Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Samovolné zrychlování Toyoty zdokumentováno kamerou

Kamera na jednom americkém domě zachytila situaci, kdy Toyota Highlander svévolně akcelerovala, což skončilo havárií. Hned dvojnásobnou.
Zpět na článek
15. 4. 2013 17:19
Toyota Higlander ...
... crashing into house. Mužete mi prosím pane Fokt sdělit, z čeho usuzujete na samovolné zrychlování? Ani z názvu videa to není nějak jasné. Nebo jste si to vycucal, napsal článek a máte na týden vyděláno? Kdysi bylo velmi populární video s Octávií otčenou na střechu při vjezdu do nějakého dvora. Taky samovolně zrychlovala? Nebo náš pan prezident pravdu, když mluví o novinářích jako o píp, píp, píp, píp a píííííííííp >:D
14. 4. 2013 09:44
kl
Vsetci ste mudri jak boty... toto je diskusia, niemiesto pre vylievanie zialu psychicky nestabilnych
Avatar - eXp10it
13. 4. 2013 21:36
Co to je za video
Jako asi jednou by šlo pochopit že nechtíc zařadil tu zpátečku. Ale dvakrát? Proč přeskočil 3× N, proč nestál na brzdě, proč kroutil tím volantem co to je???
13. 4. 2013 12:16
Re: Jsou horší problémy než Amíci co neumí řídít
V popisku se píše něco jako, že auto šlo dostat pod kontrolu pouze užitím voliče převodovky. >:D
Avatar - Rubb
13. 4. 2013 09:45
Re: Jsou horší problémy než Amíci co neumí řídít
Až na tu malou skutečnost, že americký úřad NHTSA si od doby krize záměrně vybírá spory se zahraničními automobilkami... proč asi že. V poslední době už si vzal na paškál i Hyundai a jiné [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] No comment NHTSA... :no:
Tento úřad by se mohl jmenovat Jak Zachránit Americký Automobilový Průmysl >:-[] nejlépe pomlouváním ostatních... 8-s
Jinak k samotnému videu se nebudu ani vyjadřovat... Ona ta Toyota ještě i sama řadí vpřed a vzad, aby napáchala co nejvíce škod mírumilovnému americkému lidu >:D
12. 4. 2013 16:37
Re: Už chápu
A co se ti na tom nezdá ? >:-[]
12. 4. 2013 15:12
Re: Jsou horší problémy než Amíci co neumí řídít
jj.
Avatar - Ham.
12. 4. 2013 15:02
Re: Jsou horší problémy než Amíci co neumí řídít
Ano a to co popisuješ bylo nejen v ČR a nejen na 545i, týkalo se to 1,3 milionu aut po celém světě řady 5 a 6, vyrobených v letech 2003 až 2010. Svolávaček jsou desítky a týkají se všech značek.
Hodně medializované jsou svolávačky Toyoty v US, kde se během posledních let Toyota několikrát dostala do sporu s NHTSA který požadoval svolávačku a Toyota podle jeho názoru nepostupovala dostatečně rychle nebo podle jeho názoru reagovala nedostatečně nebo vůbec a výsledkem jsou mediální přestřelky mezi tímto úřadem a Toyotou.
12. 4. 2013 14:04
Jediná možnost - zakázat v USA auta....
nebo jedině s řidičem řádně školeným....Obama to zařídí...

a teď vážně - Vážená redakce - ten titulek je ve stylu - "Celá redakce souloží s nezletilými děvčaty - prokázáno...." A to jen za nákladě toho, že Vás někdy někdo viděl na ulici třeba s mladší ségrou....
Na záběrech vidím auto, které skutečně zrychlí.... Takto samovolně zrychlujících vozů ja například každý den v ČR několik desítek tisíc - dokazují to kamery z dálnic například....
Druhé auto v rodině je již přes deset let automat... pravda ne toyota, ale - a to mne kdyžtak opravte.... Při přeřazení z D na R - je třeba co? Sešlápnout brzdový pedál.... Pak se to co? Nerozjede....A vypne se zapalování a pak to co? Nejede.... A tady na videu je vidět, že ten vůz samovolně zrychlil opakovaně a to oběma směry.....Tedy nevím, jak který inektelikent - ale já po nárazu do překážky z ní nebudu couvat.... zvláště zrychlilo-li mi auto "samovolně" - abych neriskoval opakování, že? Budu se snažit z toho auta vypadnout....
Celé je to slušně řečeno - velmi zvláštní....
12. 4. 2013 11:56
Re: Jsou horší problémy než Amíci co neumí řídít
Nevíš nic, například:

Nikto....... BMW,
nikde.......v ČR,
nikdy....... v 07/2012 (na BMW 545i z roku 2004 - možnost špatně upevněného krytu kabelu k baterii).

Příště, až budeš chtít psát zase bláboly, tak si napřed rozmysli, jaké.
12. 4. 2013 11:04
Re: Sprostá Amerika :)
Máme sice všechno ošuntělé, ale světe div se nezrychlují nám sama od sebe auta. Čím to asi bude. Nejspíš chyba mezi volantem a sedačkou ať se ti to líbí nebo ne >:D >:D
Avatar - N6600
12. 4. 2013 10:09
Re: Knight Rider se vrací...
Napodobne u mna :-)

Ale diky za tip! Az ma zastavia za rychlost, vyskusam to ako vyhovorku >:D
Avatar - Mrakoplas
12. 4. 2013 09:16
Re: Sprostá Amerika :)
Podle toho, jak jsi popsal Čechy a Američany si tipnu, že děláš instalatéra pro českou firmu na americké vysoké škole. :-)
12. 4. 2013 08:38
Re: Sprostá Amerika :)
Ach. Čo má môj príspevok spoločné zo správou krajín a majetkom ameriky? Narážal som na ich spôsoby. Slovensko i Česká republika to sa porovnávať nedá. Ale z vlastnej skúsenosti viem že toľko "neplačeme" čo američania. I keď na jednu stranu je to dobré, pretože si vydupkaju všetko a ich vláda to hneď rieši. Tu na SK, CZ sme tvrdohlavý a neriešime veci týmto spôsobom, podľa toho to aj tak vyzerá.

Američania sú namyslený národ a dávajú to cudzincom pocítiť.
12. 4. 2013 08:35
Re: Sprostá Amerika :)
Netuším koľko si ich za život stretol ale ja som snimi v kontakte každý deň! Nehovorím že každý američan je , sú výnimky ale žalostne málo. Pri mojich návštevách v zámorí som sa stretol s mnoho američanmi a podľa môjho usúdenia, stretol som viac arogancie ako dobrých ludí. Tým sa nezameriavam len na firmu!
12. 4. 2013 07:18
Re: There can be only one Highlander
ale v hlave
Avatar - positivemind
12. 4. 2013 00:14
Re: Už chápu
Nebo na zrcátku "objekty mohou být blíž, než se zdá" >:D
12. 4. 2013 00:04
Re: Knight Rider se vrací...
to ako v časoch pedal gate dostal týpek na slovenskej D1 pokutu 500 eur a vyhováral sa na zaseknutý pedál:

"Mám automobil Toyota Avensis, na ktorom sa mi na diaľnici zasekol plynový pedál. Chvíľu mi trvalo sa zorientovať, o čo ide, tak som nejakú chvíľu išiel asi 220 km/h."
celý článok tu: [odkaz]

akože som netušil, že avensis dokáže na 6-ke zrýchliť zo 130 na 220 odhadom za 2-3 sekundy :-) každopádne blbci za volantom sú v každej krajine a v každej značke...
Avatar - Lonestarstate
11. 4. 2013 23:11
Re: Sprostá Amerika :)
Tak nějak. Vsadím se že potkávám Američanů denně více, než viděl DJMetla za celý život a rozdíl je markantní. Inteligence, vychování a psychická vyrovnanost je někde úplně jinde než v ČR, kde se všichni tváří jako kdyby právě spokli citrón, smrděj cigaretama, odhazujou odpadky a neustále vysvětlují proč je všechno podvod a zlodějna a proč žádný dobrý nápad nebude fungovat a všechno půjde do několika let na celém světě do háje. >:D
11. 4. 2013 22:45
Re: redakcia
Vysvetlil to tam celkem nazorne :))))
Knight Rider se vrací...
Americké silniční vystoupení, jo to je vždycky velká věc. Highlandery jim samy řadí, zatáčí, když jsem jako malej viděl v Knight Riderovi jak KITT sám řadí a zatáčí, tak jsem se tomu fakt divil. No a vidíte, uplyne nějaká doba a už vidím jak to samé dělá obyčejný Highlander a zase tomu divím :-). Jinak v Lexusu se mi ještě nikdy nestalo, že by auto samovolně akcelerovalo, nicméně jestli mě někde změří, tak řeknu, že auto se samovolně rozjelo na 180 a zastavit se dalo až teprve v garáži :-)
11. 4. 2013 22:21
Re: Sprostá Amerika :)
>:D :yes:
Bohužel, máš pravdu... ;-\
Avatar - vabis
11. 4. 2013 22:03
záměna pedálů u A/T
Před pár desetiletími se mi na nejmenovaném ruském voze zaseklo lanko plynu v poloze max a žeby to bylo nějak nebezpečné se říct nedalo. Takže mediální bublina živena konkurencí. Něco jak kousek koniny v salámu (ale polovina moučky a éček tam nevadí).

