Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

ADAC pannenstatistik 2013: Nejčastěji se porouchá Matiz, i20 a Eos

123 komentářů

Adam Novák
VW GROUP = 5:1
H/K = 0:2
Co z toho vyplývá? Hnůjdaje jsou nespolehlivé kraksny, BRAVWO VOLKSWAGEN!!! :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Klídek - popravdě VWaudi dopadlo spíš HŮŘ - než si lidé "představují" 😉
Borja
Ses asi nepodíval do tabulek na výsledky VW co? Žádnej zázrak.
Adam Novák
Četl jsi článek?
Borja
Jo, je naprosto o ničem, vypsat pár aut mezi nejlepší a nejhorší aniž víš čím je to určený.... :no:
novice
Clanek je podle mne spis jen takova bleskovka odflaknuta, lepsi by bylo napsat napr. Auto X rocnik Y spatny vysledek, uz to by bylo presnejsi nez vyjmenovat jen typ vozidla, protoze mezi ruznymi rocniky jsou i dost velke rozdily. Nemluve o tom, ze by bylo dobre kouknout na zavaznost poruch, ale to uz by zrejme pro redaktora bylo moc prace. :no:
Makovnik
Tajtrlik, ty si precitaj radsej detaily tych tabuliek, take Polo je skutocne spolahlive:
Problémy s batériou (veľmi časté od 2. ročníka)
Chybná zapaľovacia sviečka (do roku 2011)
Blokované zadná brzda / ručnej brzdy (do roku 2010)
Chybné zapaľovacej cievky (všetky roky, predovšetkým do roku 2007)
Chybné svetlomety (do roku 2011)
Chladiace hadice Marten uhryznutie (všetky roky)
Zapaľovacie Marten uhryznutie (najmä od roku 2010)
Riadenie motora závada (benzín do roku 2010)
Chybný spúšťač (do roku 2010)
Recirkulácia výfukových plynov chybný (najmä 2010)
Riadenie motora porucha (všetky roky)
Spínač zapaľovania je chybný (do roku 2010)
Chybný generátor (do roku 2010)
Snímač polohy vačkového hriadeľa je chybný (do roku 2009)

Zazrak, ze sa umiestnilo tam, kde sa umiestnilo >😁 Este aj Fabia a Romster maju menej zavazne poruchy.
Krabatt
Manželka má nové Polo 2011, pomalu končí záruka a žádnou z popisovaných závad nemá. Nicméně potvrzuji, že Polo opravdu nic extra není z hlediska spolehlivosti. Výměna rozvodů ve 14 tisících km (1.2 TSI 77 kW) a vážný problém s posilovačem řízením, který se za jízdy občas vypínal, to opravdu nepotěší. Zvláště ten posilovač byl jednou skoro na nehodu, protože se to stalo i mě v poměrně vysoké rychlosti při objíždění překážky a já nemohl zatočit. Navíc obě závady poměrně dost drahé, naštěstí v rámci záruky stály pouze čas a benzín projetý do servisu. Každopádně, Polo je jinak výborné, ale další auto bude takové, které nabízí minimálně 4-letou záruční lhůtu.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Doporucuji srovnat detailni rozpis poruch a pak delat zavery napr.😒br /> [odkaz]
[odkaz]

Pak se nedivim, ze jsou vsichni co tuhle statistiku vydavaji za statistiku spolehlivosti ostatnim k smichu.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Zaver ohledne toho, poruchy ktereho vozu jsou zavaznejsi, at si kazdy udela sam - aneb "domaci prumysl ochranime pred vetrelci jakymikoli prostredky... ;-\
Borja
No právě docela zvláštní ty jejich žebříčky, připadá mi že poruchy motoru dávají na roveň s poruchami žárovek... Stačí se podívat na typicky poruchové auto co se motorů týče, VW Passat, píšou poruchy čerpadel, trurbodmychadel, vstřikování, ŘJ, motorů (zejm. do 2009) ale auto má 2009 hodnocení ++. Neuvěřitelné.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Presne, proto jsem taky postnul to srovnani nahore-nefunkcni motor vs. porucha interieroveho osvetleni apod. 8-s
jamp
ADAC volas, ked mas po zaruke a mas clensku kartu. Ked mas auto v zaruke, volas skoda asisstance, honda asisst, MB! BMW! AUDI! FORD! CITROEN! atd, takze ta statistika nieco hovori, ale cim lepsiu asistencnu sluzbu ma vyrobca, tym lepsie dopadne v ADAC statistike. Alebo ty by si s mercedesom v zaruke a 24 hodinovym mobilo life servisom, ktory ti da nahradny voz MB, volal ADAC , ktory ti pomoze ale nedostanes sluzby, ktore ti da vyrobca tvojho mercedesu ? Na dialnici z premie najcastejsie stoji BMW, neviem, cim to je ...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Simone
Všude slyšíme o zázračné kvalitě vozů hjondé/kia a najednou německý adac je označí jako totální poruchové propadáky. Jak to teda je?
Je to tak, ze ide len o databazu aut, majitelia ktorych volali ADAC...

