Koncem druhé dekády 21. století přestane být důležitý příjem rádiového vysílání na AM a FM frekvencích. Jejich roli zcela převezme propojení se smartphony a internetem.
Jo, jasně, já jsem ty roky taky nevztahoval k ukončení analogu, ale k celoplošnému zavedení digitálu. Pokud by to bylo zhruba do dvou let, jak je uvedeno ve vzpomínaném článku, pak vidím problém i v počtu přijímačů s DABem. Do dvou let jej totiž bude mít pravděpodobně velmi málo vozů.
Rozhodně nemyslím v horizontu dvou, nebo tří let. Rádia jsou věčná, domácnosti z velké části vydrží až do vypnutí, pokud nedojde k výraznému úbytku stanic, popřípadě digitál nenabídne nový a zajímavý obsah, a stávající vozový park, který z velké části DAB nemá, také nikam jen tak nezmizí. Čekal bych, že tu můžeme mít analog klidně dalších deset let.
Jinak ten škleb u 2018+ patřil k upgradu televize. :-) Teď mi došlo, že to tam také nebylo úplně zřejmé.
Ke spolehlivosti Thesis ti nikdo zadne relevantni informace neda. Statistika je potvora a pokud neni relevantni statisticky vzorek, coz v pripade Thesis neni, tak se nejake zavery tezko delaji. Realne tech Thesisek je tak malo, ze spolehlivost nelze vyhodnotit.
Thesis vychazi z Alfy 166, ale je tam spousta specifickych dilu. Ano, sortiment motoru byl podobny.
Uvidíme, jaký to bude mít vliv na analogovou klasiku. Každopádně do dvou let těžko většina příjemců v ČR přezbrojí na DAB, no, jsem zvědavý, jak bude ten přechod probíhat...
Jasně, já jsem tím reagoval na tvou poslední větu, ne na tu první.
"Už" určitě není ten správný výraz, ale vzhledem k tomu, že se tak dlouho nedělo prakticky nic, tak rok/dva jsou doslova "fofr". ;-)
u Thesise se to dá pochopit vzhledem k tomu že vzniklo nějakých 16 tisíc kusů předpokládám? No mě by spíš zajímalo, jak je na tom Thesiska spolehlivostně? Má něco podobného třeba s AR 166? Minimálně motory a převodovky určitě ano, ptám se spíše s teoretickým zájmem-nejsem vážný zájemce na nákup(zatím) ;-)
Renault Vel Satis povetsinou jde, nejsem si uplne jist kombinaci Cabasse a DVD Carminat, tam to puvodne neslo, ale mam dojem ze se to mezitim uz nejak poresilo, ale nezjistoval jsem to. Avantime nikdo oficialne nepodporuje. Pro Lancii Thesis dela interface jenom firma, kterou neznam, hlavni vyrobci dostupni u nas, tedy Xcarlink a Dension ji nepodporuji. Z relativne beznych Lancii je podporovana Lybra a Ypsilon, novejsi typu uz pak maji Blue&Me.
Az budes shanet konektor ke konkretnimu autu, tak doporucuji www.mp3auto.cz. Tenhle manik je v ramci CR v tehle branzi nejlepsi. Vetsina ostatnich prodavacu jsou presunovaci krabic, co nevi co prodavaji, tenhle se na tyhle konektory specializuje a fakt tomu rozumi. Kdyz udajny expert z Jablotronu u jedne montaze netusil, ktera bije tak tenhle chlapek okamzite vedel v cem je problem a co je potreba koupit, aby to slapalo. Velmi doporucuji ac s nim nemam nic spolecneho jsa jenom spokojeny zakaznik.
Co se tyce tech aut, tak Vel Satis je velmi zajimava volba byt s urcitymi problemy, ale je to skoro nesehnatelne auto. Bavime-li se o vybavenem kousku po faceliftu, tak sance na koupi je temer nulova. Ja ho shanel a nesehnal ani v Nemecku.
Lancia Thesis je pruser dilove, neskutecne ceny nahradnich dilu a minimalni druhovyroba, to je dobre si uvedomit pred porizenim.
...no já jsem spíš myslel že toto je dost nevzhledené řešení-protože většinou u těchto lepších vozů origo rádia dotváří ten interiér a není nic horšího(esteticky) než když tam šoupneš nějaké dvoudinové JVC nebo Sony... ;-\ samozřejmě záleží na preferencích jestli člověk bez toho USB nemůže žít-což dnes už většinou fakt nemůže, když u některých starších vozů je ještě kazeťák >:D
koukám, že se v tom docela vyznáš to se cení: jak jsou na tom třeba Renaulty Avantime nebo Vel Satis? Lancii Thesis jsem zrovna myslel-tam nevím jak to je, a u tohoto vozu by mě to docela zajímalo, a že je téměř neexistující bych neřekl-řekněme spíše neprodejné-což může být pro někoho výhoda: silné, často velmi dobře vybavené auto, minimální riziko stočených km, minimální riziko firemního/taxikářského používání, nakupovali ho téměř výhradně fandové a nadšenci(značky nebo vozu) tomu by mohlo odpovídat i údržba, a za téměř směšnou cenu ;-)
V dubnovém čísle časopisu STEREO je na téma DAB v ČR větší článek. Zatím Praha (Žižkov, věž v Mahlerových sadech) , postupně další větší města atd. Celoplošné pokrytí plánováno už v horizontu let 2014-2015, čili za "chvilku".
V ČR bude analogové rádio ještě hodně dlouho, byť by postupně mohl růst počet stanic na tom digitálním. Digitalizaci televize pěkně zfušovali (měli rovnou zavést DVB-T2, když už jim to trvalo tak dlouho). K digitalizaci rozhlasu se celkem nabízí upgrade televizní sítě (mluvilo se o 2018+ 8-s ale aktivně to nesleduji, možná se něco změnilo).
Treba nektere Cadillacy s tim mely problem. 2Din sel dal jen do nekterych modelu a do vestaveneho radia zadny interface dat nesel. Navic k dvoudin navigacim nejsou vzdycky dostupne interfaces k volantu a je opruz mit tlacitka na volantu co netlacitkuji. Stejne tak nektere starsi Acury, coz je sice Japonec, ale pevne usidleny v USA. :-) U novejsich samozrejme neni problem pak uz maji USB standardne, i kdyz nekdy az treba od 2009-2010.
U amerik žádný problém není, u starý se připojí 1DIN rádio přes ISO redukci a rdekční rámeček , který se dá na místo původního originálního 1,5 DIN rádia a do něj se varzí evropské 1DIN.
U novjěších aut s CANBUSEM se tam vrazí rámeček na 2DIN a do něj OEM rádio 2DIN kde můžeš mít navigaci, DVB-T TV, DVD, rádio s RDS, MP3, usb,ipod, sd karty atd.
A nové ameriky už v sobě maj tohle všechno dávno (tak od 07-08)
IPOD samozrejme v aute mam, ale to uz je hudba, kterou znam a kterou jsem si tam sam dal. Na tom radiu, pokud nehraje uplne hruzy, je vyhoda ze se takhle clovek nahodne dostava k vecem, ktere by ho ani nenapadly a je tam ten prvek prekvapeni.
Citroen C6 neni zrovna problem, ten ma radia ze stare C5, kde se umi dokonce komplet integrace vcetne ID tagu. Lancie jak ktere, Lybry a starsi nejsou problem, ale treba skoro neexistujici Thesis uz asi tak jednoducha nebude. Alfy Romeo jsou bez problemu novejsi radia z Alf 159 umi i ID tagy, starsi modely vcetne 166tek bez nich.
Jak jsem psal asi nejvetsi problem jsou ty Jaguary a nektere vozy urcene na americky trh. Zbytek je povetsinou nejak resitelny. Idealni jsou samozrejme Nemci, tam jde vzdy a vsechno.
Přesně, podle nadpisu jsem si naprosto logicky myslel, že článek bude na tohle (konečně už i u nás, i když zatím ještě pomalu) aktuální téma. Po digitalizaci TV nás konečně čeká i digitalizace rozhlasu. DAB tuner mám v autech už z výroby (za příplatek) už poměrně dlouhou dobu, bohužel u nás stále zbytečně.
To vyřeší iPod nebo flashka ne? Já poslouchám relativně normální stanici(oldies), kde není tolik reklam a stupidních show, ale občas taky chci přepnout, tak přepnu jedním stiskem na USB nebo iPod - jen muzika, žádný kecy.
Jinak souhlas s nielback, že budoucnost je spíš v satelitním rádiu, než v internetových nesmyslech.
Pri zúfalej bezpečnosti toho "autointernetu" by som nechcel aby mojo auto "komunikovalo" s niekým z vonku ....
Cez to "blbé" rádio mi nik nestiahne nejaké bezpečnostné kódy, či polohu môjho automobilu ....a nik mi ho ani cez internet nezabrzdí .... i to sa vraj dá ...
Takže som za pokrok, ale počkám si pokým sa to "doladí" .... a keď to bude trochu viac na úrovni ... zatiaľ mi to pripadá taký bezpečnostný internetový pravek ....
//ale urcite bude drviva vacsina aut hrat na prd, tak ako teraz.
Souhlas - je to tím, že většina lidí v těch autech pouští hudbu, co stojí za prd. A je více než pravděpodobné, že ani do roku 2020 se lidi v tomto nezmění >:D .
Gramec v autě je spíš zajímavost. Ovšem amíci ho tenkrát do aut (jako např. Cadillac de Ville) montovali, protože prostě jiný médium nebylo. Cívkáč by byl dost mimo mísu. ;-) Na dnešních silnicích v ČR bys nepřehrál bez přeskočení ani půl otáčky. >:D Už ty tehdejší měl gramofony měly slušnej přítlak na jehlu. Taková deska přehrávaná v autě by byla tak akorát na několik přehrání. A na našich silnicích by od jehly asi lezla špóna... >:D
Atila, problem je v tom, ze pocuvas hudbu, ktoru ti namixovala nejaka komercne vycvicena opica.
