BMW M3: Počkejte na příští generaci, ta současná je vyprodaná
Plnění emisních limitů je pro výrobce velmi omezující, a tak se v úspornosti k velkosériovým modelům přidávají i ty vyráběné v nižších počtech. Jasným příkladem je BMW, které za posledních pár let snižuje spotřebu u svých modelů o litry, ale stále to nestačí. Proto také divize M upustila od využívání špičkových atmosférických motorů.
Naštěstí stále ještě existovala záchrana v podobě aktuálního BMW M3, ale ta už je také pryč. V nedávném rozhovoru totiž šéf BMW M, Friedrich Nitschke, prozradil, že všechny em trojky, které se ještě za následujících šest měsíců vyrobí, již mají svého majitele. To není pozitivní zpráva pro ty, kdo stále čekali (nebo šetřili).
U vyprodané BMW M3 se však Nitschke nezastavil a poodhalil další plány divize M. Jedním z nich je to, že všechny následující motory budou úzce spjaty s jejich velkosériovými sourozenci, samozřejmě s úpravami zasluhujícími si znak M. Druhou informací podkopávající základy eMek je již jisté umístění M na tříválec. Ten by měl prý vynikat nízkou hmotností, avšak o vysokém výkonu se nemluví.
Světlo na konci tunelu ale pro BMW M stále existuje, M3 prý nebude dostupná s pohonem všech kol. Jelikož M3 jasně překonává v prodejích Audi RS 4, tak asi pro xDrive není důvod. Jenže BMW M tvrdilo i to, že její vozy nedostanou přeplňování, a kde jsme teď.