U A6 je myslím v základu. Ale hypoteticky, pokud ti auto sedne bez něj, tak je k ničemu. Jednotlivé režimy jsou znát, pokud ti sedne nějaký konkrétní mix, musíš posoudit sám, jestli to za to stojí. U A4 vyjde na nějakých 200 €.
O "magorech" apod. jsem nic nepsal, takže se laskavě kroť. Stejně tak nikde netvrdím, že vím všechno.
Dotčená reakce, osobní útoky, ale k tématu nic..., čímž nevědomě potvrzuješ to, co jsem napsal...
P.S. Jinak pokud se nemůžeš dočkat dieselového kompaktní HB s dvojspojkou! od Hondy (Civic), co zkusit takový Golf VII GTD s dsg?
ako pre koho - ak nemas obcas "zavodnicke" chutky, ze Ti staci komfortne cetovanie na "vzduchu", pripadne si tam len nastavis rezim na podvozku - a nepotrebujes tie dalsie nastavenia...tak nie. - ale ja by som ho bral.
Vsetko zalezi od Tvojich priorit, a od rozpoctu ( on je asi v nejakom pakete suvisiacom s dalsimi polozkami za dalsie bubaky...)
- ak si hovoril o normalnom aute na komfortne vozenie, tak nie ;-)
u tejto novej gen. by som sa vacsich kolies nebal, pokrok pokracoval - a kamarat co ma aktualnu - s S-Line paketom a na 19" - mal som ju v rukach - hmm...no ako by som to povedal... >:-[]
Proste naladenie pre mna! - n adynamicku jazdu, ale ani nejake tie nerovnosti neboli ziadne utrpenie ! - bez S-Linu a na 18" musi byt vsetko SuperOK !
...a doporucujem "vzduch" - je fakt dobry - potom este drive select - a tam si to potom vsetko krasne nakonfigurovat - riadenie - normal, motor, prevodovka - dynamic, podvozok komfort a SUPER !!!
...teda pokial by si bol ochotny trochu zainvestovat...
- 1 mala zmena pre Teba ale bude ten S-Tronic - je to DSG 7 stup. - hmm, v Q5 2.0 TFSI sa sprava perfektne ( kamarat ma posluchol a kupil ju zene ;-) ) - dlhodoba spokojnost ;-)
ten kamarat, ktory ma tuto A6 s tym DSG a ani ja, sme sa ale na 100% s pracou tejto prevodovky nestotoznili (pri tomto motore-3.0 TDi 180Kw ) - hlavne rozjazdy su take ...cudne : das plynu ako si zvyknuty na svojej aktualnej, a nic moc sa nedeje.
das trosku viac - a to co sa deje je ako na Tvojej aktualnej 2/3 plynu !!! - treba teda bud jemnejsiu nohu, alebo kludnejsi styl - hlavne v meste...
ale nejake sklbanie, nelogicke radenie... a ine somariny - to nie. ;-)
...tak teda stastny vyber v konfiguratore ! :yes:
Hmmm ja som chvíľu jazdil na 18- kach ale to už bolo moc, 17-ky sú tak akurát...
Autá mám na jazdenie nie na parádu, takže prioritou pre mňa je motor a komfort...
Na všelijaké blbinky si nepotrpím, ideálne by pre man bola A6 Avant (alebo ten Allroad) s S-tronicom, 180 kW, quattro, komfortné sedadlá, výkonná klíma, tempomat (obyčajný) a ... šmitec...
jasne, ze tam rozdiel je - ale A6 Allroad nie je "sportove" naradie, je to ukazka Audi - ako urobit univerzalny, rodinny, komfortny voz ;-)
No a to sa im podarilo do bodky !
...niekedy, ked ho obcas prevetram ( kamarat ma rad pouziva ako "osobneho sofera" ) tak mam pocit, ze ani 18" by neboli katastrofa - a to je moj jazdny styl o dost "dynamickejsi nez ten jeho.
Proste a jednoducho - komfort - by tu mala byt priorita - aj ked tie 19" - vzoru BBS - orig. Audi, vypadaju na nom DOST dobre ;-)
Mně ta menší "zimní" kola před časem také "vnutili", ale já to NEmám ráda - vy tam pak necítíte (zjara i zpodzimu ;-) ) ROZDÍL v "ovládání" vozu?
PS: Jednoznačně preferuji STEJNĚ velká kola v létě i zimě! :-)
Steptronic nieje obchodne oznacenie prevodovky Audi.Audi pouziva Tiptronic - pre klasicke HDM automaty, S-tronic - DSG, Multotronic - CVT...to po tomto clanku uz ale vies ;-) , Prave minula gen. A6 plati za najspolahlivejsie Audi co bolo vyrobene a overene praxou ! - este ako bonus k aktualnej, je o cosi tichsia vnutri - ale to suvisi trosku aj s tym, ze vacsinou zakaznici na nu neobuvali nezmyselne rozmery kolies - najbeznejsie su tam 17" - aspon u ludi ktorych poznam, nakolko podvozok bol uz v zaklade dost tuhy, aby to bolo treba este nasobit velkymi kolami a tak z toho auta robit "kostitras" - nedajboh s S-linovym podvozkom pred FL. Po FaceLifte sa aj trosku menilo nastavenie podvozku - k podmanivejsiemu - a tam uz to take terno nebolo.
V kazdom pripade - kamaratov AllroadA6 - v lete na 19", v zime na 17" jazdi presne tak, ako by auto vyssej strednej jazdit malo! ( allroad - do prichodu akt. A8 bol povazovany za Audi s najkomfortnejsim, ale stale sebaistym podvozkom! )
...- tak nech sluzi !!! ;-)
No ja mám tie A6 z poslednej- teda nie aktuálnej generácie - mám tiptronicm aký je tam rozdiel voči steptronicu?
Inak prišiel som k nemu ako slepé kura ku zrnu...
Mal sm objednaného nového Saab-a 95 v kombíku ... a Saab skrachoval a nutne som potreboval auto a toto stálo na dvore, tak som si ho vzal a nelutujem a dalsie bude asi tiež Audi...
Kopeš kolem sebe, ale proč jsi chtěl multitronic a proč chceš dvouspojku jsi neřekl. Ona totiž má své nevýhody. Pokud neplánuji sporťák, tak dám přednost kvalitní HDM.
dakujem za poklonu ;-)
v kazdom pripade, este mi na _MT_-ho chyba obcas napr. aj trosku trpezlivosti v diskusiach s "extratriedami" tipy Kylie a spol...
- a vypada tak, ze _MT_ predsa len disponuje este lepsimi informacnymi zdrojmi ako mam ja ;-) - to ale neznamena, ze tie moje su zle - v drvivej vacsine veci sa zhodneme, ja som len taky este trosku "ortodoxnejsi" ;-) ( proste viac praveho Quattra...a tak ;-) )
>:D:yes: tvoje prirovnanie multitroniku a inych CVT ich vystihuje najlepsie. Len neviem, co povie GTI ked sa vymota z ksandy. Priznal, ze ma prababicku, takze ksandy asi po pradedovi a PLAYSTATION po sestre >:D:-!
ten, kdo si myslĐ že všichni kteří si tohle auto koupí jsou magoři, bude nejspíš toto sám.
ale něco na rozdíl od tebe přece jenom vím. že ten, kdo si myslí že ví všecko je omezený nejvíc
Milý vševedko...
Pozri sa na prispievatelov ako _MT_, alebo AUDIRS6
Pozeraj, čítaj, rozmýšaj ale nevrím že pochopíš...
Toto je totiž diskusná extratrieda...
To je to čím sa líši gentleman od burana, šľachtic od zemana (alebo Zemana?), to je to čím sa líšiš Ty od slušného diskutéra, za ktorého by si takr ád bol...
Ale holt, slama v topánkach a prázdno v hlave nepustí...
On to neni sunt, ona je to CVT prevodovka. CVT prevodovky takhle proste funguji nebo spise nefunguji.Je to dane omezenimi technologie, CVT nikdy nebude spolehliva a kdo si ji koupi, tak by s tim mel pocitat. Audi ma mnoho hrichu, napriklad dlouhodobou neschopnost udelat rozvody retezem nebo nektera pofiderni technicka reseni, ale zrovna jejich CVT je jedna z nejlepsich voleb. Ano, je to trosku jako vybrat si nejlepsi pohlavni chorobu, ale tak to s CVTcky proste je.
Dakujem za reakciu i rady. Budem mu to tlmocit. Aj ked so servisom to bude, podla vsetkeho, fakt "zabava"...
Co sa tyka tych skusenosti, tak mi napada len to vase ceske "Ty blaho..." ;-\ Ako vidim, bolo by to vazne na knihu :-O
A tiez mozem pridat moje "skusenosti":
V byvalej firme sme pouzivali VAG (plebs Octavie, stredny management Passaty, a vedenie A6tky).
- Octavia, uplne nova. Nesla elektrika, konkretne klima a stahovanie okien. Tak to servis opravil a nasledne neslo vyhrievanie sedaciek. Asi dvakrat zisli komplet vsetky 4 okna, po uzamknuti auta. Pocas snezenia potesilo...
- Passat. 3x zostal stat na dialnici, pomohla odtahovka. Raz pri 90, potom 110 a 125 (to ho nechalo rano o 3:30 na CZ D1). Kolega to okomentoval, ze si vezme svoj sukromny Avensis, nech mu preplacaju palivo. Ale nepreslo mu to.
- A6, svietila mu palubka ako Vianocny stromcek. Servis problem nenasiel a neodstranil. Len to resetol, aby to nesvietilo. Bola kvoli tomu v servise 3x.
GTImu se VWerku skřípla kšnda když se chtěl připoouta, halt v helmutkárch člověk trpí skrčenninou tak se to stane, z toho si nic nedělej.
No a přo přiškrcení vypldil tenhle úžasnej příspěvek >:D
Toyota ma konkurenci ve vw, ktery se ale technikou, kvalitou a hodnotou znacky Toyote nepriblizuje. Proto nevidim duvod kupovat za stejne penize neco horsiho.
Kdyz si koupi auto s nesmyslem zvanym CVT, tak se nemuzou divit ze maji problemy. At jsou radi, ze maji Multitronic, ktery se da alespon castecne servisovat, japonci svoje CVTcka rovnou meni za plnou cenu, opravovat to nejde, protoze se Japonec nenamaha dodavat nahradni dily. U Nissanu nova prevodovka kostuje 160.000Kc, bezna zivotnost nekde kolem 100 maximalne 150.000km. Procpak asi ojete Murano stoji polovinu toho co bratricek Infiniti FX35?
Ono je to o prioritach. Vetsina lidi radeji bude na aute sem tam neco opravovat nez jezdit spolehlivou japonskou m*dkou. A to rikam jako majitel japonske m*dky. :-!
Známá konstrukční vada, kterou myslím odstranili v prvním roce výroby. Audi na to dávalo kulanci, stačilo pohrozit soudem. ;-) Nebo najít dobrý servis.
Pokud problém neohrožuje bezpečnost provozu a řešení může počkat (tedy nedojde například k trvalému poškození mimo rámec plánované výměny), tak jde o běžný způsob odstraňování nedostatků - tedy v rámci garanček. V mých očích je obecně problém kvalita servisu, kdy se problémy řeší stylem pokus-omyl.
Nevadí mi, že potichu odstraňují problémy, které jsem ani nezaregistroval. Vadí mi, když nedokáží odstranit problémy, které mě trápí.
Hlavně, že věříš, že se toho dožiješ, naděje umírá poslední, to víš na dobré ("japonské BMW") se (dnes) čeká dlouho. >:-[];-)
Proč si tehdy tak strašně chtěl zrovna ten multitronic? Jel si s ním, než sis ho koupil?
Zkoušel si tehdejší konkurenci. Řek bych, že spíš ne. Např. tehdejší R6 30d byl dieselový klenot ve srovnání s V6 2,5 TDI. Hodně lidi si neumí vybrat/nakonfigurovat auto (a zdaleka nejen auto) a pak "brečí". Auto se nevybírá primárně podle značky, nebo "novinkové" (tehdy) převodovky, ale tos možná nepochopil dodnes. Nejdřív si chtěl Audi s multitr. "za každou cenu" a teď zase pro změnu nechceš žádné Audi, taky "za každou cenu". A k čemu dnes tak nutně potřebuješ dvospojku, navíc zrovna k dieselu ke kterému se hodí kvlalitní hdm mnohem víc. Člověk by měl vědět nejen co chce, ale hlavně proč to chce a jestli to jeho očekávání vůbec může naplnit, a to bez ohledu na konkrétní značku.
17:26 "To víš že bych rád zůstal u audi" ...jak "zůstal"? jako automechanik? >:D Vidím, že sup je tvoje meta...a zároveň pomník... Já nemám Maybacha ani Rollse, zato D3 znám a jezdím a proto vím. Měli jsme i multitronic a nikdy žádnej problém...jen hošani to musíte kupovat nový a jezdit podle servisního plánu, on se totiž v té převodovce taky má měnit olej, což ti asi v áčkách nesdělí a i kdyby sdělili, úvěr ti na servis nedaj >:D
A4 jsem koupil před 10. lety, kvůli multitronic jsem musel koupit 6.válec diesel, 4.válec byl jenom s manuální. Samozřejmě po asi 90. tis. km začalo audi cukat - multitronic.
Ve městě kde jsem žil v německu po mě chtěli 1000€ za opravu, o kulanci nechtěli ani slyšet. Napsal jsem reklamační stížnost do audi do Ingolstadtu, tam mě samozřejmě odbyli a za svoji servisní prodejnu se postavili.
Nakonec jsem si vyjednal v konkurenční audi prodejně ve vedlejším městě 40 km vzdáleném cenu poloviční (na kulanci!), navíc kdybych to prý uplatnil do najetých 100tisíc km, stálo by to pouze 200€. Jenže já už do té doby i s cukajícím autem těch 100tisíc ujel.
Teď je najeto skoro 300tisíc, multitronic (s jedním přítlačným kotoučem navíc proti originálu) zatím drží. Ale oproti DSG u služebního Passatu je při rozjezdu dlouhá prodleva a pak auto tak nějak skočí, pokuď netrpělivě přidáte plyn.
Navíc, spousta problémů s elektronikou, snad všechna čidla už odešla, auto sedí perfektně a jízda je požitek, avšak náskok díky technice musíte draze zaplatit, protože ta technika vyzrálá nebyla a proto bych si audi už nikdy nekoupil. A stále vzpomínám na své dvě Hondy, ty byly k neroztrhání a přístup servisu neskutečně odlišný!!!
Takže stále vyčkávám s 10.letým audi až začnou do Civicu s dieselem montovat DSG.
Tak zrovna pro Audi je největší konkurent BMW a po něm MB, a ti CVT nenabízejí, takže tady tvá druhá věta dost pokulhává.
Multitronic je takový "nepovedený mazánek" Audi, kterého se Audi dlouhodobě (leč stále marně) snaží převychovat k určitému "bezestupni" dokonalosti. Už do něj investovali tolik (včetně času), že přiznání, že je prakticky "nevychovatelný" raději dlouhodobě odkládají.
U dsg/S-tronicu ("povedený premiant)" se zase koncern snaží dokázat, že je (obecně) nejvhodnější pomalu do "všeho", co má 4 kola, což také neplatí..., vše má svá pro i proti, které je třeba zvážit pro každou konkrétní aplikaci.
Osobně jsem pro férové uznání chyby v konstrukci nebo řídícím programu. Mám více vozů Audi, a již jsem několikrát zažil, že jsem v zakázkovém listu našel poznámku o povinném aktualizaci programu té či oné řídící jednotky. Vysvětlení servisu bylo hodně diplomatické a spíše vyhíbavé. Nakonec se z toho vyklubala nenásilná svolávací akce. Copak ještě může člověk očekávat ? O mechanických dílech ani nemluvě, systémový problém Q7 se vzduchovým podvozkem, mě stál asi 50.000,- Kč, než jsme došli ke kýženému výsledku . Podotýkám, všechny vozy jsou koupené jako nové v ČR a servisované pouze v Audi . Jinak jsem Audi fanda a dokážu lecos odpustit . Jak říkám, chybami se člověk učí..
Audi je specialista na marketing . Prostě když bezestupňovou převodovku mají i jiní, tak oni ji musí mít také . Tomu se říká snaha o reakci na konkurence a dokázat zákazníkovi, že si i U NÁS může vybrat. Že je to problematické technické řešení jde tak trochu stranou .
Kdysi jsem se zajímal o principy a zásady použítí té či oné technologie automatických převodovek . Zrovna bezestupňové jsou pro menší výkony - toto jsme se už učili v základech strojírenství na střední škole. Ale jak se říká, poručíme větru, dešti..... ;-\
ved OK, ono len tie emisie im potomtrochu nahrali na "smec" ;-) - ale ten nevysiel :-!
tak a aky je teda Tvoj nazor, ze co s tym Multitronicom - ci ho vyvyjat dalej, alebo to odpiskat a presedlat na HDM alebo DSG ?
Já tě pochopil. Jen rozšiřuji. Vemte si, kdy multitronic přišel. Dávno před pokutami za vysoké emise. Tohle je hnané politikou Audi, ne politikou EU. Dívat se na to přes flotilové emise tedy nedává takový smysl.
o tych emisiach som tu pisal...bolo to myslene Audi samotne malo tie flotilove emisie najnizsie z D3 ;-) - v tom porovnani si este matne spominam, ze tam bol aj VW, a ten ich mal este nizsie...
