Dále v článku se hovoří jasně, kdo je znám vývojem, výrobními a prodejními aktivitami. Kdo má náskok díky technice :-)
Vyvíjet vyvinuté, nezavání to "korejským" kopírováním :-)
Toyota (a tím pádem i BMW), Honda, Nissan a Hyundai se dohodli na společném postupu při budování vodíkové infrastruktury ve Skandinávii, plánuje se i její vznik v zemích Beneluxu a Německu a další země se určitě nechají také nechají inspirovat.
Protože tak můžeš uschovat energii vyrobenou větrníky a panely. Protože tím snižuješ dovoz fosilních paliv. Protože je to CO2 neutrální proces - při výrobě si berou CO2 z elektrárny (s přimhouřeným okem, protože spalování v motoru nebude dokonalé). Atd. Cílem je vodík, metan je dočasné řešení, protože pro něj máme infrastrukturu - na rozdíl od vodíku.
Ano, kvůli tomu, že byl tekutý - tepelná izolace není zase tak dokonalá. Rostla teplota, s tou tlak a bezpečnostní ventil postupně vypustil nádrž. Mám takový pocit, že prakticky vyprázdnění trvalo 17 dní.
Jinak lze samozřejmě na obnovitelných zdrojích vytvořit uzavřené systémy. Energii z panelů, větrníků atp. využiješ k výrobě vodíku, který buď přímo uložíš, nebo ho zkombinuješ s CO2 a vytvoříš metan, který uložíš. Následně využiješ buď palivové články, nebo spalování a palivo proměníš v energii a teplo dle potřeby.
Hlavně slovo obnovitelné je trochu zavádějící. Na Zemi dopadá jen určité množství slunečního a vesmírného záření, které pohání život na planetě. A větrné, vodní a geotermální elektrárny zasahují do přirozených procesů planety, kterým zase tolik nerozumíme. Rádi si myslíme že ano, ale ve skutečnosti moc ne.
A podle tebe je řešení přejít ze závislosti na ropě do závislosti na lithiu, uhlí, plynu a uranu? Obnovitelné zdroje totiž nefungují tak, jak propaganda tvrdí.
Já vlastní genom nelikviduju, jezdím s nepřímovstřikovým benzínem..
No vidíš, tak ty arabský paneláky jsou zdroj obživy pro půl světa, tak co ti vadí? Mimochodem, s víc jak 50% zdaněním PHM sponzoruju hlavně vlastní stát, pak ze skutečné ceny benzínu sponzoruji rafinérky, čerpací řetězce a přepravce, pokud jde k arabům 5% z ceny, je to hodně... a možná míň, než kolik dostanou číňani za výrobu součástek pro Chucka z Tesly...
MELEŠ NESMYSLY, Arabsky spolupozemšťani staví ve spolupráci firem z celého světa, dělníci Pakistán [odkaz] subdodavatele Amerika, Evropa, Čína, Rusko to zaprvé. A zadruhé na benzince či nafťačce sponzoruješ Arabský spolupozemšťany [odkaz] a likviduješ vlastní genom [odkaz]
No vidišto, ty už seš v pohodě, takže teď jsou na řade ty o třídu pod tebou, aby nemuseli ladovat tisícovky do pozlacenejch vodovodních kohoutků na jihu a mohli si vklidu vychutnat tichou jízdu do práce ze slunce
2) NESMYSL, solar panel se neudržuje v našich podminkach často prší a sem tam smítko nevadí. NEMUSÍ BÝT NABLÝSKANÝ, to není Gemasolar. TAKŽE BEZÚDRŽBOVÝ (polykrystalický solární panel)
Vidíš a já pospíchám. Proto už skoro ani nejezdím autem a všude létám letadlem. Když chci pohodičku a je dobrý spoj, rád se projedu vlakem - škoda, že po Evropě není pořádná síť rychlovlaků (tak 280+ km/h).
Elektřinu si sám vyrábím, takže elektromobily mám rád. Ale na dojíždění. Ne na cestování. Supercharger na tom nic nezmění. Že máš čas, neznamená, že ho mají všichni.