U zmiňovanovaného videa může být vysvětlení jednoduché. Jezdci s manuálem nechopí, protože používají 2 nohy. Tedy podvědomě dobře rozliší pozice jednotlivých pedálů. Pokud má automat, používá jen pravačku. Má ji nachystanou nad plynem, auto popojíždí samo. Řidič se ale domnívá, že už si ji dal na brzdu a chce zastavit, když ono wrrrruum. Ouha, to co podvědomě cítil pod nohou byl plyn. Chování auta tomu dost odpovídá a sám jsem to viděl vícekrát. Jednou mi před garáží běhal pes, a žena zastavila dost blbě, myšlenky ještě ke všemu taky jinde, takže mi to nějak odvedlo pozornost tak jsem si sám nebyl jistý, kde jsem tu nohu naposledy měl. Následné zběsilé reakce jsou pak reflexem situaci vyrovnat. Asi něco jak jsem poprvé viděl tu šílenou fci trojblik. Jsem si myslel že se blinkr pokazil že sám bliká, tak jsem zkusil opačný, ten ale "nešel" vypnout taky, tak jsem asi 4x ukázal trojičku na různé strany a zbytek cesty jsem se pro jistotu blinkrů ani nedotkl se spoceným čelem, že do Fiatu s rozhašenou elektronikou už v životě nevlezu. Mimochodem auta jsou konstruované tak, že brzda je vždy silnější než plyn

PS: to jednou se známému kouslo v zatáčce servo na T815 :-! kromě toho že si natáhl žíly na zápěstí a přibrousil plot se nic vážného nestalo. >:D
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2013 21:47
Re: Zbičovat spekulanta
Přesně tak, taky mě to napadlo. Ve chvíli, kdy by měla zastavit, se rozjela do zdi.
11. 4. 2013 21:17
Re: Sprostá Amerika :)
Jo, jasně. Američani jsou idioti, takže u nich fungujou služby, chce u nich studovat celej svět a půlka obcí v Kalifornii vypadá desetkrát líp než nejdražší česká obec, Průhonice. My jsme naproti tomu chytří, proto je u nás všechno ošuntělé, spousta korupce a ve správě věcí čistý Kocourkov. Závidím ti tvou jistotu, mladíče.
Avatar - Ham.
11. 4. 2013 20:47
Re: Jsou horší problémy než Amíci co neumí řídít
Každý, když problém vyhodnotí jako kritický americká státní agentura NHTSA.
Avatar - salamoon
11. 4. 2013 20:37
Re: Jsou horší problémy než Amíci co neumí řídít
za toto ich treba pochvalit,a nie si robit pomesky...kto zvolava 8-12 rocne auta na servisnu vymenu?
nikto nikde nikdy...takze si zasluzia uznanie! :yes:
11. 4. 2013 20:05
Re: There can be only one Highlander
V popisku k videu píše PRND, jestli si dobře pamatuji.
Avatar - Ham.
11. 4. 2013 19:35
Jsou horší problémy než Amíci co neumí řídít
[odkaz]
Avatar - biscuit
11. 4. 2013 18:36
Re: There can be only one Highlander
treba ma jen volic PRD
Avatar - salamoon
11. 4. 2013 17:22
dovod?
"Video ukazuje, že vůz opravdu přidává plyn samovolně, v opačném případě by musel auto řídit zdrogovaný lidoop, ale už od samého počátku této kauzy mi stále vrtá v hlavě, proč řidiči dotyčných aut v dané chvíli prostě nesešlápli brzdový pedál, jenž by sílu motoru hravě překonal. Pokud řidič dokázal přeřadit z D na R, musel brzdu sešlápnout a pak už by stačilo jen zvolit P."

hmmmm,ze by poistny podvod? ;-)
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2013 16:58
"She was only able to control the car with the PRNDL"
Hlavně že dupnout na brzdu milou "teenage girl" nenapadlo. A s příhlédnutím k tomu bych se ani nedivil, kdyby se jednalo o problém mezi volantem a sedadlem, možná i úmyslný...

