To, že atmosférické motory v BMW i u M končí, je pro mnohé špatná zpráva. Navíc si takové auto už nové opravdu nekoupíte, do konce výroby jsou už vyprodaná.
Sice ušetříš dva válce, ale přechod z vidlicového na řadový není tak přímočarý. U motorů hraje roli mimo jiné torzní tuhost. Motor bude mít vyšší litrový výkon. Máš tu kompresory, turbíny, mezichladiče navíc. Ne, že by to nešlo, ale rozhodně to není jisté.
Áno, áno, V8 v súčasnej M3 bol tuším o nejakých 15kg ľahší ako R6 v rade E46, ale vychádzal som z prepokladu, že za použitia rovnakého výrobného postupu motora (blok, hlava, kryt hlavy) by mal byť ľahší. No máte pravdu, že po umiestnení 2-3 turbodúchadiel sa predsa len nemusí jednať o hmotnostnú úsporu.
Tahle V8 byla lehčí než R6 v E46. Takže kategoricky říct, že R6 bude lehčí, navíc s dvojicí, nebo trojicí turbodmychadel, prostě nejde. R6 by měl být delší než V8, takže lepší rozložení hmotnosti je také diskutabilní.
Tak zrovna BMW 5er E60 byla spolecne s E klasse W211 nejuspesnejsim modelem Audi. Tahle auta umoznila do te doby vyrazne upozadene znacce s krouzky na masce se dostat na uroven svych konkurentu. Takze nevim jestli by do E60 sli bawori znovu. :-!
S týmto úplne súhlasím. Je pravda, že nová preplňovaná M3(4) príde o okamžitú odozvu na zošliapnutie pedálu hlavne v nízkych otáčkach, no takisto príde o slušnú porciu kilogramov použitím R6 miesto V8 a dostane lepšie rozloženie hmotnosti + nišie vnútorné straty R6 oproti V8 a celkovo jednoduchšie riešený motor... A vôbec dnešné F30 335i, je veľmi kvalitný stroj, kde je preplňvanie pekne vyladené, žiadne kopance a motor má dosť sily aj bez nafúkaného turba, teda odozva na plyn je velmi slušná, porovnateľná s bežnou atmosférou so zle nastaveným elektronickým plynom.
Nechajme sa prekvapiť, čo v M division vymyslia :-!
To je téměř filozofická otázka. BMW ví, že o novou M3ku a M4ku stejně bude zájem a že už několik krizových momentů překonali. Když Bangle odhalil 5er E60, všichni říkali, že je to konec pětkového BMW a že se takové ošklivé auto nebude prodávat. Realita je taková, že ho vidím kudy chodím a to nejen v ČR ale i zahraničí. Tady to bude podobné - pláče automobilová komunita (a já s ní), ale skuteční zájemci nakonec klidně dají objednávku i na nové řadové šestiválcové přeplňované BMW M3. Zatím to tak vždycky bylo. Navíc M3 nemá zrovna tradici atmosferických osmiválců. Jakýpak motor byl schován pod kapotou generace E46?
automobilky mají vyrábět to o co je zájem na trhu nebo to jen říkají? Soudě dle toho že současná M3 je vyprodaná předpokládám, že cílová skupina má zájem o ostré BMW s atmosférou...
takže nakonec je to tedy jak? Firmy vyrábějí to co chtějí pánové v Bruselu a samozvaní ekologové-aktivisté-ekoteroristé, kteří si podobné auta stejně nekupují? A neměli by spíše vyvíjet-vyrábět a prodávat to co chtěji ti co BMW(potažmo jiná auta) kupují?? A nedopadneme nakonec tak že podobné automobilky budou mít dvojí vývoj? Jeden pro nás euroekohlupáky a ten druhý příjemnější pro blízký východ, čínu, indii a severní ameriku kde si mohou a jistě rádi koupí užrané atmosférické(nebo klidně i přeplňované) monstrum?? Výborně EU-konečně jsme se dostali tam kam jsme všichni chtěli ;-):yes: