Ale (spíš) "pochopila", mám totiž doma jednoho BUŘTÍKa s vámi naprosto IDENTICKÝCH názorů (který ODMÍTÁ prodat/vyměnit/novým nahradit SL 6.3 (6208 cm3) AMG ;-)
Ono ani já nejsem nijak "nadšena" z trendu (který ale opravdu NEpřiřazuji primárně "ekoteroristům" - maximálně "jemně urychlili" NEzvratný vývoj), neb své V6 3.0 budu muset v příští generaci nahradit (buď odcházejícím modelem, DOKUD je V6 ve střední třídě vůbec k dispozici) nebo se "spokojit" (jak trend "velí") s 4 válcem.. :-|
Pěkný den (a co nejVÍC válců pod kapotou - DOKUD TO JDE - přeji :-)
Ten, kdo má rád výkonný dvoulitrový čtyřválec, ať si ho koupí. Ale atmosférickou V8 už koupit novou prakticky nejde. Právě kvůli ekoteroristům.
A rozdíl v charakteru obou motorů je, nejde jen o výkon. Roli hraje daleko víc, někdy i špatně měřitelných, aspektů. Kultivovaností chodu V8 se nemůže žádný čtyřválec ani přiblížit i když bude mít vyvažovacích hřídelů kolik chce. Náročnost na údržbu, kvalitu oleje, servis, zvukový projev, výdrž, prodejnost jako ojetina ve vztahu k výdrži, spotřeba v různých režimech, turbodíra, dochlazování turb, pořizovací cena, hmotnost a je toho určitě víc, čím se liší. Ať již do plusu nebo do mínusu.
Své auto mám rád právě kvůli atmosférické dostatečně silné, relativně úsporné a nenáročné V8.
A jestli málo válců a downsizing je trend, tak ne pro mě. Takové trendy ať si strčí třeba .....za klobouk. Nebudu jako ovce vyhazovat perfektní auto, které mi výborně slouží a vyhovuje, vím, že je dobré a že mu nic nehrozí ani po dalších několika set tis. km a místo něj si kupovat mnohdy pochybnou věc jen proto, že je to trendy. Vyšší střední s dvoulitrovým čtyřválcem nechci ani omylem. To raději jezdím s "veteránem".
Ano, slabší verze více-válců čeká náhrada stejně výkonnými méně-válci. Silnější verze více-válců zůstanou a budou ještě výkonnější. To považuji za normální vývoj (nejen u Porsche).
Pohled na téma končícího V8 od Volvo (což byl původem snad nějaký americký small block který upravila Yamaha? či nějaký takový "ne zcela běžný původ") mnozí možná trochu změní ("upraví") při oznámení Porsche, že slabší verze svých B6 nahrazuje (a to NENÍ vtip!) 4válci :-|
Různé systémy jsou konstruované různě a plní různé funkce - mohou zesilovat přirozený zvuk, aby se prodral izolací, mohou ho vést skrz izolaci, mohou odstraňovat nelibé frekvence, nebo mohou přidávat, co tam prostě není. Vypinatelný (mechanický) zesilovač v sání má i 991, protože chtěli tišší kabinu. VW dříve používal mechanický rezonátor, ale dnes je to už bohužel jen reproduktor. Na druhou stranu, zvuk ti nepouští do kabiny, ale do motorového prostoru. Ale to mluvím o Mk6.
Každý "logický úmysl" umí příslušný marketing bez problémů "okecat". Asi jako vlečnou nápravu u některých motorizací Škodovka nebo jak právě předvádí Volvo, když osmiválce označuje za dinosaury a samo je už vlastně ani nemá. V nárazových testech dosahuje Volvo dobrých výsledků, ovšem nikoliv takových, že by převyšovalo schopnou konkurenci. A dokonce díky tomu, že některé modely včas neinovuje, tak dodnes třeba S80 jezdí se 4 hvězdami z roku 2000.
Můžeš být v klidu. Tyto systémy jsou dlouhodobě testovány v reálném provozu (na Toyotách v Brazílii) a není problém. Naopak, vypadá to, že tyto vstřikovače, vycházející z předchozí generace vstřikovačů, taky velmi robustních, vydrží velmi mnoho a český sen bude naplněn - jakoukoli srágoru do toho naliješ, to přežije.
Mýlíš. VW vypustil kdeco, ale určitě ne system common rail s integrovanými snímači teploty a tlaku včetně čipu - to všechno v hlavě vstřikovače. To tedy nevypustili ani nic vzdáleně podobného.
Vypustili PD, potom piezo PD jednotky, potom piezo vstřikovače, ale to je všechno standardní technika (Možná s výjimkou P-PD, což bylo inovátorství, které se jim krutě vymstilo).
Ne vše (ještě snad "delší dobu") ne - ale (naprostá) většina ANO
Ze strany Volvo je to ale celkem (viz výše) "logický" přístup. Mne spíš mrzí jejich R5 - tím pro mne byli "výjímeční/zajímaví" - trochu i "prémioví", TO mne MRZÍ :-|
PS: Naprosto SOUHLASím že "víceválce" budou "prémiovější", rsp. asi správněji "exkluzivnějším" zbožím (prémiové je moc "obyčejné" - a tenhle "vtípek" NEbyl až tak vtípek = V8 (o V12 nemluvě) zůstanou jen pro (velmi) ÚZKOU skupinu zákazníků..
PS: Jen tak mimochodem, že V8 mají své dny (vpodstatě) "sečteny" jsem četla někdy ... před (15ti?) lety? Prostě už opravdu HODNĚ dávno.. :-)
NEsváděla bych to (rozhodně ne "jen a pouze") na "ekoteroristy"! Ti snad příchod menších jednotek mohli "trochu urychlit", jinak je to ale dlouhodobý (nezvratný) TREND. PROČ vyrábět V, B či R6 s výkonem (třeba) 200 kW, když dnes je "no problem" tuto hodnotu dostat z nově postaveného 2 litrového 4 válce?
Patřím (zcela) JEDNOZNAČNĚ k těm kterým byl je a bude symptičtější ten "víceválec", ale není to tak dávno (dokonce v TOMTO tisíciletí) co na podobné výkony byl POTŘEBA osmiválec, pak stačil 6ti válec no a byť na silnicích můžeme potkat ne až tak stará (tak 10 let?) auta která na tento výkon s sebou vozí V8, tak třeba (v diskuzi zmíněný) Cadillac ATS R4 2.0 203 kW dokazuje že víc válců dnes vskutku NENÍ třeba..
(dodám BOHUIŽEL - ale třeba to ATS je díky tomu famózně řiditelné a víc válců prostě NEtřeba, aneb V8 i dnes určitě ANO, ale se ZCELA jiným výkonem - a do /cenově/ trochu JINÝCH aut - v "běžných" vozech jich už NEtřeba...
..a nemá to co dělat s žádnými "ekoteroristy"
Ano samozřejmě = je to (díky tomu uložení motoru) LOGICKÉ (ale není to "neschopnost", nebo "důkaz" levné konstrukce, u Volvo je to prostě ÚMYSL - který "má svoji (jejich) logiku", to nelze popřít..
Inženýři Volvo mají dost ZÁSADNĚ JINÝ názor na to "lze dosáhnout STEJNÉ bezpečnosti" (deformační zóna pohlcující energii je v tu chvíli objektivně opravdu KRATŠÍ). Já osobně bych také preferovala "jiný přístup" (mne učili že NEJ- je konstrukce ála BMW) a Volvo 960 V6 3.0 jsme zmínila, nicméně ... dnešní zmenšení motorů (kdy velmi brzy bude většina i "prémiových" vozů vybavena 4 válci) ale tak trochu "nahrává" téhle čínské automobilce u níž je VŠE podřízeno bezpečnosti (i uložení motoru).
PS: Jak jsem napsala v 1:09 v PS - "a ano i z důvodů které uvídíte - určitá "falešná nota" tam samozařejmě je = to je ale (bohužel) "naprosto normální" - KAŽDÝ realitu "přizpůsobuje" (a často i "ohýbá") SVÉMU "stylu".. ;-)
Trend je jasný, ovšem neznamená, že vše přejde obratem na čtyřválce. Ještě dlouho zde budou šesti i osmiválce. Pokud někdo hází dobrovolně flintu do žita (Volvo) je to jen a jen jeho volba. Nejde o to, že by víceválce ze dne na den zmizely, budou dražším a exklusivnějším zbožím, ale nezmizí. Ten kdo se jich vzdá tak ten se dobrovolně vyřadí z exklusivního klubu.
Nemá problém se zástavbou až na to, že poloměr otáčení XC90 s 8 válcem a menších modelů s 6 válcem je zoufalý a vyvážení auta z hlediska rozložení hmoty vůči těžišti mizerné (vše před přední nápravou. S podélně zastavěným motorem lze dosáhnout stejné bezpečnosti jako s příčně zastavěným. Příčné uložení je levné řešení vhodné pro malá auta, kde se ani více válců neuplatní a kde je přínosem z hlediska šetření místa. Z pohledu větších/luxusnějších modelů je to handicap. Hlavní ovšem je, že Volvo je v oblasti vývoje osmiválců outsider a přesto se naváží do jejich vývoje. To je asi stejně důvěryhodný postup jako kdybych já kritizoval hráče Barcelony jakou mají mizernou míčovou techniku.
8mi válce (během VELMI krátké chvilky) zmizí i z vozů D3 (nědělejte si iluze :-) ár
Totéž se bude týkat dokonce i 6ti válců (zřejmě zůstane vždy po nějaké té TOP verzi..
..ale zbylých "99%ˇ prodaných vozů budou 4 (a velmi brzy i 3) válce ;-)
PS: Volvo to (stejně jako VŠICHNI analytici) moc dobře VÍ = jde jen trochu "napřed" (a ano /i/ z důvodů které uvádíte.. :-)
Tady jste si to trochu "popletl" - Volvo nemá a nikdy nemělo PROBLÉMy se zástavbou svých R6 - ze strany Volvo šlo o zcela jiné důvody! U této značky (dááávno před EuroNCAPy apod.) šlo vždy o bezpečnost, která byla (od)vždy na PRVNÍM místě - a TO je důvod příčného uložení motorů (včetně řadových 6ti válců), neb a PROTOŽE toto uložení motorů jim umožnilo lépe pracovat s deformací karoserie (s pohlcením nárazové energie).
PS: NEjsem žádná "fanynka" Volvo (a třeba staré Volvo 960 V6 3.0 pro mne bylo "zklamáním roku" = DĚSNÝ podvozek), nicméně bezpečnost cestujícího která je u firmy alfou i omegou zasáhla dokonce i do "celkové konstrukce vozu". "Ultrapravověrný" autofanoušek samozřejmě upřednostní "pojetí konstrukce" ála BMW, ale přístup Volvo bych NE"kritizovala", SVOU "logiku" to rozhodně MÁ (a je dobře že MÁME MOŽNOST VOLBY ;-)
Ani tak nejde o to, jestli se osma někam vejde nebo ne. Jde o to, jestli je automobilka dost silná v kramflekách aby urvala pokuty za množství emisí překračující.......... a ještě se dokázala poprat se silnou konkurencí. Na to Volvo nemá sílu. Nezbývá jim pak nic jiného, než mlít plky o dinosaurech. Před čtrnácti dny zachráněni Číňanem z hrobníkovy lopaty budou chtít dnes udávat trendy v motorech. ;-\
Za psychopatický downsizing, dvou a tříválce můžeme poděkovat ekoteroristům. Vybíjejí se na lehce postižitelných osobních vozech, při tom tisíce a tisíce tun emisí ze všech dopravních letadel a obřích zaoceánských lodí jakoby neexistovaly. 8-s A o tom, že by letadla nebo lodě měly třeba katalyzátory nemůže být vůbec řeč.
Doteraz sa mohlo pokazit len 1 CR cerpadlo za 500-700eur,, 1 snimac tlaku za 200eur, teraz uz rovno 4 z kazdeho kusu a navyse drahsie, jemnejsie a na presnost citlivejsie vstrekovace :-)
Ale určuje, dnes prémie dává osmiválce do střední třídy, stejně tak do vyšší střední a dvanáctiválce do lux. třídy. A to jsou všechno zapovězené oblasti pro Volvo, protože s příčnou zástavbou to prostě nezrealizuje. Nehledě na to, že příčně zastavěný osmiválec s převodovkou a příslušenstvím je jak ingot před přední nápravou, což by v případě sedanu byla katastrofa pro jízdní vlastnosti. Volání Volva po konci osmiválců zní velmi falešné nebo také zoufale, záleží jak se to vezme.
no ty jsi vedle jak ta jedle. Zástavba motoru neurčuje premiovost vozu. Příčnou zástavbu motoru zvolili kvůli vyšší bezpečnosti vozu obzvláště při střetu s lampami, stromy atp. Osmiválec se montoval i do S80 a vešel by se i do V70, protože má stejný předek (dokonce jsem viděl jeden "bastl").
Co se týče šestiválců, tak problém se zástavbou nikdy neměli, protože je paradoxně o 1mm kratší jak jejich pětiválec (jinak řešené rozvody). Vešel se jak do velkých vozů jako je V70/S80/XC90, tak do menších jako je XC60/V60/S60. Vešel by se i do prcků jako je C30/S40/V50/V40, ale tam by nezapadá "politicky".
"Osmiválcové jednotky dokonce švédský výrobce označuje za dinosaury“ je docela srandovní od pánů z Volva, kteří osmiválce prakticky nikdy pořádně neuměli a až na jednu výjimku v XC90 ani do svých aut nemontovali. Navíc Volvo nemá skutečně prémiovou platformu pro podélnou zástavbu motoru a všechny jejich současné platformy jsou dělané pro příčnou zástavbu motoru a ty mají dokonce problém s osazením šestiválců, takže snad vyjma té XC90 by se ten osmiválec stejně nikam nevešel.
Uvedený výrok je stejně "kvalitní" jako kdyby Sun-Young Kim prohlásil, že Kia považuje F1 za sportovní disciplínu pro dinosaury.
A že mají "Zákazníci mají ocenit i silný zvuk motoru?", no jen aby to nebyla příprava na traktorový zvuk vzhledem k velmi vysokým vstřikovacím tlakům.
No a je to tady. Možná si to ještě naplno neuvědomujeme, možná si to ostatně ani zatím uvědomit nechceme, ale právě prožíváme zlomy nejen designové, ale též motorové. Jsou to přitom paradoxy, auta jsou stále mohutnější a mohutnější, a motory? No, ty jsou jaksi stále... ohlodanější.
Dinar nahoře nehoruje za zvuk benzínového čtyřválce v pětkovém bávu. No, na tohle ovšem nutno nahlížet osobní zkušeností. Samozřejmě, že přesednutí z ševelícího šestiválce do čtyřválce nevyvolá jásot, ovšem přesednout z takového cee´du do toho bavoráka, tak jsi natuty do pěti vteřin v amoku.
Jinak je nutno s Dinarem souhlasit. Šestiválce jsou v (masové výrobě) jízdním, šoférským rájem. No... občas tu píší, že ráj trvá, dnes tedy tak nějak tiše dodávám - možná.
Každopádně VOLVO :yes: se v dané věci stává (prémiovým) předvojem, a to svým defintitním rozhodnutím, že šestiválce nebudou ani pro pověstné fajnšmekry. Zbývá tedy otázka, jaké budou benzínové (a naftové) nové čtyřválce. No... budou samozřejmě skvostné. Co však mám na mysli termínem "skvostné", to už prosím odtušuj sám. Za sebe dodávám, že do tříválce nenechám naložit ani svojí rakev, čtyřválec však můžeš už dnes klíďo píďo prohánět třeba v tom bávu. No jak píšu, jde hlavně ani ne tak o motor samotný, jako o to, z jakého motoru "přecházíš"...