Majitelov nemeckych premioviek asi odtahuje znackova odtahovka. Zrejme velmi dobre vedia, preco je v cene auta >😒]
Avatar - CHerokee
CHerokee
To nabízí kde kdo. Je vidět, co je prémie a co je šunt.
Ano, to je pravda 😄 Staci sa pozriet na rebricky TUV ci AutoBild... vies, tie metodiky, ktore hodnotia pocet poruch a problemov na konkretnych autach, nie dojmy a prujmy majitelov 😄

Tam sa premiova kvalita a spolahlivost spozna najlepsie. Skus patrat, kde su "premiovky".
Adam Novák
Protože jsou hnůjdaje srajdy a Ty si naletěl na mediální masáž 😉
Avatar - CHerokee
CHerokee
Ta je opravdu vydatná... minule tu kdosi vypočetl, že vychází zhruba 30 - 40 000 za náklady na reklamu na jedno prodané auto... :no:
Adam Novák
:no: (pro Hyundai)
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Adam Novák
Oproti jiným diskutérům jsem velice slušný, viď M6-MZR, peter_ko, katikatus... všichni jste na hate-listu 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Z toho si nic nedelej. Nemecka propaganda.
Avatar - Aladeen
Aladeen
Tieto testy nie sú dôveryhodné , každý má iný štýl jazdy a niekto auto šetrí a iný zase katuje , potom je jasné že o auto ktoré bolo starané sa nepokazí tak skoro ako auto ktoré človek nešetril :no:
Avatar - CHerokee
CHerokee
A právě proto je ta statistika vytvořena z 900.000 případů... přece nechcete tvrdit, že k autu se macečsky chovají majitelé vozů značky Kia a naopak majitelé Mercedesu svůj vůz všichni šetří a opečovávají...
Avatar - Aladeen
Aladeen
Nie každý sa o auto stará vzorne , pre niekoho je to len spotrebná vec a pre niekoho zase majetok .. Keď si pozrieš nižšie (Snooob) tak vidíš že nie každý šetrí auto ...
Ver či never , Ono sa dá postupom času aj odsledovať kto si aké auto kúpi podľa povahy človeka . Škodovky vlastnia nervovo labilný ľudia (česť výnimkám) ktorý radi niečo sťahujú . Mazdy majú ľudia ktorý si chcú jazdu užiť a Renaulty majú väčšinou kľudný ľudia a Dôchodcovia ktorým ide o komfort jazdy ...
Adam Novák
Takže tvrdíš, že polovina motoristů v CZ/SK je nervově labilní?
vikomt.de.frou.frou
Nie polovica ale odhadom tak 60%, každopádne s tou hlúposťou čo vypotil Aladeen to nemá nič spoločné.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Je fakt, že gentlemanství a slušnost se z cest vytrácí ;-\
Avatar - volvo s60
volvo s60
OK, úplně jako nejhorší se projevují majitelé Octavii a Superbu v oblíbené obsahové třídě TSI 1,2, 1,4! Cca 60%!!! :-! :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jasně, polovina českého národa je nervově labilní. No to snad nemyslíš vážně. >😁
Simone
Tak pokud se o auto poctivě staráš a pečuješ, nešetříš na údržbě, garážuješ a v zimě nevyjíždíš do soli, tak vydrží hodně dlouho ať je to jakákoliv značka.

Kvalita se spíše pozná pokud auto pořádně "katuješ". Proto taky firmy nakupují většinou koncern, protože je jim jasné, že ten kdo jezdí se služebákem se s tím moc mazlit nebude.
Avatar - Snooob
Snooob
Tak, tak!
Ja svojmu autu "nakladám" od 2007 a zatiaľ bez problémov! Studený - nestudený motor, zima - nezima ide do červených! Známe a bezpečné zákruty s pískaním pneumatík.
Niekto by povedal, že jazdím ako prasa....
Jediné čo som menil boli ventily a ložiská na prednej náprave.
pogo26
Firmy spíš kupují koncern, protože tam patří domácí Škodovka a protože tady má většina firem německého majitele. Jinak i dle této statistiky je docela v pohodě VW, který je jen o trochu horší než Renault. Škodovka a Seat jsou podprůměrně spolehlivé a blíží se spíš korejcům.
Avatar - Aladeen
Aladeen
Vo Flotile sa každé auto skôr či neskôr opotrebuje , Koncern kupujú hlavne kvôli lacným náhradným dielom a nie kvôli Nejakej závratnej kvalite ... 😉
Avatar - Aladeen
Aladeen
O to práve ide , že v Testoch nie je s autami zaobchádzané rovnako , len pri rovnakých podmienkach sa zistí kto je najspoľahlivejší ... 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ty o nakupu aut do fleetu moc nevis, vid? ;-\
Borja
No stejně nějak nevím, jak na ta pořadí přišli. To se z tohodle nedozvím. A jestli takovou část poruch tvoří závady baterie a dokonce pneumatik, tak už nějakej jejich žebříček je úplně o ničem.
pogo26
Žádné pneumatiky v této statistice nenajdeš. A pokud mají korejci problém s elektroinstalací, tak musí zapracovat. Renault s tím taky před 10 lety měl problém a dnes už patří mezi nejspolehlivější značky. I tato statistika to potvrzuje. Pokud jde o metodiku, můžes si o ní více přečist na stránkách ADACU. Většina Němců je členem ADACU a využívají jeho služby. A je celkem jedno jestli mají Audi nebo KIU. 😄
Avatar - bigsoul
bigsoul
Vždy som tvrdil, že tie auta niesu kvalitne a ani za tu cenu čo sú ponukané. Každeho čo poznam a ma KIU menil vztreky (traja ľudia), ale stejne tvrdia tvrdohlavo ake je to dobre auto a presviedčaju sami seba o tom klame >😁 . SOm zvedavi na ujovu I30ku ako dlho vydrží bez zasahu >😁 Tie auta za 5 ročkou pojdu do automobilového neba >😁
Adam Novák
>😁 >😒] :yes:
Nicco
No neviem, ale niektorymi vychvalovany Civic je prave na urovni i30/Ceed a zatracovany Citroen (Picasso) je na druhom mieste. Takze sa to da interpretovat aj tak, ze Ceed je rovnako spolahlivy, ako Civic, co je dobre, nie? 😉
Adam Novák
Já Civic nevychvaluji 😉
shark11
No vec názoru .... síce môj Ceed nevyniká hviezdnou spoľahlivosťou, ale vždy išlo o menšie veci a hlavne všetko sa riešilo v záruke ... t.j. zadarmo .... a bez blbých rečí typu "že ten rachot v motore je normálny" ....

