Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat potřebuje k plnému převzetí Chrysleru přes 200 miliard korun

Vyplulo na povrch, kolik peněz bude potřebovat Fiat, aby mohl převzít plnou kontrolu nad americkou automobilkou Chrysler. Jedná se o peníze, které Italové k dispozici nemají.
Zpět na článek
3. 6. 2013 09:16
3. 6. 2013 11:36
3. 6. 2013 08:17
dezinformace v článku
Fiat si půjčí u sdružení bank 10mld.$, kdy 3.5 mld. je na dokoupení akcii Chrysleru a zbytek je na prefinancováni stávajících úvěrů Fiat a Chrysler z důvodu úspory na úrocích. Celkový dluh Fiatu i Chrysleru je v současnosti dohromady kolem 7 mld. $.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
3. 6. 2013 08:52
Pozor, letadlo Fiat přistává
a bude to hodně tvrdý dopad, tedy možná spíš pěkná rána s ohňostrojem.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Emel
3. 6. 2013 11:56
Re: Pozor, letadlo Fiat přistává
Proč myslíš? Zatím to naopak vypadá, že Fiatu krok s Chryslerem vychází...
3. 6. 2013 12:19
Re: Pozor, letadlo Fiat přistává
"Nákup" v pravou chvíli mu vyšel. Ale drtivá většina modelů, co poté přišly na trh, byly čistě z vývoje Chrysleru. Tedy žijí z "cizího" úspěchu. Což je jistě strategická trefa, ale nic to neříká o schopnosti vedení ve vývoji nových modelů.

První nový model Dart, který již vyvíjel Fiat, na zářný úspěch neukazuje, jak na tom budou další nové modely Jeepu, Dodge, Chrysleru atd, to ukáže čas. Uvidí se, jestli to jsou schopni uřídit a hlavně ufinancovat. Jelikož ze zisku Chrysleru dotují Evropu a do té ještě musí nasypat další hromady peněz, aby zůstali aspoň trochu ve hře. A jen aby jim pak zbylo na investice do americké větve, kterou zatím zdatně vysávají, ale ta taky nesmí usnout na vavřínech. Taky potřebují sypat do vývoje, aby zůstali konkurenceschopní.
3. 6. 2013 12:34
Re: Pozor, letadlo Fiat přistává
A pak se tady "odborníci" diví, že de facto FIAT nic nevyvíjí (to co dělá je jenom předstírání vývoje viz. komedie s 500kou, "nová" Panda v kastli jihoamerického Una nebo přeznačkovávání modelů od chrysleru) a taky je jasné proč....prostě na to nemá. Celá akce fúze ještě není u konce, možná se ještě budeme divit. Tedy my ne, ale u FIATu určitě. Marchionne je sice velkej eskamotér, ale všechno má svý meze, spíš mi připomíná hráznýho, co běhá s lopatou kolem rybníka....a neví, kterou díru ucpat dřív.
Avatar - Emel
3. 6. 2013 17:07
Re: Pozor, letadlo Fiat přistává
Vcelku souhlas... manažersky byla koupě Chrysleru dobrý krok, další vývoj je ve hvězdách, ale zrovna další investice do podílu v Chrysleru vypadá jako další logický a správný krok... pokud jim na to v dnešní době někdo za rozumných podmínek půjčí.
3. 6. 2013 20:29
Re: Pozor, letadlo Fiat přistává
Logický jistě, chtějí lapit slepici, co (zatím) nese zlatá vejce. Tenhle záměr jim schvaluji.

Jenže měli by koukat taky dál. Věší si na krk automobilku, do které budou muset dříve nebo později nalít nehorazný prachy na vývoj nových modelů. Nelze ji jen dojit, i když teď je co.
Ona totiž konkurence nespí, vyvíjí a nemá na krku jiné značky, kterým musí financovat vývoj. Konkurence má logicky tedy velkou výhodu.
Stačí jedno zaklopýtnutí trhu a povezou se. Tohle je z dlouhodobého pohledu balancování na hraně. Buď a nebo.
Avatar - Emel
4. 6. 2013 11:10
Re: Pozor, letadlo Fiat přistává
Velcí přežijí, malí zhynou... Fiat nutně potřebuje sdílet náklady na vývoj technologií a pokud to znamená hrát vabank, budiž.

Pokud by byl Fiat někdy v situaci, že se mu Chrysler stane přítěží, může se ho nakonec taky zbavit.
Avatar - Ham.
3. 6. 2013 15:44
Re: Pozor, letadlo Fiat přistává
No mít 7 mld. dluhů, potřebovat další 3 mld. na dokončení akvizice Chrysleru bez které to mohou zabalit a se současným provozním ziskem (Chrysler nějaký provozní zisk má, ale Fiat velkou část požere svými provozními ztrátami v EU) to není na velké vyskakování. To jednání s bankami o půjčce již vedou skoro rok a furt nic, třeba italské banky jim ukázaly vztyčený prostředníček, takže situace velmi kritická. Vypadá to, že začíná jít z tlustého do tenkého.
Avatar - Emel
3. 6. 2013 17:12
Re: Pozor, letadlo Fiat přistává
Na velké vyskakování to není, ale akvizice Chrysleru je něco co by se mělo samo zaplatit a naopak další prostředky přinést.
Avatar - Ham.
3. 6. 2013 17:43
Re: Pozor, letadlo Fiat přistává
Akvizice mohou být úspěšné i neúspěšné. Hodnotit akvizici Chrysleru je velmi předčasné, ano v prvním kole tato částečná akvizice zachránila Fiatu nejspíše krk, co bude v dalších kolech se teprve uvidí. V každém případě jde Fiat do velkého rizika, které, jak už to tak bývá, může skončit velkým ziskem, ale také velkým krachem. Pokud půjde US trh další 4-6 let prudce nahoru a bude tedy možné prodávat současné stárnoucí modely (na vývoj nových moc peněz nezbývá) tak z toho Fiat vyjde jako vítěz. Pokud se US trh zakucká a nastane stagnace nebo dokonce pokles tak to Fiat šeredně odskáče.
Avatar - Emel
4. 6. 2013 11:11
Re: Pozor, letadlo Fiat přistává
I pokud by Fiat dnes svůj podíl v Chrysleru prodal, bude to úspěch. Ta akvizice se podle mě bez diskusí povedla, teď samozřejmě nastává otázka co dál a jestli to bude stačit a na co se nyní soustředit.
Avatar - KANKUNEN
3. 6. 2013 09:16
Je mi jedno
kolik má Fiat podíl v Chrysleru, ale vadí že likvidují AR a Fiat vyrábí Boženu Němcovou 100x jinak.
Rozbalit vlákno
1
3. 6. 2013 12:56
Re: Je mi jedno
No, ona ta výše podílu, ekonomická úspěšnost a schopnost inovovat, rozšiřovat portfolio (počínaje masovými investicemi do vývoje) spolu dost úzce souvisí, nemyslíš?

A jinak, nebýt FIATu, tak AR už neexistuje dávno. Ta automobilka nemá sama šanci a neměla ji už ani třeba před deseti lety, to je potřeba si uvědomit.
Avatar - Barrichello
3. 6. 2013 11:35
Sem říkal že na to Fiat nemá
a to se mi tu smáli. UAW nejsou hloupí a nenechaj podíl v prosperující firmě za hubičku. Nechaj si ho řádně zaplatit a FIAT na to halt nemá, protože v Evropě je ve ztrátě a ze zbytku do dohromady nedá.

A půjčovat si na to je jistě cesta, ale aby nebyla ke dnu >:D
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
3. 6. 2013 11:55
Re: Sem říkal že na to Fiat nemá
Financování investic z úvěru je běžná věc...
3. 6. 2013 12:37
Re: Sem říkal že na to Fiat nemá
Bylo to tak...do roku 2009. Takhle fungovaly třeba banky na Islandu, dneska je trochu jiná doba. Prodělečný firmy získávají tyhle úvěry velice ztuha a za zcela jiných podmínek, než před rokem 2009.
Avatar - Emel
3. 6. 2013 17:01
Re: Sem říkal že na to Fiat nemá
Že banky půjčují... řekněme méně ochotně, to je samozřejmě fakt. Ale ve finále jde stále o to, nakolik je zvažovaná investice riziková a výnosná.
Avatar - del42sa
3. 6. 2013 17:10
Re: Sem říkal že na to Fiat nemá
tak pokud prodají Alfu Romeo VW, tak to budou mít určitě jednodušší ;-)
Avatar - Emel
3. 6. 2013 17:13
Re: Sem říkal že na to Fiat nemá
To by byla pro Fiat škoda... záleží, jaké příležitosti bude mít jinde a jak na tom bude s financováním.
Avatar - del42sa
3. 6. 2013 17:38
Re: Sem říkal že na to Fiat nemá
Fiat má imho příliš mnoho značek a nedokáže je všechny řidit dobře.Nemá na to ani prachy. U VW je to něco jiného protože koncern má velké procento sdílení součástek a platforem a teď s MQB je to ještě výraznější. Navíc jsou narozdíl od Fiatu v zisku.