BTW...Ale ta otočka na konci byla stylová. >:-[]
11. 4. 2013 16:35
Re: There can be only one Highlander
>:D Jen by mne zajímalo, jestli to někdo udělal schválně, nebo jestli se mu opravdu povedlo takovou pitomost udělat.
11. 4. 2013 16:14
Re: Samovolné zrychlování
Nikoliv, máš špatné informace, jako obvykle.

Audi se nakonec omluvila i vláda USA za bezdůvodné popotahování po soudech. Problém neexistoval. ;-)
11. 4. 2013 15:43
redakcia
by si zasluzila, aby jej ta toyota trikrat prevalcovala prsty:
"Samovolné zrychlování Toyoty zdokumentováno"
"Toyota Highlander svévolně akcelerovala"
- pisu, ako keby to video bolo jasny dokaz :no:

a clovek za volantom a uploader videa by si zasluzili to iste.

btw, fakt mi pri amikoch zostava rozum stat. ze je niekto taky blby, ze nevie soferovat a rozbije si auto aj dom, ale aby to potom este aj dal na tytrubu a chcel z toho vytrieskat prachy...

a stoji za pripomenutie
[odkaz]
Avatar - Cuba66
11. 4. 2013 15:38
Redaktoři z Auto.cz
Prosím vás, nemasírujte nás takovými hloupostmi. Pokud autům aspoň trošku rozumíte, je vám jasné, že je to celé nesmysl a problém je opravdu v mezičlánku ;-) Nebo jsem se spletl a čtu Super.cz?? :-O
Avatar - Snooob
11. 4. 2013 15:26
Re: Lol Catz
... efektné pozdĺžne parkovanie ;-)
Avatar - Snooob
11. 4. 2013 15:24
Hlasujem za,..
.. zdrogovaného ľudoopa! >:D
To ma dostalo... >:D
Avatar - MGRR
11. 4. 2013 15:24
Re: Today, Tomorrow,...
Pouze důkazy jsou podstatné - dojmy stáda zničí vše :no:
Avatar - Choochoo
11. 4. 2013 15:22
Re: Tomu videu snad věří jen autoBULVÁR
Prave proto to tady je, ne?
11. 4. 2013 15:20
Re: Zbičovat spekulanta
Já si myslím, že k domu zajížděla bez plynu a pak to zašlápla špatným pedálem a v panice na něj hamtala celou dobu.
Jen nechápu, jak se jí povedlo řadit bez brzdy (ani jednou neblikla světla), myslel jsem, že u LC to nejde - tohle je stejné auto.
11. 4. 2013 15:18
Re: Lol Catz
Ta otočka na konci byla dost povedená >:D
11. 4. 2013 15:17
There can be only one Highlander
[odkaz]

There. I fixed it.
Jinak jako pobavení výborné, tolik chyb najednou se často nevidí...jak může někdo řídit auto a nevědět, co znamená N na voliči PRND??? A ten v panice zašláplej plyn tomu už jen dodá správnej komickej prvek.
11. 4. 2013 15:13
Tomu videu snad věří jen autoBULVÁR
...
11. 4. 2013 15:01
Vadný díl
jediný vadný díl této Toyoty je tzv. mezikus >:D
11. 4. 2013 14:47
Re: Už chápu
Co čekáš, když i na mikrovlnce mají napsáno: "This device does not serve as an animal dryer."
11. 4. 2013 14:41
Re: Zbičovat spekulanta
Kdybys nebyl takový pako, tak bys viděl, že nesvítí brzdová světla. Tudíž musela mít nohu na plynu. Spíš to vidím na zaseklý podpatek a problém mezi sedačkou a volantem.
11. 4. 2013 14:40
Re: Samovolné zrychlování
Samovolne zrychlovani bylo v USA realnym faktem naposledy v pripadu Audi. Toyote nikdo problem nedokazal.
11. 4. 2013 14:34
Sprostá Amerika :)
Je to ojeb tak ako všetko čo je z Ameriky. Kto stretol viac ako 5 američanov vie svoje. Sú to idioti, ktorý radi robia z komára somára. V momente kedy auto je opreté o stenu garáže prídava v nepravideľných intervaloch viz. kolesá. To mi bohate stači. Mimochodom aj volant sa mu zasekol?