Supercharger funguje 24 hodin denně, za deště i sněhu. A jsou stanice, které panely (zatím) vůbec nemají. Jsou tedy doplněk, ne hlavní zdroj energie. Problémy s prachem a pyly jsou skutečné. Dokáží citelně snížit jejich účinnost (o desítky procent). Nemluvě například o výkalech ptáků. Proto se pracuje na samočistících panelech, nebo panelech odolávajících znečištění. Právě déšť je velkým zdrojem znečištění panelů. Představa, že je čistí, je více než úsměvná. Nevím, jak ty, ale já mám auto pěkně špinavé, když jeho mytí nechám pouze na dešti. I když v budoucnu tomu tak skutečně může být. Že fotovoltaický systém nepotřebuje údržbu, prostě není pravda. Nenáročné na údržbu? Ano. Ale žádná údržba? Rozhodně ne.
Arabský spoluzemšťani staví za pomoci Evropských firem, takže radši zasponzoruji je, než nějakýho tlustýho Joea, co v Americe staví auta z čínských baterek
Panely jsou už za pár drobnejch, x melounu investuje TESLA a zadarmo te necha tankovat TESLA pokud ovšem máš v kasičce něco přez melounek na novy elektricky auticko :-) Ale to asi nemas co tak mazej pro novýho Superba a na benzinku ci nafťačku přispět Arabským spolupozemšťanům na novej panelák [odkaz]
SUPERCHARGER TESLA [odkaz]%3Fq%3D[odkaz]%26biw%3D1152… ktery odkazuju, běha na SOLAR STŘEŠNÍ PANELY v kombinaci s přívodní energií po kabelu akumulovanou do vyrovnávacích zdrojů integrovaných v podlaze : 20 x 10 panelů = 200 panelů x 250w = 50kW - Solární panely dobíjejí stále pokud slunce svítí vyrovnávací zdroje v podlaze a elektronicky je pak energie akcelerovaná na zdroj 120kW do zásuvky elektromobilu TESLA MODEL S na cca 30 minut než mu nabije baterku na 80%. Pokud slunce nesvítí, SOLAR nedodává energy a MODEL S se nabíjí z kabelového přívodu energie z běžného rozvodu.
ÚDRŽBA?? cca ŽÁDNÁ, panely omyje déšť, životnost vyrovnávacích aku 10 let+
PARKOVIŠTĚ TESCO? plocha 150 x 150 m = 22.500 m2 / 5 (5 m2 je 1kW) = 4.500 kW = 4,5MW dostatečné zásoby energie pro cca 50 najednou nabíjejících se elektromobilů TESLA MODEL S 85kWh batery. A to je jen jedno parkoviště jednoho obchoďáku
30 minut energie na 80% nabití = dojezd 350 km zdarma !? si u kafíčka klidně počkám, NEPOSPÍCHÁM >:D
Šlo mi o to, že vývoj vodíkových technologií se může používat pro CNG...Právě dostupnější palivové články by byla cesta k výraznému zvýšení účinnosti, hlavně u městských vozítek
Problémem vodíku není nádrž, to je mýtus, šířený právě (od dob) BMW Hydrogen programu. Auto spalovalo tekutý vodík (což je mimochodem z hlediska efektivity naprostý nesmysl) a ten z nádrží opravdu utíkal. Nevím, jestli proto, že byl tekutý, každopádně plynný vodík z nádrží neuniká.
Problémem vodíku není ani výroba, kdyby solární elektrárny vyráběly vodík, coby "uskladnění" elektřiny, dávaly by i smysl... Potíž je dneska už jen infrastruktura.
Easha nic nevyřešila, to její vedoucí vytvořil technologii a slečnu použil k zviditelnění... A jinak, podle toho, co jsem byl schopný dohledat, ty kondenzátory by nedokázaly nahradit ani olověné baterie...Nicméně superkondenzátory se jeví jako dobrá náhrada za baterie, pokud se je podaří vyvinout do konkurenceschopného stadia...
Jedna věc je samotné fungování, ale druhou věcí je výroba, distribuce a skladování paliva. Zemní plyn není potřeba vyrábět, stačí jej těžit a také jeho skladování je jednodušší.
To pravděpodobně ano. Ale zatímco auta na zemní plyn můžeme mít dnes, elektřina je (obecně bráno) hudba budoucnosti. Automobil se také nestal masovou záležitostí přes noc. Chce to čas.