Naproti tomu Fiat, Maserati, Ferrari, Chrysler, Dodge, Jeep jsou naprosto konstrukčně odlišné automobily a vést tohle všechno dohromady není jednoduché. Zbavením se některé ze značek by Fiatu jedině prospělo.
Avatar - Emel
4. 6. 2013 11:12
Re: Sem říkal že na to Fiat nemá
Osobně bych obětoval Lancii, ta značka se bez vlastní identity trápí... ale otázka je, jestli o ni někdo stojí. Alfa má teď tři kvalitní svébytné modely, podle mě Fiat Alfu jako mezistupeň mezi Fiatem a Maserati potřebuje...
Avatar - Barrichello
4. 6. 2013 12:22
Re: Sem říkal že na to Fiat nemá
Krom itálie je Lancie totálně mrtvá značka....
Avatar - del42sa
4. 6. 2013 13:46
Re: Sem říkal že na to Fiat nemá
Jenže o Lancii už dneska nikdo nestojí. Lancia měla ještě v 80 tých letech nějaký zvuk. Teď už je to jen vzpomínka (bohužel) a mrtvá značka.

Fiat prostě svojí strategií a přístupem k jednotlivým zastoupením v Evropě Lancii uplně pohřbil.

A s Alfou to zatím o mnoho lépěji nedělají.
Ta je teď v pozici Lancie před cca deseti lety.
Tak aby to nebyla další pohřbená značka....
Avatar - Aladeen
3. 6. 2013 11:36
Veľké veci
Fiat robí poriadky a ide mu to , autá s Chrysler-Group trochu sklurtúrnil a vyzerajú viac k svetu viď. Jeep Compass či Chrysler 300 :yes:
Rozbalit vlákno
8
3. 6. 2013 12:39
Re: Veľké veci
Nemusíš nám tady dokazovat, jak tomu starou belu rozumíš.....
Avatar - Aladeen
3. 6. 2013 12:45
Re: Veľké veci
Tak ako to je maestro ? od doby čo sa začal Fiat montovať do Chrysler Group tak predajnosť stúpla a u Jeepu až o 200%
4. 6. 2013 14:09
Re: Veľké veci
No vždyť ti to píšu jasně, nedokazuj nám tady pořád, jak tomu houby rozumíš a přečti si něco níže.......
Avatar - Barrichello
3. 6. 2013 12:57
Re: Veľké veci
Akorát že ta nová generace 300C byla připravena k výrobě už Cerberusem, tedy před příchodem Fiatu. To Samé Cherger a GrandCherokee >:D

Takže hezky obdivuješ Fiat, bohužel za něco co nevytvořil.
3. 6. 2013 13:08
Re: Veľké veci
Jasně.... všechno vyvinul ten hodnej Cerberus..., ještě že ho máme... A ty auta byly tak dobrý, že se prodávají i 5 let po tom, co už Cerberus ani neexistuje... Kluci šikovný to byli...

Však oni ty Taliány vypráskají, neboj... a dají si tam jako šéfa... TEBE... >:D
Avatar - Barrichello
3. 6. 2013 14:04
Re: Veľké veci
Zjisti si prosím laskavě fakta jo. Kdy se ty prototypy proháněly Detroitem, kdo je vyvinul a připravil pro sériovou výrobu.

Fiat to narozdíl od DaimlerChrysler a Cerberusu opravdu nebyl.
3. 6. 2013 14:28
Re: Veľké veci
Jak píšu dole.. Si schopný googlista, ale máš jisté rezervy... Ano dovzdělej se.. Děkuji. :-)
Avatar - Barrichello
3. 6. 2013 14:54
Re: Veľké veci
Neschopnost přiznat prohru je blbá vlastnost, ale tady si to projel na celý čáře >:-[]

Dva příklady za všechny
[odkaz]

[odkaz]

Jak dlouho trvá vývoj či radikální moderzniace nového modelu víš asi sám. Fiat dostal chrysler od amerických úřadů v létě roku 2009. Než se tam rozkoukali byl podzim 2009 a to už tyhle prototypy měly natestováno tisíce km a linky byly připravené na výrobu. Fiat naopak ještě výrobu zbrzdil neb si to chtěl údajně překontrolovat.
Cerberusu se ty auta nepodařilo dát na trhu doslova o chlup před tím než Chrysler spadl do té ochrany před věřiteli.
3. 6. 2013 13:06
No ještě že tak
No ještě že je tak ten Fiat neschopnej a spolu s Chryslerem už jasně míří konečně do pekel a bude konečně po tom zlým Fiatu..., kterej co přišel tak jen žije z toho co za něj udělali jiní... a žije na dluh... a vůbec nemá žádný peníze... a chudák ubohej si jen půjčuje...

Jenom proč sakra furt ještě nezkrachoval a funguje? Dyť to už trvá tak dlouho a Franta v hospodě říkal, že to rezne... Tak já nevím..

Jo.. A díval sem se na čísla prodejů za květen... a on ten zpropadenej Chrysler, co nic nevyvíjí a nic nového nemá, má jen za květen nárůst prodejů skoro 8% (tedy stejné číslo jako nejlepší z nejlepší 5ky, kteří však mají vývoj a makají a makají a neflákají se jako ti mexikáni s taliánama) a už se celkem na dohled blíží k dříve nedsotižné Toyotě... Taliáni jedni zavšivení, ne a ne to položit... Ale jednou... jendnou to musí přijít.. přece ty křápy, starý, nevyvíjený, už ti mexikáni nemůžou furt dokolečka kupovat...
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Barrichello
3. 6. 2013 14:08
Re: No ještě že tak
Ty si borec wollfe, on má čísla za květen a vona ještě nebyla zveřejněná, hehehe
3. 6. 2013 14:27
Re: No ještě že tak
No když to tak píšeš, tak sem borec. Díky.. A to stačilo chvilku googlit... >:D

Ale díky, ty si celkem schopný googlista, já se v tom tak silný necítím, ale od tebe mne v tomto směru ta pochvala skutečně potěšila. Děkuji.

Tak jen pro tvou info... Nejvíce dopředu šel Nissan, docela se dařilo (bohužel) i VW a Fordu.. Dolu šla Toyota (na rovných 200 tis.) a GM... Tak máš to dopředu... :yes:

Chrysler má cca prodaných za květen 165 tis (nárůst o cca 8%).

A neděkuj, rádo se stalo... Jinak si o mne můžeš klidně myslet, že sem Sibyla...
Avatar - Barrichello
3. 6. 2013 14:58
Re: No ještě že tak
Njn, našel si u CNBC číslíčko o celkovým prodeji aut, ovšem prodejní údaje jednotlivých modelů nejsou zvěřejněný. A to je zajímavější než kolik se toho prodalo celkem.
3. 6. 2013 15:09
Re: No ještě že tak
No co ti mám na to napsat...?
Hold asi tak... je zbytečný do tebe dál *...Ty prostě k životu potřebuješ trochu té zloby..., ty potřebuješ toho správného nepřítele... >:D a pak někdy... dokážeš i v klidu reagovat a něco vymyslet...
;-)

K tomu nahoře nemám co bych psal... Faktem je, že kdyby ty auta vyjely s takovým interiérem a v takové kvalitě, na kterou byli u Daimleru a Cerberusu zvyklí, tak by asi ten pád Chrysleru už nic nezachránilo (u Fiatu jsou zvyklí na poněkud jiný systém práce, než byl do té doby v Chrysleru, mimochodem i tenhle fakt si sám uznal, byť nerad)... Jinak je jasné, že technický základ vznikl u těchto modelů za Cerberusu, možná ještě z podkladů (ne možná, ale určitě) Daimleru, nicméně Fiat to uvedl do finální podoby, mezi tím udělal modelové ročníkové změny a auta se prodávají celkem dobře (např. facelift z JGC podle všeho udělal daleko schopnější auto). Doufám, že s další generací to bude ještě výrazně lepšejší... Myslím, že Fiat použil a využil maximálně co využít šlo, což je jen dobře. Staré nepoužitelné projekty ukončil, případně nahrazuje vlastními. A tak to má být.
Avatar - Barrichello
3. 6. 2013 15:34
Re: No ještě že tak
Problém je ovšem ten, že ty vozy byly do výroby připravens těmi interiéry s kterými se představily.
Fiat u interiérů měnil pouze kosmetické detaily, nikoliv základní tvary.

První vůz s novým interiérem totiž byla současná, poslední generace pickupů RAM 1500, ten interiér je dílem německého designéra. RAM 1500 byl představen ještě za Cerberusu. Mnohým už zde evidentně cvaklo,
ale
Čistě jenom pro tvojí inormaci. Tento člověk pak dál pokračoval na dalších projektech kterými byli právě zminovaný JGCH a duo 300/Charger.

Opět pracuješ se špatnými fakty, wolffe :o)))
Nezpomínej že předělávat již hotové stojí nemalé finace, které Fiat jaksi nemá.
A kdyby chtěl Cerberus u nových modelů pokračovat v interiérech z dob Mercedesu, nedával by jaksi ten nový interiér ani do tém RAMky :o)
tudíž tvoje teze je sice hezká, ale ponkud postrádá logiku a zejména reálný základ an reálných faktech.
3. 6. 2013 15:53
Re: No ještě že tak
No jo... já se nebavil o tvarech, ale o materiálech a jejich zpracování, které se měnilo.. ale ty si budeš furt tlachat to svoje...
Avatar - shamal
3. 6. 2013 15:57
Re: No ještě že tak
Tak fakt nevím. Ten proklínanej Dart se prodává líp než 300C.

[odkaz]

Nebýt FIATu tak už Chrysler není. Tečka. Nikdo jinej zájem neměl. A přát si aby skrachovaly hned dvě tradiční automobilky - a s nima fůra značek který vlastněj si může přát jen velmi prostomyslný jedinec. Ano ano AR koupí VW a Jeepa by asi světovládou posledlí pánové ve Wolfsburgu vzali taky. A pak by nám to všechno hezky prdli na jejich platformy a osadili jejich motorama a člověk by měl volbu koupit si to samé od VW, Škody, Seatu, Audi, AR, Jeepu... dík takovej automobilovej Svět nechci!
Avatar - Barrichello
3. 6. 2013 16:07
Re: No ještě že tak
Dart a 300C sou jiná liga, to je jako se divit že S-klasse se prodá méně jak C-klasse.

A navíc Dodge se vždycky prodávalo víc jak Chrysler
1) sou levnější
2) sou spíš sportovní než luxusní

Zapoměl si na tu třetí cestu - neprodávat to nikomu a počkat si 3roky až se trhy stailizovaly a pak to někomu nabídnout. Malý tajemství - ameriky poplatníky by to stálo naprosto stejně >:D
3. 6. 2013 16:20
Re: No ještě že tak
Zkus něco novýho, je to už obehraný...

třeba zkusit tohle: že to daňového poplatníka nestálo ani korunu, protože půjčka je splacená (a při tom, už Chrysler platí do místní kasy), zatímco, kdyby to měl do teď Cerberus, tak to co byla půjčka by ve finále nebyla půjčka, ale totální ztráta... nenávratně v čudu..., protože Cerberus byla investiční společnost, co chtěla peníze a ne řídit automobilku.

A mimoto, furt tak nějak nechápeš, že ani Americká vláda (která není automobilkou) a ani Cerberus vůbec neměli na to, vést AUTOMOBILKU..., to je argument, který nebereš v potaz, byť sám moc dobře víš, v jakém stavu při příchodu Fiatu ta automobilka byla (jenom vymést ten Augyášův chlév Fiatu trvalo 2 roky)... Tam nefungovalo vůbec nic..., natož nějaké výrobní postupy, či ověřování a kontrola kvality... Ale ty i tak budeš furt tlachat a tlachat a tlachat... a mimoto, prostě moc dobře výš, že jiná možnost nebyla... To tvoje preferování, že to mělo zůstat tak jak to bylo v té době nikdo ani nezvažoval, tak nesmyslná ta tvoje představa je. To tehdy možná chtěli skutečně jen ty odbory..., které s tím možná kalkulovaly... Konec, to nemá smysl, ono tě to za 15 let možná přejde...
Avatar - del42sa
3. 6. 2013 17:41
Re: No ještě že tak
Jo půjčka je splacená , ale ne z peněz Fiatu ;-) :-!
Avatar - Barrichello
3. 6. 2013 21:05
Re: No ještě že tak
Ale stálo, jen se o tom nemluví. Část akcií dostal Fiat zadarmo a menší čás dluhu platila us vláda.

