Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M3: Počkejte na příští generaci, ta současná je vyprodaná

Jakub Kraus
Diskuze (14)
To, že atmosférické motory v BMW i u M končí, je pro mnohé špatná zpráva. Navíc si takové auto už nové opravdu nekoupíte, do konce výroby jsou už vyprodaná.

Plnění emisních limitů je pro výrobce velmi omezující, a tak se v úspornosti k velkosériovým modelům přidávají i ty vyráběné v nižších počtech. Jasným příkladem je BMW, které za posledních pár let snižuje spotřebu u svých modelů o litry, ale stále to nestačí. Proto také divize M upustila od využívání špičkových atmosférických motorů.

Naštěstí stále ještě existovala záchrana v podobě aktuálního BMW M3, ale ta už je také pryč. V nedávném rozhovoru totiž šéf BMW M, Friedrich Nitschke, prozradil, že všechny em trojky, které se ještě za následujících šest měsíců vyrobí, již mají svého majitele. To není pozitivní zpráva pro ty, kdo stále čekali (nebo šetřili).

U vyprodané BMW M3 se však Nitschke nezastavil a poodhalil další plány divize M. Jedním z nich je to, že všechny následující motory budou úzce spjaty s jejich velkosériovými sourozenci, samozřejmě s úpravami zasluhujícími si znak M. Druhou informací podkopávající základy eMek je již jisté umístění M na tříválec. Ten by měl prý vynikat nízkou hmotností, avšak o vysokém výkonu se nemluví.

Světlo na konci tunelu ale pro BMW M stále existuje, M3 prý nebude dostupná s pohonem všech kol. Jelikož M3 jasně překonává v prodejích Audi RS 4, tak asi pro xDrive není důvod. Jenže BMW M tvrdilo i to, že její vozy nedostanou přeplňování, a kde jsme teď.

Jakub Kraus
Diskuze (14)
7. 5. 2013 21:03
Re: marketingové řízení
Sice ušetříš dva válce, ale přechod z vidlicového na řadový není tak přímočarý. U motorů hraje roli mimo jiné torzní tuhost. Motor bude mít vyšší litrový výkon. Máš tu kompresory, turbíny, mezichladiče navíc. Ne, že by to nešlo, ale rozhodně to není jisté.
7. 5. 2013 20:05
Re: marketingové řízení
Áno, áno, V8 v súčasnej M3 bol tuším o nejakých 15kg ľahší ako R6 v rade E46, ale vychádzal som z prepokladu, že za použitia rovnakého výrobného postupu motora (blok, hlava, kryt hlavy) by mal byť ľahší. No máte pravdu, že po umiestnení 2-3 turbodúchadiel sa predsa len nemusí jednať o hmotnostnú úsporu.
7. 5. 2013 12:57
Re: marketingové řízení
Tahle V8 byla lehčí než R6 v E46. Takže kategoricky říct, že R6 bude lehčí, navíc s dvojicí, nebo trojicí turbodmychadel, prostě nejde. R6 by měl být delší než V8, takže lepší rozložení hmotnosti je také diskutabilní.
Avatar - Magister
7. 5. 2013 09:59
Re: marketingové řízení
Přesně... ale tak ony se s tím značky srovnají.
7. 5. 2013 08:07
Re: marketingové řízení
Tak zrovna BMW 5er E60 byla spolecne s E klasse W211 nejuspesnejsim modelem Audi. Tahle auta umoznila do te doby vyrazne upozadene znacce s krouzky na masce se dostat na uroven svych konkurentu. Takze nevim jestli by do E60 sli bawori znovu. :-!