A už ho mám 6 rokov a som spokojný a vyzerá to, že ešte pár rokov vydrží ... a potom to bude vrak ako každá auto v tom veku, ktoré jazdí na našich "tankodromoch" ...
Avatar - Jaros71
Jaros71
Máš kliku.. 😉
Otec má Cee'd 4 roky..už ho nechal trčet v Itálii i Řecku..
Na dovolené je to fakt příjemný!! Ty starosti , nervy , telefony a shánění servisu KIA ...těch totiž po Evropě až tak moc není.. :no: :no:
Záruka je..jak na co - ale na nyní oloupanou stříbrnou imitaci kovu palubní desky , se jaksi prý nevztahuje..!! :no: :no: :no:
Taky servis je např. proti VW dost drahý vč.náhradních dílů..jako u japonce! :-!
A když chtěl KIU prodat...zjistil , že cena je už tak směšná , že ho ještě pár let musí dojezdit..
Cituji " Zatracení korejci..zlatej FIAT a SEAT.."
Měl dřív Mareu a Leona..vždy bez problémů... 😉
shark11
Aj poznám pár naštvaných zákazníkov "kórejcov" ... ale i dosť spokojných ....

Ale môj poznatok je taký, že tí "kórejskí" sú o dosť kritickejší ako napr. koncernový ....

Samozrejme závisí dosť od servisu ... ja som maximálne spokojný .... ale viem, že tých "zúfalých" servisov je ešte stále dosť veľa a to vrátane prémie....

A podľa mňa je ten servis ešte dôležitejší ako samotná auto ... do toho servisu musí skôr či neskôr každý ....

Ceny náhradných dielov veľmi neriešim ... buď to bola reklamácia, alebo poistka ....

Určite sa lepšie predáva ojazdená Octavia, ako Ceed ....ale ten rozdiel ceny (rok 2007) to i tak nezmaže ....+ nišia spotreba ako vtedy predávaná Octavia 1,6 ....
Gangrel
No, tak u nas v rodine jezdi pouze KIA a par FORDu... a klep, klep, nikdo nemel zadny zasadni problem.
Ja mam aktualne sveho druheho "NOVEHO" korejce - nejdriv 2005-2011 CERATO, 2011-2016 Ceed, a vzhledem k pozitivnim zkusenostem a zaruce bude i treti auto KIA - Ceed IIG, v te dobe uz pravdepodobne po FL.

Cely problem nespokojenych majitelu starsich korejcu je ten, ze ocekavali od tech aut vic, nez do nich vlozili penez. Soucasne generace jsou zase uplne nekde jinde. Ale to skutecne muze posoudit jen clovek, ktery ta auta jezdi, jezdil.

Celkove jsi me svym prispevkem ale pobavil - zlatej FIAT a SEAT (hlavne starsi rocniky) S tim servisem a nahradnimi dily - to je primo zdejsi ucebnicovy ukaz "neprustrelneho" argumentu 😄 Doporucuji neverit vsem "bludum" ktere kde kdo napise :-!
Avatar - dal
dal
Mého švagra nechal na holičkách 2x zánovní Mercedes E, jednou v Rakousku podruhé na dálnici v Chorvatsku no a jeden známý má na SantaFe najeto přes 550 tis.km a měnil jenom spotřební věci jako brzdy, tlumiče, vstřiky a řetěz původní.
Já osobně jsem najel s FOFOI a II dohromady 400tis. s Accentem 200tis., má paní má na Atosu 120tis. a světe div se žádné závady.
S toho se nedají dělat žádné závěry, nikdo nedělá 100% spolehlivé auta.
Auta jsou ode všech značek srovnatelně spolehlivá, záleží jen na prioritách a peněžence co koupit.
overnight
Korejci nikdy neobsazovali první příčky ve statistikách spolehlivosti, ale spíše ty poslední. Na novou korodující I30 v testu se také poměrně rychle zapomělo. Vlezlý marketing mají ale dobrý, to se musí nechat. Lidi na něj evidentně slyší a nakloněných motoristických novinářů také není málo.