O tom řešení se nediskutovalo neb se nechtělo. Tahle verze by totiž byla nejvíc pracná a Obamův tým se tím nechtěl zabývat.
Fakt si myslíš že investiční společnost by neuměla řídit automobilku nebo by byl problém najmout schopné manažery ze skušeností v automobilovém průmyslu?
Tomu snad sám nevěříš.

A úspěchy chrysleru přišly z větší části ne díky fiatu, ale díky oživění trhu. Zbytek díky proklamazci stabilizace koncernu a facelftům + uvedení těch nových modelů do výroby. Těch modelů co vyninul Dailmer a dotáhl Cerberus.
Tohle by zvládl kdokoliv, Chrysler by fungující koncern nikoliv rozpadající se fabrika s 40 let starým výrbním programem.

Ad kvalita - když Mercedes vyhodil lidi dohlížející na kvalitu, tak co naděláš.
Jinak tam fungovalo naprosto vše, plastový interiéry tam byly ne proto že by tam neuměli dát lepší ale že Mercedes šetřil kde mohl.
4. 6. 2013 00:48
Re: No ještě že tak
v tomto s tebou nesouhlasím v ničem. Ani v jednom bodě, takže zbytečné to dál rozvádět. Nicméně stávající stav mi dává zapravdu, takže je k tvé škodě úplně irelevantní se bavit o tom co bylo,. Chrysler je teď prodejními čísly tak dobře, jako nikdy v minulosti, koneckonců i ten Dart k těmto výsledkům přispívá, stejně jako F500.
Avatar - Barrichello
4. 6. 2013 09:50
Re: No ještě že tak
to seš na velkým omylu, v 90.letech toho Chrysler Corporation prodávala výrazně víc jak ted...
3. 6. 2013 16:13
Re: No ještě že tak
No, dokud se Dart bude prodávat hůř než Avenger (což je tak nějak vzhledem k trhu v USA zatím přirozená věc), tak s tímto argumentem tady u místního Barika neuspěješ...

Faktem je, že k těm cca 10 tis kusů měsíčně to má ještě nějaký kus, snad se to ještě trochu rozjede, protože těch 7 - 8 tis. kousků měsíčně není úplně extra výsledek na potenciál toho auta. Ale už to není vysloveně propadák. 80 tis. kousků jen v USA už jde.

U 300 bude nějaký problém, že ji takto klesly prodeje, tam jsou ty prodeje v sinusoidách, jednou nahoře jednou dole, asi podle vyřízení objednávek, nevím, jinak.

Jinak v Itálii sem těch Lanček viděl poměrně dost...
Avatar - shamal
3. 6. 2013 16:29
Re: No ještě že tak
U každého nového modelu je potřeba chvíli počkat, než se prodej rozjede, nybyly k dispozici ještě všechny motorizace, všechny modely atd. a navíc Dart měl smůlu v tom, že cena benzínu v USA opět začala klesat, takže motivace koupit si menší auto už není tak výrazná. Každopádně je to lepší auto než horkou jehlou ušitý Caliber, který měl sice zajímavý kabát, ale jinak to byla hanebnost.
Avatar - Barrichello
3. 6. 2013 21:06
Re: No ještě že tak
Dart už se prodává prakticky rok.....trochu moc na rozjetí výroby >:D
Avatar - Barrichello
3. 6. 2013 21:10
Re: No ještě že tak
Nebyl si to náhodou ty kdo tu křáčel že DART překoná ten hrozný a zastaralý Avenger?

Voo za skoro stejný prachy chce v americe stejný auto málokdo, navíc když byl Dart spočátku jen s forklackem, má korejsko-japonský desgin a itlaskou paltformu.
Americký patrioti z toho skákaj 4 metry radostí vzhůru.

