Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Auto: Ve Vrchlabí se vyrábí vozy už 100 let

Škoda Auto si o víkendu připomněla 100 let od založení Vrchlabského pobočného závodu. V září loňského roku přitom slavila jubileum miliontého vozu vyrobeného ve vrchlabském závodě od spojení s Volkswagenem roku 1991.
Zpět na článek
1. 6. 2009 09:04
1. 6. 2009 14:46
neregistrovaný "exctenar"
1. 6. 2009 22:46
neregistrovaný "nrV"
2. 6. 2009 09:37
neregistrovaný "nrV"
Avatar - marek.g
1. 6. 2009 09:04
co napsat....
snad jen :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Special-line
1. 6. 2009 10:57
Re: co napsat....
Ano máme dlouhou a bohatou tradici v automobilovém průmyslu. Škoda že to minulej režim dotáhl tam kam to dotáhl.
neregistrovaný "exctenar"
1. 6. 2009 14:46
Re: co napsat....
jj,ale čtouc občas příspěvky po tématem "jakákoliv Škoda a cokoliv o ní", pak co nedokur...minulý režim,to by asi doklepli někteří místní borci.Pakliže se mi Škoda nelíbí,tak ji nekoupím a neřeším ji,přece. :-! Ke 100 letům jasně že :yes:
Avatar - Special-line
1. 6. 2009 16:38
Re: co napsat....
Doufám že jsem správně pochopil tvůj příspěvek. Na téma diskutéři a Škoda jsem se rozepisoval už kolikrát. Škoda je automobilka jako kterákoliv jiná a má i své mouchy a ne jen pár, ale to jde napsat normálně a ne že musím přečíst 20 výblitků abych si přečetl 1 normální, slušný, racionální příspěvek. Taková ta čecháčkovská vlastnost kterou nesnáším.
neregistrovaný "nrV"
1. 6. 2009 22:46
Re: co napsat....
Je to tak, tradice automobilové výroby je v českých zemích více něž 100-letá. Závod ve Vrchlabí toho zažil mnoho, zažil Rakousko-uherské mocnářství, samostatnou republiku, německou okupaci, chvíli pseudodemokracie po 2.sv. válce, socialistické plánovité hospodářství a konečně jako součást koncernu VW i tvrdý konkurenční prostředí globálního světa. Za celou dobu existence se zde vyrábělo mnoho automobilů nebo karosérií, dobrých i špatných, jako příklad bych ale vybral jedno auto, které by mělo sloužit ve všech "automobilových" učebnicích jako ukázka toho, jak by se to dělat nemělo a to je "slavná" Škoda 1203, ta se zde vyráběla od roku 1968 do roku 1981 a na Slovensku v Trnavě od roku 1971 do roku 1999, skoro se dožila i dalšího tisíciletí. Auta, která odporovala nejenom zdravému rozumu ale nesplňovaly ani mnohé socialistické normy a předpisy se po "dlouhých" letech "vývoje" dostaly do výroby v době, kdy již měly dle původních plánů přicházet do výroby jeho nástupci. Auto na kterém bylo použito snad vše co v Mladé Boleslavi "vymetli" za posledních 30 let se stalo nechtěným symbolem závodu ve Vrchlabí. Dnes se již ve Vrchlabí vyrábějí auta na slušné technické úrovni a jak zde napsal Special-line mají sice své mouchy ... ale s tímto "zázrakem techniky" se už opravdu nemohou rovnat, naštěstí.
Avatar - Special-line
1. 6. 2009 23:17
Re: co napsat....
Ano je to tak. Lepší příklad socialistické výroby snad neexistuje. Kritická slova naprosto v pohodě sršely každým rokem z tehdejší Světa Motorů. Takže Škoda 1203 měla 11 výjimek z vyhlášky FMD č. 41/1984 sb., jednalo se mj. o hluk, nosnost zvedáku(!), zadní vyhřívané sklo atd. A k tomu to dílenský zpracování. Jednou o otm vyšel článek. Zbrusu nová 1203: netěsný brzdový systém, tekoucí tlumiče, špatně slícované plechy podlahy, takže tam byly díry(!), nezakrytá elektrika vevnitř, špatný lak, zrcátko drželo jen na 1 šroubu, atd. Aspoň to zpracování mohli hlídat když nové vozidlo bylo v nedohlednu. Prototyp samozřejmě byl ale na ten samozřejmě nedošlo.
Z internetových diskuzí mi tenhle názor by výtýkán že kvůli tomu že protoyp zkonstruovali Slováci se přes Čechy nedostal do výroby jen proto že ho konstruovali na Slovensku. Jen tohle tam nejt nemohlo. Celá republika si uvědomovala že je potřeba nástupce a tohle mi přijde jako dost bezvýznamný důvod, muselo tam bejt ještě něco víc.
Jsem příliš mladý na to abych to hodnotil, ale stačí mi přečíst pár dobovejch časposů, pár knížek, kouknout co bylo v tý době na Západě a vím že komunisti akorát hodně kecali co všechno kde bude a nakonec bylo z většiny prd ať už by to bylo sebevíc k užitku. A když už to teda rozjeli a postavili BAZ, tak z těch plánů co se tam bude vyrábět se tam akorát montovaly kupátka v nic moc kvalitě oproti Kvasinám a zadní nápravy + další drobnější díly. Nepřímo i kvůli tomu se prý stopl projekt Škoda 720 i když zase nikdy nebyl ve všem jen 1 důvod. Navíc i sám Petr Hrdlička, duchovní otec Favoritu si stěžoval že v BAZu stojí fabrika za miliony, že tam jsou lisy který stojí a oni nestíhaj vyrábět Favority i když je u nás chtěli lidi jako diví a i v zahraničí byla poptávka celkem slušná.
neregistrovaný "nrV"
2. 6. 2009 09:37
Re: co napsat....
Když už jsi zmíníl tu BAZ-ku, tak tam se v euforii 60-tých let uvažovalo dokonce o výrobě licenčních automobilů Renault. Dopadlo to jak dopadlo a Renaulty se začaly vyrábět v Rumusku. Když jsem byl v roce 1987 na návštěvě v Kvasinách tak tam v té době vyráběli cca 15 Rapidů denně, na otázku kolik jich dělá BAZ-ka mi odpověděli, že někdy i dvě denně >:D :no: >:D . Aby alespoň něco v BAZ-ce vyráběli, převedli tam taky výrobu Pragy V3S. Zároveň tam vyvíjeli nástupce Škody 1203 a Pragy VS, nevypadaly špatně, občas se prototypy daly potkat na silnicích, designem trochu připomínaly Ford Transit resp. Ford Cargo. Nástupce 1203-ky byl postaven s velkým využitím dílů z Favorita, nástupce V3S-ky měl například 6-válcový motor Zetor-ZŤS Turbo. To, že se nedostaly do výroby bych spíše připisoval nedostatku peněz a na vrub událostem po roce 1989 než kvůli nechuti "čehunů", vždyť v Praze na hradě, ve vládě a na úřadech sedělo mnoho "federálních Slováků". Stejně dopadl i nástupce Avie a ten se vyvíjel v Praze. Co se týká množství aut vyrobených ročně, nebyla to pouze otázka kapacit ale i např. bilance na plech z VSŽ, proto se taky Favorit "zkracoval" o 10 cm vůči prvním návrhům od Bertoneho, protože na plánované množství aut nedostala Škodovka bilanci na plech >:D :no: >:D .