkujeme Ti za "duchaplný" příspěvek :no:
cuoresportivo
Chceš snad popírat, že levnějšíchch výrobků, které kupuje převládající chudší většina, se má prodávat méně, než drahých pro bohaté? Nebo se tě to dotklo nějak osobně?
pogo26
Třeba to slovo socka moc nesedělo. Socka je ten, který žije na úkor jiných. A některé megasocky si kupují třeba i prémii nebo megaprémii. Prostě dávat nějakou souvislost mezi socky a kategorie aut je mimo.
Adam Novák
Socka je nepřesný název, popř. nadávka, viz pogo26 před dvěma hodinami 😉
Adam Novák
K té Škodě: mě to tedy nepotěšilo, ale budiž 😄
Jiné zajímavosti:
1. H&K už jsou v Británii před Škodou :no: X Škoda stoupá X stoupají skoro všechny značky
2. Dacia se v Irsku propadá 8-s
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja som mal kedysi skodovky vazne rad .... ale momentalne ich cenovu politiku a zdieranie zakaznikov vazne nemusim....
Nicco
To bolo kedy? Skodovky boli vzdy drahsie, nez teraz.
pogo26
Trošku jsi to popletl. Správně jsi měl napsat, že Dacia se v Irsku prodává (spíše začala prodávat). Propadat se nemůže, protože není z čeho. 😄
Avatar - elNiino88
elNiino88
to není až tak zajímavý, když si uvědomíš že AR nabízí celý 2 modely...vem si 2 nejprodávanější modely od každýho z nich a pak porovnávej :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v tomto mas pravdu..... 😉

som zvedavy co s alfou bude... a aj lanciou... ci neskoncia ako saab
Avatar - elNiino88
elNiino88
to snad ne, o Alfu je narozdíl od Saabu zájem...ale už by se mohlo začít něco dít...to je katastrofa co s tím dělají... 😒
Adam Novák
Alfa je v cajku, koupí ji Volkswagen 😄
Avatar - elNiino88
elNiino88
hned jak se to stane se jdu do lesa oběsit... 8-s
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kam zmizelo Bravo?
Avatar - woody-alien
woody-alien
Bravo už je pod VW Group. Jinak si ten obvyklý závěr GTI-ho příspěvků (tentokrát zcela zřetelně BRAVO VW ) nedokážu vysvětlit. >😁
Avatar - pelikoš
pelikoš
nissan jde za cílem stát se v evropě (nejen) japonskou jedničkou
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uspech kaskaja je mi zahadou v taliansku.. hlavne ked si zoberieme fakt ze vpredu su povacsinou same male auta ako punto panda f500 lancia Y, 500L a zrazu niekde vedla nich je kaskaj.... doslova to posobi ako past na oko 😉 az mi je to divne preco je kaskaj tak uspesny a nielen v taliansku ale v celej europe... japonske auta mam rad a nissan tiez takze je to pre mna potesujuca sprava ale nic to nemeni na fakte ze som z toho prekvapeny este aj dnes....

myslim ze v eu nissan na toyotu nema narok a ani nebude mat tak skoro.... jedine zeby micra bola taky bestseller ako yaris... ale to dalsich 5 rokov nehrozi.... noa samotny kaskaj s juke to nepotiahnu pred toyotu nikdy
Avatar - pelikoš
pelikoš
tak to si srovnej tabulky celkových prodejů a možná budeš psát jinak...no co už.nemusíš vědět vše 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Qashqai je neuvěřitelnej trhák. Pár kusů za Golfem... :yes: A Juke před Focusem, Astrou... >😁

Jinak je zajímavé, jak se v těsném rozmezí poskládali Polo, Clio, Fiesta, 208...Renaultu se jinak moc nedaří, ale Clio ho zdá se potáhne.
pogo26
Mezi pátým a desátým místem je to hodně vyrovnané. Renault je letos asi sedmý, ale i v Itálii by měl myslet na druhé místo za VW (stejně jako zatím v Evropě).
Avatar - pelikoš
pelikoš
no a nissanu se daří i ve státech, v březnu porazil camry [odkaz]
pogo26
Ale ta Čína. Možná by to tam mohli přejmenovat na Renault. Frantíci třeba Číňanům tolik na nervy nelezou. 😄
Avatar - pelikoš
pelikoš
a přitom je to jenom pár čtverečních metrů a jakou to nadělá paseku..prostě přestat kupovat čínský cetky a je po ptákách 😄
jendas
Já se úspěchu 500L nedivím. Dle mého názoru se jedná o nejlepší malé MPV na trhu. Kdo v něm seděl dá mi jistě za pravdu.

Měl bych jen jednu výhradu a to je současná nabídka motorů. Já, který nechci naftu, tak mi na výběr zbyde pouze velmi slabá 1,4 a nebo 0,9. Já osobně bych si představoval 1,4 T nebo multi-air.
Mít v nabídce silnější benzínový motor, tak by prodeje byly jistě ještě vyšší.
Mr.Murphy
z těch 4500 bylo 3800 v naftě.... čili 85% :😉
Nafta je v Itálii obrovsky preferovaná, takže i kdyby nabídka benzínů byla lepší, tak prodeje by to zásadně neovlivnilo....
ale jinak jo, naprosto ideálním motorem by pro mimoitalské řidiče byl T-jet 120k :yes:
Já věřím, že se ještě nějakého oturbeného čtyřválce dočkáme.... F500L chci řekněme do roka kupovat, takže doufám doufám....
jendas
Tak já se nedivím, že byla většina 500L prodána v naftě, neboť jak jsem již napsal výše, tak z nabízených benzínů je těžké si zvolit.
1,4 je sice ověřený a kvalitní motor, kde se nemá co porouchat, nicméně je už hodně slabý, kdy zrychlení je 12,8 a k tomu spotřeba ve městě 8,3l, kde se bude s tímto motorem jezdit nejčastěji, není nic moc.

