Nové čtyřválce Volvo: Výkon šestiválce a osmistupňový automat
Volvo poodhaluje informace o chystané nové generaci motorů VEA (Volvo Engine Architecture). Přímovstřikové čtyřválce budu spolupracovat i s osmistupňovým automatem, novinkou ve vznětových agregátech bude vstřikování i-ART.
Systém i-ART na rozdíl od současného vstřikování common rail umožňuje za pomoci malého senzoru na vrchu každé vstřikovací trysky průběžně sledovat a přizpůsobovat množství vstřikovaného paliva do každého válce odděleně. To dnešní common rail mívá jediný senzor tlaku a jediný zásobník tlaku.
Výsledkem kombinace vyššího tlaku vstřikování (až 2.500 bar) a vstřikování i-ART bude vyšší výkon, nižší spotřeba paliva a nižší emise, a to díky mnohem přesnějšímu dávkování paliva. Zákazníci mají ocenit i silný zvuk motoru.
Vedle turbodieselů budou součástí nové generace agregátů i benzinové jednotky. Díky různým úrovním přeplňování vzniknou slabší úsporné deriváty i varianty s vysokým výkonem.
Tyto jednotky budou vyráběny v závodě Skövde, montáž všech hnacích ústrojí, včetně těch hybridních, bude probíhat v továrně Torslanda v Göteborgu.
Volvo již do budoucna nepočítá s pětiválci a šestiválci, osmiválcové jednotky dokonce švédský výrobce označuje za dinosaury. Nové čtyřválcové motory mají nabídnout vyšší výkon než nynější šestiválce a zároveň nízkou spotřebu. Nejsilnější verze dostanou přídavný elektromotor.
Vedle nových motorů Volvo vyvíjí také modulární podvozkovou platformu SPA (Scalable Platform Architecture). Tu jako první použije nová generace SUV XC90, nové agregáty budou podle dřívějších zpráv poprvé nabídnuty v již prodávaném modelu.