Přesně tak, kdo si kupuje Audi (A4 a výš) s FWD, kupuje si sotva "poloviční" Audi, větší Audi s FWD nebrat a s CVT už vůbec ne. CVTéčka jsou obecně v "dospělých" autech přesvědčivé asi jako smetana bez (mléčného) tuku, nebo jako limonáda bez cukru...
Navíc Audi těží z VW. Z celé D3 si může dovolit nejvyšší flotilové emise. Na druhou stranu VW musí ještě táhnout Bugatti, Lamborghini a Bentley, i když jejich prodeje jsou jen drobky v porovnání s "mainstreamovou" částí skupiny.
Ano, v nabídce ji nemám rád. Ale já nemám rád obecně Audi s pohonem předních kol. :-) S výjimkou A1/ A3. Úplně stejný názor nemáme. Ty považuješ multitronic za vadný (podřadný) z konstrukčního hlediska v porovnání s jinými CVT, já ne.
Já to vskutku neobjasním. Pokud vím, Audi šlo vždy o účinnost. Objevily se informace, že chtějí přejít na dvouspojku i u verzí s pohonem předních kol. Těžko říct, jestli přestali tolerovat multitronic, nebo jestli ho dvouspojka ve sledovaných parametrech prostě překonala. Pokud je to pravda, tipoval bych to druhé. Nevadí jim jít hlavou proti zdi a multitronic jim nezpůsobil zdaleka tolik problémů, aby ho opustili.
Jen jde o úplně jinou převodovku (DL501), jejíž vývoj si řídili interně. DQ200 pro ně dělal LuK a DQ250 BorgWarner. Skupina VW má dále v nabídce dvouspojky z vývoje Ricardo a ZF.
jazdil som francuzov, japonca, korejca, nemcov.
Nikdy, klop klop klop, som nemal vazne problemy a to jazdim 40 tisic km rocne.
Zakladne pravidla, treba sa k autu spravat slusne a ono sa odvdaci spolahlivostou.
Ziadne lacne paliva, dobry olej, pravidelne cistenie. Tiez nejazdit brzda plyn ako totalny *.
Na poslednom aute mam 120 000 km a este som nemenil platnicky ! Preco ? Lebo sa spravam k autu slusne brzdim motorom alebo volnobeh, odhadujem a predvidam. Vyhybam sa jamam, necham turbo dochladit.
Takze to aby auto vydrzalo chce aj dobreho vodica, niekedy je hlavny problem medzi volantom a pedalmi vazeni.
Kdyby jsi četl můj příspěvek, tak bys nepsal že se vozím 5 minut na místě spolujezdce.Se superbem jsem se vozil asi 15 tis km než mně došla se servisem který nedokázal ani s pomocí Mladé Boleslavi závadu vyřešit trpělivost.Jestli se ti zdá auto za 1,2 mega levné tak jsi asi jiná liga a jezdíš v Rolsu.V tom jsem jel opravdu jen asi 15 minut a byl to zážitek musím říct.A nevím proč musíš blbečku psát sprostě.Když se ti nelíbí co jsem napsal jako fakta do diskuze tak si běž do svého Maybachu zapnout vzadu masáž sedadel, otevři si šampus a řekni Alfrédovi ať tě někam hodí.
Nie je to síce "kamarát", ale mama mojej angličtinárky, ale tiež jej na A4 ten Multitronic robil problémy a to konkrétne pri rozbehu do kopca ... dopredu ...
Viem, že to aj nejako v servise riešili ... ale čo si pamätám tak neporiešili : (.
Už si to asi nepamätám možno preto, lebo jej manžel podnikateľ má Audi Q5 a to mu sem tam "skákalo" ... až "doskákalo" pre poruchu automatu ...... vraj nečistota v oleji ... cca 3 ročné auto po záruke - asi 50 tis. km.
A ako sa tam dostala ? Keďže servis - t.j. i výmenu oleja v prevodovke robili v autorizovanom servise ... tak mu "priateľsky" navrhli polovičnú spoluúčasť pri oprave .... okrem "detailu", že má od nich dve autá i spolupracuje s nimi v rámci podnikania ....čiže VIP zákazník .... s "normálnym" by sa zrajme o tej spoluúčasti nebavili .... ale nechcem im krivdiť ....
Jsem si přečetl tvoje dnešní příspěvky a tak nějak z toho čouhá, že bys jako to Audi,BMW,MB chtěl, ale tak nějak ho vždycky mají "kolegové, známí" a vůbec přespolní...no a ty kupuješ Škodovky a pak Logana a spol. >:D Každý má svou volbu, to je OK...jen se prosím n.e.s.e.r. do aut, ve kterých jsi se svezl 5 min. na místě spolujezdce. Hezký den. :-)
Sousedovi držím palce ať to dobře dopadne.Já už se tenkrát radil s právníkem a nemít v tom značkovém servise dobrého kamaráda jako šéfa přijímacích techniků, tak bych se taky po škodovce víc vozil a řešil to jinak.Bohužel u nás moc nefunguje to co běžně ve světě.Prostě je to třikrát stejná závada, neodstranili jste to a pokud je to v Boleslavi (což ten můj superb byl taky) déle než měsíc má nárok na odstoupení od smlouvy a navalíte pánové buď nové auto, nebo vrátíte peníze.Bohužel je to jako by člověk řešil závadu telefonu, nebo pračky , jen ve větším měřítku.Pokud nám to výrobci servírují jako spotřební věci, tak ať nesou důsledky.Kdybych měl trochu zapátrat v paměti, když se chceš podělit o zkušenosti tak např:
VW transporter jeden z mých dodavatelů - týden po záruce vysypaná převodovka- výměna 110 000 + práce
škoda yeti- jeden z mých zákazníků- 2.0 CR 3 týdny po záruce výměna vstřiků.Najednou bylo nutné měnit všechny..cena 85 000,-.prý nekvalitní nafta.Bral jen na značkových pumpách.(najeto měl 85 tis. km)
BMW řady 5 -3,0 diesel - manžel od kolegyně. Během 70 tis. km- turbo, ložisko na předním kole, elektronika v palubní desce, převodovka (auto bylo v M paketu a stálo nesmyslných 1,7 mega)
3 x škoda Octavia- spolužák ze střední školy.Studoval se mnou technickou školu a ví jak zabíhat a následně po záběhu opatrně zahřívat motor, že nechat chládnout turbo, jak zacházet s převodovkou.V práci dostavá podle toho zda najede dřív 150 tis. km nebo po 3 letech novou octavii.
U první : během 120 tis. km - turbo, spojka, vstřiky
U druhé během 150 tis km, to samé plus vymlácené tlumiče a zadek auta o 2 cm níž naž u nového a to jezdí jen sám.
U třetí- spojka, vstřiky, turbo během 140 tis. km
A to nebudu popisovat jak se to šílenýma tahanicema řešilo něco v záruce něco po ní.
A příště můžu zase pokračovat.Nejsem brbla, ale štve mě, že už se nedělají věci tak kvalitně jako dřív (ani zdaleka ne)
jak se chceš starat o auto co je skoro funglovka to by mělo snad fungovat... co to je když na 2010 kangu 1.5 dci měníš turbo za 40tis pístní kroužky , upadenej plynovej pedál nefungující stahování oken atd. Scénic z 2008 měněný vtsřiky , zadní tlumiče , vejfuk , a furt stejně nestartuje...atd atd..hoši tyhle auta jsou levný vergly
Souhlasím s tebou, že se lidem nemusí líbit když se píše jen o problémech lidí s autama v rodině a okolí.Samozřejmě mám známého co najel na mercedesu CL myslím to bylo, přes půl milionu a bez závad.To je ale záležitost 12 let zpět.Na druhou stranu ten samý člověk koupil manželce k vánocům ML za 2,4 mega tenkrát a do 3 let jí v záruce měnili třikrát převodovku až se naštval a s právníkama z prodejce vydupali nové auto. Já se například francouzům nebráním.Mamka nedávno dojezdila C5 v benzínu 2.0 a svezení v tom autě nebylo vůbec špatné.Poruchy až na zmatečně občas probliknutou kontrolku řídící jednotky motoru a odrovnanou lamelu spojky (ve 170 tis. km) žádné.Na firmu jsem koupil v roce 2011 dokonce dacii logan van (vyloženě pracant) a jsem nadšený.5 let záruka.Motor jsem chtěl v benzínu.Má to najeto jen 45 tis km zatím, ale kromě prasklé žárovky H4 za 35,- nic.Zákaznící a dodavatelé se na to občas dívají pohrdavě, ale za 160 tis,- + DPH jsem takového dříče ještě neměl.Uveze 8 metráků jak nic a 2,5 kubíku se tam narve.Až se to po pěti letech začne kazit, hodím to klidně z Macochy a nebudu mít výčitky ze ztráty hodnot a vyhozených peněz.Souhlasím, že japonci vzhledově až na Lexus nic moc, ale např. nový Avensis ujde.Kdyby do toho dávali silnější motor a 4x4 tak ho chci.Jeden z dodavatelů jezdí jen Avensis a vždy najede 250 tis km a dá to pryč.Závady ZERO.Jen mění olej, gumy a jednou brzdový destičky.
Renault na motorech tolik nešetří a i do základních motorů dává takové blbosti jako variabilní olejové čerpadlo nebo DLC povlakování. Stojí to sice nějaké peníze navíc, ale pak třeba nemusí řešit nějaké problémy s řetězy jako má TSI nebo THP.
tak se kolega o to neumí starat a nebo jezdí jak idiot :-) Renaulti mají velmi podobnou frekvenci poruch, jako VW či jiné značky. rozdíly sou minimální...
Já bych taky auto nevybíral dle nějaké spolehlivosti nebo pověstí o spolehlivosti. Ty rozdíly opravdu nejsou tak velké, aby to při výběru auta hrálo podstatnější roli. Podstatnější je pro mě záruka 5 let. 5 let v pohodě a pak prodat.
renault je na tom se spolehlivostí trochu líp ?? 1.5 dci ??? renaulty se okolo 150tis km rozpadaj teda kolega má benzínovou 1.6 a má lehce přes 150tis a občas ještě jezdí >:D
Jak tak čtu tvůj příběh, musím taky s troškou do mlejna i s neprémiovými vozy koncernu v rodině a okolí.
VW - Jetta 2006 1.6i - olej z převodovky, lambda sonda, žere olej, ( ještě nezjištěna příčina, hůře brzdí) 32tisíc km od nova
Škoda Octavia II 2005 Tdi 1,9 - nové turbo, nová převodovka, rozpadla se -130tisíc km od nova
Škoda Octavia II 2011 TSI 1.2 - Známá porucha řetězu, naštěstí vyreklamováno, nic jednoduchého. 35tisíc km od nova Nyní cuká motor pod plynem mezi 2-3tisíci otáčkami, zatim neřešeno.
Seat Cordoba HTP 2003 - Lambda sonda 38tisíc km od nova
Seat Alhambra 1.9Tdi 2002 - Prasklá kliková hřídel 200tisc km od nova, po výměně problémy s turbem, nakonec repase motoru, elektronika... celé auto jde do háje
VW Tiguan 2011 TDI - problém s elektroinstalací - 30tisíc km od nova.