Je to trápne ale pokus dobrý. Ale ako američania píšu fake!
Avatar - Anonym
11. 4. 2013 14:34
Samovolne zrychlovanie...
Sorry, ale tomuto videu neverim ani zachlp. Zaujimave, ze prve "zrychlenie" bolo pomerne volne, druhu uz bolo silnejsie, a pri tretom bol pedal na podlahe. Navyse auto aj samo zatacalo a dokonca si samo radilo D a R. A nakoniec, po peknom akrobatickom vykone auto "zrazu" zastalo.

Nie, v tomto pripade naozaj verim skor tomu, ze auto riadil zdrogovany ludoop...
Avatar - Shr3k
11. 4. 2013 14:32
Už chápu
v návodu k toyotě chybí pasáže jako: "Srolovaný koberec na pedálu akcelerátoru může způsobit akceleraci". Nebo: "Neodkládejte cihly ani jiné těžké předměty na pedál akcelerátoru."
11. 4. 2013 14:29
Re: ani by som sa necudoval
To si nemyslím, na videu není jasně vidět, že by auto zrychlovalo samovolně, jestli majitel o této kauze věděl, ani bych se nedivil, kdyby chtěl z výrobce vyrazit prachy.
11. 4. 2013 14:27
Samovolné zrychlování
Je samozřejmě chybou Toyoty, že si nezajistila kvalitnějšího subdodavatele, je ale zajímavé, že o tom, že je subdodavatel pedálové skupiny americký, úřady a média "taktně" pomlčela.
11. 4. 2013 14:20
ani by som sa necudoval
keby to bolo umyselne a zamerne video zaplatene americkymi vyrobcami aut :-!
Avatar - jozephko
11. 4. 2013 14:17
Niektorí Amíci sú schopní pre prachy urobiť čokoľvek
Pred časom som videl zábery z obchodného domu, ako jeden kupujúci najskôr zobral z regálu kečup, povylieval ho po dlážke, odišiel a za pár okamihov sa tam vrátil a zámerne sa na tom kečupe pošmykol. A chcel vytrieskať z toho nejaké prachy.
Alebo iná ženská vysúdila veľké odškodné za to, že v obchodnom dome sa potkla na vlastnom(!) dieťati a zlomila si nohu.
Toto mi príde z rovnakého súdka. Zaujímavé, že takéto problémy s autami sú len v Amerike. V Európe nič.
11. 4. 2013 14:15
NESMYSL...
....i mistni jelito by napadlo dupnout na brzdu, preradit na P a vypnout motor. Videu snad neveri nikdo.
11. 4. 2013 14:12
Fikce?
Podobnych videi jsou na netu stovky a to nejen ze zahranici......ale na auto to nikdo nesvadi, nejvetsi problem je za volantem.
11. 4. 2013 13:56
Re: Zbičovat spekulanta
>:D >:D >:D Ty budeš asi hoooodně chytrej kluk >:D
11. 4. 2013 13:55
Re: Today, Tomorrow,...
Přesně tak... Ale z toho plyne, že Toyota si neumí vybírat subdodavatele a proto vyrábí nebezepečná auta :-(
Avatar - Pekelná Micinka
11. 4. 2013 13:52
Re: Zbičovat spekulanta
No trochu to připomíná vtip, jak někdo někoho neúmyslně přejel, a pak ještě dvakrát.
Avatar - Pekelná Micinka
11. 4. 2013 13:50
Lol Catz
Nevím, jak moc realistické to chování vozu je, ale ty kráávo! >:-[]
11. 4. 2013 13:48
no co...
panko chcel nove auto a novu garazovu branu >:D
Nepodarilo sa >:-[]
Avatar - Choochoo
11. 4. 2013 13:44
Re: Zbičovat spekulanta
Toyota by se mela omluvit, ze pouzila nekvalitni americky dil a ze uz se to nebude opakovat, tedy ze nebude americky >:D
Avatar - Choochoo
11. 4. 2013 13:41
Re: Today, Tomorrow,...
Z toho plyne poučení, že čím více japonských dílů v autě tím lépe. Čím méně tím větší šunka >:-[]
Avatar - KANKUNEN
11. 4. 2013 13:40
Zbičovat spekulanta
Tahle Toyota sama řadí, brzdí i točí volantem. Se záznamu jsem jaksi nepoznal, že ten plyn opakovaně nepřidává šofér. Cíl je vytřískat z Toyoty prachy, ale sám by měl platit za úmyslný pokus poškodit jméno.