A potom 0,9, kde je zrychlení podobné 12,3, ale spotřeba je ve městě 5,7l . Otázka však je, zda je ta spotřeba reálná a jaká je kultura chodu (nejel jsem s tímto motorem, neboť v Brně není k dispozici a když jsem se ptal, tak jsem se toho moc nedozvěděl). Právě takové obavy (kultura chodu, výdrž motoru a skutečná spotřeba) má určitě více potenciálních zákazníků a když není možné si 0,9 vyzkoušet, tak se nemůžeme divit, že prodeje nebudou takové jako by si určitě Fiat představoval.

Proto si myslím, že kdyby byl k dispozici motor silnější například ten co uvádíš (já souhlasím, že by to byla ideální motorizace), tak by 500L byla ještě lépe prodávaná jednak po celé Evropě, ale jsem přesvědčen, že by se prodej ještě zvýšil i v Itálii.
Mr.Murphy
tak ber to tak že třeba Giulietta má kompletní portfolio benzínů (od 100 do 240k) a taky je cca 75% prodejů v naftě.... to je prostě italská realita... Nic to ale nemění na tom, že nějaký lepší benzín v F500L zatím chybí....
zlysoused
Taliáni jsou v tomhle divní, tam se i prcci, jako je Panda, Y a 500 prodávají hodně v naftě.
jendas
:yes: 😄
GTI
No, vskutku zajímavá to kolébka motorismu, vítězí RC modely, a první respektuhodný vůz je až na pátem místě. Škoda, že je to dovoz... Ten si ovšem v postavení mistrovského importu dopřává dokonalou nadvládu nad údajnou princeznou designu, Giuliettou. Ty si ale nech na zdi právě tu Giuliettu, jsi přece machr přes auta a názory Italů tě nemůžou v tvém postoji nijak rozkolísat.

Co si ostatně Italové myslí například o freemontu, to se v tabulce dočteš též. Smutné čtení.

Člověk by čekal něco na tento způsob😒br />
1) Giulietta
2) Bravo
3) LaFerrari
4) Quattroporte

No, nekoná se, je to tam tak nějak v těžko uvěřitelném mixu: Pizza á la Bratwurst 8-s
MariAchi
Bravo, Bravo... To krásně ukazuje jak je Fiat nepružný. Auto ála kaškaj tu mělo být už tak dva roky zpátky, samotné Bravo už mělo být v druhé generaci a po faceliftu...
Alfa s nízkými prodeji by pak ani nevadilaod toho aut ačlověk tak nějak nmůže čekat, že bude na každém rohu a mohla by se konečně začít prokopávat do prémie.
GTI
Jo jo.
Avatar - Bristol
Bristol
celkem souhlasím...ale na druhou stranu Freemont nepředvádí špatné měsiční prodeje na to, že je to převlečený dodge... 😉 měl jsem možnost se krátce povozit a není to uplně marný vůz za ty peníze
MariAchi
...že na 500L taliáni čekali, aby mohli přestat kupovat kaškaje 😄
zlysoused
No to spíš čekají na 500x, který má být ekvivalent QQ. Divím se, že s tím uvedením Fiat tak otálí, když po takovém autě je v Itálii evidentně hlad.
MariAchi
Máme vůbec v Evropě něco, co by kaškaj setřelo?
pogo26
Asi až jeho další generace.
Avatar - pelikoš
pelikoš
jojo
Adam Novák
Možná Duster 😉
Avatar - pelikoš
pelikoš
a to je navíc pod jednou střechou,takže takový chudší bratranec 😉
Adam Novák
To bych neřekl, je to sice aliance Renault - Nissan, ale co mají spoleečného např. Dacia a Infiniti - Renault se "dělí" na Dacii, Samsung, a de facto Lada, má tam většinový podíl a pod Nissanem je Infiniti 😉
Avatar - Jaros71
Jaros71
Myslím,že se to čekalo..
Punto je celkem OK..nový model to vytáhne výš.
SUV typu Kaškaje by Fiatu pomohlo..
Lancia slušně!
Alfa? Ta se snad probere..dá ty nové modely a do NSR nepůjde.. :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
momentalne je 500L vo francuzsku pred capturom [odkaz] .... to vyzera na fiatacky trhak nielen v italii :yes:
Adam Novák
Tak předně Captur teprve začíná, výroba se rozjíždí, vychytávají se mouchy, počkejme si tak do října a pak dělejme závěry 😉
Avatar - Bristol
Bristol
tak jsem se dozvěděli, že v itálii vévodí fiat podobně jako škoda u nás, VW je tam jako vždy docela oblíbené...Giulietta se neprodává zle na to jak je to specifické auto, ale Alfa potřebuje nové a hlavně další modely jako sůl aby se podívala alespoň do top10 značek...nové Mito, Giulietta je v pořádku dle mého, sedan a kombi střední třídy to chce jako sůl...malé a střední SUV a sedan vyšší střední třídy cenově položený mírně pod německou konkurenci...zvládne toto alfa nebo nikoli??? toť otázka...
Adam Novák
Jojo... Alfa 16., -18% :no: