Profi
Siemens tohle ukazoval tuším už v Kalifornii. Základní idea byla elektrifikovat základní síť dálnic - tudy stejně jezdí nejvíc (nákladní) dopravy, a přitom těch kilometrů k elektrifikaci zase není tolik.A po zbytku sítě ať se dál jezdí na naftu.
A jako bonus - nákladní dopravě by se opět začala jízda po dálnici vyplácet, namísto objíždění po silnicích nižších tříd.
A jako bonus - nákladní dopravě by se opět začala jízda po dálnici vyplácet, namísto objíždění po silnicích nižších tříd.
Toto predstavuje podľa mňa ideálne riešenie kamiónovej dopravy. Do ciest 1.triedy a na diaľnice stačí dať drôty a kamióny môžu elektrinu "zbierať" indukčne. Na krátke vzdialenosti budú potom mať batériu.
Geniálne veci sú jednoduché.
Geniálne veci sú jednoduché.
Party opálených chlapců se už těší na ty dráty. 😄
Ideálním řešením kamionové dopravy je podle mě hybrid a diverzifikace pohonů, ne dálkové trolejbusy, nebo největší síť podpovrchových antén na světě.
Jo a měď zdraží o 100% a stane se stejným problémem jako byla ropa, načež se to ekonomicky stane nesmyslem - výsledek prašť jako uhoď.
A chlapci všichni vy tady co sníte své vlhké elektrické sny - na podobné sítě je potřeba MNOHO MNOHO mědi a ještě více ENERGIE.
A jeden typický těžký nákladní vůz s 6 válcem, 250 kW, spotřeba nafty 20/30 na 100 km dle zátěže, přepočítejte to do elekriky ............ a zjstíte že nic nestíhá - výroba, rozvody atd.
A chlapci všichni vy tady co sníte své vlhké elektrické sny - na podobné sítě je potřeba MNOHO MNOHO mědi a ještě více ENERGIE.
A jeden typický těžký nákladní vůz s 6 válcem, 250 kW, spotřeba nafty 20/30 na 100 km dle zátěže, přepočítejte to do elekriky ............ a zjstíte že nic nestíhá - výroba, rozvody atd.
do elektriny se to prepocitavat nemusi, spickovej vykon v KW je zcela irelevantni 😉 u kamionu nebo jakehokoliv tezkeho stroje je dulezitej celek, tedy neni problem kamion rozjet i se 100kW motorem, pokud ma velkej kroutici moment a dobre sprevodovani, tak neni co resit 😉 a nasledne pak drzet kamion v pohybu je jiz uplna sranda co se vykonu tyce
jen pro predstavu, tramvaj Škoda 14T pouziva ke svemu provozu 6 motoru po 90kW a celkem svizne rozhejba cca 60 tun, a tim svizne myslim fakt zvizne, prazdna vazi skoro 40 tun a uveze skoro 280 lidi, maxi vaha kamionu v EU je tusim 40 tun, tedy zasny sileny cisla 😄 bez navesu a tedy zatizeni by takovej tahac byl doslova elektricka raketa na kolech >😁
jen pro predstavu, tramvaj Škoda 14T pouziva ke svemu provozu 6 motoru po 90kW a celkem svizne rozhejba cca 60 tun, a tim svizne myslim fakt zvizne, prazdna vazi skoro 40 tun a uveze skoro 280 lidi, maxi vaha kamionu v EU je tusim 40 tun, tedy zasny sileny cisla 😄 bez navesu a tedy zatizeni by takovej tahac byl doslova elektricka raketa na kolech >😁
Mě se to nelíbí. To už rovnou můžou zavést letadla s jaderným pohonem s otevřeným cyklem. >😒]
Uvažoval si niekedy nad tým, že keď sa elektrinou dajú rozpohybovať vlaky, ktoré vážia aj 1.000 ton, či dokážu ísť cestovnou rýchlosťou 300 km/h, tak že dať do pohybu 40-tonový kamión s rýchlosťou 89 km/h bude vlastne brnkačka?
Jasné, že je tam väčší valivý odpor, ale ešte väčší odpor predstavuje odpor vzduchu.
A to, že má kamión 250 či 350 kW, je úplne irelevantné. To je výkon špičkový, ale trvalý výkon používaný v premávke je podstatne nižší. Najviac energie spotrebuje kamión pri rozbiehaní, aby sa dal do pohybu. Udržiavanie stálej rýchlosti zožerie podstatne menej energie.
Jasné, že je tam väčší valivý odpor, ale ešte väčší odpor predstavuje odpor vzduchu.
A to, že má kamión 250 či 350 kW, je úplne irelevantné. To je výkon špičkový, ale trvalý výkon používaný v premávke je podstatne nižší. Najviac energie spotrebuje kamión pri rozbiehaní, aby sa dal do pohybu. Udržiavanie stálej rýchlosti zožerie podstatne menej energie.
a tomu co pises, jak to vypada pri nehodach na mistech kde vedou draty pro tramvaje dnes? tolik si vydel spadlich dratu na pmh?
pomoci indukce funguji naprikladu i nektere cele pristavy, kde se indukcne nejen pohani tahace ktere rozvazi a prekladaji kontejnery po skladove plose pristavu, ale prenasi se tim i data a je tim rizenej celej ten system, v Emiratech se indukcni systemy pouzivaj jiz i pro vytahovou techniku v budovach nad 50 pater, je totiz nesmysl resit takove vytahy kabelama, takze kazdej vytah ma svuj vlastni motor a energii bere prave indukcne z jedineho kabelu, a mam takovej dojem ze primo na techto vytazich spolupracuje prave Ceska firma 😉
koncepty na indukcni komunikace/silnice davno existuji a funguji, jen je zatim drahe to budovat vzhledm k tomu jak by to bylo nevyuzivane a jak by to zhatilo plany na vydelky s technologiema ktere jsou a planuji se na dobu nez prijde prave indukce 😄
a jen tak doplacu Siemens a BMW indukcni dobijeni elektromobilu v Nemecku zkousej jiz od roku 2011, nebo jak myslis ze se dobiji tech 20 elektro taxiku BMW3 a 5 co v Berline jezdej, nojo na spesl stanich kde bys ani necekal ze pod stanim pro taxik je neco jako par kabelu k nabijeni co >😁
Naopak bezdrátové technologie (minimálně ty, které jsou aktuálně na trhu) moc nemusím. Ale co se dá dělat. Mobilní zařízení a dráty nejdou moc dobře dohromady a rád bych se zbavil baterií. Nemluvě o tom, že k některým věcem se hodně špatně vedou kabely, aby to vypadalo elegantně. Například takové reproduktory domácího kina. Pro to je to sice naprosto nepoužitelné (z hlediska kvality reprodukce), nicméně skutečně bezdrátový reproduktor by bylo něco nádherného. Možnost pověsit televizi jako obraz a nemuset nic víc řešit. Dalo by se pokračovat. Strkat kabely do ramen a stojánků a rozebírat zdi, podlahy a stropy, abys do patřičných míst kabely natáhl, není žádná zábava. Je to tak otravné, že mě to skoro vyléčilo z perfekcionismu. >😁
Jo a pokud jde o indukci... říká ti něco elektrické vytápění podlahy? 😄
Pokud jde o nabíjení, tak jsem měl vždy rád dokovací stanice. Tady mi indukce zase tolik navíc nedá. Ale samozřejmě, nějaká univerzální indukční nabíjecí plocha by byl krok kupředu. Mně jde o odstranění baterií. Vem si třeba robotický vysavač. Tedy o přenosy energie v řádu metrů.
a to nemluve otom ze nejen ze je daleko ten rok 2020, ale jeste dal je doba kdy by tech elektromobilu melo bejt tolik, aby do te doby nebyli schopni zajistit dostatek te obnovitelne energie, indukcni dobyjeni ve velkem, tedy i za jizdy je mozna otazka i vice nez 30-40 let, a to ze to testuji je mozna prave proto aby to vychytali a snizili treba i nakjlady na vybudovani takove infrastruktury v case, ono co si budem namlouvat, takova dobijeci sit se nebuduje prez noc, ale v radu desitek let pri normalni obnove silnicni site 😉
tomu ze by Nemecko skoncilo s jadrem a zaroven se mu podarilo udrzet ty plany co zavadi ohledne elektrifikace snad veri jiz jen skalni fandove bulvarnich platku
EDIT. povedlo se - [odkaz]
ty JE, kterým už stejně končila životnost, nicméně jako jedna z hlavních sil EU rozhodně nejdou příkladem, když diktují zelenou vodu a pijí hnědé víno.