Audi vyvíjí model A7 poháněný palivovými články
Značka Audi je známa svými vývojovými aktivitami v oblasti hybridní techniky a elektromobility, ale co se vodíku a palivových článků týče, zůstávala trošku v pozadí, hovořilo se o nich vlastně pouze v roce 2009, kdy Audi testovalo prototyp Q5 HFC a následně informace o dění v této oblasti opět utichly. Jak se ale ukazuje, rozhodně to neznamená, že by se vývoj zastavil.
Dnes všichni tuší (tedy až na vládu USA a vedení EU, které si zamilovalo elektromobily), že vodíkové automobily představují momentálně mnohem lepší alternativu běžným automobilům, než elektromobily a dá se říci, že automobilky začínají vodíkový pohon prosazovat tak trochu úředníkům navzdory - Toyota (a tím pádem i BMW), Honda, Nissan a Hyundai se dohodli na společném postupu při budování vodíkové infrastruktury ve Skandinávii, plánuje se i její vznik v zemích Beneluxu a Německu a další země se určitě nechají také nechají inspirovat. To všechno s cílem v roce 2017 začít "běžně" prodávat v Evropě (ale také v USA a Japonsku) auta s palivovými články, vyrábějícími elektřinu z vodíku, přičemž odpadním produktem je pouze teplo a voda, respektive vodní pára.
A jak je vidět, ve hře chce být i koncern Volkswagen a vývoj automobilů s palivovými články patrně svěřil značce Audi. Ta by letos v létě podle technického ředitele značky Wolfganga Dürheimera měla vyslat na silnice první vývojové prototypy vozu Audi A7, vybavených právě touto technikou. Žádné bližší informace zatím nepadly, s největší pravděpodobností ale půjde o evoluci techniky Q5 HFC, které využívalo dvě vodíkové nádrže, palivové články a dva elektromotory. Každopádně už samotný fakt, že koncern VW investuje do vodíku, může mít zásadní vliv na rozšíření infrastruktury vodíkových stanic, protože je tím pádem velmi pravděpodobné, že lobovat za jejich rozšíření začne i největší evropská automobilka.
První automobilkou, která vyvinula plně funkční vůz s palivovými články, vyhovující všem požadavkům úřadů a to včetně systémů pro domácí výrobu vodíku, je Honda, která svůj vůz FCX Clarity, jenž se objevil i na českých silnicích, už dokonce "sériově" vyrábí a nabízí formou pronájmu zákazníkům v USA. Také ona ale čeká na vybudování potřebné infrastruktury.