Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Hyundai: Už brzy budeme z 90 % evropští

39 komentářů

Gilgit
Jo, to mizení klasických evropských výrobcu je smutná vec. I kdyz v nekterých prípadech si za to muzou bohuzel sami. To, ze dnes neexistuje zádný britský automobilový koncern, si "zavinili" Britové.
Paulie88
Já neříkám že by se neměly vůbec kupovat. To ne, ale zase podle mě se to moc přehání. Já sem v hodně věcech moc velkej patriot a prostě pokud to de, beru Evropský zboží. Já nechci jednou žít v Evropě kde všechno bude čínský a to nemluvím o tom že je to tam vyrobený to už je neska všechno, ale že to Čínani všechno vlastní. A když vidím jak tu klasický automobilky co tu žily stovky let krachujou a nebo už zkrachovaly zatímco lidi vesele kupujou Hyundaie a Kie (bůh jim žehnej) tak se mi chce brečet. Ale lepší už to nebude.

Nokia a Phillips sou zatím EU a snad to i zůstane, moje Nokia je dokonce vyrobená v Rumunsku, to je vzácnost že to není Made in china >😁
Gilgit
Já ted presne nevím, jestli to definují jako plnou výrobu nebo CKD, ale to nevylucuje lokálne vyrobené cásti. Muzes mít CKD, kde pochází 100 % z materské továrny, ale i CKD s desitkami procent local content.
Gilgit
Já proti nákupu asijských výrobku nic nemám, ale uznávám, ze jsi konsekventní. Já totiz nesnásím lidi, co chodí v asijském oblecení, pouzívají asijskou elektroniku a nadávají na asijská auta.

Jenom doufejme, ze ta Nokia a ten Philips jsou "made in Europe".
_MT_
Aha. Četl jsem, že jde o CKD.
Paulie88
U všeho. Sem ten typ co nesnáší když se sem cpe všechno z Koreje, Japoska a zachvíli bude všechno čínský. Ano mám Forda, mobil od Nokie a televizi od Phillipsu a sem na to hrdej >😁 >😁 nikdy sem s ničím neměl problém a se vším sem spokojenej nechápu tu potřebu kupovat Korejský auta nebo bejt posra** ze Samsungu apod...
Gilgit
Vadí ti korejský puvod jenom u aut, nebo taky treba u elektroniky?
Paulie88
Klidně ať se to montuje v továrně vedle mýho baráku i kdybych tam pracoval. Ale pořád je to Korejský auto a pořád bych si ho nikdy nekoupil protože je prostě korejský... Proč, proč , proč?
Gilgit
Sice mne tady vetsinou kritizujes, ale musím ríct, ze obe tvoje reakce jsou napsány výborne a výstizne.
Gilgit
Není to cistá skládacka, jsou tam i lokálne vyrábené komponenty.
Gilgit
Co se týce pomeru v Nosovicích, jiste más pravdu. Ale nemysli, ze to je v továrnách jiných výrobcu automobilu o tolik jiné.

Vetsina dílu pro vozy hyundai a Kia vyrábené na Morave a na Slovensku se vyrábí v Evrope, to to není lez PR marketingu ale prostá skutecnost. Jiste, rada dílu se vyrábí v továrnách patrícím korejským firmám, ale to na veci nic nemení. Pokud napríklad americký dodavatel vyrábí na Slovensku nejaký díl pro moravský Hyundai nebo slovenskou Kiu, tak je to díl slovenský a ne americký.

Pokud je v tech továrných patrících Korejcum tak zle, nikdo není nucen tam pracovat.
Gilgit
Jiste, to ale není vina Turecka - to je reakce na slova "dlouho a stále marne"
Gilgit
:yes: :yes:
Gilgit
Vázený pane Fokte, máte neco proti firme Hyundai?

To, ze velká vetsina Turecka lezí geograficky v Asii, je vseobecne známo. Zároven se ale v ruzných oblastech lidské cinnosti Turecko bere jako cást Evropy.

Dobre Vám to tady vysvetlil nick BeranK.

Co se týce globálních výrobcu motorových vozidel, kterí mají továrny v Turecku (Daimler, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, MAN, Renault, Toyota), tak vsechny tyto firmy berou Turecko ve svých organizacních strukturách, statistikách, tiskových informacích atd. jako soucást Evropy.

Pokud za toto kritizujete Hyundai, tak je Vasí profesionální povinností (pokud byste ovsem byl kvalitní a objektivní novinár), toto zmínit. Jinak si totiz ctenár, který není tak dobre informovaný, bude myslet, ze jenom Hyundai oznacuje svoje turecké vozy jako evropské.

Jinak od Vás cekám, ze v budoucnosti budete stejne kritizovat jakékoliv vyjádrení shora zmínených firem o jejich tureckých výrobcích/továrnách ve spojení se slovem evropský/Evropa.

Jinak, co se týká evropskosti automobilového koncernu Hyundai, tak Hyundai má taky plnohodnotnou továrnu v Rusku, coz geograficky Evropa bezpochyby je.
Gilgit
Promluvil nejmoudrejsí Evropan.
Adam Novák
budou Korejští 😉
_MT_
i20 z Turecka je ve skutečnosti přistěhovalec z Indie. 😄 Tedy v Indii ho vyrábí a v Turecku montují ze skládačky.
BeranK
Diskuze je tom, jestli ej Turecko Evropa. A já tvrdím, že pokud nikdo jako Evropu nezpochybňuje Řecko, Rumunsko, Bulharsko nebo Moldavsko, Ukrajinu či Gruzii, tak ať nezpochybňuje Turecko. Izrael je taky "Evropa" a nemá ani ten kousek kontinentu a totéž platí třeba pro Kypr.

A nevím, jestli je turecký dělník až zas tak levný, když jsem měl možnost to nahrubo porovnat, tak byl dražší než v Rumunsku. A výroba aut zdaleka není jenom o nekvalifikovaných dělnících, jak si tady leckteří "chytří" myslí a jak tady kdekdo píše. nejmíň 40% zaměstnanců v automobilce musí mít střední a vyšší odborné vzdělání.

JInak máš pravdu i20 je typicky asijská a bez toho šmrcu, co má třeba aktuální Yaris. Ale ostatní většina modelů H/K je evropská, KIA kompletně......
jsi.dement?
pobavil >😁
Nicco
Ak tam moze byt Cyprus, tak aj Izrael.
Nicco
My sme tiez v Europe iba geograficky...
ten nejkrásnější
Jasně, asijská auta pro evropu navrhuje designér z německa a vyrábí čech a slovák.
Nějak nechápu podstatu celé diskuse.
Chercheur
nebo Kazachstán
Avatar - vabis
vabis
vy jste též říše >😁 ok, všechny naše firmy a školy zavřeme, a budeme levnou montážní silou východu kam poplyne veškerý zisk - spokojený? 8-s
Pacho69
Diskuze není o tom, jestli levný turecký dělník umí vyrobit italské/japonské/korejské auto, ale o tom, jestli je Turecko evropská země. A to není.

Jinak když se na ta auta podíváš, tak jsou asijská na první pohled, to se prostě přehlédnout nedá. Bohužel, nakazil se i Ford...
Pacho69
To i Izrael...
Atila_
Hladomor v Africe se mne tyka, protoze kdo umre jako dite hlady nebude v dospelosti delat bordel v Evrope. Zaplavy v Asii jsou mi uplne ukradene, holt za ten disk si priplatim, to neni velka polozka. Svorne bojovat o preziti nikdy nebudem, budeme se rezat jeden s druhym jako vzdycky, ted jde jen o to, abychom my byli ti co preziji.
BeranK
možná víc, než většina balkánských států na čele s Rumusnkem a Bulharskem. Kdo byl v nějaké fabrice v Burse okolí nebo v Istambulu, tak ví o čem mluvím. Netahal bych sem turistické destinace, s těmi zkušenost nemám. V Turecku se nevyrábí jenom Hyundaie, Fiaty, Renaulty, ale také Toyoty a Hondy. Japonci by nešli nikam do rizika, že jejich produkty budou "horší" a ponesou nálepku "nekvality".

Hyundai i20 z Turecka je nejen stejně evropský jako Hyundai z Nošovic, ale připomíná mně ryze španělské Toledo, ryze české Citigo či ryze (německý nebo dokonce americký?) Ford....

Měli bychom umět rozslišit mezi stupidní reklamou a ještě stupidnějšími výlevy pana Vošického a těmi auty jako takovými. Jak píše někdo výše, i30 je ryze evropské auto, o KII ani nemluvě. A komu se nelíbí koreksjý Hyundai z Turecka, může si koupit Japonce - Yarise z Francie, Toyotu, Hondu nebo Nissan, ale musí si vybrat, jestli ze Velké Británie, Španělska nebo dokonce od nás či s polským motorem.......
Xawier
>😁
Avatar - chetoos
chetoos
Držím Hyundai moc palce. Je jedno jak moc ji lidé považují za Evropskou. Vždy to bude jihokorejský výrobce velice dobrých automobilů, ale modely navrhnuté a vyrobené v Evropě s evropských dílů, považuji za čistokrevné Evropské auto. Ať chceme nebo ne, Hyundai je na vzestupu a stále roste, v ČR prodeje neustále rostou, v západní Evropě, jako v Německu či Británii rovněž. Vždyť některé evropské značky již nelze považovat za Made in EU, ale jejich modely jsou slátaniny kdo ví čeho.
Bernhardt
Bože můj, tady někdo někomu šlápl na bebínko. To jsou ale nenávistné kecy. 8-s
Avatar - GM.rja
GM.rja
A je to tak důležité? Na co si tu hrajete? Jsme všichni na jedné planetě a jednou budeme všichni svorně bojovat o přežití jako živočišný druh. Asi se vás netýká hladomor v Africe, záplavy v Asii nebo tornáda v Americe, hlavně že máte svoje "evropská" autíčka a zbytek světa ať se po..re, že? Nejlépe tak zabednit si "velkou evropskou říši" - to už jsem někde od nějakého pána s knírkem slyšel ...
Avatar - vabis
vabis
Jůndai posouvá lži PR marketingu na stále vyšší úrovně. Evropský bude na Jůndai stále spocený dělník z vesniček na nezaměstnaném Karvinsku a tutlané pracovní úrazy. Nic víc, co taky? Drtivá většina dodavatelů je stejně z korey a jezdí to sem lodí přes Itálii. Popř. jsou nadělány spřízněné korejské firmy v okolí. (sejongy, plakory, sangwa ...) Kde vládne takový sajgon, že se i personální bojí jít sama přes halu, aby ji tam nějaký zkérovaný pracovník neznásilnil. V Nošovicích vždy platilo a platí, na bráně vypni mozek, od teď je z tebe bílá cvičená opice. Kdo myšlenku nepřijal, byl za pár měsíců venku. Tak jůndaj jako české auto se může prezentovat leda tak zákazníkům a ohebným rádoby manažerům typu pan Vaněk. ... Že asiatům splývá Turecko a Česko, v tom bych problém neviděl. Většina našinců taky nerozliší Inčeon od Pekingu.
Banjo
City jsou city a obchod je obchod. Korejčíci to hrajou na všechny strany - cena, záruka, "český" původ. A celkem jim to vychází. Kromě koncernu VW prodeje rostou akorát jim (a tu a tam ještě Dacii).
igorvrazic
vo futbale su uz v europskej kvalifikacii 😊)
Avatar - Starfighter
Starfighter
Takovej kohout na víně zůstane klasikou francouzský kuchyně, i když se uvaří kompletně tady. Stejně tak korejský auto zůstane Korejcem. Pan generální to zřejmě hraje na city >😒]
Avatar - white label
white label
Div se světe, že už tak dlouho a stále marně...
97% Turecka leží v (Malé) Asii.
igorvrazic
div sa svetu,táto ázijska krajina sa uchaza o clenstvo v EU...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
hyundaie z turecka .... nie su uz europske.... su uz z azie .... ale sikovny marketing nepozna prekazky 8-s

dacie z maroka tiez nie su europske... ale africke... takze aj hyundaie z turecka su azijske ... ziadna europa