Dva malé francouzské hothatche s motorem 1.6 Turbo o výkonu 147 kilowattů, Peugeot navíc lehčí a s větším točivým momentem. Kdo zvládne sprint na čtvrt míle s pevným startem rychleji?
Vždyť to říkám. EDC je uživatelsky přívětivější a komfortnější. Jen je to na úkor rychlosti. Pro normální ježdění je proto v testech označována jako lepší než DSG. Ta kritika EDC v Cliu RS je většinou proto, že každý od Clia čekal, že bude opět ostrý HH pro puristy. Renault však chtěl Clio jiné a nijak se tím netají. Stejně tak EDC je přesně taková jakou ji Renault chtěl mít. Clio RS IV je prostě HH pro každodenní použití. Jízda je srovnatelná s P208 GTi nebo Fiestou ST. Jako bonus si k tomu přidej o třídu lepší komfort na horších silnicích. V tom je Clio mnohem lepší než předchozí generace nebo nynější konkurence. Mnoho redaktorů to chápe a i nadále je pro ně Clio RS nejlepší dnešní HH.
Nemusíš nutně hledat v bulvárním Autoexpressu. Je lepší si najít test od někoho, kdo má trochu jméno. Třeba test od Chrise Harrise ti o autu asi řekne víc. nebo zkus Rasťo Chválu. To jsou lidi, kteří umí i trochu řídit.
[odkaz]
Podle vyjádření výrobce jsem ještě o špatné převodovce neslyšel. O svých kvalitách bude muset teprve přesvědčit.
Když vynechám Němce, kde by mohla být namítána jistá zaujatost tak první testy Britů označují EDC za slabinu
[odkaz]
Teď jsi přesně popsal novou dvojspojku EDC. Dle vyjádření Renaultu i dle prvních testů to jsou vlastnosti na které se soustředily a to i na úkor té rychlosti.
Jj, uvidíme jak bude zvládat popojíždění dopředu dozadu, jak rychle bude reagovat na kickdown a na zpětný přechod do klidného plutí, jízdu po městě, parkování, běžnou jízdu krajinou s platem vajíček na okně, prostě komfort, tam se láme chleba mezi dvojspojkami. Řadit rychle nahoru při požadavku na maximální zrychlení umí každá, to je přirozenost dvojspojky.
Já psal něco o "šuntu"??? To, že dvojspojka umí řadit rychleji (a hlavně pod plynem), než manuál, je logické, ale to ještě nic neříká o tom, jak je vydařená celkově. A při sprintu nejde jen o systém řazení, ale i jednotlivé převody a trakci.
...jistě, a pak taky o "zábavě"/sportovnosti nerozhodují zdaleka jen stopky..., zvlášť u malého hh. Je snad dnes takový P205GTi nezábavný, jen proto, že je (ma dnešní dobu) relativně pomalý...? :-)
"...skřípat zubama"? Máš hlaucinace z horka?
Copak, sáhl jsem ti neopatrně na tvůj "plakát"? A to jsem ani nenapsal, že je CRS horší, chudáčku ukřivděný...
To bude zřejmě tvůj problém, ty jen nasloucháš a ještě si dětinsky přesvědčený, že právě ty víš, komu naslouchat a komu ne. :*);-)
Máš dve autá porovnateľnej veľkosti a hmotnosti s identickým výkonom, ale jedno spraví quartermile ďaleko rýchlejšie. V čom inom ako predovšetkým v prevodovke by mala byť príčina? Evidentne tá dvojspojka v Cliu až taký šunt nebude.
Na to je jediná odpověď, launch control ti nefunguje správně, ty 2000ot se mi zdají málo, chtělo by to tak kolem 3000ot (nejvyšší kroutící moment má třeba 125kW 1.4 až od 2500).
Mokrá DSG tě odpálí z místa daleko lépe než jakýkoliv manuál [odkaz]
třeba u V6 se DSG rozjíždí z místa s cca 3500 ot.
[odkaz]
Musíš sledovat opravdové testy, né placenou reklamu, stejný argument může být nějaké francouzské nacionální médium, kde to POLO pošlou do kopru tak nějak automaticky... takovéto testy jsou k ničemu.
To si samozřejmě myslet nemusíš, o tom, že CRS 4 je lepší, než 208 GTi si důkazů najdeš dost. Jeden z nich viz. toto video. Takže míň skřípat zubama a více naslouchat odborné veřejnosti ;-)
Mam dvojspojku a bol som na sprintoch. Ma to aj funkciu "launch control" ze drzis brzdu a plny plyn (otacky sa drzia na 2000 tusim) a potom iba pustis brzdu. Pri kazdom starte sa to nehorazne zakuckalo, aj slabsie auta s manualom ma z miesta prvych 20metrov odbehli, predbehol som ich az neskor silou motora. Keby som pretekal s rovnako silnym autom, tak na starte mi ujde a to uz nedobehnu ani tie preradenia...
Inak ide o dvojspoku TCT v Alfe, neviem ako funguju v tomto rezime ine skrine. PDK urcite lepsie >:D
Pokud máte na Slovensku jen kvalitní silnice, tak si vem klidně P208. Pokud tam však potkáš sem tam nějakou tu díru, tak o třídu lepší podvozek Clia RS by byl lepší volbou. Clio RS funguje na okruzích i na těch rozbitých cestách. To je asi největší pokrok oproti předchozí generaci Clia RS a oproti současné konkurenci. Navíc ostřejší verze teprve přijde.
Souhlas...., i když ani ta dvojspojka v CRS údajně není celkově zrovna dvojspojkový etalon, Diepe neDiepe.
Jinak bez ohledu na převodovky si nemyslím, že by celkově byl P208 GTi horší auto, než současné CRS.
>:D
Potom ty budeš Všeználek alias brouk Pytlík. >:-[]
Ani u jednoho z těchto aut si nelze převodovku vybírat, takže kdo si podle tebe vybere CRS, je automaticky (jen k vůli převodovce bez třetího pedálu) "neználek"... 8-s;-)
V Autotipu nezvitezi nic jineho nez VW..povetsinou....a kdyz zmini nejaky minus...tak jen tak okrajem..pritom vetsinou jde o zalezitosti, ktere mohou vadit az az...kdez to u ostatnich zvelici kde jakou prkotinku ;) asi tak :-)
aj v oficialnej tabulke zrychlenia ako peugeot takze video je vcelku neprekvapujuce... otazne je s ktorym autom je lepsia zabava a ako su na tom v pruznom zrychleni... ja by som bral pezota s manualom urcite
Podle jiných testů a jízdních zkušeností zase ale Clio ztratilo svoji ostrost a dravost . V testu Autotipu museli dokonce soudruzi z NDR sáhnout k argumentu kaplička přístrojů u 208ky aby mohlo o prsa zvítězit Polo GTI , a Clio v tomto srovnání propadlo