Souhlasím, že je to zvrácené... Stejně jako downsizing a umělé tabulkové snižování spotřeby u moderních motorů...a v podstatě tak bychom mohli pokračovat. Ale to je business a s tím nic neuděláme... Na druhou stranu třeba v A6 Allroad,nebo A7 to funguje na jedničku :yes:
• Nově zkonstruované piezoelektrické vstřikovače G3Pi se zabudovaným snímačem tlaku i-ART (a umožňujícím měření teploty a tlaku přímo ve vstřikovači).
• Tlak systému: maximální tlak se zvýšil z hodnoty 180 MPa na hodnotu 200/250 MPa. (2500 barů)
• Nadměrné dvouvrstvé filtry s účinným odlučováním vlhkosti.
• Zrušení snímače teploty paliva podávacího čerpadla
• Zrušení snímače tlaku v Railu
Zvuk 4-válce je řekněmě akceptovatelný, zvuk 3-válce jenom s obtížemi ............. i když ............ testoval jsem 1,2 TDI common rail ve Fabii a bylo to neuvěřitelně tiché a dobré ............. a to je třída Fabie/Polo.
1 - I-ART systém přinese další snížení hlučnosti
2 - Volvo bude hodně kombinovat diesely s elektromotory v provedení plug-in - a hned máš výkon a hladkost šestiválce, ale mnohem lepší spotřebu.
Jak sám říkáš, nové motorizace Audi 3,0biTDI a BMW 3,0triD jasně dokazují, že šestiválce mají před sebou ještě dlouhej život a vývoj... Toť můj názor :-)
Vzhledem k tomu, co se děje kolem, ti tu jistotu docela závidím. Viz. nové motorizace éčka, akt. pětky, ášestky, benzinové šestiválce jsou už docela vysoko v nabídce vyšší střední o střední nemluvě. A dýzl je na tom ještě hůř.
Testy nejsou rozhodující... Rozhodující jsou prodeje. Přiznám se, že neznám přesné celosvětové statistiky,ale domnívám se, že 3,0 jednoznačně dominuje...
Dokážu pochopit, že vymřou dieselové osmiválce v osobních vozech, ale šestiválce v nejbližším desetiletí určitě ne! To si nemůže dovolit nikdo z německé trojky.
Jel jsi někdy například v Superbu 2,5l 120 kW a novém 2,0 TDI 125kW? Ten starý jel pocitově o 20 procent lépe. Nebo například Multivan 2,5/128 kW a nový 2,0 biturbo 132kW. Starý 2,5l má nesrovnatelně lepší zátah... atd. atd... Na papíře 165kW vypadá pěkně,to jo ;-) Druhá věc je, že konkurence v segmentu na těchto výkonech začíná...
Jsem zvědav na charakter a hlavně zvuk, to je problém čtyřválců u všech. Když se člověk sveze 28i bmw těžko co tomu vytknout, ale ten zvuk je prostě nijaký, proto se dělá u nové generaci na sání, přijdou obecně všelijaké soundsympozéry atd., bohužel víceválce jsou v běžné konfekci už jen na dožití. :-!
Asi jediná cesta jak snižovat emise je snižování počtu válců a zvyšování podílu různých elektronických systémů a dmychadel. Jen aby tyto motory měly také stejnou výdrž jako zatracované 5.ti a 6.ti válce. Až s nimi najede někdo 400tis. km bez problémů, tak mě přesvědčí. Zatím tomu lehce nedůvěřuji.
Tak třeba udělají čtyřválec 2,5l i to je možné :-) Ale v prémiové vyšší střední mi jako špičková motorizace čtyřválec nějak nesedí. Lhostejno zda se bude jednat o XC90, nebo S80...