Jednou ty lidi snad pochopí, že nemají ani nejkvalitnější ani nejhezčí auto na světě, jak jim vtloukly do hlavy agresivní reklamní kampaně a zaujatí nebo podplacení novináři, ale že zaslepeně podlehli reklamní iluzi a současnému trendu.
Banjo
Vstřiky tam v té statistice u ceeda nepíšou. Problémy s motory jsou uváděny spíš u jiného koncernu, než u HMC.
Mirec38
celkom dobry vysledok, kto by to cakal u Megana a dost bieda u Mazdy 6.
Avatar - Misanick
Misanick
Svatá pravda. Letos už jsem měl taky jednu fatální závadu, musel jsem vyměnit prasklou žárovku 😒 .
Avatar - Aladeen
Aladeen
Ja som to mal ešte horšie , vymenil som olej 8-s
Makovnik
Toto teda ne. Neuveritelne zle auto. Malo ho predsa krasne zozrat a ty by si mal len dolievat >😁
Mirec38
jedna lastovicka leto nerobi
blacklemon4
Výpis porúch ma VW Passat😒br />
Aufgetretene Pannen

sehr häufig Batteriepannen (ab dem 3 Jahr)
Injektoren defekt (bis 2008 bes. bis 2007)
elektrische Feststellbremse hängt, löst nicht (bis 2008, bes. 2007)
Kraftstoffpumpe defekt, Kabelbefestigung (Diesel besonders bis 2007)
Motormanagement gestört (Diesel bis 2009)
Abgasrückführung defekt (bis 2010)
Ladedruckregelung defekt (Diesel bis 2009)
Motor defekt, Geräusche (Diesel bis 2009)
Einspritzanlage defekt (Diesel bis 2009)
Turbolader defekt (bis 2009)
Partikelfilter verstopft (bis 2010)
Zündschloss defekt (bis 2009)
Anlasser defekt (bis 200😄
Scheinwerfer defekt (bis 2011)
Wegfahrsperre defekt (bis 200😄

Výpis poruch na Mazde 6😒br /> Entladene, defekte Batterie (bes. nach dem 3. Jahr)
Dieselpartikelfilter verstopft (bis 200😄
Innenbeleuchtung Schalter defekt (bis 2010)
Abblendlicht-/Fernlicht defekt (bis 200😄
Zündkerzen feucht (bis 2009)
Reifenventil defekt (bis 2009)
Anlasser defekt (bis 200😄

Passat 8 miesto Mazda 17 ...čo k tomu dodať? "objektívna" štatistika
Mirec38
tak to ano, passat je prakticky bezporuchove auto
pogo26
Pokud se podíváš i na jiné statistiky, tak postavení Renaultu na čele nemůže být překvapením. Nebudu sem tahat francouzské statistiky, kde je Renault mezi nejlepšími. Stačí se podívat třeba na index závad ojetých aut dle DEKRY. DEKRA a ADAC jsou celkem vypovídající statistiky protože pracují s hodně velkým počtem aut. Někdo jim nevěří, protože poznání reality bývá někdy kruté.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Já jsem osobně poznal realitu spolehlivosti jak u výrobku fy rendlík a syn, tak i Trabant, Škoda, VW, Mitsubishi . A proto tvrdím zcela vážně: JIŽ NIKDY RENAULT!
pogo26
Mezda dopadla docela dobře. Je skoro tak dobrá jako Renault a to se cení. I dle indexu závad DEKRA je na tom Mazda skoro tak dobře jako Renault. Mazda 6 a 3 jsou na tom podobně jako Laguna a Mégane a i Mazda 5 se přibližuje spolehlivostí k Scénicu.
Bravo Mazda :yes:
Avatar - jenik1
jenik1
Fiat Grande Punto jako nejhorší auto. No nevím...mám ho 2 roky, najeto 39 tisíc a žádný problém nemám.
Makovnik
Same tazke chyby >😁

Vypis chyb je (autopreklad)😒br />
Vybité batérie (až 2009)
Elektrický generátor. Chyba (2006 až 2009)
Chybný spúšťač (2006 až 200😄
Imobilizér elektro. Chyba (2006 až 2009)
Elektromotor riadenie. Chyba (do roku 2009)
Parkovacia brzda pevne rúk (2009)
Stierač zlyhanie (2009)

Nic zavazne; okrem baterie, imobilizera a startera (problem niektorych benzinov) tam nie je jedina chyba, ktora by nechala auto na ceste. Lebo sa vlastne ani nenastartovalo 😊 El.motor riadenia bola typicka zavada do r. 2009 neskor vobec, ale to nebranilo v dalsej jazde.

Daktore znacky tam maju lepsie perly a pritom maju lepsie hodnotenie.
Napr. Micra je prva a ma hodne pestry vypis chyb, naproti tomu Honda Jazz ma same somariny a aj ich je malo a je predposledna.
Ta tabulka vyzera skor tak, ze cim menej a nepodstatnejsich chyb, tym horsie auto dopadlo >😒]
pogo26
Na ty výpisy chyb se nedívej. Nic to nevypovídá o jejich četnosti. U těch nejhorších aut se tam tyto méně četné chyby ani nedostanou.
Makovnik
Menejpocetne chyby tam mohli uviest tiez, kedze nie su obmedzeni miestom; ak dokazu niekde vypisat 10 a niekde len 5. Tym padom to znamena, ze niektore poruchy spocitas na prstoch ruky.
Ale nie je to len o pocte chyb. Hodnotit by sa mala aj zavaznost.
Je rozdiel ak ti auto zdochne pocas jazdy, ci dokonca ohrozi na zivote a ak je len problem niekam vyjst, co o.i. auto uz predom hlasi napr. zvukmi (starter, motor posilnovaca) alebo kontrolkou na palubovke (alternator, chyba dobijania)

Navyse; je rozdiel, ak ma auto 10-15 castych chyb a ine 5 s hoc aj a vyssou frekvenciou. To tiez o niecom hovori.
jeje
Samozřejmě ADAC je nejhorší a neudivuje mne, že redakce neváhla ani minutu a umístila tuto nic neříkající statistiku jako headline... Je to nad Vaše mentální schopnosti jít s článkem trochu do hloubky?

[odkaz]

viz. úryvek z článku: Pokud motorista využívá služeb konkurenční společnosti, která data ADACu neposkytuje, tak se případné závady do statistiky vůbec nedostanou. Stejně tak není vyvážený poměr majitelů jednotlivých modelů a klientů ADACu, jinými slovy některé automobilové značky či firmy využívají ADAC, další dávají přednosti jiné asistenční společnosti, což vypovídací hodnotu statistiky také snižuje.¨ :no:
DonVito
Přesně tak :yes😒br />
V jednom německém článku napsali dokonce ''ďábelská'' statistika 😄

[odkaz]

Mimo jiné je zde vysvětleno proč vyhrává BMW😒br />
Die Tücke der Statistik: Um von diesen Zahlen auf die generelle Zuverlässigkeit eines Fahrzeugs schließen zu können, müsste die Stichprobe repräsentativ sein – und das wäre sie nur, wenn der Anteil der Pannen, zu denen der ADAC zur Hilfe gerufen wird, bei allen Marken und Modellen gleich groß wäre. Das gerade ist jedoch zweifelhaft. Denn einige Hersteller betreiben eigene Pannendienste samt eigener Flotte: BMW etwa verspricht allen Kunden während der fünfjährigen Garantie kostenlos Hilfe. Der Anreiz, den ADAC zu rufen, ist also extrem gering – und damit auch der Anteil von Pannen, den der ADAC überhaupt erfasst.

Prémii zdar 😄

PS (Ne)doporučuji také pročíst test ADAC Civicu
[odkaz]
Za vše hovoří hodnocení kufru kde píší, že má Civic průměrných 350 l (skutečnost je 470l)..
vrkuboy
A proto se říká že: statistika je přesný součet nepřesných čísel. 😄
DonVito
jj, v tomhle případě možná dokonce nepřesný součet nepřesných čísel 😄
Avatar - Bristol
Bristol
600 000 případu vybití baterie z 2,8 milionu? OK nemá smysl číst dál...mnohem lepší jsou statistiky skutečných závad-a ne statistiky odtahu vozidel nebo defektu pneumatiky... >😁 :no:
pogo26
Přečti si metodiku. Žádné defekty pneumatik tam nenajdeš. Vybíjení baterek souvisí se špatnou elektroinstalací a pokud kvůli tomu někde zůstaneš s novým autem, tak to možná naštve i tebe.
Janodzvonu
kup si Dacii. >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Tak to každopádně....v první fázi jsem prostě naštvanej, že mě auto vypeklo. Ale nemění to nic na tom, že je potřeba tuhle statistiku brát s velkou rezervou.
pogo26
S rezervou je třeba brát všechny statistiky. ADAC ale patří mezi ty, které mají vyšší vypovídající hodnotu. Přece jenom 27 mil aut, jež jsou členy ADACU, nejde přehlédnout. Dle nezávislých průzkumů navíc většina členů ADACU napříč všemi značkami volá ADAC. Záruku mobility mají dnes v Německu všechny značky a vliv toho, že by si některé značky řešily odtahy sami, je zanedbatelný.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Naopak, adac je stastistika s jednou z nejnizsich vypovidacich hodnot. Zapomenes zhasnout svetla a jsi tam. Kuna ti prekouze kabel - lup, a jsi tam. Zabouchnes si klice...
Vetsina nemeckych znacek ma navic sve vlastni odtahy. Pokud chces alepson trochu relevantni cisla, podivej se na [odkaz]
pogo26
Statistika, která už několik let v komentáři kritizuje spolehlivost korejců, je samozřejmě špatná. Vždy to oddůvodňovali nízkou cenou a snižováním nákladů. Letos už dle příkladu Dacie uznali, že i levná auta mohou být spolehlivá.
pogo26
Zabouchnuté klíče v této statistice taky nenajdeš, proti kunám se dá dobře bránit pokud nešetříš na zakrytování a myslíš na to už při konstrukci (proto je problém jen u některých aut), ty ještě zhasínáš světla? V ADACU je přes 20 mil. aut a jeho služeb využívají řidiči všech značek. Za nespolehlivost korejců ADAC nemůže.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Rekni mi priklad auta (bezneho, zadne specialy), ktere je zakrytovano tak, aby tam kuna nevlezla... :-!

