Audi má problém s bezestupňovou převodovkou Multitronic

Určitě budete souhlasit, že k prémiové značce patří také odpovídající vztahy se zákazníky, které si takový výrobce rozhodně musí hýčkat a dopřávat jim tu nejpropracovanější techniku. Ale asi tušíte, že tomu tak ve skutečnosti není. Tu nejlepší techniku, soudě alespoň podle žebříčků spolehlivosti, je třeba hledat jinde a na této pověsti Japonci pracují i prostřednictvím častých a veřejně oznamovaných "recally", které se někdy už zdají být docela směšné, ovšem oč je tento přístup férovější, než to, co na své klienty zkouší třeba takové Audi.
Zákazníci v Německu si už nějaký čas stěžují na převodovku s plynule proměnným převodem Multitronic. Při jízdě vpřed není žádný problém, ale zpátečka provádí hotové divy. Na nízké otáčky motoru vůbec nereaguje, je třeba vytočit motor nad 1600 otáček a pak dochází k prudkému záběru, takže bylo velmi obtížné přesně a bezpečně manévrovat. Hotové martyrium pak přinášela potřeba zaparkovat v kopci.
Audi prezentovalo Multitronic jako převodovku, která umožňuje dynamiku jízdy a ekonomiku provozu aut s manuálem při uživatelském komfortu automatu. Jenže zákazníci si spíš přišli jako na první hodině v autoškole. Nespokojení majitelé po debatách na fórech svorně přicházeli od dealerů se stanoviskem, že Multitronic má prostě své technické limity poplatné době vzniku a nedá se s tím nic dělat. Oslovili i představenstvo automobilky - opět bez úspěchu.
Nakonec se se svým problémem svěřili časopisu Auto Motor und Sport a teprve nyní se ingolstadtské ledy pohnuly. Jeden z naspokojenců, 75letý Heinz Möller, dlouholetý zákazník BMW a nyní nespokojený vlastník Audi A4 Avant 3.0 TDI dostal náhradní auto a inženýři Audi zase jeho vůz k testování. A co neobjevili - chybu v softwaru Multitronicu! Po přehrání nového softwaru toto chování zmizelo a "restartovaná" Audi už se při couvání chovají, jak mají. Pan Möller a další ale trošku vystřízlivěl se své důvěry v prestižní německou značku a tyto nedodělky přirovnává k pokusu prodávat hrnec, který není vodotěsný.
Jestli ovšem dojde ke svolávací akci nebo se software potají přehraje při příští návštěvě servisu, není nyní zcela zřejmé. Zmíněný Multitronic byl mimochodem i zhoubou stotisícového testu Audi A4 v časopisu Auto Bild. Kdyby to alespoň s DSG Volkswagenu bylo lepší...
Teď ovšem mají technici Audi na hraní další "špek". Audi A6 a A7 od modelového roku 2012, Audi A4 a Q5 MY 2013 a Audi A5 MY2011 za určitých podmínek, zejména při jízdě v přímém směru za teplot kolem nuly jemně pohybují volantem a občas se objevuje "mírně nerovnoměrné" řízení s enormně tuhým nástupem a následnou lehkostí chodu. Jedná ale ale prý čiste o problém "komfortu jízdy", žádné bezpečnostní systémy to tedy nevyhodnocují jako chybu. V tomto případě ovšem nebyly nutné masivní intervence klientů a v červenci bude všem dotčeným zákazníkům poskytováno přehrání softwaru zdarma.