A ako hovori moj kamarat, najhorsi hudobny format je FM radio!!!
Digitální rádio nahradí časem to analogové, stejně jako u televize. Už roky jsou přijímače digitálního vysílání v nabídce, většinou za příplatek. Nemyslím si, že vysílání po Internetu bude v ČR použitelné řešení - leda pokud nevyjíždíš z metropolitních oblastí. Nemám zkrátka důvěru v mobilní sítě ČR a jejich operátory.
Tak ono je potreba si uvedomit, ze desitky kanalu na XM jsou jenom sportovni prenosy vsemoznych sportu, dalsi desitky ruzne talk show, desitky nabozenskych kanalu a podobne. Takze nakonec mas rekneme tri oblibene hudebni smery a od kazdeho deset kanalu, aby jsi mohl preladit jinam kdyz tuhle konkretni pisnicku nemas rad.
Na satelitu jsou radia take, ale tezko budes vozit parabolu na strese auta. >:D Americke XM radio naladis na normalni vestavenou antenu v aute v digitalni kvalite.
Mne chybi nejvice po ranu, kdyz jedu do prace a kdy na verejnopravnich stanicich resi co Zeman vcera, dnes ci zitra a na soukromych maji ukrutne vtipne vstupy a scenky moderatoru. Ja obecne rano lidi tezko snasim a tohle mne vytaci do nepricetnosti, coz jak kazdy uzna za volantem neni dobre. Mit v aute desitky stanic, kde se neozve jedine nehudebni cislo by na mne jakozto ranniho ridice melo primo magicky uklidnovaci ucinek. :-!
Tak nastesti do naproste vetsiny modelu neni problem ten "USB/AUX/Bluetooth" dodatecne pridelat i kdyz tam predtim nebyl. Tech vyjimek, kde to nejde nebo jde hodne blbe (typicky ruzne Jaguary 02-10 a nektere ameriky) je ze by clovek na prstech jedne ruky spocital.
Nahodou, kdyby v Evrope byla tahle moznost, tak bych si XM radio okamzite predplatil. 140 kanalu ve spickove kvalite bez reklam kdekoliv na cemkoliv za nejake tri stovky mesicne? Do toho bych okamzite sel. XM radio mi tady nahodou tezce chybi, je to hodne navykova vec.
ja do pristiho auta chci hlavne gramec, videl jsem to u nejake postarsi ameriky a doslova me to uchvatilo, bohuzel jsem prozatim nesehnal funkcni kus za rozumnej peniz ani na ebay :-(
satelitni vysilani je dobre max do oblasti kde neni pokryti jinejma sitema, takze jo v USA to asi nekde dobre bude, ale treba v Evrope, k cemu? prilis drahe
ale urcite bude drviva vacsina aut hrat na prd, tak ako teraz.
Ako sa bude kablovat signal do externych zosilnovacov a riadneho subwoofra, tak to neviem. Ved doteraz automobilky kadia na ludi, ktori chcu v aute hudbu naozaj pocuvat a uzivat. Uz teraz, ked to chcu riesit, tak musia rozpitvat pol auta.
Do frasa, je to taky problem za priplatok cca. 20-30 € ponukat signalovu linku natiahnutu priamo do kufra?!
Osobně si myslím, že je budoucnost v satelitním vysílání. Já sem v USA poslouchal v autě radio přes Sirius
[odkaz]
ale je pravda že lokální vysílání na normálním rádiu je také důležité hlavně co se týče dopravního zpravodajství.
dnes vpodstate staci mit jen konektor s mikro USB a nebo nejaky bezdratovi system ktery vyuzivaji dnesni telefony/tablety, on vlastne neni potreba ani ten kabl :-)
Bych tomu i věřil. Jelikož mobil spoustě lidem vynahradil foťák, kameru, NB, rádio, mp3, DVD přehrávač a GPS navigaci. I přesto že plnohodnotně dokáže nahradit pouze poslední čtyři. Tak že bude stačit pouze kabel pro připojení na AUX...
Ach jo, tyhle články... chápu, že se občas zadaří a občas ne, ale co takhle nechávat jen to, co se daří?
Jak už tu psal kolega výše - co je 4GB internet? Co je sakra odstavec s "Internet se tak stane hlavním zdrojem informací, ale i hudby"? Úryvek článku z roku 95, splnění minimální délky článku?
Teze, že se evropa k USA přidá, je taky vytažená z klobouku. Proč to nepíše někdo, kdo té problematice rozumí. Tyhle povrchní a absolutně nepřesné články jsou jen demagogií.
Na blog dobré, ale do hlavních článk... ach jo :no:
si myslím zas až tak rychle nezmizí, co ale zmizí velice rychle je DVD/CD přehrávače, a to je dobře, protože jakékoli radio, které postrádá USB/AUX/Bluetooth je z mého pohledu absolutně nepoužitelné-o to hůř pokud je integrované-velké mínus u starších, prémiových vozů s originálními přehrávači-pak to člověk musí řešit nevzhledně-externě 8-s