Hyundai chce zanedlouho v Evropě prodávat 90 % vozů, vyráběných na tomto kontinentu. Chystá se snad rozšíření výroby v Nošovicích? Nikoli, v Turecku. Odkdy je ale Turecko Evropa?
Já neříkám že by se neměly vůbec kupovat. To ne, ale zase podle mě se to moc přehání. Já sem v hodně věcech moc velkej patriot a prostě pokud to de, beru Evropský zboží. Já nechci jednou žít v Evropě kde všechno bude čínský a to nemluvím o tom že je to tam vyrobený to už je neska všechno, ale že to Čínani všechno vlastní. A když vidím jak tu klasický automobilky co tu žily stovky let krachujou a nebo už zkrachovaly zatímco lidi vesele kupujou Hyundaie a Kie (bůh jim žehnej) tak se mi chce brečet. Ale lepší už to nebude.
Nokia a Phillips sou zatím EU a snad to i zůstane, moje Nokia je dokonce vyrobená v Rumunsku, to je vzácnost že to není Made in china >:D
U všeho. Sem ten typ co nesnáší když se sem cpe všechno z Koreje, Japoska a zachvíli bude všechno čínský. Ano mám Forda, mobil od Nokie a televizi od Phillipsu a sem na to hrdej >:D >:D nikdy sem s ničím neměl problém a se vším sem spokojenej nechápu tu potřebu kupovat Korejský auta nebo bejt posra** ze Samsungu apod...
Klidně ať se to montuje v továrně vedle mýho baráku i kdybych tam pracoval. Ale pořád je to Korejský auto a pořád bych si ho nikdy nekoupil protože je prostě korejský... Proč, proč , proč?
Diskuze je tom, jestli ej Turecko Evropa. A já tvrdím, že pokud nikdo jako Evropu nezpochybňuje Řecko, Rumunsko, Bulharsko nebo Moldavsko, Ukrajinu či Gruzii, tak ať nezpochybňuje Turecko. Izrael je taky "Evropa" a nemá ani ten kousek kontinentu a totéž platí třeba pro Kypr.
A nevím, jestli je turecký dělník až zas tak levný, když jsem měl možnost to nahrubo porovnat, tak byl dražší než v Rumunsku. A výroba aut zdaleka není jenom o nekvalifikovaných dělnících, jak si tady leckteří "chytří" myslí a jak tady kdekdo píše. nejmíň 40% zaměstnanců v automobilce musí mít střední a vyšší odborné vzdělání.
JInak máš pravdu i20 je typicky asijská a bez toho šmrcu, co má třeba aktuální Yaris. Ale ostatní většina modelů H/K je evropská, KIA kompletně......
Hladomor v Africe se mne tyka, protoze kdo umre jako dite hlady nebude v dospelosti delat bordel v Evrope. Zaplavy v Asii jsou mi uplne ukradene, holt za ten disk si priplatim, to neni velka polozka. Svorne bojovat o preziti nikdy nebudem, budeme se rezat jeden s druhym jako vzdycky, ted jde jen o to, abychom my byli ti co preziji.
možná víc, než většina balkánských států na čele s Rumusnkem a Bulharskem. Kdo byl v nějaké fabrice v Burse okolí nebo v Istambulu, tak ví o čem mluvím. Netahal bych sem turistické destinace, s těmi zkušenost nemám. V Turecku se nevyrábí jenom Hyundaie, Fiaty, Renaulty, ale také Toyoty a Hondy. Japonci by nešli nikam do rizika, že jejich produkty budou "horší" a ponesou nálepku "nekvality".
Hyundai i20 z Turecka je nejen stejně evropský jako Hyundai z Nošovic, ale připomíná mně ryze španělské Toledo, ryze české Citigo či ryze (německý nebo dokonce americký?) Ford....
Měli bychom umět rozslišit mezi stupidní reklamou a ještě stupidnějšími výlevy pana Vošického a těmi auty jako takovými. Jak píše někdo výše, i30 je ryze evropské auto, o KII ani nemluvě. A komu se nelíbí koreksjý Hyundai z Turecka, může si koupit Japonce - Yarise z Francie, Toyotu, Hondu nebo Nissan, ale musí si vybrat, jestli ze Velké Británie, Španělska nebo dokonce od nás či s polským motorem.......
Držím Hyundai moc palce. Je jedno jak moc ji lidé považují za Evropskou. Vždy to bude jihokorejský výrobce velice dobrých automobilů, ale modely navrhnuté a vyrobené v Evropě s evropských dílů, považuji za čistokrevné Evropské auto. Ať chceme nebo ne, Hyundai je na vzestupu a stále roste, v ČR prodeje neustále rostou, v západní Evropě, jako v Německu či Británii rovněž. Vždyť některé evropské značky již nelze považovat za Made in EU, ale jejich modely jsou slátaniny kdo ví čeho.
A je to tak důležité? Na co si tu hrajete? Jsme všichni na jedné planetě a jednou budeme všichni svorně bojovat o přežití jako živočišný druh. Asi se vás netýká hladomor v Africe, záplavy v Asii nebo tornáda v Americe, hlavně že máte svoje "evropská" autíčka a zbytek světa ať se po..re, že? Nejlépe tak zabednit si "velkou evropskou říši" - to už jsem někde od nějakého pána s knírkem slyšel ...
Jůndai posouvá lži PR marketingu na stále vyšší úrovně. Evropský bude na Jůndai stále spocený dělník z vesniček na nezaměstnaném Karvinsku a tutlané pracovní úrazy. Nic víc, co taky? Drtivá většina dodavatelů je stejně z korey a jezdí to sem lodí přes Itálii. Popř. jsou nadělány spřízněné korejské firmy v okolí. (sejongy, plakory, sangwa ...) Kde vládne takový sajgon, že se i personální bojí jít sama přes halu, aby ji tam nějaký zkérovaný pracovník neznásilnil. V Nošovicích vždy platilo a platí, na bráně vypni mozek, od teď je z tebe bílá cvičená opice. Kdo myšlenku nepřijal, byl za pár měsíců venku. Tak jůndaj jako české auto se může prezentovat leda tak zákazníkům a ohebným rádoby manažerům typu pan Vaněk. ... Že asiatům splývá Turecko a Česko, v tom bych problém neviděl. Většina našinců taky nerozliší Inčeon od Pekingu.
City jsou city a obchod je obchod. Korejčíci to hrajou na všechny strany - cena, záruka, "český" původ. A celkem jim to vychází. Kromě koncernu VW prodeje rostou akorát jim (a tu a tam ještě Dacii).
Takovej kohout na víně zůstane klasikou francouzský kuchyně, i když se uvaří kompletně tady. Stejně tak korejský auto zůstane Korejcem. Pan generální to zřejmě hraje na city >:-[]