Ten Avenger totiž aspon jako moderní amerika vypadá s 3,6 kou je to zajímavá kára. Dart nevypadá nai jako amerika, ani jako ital, je to unifikovaná škatule stavěná tak, aby bylo snadný jí přispůbit na většinu světových trhů a s mírnými odlišnostmi prodávat od ameriky po čínu přes Evropu.
Světové auto už zkoušelo GM, skoro žádný ale nikdy příšliš oblíbenosti u zákazníků nemělo.
Stejěn jako nebude mít Dart >:D
Avatar - sendador
4. 6. 2013 07:21
Re: No ještě že tak
Kazdopadne prodeje Dartu porad rostou, tak uvidime.

[odkaz]

Jen nachapu, proc se tady kvuli tomu tak nesmyslne dohadujete. Jestli se bude nebo nebude kupovat nezalezi ani na Barykovi ani na wolfovi :-) A jako Fiata Viaggio bych ho v Evrope uvital.
Avatar - Barrichello
4. 6. 2013 10:40
Re: No ještě že tak
Z čeho usuzuješ že rostou? Meziročně to sorvnávat nejde, loni v květnu se totiž prodal jediný kus a sorvnání proti dubnu ukazuje že se jich v květnu prodalo méně >:D
Avatar - sendador
4. 6. 2013 11:57
Re: No ještě že tak
koukam na uvedenou tabulku, zatim kazdy nasledujici mesic se jich prodalo vice nez mesic predesly ;-) i kdyz ted uz je to opravdu jen o fous

moje tabulka konci v dubnu, cisla z kvetna jsem nevidel
Avatar - Barrichello
4. 6. 2013 12:21
Re: No ještě že tak
Já jo, dnes byla dána do oběhu.
Dart 5/2013 - 7448 ks
Dart 4/2013 - 8099 ks
Avatar - Barrichello
4. 6. 2013 10:39
Re: No ještě že tak
Stačilo počkat den a čísla pro jednotlivý modely sou tu.
Takže Dartu se prodalo v květnu méně jak v dubnu, zatímco většina modelů si proti dubnu polepšila.

Celkem nešlape 300, Town and country a růst se skoro zastavil i Avengeru.
Jeep měl sice po cca 8 měsících podruhé za sebou meziroční růst, ale pouhých 0,5%. Přitom od zhruba lonského léta do března byl trvale v meziročním poklesu.

No a zančka Chrysler díky nabídce pohých 3 modelů je ve ztrátě skoro pořád proti lonskému období a v podobné zttrátě byla i loni.
Takže taková ztráta značky Chrysler oproti roku 2007 je opravdu masivní...
Avatar - HitmanPB
3. 6. 2013 22:21
Od Chrysleru ruky preč.
Čudujem sa, že sa ešte vôbec niekto chce spolčiť s Chryslerom.
Akoby nestačil príklad Mercedesu, ktorý sa z toho spamätáva doteraz...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
4. 6. 2013 09:48
Re: Od Chrysleru ruky preč.
Mercedes koupil v roce 1998 firmu v černých číslech. Za to co tma provedl si může Mercedes jen a jen sám.
Rozuměli tomu jak koza petrželi a šepřili na špatných msítech.
Avatar - HitmanPB
4. 6. 2013 22:42
Re: Od Chrysleru ruky preč.
Ale no... Tomu, čo si napísal, veríš iba Ty :-)

Čo dokázal Chrysler s Lamborghini a kde je Lamborghini teraz ?

Ďaľšie aktivity Chrysleru radšej rozoberať nebudem...
Avatar - Barrichello
5. 6. 2013 08:40
Re: Od Chrysleru ruky preč.
Chrysler měl Lamborhini chvíli. A navíc ho chytře využil při vývoji viperu. Tu V10 totiž ladili právě u Lamborghini.
Další aktivity chrysleru byly jen spolešné s Mitsubishi a továrna GEMA na výrobu 4válců (Chrysler, Hyubndai, Mitubishi).
Avatar - Jaros71
4. 6. 2013 11:21
Alfu neprodávat...
Snad neprodají Alfu Romeo..to by byl tragický omyl..!! :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - del42sa
4. 6. 2013 13:45
Re: Alfu neprodávat...
a kdyby Alfu neprodali a kvůli tomu zkrachovali, to by nebyl tragický omyl ? ;-)