Jednou mne tu někdo napadl, že jen vyčítám všechny poruchy aut z rodiny a okolí ( je to z 90% rodina)a že na tom koncern je stejne líp než ostatní, ale beru to jen jako důkaz toho, že se sere i VW. Vždy mě vytáčí, jak tu někdo napíše, že by nikdy nechtěl francouze, že si radši připlatí za kvalitu a spolehlivost v koncernu.. Fr auta taky v rodině byli a mimo jednoho turba na Laguně sloužily slušně... Pořád se mi potvrzuje to, co říkám vždy a to jest, že ŽÁDNÁ automobilka nevyrábí spolehlivejší vozy. Vše je jen spotřební zboží.. Jsem rád, že to přiznají i jiní koncernisti a že to není už takové společenské tabu, jako když si dovolíš říct v hospodě před "pepou z horní dolní co má autoopravnu", že oktávka se sere, jinak bys dostal po hubě >:D Když se nadává na frantíky, fordy, oply, korejce , japonce a italy, je to ok, ale na koncern nikdy !
Rozuměj tak, že já bych si klidne koncern koupil, sice jsem nyní spokojen s jinou značkou, která také nepatří mezi etalony spolehlivosti obecně uznávané, ale mě slouží více než slušně :-) Japonci mi v třídách vozů, které jezdím neimponují vzhledově :-)
Mám pro tebe dobrou zprávu. Mercedes bude po 1.5 dCi brát i 1.6 dCi. Této spolupráce bych se nebál. Renault je na tom se spolehlivostí přece jenom trochu líp než VW. VW se soustředí jen na to, co je vidět.
Nechcem, aby to niekto bral ako flamewar, ale prave pre toto mam Lexus. Pribehov, ako popisujes, som pocul celkom dost. U BMW sa dost casto spomina i elektronika.
Az budes mat chut sa este podelit o skusenosti, velmi rad si to precitam...
Moj sused si tiez uziva s aktualnym Superbom 2.0 TDI, v automate a fullke. Uz 2x reklamoval dym z vyfuku. Od momentu, co nastartuje motor a az kym ho nevypne, to auto dymi, ako by horelo. Po tom, co auto zaniesol do servisu 3. krat, servis ho poslal do Mladej Boleslavi na expertizu. Uz je tam nieco cez mesiac. Samozrejme, servis nema nijake info, v akom je to stave a automobilka "zatiahla rolety". Takze sused jazdi na pozicanych autach a skonstatoval, ze "mega je v *"...
V kazdom pripade ma mrzi, ze si musel prejst takymto martyriom.
vidim, ze skusenosti mame bohate ;-\ - ono Medveda by som ani ja este chvilu nepokusal - ked sa totiz niekto zo zufalstva spoji s Renaultom, tak to asi dobre dopadnut nemoze ( o kamaratoch a kamaratke co mali Renaulty - by to uz na mensiu knizku stacilo :-) )
v kazdom pripade novu A6 - ale kvalitne nakonfigurovanu !!! mozem len odporucit !!! - je to momentalne pre mna a mne podobnych ludi idealny voz!!! - dostatok miesta, ultrakvalitne vsetko, na co sa podivas ( a aj co vidiet nieje) - proste dokonaly stroj !!!
- 1 maly diel - poondaty plast nad stlpikom riadenia, ktory prilieha zospodu k pristr. stitu by som ale asi dal niekomu vyrobit ako repliku - z masivnejsieho materialu - to je fakt JEDINA vytka k celemu autu !!!
A6 bola a je najspolahlivejsie auto vyssej strednej triedy podla testov spolahlivosti podla najazdenia km - vyhrala do 50tkm aj 100 tkm!!!
takze tak...zatial som pomahal pri vybere auta - Audi - vela ludom z mojho okolia - ci uz nove, alebo 1-2 rocny dovoz z Nemecka. Zatial na mna nikto nenadava ;-) - a vsetci su spokojny, zabezpecil som im servismana, ktory sa im o ne vzdy postara...a gut ;-)
díky za soustrast :-).To víš že bych rád zůstal u audi, vw apod.Dizajnové a hlavně např.interiér u nové A6 je nádherný.Tu poslední generaci jsem měl možnost řídit, když měl kamarád svou A6 v servisu :-) a tuto dostal jako náhradní vozidlo. Svezení opravdu solidní.Jen už to nechci pokoušet.Chápu, že se dnes dělá vše jako spotřební věc, na druhou stranu je divné, když kolega od manželky v práci musel v záruce měnit motor u X6 BMW když mu po ujetí 42 tis. km explodoval na dálnici.Auto stálo nové 2,3 mega.Následovala výměna a jak dávali nový agregát, tak něco urvali na řízení a to začlo po pár dnech zlobit.Takže zase motor ven a výměna celého řízení.Mercedes ještě horší.Kamarádovi měnili na ML převodovku za 170 tis kč, protože prý je vadná a způsobuje omezení výkonu motoru.Pak se zjistilo v jiném servisu, že ztrátu výkonu motoru způsobuje prasklé sací potrubí, které pak saje falešný vzduch a jednotka to omezí (cena asi 7000,-).Když se začal u předchozího servisu rozčilovat ohledně převodovky, řekli mu že byla stejně vadná.Prostě výsměch.Mohl bych pokračovat.Asi jednou napíšu knížku o tom čeho se dá dočkat v servisech i u takto vyhlášených značek.
Kdo se zajímá trochu o automobily, tak moc dobře ví, že s miltitronikem byly problémy od začátku, takže audi nemá problémi jen s převodovkami, ale i s nudným designem.
Když němce, tak Mercedes, BMW nebo Opel.
Bohuzial takyto pristup sa netyka iba audi, ale aj inych premioviek. Vid znamy masovy problem motorov BMW 20d (n47) s rozvodmi, ktory (zevraj!) odstranuli az po x-tom redesigne prislusnych dielov. Pokial je oprava drahsia strka sa hlava do piesku. Tak typicke.
Někomu se holt zařezává bezestupňová převodovka, jinýho tlačí do kostrče bezešvá kšanda, každý sám sobě rádcem i osudem, však to znáš, kdo jinému manuál kvedlá, sám do úpadku padá. Zde platí ono příslovečné, padni komu padni, malej, tlustej, šilhavej, v garáži jsme si všichni rovni. Tedy, dokud neotevřeme vrata...
