Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi vyvíjí model A7 poháněný palivovými články

Michal Fokt
Diskuze (47)
Už letos v srpnu by měly na silnice vyjet prototypy modelu A7, vybavené nádrží s vodíkem a palivovými články, jako výsledek téměř tajného vývoje.

Značka Audi je známa svými vývojovými aktivitami v oblasti hybridní techniky a elektromobility, ale co se vodíku a palivových článků týče, zůstávala trošku v pozadí, hovořilo se o nich vlastně pouze v roce 2009, kdy Audi testovalo prototyp Q5 HFC a následně informace o dění v této oblasti opět utichly. Jak se ale ukazuje, rozhodně to neznamená, že by se vývoj zastavil.

Dnes všichni tuší (tedy až na vládu USA a vedení EU, které si zamilovalo elektromobily), že vodíkové automobily představují momentálně mnohem lepší alternativu běžným automobilům, než elektromobily a dá se říci, že automobilky začínají vodíkový pohon prosazovat tak trochu úředníkům navzdory - Toyota (a tím pádem i BMW), Honda, Nissan a Hyundai se dohodli na společném postupu při budování vodíkové infrastruktury ve Skandinávii, plánuje se i její vznik v zemích Beneluxu a Německu a další země se určitě nechají také nechají inspirovat. To všechno s cílem v roce 2017 začít "běžně" prodávat v Evropě (ale také v USA a Japonsku) auta s palivovými články, vyrábějícími elektřinu z vodíku, přičemž odpadním produktem je pouze teplo a voda, respektive vodní pára.

A jak je vidět, ve hře chce být i koncern Volkswagen a vývoj automobilů s palivovými články patrně svěřil značce Audi. Ta by letos v létě podle technického ředitele značky Wolfganga Dürheimera měla vyslat na silnice první vývojové prototypy vozu Audi A7, vybavených právě touto technikou. Žádné bližší informace zatím nepadly, s největší pravděpodobností ale půjde o evoluci techniky Q5 HFC, které využívalo dvě vodíkové nádrže, palivové články a dva elektromotory. Každopádně už samotný fakt, že koncern VW investuje do vodíku, může mít zásadní vliv na rozšíření infrastruktury vodíkových stanic, protože je tím pádem velmi pravděpodobné, že lobovat za jejich rozšíření začne i největší evropská automobilka.

První automobilkou, která vyvinula plně funkční vůz s palivovými články, vyhovující všem požadavkům úřadů a to včetně systémů pro domácí výrobu vodíku, je Honda, která svůj vůz FCX Clarity, jenž se objevil i na českých silnicích, už dokonce "sériově" vyrábí a nabízí formou pronájmu zákazníkům v USA. Také ona ale čeká na vybudování potřebné infrastruktury.

Michal Fokt
Diskuze (47)
Avatar - Choochoo
3. 6. 2013 10:32
Re: Tak Audi je..
Dále v článku se hovoří jasně, kdo je znám vývojem, výrobními a prodejními aktivitami. Kdo má náskok díky technice :-)
Vyvíjet vyvinuté, nezavání to "korejským" kopírováním :-)

Toyota (a tím pádem i BMW), Honda, Nissan a Hyundai se dohodli na společném postupu při budování vodíkové infrastruktury ve Skandinávii, plánuje se i její vznik v zemích Beneluxu a Německu a další země se určitě nechají také nechají inspirovat.
2. 6. 2013 21:23
Re: Hledání slepých uliček
Protože tak můžeš uschovat energii vyrobenou větrníky a panely. Protože tím snižuješ dovoz fosilních paliv. Protože je to CO2 neutrální proces - při výrobě si berou CO2 z elektrárny (s přimhouřeným okem, protože spalování v motoru nebude dokonalé). Atd. Cílem je vodík, metan je dočasné řešení, protože pro něj máme infrastrukturu - na rozdíl od vodíku.
2. 6. 2013 21:19
Re: NETŘEBA SE VZRUŠOVAT ...
Ano, kvůli tomu, že byl tekutý - tepelná izolace není zase tak dokonalá. Rostla teplota, s tou tlak a bezpečnostní ventil postupně vypustil nádrž. Mám takový pocit, že prakticky vyprázdnění trvalo 17 dní.
2. 6. 2013 15:59
Re: MELEŠ NESMYSLY
Jinak lze samozřejmě na obnovitelných zdrojích vytvořit uzavřené systémy. Energii z panelů, větrníků atp. využiješ k výrobě vodíku, který buď přímo uložíš, nebo ho zkombinuješ s CO2 a vytvoříš metan, který uložíš. Následně využiješ buď palivové články, nebo spalování a palivo proměníš v energii a teplo dle potřeby.
2. 6. 2013 15:40
Re: MELEŠ NESMYSLY
Hlavně slovo obnovitelné je trochu zavádějící. Na Zemi dopadá jen určité množství slunečního a vesmírného záření, které pohání život na planetě. A větrné, vodní a geotermální elektrárny zasahují do přirozených procesů planety, kterým zase tolik nerozumíme. Rádi si myslíme že ano, ale ve skutečnosti moc ne.