Nahore jsem daval odkazy na dve auta - mene mne nas*re 10krat nefunkcni vnitri osvetleni, nez jednou nefunkcni motor nebo vodni pumpa.

DonVito dal kousek vys odkaz na vyborny clanek, ktery vysvetluje, proc ADAC nema se spolehlivosti nic spolecneho.
pogo26
Ten článek byl celkem o ničem. Pokud si dáš všechny statistiky dohromady, tak si můžeš udělat docela dobrý obrázek o spolehlivosti. Třeba Scénic vychází jako nejspolehlivější MPV a zákazníci to asi vědí a je i proto nejprodávanější MPV v Evropě. Stejné je to i s Golfem.
jamp
A u tej mazdy REIFENVENTIL DEFEKT je rozvarena ryza alebo porucha ventilku pneumatiky. My vieme, co s rezervou, nemci maju nato sluzby 8-s
pogo26
Jak už jsem psal, defekty pneumatik se do statistiky nepočítají. Máš to tam napsané, tak nevím, co řešíš. 😲
igorvrazic
mas to pri tej mazde napisane,co riesis?
pogo26
Řeším jen to, že tady pár lidí neumí číst. Defekty pneumatik nejsou zahrnuty ve satistice spolehlivosti. Že k nim ADAC vyjíždí a napíše to k autu, je snad každému jasné. 😄
Makovnik
Kde pise, ze sa defekty nezaratavaju do statistiky? Nechce sa mi to hladat.
O.i., naco by potom defekty spominali, ked sa to tam nerata??
pogo26
Je to v metodice. Najdeš tam i další info. Je dobré si to přečíst a pak se k této statistice vyjadřovat.
Janodzvonu
:no:
Janodzvonu
Jezdil jsem třemi nejméně spolehlivými auty podle testů a nikdy mě nezklamala. :yes:
Autoservis
Jsou k smíchu stejně jako reklama že jediné kvalitní "České" SUV vyrábí Hyundai a Ford Transit je nejspolehlivější dodávka.
Nagano
S tím Transitem buď opatrnej...skutečně patří k tomu nejlepšímu na trhu...podívej se na tříletý francouze, nebo koncern a porovnej to s tříletým Transitem...nebe a dudy...už jen to, z jakýho plechu je to auto postavený.... ;-\
Autoservis
jo jo, u Transita koroze po třech letech velmi znatelná dodneška se nenaučili pořádně ukostřit zadní lampy. Naopak tříletý Jumper, Boxer má problém max. s osvětlením RZ přelomené dráty. U VW si nejsem vědom o něčem zásadním u tříletých aut s nájezdem do 100 000 km a pravidelným servisem. Francouz by měl zůstat u užitkových aut jelikož ty vážně umí.
JayDeeSq
já teda nevím ale jumper a boxer zrovna francouzi nějak nedělají 😉
Autoservis
Máš pravdu je to spíše Fiat, ale s výraznými Francouzskými prvky....
Nagano
Nesouhlasím, Transit je mnohem poctivěji udělaný auto a pokud jsi alespoň trochu soudný tak to musíš uznat...třeba když se opřeš o bok Transita tak se neprohne, když se opřes o bok francouze, koncernu nebo itala, tak se ti ten slaboučkej plech zlomí dovnitř...totéž panty, nášlapy apod....tam je rozdíl v kvalitě a to je to, co uživatel od dodávky potřebuje...

A řešit korozi na dodávce, kde je možnost odření a poškrábání značně vysoká je fakt blbost...
Autoservis
Já se nebavím o korozi způsobené mechanickým poškozením. Nýbrž koroze nosníků. To jestli se prohne bočnice nákladového prostoru nebo ne není známkou spolehlivosti že?
holden_holden
tak zrovna koroze nosniku neni to co by byl u transitu problem. Tyto nosniky jsou z velmi silneho materialu. Problemem je koroze prahu, podlah v prostoru pod ridicem a spolujezdcem. Tam je nutno po deseti letech provest opravu. Ovsem co se tyce vykonu tak transit nema konkurenci. Transit je na vozeni velmi tezkych nakladu a transporter je spis takova masirka pro opravare televizi a maximalne instalatera. Vozeni palet betonu je pro transporter velmi rychla smrt pro naprosto vsechny komponenty.
Autoservis
Proč srovnáváš dvě nesrovnatelná užitková auta ;-\ Koroze nosných části karoserie je velký problém transitu. Jen není vidět jako kterákoliv jiná. Pro běžného uživatele "neviditelná".
holden_holden
pokud jde o nosne casti karoserie transitu tak tam neni problem vubec zadny.
androidromano
Svohu statistiku pripravim aj ja za jeden den a budem ju zverejnovat.

