Průšvih s nepravdivými údaji o spotřebě v USA se bumerangovým efektem korejským automobilkám vrací i na domácím trhu. Jižní Korea nehodlá připustit, aby se na něco takového přišlo i u nich.
...... již brzy.
Automobilky činí opatření aby chystané nové globálně sjednocené a platné normy měřících cyklů naťaly příliš hluboko.
Norma EU6 se tímto dělí na EU6.1 - dle staré metodiky a časově to vychází doprosřed platnosti normy EU6 ........... norma EU6.2 - kde může být všechno jinak.
Proto se v řadě případů nevyvíjejí nové motory či se na nich dělají jen nejnutnější úpravy, aby motory prolezly normou EU6.1.
Poté, až vejdou nové metodiky měření ve známost, dá se očekávat vlna zásadních úprav na motorech, případně rychlé dokončování vývoje nových hnacích jednotek tak, aby byly v souladu s novými měřícími cykly a EU6.2.
Konečně si začali Koreji dávat pozor, neboť udávané spotřeby u jejich produktů jsou často utopickou hodnotou. Musím sice říct, že u Hyundaie I30 se dá hodnoty udávané výrobcem dosáhnout. Ale stejně s tímto mají problémy i jiné značky. Takový Ford, Opel, Renault a další.