je, v tomto případě věc názoru každého pozorovatele. Obě auta mají něco do sebe. Já se přikláním víc k Fiatu, možná už jenom proto, že krásnou původní 500 jsem, asi před třiceti lety, měl, tenkrát otvírací střechu měly všechny.
Celou dobu, co se okrajově o auta zajímám, se tomuto typu karoserie, kde zůstávají pevné rámy bočních oken, říkalo polokabriolet. Pokud zůstane pevné i zadní okno je to jen shrnovací střecha - lidově rolldach. Dnes se to ovšem všechno nazývá honosně cabrio.
U Citroënu se mi líbí, jak se stydí za ten přehnusnej síťkovej větrnej deflektor při otevřené střeše. Na většině fotografií je deaktivovaný, možná i zaretušovaný, vidět je jen na fotkách č.1 a 24, kde jeho hnusota není tak patrná.
Ten deflektor je sice hnusný, ale na druhou stranu tolik nefouká do auta. Ostatně ho má i Fiat a tam moc krásy taky nepobral. Jinak mně se líbí více Citroen.
PS: Co znamená "Designový duesl". Buď jsem v dětství málo četl, nebo pan redaktor včera hodně pařil >:-[] .
Chtělo by to u těch designových duelů udělat klasickou anketu, zajímalo by mě, jaký model by převažoval. Co se týče těchto dvou, sám nevím, oba jsou krásný >:D
Tradice a vypilovaný design u mě přebíjí neznatelné pihy na kráse. Dokonalou, bezduchou a umělou modelku zapomenu po kliknutí na červený křížek, ale jiskra v očích a jemné nedostatky "zdokonalují" už tak dokonalé, takže si zapamatuji vše, protože chci:) Fiat 500 je jasná volba, ale je to samozřejmě velmi individuální. Zajímalo by mě, kdo by vyhrál v tomto duelu právě teď. 500 má už něco za sebou. A DS3 je zelenáč. Každému co jeho jest:)
Ač Fiatista, tak musím uznat, že Citroen se hodně povedl.
Osobně bych zvolil Fiat (prostě tam není co řešit), ale Citroen je opravdu taky moc moc pěkný.
To není ani jeden z nich. V dnešní době jen zírám jak si výrobci pletou pojmenování typu karoserie. Všechno co má pytel na střeše nacpou do kategorie cabrio. Když už jsme u toho kabria tak většinou od sebe nerozlišují kabrio a roadster. Ostatně název "dvojdveřový sedan" je taky nesmysl. Asi už zapomněli název tudor. Nebo třeba nevědí, že skutečná limuzína má oddělený prostor řidiče od posáky a tak pokud je sedan trochu větší a luxusnější dostane mylný název limuzína. Je to asi jako nazývat sněžný skútr motocyklem, protože má řidítka.
Přesně tak, zažité tradice se bourají a vytváří se chaos. Cabrio necabrio, pětidveřový shootingbrake, čtyřdveřové coupé, SUV (Sport Utility Vehicle - sportovní v čem?), SAV, limuzína nelimuzína..... všichni se snažej být "cool" za každou cenu a przněj co se dá, pak aby se v tom vyznal někdo, kdo se v tom nevyzná :-)
No dnes to máme poněkud mezitřídně, subkompakt (DS3) a miniauto (F500). Třídní logiku by spíše mělo porovnání DS3 a MINI, ale to by byl takový výprask od MINI, že Jakub velkoryse poskytl citroenu alespoň papírovou šanci.
DS3 designově těží jednak z toho, že není svázán historickou firemní konvencí, jednak z toho, že je to rozměrově přeci jenom již regulerní auto. Fiat ve své staromilecké nahotě odhaluje bezbranně veškerá svá pozitiva, ale především svá (post)moderní negativa.
DS3 očaruje, uhrane absolutně jistou rukou designéra. Z toho auta doslova čiší přesvědčení, že přesně takhle má vypadat. Neexistuje úhel, v němž by to deesce neslušelo, má špičkově namixované ingredience v podobě dravečkovosti, silného, jistého, avšak sympatického postoje. DS3 je ozdobou současného Citroenu, jasná vizuální informace, auto s přívlastkem - třídní krasoň.
F500 je všechno a nic, spíše tedy... nic. V předmětném duelu to logicky prohrává již svým designovým zadáním, tou krkolomnou snahou vstoupit znovu do stejné garáže, duel prohrává samozřejmě o třídu menšími rozměry a.. jakýmsi odérem nepatřičného, neboť jestli je naše současnost něčím, pak rozhodně modernistickým, technicistním společenstvím lidí, kteří se ohlížejí za sebe jen v případě sebezáchovné nutnosti, nikoliv snad z důvodů vzývání boubelatých garážových berušek.
Tedy ano, Velký bratr dnes natrh´berušce žaket. Dokonale.