Já prostě články japanofanatiků tak nějak miluju. Tušil jsem to už dávno, ale tohle prostě musít nazrát. No tak, dneska už je to konečně každému jasné - nějaký čtyřiasedmdesátiletý sběratel modelů BMW si povolil tu kšandu a jako poslední silniční majstrštyk svého života si střihnul multitronika od audi. Skutečnost, že se mu ta kšanda zamotala do pedálů ovšem nemůže být přičítána k tíži automobilky, ne? Uznávám však, že zde je rychlá svolávačka na místě, neboť i při jemném otálení by taky mohlo dojít k tomu, že by se majitel nápravy nemusel dočkat. Prostě jak říká moje prababička - za všechno můžou tyhlety softkvéry.
Tak jako už jasný, jo? Jedině hondu, nebo mazdu, a pokud seš festovní fajnšmekr, pak bereš vý-hrad-ně toyotu. Ale to je pro tebe jistě nošení heverů do kufru, ty znáš přece svý známý, víš, zač je toho loket, umíš se zhluboka podívat a dělat někomu prémiovýho hejla, na to nemáš ve svým rychlým životě čas.
Docela se v článku taky povedla ta zmínka o Toyotě. Jak v rámci humanitární garážové pomoci rozdává majitelům po celejch státech miliardy... No, asi se budu muset podívat na mapu, kde leží Česká republika. Nerad bych se totiž dožil rána, kdy by na mně z monitoru vyskočilo logo - AUTO.JAPAN.cz:-|:-|
uprimnu sustrast :-( ...
ani Ti tu neidem nic oponovat - ono ked sa dari, tak sa dari ;-\
ja som mal tiez problemy s mojou prevodovkou, tiez som ju musel na vlastne naklady menit... ;-\
lenze to bola este stara 5HP24 ( tiptronic 5 stupnovy ), a viem, ze tie hlavne v specifickych konfiguraciach odchadzali velmi rady...
4 rocna A6 - bude mat asi 6HP...( tiptronic 6 stupnovy ) - teda pokial bola quattro tak urcite, u nich ale poruchy su velmi zriedkave - tak neviem - asi mal nejaku "pondelkovu" alebo "piatkovu" - proste smolnu... ;-\
viem, ze ja to tu nezachranim, je mi luto Tvojich a kamosovych negativnych skusenosti, v kazdom pripade aktualne ZF 8HP je veeeelmi vydarena, co poznam par ludi, ktori ju maju v Audi a BMW, su zatial extra spokojni !!!, a motor 3.0 TDi - to mi tiez neide do hlavy :-! - ten motor ma v Ziline zatial asi 0-ovu kazivost - u tich, ktori ho maju - a ze ich je vela ;-)
aaach, teraz si za toho svateho neviem spomenut kde, ale bola tu studia ( neviem na ktorej www...) o flotilovych emisiach konkretnych automobiliek - jasne z nej vyplyvalo, ze vsetky (logicky) "drasticky!" znizuju svoje emisie a Audi ich tam malo z D3 najnizsie, tesne za nim BMW a trochu viac Mercedes...
takze tak. v kazdom pripade si osobne myslim, ze podobnu spotrebu + / - 3% bz dosiahli aj s ZF 8HP... - neviem, ci je pre nich ZF drahsia, ale zda sa mi to byt proste pre spotrebitela moc kruty kompromis ;-\
Nevím na co si koncern VW hraje.Už nikdy si auto od nich nekoupím.
V roce 2005 jsem koupil novou octavii II.Motor 2.0 PD, převodovka DSG, sportovní podvozek, xenony atd.Stála po slevě 740 tis.Od nového se trochu ztrácela voda z motoru a olej motor žral jako tank.V servisu bylo řečeno že je to normální a je potřeba si to nechat sednout.Za 4 roky se najelo necelých 50 tis. km a auto přestalo v zimě startovat.Odtáhlo se do servisu, kde zjistili že od nového nešlo pořádně žhavení a najednou i že je prasklá hlava.Dokonce přiznali, že se jedná o výrobní vadu.Auto už bylo ale po záruce takže to stálo balík.Auto jsem následně prodal, protože spotřeba oleje byla stále vyšší.Auto jak nové, ručně myté a s bídou za 300 tis.Když jsem vzal cenu dílů, nafty, gumy, ztrátu ceny za 4 roky apod., stál mě každý km 27,- a mohl jsem jezdit denně taxíkem.
Dále jsem v roce 2011 koupil 2 roky starého superba 3,6 4x4.Po starším pánovi.Nebouraný, jako nový.Po pár km se mně zdálo po koupi, že se kolem 110 km/h v tahu motoru chvěje celé auto a volant.Auto bylo ještě v záruce.Když to zkrátím, tak mě to stálo 18 návštěv autorizovaného servisu.Měnili poloosy, náboje, kardan byl venku, silentbloky, elektrony nové, pneu nové..Nakonec jsem ztratil nervy a auto se ztrátou prodal.Pak jsem četl asi po půl roce, že toto přesně se teď řeší u zákazníků v Číně u koncernových vozů s převodovkou DSG:Vytváří škubání a nebo vibrace celého vozu..Ale jednoduše u nás se jim nechce dát 150 000 v záruce za novou převodovku ve škodovce.
Další případ je kamarád co má 4 roky starou A6 3,0 tdi.Stála ho 2 mega a teď má najeto 350 tis km.Má už ale třetí převodovku tip tronic nebo s tronic, ani nevím.Plus samozřejmě turbo, vstřiky, těsnění pod hlavami, přední náprava výměna apod.
Koupil jsem před 2 roky domů 2 nové toyoty a zatím vše ok.Pro sebe chci pak novou wrx sti až bude.Věřím, že i když je to vyšponované auto díky výkonu, vydrží víc než pitomé koncernové auta.
Já bych to zdůvodnění byl ochoten akceptovat, kdyby to i ostatní (BMW,MB) dělali "stejně blbě". Podobné rozložení modelové řady (rozsahy motorizací a výkonů), podobné emise na automobilku. Pokud tedy nepřijmeme myšlenku, že vrcholné modely Audi se prodávají násobně více než u konkurence a z toho důvodu je třeba škrtit emise za každou cenu všude jinde. A tomu opravdu nevěřím.
kedysi davnejsie bol rozhovor s Michaelom Dickom - sef technickeho vyvoja. - tiez sa ho toto pytali, odpoved bola - emisie ;-\
- ono ten Multitronic vdaka tomu velkemu rozsahu prevodov, ktore plynule ponuka, mal zabezpecit to, aby motor pracoval vzdy v najoptimalnejsich otackach - teda otackach takych, ktore pri konstantnej jazde znamenaju najmensiu spotrebu, a pri dynamickej - vyuzivat najvhodnejsie otacky pre vykon... - taka bola teoria, prax uz bohuzial pozname ;-\
pre mna je to tiez prekvapenie - nakolko sa ani neda pouzit pri Quattre a aj jej posledna verzia zvlada len 450 Nm 8-s ...
- lenze ako ich "zvlada" - hmm ;-\ - hadam sa uz poucili, a teraz ked viac presadzuju ZF 8HP aj proti DSG 7... ;-)
Upřímně moc nevěřím, že ten problém s řízením vyřeší jen obyčejný update softwaru. Podle mě je to po výměně celého řízení u dotčených aut jen další zoufalé opatření ze strany Audi. Spíš mám podezření na chybu v hardwaru, kterou ještě dodavatel (ZF) nestihl rozklíčovat. Ostatně ono nebude náhodou, že řízení u BMW 3 a 5, které je naprosto totožné s tím v Audi, není od podobných problému oproštěno (vysoká citlivost na boční vítr, problému s udržením auto v přímém směru atd). 8-s
Pokud se pamatuji, tak MT má (shodou okolností) STEJNÝ NÁZOR jako já = vyřadit z nabídky :-)
PS: Proč je to tak jak to je - opravdu TĚŽKO k pochopení
PPS: A když jste zmínil naši (místní) "studnici vědomostí", NEmohu NEzmínit že (poprvé vůbec) vím (jsem věděla) něco co on NEeee ;-)
(diskuze pod "Letní ceník škody Rapid, XENONy za 10 tisíc") - a teď jdu pro to šampaňské a odcházím SLAVIT :-)
Těžko se neshodnout - (jak jsem psala výše) skoro NEchápu/NErozumím, proč Multitronic (neb s ním byly problémy snad "odvždy") prostě neVYŘADÍ z nabídky..
Popravdě NEchápu proč (snad "odvěků") poruchový problémový Multitronic prostě neVYŘADILI z nabídky? :-|
Proč "překvapena" - myslíte že protože mi vyhovuje C5 s V6 3.0 BiTurbo budu chválit 5 stupňové "kvrdlátko" v levných CITROËNech? ;-)
ZŮSTAŇme u aut = Multitronic byl je (a asi naVWěky bude) ... doplňte si mám - myslím že to VŠICHNI VÍME :-)
PS: A hlavně "přístup" výrobce je VWELMI "smutný" (a není to poprvé.. :-|
ale na priecne zastavane DSG... - teda A3, TT a spol., od A4, Q5 vyssie sa pouziva pozdlzne ulozenie motora a prevodovky - a tam je DSG vyvyjane spolu so Slov. inziniermi vcelku v pohode ;-) - aj ked drobne vyhrady som aj proti nej mal...ale ziadna hroza ;-)
toz, drzim palce, nech sa Ti problemy vyhybaju ;-)
...len ma tak napada - to bol Tvoj vysloveny vyber prevodovky, alebo to bola celkovo nejaka extravyhodna kupa, ze si tu prevodovku "obetoval"...?
- u mna by to bola neprijatelna volba ;-\
co znamena pojem "zle auto" ? ze je skarede? malo vykonne? rozhodne to je mensi problem ako zla prevodovka ;-)
veloster je uspesne auto.... a to vravi za vsetko.... smiat sa je dovolene... nemam to nikomu za zle.. ja sa z koncernu tiez vzdy len smejem.... a tento clanok s prevodovkami ma opat pobavil ;-)
Nechci strašit a ani ti to nepřeji, ale už brzy to přijde. Možná, dokud funguje, prodat, většinou to přijde mezi 100 000 - 170 000 km. 200 prý nenajede skoro žádná. Většinou přehrání softwaru nepomůže.
Ak je niečo dlhodobo problémové tak by to nemali ponúkať - hlavne keď majú alternatívu.
Audi, čoby najslabšia nemecká prémia (zo psychologického hľadiska) by sa mala vystíhať takýchto kiksov voči (aj potencionálnym) majiteľom!
Skrývanie hlavy do piesku a "ututlávanie" problémov nie je cesta na vrchol D3.
Staci sa pozriet na autoscout.de, kolko je tam v ponuke napr A7 prave s multitronikom.
Je tiez zaujimave, ze Toyota svoj cvt ponuka len v benzinoch. Diesle so svojim vyssim krutiakom dostavaju vzdy klasicky automat. Hold Audi si bud viac veri, alebo ...
Že je multitronic v Audinách zlá a problémová voľba sa vie už dlhšie. Nemám rád tie story o kamarátoch, ale zrovna môj kamarát >:D má už rok na dvore odstavenú A4 so štrajkujúcim multitronicom, keď sa doťahoval so servisom a tí boli ochotní jedine vymeniť celú prevodovku, samozrejme za zodpovedajúcu sumu.
Kto nechce v Audi manuál, mal by voliť klasický automat či DSG a multitronicu sa oblúkom vyhnúť.
...zakaznici by za taketo problemy mali byt vdacni, aspon sa uistia, ze su v premiovom segmente. zato vysedena sedacka v avensise po 100tis km, to je ten skutocne vazny problem.
PS: najnovsie sa asi bude hovorit, ze "cuva od problemov ako audi s multitronicom". nie? :-)