Placené parkovací zóny už nebudou záviset čistě na (z)vůli městských částí, Praha je má v plánu řešit komplexně v rámci celé metropole. Dobrou zprávou pak je i to, že vznik nových zón bude ještě nejméně dva roky trvat.
V podstatě proti značce nic nemám, ale ti kdo využívají jejích výhod by měli to samé zažívat jinde. Prostě jednoduše - jestli někdo užívá přednostní právo parkovat v nějaké části republiky, pak by mimo toto území nesměl parkovat mimo placená či vyhrazená parkoviště. Když přijedu do Prahy, tak to zažívám běžně, nevím proč by to uživatelé karet do parkovacích zon neměli zažívat také. Šlo by jen o narovnání práv. Myslím že do měsíce by bylo po zonách...
To určitě možné je, bohužel, abych nejdříve vyhledával, kde je úřad městské části, pak tam hledal parkování, šel si koupit kartu a pak jel "vesele" na jednání, tak na to čas opravdu nemám, takže sice to možné za určitých okolností je, ale je to nefunkční, bohužel. Když pojedu na 3 jednání v Pze, každé v jiné městské části, tak je to utopie, bohužel, jinak s placením problém nemám.
Jen bych dodal, každý může zaparkovat všude, jen za to musí zaplatit. Takže nikomu není parkování zakázáno. Ulice je veřejné prostranství a proto je oprávněné za jeho užívání vybírat poplatek.
V modré zóně může zaparkovat každý se stírací parkovací kartou.
K diskuzi je, že tu stírací kartu koupíte jen na úřadě a ne v každé trafice jako ve Vídni. A jestli je nutné vyžadovat zaplacení v modré zóně i o víkendu.
Ideální model parkování aglomerací s historickými centry a i jinými všelijakými omezujícími faktory, se zatím asi nepodařilo uspokojivě vyřešit nikde na světě. Je, myslím, nejdůležitější najít vždy okamžité kompromisní řešení a zároveň s tím budovat koncepční řešení, která v budoucnu situaci zlepší. Tím myslím třeba parkovací domy, vhodné úpravy komunikací, pokud to je možné, a pod. Je to, ale dost složité, vymyslet celou koncepci dobře i s návaznostmi na budoucnost, na ekonomické možnosti obyvatelstva a já nevím na co všechno.
To je můj názor, pokud by do problému ještě ke všemu nezasahovala politika - tedy osobní zájmy úředníků, z nichž někteří nemají na svých místech co dělat.
Je ale velmi jednoduché napsat do diskuze zvratek typu Oplotit.
(edit: po přečtení mi přijde, že jsem slovo "někteří" asi zvolil příliš optimisticky)
Firmy si holt budou muset víc hlídat, jestli mají jejich zákazníci/ partneři kde parkovat. Spoléhat se na veřejná prostranství není úplně nejlepší. Praha má s parkováním problémy (míst není dost kolikrát ani pro rezidenty) a tímhle tomu moc nepomohli.
Myslím, že by bylo ideální Prahu oplotit a vidělo by se, jak dlouho by byla soběstačná a jak dlouho Pražáci přežijí bez "vesničanů", kterým zamezují právo parkování (a v budoucnu plánují i zákaz vjezdu - starších aut - emisní zóny).
Je to opravdu smutný pohled na duté hlavy, které zóny vymyslely. Přes den jsou zóny prázdné a přitom "venkovani" nemají kde zaparkovat.
Na druhou stranu jsme změnili některé dodavatele za mimopražské, když se u nich nedalo zaparkovat, tak to myslím účel přeci jen splnilo a všichni jsou šťastnější......asi?
Také jsem nikdy nechápal, jak někoho mohlo napadnout spravovat Prahu jako X samostatných částí. Velká část Pražáků cestuje po celé Praze. Jedna věc je rozhodnout o vánoční dekoraci náměstí, druhá věc je zasahovat do dopravy.
Mně to sice vždy připadalo zvláštní (proč bych měl chtít parkovat mezi 6. a 8., že), ale je to jediný logický výklad. Na značkách se používá 24 hodinový formát, osobně bych však preferoval zápis jako 0-6 a 8-24, tedy lineární pohled, ne cyklický.
tak MNĚ jako občasnému pražákovi to TAKY NENÍ A NEBYLO JASNÝ!!!! to je ajsný jen TOMU kdo o tom víc ví, bez bližšího vysvětlení NEMÁTE šanci!!!! myslím, že by to ŠLO srozumitelněji, než DVA tak podobné časy!!!! a už vůbec by mě NENAPADLO, že je to na 22 hodin :-)
Ostatně jako vždy. Stačí si vzpomenout na jejich řev, jak je Magistrát obešel při změnách v MHD a nakonec se z toho vyklubalo jedno daleko menší množství problémů, než jak mleli obvodní zastupitelé a "obvodní" ouřadové. Pokud to nedá dohromady někdo za celek, tedy za celou Prahu, bude to k ničemu. Kecy obvodních zastupitelů o tom, že reprezentují stejná "města", jako je třeba Hradec nebo Budějice je totální kravina, reprezentují pouze kus města a je úplně jedno, jestli ten kus má deset nebo sto tisíc obyvatel....vždycky je to jenom kus celku a sám o sobě nemůže existovat. Stačí se podívat, jak naložily městské části s pravomocemi s dopravou (místními komunikacemi a člověku je jasné, že na to nejen nemají, ale že na rozdíl od jejich představ a prohlášení lidem škodí.
Chlapče, chlapče, to je přece úplně každému jasné a je to zcela jednoznačné.
Tedy po lopatě: čas je uveden ve formátu 24 hod. (pozná se to podle toho, že je napsáno ve tvaru 08 h). Od osmi ráno po celý den a i noc až do šesti ráno druhý den (celkem 22 hodin) je parkování na rezidentskou kartu. Od šesti ráno do osmi ráno (celkem 2 hodiny) je parkování volné, pro všechny. Asi nevíš proč, prý pro možnost bez potíží jednou za den něco přivézt a nebo zásobovat prodejničky, hospody a pod.
Nevím, co je na tom nejasné. Těch pět smajlíků se směje tobě.
Kdyz se na to poradne podivas a zamyslis, tak je to jasne. S kartou tam muzes parkovat od 8 hodin rano do 6 hodin nasledujici rano - cili celkem 22 hodin. V case od 6 hodin do 8 hodin rano je povoleno parkovani bez omezeni.
Tech 08 - 06 s kartou je 08 - 06 pres den nebo v noci? >:D smysl dava oboje a je jen debilita autora a schvalovatelu >:D ze pouziji 12 hodinovy cas a neuvedou jestli dopoledne nebo odpoledne >:D
Misto toho, aby uvedli 20h - 06h s kartou jindy bez omezeni >:D ... treba vetsim pismem aby se to dalo precist v pohode z auta z dalky nez tam clovek vjede >:D