Supercharger, na který odkazuješ, neběhá na solární energii. A ta stříška s panely není u každého (to plánují do budoucna). Opravdu si myslíš, že ti panely auto nabijí za 20 minut, když je zataženo, prší, nebo přes noc? Bezúdržbové panely snad také ještě nejsou.
Tyhle stanice mají čtyři až deset míst. Většina lidí na nich "tankuje" 20-60 minut. I když vezmu dolních 20 minut, pokud máš schůzku, tak nemůžeš někde desítky minut postávat, než se na tebe dostane řada. A je slušné s autem odjet, jakmile je nabité - pokud je schůzka delší, budeš muset ven vyběhnout a auto přeparkovat.
NENÍ ! 24/60/85/120kWh baterie v ELEKTROMOBILU napájená 120kW SUPERCHARGERem s vlastním vyrovnávacím kapacitorem těch pár ELAUT bez problému zvladne. Však hnedka všichni nebudou mít ELEKTROMOBIL to se neboj PS: jenom ti lepší ;-) >:D:-!
ANO to je PRAVDA, u nás to vypadá k 50% krytí slunci / 50% krytí dešti. Nejsme žádná kalifornie, proto potřebuje mít připojený ocásek na síť ČEZu do Temelína
Ale prd pesimisto, víš kolik je před každým obchoďákem parkovacích míst?? Desítky, stovka, všechno zastřešit solárníma panelama, hotovo, jedna station je jen začátek :-) [odkaz] 20minut dobíjení na 200km cesty zadarmo je prd, si počkám, NO PROBLEMO
Rychlost, pokud nejde jen o auto na dojíždění. Co když bude plno? Budeš tam čekat? Nebo uděláš, co jsi chtěl, a budeš dobíjet až poté a ztrácet čas? Nebo nenabiješ vůbec? Nabíječka u každého parkovacího stání to do značné míry vyřeší, ale to je hudba budoucnosti.
NEJLEPŠÍ je stejnak střecha co ukryje autíčko a navíc ho napojí ! [odkaz]
3 mouchy jednou ranou:
- NABIJE BATERKY ZADARMO
- NEROZPÁLÍ INTERIÉR AUTA
- OCHRÁNÍ PŘED DEŠTĚM
A je BEZÚDRŽBOVÁ, BEZ DALŠÍCH INVESTIC, přijedu si, zapojím tykadlo, nakoupím si v Obchoďáku, odpojím tykadlo a jedu dál. Co byste chtěli víc :-)
Pokud se nepletu, tak vodíkový pohon, jak palivovými články, tak spalovací motor, může fungovat s podobnou účinnotí i na metan, který je hlavní složkou zemního plynu, takže to až taková slepá cesta nebude..
Audi bere zemní plyn jako mezikrok, než bude potřebná infrastruktura. Jejich závod na výrobu syntetického CNG potřebuje vodík a vyrábí si ho. Pokud v budoucnu přijde skutečně doba vodíková, tak se jim akorát výroba zjednoduší a nebudou muset z vodíku dělat metan. Zároveň tedy pracují na vodíku i CNG.
to boli vtedy este 760 hl - teda V12, 300 PS...(vodikovych 300 PS)
potom prisli 750 h(neviem ci l ) a tam sa mi zda to bol 4,4 V8 ale este bez preplnania ;-)
pocty kusov nepoznam, ale viem ze ich bola "slusna testovacia flotila" ;-)
V případě vodíkového pohonu se není třeba vzdávat spalovacích motorů a to je jeho výhoda, může se tak nasazovat postupně...
A co se BMW týče... To se vodíku věnuje mnohem delší dobu, než elektřině, ve své době vytvořilo nejrychlejší vodíkový automobil světa, a myslím, že vyjela malá série vodíkových limuzín. Jediná překážka dalšímu rozvinutí jsou nádrže, které by vodík udržely po dostatečně dlouhou dobu.. A jinak i3 není elektromobil, ale hybrid.
AUDI si s náma jen hraje a tahá za vocas. Vžyť patří do molochu VW a ten se spalováků jen tak nevzdá ... [odkaz] To BMW i3 08/2013, TO JE JINÁ [odkaz] :-)
..značka známá svými aktivitami v oblasti HYBRIDní techniky a ELEKTROmobility? :-)
Mně kdyby tohle dali v (nějakém) "kvízu" tak (jako správná BLONDýna) odpovím Toyota/Lexus ;-)