najspolahlivejsia bude LADA >😁
Makovnik
Najma tym, ze nenavideni frantici su na vrcholnych prieckach, vice versa japonci sa skotulali dole.
Nieco tu nehra alebo ma Dojcland specificky prevadzkovy stav 😄

O.i. je zaujimava veta: "...minimálně tři po sobě jdoucí léta a v některém ze těchto roků minimálně 10.000 výjezdů k danému typu auta... "
To znamena, ze auta, ktore nie su v tabulke su uplne najspolahlivejsie alebo ich jazdi velmi velmi malo.
Alebo redakcia opat nieco zle prelozila? >😁
Nicco
...v strednej triede. OMG.
Adam Novák
Správně. Oni nejsou tak hloupí jako drtivá většina zdejších diskutérů 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ano, je tady par jedincu, kteri tuto statistiku vybitych baterek a zabouchnutych klicu budou prezentovat jako statistiku spolehlivosti, v ocich ostatnich se tim ale deklasuji na uroven mistni itelektualni spodiny.
Nagano
:yes:
vrkuboy
:yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
Avatar - dal
dal
:yes:
Avatar - miromen
miromen
Opět se nejvíc ozývají ti kteří vlastní nebo si honi nad automobilkou která není na tom valně a obhajuji ji seč mužou.
Jedna z mnoha statistik která je o ničem a ne o spolehlivosti.
Chcete spolehlive auto ? Tak si kupte japonce nebo němce.
Chcete nespolehlive auto ? Pak frantik,ital nebo jak koukam nově korejec. >😁
Avatar - RWD
RWD
Sice reaguji na flame, ale proc ne 😄 Korejci nedavaji 5 a 7 let protoze maji nejkvalitnejsi vozy, ale protoze maji kvalitou a spolehlivosti podprumer a kompenzuji to delsi zarukou. I takto lze jejich superzaruku vylozit
Avatar - miromen
miromen
No ono na tom snad i něco bude pokud se koukneš kdo nabízí "pouze" 2 letou záruku.
To že někdo dava záruku 5 nebo dokonce 7 let rozhodně neznamena že ma spolehlivějši nebo dokonce kvalitnějši vozy. Korejci prostě potřebovali nějak prorazit a záruku použili jako jeden z tahaku. U jinych automobilek snad křeč z toho že neprodavaji ? Nevim a je mi to scela jedno. Kdo chce tak si připlati což dnes nabizeji snad všechny automobilky se standardni zárukou.
Avatar - dal
dal
Máš docela dobré logické schopnosti, to by blba nenapadlo. Takže až začnou tady auta prodávat číňani, tak dají záruku nejméně 10let.
Ty jsi opravdu dáreček, zeptej se lidí co mají TSI jestli by nechtěli záruku delší určitě ti řeknou, že ne.
Co jiného asi dokazuje lépe kvalitu než délka záruky? Kdyby totiž dal koncern na své výtvory plnou záruku 5let tak by to nemusel při kvalitě své produkce finančně ustát.
Přeber si to jak chceš.
Avatar - RWD
RWD
Délka záruky nedokazuje vůbec nic! Podívej se na značku Koss, dávají doživotní záruku na sluchátka, ale molitany odcházejí jak na běžícím páse (jinak sluchátka jako taková kvalitní jsou). BEKO je u nás málo známá značka. Mám od nich pračku - dávají záruku 5let, je to snad důkazem kvality? Jistě že není, jen se snaží protlačit na trh. Je to běžná margetingová strategie. Můžu ti jen doporučit nepodléhat reklamně, jinak budeš jen další "ovčan" . :-!
pogo26
Jak si k těmto moudrům přišel? Statistiky tě nezajímají, přesto v tom máš celkem jasno. Prozraď nám své tajné zdroje. 😐
Avatar - miromen
miromen
Já právě statistiky spolehlivosti ač přiznám se si je prohlídnu vůbec v potaz neberu a už vůbec se jimi při výběru auta neřídím.
Něco jiného by bylo v případě kdy bych si chtěl pořídit starší vůz.
To bych se snažil zjistit něco o konkrétním modelu auta a to na co si dat pozor. Takže opět bych statistiku spolehlivosti nebral v potaz a raději využil zkušenosti majitelů.
Navíc nezdá se ti že dnes stoji u krajnice méně aut s poruchou než tomu bylo kdysi a to při mnohem větším počtu automobilu ? Možná je to ale jen pocit.
pogo26
Tak proč sem píšeš tyto bláboly, když tomu vůbec nerozumíš.
"Chcete spolehlive auto ? Tak si kupte japonce nebo němce.
Chcete nespolehlive auto ? Pak frantik,ital nebo jak koukam nově korejec."
Avatar - miromen
miromen
A ty jako tomu rozumíš ?
Koukám že jsem se tě dotknul tím co se povídá.... nebo povídalo ?
vrkuboy
Moje auto v tabulce tedy není a přesto považuji tuto statistiku za nesmyslnou. 😉
pogo26
Někoho statistiky zajímají, někoho ne. I když se dají všechny zpochybnit, tak nic lepšího pro někoho, kdo u auta řeší spolehlivost, není. Pro mě osobně je spolehlivost při výběru auta skoro na posledním místě.
Avatar - Katikakus
Katikakus
www.reliabilityindex.com je jedina statistika,ktera ma jakz takz relevantni udaje. ADAC ani TUV urcite ne - viz vyse.
VáclavI
Nechci samozřejmě tuto statistiku nějak přeceňovat, ale jedno je jisté - kvalita automobilů se zvyšuje.

