Mladoboleslavská automobilka měla mezi 10 nejprodávanějšími vozy na trhu všech sedm svých modelů – Citigo, Fabii, Octavii, Rapid, Roomster, Superb i Yeti.
vidime ze nabeh octavie sa nekonal... ako som cakal predaje idu dole... a trosku za to moze asi aj rapid ktory berie octavii a urcite trosku aj fabii ;-)
nábeh octavie sa koná, len čakacie doby na nové auto sú tak nepredstaviteľne dlhé, že sa ten nábeh prejaví najskôr v predposlednej dekáde posledného kvartálu tohoto roka, najneskôr však v pvej polovici druhého kvartálu roku budúceho.
Byl bych ochoten baštit škodovákům jejich prohlášení o dlouhé čekací době na Octavii, kdybych nevěděl, že klesá odbyt všech škodovek, vyjma prcka ze Slovenska. Zájem o škodovky již prostě klesá...
pozri sa aj na poklesy fabie superbu roomstera yetiho .. klesa fakticky kazda skoda .... a octavia nebude vynimka.... tie objednane kusy na ktore sa caka tak tych az tolko nebude ako si myslis... aj octavia pekne klesne
octavia tento rok zaznamena rekordny pokles uvidis... a to aj napriek novemu modelu....
To je hezké, že je v top 10, ale nějak tu k té velké oslavě škodovek postrádám informaci o skutečném poklesu prodeje vozů Škoda v květnu o více než dvanáct procent a současnému již delší dobu trvajícímu poklesu tržního podílu na českém trhu.
Doba je zlá pro všechny automobilky, ale myslím že Škoda se zatím drží dobře a tím drží velkou část České ekonomiky. Dokonce dala i mamutí investice do modernizace výroby, podle mě vyjde z celé "krize" jako vítěz.
Řeč je o českém trhu a na něm se Škodě poslední dobou dobře rozhodně nevede. A že se dá velmi růst i v této době dokazují např. květnové prodeje Toyoty +40%, SEATu +68,6%! nebo Dacie +46%...
To asi neni, ale Octavie dnes ma o cca 60% mensi prodeje nez minuly rok a Fabie tak o 30%, coz neni zadna vyhra. Mamuti insvestice mozna pro Skodu, ale jinak oproti ostatnim velkym automobilkam asi nic moc ;-) Z krize vyjde nakonec jako vitez kazda automobilka, ktera ji prezije a investovala do spickove techniky a ne do levne montovny ;-)
Ono se to zlepší, věřím jim, ale laciná montovna to už jsou ohrané kecy. Nástřihové linky, lisovny, svařovny, vývoj, zkušebny, rozsáhlé vzdělávání a já nevím co ještě... To vše tvoří lacinou montovnu, aha >:D
To není jenom střední evropa.....nicméně musím znovu podotknout že jsi sám sebe vystihl naprosto skvěle, cituji: "zaujimave ze cim viac ludi si mysli ze je to hnusne auto tym sa lepsie predava" dále: "realita je mnohokrat ina ako mokre sny diskutujucich" :yes: to se ti povedlo >:D
Ta stala a neuveritelna obliba skodovek u nas je pro me skutecnou zahadou.Ne ze by to byla spatna auta,ale za ty ceny...nechapu.Lidi proste asi ani o jine znacce neuvazuji.
Jasan, Golf je nejprodávanější auto evropy, protože evropané žádný jiný hatch neznají...Dnes kolem mě projela i40 a první co mě napadlo - opravdu bych byl schopný koupit za nemalou částku vůz střední (!) třídy, který vypadá jako vetřelec? No nevím...A pokud jde o ix20, i já mám velké výhrady k jeho vzhledu. Taková zkroucená koza. Přitom Venga je na tom IMHO lépe.
ja bych naopak rekl, ze i20 po FL je velmi povedena, hezky vyvazeny auto. navic za ty penize se tezko najde lepsi kup.Kupr LEon se mi daleko vice libil v predchozi generaci , protoze byl "svuj"...a porad se clevk za nim otoci. Soucasny Leon je velmi velmi VW group auto...clovek pomalu nevi, zda-li proti nemu jede audi nebo vw (v nadsazce). leon ztratil svuj charakter, designove urcite. Jinak povedene auto.
Tak to musíš mít asi špatné spaní, protože za rok 2012 patří do TOP 10 :-) Na ix20 se něco ke kritice jistě najde, ale zrovna design bych na první místo nedával...
Zase tak to nehrotím a vím, že u nás se prodává dobře, ale podlě mě je to fakt odporné, takova kyselá pokroucená krabice, nebo jak to popsat. Ale každému se líbí něco jiného, pro mě je to Multipla zwei :-)
tiez mi B-max nedava ziadny zmysel.... s tymi komplikovanymi bocnymi dverami bez stlpika by som ti to ako rodinne auto v zivote nekupil... ale zrejme sa to dobre predava ako taxiky alebo nejake firemne auta... sukromni zakaznici tych je asi malo ;-)
B-max jako 2.AUTO PRO ŽENU S DĚTMI JE DOBRÁ VOLBA... ;-)
Ceny ale musejí jít dolů..jako Fusion ve své době!Taky se pořád slevnovalo. :-!
Škoda klesá,ale u nás bude vždy č.1..
Jako firemní auto mi to nedává naprosto žádný smysl. manažerský vůz těžko a jeho korporátní užitné vlastnosti jsou diskutabilní. A jako taxík? No to teda nevím, nastupování dozadu dost pitomé, pokud neotevřeš i přední dveře a kufr je celkem ubohý.
B-Max je na tu velikost drahý, to je jeho hlavní a IMHO skoro jediný problém.
Je pokračovatelem Fusionu, to je jeho místo, takže žádná dodávka ani manažerský kousek.
A proč ho u Forda dělají? Asi takhle to vidím já:
- Fusion byl fajn, ale velmi jednoduché až zastaralé auto, ideální pro penzisty-chalupáře.
- Fordům asi začalo vadit, že se poukazuje na jeho zastaralost.
- Takže udělali modernější káru.
- Třeba ty šoupací dveře sice nejsou vrcholem estetiky, ale praktické to celkem je.
- Jenomže to něco stojí a Forďáci nechtěli auto dotovat, ale profitovat z něj.
Mně naštěští do koupě ničeho nikdo nenutí, takže těmhle topkám se jen směju.Zajímalo by mně jaké výbavy si lidé pořizují a co jsou z toho fleet.
Vsadím se že u škodovek to bude převážně žebřiňák se základním modelem, ale u konkurence za stejnou cenu si kupují ostatní o třídu vybavenější auto.Ale co je mi do toho, já dám raději na někoho kdo mi nabízí záruku pěti nebo sedmi let a lepší vybavenost a kvalitu.
Protože viděl v zaručeně pravdivě reklamě v nějakém nekonečném seriálu na televizi H@vna, že je to zaručeně nejkvalitnější, pohodlnější, než pohodlí samo a dědek s plesnivou hlavou na něj řval SDŮŮŮŮŮŮŮŮM!!! >:D
Vcelku mne překvapuje umístění ix20. Nebyla na ní nějaká akce? Podle současného ceníku Hyundai není zrovna kdovíjak výhodná. Když vezmu v potaz "skandální odhalení" ve SM ohledně konstrukce podvozku, resp. prapodivně řešené uskakující zadní nápravy, které jde vylepšit i garážovou úpravou... (nesmějte se, třeba můj otec si to zafixoval v hlavě a půl roku o tom mluvil kdykoli padla řeč na Hyundai...takže se to do podvědomí mohlo dostat lehce). No, fakt je, že tvrdý a odskakující podvozek se objevil ve více testech.
Oficiální ceník bych moc neřešil, prodejce nabízí skladovky kolem 260 tisíc, proto se celkem prodává...
Jinak co jsem četl testy, tak uvádějí spíše dost měkký podvozek - o tvrdém jsem toho moc neslyšel :-O
Mám velkou radost z prodejního úspěchu nového Leonu, moc si ho zalouží. Skutečně šokující jsou ovšem propady Fordu a Renaultu. Kdo by to třeba před dvěma lety (Ford) nebo ještě loni (Renault) čekal....
Zde opravdu žije stádo ovcí, které je asi velice majetné, protože zaplatí pořádnou sumu za průměrné vozidlo průměrné kvality. Hold čecháčci na tom nebudou finančně vůbec zle jak si furt stěžují tím pádem bych klidně ještě zvedl DPH at se z toho stát dostane. :-)
Bohužel rozumných lidí tu asi moc nebude. :-(
Vysledky Skodovky neprekvapi, ale prodejni cisla Fordu na ceskem trhu jsou opravdu masakrozni. Ford Mondeo, kdysi jeden z vudcu stredni tridy proda min nez staricky Qashqai. Ford Focus kdysi nejprodavanejsi zahranicni auto je dneska na samem chvostu za starickym Meganem, obema Korejci, Seatem Leon a par kusu pred Astrou.
To uz je fakt konecna tehle kdysi slavne evropske znacky. Vysledky ze zbytku Evropy nejsou o moc lepsi.