Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové čtyřválce Volvo: Výkon šestiválce a osmistupňový automat

David Bureš
Diskuze (60)
Švédská automobilka pracuje na nové generaci motorů. Na trhu se agregáty poprvé objeví už během podzimu letošního roku.

Volvo poodhaluje informace o chystané nové generaci motorů VEA (Volvo Engine Architecture). Přímovstřikové čtyřválce budu spolupracovat i s osmistupňovým automatem, novinkou ve vznětových agregátech bude vstřikování i-ART.

Systém i-ART na rozdíl od současného vstřikování common rail umožňuje za pomoci malého senzoru na vrchu každé vstřikovací trysky průběžně sledovat a přizpůsobovat množství vstřikovaného paliva do každého válce odděleně. To dnešní common rail mívá jediný senzor tlaku a jediný zásobník tlaku.

Výsledkem kombinace vyššího tlaku vstřikování (až 2.500 bar) a vstřikování i-ART bude vyšší výkon, nižší spotřeba paliva a nižší emise, a to díky mnohem přesnějšímu dávkování paliva. Zákazníci mají ocenit i silný zvuk motoru.

Vedle turbodieselů budou součástí nové generace agregátů i benzinové jednotky. Díky různým úrovním přeplňování vzniknou slabší úsporné deriváty i varianty s vysokým výkonem.

Tyto jednotky budou vyráběny v závodě Skövde, montáž všech hnacích ústrojí, včetně těch hybridních, bude probíhat v továrně Torslanda v Göteborgu.

Volvo již do budoucna nepočítá s pětiválci a šestiválci, osmiválcové jednotky dokonce švédský výrobce označuje za dinosaury. Nové čtyřválcové motory mají nabídnout vyšší výkon než nynější šestiválce a zároveň nízkou spotřebu. Nejsilnější verze dostanou přídavný elektromotor.

Vedle nových motorů Volvo vyvíjí také modulární podvozkovou platformu SPA (Scalable Platform Architecture). Tu jako první použije nová generace SUV XC90, nové agregáty budou podle dřívějších zpráv poprvé nabídnuty v již prodávaném modelu.

David Bureš
Diskuze (60)
11. 4. 2013 00:08
Re: Výrok
ok
Avatar - Hammunasakra
10. 4. 2013 23:55
Re: Výrok
Ale (spíš) "pochopila", mám totiž doma jednoho BUŘTÍKa s vámi naprosto IDENTICKÝCH názorů (který ODMÍTÁ prodat/vyměnit/novým nahradit SL 6.3 (6208 cm3) AMG ;-)

Ono ani já nejsem nijak "nadšena" z trendu (který ale opravdu NEpřiřazuji primárně "ekoteroristům" - maximálně "jemně urychlili" NEzvratný vývoj), neb své V6 3.0 budu muset v příští generaci nahradit (buď odcházejícím modelem, DOKUD je V6 ve střední třídě vůbec k dispozici) nebo se "spokojit" (jak trend "velí") s 4 válcem.. :-|

Pěkný den (a co nejVÍC válců pod kapotou - DOKUD TO JDE - přeji :-)
10. 4. 2013 19:15
Re: Výrok
Nepochopila jste úplně podstatu mého příspěvku.

Ten, kdo má rád výkonný dvoulitrový čtyřválec, ať si ho koupí. Ale atmosférickou V8 už koupit novou prakticky nejde. Právě kvůli ekoteroristům.
A rozdíl v charakteru obou motorů je, nejde jen o výkon. Roli hraje daleko víc, někdy i špatně měřitelných, aspektů. Kultivovaností chodu V8 se nemůže žádný čtyřválec ani přiblížit i když bude mít vyvažovacích hřídelů kolik chce. Náročnost na údržbu, kvalitu oleje, servis, zvukový projev, výdrž, prodejnost jako ojetina ve vztahu k výdrži, spotřeba v různých režimech, turbodíra, dochlazování turb, pořizovací cena, hmotnost a je toho určitě víc, čím se liší. Ať již do plusu nebo do mínusu.

Své auto mám rád právě kvůli atmosférické dostatečně silné, relativně úsporné a nenáročné V8.

A jestli málo válců a downsizing je trend, tak ne pro mě. Takové trendy ať si strčí třeba .....za klobouk. Nebudu jako ovce vyhazovat perfektní auto, které mi výborně slouží a vyhovuje, vím, že je dobré a že mu nic nehrozí ani po dalších několika set tis. km a místo něj si kupovat mnohdy pochybnou věc jen proto, že je to trendy. Vyšší střední s dvoulitrovým čtyřválcem nechci ani omylem. To raději jezdím s "veteránem".

Avatar - Hammunasakra
10. 4. 2013 17:49
Re: Výrok
Ono to JE "normální", nicméně zrovna u Porsche ta výměna plochého B6 za 4 válec..
..na MNE působí "hůř" než to že Volvo končí se svým V8 ;-)
Avatar - Ham.
10. 4. 2013 17:05
Re: Výrok
Ano, slabší verze více-válců čeká náhrada stejně výkonnými méně-válci. Silnější verze více-válců zůstanou a budou ještě výkonnější. To považuji za normální vývoj (nejen u Porsche).