RENAULT - jde pozorovat nárůst kvality již od roku 2008 (jsem na tebe zvedavej jak dlouho ji udržíš, zajímavostí je přiblížení Meganu ke Golfu, odstup Scénic/Touran, Cli👋Polo. Pro Renault je škoda Laguny, které se prodeje nedaří, tak aby se mohla porovnat s dnešním celkem spolehlivým Passatem.

VOLKSWAGEN - si svoji kvalitu drží stále stejnou, problémové kusy (Touran) ovšem vylepšuje. U EOSu bude muset zapracovat. Hlavně od zákazníků by měl vzejít tlak na jejich minimalistickou 2 letou záruku. Po 2 letech zákazník prostě platí, pokud se to nesvede na skrytou vadu. Nepříjemnou záležitostí jsou také problémy v Číně s DSG. Ovšem ruku na srdce, pokud bude např. Renault prodávat takový počet automobilů, dokáže udržet nynější kvalitu? Nicméně gratulace Passatu, kdy po tragických letech, zejména 2009, se to dalo konečně do pořádku.

H/K - kvalita výrobku? Jo, není to nic extra, ale jejich záruka by to měla pokrýt, takže spotřebitel v konečném důsledku nic neplatí. Ztráta času zamrzí, ale H/K to snad zohledňuje. Pokud se podaří zapracovat na kvalitě, ponechají klidně záruku, tak nevím, nevím folksfágne.

NISSAN - Qashqai - po těch letech si udržet stále kvalitu, to zasluhuje uznání. Micra ? Gratulace.

ŠKODA - škoda slov, kdo ví, ten ví, kdo neví, kupuje Škodu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Místo nicneříkající věty rozepiš své zkušenosti se Škodou. Díky. 😉
Makovnik
Nepise on, napisem ja:
Fabia1 1.4 16V 74kW - typicka porucha - zanesena skrtiaca klapka (konstrukcny nedostatok) auto skapinalo na volnobehu. Trhanie ani netreba spominat, to robi aj po oprave.
- vadnuce brzdy pri nevelkej namahe, problemy s kotucmi aj po vymene brdz.elementov/kotucov
- problem s rosiacimi sa svetlami
- nefungujuca alebo zamrzajuca rucna brzda
O2RS - rozsypany motor, stretli sa ventily (pri 75tis.), oprava 4500eur
- zatekanie do auta pri rychlosti okolo 110<
- vymena rozsypanej prevodovky [6st.man.]
O2FL-LK - rozlepene xen. svetlomety
- rozpadnutie spojky+2hmoty pri 140tis.
- zatekanie do auta
- generovanie virtualnych chyb na palubaku
O2FL-1.8T - zatekanie do auta
- 2x nenastartovalo [az po cca 20minutach], chyba nezistena
- spotreba oleja cca 1L/3000km
- rozpadol sa rozvod (80tis.km), oprava 2000€, motor po oprave trha
pogo26
Pokud se podíváš na statistiku DEKRA, která také pracuje s velkým množstvím aut, tak satistiku ADACU docela potvrzuje.
Jen pár porovnání tebou uvedených značek (50 000km, 100 000 km)😒br />
kompakty
- Golf - 93,6 %, 88,8 %
- Mégane - 93,2 %, 86,6 %
- Octavia - 90,8 %, 81,7 %
- Ceed - 89,7 %, 76,7 %

střední třída
- Laguna - 94,6 %, 87,2 %
- Mazda 6 - 94,7 %, 86,5 %
- Passat - 91,8 %, 84,0 %

MPV
- Scénic - 96,0 %,
- Mazda 5 - 90,3 %
- Touran - 90,1 %
- KIA Carens - 82,7 %
shark11
I mne sa pár krát "zadarilo" vybiť baterku .... ale volať pre to servis mi pripadá dosť komické ....vytiahnem káble a poprosím známeho, suseda, alebo "dobrovoľníka" z radov okolostojacich a naštartujem .... prebehnem pár km a "závada" je vyriešená .... :-!

Ono stačia uvolnené káble (majú sa kontrolovať) a auto je "mŕtve" .... a určite to nie je žiadna závada vozidla, ale nedbalosť vodiča, ktorý neskotroluje kontakty aspoň raz za pol roka ....